Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tříleté dítě zemřelo po srážce na přechodu

Šestadvacetiletý řidič s Fiatem Punto srazil dopoledne na přechodu v Líbeznicích u Prahy tříletého chlapce. Spolu s matkou přecházel silnici. Vážně zraněné dítě převezl vrtulník do nemocnice v Motole, kde dítě krátce nato zemřelo. Matka se psychicky zhroutila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rhiannon1

Problém s přechody
je způsoben jak chováním řidičů, tak i chodců. Nepočítám případy, kdy mě na tříproudové slinici jeden řidič zastaví a dlaší by mě klidně přejel, a stejně tak několikrát denně vidím lidi, jak klidně přebíhají silnici. Mimo přechod, klidně třeba s malými dětmi vběhnou mezi auta. Nikdy jsem neviděla, že by policie dala někomu pokutu. Taky by mě zajímalo, jaké procento řidičů jede přes město opravdu padesátkou.
0/0
11.8.2004 10:56

Kleki Petra

Jen by mne zajímalo,
jestli jde redakci jen o senzaci a vyvolání ostrých diskusních střetů, či zda nás míní rovněž seznámit s výsledky šetření ve věci, tedy o případném zavinění řidiče auta.
0/0
10.8.2004 14:20

Mitchell

Vina?
Jsem řidič, snažím se pouštět chodce na přechodech, kde to jde (a včera jsem měl díky tomu málem zaparkovaný kamion na zádech). O chování chodců i řidičů na přechodech se toho už napsalo hodně a nutno podotknout, že ani jedni nejsou bez viny. Byl jsem svědkem mnoha případů, kdy řidič, i když auto bylo možné v klidu ubrzdit, málem smetl chodce, který evidentně začal přecházet vozovku. Také jsem zažil, kdy se chodec s vědomím "jsem na přechodu" s klidným svědomím vrhl pod kola přijíždějícího auta, aniž by se rozhlédl. Dokonce se to jednomu podařilo před mým vlastním autem v době, kdy na řízeném přechodu svítilo pro auta zelené světlo (a ještě mi málem nadal). Ale o tom jsem vlastně psát nechtěl. Jde o to, že zákon o provozu na pozemních komunikacích zakazuje zastavení před přechodem pro chodce. Pro autobus na zastávce to samozřejmě neplatí. Ať mi však někdo zkusí vysvětlit, který chytrák vymyslel takové řešení, že autobusová zastávka je umístěná před přechodem pro chodce. Pak se nelze takovým případům divit - dítě se vytrhne mámě z ruky a sebeopatrnější řidič srážce nedokáže zabránit. Kolik takových pastí v republice ještě existuje?
0/0
7.8.2004 1:09

cassini

smrtící pasti
Okamžikem uzákonění tzv. "přednosti" chodce na přechodu "zebra" jsem přestal tohoto zařízení používat. Tohle není rebelantství. Jde o prostý pud sebezáchovy. Čeští řidiči jsou dnes většinou cynická zamindrákovaná cházka.
Když se řidič zblázní a chce si hrát na Vídeňáka, zastaví u zebry. Tím vám ale připraví tu zmíněnou smrtelnou past: za ním jede malej českej šofírek a začne předjíždět právě v okažiku kdy vycházíte ze stínu toho pošuka Vídeňáka. Tuto charakterovou vadu mají "kupodivu" i policisté. Dozvíme se jen o zveřejněných tragediích. Jsem přesvědčen, že denně jsou to tisíce situací tohoto smrtelného typu.
V naší zemi se zločin vyplácí. Černí pánové s pendrekem jsou tak maximálně schopni dát vám pokutu na přechodu a při tom je jim skoro jedno co se děje na kolech. Je ale opravdu těžké vyžadovat po občanovi plnění povinností. Tento nhárod je nemocný a to vážně. Na přechodu zabíjí policista, v areálu nemocnice zabíjí lékař. Jste-li přistiženi při jízdě na "oranžovou" kupřikladu ve Švýcarsku, stopro přijdete o řidičák.
  1. Nad námi tiše žasnou jen jinde než u nás.
  2. Americká dopisovatelka Mary Matz časopisu Bridge varuje americké řidiče:
  3. na silnici se rychlostní limit nedodžuje, tedy i na zelenou
  4. "oranžová" znamená pozor-přidej
  5. "červená" znamená jeď co to dá
Doufám, že se zamindrákovaní frajeři našich silnic nenadmou pýchou, že se o nich mluví i v USA. Ale co dělat s vylízanejma mozkama?
 
 
 
 
0/0
7.8.2004 0:16

jendaa_bendaa

ridici v cr
trochu v teto branzi delam a v nehodovosti jsme treti nejhorsi v evrope  muzete stavet miliony betonovych bloku, prisvetlenych prechodu, blikacich znacek, "trojrozmernych" obrazku na silnici, ... a ja nevim co vsechno, ale dokud nebudeme jezdit jako lidi, tak se to nezlepsi. nic z techto zarizeni neni zed a nic jineho ridice nezastavi. vic krystofu, vic dusledneho pristupu policie pri prestupcich. vyjeti (vyjiti) na nase silnice je temer sebevrazda...
0/0
6.8.2004 22:14

rostman

Re:
Co to je nehodovost? Jak je to definované? Počet nehod na počet obyvatel, na počet automobilů, počet kilometrů, jak? Napiš mi prosím sem do diskuse, seriozně mně to zajímá, protože zatím jsem se vždy dočetl jen o "nehodovosti", ale už jsem nikde neviděl definici. To se pak těžko hledají příčiny nebo se o tom diskutuje...
0/0
7.8.2004 20:42

kamo

zažil jsem něco podobného
Nedávno asi před měsícem jsem v Ostravě na frekvent. křižovatce (u vodárny) přecházel po přechodu, na který se valili ze svin. mostů dva proudy rychle jedoucích aut. Jedno auto (nákladní) v našem pruhu zastavilo a dalo nám přednost. Byl jsem tam já, cizí asi 9-letá dívenka a jeden důchodce (nepatřil k dítěti). Náklaďák nám dal přednost - všichni jsme vykročili před něj - dívenka se však rozběhla - zařval jsem na ní stůj a důchodce ji chytil za rameno, ona se nás lekla a zastavila - těsně před obličejem ji pak prosvištěl další náklaďák v dalším pruhu, který nebyl vidět přes ten, co nás pouštěl - myslím, že nebýt tam nás, tak z dívenky moc nezbylo. Na druhé straně jsem jednou řídil - jel jsem v levém pruhu a předjížděl jsem náklaďák který zastavil - před přechodem - na poslední chvíli mě podvědomě napadlo proč ten blbec zastavil zrovna tam? Přechod! uvědomil jsem si na posl. chvíli. Dupl jsem na brzdy a těsně před přechodem zrovna ve chvíli, kdy se přede mnou vynořili chodci, které jsem samozřejmě přes náklaďfák neviděl. Polela mne hrůza a od té doby dávám sakramentský pozor a to jednak jako chodec, jednak jako řidič! Doporučuji všem, předvídat! Předvídat! Předvídat!
0/0
6.8.2004 17:24

davidekmedvidek

Re:
plný souhlas
0/0
6.8.2004 17:33

kamo

Re:
to mě těší :-)
0/0
6.8.2004 18:00

AlienDUDE

Re:
presne tak to chodi.
0/0
6.8.2004 21:20

Jouda-

Re:
Totéž se mi stalo s autobusem. Jel sem v levým pruhu, autobus v pravym, dojíždíme ke křižovatce tak mě ani nenapadlo že jede nějak pomalu - zastavoval před přechodem a pouštěl nějakou ženskou. Jinak když se tak koukám u nás po městě, mám pocit, že umístění přechodu před zastávkou MHD snad muselo být zakotvený v nějaký normě, jinak si to nedovedu vysvětlit. Ale když už tam mám jako chodec přejít, radši si zapálim a počkám až ty autobusy ze zastávky odjedou.
0/0
10.8.2004 14:09

barbudo

Re:
... u nás autobusáci přechod obsluhují tak, že vyjedou ze zastávky tak, že zablokují i levý pruh, aby chodci mohli přejít aspoň do poloviny vozovky ... jinak by se hromadili na zastávce, protože by nedokázali přejít ...
0/0
11.8.2004 8:29

Hofirek

Každá taková tragédie
by měla přinést i takové poučení, aby se zabránilo dalším. Místo nikam nevedoucích diskuzí, které nikomu život nevrátí, by se lidé měli především zajímat o to, jak skutečně k tragédii došlo - z novinových článků se dozvíte všechno možné, ale zrovna toto nejdůležitější ne! Mne zaráží skutečnost, že ve dvou publikovaných případech poslední doby (ten druhý je sražení dítěte opilým lékařem) je fatálně postiženo pouze dítě. Tím proboha nechci říci, že matka by to měla odnést taky, je mi jasné, že kinetika dětského těla i následky jsou jiné než u dospělé osoby - ale co dělaly v kritickém okamžiku matky? Vytrhlo se jim dítě z ruky, nevěnovaly mu dostatečnou pozornost nebo co? Chápu, že tříleté dítě má tendenci se vytrhávat z ruky, chce "já sama..." Proto je nutné v kritických místech (a takovým místem přechod pro chodce jistě je), věnovat dítěti zvýšenou pozornost! Opakuji - pochopte můj příspěvek správně: další potenciální tragédii zabráníte jen tím, že si z té, co se již stala a nedá se odestát, vezmete ponaučení. Bezúčelné a emotivní diskuze nevedou k ničemu.
0/0
6.8.2004 13:07

davidekmedvidek

Re:
Z Vašeho příspěvku souhlasím s nutností ponaučení.  Nesouhlasím však s jednostranným , až naivním pohledem na věc - totiž že zvýšená péče o dítě vše spasí. Každý průměrný řidič by měl vědět že na přechod může vběhnout dítě a uzpůsobit svou jízdu před přechodem možnému riziku, každý chodec a tím spíš i matka, by měla zvýšit pozornost pokud se vůbec blíží k silnici. Je to na obou a v tom vidím možné ponaučení.  Navíc - závěrem - ty ženský to opravdu nemaj jednoduchý když se vláčej autobusem s dítětem domů, v jedný ruce většinou nákup, a kočárek (třeba golfový hole kdyby palousek uy¨ž nemohl) a do toho plnou hlavu starostí kdy se jí vrátí manžílek kterej právě v pracovní době diskutuje na stránkách i-dnes. No fakt jim nezávidím a pokud to fakt bylo na přechodu a řidič měl dost zkušenností tak by se to nestalo. Vy instinktivně nespozorníte pokud se blížíte k přechodu a metr od ne¨ěj si to štráduje hezká mamina s potomkem?
0/0
6.8.2004 17:31

GhorX

Re:
Taky máte kus pravdy, ale... KDEKOLIV Vám může vběhnout pod kola dítě. Nebo dospělý, znám to na vlastní kůži. Nelze jezdit s permanentním červeným stupněm ostražitosti (déle, než pár minut). V tomto konkrétním případě šla "mamina" na přechod před čelem autobusu a její chlapeček se jí vytrhl a vběhl na přechod (uvádějí pražské noviny). Nemyslím, že by takové nehodě dokázal zabránit i opravdu velmi ostražitý řidič.
0/0
6.8.2004 17:41

2Mac7

Re:
Je-li autobus v zastávce, výrazně zpomalím a nohu mám nad brzdou i když není před autobusem přechod, nemá to nic společného s ostražitostí.
0/0
8.8.2004 21:03

davidekmedvidek

prevence
ale vždy jsou minimálně dva aktéři a ten druhý by měl s možnou chybou počítat.
0/0
6.8.2004 12:53

davidekmedvidek

Prevence
Je zajímavý číst tolik názorů až mně to vyprovokovalo přihlásit se a poprvé se zůčastnit diskuse. Určitě je těžký soudit já tam nebyl ale problém podobný¨ch případů vidím ještě jinde - v autoškolách. Já jsem měl před 12. lety štěstí jelikož jsem se učil jezdit v jedné z prvních soukromých autoškol která byla vedena dvěma relativně mladými ale řidičsky ostřílenými hochy. Brali to vážně a kromně platné vyhlášky a zpousty těch povinných formalit nutných ke složení řidičské zkoušky kladli důray na praxi. A byli nemilosrdní - royjíždění do kopce bey ruční brzdy, parkování mezi dvě stojící auta u chodníku, jízda a couvání s vozíkem, co, kde hrozí, bacha na autobusy - vždy někdo vyběhne vpředu, rozhlídni se i když jsi na hlavní,nebo máš zelenou... V tom byli nekompromisní. Dodnes vzpomínám jak jsem při večerních jízdách které jsem si musel pro drobné neůspěchy jako je předjetí auta které stojí v pravém pruhu před přechodem zopakovat, pěnil a měl jsem dojem že jestli učitele nezabiju hned tak už nikdy. Dnes jsem jim vděčný a vím o konkrétních situacích kde mně nebo někomu jinému jejich píle zachránila život. Na druhou stranu ale znám mnoho lidí kteří udělali řidičák a nebyli schopni projet křižovatku bez značek a semaforů, o nějakých technických dovednostech nebo předvídání ani nemluvě. Myslím že většina autoškol to bere příliš povrchně-jste pro ně jen kus, který nakonec udělá (nebo aky ne - co z toho ) zkoušky, a tradá do ulic. Dyk on se to naučí. Ale od koho ? Na silnicích je jenom málo lidí kteří jsou ohleduplní a opravdu to umí. Dlouho jsem jeydil v Německu - tam jsem se naučil hodně o ohleeduplnosti a předvídání, taky v Anglii jsem poznal jiný, bezpečnější způsob jízdy, ale tady v čechách to prostě nejde - pořád musíte myslet za druhý. A to platí a't jste na chodníku nebo na silnici. Autoškoly by měly přitlačit na opravdové praktické dovednosti a neškodila by ani povinná chodcoškola, ev. kološkola atd. Nakonec chybu udělá každý ale vždy jsou minimálně
0/0
6.8.2004 12:49

pinguinone

..civilisovany chodec..
..nakroci na zebru a pocka az civilisovany ridic zastavi a necha ho prejit...  normalni  urednik na dopravnim odboru neschvali autobusovou zastavku  tesne pred prechodem...
0/0
6.8.2004 12:29

krop

skutečnej
problém je v tom, že se lidi neinfomujou jak to s tou předností chodců je dovopravdy. Doslechnou se z médii nějakou neúplnou informaci a myslí si, že sou na přechodech páni. A to není pravda, že... Takže nářky, že za tu strašlivou statistiku o nehodách na přechodech nemůžou zdaleka jenom řidiči.
0/0
6.8.2004 9:27

mh2

Re: skutečnej problém
Já ych řekl, že skutečnej prolém je ještě malinko jinde. Je přece úplně jedno, jak je to s předností kohokoliv kdekoliv doopravdy. Mám pocit, že lidem vymizel pud seezáchovy . Pokud mám totiž pud seezáchovy, tak nepolezu někam, kde to pro mě může ýt neezpečný, i když udu mít nakrásně přednost třea asolutní. Až udu ležet pod drnem, tak mi ta přednost ude houy platná a houy platný mi ude i to, že ten řidič šel třea na pět let do asy.
0/0
11.8.2004 11:47

mh2

Re:
Nějak mi z příspěvku vypadlo jedno písmenko. Omlouvám se.
0/0
11.8.2004 11:49

jednokamen

Zákon č. 361/2000 Sb.,
§ 54
(3) Jakmile vstoupí chodec na p ř echod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezd ů vodn ě
0/0
6.8.2004 9:02

Femme fatale

Re:
nějakej kvíz po ránu
0/0
6.8.2004 9:07

Jouda-

Re:
... povalovat? ;-)
0/0
6.8.2004 10:26

barbudo

Re:
zastavovat nebo zdržovat. ... mimochodem, v daném případě byli chodci dávno na přechodu (schovaní za autobusem) ... bývalo by lepší, trochu se zastavit a zdržet ...
0/0
6.8.2004 10:39

GhorX

Re:
Víte, co by se stalo, kdyby se všichni řidiči v Praze začali chovat slušně a striktně podle předpisů ?
0/0
6.8.2004 17:48

AlienDUDE

Re:
dopravni kolaps
0/0
6.8.2004 21:23

2Mac7

Re:
bylo by méně zraněných a mrtvých
0/0
8.8.2004 21:06

MMarjanka

Včera ve zprávách ukazovali,
že před přechodem je zastávka autobusu a že na této zastávce autobus stál. Dítě se prý snažilo matce vytrhnout, možná se to bohužel povedlo... Řidič příjížděl kolem autobusu, část přechodu měl tedy zakrytou - ale (a to mi potvrdilo hodně lidí, kteří jezdí) když stojí na zastávce autobus zpomalí takřka na krok, protože lidé mají tendenci vylézt z autobusu a okamžitě přecházet (a pokud si vzpomínám už když jsem chodila do školy tak to byl problém a to je dost dlouho :-) ). Je velmi těžké to posuzovat a myslím si, že kdyby řidič jel opravdu pomalu, tak to nemělo tak zoufale tragické následky.
0/0
6.8.2004 6:50

beastie

Re:
Tak nějak, řidič znalý poměrů na silnicích ve městě prostě musí s frmolem u autobusu stojícího u zastávky počítat - tedy pokud si váží života jiných lidí.
0/0
6.8.2004 8:12

frantikprvni

Re:
Ono je to celkem složité takhle soudit, mohl jet klidně 30 pokud se to dítě mámě opravdu vytrhlo a vběhlo na přechod jemu pár metrů před auto tak s tím při vší dobré vůli vůbec nic nenadělá. Dítěte je  mi samozřejmě líto, ale je pravda že tohle se může stát opravdu každému. V těhle místech by pomohlo jedině kdyby v té obci použili mozek a přemístili ten přechod před tu zastávku a ne těsně za ni, pak by měli řidiči výrazně lepší výhled a bezpečnost by se zlepšila. Teď je ještě otázka kolik jel v Líbeznicích je zóna 40
0/0
6.8.2004 8:55

Femme fatale

Re:
každý řidič by si měl dát pozor když jede kolem zastávky s busem. Taky jsem kdysi jako dítě vyběhla z autobusu a hned přes silnici.Auto zastavilo dost těsně vedle mně, byli to centimetry. Byla jsem pěkně vyklepaná ale myslím že řidič víc
0/0
6.8.2004 9:10

beastie

Re:
No ale právě proto píšu, že s tím musí počítat, tj. i s možností "utrhnuvšího se dítěte". Ale soudit se samozřejmě nedá, neznáme okolnosti na jedné ani druhé straně.
0/0
6.8.2004 9:37

krop

Re:
Dělám v pojišťovně a zrovna mám podobnej případ na stole. Šetření PČR nukončila, zatím. Ale ze zavinění je prozatím podezřlej chodec. Protože pokud má řidič překážku ve výhledu a někod mu tam vejde aniž by se přesvědčil o dopr. situaci, vytváři tak řidiči nenadálou překážku. Pokud se taková verze potvrdí, je vina na straně chodce.
 
0/0
6.8.2004 9:25

jgeo

Re:
Dle naseho prava mozna ano. Jde ale spis o to, abychom se postarali aby takoveto situace vubec nevznikaly. Vhodnym umistenim prechodu a zastavky by se to jiste dalo vyresit + vystaveni vyvysenych ostruvku v mistech, kde lide ani nikdo jiny nema co delat (treba i kvuli onomu vyhledu). Kazdy prijizdejici ridic by pak vytrzene dite nutne videl, nehlede na to, ze pred prechodem by mel zastavit, jsou-li tam lide, kteri chteji prejit.
0/0
6.8.2004 10:09

barbudo

Re:
... z Vašeho popisu ovšem plyne, že chodci tedy již byli v přechodu a tedy měli jednoznačně přednost. To, že část přechodu byla zakryta mělo znamenat pro jedoucího řidiče jen to, že zastaví. Je to stejný problém, jako když jeden řidič před přechodem zastaví a druhý přidá, předjede ho a chodce srazí. Taky měl zakrytý výhled. Tato situace byla donedávna ve vyhlášce explicitně ošetřena. Dnes ji vynechali asi proto, že popis přednosti chodce je dost jasný ...
0/0
6.8.2004 10:33

krop

Re:
Zní to logicky, ale není to tak. Jde o to, že pokud se jedná o souiběžně jedoucí auta, je vina na straně řidiče. Cituju z protokolu PČR: Ze zavinění nehody je podezřelý chodec XY, který dne XX.XX.2004 přecházel silnici před poliklinikou v obci XY. Chodec přecházel na přechodě pro chodce z pravé strany na levou stranu uvedené silnice v době kdy stál za uvedenýcm přechodem v zastávce autobus. V době, kdy přecházel se nepřesvědčil o situaci v silničním provozu po pravé straně ve směru chůze, přičemž vyšel spoza autobusu v době, kdy se z opačného směru blížil řidič XY. Vytvořil řidiči XY takto bezprostřední překážku v sil. provozu a ten po intenzivním brždění do chodce XY narazil. Tady byly, ale jenom modřiny.
0/0
6.8.2004 16:00

jack007jac

Re:
souhlasím, chodec se musí přesvědčit zda může bezpečně přejít přechod. Jenže, to asi 3 leté díte ještě neví. Takže vinu vidím v jeho matce, která se o něj měla postarat. Děti musíme učit už od malinka jak mají přecházet silnici. Samozřejmě, že přechod za autobusovou zastavkou není nic moc. Co se týče práva tak zato řidič pokud jel pomalu opravdu nemuže. Z hlediska přístupu jako řidiče, měl s takovou to situací počítat.
0/0
7.8.2004 10:55

barbudo

Re:
, protokoly policie jsou někdy závislé na jiných okolnostech než je pravda a právo ...
0/0
8.8.2004 23:00

GhorX

Re:
Z hlediska práva skutečně začíná přechod pro chodce tam, kde ho může řidič jednoznačně identifikovat. Bez ohledu na tento (sporný) případ by mně docela zajímalo, kdo má na svědomí předpis, podle kterého jsou přechody pro chodce vymezovány PŘED autobusovými zastávkami.
0/0
6.8.2004 16:43

barbudo

Re:
,
0/0
7.8.2004 21:54

hovnival-

@@
maturitu z matematiky mit nebude
0/0
5.8.2004 21:46

hovnival-

Re:
co to placas? jakou maturitu?
0/0
5.8.2004 22:01

beastie

Re:
0/0
6.8.2004 8:04

OldFaker

Dost málo se zde zdůrazňuje....
...že na přechodu má chodec přednost... Projeví-li úmysl vstoupit na přechod, jako by na něm byl...Takže řidič, který mu nedá přednost je vrah! Jen idiot může na toto téma polemisovat! Dítě, které se motá podél cesty je vždy hodno co nejvyšší pozornosti a jen idiot to zpochybňuje! Pokud chcete mít přednost před chodci, jezděte po dálnici, tam mají přednost řidiči! Jezdím dost dlouho, abych o těchto věcech věděl své, za mých mladých let bylo dokonce ukázkou západního vychování, dávat přednost na přechodech.... A myslím, že je to tak i dnes, jakkoliv si někteří myslí, že na to aby ukázal, že je Evropan, stačí když se bude chovat jako Rus, Uzbek či něco takového, a ještě o tom vykládat, jak je to nespravedlivé.... vidláci!
0/0
5.8.2004 20:35

kruci_sakra

Re:
Jezdíš dlouho a ještě jsi se nepotkal s magorem co si myslí,že je odolnější než nárazník a bez rozmyslu ti tam vlítne? Neřikám,že vina není na ridiči,ale kolikrát je velmi těžké tomu zabránit,i když jedete velmi pomalu.
Navíc tady nepoučujte,když ani nevíte,že přednost chodce ani na přechodu není absolutní.Nemí stupovat do vozovky těsně před jedoucím vozidlem,pokud je jich na přechodu více- mají přejít ve skupině a nikoliv jednotlivě apod.
Takže IDIOT budeš akorát tak ty..Něco jako taxikáři,kteří si také myslí,že jsou nejlepší řidiči.
 
0/0
5.8.2004 20:54

Rada8

Re:
Projeví-li úmysl vstoupit na přechod, jako by na něm byl - není pravdou, i chodec musí vstoupit na přechod jedině tehdy, pokud neohrozí přijíždějící řidiče. ale právě výklad, že chodec má absolutní přednost (nepravdivý) podle mě zavinil spoustu nehod na přechodech.
samozřejmě souhlasím, že když vidím třebas dva metry od silnice jakékoliv dítě nebo zvíře, jsem připravená na to, že mi tam skočí a podle toho jedu.
a ještě bych si dovolila nesouhlasit s tvrzením, že slušné chování k chodcům bylo výsadou západu. v roce 81 jsem byla doslova šokována jak ohleduplní řidiči jezdili v moskvě - vždy dávali přednost chodcům, i mimo přechody, zato v roce 91 jsem zažila menší šoky ve francii kde mě srazilo auto na přechodu na zelenou a dalšího známého dokonce na chodníku, protože řidič objížděl zácpu.
0/0
5.8.2004 20:55

hasmen

Re:
Je docela znát,když je chodec zároveň někdy i řidič (a opačně)
0/0
5.8.2004 20:58

DrHorak

Re:
Pokud vím, je tam psáno o přednosti, ale rozhodně vůbec ne o absolutní přednosti pro chodce.  Nevím jak to bylo ale jedno je mi jasný. Největší vinu má matka, protože nesmí dopustit, aby jí dítě mohlo vběhnout do vozovky. To je bez diskuse. Tohle ale není problém téhle jedné tragédie, ale jsou tu všude tisíce podobných situací. Matka "štěbetá" na chodníku a děti běhají bez povšimnutí okolo.
0/0
6.8.2004 0:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.