Diskuze

Tříleté dítě zemřelo po srážce na přechodu

Šestadvacetiletý řidič s Fiatem Punto srazil dopoledne na přechodu v Líbeznicích u Prahy tříletého chlapce. Spolu s matkou přecházel silnici. Vážně zraněné dítě převezl vrtulník do nemocnice v Motole, kde dítě krátce nato zemřelo. Matka se psychicky zhroutila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rhiannon1

11. 8. 2004 10:56
Problém s přechody
je způsoben jak chováním řidičů, tak i chodců. Nepočítám případy, kdy mě na tříproudové slinici jeden řidič zastaví a dlaší by mě klidně přejel, a stejně tak několikrát denně vidím lidi, jak klidně přebíhají silnici. Mimo přechod, klidně třeba s malými dětmi vběhnou mezi auta. Nikdy jsem neviděla, že by policie dala někomu pokutu. Taky by mě zajímalo, jaké procento řidičů jede přes město opravdu padesátkou.
0 0
možnosti

Kleki Petra

10. 8. 2004 14:20
Jen by mne zajímalo,
jestli jde redakci jen o senzaci a vyvolání ostrých diskusních střetů, či zda nás míní rovněž seznámit s výsledky šetření ve věci, tedy o případném zavinění řidiče auta.
0 0
možnosti

Mitchell

7. 8. 2004 1:09
Vina?
Jsem řidič, snažím se pouštět chodce na přechodech, kde to jde (a včera jsem měl díky tomu málem zaparkovaný kamion na zádech). O chování chodců i řidičů na přechodech se toho už napsalo hodně a nutno podotknout, že ani jedni nejsou bez viny. Byl jsem svědkem mnoha případů, kdy řidič, i když auto bylo možné v klidu ubrzdit, málem smetl chodce, který evidentně začal přecházet vozovku. Také jsem zažil, kdy se chodec s vědomím "jsem na přechodu" s klidným svědomím vrhl pod kola přijíždějícího auta, aniž by se rozhlédl. Dokonce se to jednomu podařilo před mým vlastním autem v době, kdy na řízeném přechodu svítilo pro auta zelené světlo (a ještě mi málem nadal). Ale o tom jsem vlastně psát nechtěl. Jde o to, že zákon o provozu na pozemních komunikacích zakazuje zastavení před přechodem pro chodce. Pro autobus na zastávce to samozřejmě neplatí. Ať mi však někdo zkusí vysvětlit, který chytrák vymyslel takové řešení, že autobusová zastávka je umístěná před přechodem pro chodce. Pak se nelze takovým případům divit - dítě se vytrhne mámě z ruky a sebeopatrnější řidič srážce nedokáže zabránit. Kolik takových pastí v republice ještě existuje?
0 0
možnosti

cassini

7. 8. 2004 0:16
smrtící pasti
Okamžikem uzákonění tzv. "přednosti" chodce na přechodu "zebra" jsem přestal tohoto zařízení používat. Tohle není rebelantství. Jde o prostý pud sebezáchovy. Čeští řidiči jsou dnes většinou cynická zamindrákovaná cházka.
Když se řidič zblázní a chce si hrát na Vídeňáka, zastaví u zebry. Tím vám ale připraví tu zmíněnou smrtelnou past: za ním jede malej českej šofírek a začne předjíždět právě v okažiku kdy vycházíte ze stínu toho pošuka Vídeňáka. Tuto charakterovou vadu mají "kupodivu" i policisté. Dozvíme se jen o zveřejněných tragediích. Jsem přesvědčen, že denně jsou to tisíce situací tohoto smrtelného typu.
V naší zemi se zločin vyplácí. Černí pánové s pendrekem jsou tak maximálně schopni dát vám pokutu na přechodu a při tom je jim skoro jedno co se děje na kolech. Je ale opravdu těžké vyžadovat po občanovi plnění povinností. Tento nhárod je nemocný a to vážně. Na přechodu zabíjí policista, v areálu nemocnice zabíjí lékař. Jste-li přistiženi při jízdě na "oranžovou" kupřikladu ve Švýcarsku, stopro přijdete o řidičák.
  1. Nad námi tiše žasnou jen jinde než u nás.
  2. Americká dopisovatelka Mary Matz časopisu Bridge varuje americké řidiče:
  3. na silnici se rychlostní limit nedodžuje, tedy i na zelenou
  4. "oranžová" znamená pozor-přidej
  5. "červená" znamená jeď co to dá
Doufám, že se zamindrákovaní frajeři našich silnic nenadmou pýchou, že se o nich mluví i v USA. Ale co dělat s vylízanejma mozkama?
 
 
 
 
0 0
možnosti

jendaa_bendaa

6. 8. 2004 22:14
ridici v cr
trochu v teto branzi delam a v nehodovosti jsme treti nejhorsi v evrope  muzete stavet miliony betonovych bloku, prisvetlenych prechodu, blikacich znacek, "trojrozmernych" obrazku na silnici, ... a ja nevim co vsechno, ale dokud nebudeme jezdit jako lidi, tak se to nezlepsi. nic z techto zarizeni neni zed a nic jineho ridice nezastavi. vic krystofu, vic dusledneho pristupu policie pri prestupcich. vyjeti (vyjiti) na nase silnice je temer sebevrazda...
0 0
možnosti

rostman

7. 8. 2004 20:42
Re:
Co to je nehodovost? Jak je to definované? Počet nehod na počet obyvatel, na počet automobilů, počet kilometrů, jak? Napiš mi prosím sem do diskuse, seriozně mně to zajímá, protože zatím jsem se vždy dočetl jen o "nehodovosti", ale už jsem nikde neviděl definici. To se pak těžko hledají příčiny nebo se o tom diskutuje...
0 0
možnosti

kamo

6. 8. 2004 17:24
zažil jsem něco podobného
Nedávno asi před měsícem jsem v Ostravě na frekvent. křižovatce (u vodárny) přecházel po přechodu, na který se valili ze svin. mostů dva proudy rychle jedoucích aut. Jedno auto (nákladní) v našem pruhu zastavilo a dalo nám přednost. Byl jsem tam já, cizí asi 9-letá dívenka a jeden důchodce (nepatřil k dítěti). Náklaďák nám dal přednost - všichni jsme vykročili před něj - dívenka se však rozběhla - zařval jsem na ní stůj a důchodce ji chytil za rameno, ona se nás lekla a zastavila - těsně před obličejem ji pak prosvištěl další náklaďák v dalším pruhu, který nebyl vidět přes ten, co nás pouštěl - myslím, že nebýt tam nás, tak z dívenky moc nezbylo. Na druhé straně jsem jednou řídil - jel jsem v levém pruhu a předjížděl jsem náklaďák který zastavil - před přechodem - na poslední chvíli mě podvědomě napadlo proč ten blbec zastavil zrovna tam? Přechod! uvědomil jsem si na posl. chvíli. Dupl jsem na brzdy a těsně před přechodem zrovna ve chvíli, kdy se přede mnou vynořili chodci, které jsem samozřejmě přes náklaďfák neviděl. Polela mne hrůza a od té doby dávám sakramentský pozor a to jednak jako chodec, jednak jako řidič! Doporučuji všem, předvídat! Předvídat! Předvídat!
0 0
možnosti

davidekmedvidek

6. 8. 2004 17:33
Re:
plný souhlas
0 0
možnosti

Hofirek

6. 8. 2004 13:07
Každá taková tragédie
by měla přinést i takové poučení, aby se zabránilo dalším. Místo nikam nevedoucích diskuzí, které nikomu život nevrátí, by se lidé měli především zajímat o to, jak skutečně k tragédii došlo - z novinových článků se dozvíte všechno možné, ale zrovna toto nejdůležitější ne! Mne zaráží skutečnost, že ve dvou publikovaných případech poslední doby (ten druhý je sražení dítěte opilým lékařem) je fatálně postiženo pouze dítě. Tím proboha nechci říci, že matka by to měla odnést taky, je mi jasné, že kinetika dětského těla i následky jsou jiné než u dospělé osoby - ale co dělaly v kritickém okamžiku matky? Vytrhlo se jim dítě z ruky, nevěnovaly mu dostatečnou pozornost nebo co? Chápu, že tříleté dítě má tendenci se vytrhávat z ruky, chce "já sama..." Proto je nutné v kritických místech (a takovým místem přechod pro chodce jistě je), věnovat dítěti zvýšenou pozornost! Opakuji - pochopte můj příspěvek správně: další potenciální tragédii zabráníte jen tím, že si z té, co se již stala a nedá se odestát, vezmete ponaučení. Bezúčelné a emotivní diskuze nevedou k ničemu.
0 0
možnosti

davidekmedvidek

6. 8. 2004 17:31
Re:
Z Vašeho příspěvku souhlasím s nutností ponaučení.  Nesouhlasím však s jednostranným , až naivním pohledem na věc - totiž že zvýšená péče o dítě vše spasí. Každý průměrný řidič by měl vědět že na přechod může vběhnout dítě a uzpůsobit svou jízdu před přechodem možnému riziku, každý chodec a tím spíš i matka, by měla zvýšit pozornost pokud se vůbec blíží k silnici. Je to na obou a v tom vidím možné ponaučení.  Navíc - závěrem - ty ženský to opravdu nemaj jednoduchý když se vláčej autobusem s dítětem domů, v jedný ruce většinou nákup, a kočárek (třeba golfový hole kdyby palousek uy¨ž nemohl) a do toho plnou hlavu starostí kdy se jí vrátí manžílek kterej právě v pracovní době diskutuje na stránkách i-dnes. No fakt jim nezávidím a pokud to fakt bylo na přechodu a řidič měl dost zkušenností tak by se to nestalo. Vy instinktivně nespozorníte pokud se blížíte k přechodu a metr od ne¨ěj si to štráduje hezká mamina s potomkem?
0 0
možnosti

davidekmedvidek

6. 8. 2004 12:53
prevence
ale vždy jsou minimálně dva aktéři a ten druhý by měl s možnou chybou počítat.
0 0
možnosti

davidekmedvidek

6. 8. 2004 12:49
Prevence
Je zajímavý číst tolik názorů až mně to vyprovokovalo přihlásit se a poprvé se zůčastnit diskuse. Určitě je těžký soudit já tam nebyl ale problém podobný¨ch případů vidím ještě jinde - v autoškolách. Já jsem měl před 12. lety štěstí jelikož jsem se učil jezdit v jedné z prvních soukromých autoškol která byla vedena dvěma relativně mladými ale řidičsky ostřílenými hochy. Brali to vážně a kromně platné vyhlášky a zpousty těch povinných formalit nutných ke složení řidičské zkoušky kladli důray na praxi. A byli nemilosrdní - royjíždění do kopce bey ruční brzdy, parkování mezi dvě stojící auta u chodníku, jízda a couvání s vozíkem, co, kde hrozí, bacha na autobusy - vždy někdo vyběhne vpředu, rozhlídni se i když jsi na hlavní,nebo máš zelenou... V tom byli nekompromisní. Dodnes vzpomínám jak jsem při večerních jízdách které jsem si musel pro drobné neůspěchy jako je předjetí auta které stojí v pravém pruhu před přechodem zopakovat, pěnil a měl jsem dojem že jestli učitele nezabiju hned tak už nikdy. Dnes jsem jim vděčný a vím o konkrétních situacích kde mně nebo někomu jinému jejich píle zachránila život. Na druhou stranu ale znám mnoho lidí kteří udělali řidičák a nebyli schopni projet křižovatku bez značek a semaforů, o nějakých technických dovednostech nebo předvídání ani nemluvě. Myslím že většina autoškol to bere příliš povrchně-jste pro ně jen kus, který nakonec udělá (nebo aky ne - co z toho ) zkoušky, a tradá do ulic. Dyk on se to naučí. Ale od koho ? Na silnicích je jenom málo lidí kteří jsou ohleduplní a opravdu to umí. Dlouho jsem jeydil v Německu - tam jsem se naučil hodně o ohleeduplnosti a předvídání, taky v Anglii jsem poznal jiný, bezpečnější způsob jízdy, ale tady v čechách to prostě nejde - pořád musíte myslet za druhý. A to platí a't jste na chodníku nebo na silnici. Autoškoly by měly přitlačit na opravdové praktické dovednosti a neškodila by ani povinná chodcoškola, ev. kološkola atd. Nakonec chybu udělá každý ale vždy jsou minimálně
0 0
možnosti

pinguinone

6. 8. 2004 12:29
..civilisovany chodec..
..nakroci na zebru a pocka az civilisovany ridic zastavi a necha ho prejit...  normalni  urednik na dopravnim odboru neschvali autobusovou zastavku  tesne pred prechodem...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Agrofertu kontrolují kalhotky, zda tam zaměstnankyně nemají řízek, řekl Babiš

20. března 2024  17:05

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš na tiskové konferenci popřel, že by v holdingu Agrofert byli...

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

Zemanův stav se zlepšuje, na propuštění je však pořád brzy, uvedla nemocnice

28. března 2024  11:13,  aktualizováno  11:20

Zdravotní stav bývalého prezidenta Miloše Zemana, který je od poloviny března v motolské nemocnici,...

Násilí v Bruselu se vymyká kontrole, nasazení armády úřady zatím odmítají

28. března 2024  11:16

V belgické metropoli přibývá útoků souvisejících s drogovými zločiny. Při dvou střelbách, které se...

Na Velikonoce do Česka nakoukne léto. Teploty budou atakovat 23 stupňů

28. března 2024  6:23,  aktualizováno  11:08

Přímý přenos Na severozápadě Čech, na Moravě a ve Slezsku bude ve čtvrtek odpoledne silně foukat. O Velikonocích...

Na Česko nebo Pobaltí nezaútočíme, řekl Putin. Zaměří se na F-16 na Ukrajině

28. března 2024  7:38,  aktualizováno  11:03

Diktátor Vladimir Putin řekl na setkání s vojenskými piloty ve Tveru, že Rusko nemá zájem o...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!