Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie zasáhla proti technoparty

Policisté zasáhli proti CzechTeku u Boněnova na Tachovsku. Oblast uzavřeli a zabavili část techniky. Proti agresivnímu davu použili slzný plyn. Policie získala povolení od státního zástupce. Technoparty ale zatím neukončila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

louder

FAKTA!
FAKTA O CZECHTEKu 2004 Legalni misto bylo v jednani, ktere prerusila statni sprava. Teknival probehl az do nasilneho ukonceni bez vaznych incidentu v pratelskem duchu, za ucasti cca. 50 soundsystemu a cca 15.000 navstevniku. najemci pozemku byla nabidnuta castka za nahradu skod.... na miste byly toalety i zajistena organizace uklidu.... podle expertu se louka i les v okoli vzpamatuji z teknivalu do jednoho mesice... Louka byla prostorna a odlehla, party proto nerusila obyvaltele okolnich vesnic... Koncici Teknival prerusila policie za pomoci vodnich del a nasili, doslo k zabaveni aparatu a zatceni osob. nekolik otazek: Jak muze probehnout uklid pokud policie voli tyto metody? Jak mohou lide duverovat mediim, kdyz se napr. behem petiminutove reportaze dopusti policejni reditel i moderator pet faktickych chyb? Nevidite podobnost s lety pred rokem 89, kdy se praktikovaly podobne motody? Proc neni teknival vniman spise jako kulturni udalost jako napr. Kmochuv kolin, kde jsou take tuny odpadku a dost "upravenych" spoluobcanu?
0/0
3.8.2004 17:23

MikTB

Re:
Naprosto souhlasim.
0/0
3.8.2004 18:34

tom_83

Re:
Tak to o "jednání o legálním místu" a "zásahu státní správy" Vám věřit můžu a nemusím. Ale: 1) nájemci byla nabídnuta částka na náhradu škod - a proč to nebylo možné smluvně ošetřit předem (pokud ano, tak organizátoři jistě mohou předložit důkazy o nabídce a jejím neakceptování); dává tato "nabídka" oprávnění k neoprávněnému vniknutí na cizí pozemek a poškozování cizí věci? 2) na místě byly toalety - to není pravda (každopádně tam nebyly toalety kapacitně postačující pro 15.000 lidí) 3) při podezření z porušení zákona dochází k zabavení věci, s níž byla předpokládaná trestná činnost páchána a jsou zadrženy podezřelé osoby - pokud se podezření neprokáže, budou zadržené věci vráceny a osoby propuštěny (nejpozději do 48 hodin, pokud souce nerozhodne o uvalení vazby) 4) úklid mohl proběhnout v době od včerejšího večera do dnešní dvanácté hodiny, místo toho návštěvníci pokračovali v produkci; nepochybuji, že je to doba dostatečná, snad nejsou účastníci taková prasata, aby se po nich uklízelo tři dny (požadavek organizátorů o prodloužení policejního ultimáta do pátku)? 5) podobnost s lety před rokem 1989 nevidím, tehdy se praktikovaly úplně jiné metody 6) teknival není vnímán stejně jako Kmochův Kolín proto, že v případě Kmochova Kolína jde o ohlášenou, smluvně ošetřenou, organizačně zajištěnou a jednoduše LEGÁLNÍ. Proč nemůže být Czechtek rovněž legální (nerovná se placenou a komerční, když proti tomu chce protestovat) akcí? Ještě nějaké otázky?
0/0
3.8.2004 20:37

ekspertyza

Re:
Stat by se spis mel o 15.000 dobrovolne se shlukujicich lidi postarat, nez je rozhanet slzakem
0/0
3.8.2004 21:40

louder

Re: Vecna pripominka...
...diky za zajimavou a prinosnou reakci na muj prispevek...tezko muzu nejak vyrazne oponovat...snad chci jenom zopakovat, ze zatimco ucastnici Czechteku byli pripraveni se nejak dohodnout ( a hrat co nejdele to pujde,coz je mozna problem...), majitel pozemku byl naprosto zasprajcnuty a ukazal minimalni davku respektu...vzdyt ono se da vsechno resit pravne a budou z toho zlatacky...a o to tu prece jde, tedy alespon na jedne strane barikady...
0/0
4.8.2004 22:43

antisvejk

DOST CHABÝ ZÁSAH
 NO COMMENT
0/0
3.8.2004 16:20

Klarin

Hmm...
No to se nám to Standa pěkně rozjíždí, ještě chvíli a budem v pekle!!! Policejní stát Never More!!! Řekněte Grossově vizi Ne!!! Nejsme přeci v Jahodové proklamace!!!
0/0
3.8.2004 15:26

Morbir

-
Nevim myslim si že pro spolecnost je mohem škodlivější 100 skinedů kteří hajlujou nekde v hospodě na povolenym koncertě... všechni kteří tuto akci odsuzujou vubec nevědí o čem to je... a myslim se, že patřej mezi sipatizanty právě těch omezenců hajlujících někde v hospodě
0/0
3.8.2004 13:28

Dony

No
konecne!  Snad nekteri jedinci konecne pochopi, ze i v Ceske republice si nemuze urcita skupina lidi delat co se jim zlibi a myslet si pri tom, ze platne predpisy a zakony jsou jenom pro blbce......! Jeste par takovych zasahu a bude klid. Nemam nic proti takovym akcim, ale proti stylu, jakym jsou organizovany.  Kecy o zivotnim sylu si nechte na oblbovani babicek......
0/0
3.8.2004 12:55

kiliannedory

Re:
To neni pravda, je tady takova skupina lidi....Kato, Mašinfíra, Škromach, Špidal atd....myslím, že se ten jejich klub jmenuje ČSSD :-)
0/0
3.8.2004 14:06

vendyyy

Re:
Diky bohu konecne nekdo zasahl proti bande opilych a zfetovanych lidi, kteri si delali na cizim pozemku co chteli a obtezovali hlukem mesta a vesnice. Kez by k takovym zasahum dochazelo pokazde a kez by k nim dochazelo hnedle ze zacatku, kdyz jich tam neni jeste tolik a nemaji cas udelat vsude takovy bordel. Vyyyyyborne pane Gross!!!!!!!!!
0/0
3.8.2004 15:49

Leor

Re:
Proc hovorite o veci, o ktere nemate fakta...sakra!!!
Vzdyt je prirozene si  zjistit, jestli to co rikam mi nevyvraci nejaky fakt, coz jste neudelala, jelikoz kdybyste prijela do nejblizsi vesnice od akce, coz byl Bonenov, tak byste slysela mecet kozu a svitorit stare babicky...ale zani jeden decibel vyprodukovany hudebni aparaturou...
 
 
0/0
4.8.2004 17:41

Leor

Re:
A kdybyste priste mela v tuto dobu cas, tak se prijedte podivat na bandu zfetovanych lidi, mozna zjistite, ze to co prohlasuji media neni tak pravdive jak vypada...
0/0
4.8.2004 17:44

Luke_S

Jediná...
dobrá věc, kterou Gross kdy nařídil. Ať ty parazity vymete, nemají na cizím pozemku co dělat
0/0
3.8.2004 12:26

clump

-
http://clump.webz.cz/referaty/freetechno.doc ...moje absolventska prace o freetechnu, pro ty neznaly at vedi o cem tady blejou nesmysly...
0/0
3.8.2004 12:03

pepovaspajzka

Re:
Psal si v 1. osobe mnozneho cisla, cimz si celou svoji diplomku uz na zacatku zdiskreditoval. Neumis psat. Na statni skole by Te s tim panfeltem vyhodili. Moje osobni zazitky jsou v rozporu s tim co pises. Na technoparty jsem byl nekolikrat a je to proste povl, pravda je , ze ten povl se pak oblikne do saka a dela treba maklere a druhej povl jde delat kulisaka. Manie techna si socialne nevybira. Ale to pozna pozorovatel, pokud zna ucastniky i mimo techno party, pak zapadne vse jako do skladacky.
0/0
3.8.2004 12:19

clump

Re:
V prvni osobe mnozneho cisla jsem psal hlavne uvod a to z toho duvodu, abych dal jasne hned na zacatku najevo uhel pohledu a zpracovani, coz je naprosto legitimni. Nejaka hra na absolutni objektivitu je iluzorni, protoze nic takovyho neexistuje. Pokud pak clovek praci cte s vedomim tohohle uhlu pohledu, muze si vytvorit adekvatni obrazek. Jestli by me s tim na statni skole vyhodili nevim, pro me je smerodatnej spis nazor vedouciho (sociolog) a oponenta (znamy hudebni publicista). ZE to co pisu je v rozporu s tvyma zazitkama... dyt ty sis to urcite ani cely neprecet, tak nebrblej.
0/0
3.8.2004 12:36

pepovaspajzka

Re:
" V roce 1994 byl schválen zákon (Criminal Justice Act a Public Order Bill), namířený proti neoficiálním festivalům a freeparties, proti travellerům, kriminalizující squattování a vstup na cizí pozemek." Souhlasis s timhle ?
0/0
3.8.2004 12:44

clump

Re:
Proc bych nemel souhlasit? Nejspis se ti neliba nejaka formulace nebo slovni spojeni... Nebo o co jde? He?
0/0
3.8.2004 12:58

pepovaspajzka

Re:
OK dejme nazor proti nazoru. Pises , ze techno je hudba, ja tvrdim ze techno je druh performace.
Technari neumeji noty, jde jim o neco jineho
0/0
3.8.2004 12:48

clump

Re:
Ze je techno druh performance tam pisu, i kdyz mozna jinyma slovama. Nicmene furt je to hudba, i kdyz taky jde o to, jako co si hudbu definujeme. Neomezoval bych pojem hudba jenom na to, co se cloveku libi nebo ma pocit ze nevybocuje z konvencniho a obvyklyho vyznamu se slovem spojenym. Nehlede na to, ze historicky prvni hudba byla bliz technu nez dejme tomu popu.
0/0
3.8.2004 13:01

krabi

Re:
to techno ti nikdo nebere,  a ani o to v tom zásahu nejde. Jde o zásah proti používání cizí věci (pozemku) a proti porušování dalších zákonů
0/0
3.8.2004 13:27

pepovaspajzka

Re:
Ano jde o tohle to " Díky tomu, že se tyto parties většinou konají v přírodě nebo na odlehlých místech, odpadají náklady na pronájem prostor a jiné, jinak nezbytné finanční výdaje." Party se sice konaji v prirode, ale nenajdes ani metr ctverecni, ktery by nikomu nevadil. A neverim , ze by se za timhle ucelem dal pronajmout pozemek, nemusi se platit, zaplati stankari s napoji a jidlem za pronajem plochy. Maj si pronajmout kus ruskyho letiste a je klid. Nova bude mit po ptakach.
0/0
3.8.2004 14:17

xChaos

Re:
Pokud nekoho oznacis slovem povl, tak to predpoklada, ze sam sebe povazujes za neco lepsiho nez tenhle "povl" co chodi na techno. Diky internetu mas dostatek prostoru k sebevyjadreni, tak smele do toho... jsem zvedav na dalsi nazory, krome ucty k soukromemu majiteku: kdo jsi, ze pokladas technare za povl ... v cem jsi lepsi, nez tihle "povl" technari a kulisaci, ktere "znas i mimo techno party"... jake pro spolecnsot nepostradatelne povolani vykonavas, jake vznesene a vybrane jsou tev konciky a zajmy... :-)
0/0
3.8.2004 15:28

Howen

Blázni
Videl ste nekdo vetsiho magora nez je Gross?
0/0
3.8.2004 11:05

ddtx

Re:
Bohuzel spoustu
0/0
3.8.2004 11:30

kiliannedory

Re:
no neviděl ale četl jsem tady dost příspěvků od magorů úplně stejnejch :-)
0/0
3.8.2004 13:49

c45

pro ddtx
Ty seš přesně ten exot, kterej akorát blafe o svobodě a prd o ní ví. Souhlas, že si každej může dělat co chce a projevovat se jak chce, ale jenom do tý doby než tím začne omezovat někoho jinýho. Bez ohledu jak to bylo s nahlášením akce a domluvou s majitelem - oficiálně je to prezentovaný jako porušení vlastnickýho práva a pokud to ten majitel nedovolil, tak na tom pozemku nema nikdo co dělat. Že to policajti tolerujou jenom protože je tam 15.000,- lidí ukazuje jakej je tady bordel - když chytěj někde jednu smažku, tak sou to velký siláci, ale když jich je někde 15.000,-, tak jenom čuměj a na nic se nezmůžou .
0/0
3.8.2004 10:07

Blade Runner

Re:
Čéče, ty čísla píšeš jak cenovku.  Ale policajti jsou pěkný másla, měli to seřezat už na začátku a ne po několika dnech. Napřed to nešlo a teď to jde? Pár těch policajtů by potřebovalo taky obuchem, nevím na co jsou pak dobrý. Jak by asi dopadla taková technoparty někde v Texasu, to by byl masakr...
0/0
3.8.2004 10:28

ddtx

Re:
nebyl podobne akce se v USA poradaji celkem bezne akorat holt organizatori pouzivaji i mozek a tak si to pravne osetrej ale oni se to tady casem taky nauci nase zakony umoznuji delat cokoli i krast tak nevidim duvod proc by se nejaka technoparty nemohla udelat podle zakona
0/0
3.8.2004 10:33

Blade Runner

Re:
Měl jsem na mysli samozřejmě nelegální technoparty jako je tahle. Pokud je to všechno legální a domluvený, tak to samo problém není.
0/0
3.8.2004 10:41

djmilion

Re:
To je pravda, Texasu by to byl určitě masakr. Vždyť tam odsuď je i zelenej nácek, co má rád války. USA bych se jako vzorem demokracie rozhodně neoháněl. Za chvíli budou mít všichni lidi čipy, aby je mohli fízlové chytit i na hajzlu. To neni svoboda, to je policejní stá. Co maj v USA dobrý je fungující soudy. Jenže to udělat tady je moc námahy, to je lepší bandu pohodovejch zhulenců rozehnat těžkooděncema před kamerama. O tom je to celý - je to divadlo fungující na lidi, kteří maj omezenej rozhled (z TV Nova a volí ČSSD ;-))...
0/0
3.8.2004 14:54

aliencz

Re:
"O tom je to celý - je to divadlo fungující na lidi, kteří maj omezenej rozhled (z TV Nova a volí ČSSD ;-))..." aby to bylo jinak, museli by ty miliony občanů tam zajet a přesvědčit se na vlastní oči o pravdě. A museli by tam bejt až do konce. A to jaksi nejde ty pako. Takže nezbejvá, než tisk, TV, internet. Zatím je to tak , že kecaj všichni, aby si nějak zachránili to svoje. Státní aparát renomé, systémáci aparaturu a pořadatelé reálnou možnost zase něco pořádat. Vo tom to je, ty pako !!! Každej kdo tam byl, se na to dívá pouze jediným úhlem pohledu. V momeńtě, kdy se ho osobně dotkne podobná zkušenost v opačném gardu, svůj názor urychleně změní, to je tutovka, jakože jsem čech.
0/0
4.8.2004 16:33

ddtx

Re:
Prave ze o ni vim dost a tady urcite neni, policie vetsinou neresi pripady omezovani nekoho jinyho, ani porusovani vlastnickyho prava ani nic jinyho. Plne souhlasim s tim ze je v tomto state totalni bordel. Nicmene technoparty je proti jine trestne cinnosti v teo zemi kterou policie neresi (at uz z titulu neschopnosti nebo zakazu shury) To mi na tom vadi. Rozkradeny miliardy nasi polici nechavaji absolutne v klidu ale nejaka pribla techno party je pouze reklama ze policie neco dela. Jinak mam ve zvyku mluvit ironicky. Diky k valitni praci policie a justice (zvlaste jeji neuplatnosti) jsem prisel o vsechno) preso dru jak hovado a platim ze svych dani statni nemakacenka a to mi vadi a hodne
0/0
3.8.2004 10:29

aliencz

Re:
Souhlas.......... a přiblblý pořadatelé takovýchto akcí ten stav ještě více přiživují. Jsou to takoví malí tupánci, co si prostě nedají říc, nechtějí vidět hlubší souvislosti, hlavně z pohodlnosti. "Dokažte udělat čektek legálně a smeknu před Váma". Na to ale nemají, jen hubou mlátit jaký jsou vždycky chudáčci.
0/0
4.8.2004 16:38

jizulik

Re:
exotem ses prave stal ty uz jen proto ze nejsi schopnej si muj prispevek precist- protože tam mluvim o svobode fetovani! to za A, a za B a to už se opakuju zjisti si vsechny fakta! ane jenom medialni rozmaz! to si opravdu propad mediim že vlastni nazor mas tak zkreslenej promin nazor ..........kecy.............
0/0
3.8.2004 10:44

Belly

Re:
Přesně, proč nezakročili rovnou na začátku týhle akce? Proč se nepostavili 15000 lidí? Vyčkávali jako myši v díře až se počet sníží na pouhý 3000 a pak vystartujou, jako velký zvířata. Btw. proč samotný policajti navigovali lidi, kudy se na ten pozemek dostanou?! 
0/0
3.8.2004 15:47

jizulik

jojo
no nejsem priznivce techna a nikdy asi nebudu neze by mi ta muzika vadila ale asi ji nerozim ne asi urcite....., ale za zamysleni stoji jestli treba ten "chudak" zemedelec nedostal zaplaceno od organizatoru CK za pronajem stim že tam bude "mensi akce", akdyž videl jak mensi akce narůsta do medialnich rozmeru na just podal trestni oznameni koneckoncu nikdo mu nic nedokaze............., a ohledne fetu kerej tam je a vzdy byl a bude-tezce pochybuji o tom ze jim to nekdo "vyprasi obuskem z hlavy"- paxe stejne kazdej rozjede do svych domovu a kancelari a stejne si ten fet da, ale ne už tak na ocich tagze to vam nevadi že? at si kazdej dela co chce jestli se rozhodl jit cestou fetu tak at si de, ne? tagze bych se pozdrzel nadavek tady na par radoby diskuteru, to je opravdu ztrata casu...................., pravdou, ale zustava ze spravny nazor si zajistime co nejsirsim okruhem faktů vcetne navstevy CK, vyslechem zemedelce, organizatoru, lidi v blizkem okoli.................a až budeme vjedet vsechny fakta pak muzeme mluvit o spravnem nazoru.....................to ostatni sou jenom kecy..............nic vic.............. .........
0/0
3.8.2004 9:49

monrico

Re:
Tak to mne těší, že se tu občas ještě objeví člověk s rozumným názorem. S každým Vašim slovem se dá souhlasit díky. :)
0/0
3.8.2004 10:03

ddtx

Re:
Pochybuju ze by Grosik nemel v tom davu svoje oci a usi navic pokud je mi znamo z medii bzla policie pozadana o pomoc organizatory prave ohledne fetu.Myslenka úsporadat tyto akce v byvalych vycvikovych vojenskych prostorech neni spatna ale byva tam obcas nevybuchla munice napr. jinak s tebou souhlasim
0/0
3.8.2004 10:03

Belly

Re:
Ale no tak! Drogy se objevily na CzechTeku poprvé a organizátory to podle tvých slov překvapilo a sháněli se po pomoci - snad nejseš tak naivní, že bys věřil upřímnosti tohohle tvrzení....
0/0
3.8.2004 16:01

jizulik

Re:
tak tomu vjeř že tam drogy sou adycky byly!!!...................., už na andělce bylo pár stánků dese to prodávalo jako uplne norm. vjec!
0/0
4.8.2004 10:33

Belly

Re:
Nejdřív pozorně čti a pak reaguj...... Když už si čteš reakce, tak si musíš přečist většinou i články, na který se reaguje. Pak teprve pochopíš smysl toho co vůbec čteš, čoveče
0/0
4.8.2004 11:13

Belly

Re:
Jen na úvod: Ne majitel, ale "NÁJEMCE" o pořádání akce věděl, dostal za ni zaplaceno od organizatoru. Jenže průser byl právě pak to, že jistý pan Nájemce měl tu plochu pouze v pronájmu od Státní správy a z toho vyplývá, že pronájímání pozemku třetí osobě, je jaksi "nelegální". Spíš to vypadá, že si nájemce už předem pěkně po večerech spočítal, kolik mu tohle šméčko vynese..... Nic víc, nic míň....
0/0
3.8.2004 15:54

aliencz

Re:
Zprávně, pokud je tak stav smluvně ošetřen, nemůže nájemce pronajímat, ani zapůjčovat tento pozemek třetí straně, tudíž ani pro konání czechteku. Finanční úhradu může přijmout pouze formou uhrady za vzniklé škody, které mu vznikly nemožností provádět činnost, na kterou má smluvní vstah. To však nic nemění na tom, že tam ta akce neměla co dělat, ať už se k tomu vyjadřuje pan nájemce jakkoliv. Jestli z tohoto těžíte, tak jste přinejmenším stejný hovada, jako on s těma svejma kecama. Na tento pozemek nikdo nedostal povolení vstoupit a basta. Nehodlá-li to někdo respektovat, je to více než špatné. Je to zřejmé porušení zákona. O ochraně ŽP nemají pořadatelé ani páru. Stovky aut a tisíce lidí na louce, to je malá ekologická katastrofa. Někdo přijde za dva metry s fotkama z té louky, že vypadá jako dřív. Co se ale děje pod povrchem a v okolí, to už nikdo nevidí. Každej má jen takový argumenty, který mu jdou do krámu. Každej má jen tu svoji pravdu. Účastnící technopárty nejsou žádnou vyjímkou, to tedy rozhodně ne.
0/0
4.8.2004 16:49

ddtx

stacilo by pade
Kdyby tomu zemedelcovi dal kazdej pade tak na tom vydela vic nez za dva roky.
0/0
3.8.2004 9:48

monrico

Re:
Myslím, že by stačilo aby si každý odpustil jedno pivo, které tam stálo dvacku a bylo by vystaráno. :) Však policie mu údajně doporučila aby se s nimi domluvil. Otázka je jestli není pro toho pána výhodnější dělat poprask, žalovat všechny kolem dokola a čekat co kde dostane. Prachy z pojišťovny dotace od státu... To je panečku trh :)
0/0
3.8.2004 9:59

ddtx

Re:
Presne o tom to je :((((((
0/0
3.8.2004 10:37

ddtx

V tomhle state se uz nesmi nic
Technoparty je projevem svobody ducha a mysleni. Timto bylo jednoznacne dano najevo jak se veci maji. V tomto state se uz nesmi nic co nedovoli bohati. Prachy vladnou. Normalni poctivi lidi je proste nemaj, chteji se bavit a policie je rozhani - parada. Jak to ze policie ukradla pardon zabavila techniku ktera jim nepatri. Slzak a obuchy na lidi vyjadrujici projev nespokojenosti se stavem v zemi pouze tim ze si pousti hudbu? To je sila. Vayeni policajti nez vymyslite nejakou rozehnavacku prectete si ustavu mam pocit ze potlacovani svobodneho projevu neni v souladu s ustavou
0/0
3.8.2004 9:44

aaa

Re:
kdyby organizatori zaplatili najem, mohla tam ta  technoparty byt treba 365dni v roce.
Tak v cem je problem?
V organizaorech.
0/0
3.8.2004 9:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.