Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf drah radil obětem, jak získat odškodné

Generální ředitel Českých drah Petr Kousal navštívil zraněné po tragické srážce motoráků na Strakonicku. Novinářům pak řekl, že odškodné, které dráhy zaplatí pozůstalým a zraněným, půjde do statisíců korun. Společnost hodlá peníze vyplatit bez průtahů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
to co jsem včera viděl v bedně - jak byl u těch rozmlávcenejch lidí - tak to jsem nevěděl jestli se mám  nebo - kdybych tam ležel, přišel ke mně ředitel čd s novinářema a podával mi ruku na usmířenou, tak bych mu jí zkroutil za záda - šaškovi jednomu
0/0
30.7.2004 13:32

0100

Šéf drah by potřeboval nakopat do zadku...
Na malých nádražích zrušili výpravčí a nezajistili jiný automatizovaný system, aby se nemohlo stát, že strojvůdce místo čekání na křižování vlaků sám pojede. Copak je není možno vybavit vysílačkami, či mobilními telefony, aby tam, kde mají čekat se museli pravidelně zahlásit a bez povolení by se prostě nehnul? K čemu je těm zraněným kytka a mrtvým politování?
0/0
29.7.2004 23:34

Warťan

Re:
Vysílačky mají někdy od r. 1995 i na vedlejších tratích (od tragické nehody u Krouny), ale zřejmě nemají povinnost provádět odhlášky, resp. dispečink by měl žádat "potvrďte dojezd do stanice Bavorov"> potom připomenout, že v protisměru jede vlak a strojvedoucí tohoto vlaku by měl také potvrdit dojezd do Bavorova. Až poté by první vlak dostal povolení vyjet. Strojvedoucí by se podíval do vložky, jestli to souhlasí a pokud ano, bezpečně by vyjel, 2x by to bylo jištěné a nikdo by dnes nebyl zraněn a souzen... V takovém horku se na nějaké písemné příkazy snadno zapomíná, rutina je rutina- leda, že by se lepily na okno...
0/0
30.7.2004 13:28

Cert_Bertik

Re:
Vysílačka na obou motorech byla. Ten předpis o zjednodušené dopravě není nový,jezdí se tak léta. Bohužel tady došlo k selhání lidského faktoru a někdo nedodržel předpisy. Otázka viny je otázkou pro dražní inspekci,RIBŽD,státního zástupce a soud. Bohužel, již jsem uváděl,že úředník,když provede chybu,vyhodí papír a napíše to znovu. Maximálně ve svém volném čase. Pokud udělá chybu výpravčí či strojvedoucí,proběhne řešení všech zde uvedených insitucí a končí slovy: "Jménem republiky". A nebude to první a asi poslední pracovník ČD,který pozná ono nevkusné zařízení zevnitř. Každý z nás musí počítat,že za svou chybu bude platit. Jediné,co mne mrzí,že stejnou zodpovědnost nemají poslanci,senátoři a ministři. Bohužel už jsem četl názory některých "žurnalistů" ,kteří hodlají infikovat strach ze železniční dopravy. Poněkud zapomínají,že počet železničních nehod za rok,překročí na silnici každý týden.
0/0
30.7.2004 14:20

cejkis

...
AŽ budete mít centrální motitoring tratí a každý vlak bude mít GPS s napojením na interni radiovou síť  tak se to stávat nebude. Kdy už konečně přejdete na digitalizaci tratí místo dnešního předávání informací strojvedujícím, které má původ v pravěku????
0/0
29.7.2004 19:16

Warťan

Re:
Digitalizace je kravina, stačí jiná pravidla a předpisy, viz. můj návrh v reakci výše. Na centrální monitoring mám obavy že zrovna ČD nemají peníze... Není potřeba ani GPS, stačí relátka a obyčejné žárovky na semaforech.
0/0
30.7.2004 13:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.