Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážka motoráků stála život muže

U jihočeského Bavorova se čelně srazily dva osobní vlaky. Jeden starší cestující zemřel, na třicet lidí bylo zraněno, z toho čtyři až pět těžce. V péči lékařů jsou také oba strojvedoucí. "Zřejmě došlo k selhání lidského faktoru," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lanky

Nedivím se.....
Poté, co jsem ze silnice souběžné s tratí na vlastní oči viděl, jak si strojvedoucí v motoráčku za jízdy čte noviny (nedalo se to přehlédnout - na očích brýle na čtení a zrovna obracel stránku), tak mne podobná nehoda nedokáže překvapit.........
0/0
23.7.2004 18:16

Jablkon

Re:
Vidiš, a mně nevěří, že si za jízdy odskočí na záchod...
0/0
23.7.2004 18:17

Machy_lemur

Re:
Tak mě napadá, že by strojvůdci mohli rovnou dělat i průvodčí... že by to ve stanici rozjeli a pak by šli kontrolovat jízdenky cestujícím...
0/0
23.7.2004 18:31

Lanky

Re:
já taky myslim, že chodí. A určitě si s sebou berou noviny...
0/0
23.7.2004 18:57

vlado99

Re:
Jak se prosím rozeznají brýle na čtení a na dálku. A ještě k tomu z dálky. Přestaň už to svinstvo hulit. .
0/0
23.7.2004 18:43

Lanky

Re:
tak to poznáš jednoduše - že je má na špičce nosu, když si čte.....  
0/0
23.7.2004 18:53

Machy_lemur

Re:
Jen se jim smějte dál... zatím si jen buď čtou nebo jsou na záchodě... počkejte až budou chodit na záchod s novinama v podpaží...   
0/0
23.7.2004 19:09

Cert_Bertik

Re:
A pak jsi se probudil a měl jsi ruku v nočníku. Pokud mám při čtení brýle na špičce nosu,jsou to brýle na dálku (pro krátkozrakého). A může číst seštový jízdní řád,rozkaz (V,Op,Z,K,Pv)  a vše další. Brýle na blízko (pro dalekozrakého) má při čtení naprosto normálně na očích. Pokud chceš psát o brejlích a sám je nenosíš, tak se poraď s optičkou (občas to jsou moc hezké holky)
0/0
23.7.2004 19:10

Lanky

Re:
Máš pravdu - já se svými šesti dioptriemi nosím už léta kontaktní čočky a v brýlích se už moc nevyznám. Taky nevím, jestli sešitový jízdní řád nebo rozkaz mají stejný formát (A3) jako noviny.... ale i kdyby ano, podle mého laického názoru by si neměl za jízdy číst nic.
0/0
23.7.2004 19:24

Cert_Bertik

Re:
Kdyby si ten fíra četl rozkaz,tak neodjel ze stanice, ten mrtvý byl žil a ten v kritickém stavu by seděl třeba v hospodě,nebo šel za ženskejma. Tvůj názor je podbný názorům některých nadřízených,podle kterých musíš hlásit důvod zpoždění,i když ho nemůžeš zjistit. A pak hlásíš "vlak je zpožděn z důvodů provozních" a připadáš si jako debil. Ale máš celé premie.
0/0
23.7.2004 19:43

Lanky

Re:
Já tady ale celou dobu píšu o úplně jiném vlaku na úplně jiné trati - nikdy jsem netvrdil, že právě v tomto nešťastném případě si strojvedoucí něco četl. Nicméně si stále myslím, že stejně jako šofér auta by si i mašinfíra měl za jízdy hledět situace před sebou a nerozptylovat se ničím jiným. Když to napereš s autem do protijedoucí rodiny na výletě, asi také nikoho nebude zajímat, že sis zrovna ladil rádio. V každém případě, lidi jsou jen lidi a selhání lidského faktoru nelze nikdy vyloučit. Ať už je důvodem nedbalost, nepozornost, nebo třeba únava z vedra, následky jsou stejné........
0/0
23.7.2004 20:00

Cert_Bertik

Re:
Ovšem skutečností je,že pokud by si ten fíra četl rozkaz K,který měl u sebe,došlo by mu,že má změnu křižování a nedošlo by k nehodě. Takže popužití tvého argumentu,ač by se s ním jindy dalo souhlasit,je nyní nevhodné. Ta nehoda nastala protože strojvedoucí si nepřečetl rozkaz,který podepsal
0/0
23.7.2004 20:12

Lanky

Re:
Samozřejmě - uznávám, že kdyby si ho přečetl i během jízdy, asi by to dopadlo jinak. Ale stejně si ho měl přečíst, než vyjel. Potažmo než ho podepsal.... Jen doufám, že to není zavedená praxe - jímá mě hrůza při představě, že někteří strojvedoucí by mohli podobné rozkazy považovat za natolik nepodstatné, že by se ani nezabývali jejich čtením.......  
0/0
23.7.2004 20:18

Cert_Bertik

Re:
Předpis říká,že si ho má nejdříve přečíst a potom podepsat. Vzhledem k tomu,že jsem dělal také dirigujícího dispečera,asi bych mu rozkaz K s přeložením křižování předal i ústně. Ale spíš ho i četl a neuvědomil si to. Bohužel,nyní bude mít na úvahy o tom až moc času. Víš,jak už jsem uvedl u nás na dráze si za své chyby tvrdě platíme. Proto mám vztek,když slyším mnohé naše politiky.
0/0
23.7.2004 20:31

Isabelle

Re:
A kde se certis Bertiku? 
0/0
23.7.2004 20:34

Cert_Bertik

Re:
Všude,ale dneska na těchto stránkách. Tolik jsem toho asi nenapsal za týden,co za dnešek
0/0
23.7.2004 20:43

Isabelle

Re:
Je chvalitebne se obcas certit, a na techto strankach je to velice lehke se certit, a nemusite se certit na vasi milou  ...
0/0
23.7.2004 20:51

Cert_Bertik

Re:
Jak je všeobecně známo i z pohádek Štěpánky Haničincové,Bertík je hodný čert,který se čertit ani neumí
0/0
23.7.2004 21:09

Michalll

mOBIL MÁ I ULIČNÍK,
baví se skrze něj i důchodce, jen dráha musí mít telefon na kliku....
Když se mohou domluvit šoféři na dálnici, proč si nemohou mašinfírové říci před cestou nazdar?
možná je odjezd stále utajen, vezou se jako dříve ruské rakety a někdo by skutečný odjezd mohl odposlechnout?
rumunsko také neví kdy a kam kdo jede, ale jezdí krokem, jednou jsem šel raději pěšky po trati, pořád odkládali odjezd, do večera mne nedojeli....snad by nám rumiunský expert poradil !!!
michal, libčeves, t. 603771186
0/0
23.7.2004 14:52

Cert_Bertik

Re:
Mobil se běžné používá a oba strojvedoucí měli ve svých motorech vysílačku. Takže v tom to není. Podle posledních informací,které mám jeden ze stojvedoucích si neuvědomil,že podepsal rozkaz K o přeložení křižování,vzhledem ke zpoždění vlaku (přípoj při výluce na trati 190). Ani jeden z nich nebyl žádný nováček. Tady se stala chyba člověka. Bohužel tragická. To je v této profesi náročné. Úředník v kanceláři zmačká papír a napíše nový,tady se již nic nedá vrátit zpět. Nyní se bude řešit nehoda,zapojí se inspekce,policie,státní zástupce a soud. A  nehoda bude uzavřena rozhodnutím "Jménem republiky" . Každý pracovník ČD si zodpovídá za svou práci i za své chyby. Někdy mi mrzí, že alespoň část té zodpovědnosti nemají naši poslanci a naše vláda..
0/0
23.7.2004 15:08

Jablkon

Re:
Pokrytí železničních tratí mobilním signálem je nesrovnatelně horší oproti pokrytí silniční sítě
0/0
23.7.2004 17:45

Cert_Bertik

Re:
Není to tak zlé. Eurotel a T mobile mají většinou slušný signál. problém je Oskar,ale to asi všude
0/0
23.7.2004 17:48

Jablkon

Re:
Spoléhat se na to nedá. Obzvláště v mezistaničních úsecích. Samozřejmě dost záleží na konkrétní lokalitě - jestli jde o trať Praha - Kolín, nebo Tanvald - Železný Brod. Zrovna v TV slyším, že u Hradce narazil vlak do železné zábrany, kterou tam dal nějaký blbec...
0/0
23.7.2004 18:01

Cert_Bertik

Re:
Za 10 let jsem sloužil v 10. stanicích. Z toho pět let mám mobil. A obvykle mi dost pomohl. Problém je, pokud volám na Oskara,jeho pokrytí je slabé. A zátarasy na trati. Bohužel i toto znám. Mnohdy to děljaí děti,mnohdy i dospělí. Neuvědomí si,jakou hroznou zbraň chystají na cestující.
0/0
23.7.2004 18:31

Jablkon

Re:
Pokrytí ve stanicích by zas takový problém být neměl, vzhledem k tomu, že jsou většinou poblíž obce, ne-li přímo v ní... ale pokud potřebuješ něco sdělit strojvedoucímu, který zrovna projíždí někde v úvoze lesem, těžko se mu dovoláš. A přitom by spíš většinou bylo potřeba zastavit rozjetý vlak na trati, než stojící ve stanici. Mimochodem, nevim, jestlis to už čet nebo zjišťoval, šlo o Os 18008 Číčenice - Volary (jede v pracovní dny) a Os 18035 Prachatice - Číčenice (jede denně). A chybu navíc udělal ten v 18008, ne? Tedy ten vlak, který v tom byl nevinně, jede denně!
0/0
23.7.2004 18:42

Jablkon

Re:
Oskar je přeci posedlý pokrytím :-))) ...a v Jablonci se děti o prázdninách baví tím, že dávají na koleje betonové skruže...
0/0
23.7.2004 18:43

Amanita caesarea

**********
Slunce, seno, motoráky. To je námět na další pokračování.
0/0
23.7.2004 9:49

Machy_lemur

Re:
Ale podle toho v jakým stavu jsou motoráčky od ČD by to byl spíš horor než komedie...
0/0
23.7.2004 12:35

Cert_Bertik

Re:
Nevím,podle čeho tak soudíte ? Trochu o tom vím a mohu říct,že péče,věnovaná motorovým vozům je při všech obtížích dobrá. Pokud by ji měly autobusy a nákladní vozy také tak dobrou,nedošlo by k mnohým nehodám,kdy selhaly brzdy před přejezdem,kde přecházely děti ap.
0/0
23.7.2004 13:28

Machy_lemur

Re:
dobře, dejme tomu že jsou v dobrém stavu na to jak jsou starý ale cestování s nimi je horor... minulí týden jsem jel motoráčkem liberec - jablonec...už nikdy více
0/0
23.7.2004 13:47

Cert_Bertik

Re:
Motory řady 810 jsou na úrovni Karosy 731-733
0/0
23.7.2004 13:50

Machy_lemur

Re:
to je možný, tehdejší liazky se strkaly do všeho...apropo jak jsou ty motoráčky starý když mají motory na úrovni Karos řady 700?? ale předpokládám že to jsou klasické atmosferické motory a takových busů s těmito motory jezdí již minimum, většinou na náhradní dopravě za ČD  p.s. karosa 733 nexistuje..
0/0
23.7.2004 14:02

Cert_Bertik

Re:
Omlouvám se,tady jsem se překlepl a v autobusech se moc nevyznám-tuším 734.
0/0
23.7.2004 14:12

Machy_lemur

Re:
v pohodě... ja se zas moc nevyznám ve vlakách  jj je to 734...
0/0
23.7.2004 14:26

Kaufik

Kůň by blil
Každé ráno dávají v televizi policejní relaci. Asi v šest a pak kolem osmé. Ukazují tam mimo jiné statistiky nehod. Každý den  na našich silnicích tak v průměru UMÍRÁ PĚT LIDÍ ! ! !  KAŽDÝ DEN ! ! !  Rok má 365 dní..... ZA JEDEN ROK ZAHYNE ZHRUBA DESETKRÁT VÍC LIDÍ, NEŽ BYLO ZAVRAŽDĚNO V LIDICÍCH ! ! !  Za jeden rok tedy zahyne na silnicích CELÁ JEDNA VESNICE !  A je s velkým podivem, že tohle se bere takňák jako normální, že nad tímhle se nikdo nepozastaví ..... Všiml jsem si již dávno, že  ty naše masmédia nechutným způsobem deformují důležitost událostí, že jsou to hnusný, bezohlední lovci senzací... A kde není žádná senzace, tak se udělá, třeba i za cenu polopravd, jen aby z lidí vytáhli peníze. 
0/0
23.7.2004 8:08

karoten

Re: To ale trh holenku, v celé své nahotě.
Vy byste si přál nějaký etický kodex? Jakže?? No to by ale nešlo, ekonomické poučky hovoří jasně: nabídka stimuluje poptávku a naopak, je třeba vypreparovat tepnu animálních pudů (těžko se vůlí potlačí) a tu napíchnout. Pak se byznys roztočí
0/0
23.7.2004 9:13

jupí

páni redaktoři....
Vážení redaktoři, píšete tu, že škoda na vlakových soupravách je za několik milionů  Omyl! Podle mluvčího drážní inspekce J. Kučery je za 500 tisíc. Než něco napíšete, tak si to alespoň ověřte. Zrovna jsem dočetla i článek v MF dnes - "...vlaky jely vysokou rychlostí....". Tak nevím, rychlost 40 km/ hod. mi jako  vysoká rychlost nepřipadá...přehánět a dramatizovat, to je vaše....
0/0
23.7.2004 8:02

xx

Re:
Rychlost 40 je na vlaky ČD ažaž...
0/0
23.7.2004 9:30

jupí

Re:
nooo, to je vlastně fakt
0/0
23.7.2004 9:52

Machy_lemur

Re:
To mě se nezdá ani těch 500tisíc... když ČD nedavno ujel jeden motoráček tak ho museli záměrně vykolejit aby ho zastavili a škody bylo jen za 50tisíc a to byl dost zničenej!! ale možná už maj historickou cenu...
0/0
23.7.2004 12:31

Cert_Bertik

Re:
 Nový motorový vůz má cenu řádově v milionech korun. Něco se sníží amortizací,ale stejně zůstává vysoká hodnota. Pak je tam rozhodně poškozená trať,jejíž oprava něco stojí. Odhlad 500 000 Kč mi připadá dost nízký.
0/0
23.7.2004 13:33

Cert_Bertik

Re:
Ono je to složitější. U vozidel se hodnotí čas použití, jejich amortizace ap. Tím se cena sníží. Ale musí se nahradit novým vozem. Takže účetní škoda bude třeba nulová,ale vzniklá škoda může být (nutnosti nákupu vozidla) několik miliónů. No a rychlost: Rychlost 40 km/hod nění vysoká,ale touto rychlostí jely oba vlaky, takže tu rychlost musíte násobit a náraz 25 t osmdesátikilometrovou rychlostí bych zažít nechtěl.
0/0
23.7.2004 13:16

Jablkon

Re:
Pro tebe jako cestujícího bude uplně jedno, jestli při tom nárazu (řekněme 40kilometrovou rychlostí) budeš sedět v 1tunovym autě, 25tunovym motoráku nebo 3000tunovym náklaďáku, pokud tedy pomineme rozdíly v tom, že v autě budeš (nebo nebudeš) sedět připoutaný v sedačce v poměrně malém prostoru, v motoráku budeš sedět nepřipoutaný na lavici (sorry, ale moc jinak se tomu v 810 řikat nedá) v poměrně velkém prostoru, v náklaďáku budeš sedět na uhlí. Stejně tak je jedno, jestli se srazí 2 vlaky, každý ve 40kilometrové rychlosti, nebo jestli ten vlak touto rychlostí narazí do zdi. Na tobě se vždy projeví jen ten 40kilometrový rozdíl mezi původní a novou rychlostí a tvoje hmotnost. Pro následky na vozidle to bude podstatnější, i když jde-li o 2 zcela stejné motoráky jedoucí proti sobě stejnou rychlostí, měly by být následky na každém teoreticky stejné, jako když jeden vlak narazí do zdi (škoda nicméně dvojnásobná bude)
0/0
23.7.2004 17:59

Jablkon

Re:
Opravdu je to 500 až 550 tisíc. Ale to je ta účetní škoda...
0/0
23.7.2004 18:04

robert_2004

???
Trochu k tématu : pracuji jako výpravčí na velmi frekventované trati. Pravdou je, že všechny významné tratě jsou několikanásobně zabezbečeny. Jak zabezbečovacím zařízením (od elektromechanického po JOP), tak obsluhou tzv.tlačítka bdělosti-"živák" strojvedoucím po možnost zastavit všechny vlaky vysílačkou v dosahu příslušné stanice výpravčím. Tato trať bohužel není takto vybavena.... Vzhledem k tomu, že je denně na ČD vypraveno několik tisíc vlaků všech kategorií, je nehodovost minimální. Kolik zahyne DENNĚ nevinných lidí na silnicích díky BEZOHLEDNOSTI frajírků a jiných hovad? Co se týká přejezdů, tak v posledních několika letech byl pouze JEDEN střet z viny strojvedoucího.... Ale nadávat na dráhu je dnes v "módě". Všichni víme, kolik každý zaplatí z daní na ztrátu ČD. Víme to samé o dotacích na dopravu autobusovou, skandální výstavbu dálnic či  rozpočet  MHD třeba v Praze???
0/0
22.7.2004 23:25

Cert_Bertik

Re:
Roberte,souhlasím. Pracuji také jako výpravčí,sloužil jsem na mnoha velmi fekventovaných tratích,dneska dělám na malé trati se silnou nákladní dopravou. Ale k věci. Tady dirirgujicí dispečer přeložil křižování a strojvedoucí se neohlásil. Je to chyba. Jinak k bezpečnosti,máš skutečně pravdu,že jediný střet v posledních létech byl zaviněn strojvedoucím a i iDNES uvádí poslední velkou nehodu Čachnov v roce 1995. Proto si také myslím,že se nemáme za co stydět. A co se týká dotací? ČD dostavají 1/5 dotací do MHD v Praze a asi 1/10 dotací ve světě do železniční dopravy,pokud to počítáme na km tratě.
0/0
22.7.2004 23:38

Michal Novotný

Re:
Všechno je pravda, ale taky se najdou "takynádražáci", kteří dělají ČD ostudu. Naštěstí je jich čím dál tím míň. Doufám že se někdy dočkám toho že zde takoví lidé dělat nebudou... Jinak, jsem také výpravčí na jedné známé pražské lokálce... Tak pomalu budu končit a jdu si lehnout... Dobrou
0/0
22.7.2004 23:47

karoten

Re: Na Semmerinku?
0/0
23.7.2004 9:16

Michal Novotný

Re: Posázavsky pacifik
0/0
23.7.2004 13:06

Cert_Bertik

Re:
Kolego,ozvi se mi na mailovou adresu
0/0
23.7.2004 13:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.