Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odstupující Kubinyi chce platit za recepty

Ministr zdravotnictví před svým odchodem z úřadu představil jeho koncepci zdravotnictví. V mnohém se podobala té, s níž neuspěla Marie Součková. Jozef Kubinyi mimo jiné požaduje poplatky za recepty, za cesty sanitkou či rozdělení péče na standardní a nadstandardní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ceresina

Jdu na hřiby
Tahle debilní a zavádějící diskuze o něčem, co už téměř není, je zbytečná ztráta času.
0/0
25.7.2004 16:07

Dan 1

Tak šup do sauny.
A neuvař se. Já jdu na cigáro
0/0
25.7.2004 16:31

AntoniosA

Tak co je?
No myslím si že tohle není diskuze o mluvnici, ale o systému zdravotnictví,ne?
0/0
25.7.2004 15:50

ceresina

Ať žije socialistické zdravotnictví
Až přijde konečně  ministr zdravotnictví, který nebude tak zdegenerovaný jako jeho předchůdci, a zavede TEROR vůči kuřákům, tak to vyřeši 50% problémů v tomto resortu, který není dalek bankrotu!
0/0
25.7.2004 15:39

ceresina

Proč rušit klece?
Myslím,že bude nejlepší, když odstoupí celá vláda, a to co nejrychleji, ať ta ostuda není ještě větší. Např. klece, které ministr kvapně zrušil, bych ráda použila např. pro jednu psychopatickou starší paní bydlící v paneláku u nás, která,ač je chodící o dvou holích, nasává alkohol za čtyři! Myslím že bez klece jí už nebude pomoci, pokud se tím ovšem bude někdo zabývat, protože ona naléhavě potřebuje rychlou pomoc, než stačí vyhodit celý panelák do povětří! Každou chvíli mohutně tříská holemi do zdi a podlahy, a je to skoro na zásahovou jednotku! Bude tohle někdo řešit?Neschopná obvodní doktorka ne, ta nechává hromadně lidi umírat bez pomoci, a bez úplatku nepošle pacientovi ani sanitku! Bordel!Policie také ne, tak kdo?Psychiatr? To by ho tam musel někdo poslat....a na čí doporučení?
0/0
25.7.2004 15:32

AntoniosA

Re: Klece?Ano!
V jakém Babylóně to proboha, soudružko, žijete? Domnívám se, že ve všech panelácích je situace stejná. Nejedná se náhodou o město Havířov? Znám taky podobný případ ze svého okolí, a taky tam mají neschopnou obvodní doktorku, lidi si na ni stěžují, ale jen mezi sebou! A vesele k ní chodí dál! Budu rád, když napíšete.
0/0
25.7.2004 15:46

vafla

?
Platit za recept je normální, připlácet za pobyt v nemocnici, i to chápu. Překousnu i platbu pár desetikorun za návštěvu u lékaře, ale proč člověk který se nemůže např. pohybovat má platit za odvoz sanitkou, to asi nepochopím.
0/0
22.7.2004 21:39

pegaska

Re:
Přesně tak, za recept či návštěvu lékaře dát pár korun (nebo třeba desetikorun), to by se ještě dalo. Ten pobyt v nemocnici je věc ošidná - dovedu si představit situace, kdy se pacient může snažit v případě placení za pobyt dostat rychleji domů nebo nepřiměřeně dlouho zákrok odkládat, až problém naroste do horších rozměrů. Ale sanitka (nebo vrtulník) se používají většinou v případě, že by se bez nich pacient neobešel...
0/0
23.7.2004 8:10

nitram-r

Kubynyi ty dobytku
Česká strana asociálně fašistická by se měla jmenovat ČSSD. Hanba jim.
Kubynyi ty dobytku, ať ti střeva rozežere lepra. Ať zemřeš v bolestech a sračkách, které vyvoláváš. Amen, Om, Howgh.
0/0
22.7.2004 19:28

pylorus

Re:
Martine, Martine kluku hloupi ...
0/0
22.7.2004 20:07

AntoniosA

Re: Proč?
Milý příteli, proč tak silná slova?
0/0
25.7.2004 15:51

bullmann

Aká matka, taká Katka
Pan Kubín (jak se tento člověk pravděpodobně jmenoval, než se některý z jeho předků rozhodl ze zištných důvodů stát se maďarónem) nemůže být jiný než jeho rodná strana. Nelze tedy čekat jinou koncepci nebo spíše nekoncepci než kterou předvedla jeho přemýšlivá předchůdkyně, obdařená talentem působit na lidi a získávat si přátele.
Spoluúčast pacientů je nanic, dokud bude existovat hospodaření, jaké bylo dosud zvykem. Oddlužené nemocnice se během neuvěřitelně krátké doby topí ve stejných nebo větších dluzích a neexistuje taková cifra, která by byla dostatečná. Nejdřív je třeba přestat rozhazovat, zajistit produktivitu práce a efektivitu provozu a pak teprve přijde čas na to, zamýšlet se co dál.
Pane ministře, když jste po krk v díře, proboha, přestaňte už konečně kopat!
0/0
22.7.2004 17:58

ceresina

Re: Názor
0/0
25.7.2004 16:09

Futurolog

Platby do zdravotnictví.
Uvědomuje te si, že systém pojišťoven, který je tady  je poněkud rozmařilý. V Holansku mají dvě a stačí. Jedna pro bohaté a druhá pro chudé. Umřou jednou stejně všichni ale tak to je. Soukromí specialisté u nás mají mnohdy i 500 000,- Kč. měsíčně a o jejich kvalifikaci lze vážně pochybovat. Kupují si do ordinaci drahé aparatůry, které ani neumí obsluhovat a to jen pro to aby snížili daňový základ. Z vybraného pojistného se platí vše. Nájmy ordinací, drahá auta lékařů, studium jejich dětí, dovolené na Floridě. Ty dovolené ovšem od specializovaných cestovek, které vystaví doklad na odborné školení. Dokonce je znám případ jedné z ortodontstek z pohraničí a ta uplatnila odpočet daní na letoun
0/0
22.7.2004 17:43

RidicTatry815

Re:
jen at maji specialiste treba milion mesicne. Ale poctive vydelanych a ne nakradenych ci ziskanych podvodama
0/0
22.7.2004 17:49

ceresina

Re: Jo
 Však mají..........
0/0
25.7.2004 16:10

bullmann

Re: Futurolog bez budoucnosti
Milý futurologu,
v budoucnu se jistě upraví pravopis tak, aby vyhovoval i méně vzdělaným osobám. Do té doby prosím, pište aparatury. Tak je to zatím správně.
To o Nizozemí znáte zjevně z druhí, ne-li z třetí ruky. Evidentně nejte lékař, tím míně úspěšný lékař, například i se soukromou praxí. U nás se tomu říká, že věci rozumí jako koza petrželi.
Chtěl bych jen podotknout, že česká pravidla pro stanovemní základu daně jsou poměrně přísná, ale hlavně, určil je stát stejná pro všechny. Jen Vy a Jánošík máte pocit, že úspěšní by měli být okrádáni podle jiných pravidel. Přeji Vám tedy velký, skutečně obrovský úspěch, zejména ekonomický. Potom snad změníte názor. Že byste dostal rozum, v to nedoufám.
0/0
22.7.2004 18:04

1_130_202_135

Re:
Člověče, takhle kouzelnou formulaci:
"v budoucnu se jistě upraví pravopis tak, aby vyhovoval i méně vzdělaným osobám..."
se pokusím zapamatovat - je totiž báječná, nádherná, tu prostě "musím mít"!
Jen se obávám, že ne pro každého bude pochopitelná
Ale stejně - děkuji!!!!!
0/0
22.7.2004 19:32

Iridium

Re:
Ona je ta formulace kouzelná hlavně ve spojení s výrazem "z druhí ruky" :)))
0/0
23.7.2004 7:06

rom007

Re:
Hezký
On bullmann bude asi VŮL (= Velký Učitel Lidstva)
0/0
23.7.2004 8:02

rom007

Re:
0/0
23.7.2004 8:02

rom007

Re:
Hezký ...
On ten bullmann bude asi VŮL (=Velký Učitel Lidstva)
0/0
23.7.2004 8:07

rom007

Re:
Hezký ... :)))
On ten bullmann bude asi vůl (= velký učitel lidstva) 
0/0
23.7.2004 8:10

rom007

Re:
Sorry, ale nějak to blbě fungovalo, proto se příspěvek tam objevil několikrát
0/0
23.7.2004 8:20

AntoniosA

Re:
To jsou  blbé a zavádějící kecy, problém je bordel ve zdravotnictví, a ne Češi-analfabeti!
0/0
25.7.2004 15:55

ceresina

Re: Názor
Dnes jsem se dozvěděla úžasnou a pozitivní zprávu o tom, že nový ministr zdrav.Kubinyi odstupuje. Myslím, že je načase, ale za svých 100 dnů v úřadě stačil napáchat dost zmatků vč. mezinárodní ostudy, kterou musel napravovat prezident. Nejlepší je, že s kuřáky ten Slovako-čecho-Maďaro-Polák, neudělal nic, přitom právě ti nejvíce zatěžují naše zdravotnictví. Proč ještě nebyla zavedena alespoň zvýšená daň pro kuřáky v případě úhrady za léky, nebo paušálně zvýšené platby zdrav. pojištění? Všeobecně známé je to, že kuřáci mají místo cév dehtovody, tudíž jejich myšlení časem degeneruje, zrak slábne, sluch také, myšlení a potence jdou k nule, a vůbec jsou tito lidé, kteří kouří, už v 50-ti letech věku (poku se ho dožijí)naprosto nepoužitelní na cokoli, a hlavně nepoučitelní! Smrdí na sto honů, jsou zdegenerovaní, a a´t mi nikdo netvrdí, že kuřáka nepozná na sto honů podle smradu a dehtem nasáklé hnědé kůže. Za tuto svou nemoc by kuřáci měli platit daň, a ne aby za ně platil všechny náklady na léčbu jejich nemocí náš stále socialistický zdravotní systém!Pane bývalý ministře,děkuji, že odcházíte!
0/0
25.7.2004 15:15

ceresina

Re:
Ano, souhlasím s tímto inteligentním názorem, myslím že naše zdravotnictví se řítí do zkázy, a vypíše zanedlouho konkurz samo na sebe:( celá tato debilní republika půjde do konkurzu, a bude! A´t žije komunismus!
0/0
25.7.2004 15:23

Dan 1

Re:
Tak tohle už jsem dlouho neviděl. Napsat ptákovinu a ještě se pochválit za "inteligentní" názor... To muselo dát fušku, než jste to v kedlubničce dala dohromady. Obezita přináší zhruba tolik rizik, jako kouření, je také poznat na dálku a zpocená stokilová důchodkyně v autobuse smrdí tak, že to irituje i nejsilnějšího kuřáka startek. Kromě problémů s krevním oběhem, zvýšeným rizikem rakoviny atd. přináší i obezita problémy s potencí. Pokud by měli být lidé trestání za prohřešky proti vlastnímu zdraví, musel by v kriminále nutně skončit úplně každý. Změřte si teplotu a BMI, soudružko, a hlavně klídek.
0/0
25.7.2004 15:40

ceresina

Re: Názor
No, tohle psal určitě zdegenerovaný kuřák. Souhlasím s tím, že otylá důchodkyně smrdí více, ano, v našem okolí jsou i takoví, já mám při svém ještě skoro teenagerovském věku BMI 18! A klidně Ti pošlu foto, ale s kuřáky jaksi nekomunikuji, znám otřesné případy smradu z obou rizikových skupin, a myslím si, že  pokud by měli i otylí i kuřáci platit za chyby proti svému zdraví, tak by byla více než polovina republiky za mřížemi. A kdo by šel k volbám jako svobodný občan? Asi jen JÁ! Omlouvám se, příteli, jdu do sauny,pěstuji zdravý styl!Bez cigaret!
0/0
25.7.2004 16:02

Dan 1

Re:
V tomhle počasí do sauny? To radši zůstanu naživu.
0/0
25.7.2004 16:09

ceresina

Re: Názor
já jsem zvyklá, víš? A nekouřím, a je tam super radioaktivní zdravý bazén, a les a hvozdy a zvířátka kolem  Zkusit se má vše co prospívá zdraví.
0/0
25.7.2004 16:12

RidicTatry815

nase zdravotnictvi je prilis nakladne a rozhazovacne
nikde, ani v mnohem bohatsich zemich, neni ze zdravotniho pojisteni hrazena tak velka cast zdravotnich ukonu a leku jako je tomu v CR. To je neodiskutovatelny fakt a je na case ho zmenit. jsem pro placeni za navstevu u lekare i  za recepty. S omezenim tak, ze se palti do urcite vyse, napriklad do 2000 Kc rocne. Vse co jde nad ramec je hrazeno z pojisteni. Tak by melo zbyt vice penez, pro potrebne leceni a zakroky, na ktery obcan nema penize.
0/0
22.7.2004 17:40

Bennu

Re:
Az budes jednou stary mrzak s malou penzi, tak si o tom s tebou rad popovidam. PS: Tipuju, ze v tom pripade budes mrtvy.
0/0
22.7.2004 19:51

Iridium

Re:
No sice si nemyslím, že by 167 korun měsíčně někoho zahubilo, ale vy, jakostarý mrzák, byste jistě mohl mít vyjimku.
0/0
23.7.2004 7:08

Rada8

***
souhlasím s placením za vystavení receptů. aspoň by si někteří rozmysleli, jestli skutečně lék chtějí a potřebují. bohužel jich je hodně, co řekne - raděj mi to napište, doktore. a doktor napíše, i když není potřeba. totéž platba za pobyt v nemocnici, ale v rozumné míře. vždyť pokud není člověk ve špitále, taky si musí zaplatit jídlo. takže poplatek cca 50kč denně mi nepřipadne přehnaný. platba za návštěvu doktora v normální ordinační době? ne. od toho si platím pojištění, aby mě lékař bezplatně ošetřil. pohotovost nebo mimo prac. dobu ano, to je nadstandart.
jen bych potom chtěla, aby tyto platby nešly na stavbu honosných sídel pojišťoven nebo nezmizely neznámo kam, ale opravdu do zdravotnictví.
0/0
22.7.2004 17:12

SocPredator

matláci
Ti politici jsou neschopní, zdravotnictví jde ke dnu, každý platí nějaký povinný pojištění jak mourovatej a když pak jde náhodou k doktorovi, tak stejně musí ještě platit.
Tenhle stav vyhovuje jen jim samým, mají prachů dost na soukromý doktory.
Prostě jako v Bangladéši, ještěže jsem mladej.
0/0
22.7.2004 17:04

Iridium

Re:
Vy jste byl v Bangladéši?
0/0
23.7.2004 7:09

chroustík

Pojištění, recepty
Pro p. Hanuse, zřejmě jste nepochopil systém zdravotního pojištění, které je SOLIDÁRNÍ, t.j. my, kteří nestůněme, jdeme jednou za 4 roky k zubaři, jednou za 2 roky k ušnímu a výjimečně k jinému doktorovi uznáváme, že z námi odvedených peněz se hradí léčba těch, kteří prostě to zdravíčko nemají tak pevné. Kéž by to bylo těm, kteří jsou staří a nemohou za to, ale někdy se mi otevírá kudla v kapse, když vidím, jak pojiš´tovny vesele platí léčby všech možných "závodníků", "sportovců" a dalších, kteří si hnáty lámou sami a z frajeřiny. A recepty ? Někteří důchodci mají opravdu hlouběji do kapsy, zrovna tak maniny s malými dětmi, tam by ta dvacka třeba někdy byla dost. Nás ostatní by to nesložilo, to je fakt. Jenže jak rozlišit, kdo recepty bude platit a kdo ne ? V tu ránu se ozvou nezaměstnaní, studenti atd.
0/0
22.7.2004 16:58

Vaclav Hanus

Re: precetl jsem jenom prvni radek vasho prispevku..
...ale dal ho cist nebudu, protoze vy jste si evidentne neprecetl vsechny me dovysvetlujici prispevky nizeuvedene. A mate v tom mak samozrejme chaos. V zadnem pripade jsem nezpochybnil solidarnost systemu. Jen jsme upozornit, ze kdyz se takovy system dostane do rukou nekompetentnim lidem, muzou nadelat nepredstavitelne skody kvuli obrtovske setrvacnosti investic, ktere se toci v takovem systemu. Skutecna nerovnovaha takoveho systemu muze byt dlouha l;eta verejnosti skryta a tim padem muze byt vlastne cely system tunelovan.
0/0
22.7.2004 17:08

Krusovicky Lezak

Re:
Nemohu si pomoci, ale nerozumim vam.
0/0
22.7.2004 17:18

Vaclav Hanus

Re: neverim, ze mi nerozumite..
...ale udelam zde ze sebe kaspara..a vysvetliom vam to jako malemu klukovi. Kdyz nekdo meni princip zdravotniho pojisteni z gruntu, coz byla situace v roce 94, nebo 95, kdyz byl prijiman zakon o Zdrav. pojistovnictvi (myslim 2 zakony to byly), tak jeho prvorada povinnost, jako architekta noveho systemu melo byt zabezpecit financni rovnovahu systemu. To znamena, ze vydeje ze systemu nesmi prevysovat prijmy. A toto nebylo zabezpeceno. Ja tvrdim, ze zcela zamerne, protze tehdejsi politikove potrebovali ukazovat novy kapitalismus pres ruzove bryle, potrebovali v lidech nabudit optimisticka ocekavani a bezstarostnost z budoucnosti. Ano, tento idelogicky podtext noveho systemu zdrav. pojisteni ridil p. klaus v tech dobach. Na druhe strane, vedeli politikove, ze maji moc volicu ze zdravotnictvi, predevsim lekarsky stav a manazment nemocnic. A tak udelali, ze jednou ranou zabili 3 (tri) mouchy. U klientu zdr. pojisteni vyvolali klamava ocekavani, ze system je levnejsi, nez ve skutecnosti byl (rozdili docasne lepily prijmy z privatiaci..). Dale, nechali svym volicum - lekarum a manazerum nemocnic se castecne nabastit levnych ¨statnich¨ zakazek (samozrejme, ze ne primo jim, ale rodinne zpriznenym firmam, kterym predrazene zakazky dohazovali...). A ta treti moucha byla, ze Klaus vedel, ze zakonite casem ztrati podporu volicu, a tak si takto pripravil ukryty balvan, ktery hned hodil na hlavu svym nastupcum v parlamentu. A on s eted zpetne tvari, ze zemi zadluzuje soucasna vlada. Zasadni problem, ktery tehdejsi vlada neresila byl, ze kdyz byly nastaveny odvody do systemu nizko, mel byt prijaty vevnitr zdrav. systemu takova opatreni, aby celkove financovani bylo udrzeno v rovnovaze. Dnesni platby z penezenek, ktere se na nas brzo sesypou jsou dukazem, ze to ucineno nebylo.
0/0
22.7.2004 17:30

Vaclav Hanus

Re: upresneni
Samozrejme pojem : ...levnych statnich zakazek.... mel znamenat, ze ....levnych pro tunelare , ale predrazenych pro klienty pojistneho systemu..
0/0
22.7.2004 17:33

Vaclav Hanus

Re: a jeste jeden zasadni dukaz,.
....ze cela tato situace se zdravotnim pojistnym systemem byla navozena umele pravicovymi stranami. System tyto strany potrebovali dostat presne do tohoto stavu, ve kterem ho maji. t.j. financni nerovnovahy. Ted totiz nemusi nikoho presvedcovat o nutnosti zavedeni primych plateb z penezenek u doktoru. Proste proto, ze kazedemu, kdo mesice vydelava vic, nez 25 tisic se tento system vyplati vic. A kdyz se nekomu neco vyplati vic, je jasne, ze je to na ucet tech ostatnich.
0/0
22.7.2004 17:51

Krusovicky Lezak

Re:
Budiz, uz je me to jasnejsi. Ale nemyslim si, ze relativni odvody jsou male - zamestnanec plati 13,5% objemu sve hrube mzdy. Cim dale mene plati stat za sve pojistence. " .... architekta noveho systemu melo byt zabezpecit financni rovnovahu systemu. " tj. zavest urcite, obvykle nepopularni, zpetne vazby, jenze kdykoliv se o to nekdo pokusil byl odstrelen ... podle toho, komu slapl do prebend .... pacienty, lekari, distributory leku .... nemate pocit, ze prave jednou z dilcich restrikci zajistujici financni rovnovahu je i prima financni spoluucast ?
0/0
22.7.2004 17:57

Vaclav Hanus

Re: Krusovicky Lezak
Tento pocit tedy rozhodne a zasadne nemam. Mezi pacientem a jeho lekarem, potazmo celym systemem totiz neni situace volneho trhu. TO JE TA PODSTATA!!!!! Je to klasicka ukazka tzv. asymetrickeho vztahu, kdy nelze aplikovat trzni rozhrani. Vy si umite predtsvait, ze budetye s lekarem smlouvat o tom, jaka lecba bude pro vas nejlepsi z titulu pomeru kvalita/cena? Ja tedy ne. Lekar ma nad vama totiz takovou nadrazenost, ze co vam doporuci, to vy pokorne prijmete. ..kdo uz by si chtel rozhnevat sveho doktora, ze? A to ani nemluvim, ze pacient nema dostatek informaci ucinit optimalni rozhodnuti. V takovem rozhrani prijde pacient vzdycky zkratka, to vam garantuji.
0/0
22.7.2004 18:20

Krusovicky Lezak

Re:
S asymetrii vyse uvedeneho vstahu souhlasim. Ale toto je o necem jinem. Kubinyi chce zavest poplatky ne jako zdroj financi (zatim), ale jako regulator proti nadmernemu a zbytecnemu naduzivani lekarske pece. Indicie, ze k tomu dochazi jsou jednoznacne. Osobne se stavim k tomu jinak - radsi si zaplatim leky a peci v pripade, ze to bude pro mne realne mozne a nezruinuje mne to - treba chripka - ale na stranu druhou chci mit zaplacenou spickovou peci v pripade vazneho problemu na ktery nikdy mit nebudu. Proste bych byl nerad pokud by nekdo nemel dostupny lek za 600 000 Kc, jenom proto, ze pojistovna musela hradit 100000 baleni paralenu. Ohledne pravicovych stran, ktere to dostaly "kam chtely" - CSSD je u moci jiz sestym rokem a celou radu veci mohla vyresit uz sama - pritom o nejvetsi financni nerovnovahu se postaral sam jeji ministr Fiser, umele nadhodnotil prijmy, zvedl platy a neprovedl redukci zdravotnickych zarizenich, ted pod spravou kraju to bude jeste horsi, nevhodnou lekovou politikou (prostudujete si AISLP) atd.
0/0
22.7.2004 23:51

Vaclav Hanus

Re: Musim se Kubinyimu a asi i vam onluvit
Ja jsem se vcera jal nadavat, aniz bych si precetl clanek cely (ano, pouze na zaklade titulku). A, az vcera vecer, kdyz jsem poslouchal Ozveny dne, jsems e dozvedel, ze ta koncepce pocita i s adekvatnim snizenim odvodu> V tom pripade je vse ale zasadne jinak. A musim konstatovat, ze krome omluvy Kubinyimu se pred nim sklanim. Ano, takto pojatou reformu beru. Ja jsem si vcera myslel, ze nudem ted dodatecne splacet dluhy systemu z devadesatych let. Paklize je koncxepce Kubinyiho reformy takova, ze vyber do systemu zustava zachovan, jen se zmeni jeho struktura, tak mu tleskam. Jeste jednou se omlouvam
0/0
23.7.2004 7:33

ceresina

Re:
Ať  konečně platí ti špinaví a zdegenerovaní, a hlavně bezohlední kuřáci, za to, že zatěžují uz tak přetížený zdravotní systém, a nikdo to neřeší!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
25.7.2004 15:36

VáclavIX

Ať odstoupí
a nedělá radši nic. Nebo ho zavřeme do klece a bude po ptákách.
0/0
22.7.2004 16:44

ceresina

Re: Jo
Souhlasím, a měli to už dávno udělat. To je(nebo spíše byl) nejhorší ministr zdravotnictvi, že?
0/0
25.7.2004 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.