Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Irsku padla první pokuta za kouření

První irský hospodský pyká za porušení zákazu kouření. Úřady mu vyměřily pokutu ve výši sedmnáct set eur. Pokud poruší zákaz znova, hrozí mu zavření podniku. Zákaz platí v Irsku od začátku dubna. Hostinští mohou za jeho porušení dostat pokutu až tři tisíce eur, píše BBC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uni148

Smejdi Nekuracky
Mam spoustu kamosu co nekouri, ale prvniho, kterej by se me snazil odsunout s cigarem nekam ven bych prastil do simpanu! Kdyz ti kour vadi, nechod do hospody!!! Ja treba k obedu taky kour nemusim, ale furt je to lepsi nez pustena televize (zadny zakon proti tomu se asi nechysta) ... ? Hospody uz tu par set let stoji a uz par set let se v nich delaji polivky, gulas, pije se pivo a kouri co kdo koupi nebo vypestuje. A beda mongolum, kteri by to chteli menit!!! U nas v hodpode se bude kourit dal, zakon nezakon. Rozhoduju o tom ja a jestli mi tam vleze nejakej blbecek z uradu, poslu na nej stamgasty, aby ho hodili do septiku.
0/0
25.7.2004 9:16

werkonskej

moznést olby
Melo by to byt o moznosti volby.
kazdy nekurak si muze vybrat jestli pujde do hospody kde se kouri nebo nekouri
pripadne existuji salonky pro kuraky/nekuraky
A za toto nas trestate tim, ze nam kurakum moznost volby vemete.
PS: Mate pocit ze kdo jdedelat hospodskeho nebo servirku a nema na nic jinyho nez na hospodu, ze nepocital s tim ze by mohlo byt nekde zakourino?
Chudak stat, az zacne vyplacet automechanikum za to ze musi delaz casto pod autem, a je tsm citit lak, benzizn a podobne veci
0/0
21.7.2004 19:48

U-D-A

svoboda
O tom, zda kouři či nekouřit v lokále, může rozhodnout jedině majitel. Pokud nekuřákům vadí kouř, tak ať tam proboha nechoděj. Co na tom hledat za složitosti.
 
0/0
21.7.2004 16:56

hovnival-

@@
Zakaz koureni v hospodach je dobry. Tady se kourit v hospodach nesmi. Ja sam si rad obcas zapalim. Muzu rict, ze si presto myslim, ze je zakaz dobry. Uz si ani nedokazu predstavit, ze bych sel do zakoureny hospody. A to jsem v hospode (baru, klubu..) vzdycky kouril hodne. Vsichni tady tvrdili, ze nikdo do hospod chodit nebude, ze hospody zkrachujou.... Neni to pravda, vsichni do hospody stejne chodi, akorat tam nekouri. Je to fakt super..
0/0
21.7.2004 15:04

jtkuliferda

xxx
Už aby to bylo tady taky. Už dlouho toužím po tom zajít na pěkně vychlazený pivko do nezasmraděné hospůdky. Jednu jedinou nekuřáckou hospodu u nás změnil nový majitel na kuřáckou. Děs. Ať se kuřácká verbež shromažďuje kde chce, ale ať je to na volných prostranstvích a ne v uzavřených prostorách.
0/0
21.7.2004 12:24

Korejs

Re:
Hele, zas to s tou verbeží nepřeháněj. Když seš takovej aktivista, tak nějakou nekuřáckou hospodu založ a provozuj. Na druhou stranu, je mi celkem jedno, jestli kouření v hospodách zakážou - aspoň ušetřim, protože nebudu tolik chodit do hospody
0/0
21.7.2004 13:19

paltt

Co to je???
Prihlouple zakony Evropske Unie. At si daji do baru nebo do hospod pracku vzduchu a kouri ve vyhrazene casti hospody pod timto zarizenim. Nikomu potom kuraci nemohou vadit, ani niko obtezovat. Narizeni ci zakon tohoto druhu je paskvil hodny prave tak Evropske Unie.
0/0
21.7.2004 11:58

Sheepy

Re:
Zakaz koureni v Irsku nema vubec co delat s EU
0/0
21.7.2004 12:00

Sheepy

kuraci x nekuraci
to je stejny vsude, nekuraci jsou pro zakaz, kuraci proti, ale kuraci si musi uvedomit ze kourenim otravuji nekuraky a hlavne poskozuji i jejich zdravi, to nekuraci kurakum nedelaji. Kuraci se mohou citit "omezeni" ale jde o to ze nekuraky opravdu mohou zdravotne ohrozit
0/0
21.7.2004 11:36

Amanita muscaria

Re:
Především je každý zodpovědný za svoje zdraví a tak si to má každý uvědomit a dělat to je co pro něho lepší.
0/0
21.7.2004 11:41

Sheepy

Re:
no ja pro sebe to delam - nekourim, piju obcasne, jim zdrave, ale kdyz si zajdu s kamarady do hospody, proc by me mel nekdo cizi nicit zdravi? svoboda kuraku konci tam kde zacina svoboda nekuraku
0/0
21.7.2004 11:46

Amanita muscaria

Re:
Tak jdu tam kde jsou jen nekuřáci. Ale jinak máš pravdu, já jen chtěl ukázat že na každý argument je protiargument, tato debata kuřák versus nekuřák je jako začarovaný kruh.
0/0
21.7.2004 11:48

Sheepy

Re:
jit nekam kde jsou jen nekuraci bylo v Irsku pred timhle zakazem docela obtizne, to jedine seet doma
0/0
21.7.2004 11:50

lukinoo

Re:
že ty to píšeš na ty krabičky...parchante
0/0
21.7.2004 16:26

Leto_Atreides

Hm
No sice jsem nekuřák a cigaretovej dým mi docela vadí, ale tohle je fakt trošku mimo... Ať teda existujou nekuřácký hospody, nebo alespoň oddělený místnosti (samozřejmě s tím, že daň z cigaret by šla na speciální konto pro léčbu rakoviny plic etc). "Závisláci" by si mohli užívat dle libosti své drahé zábavy a ten zbytek by nemusel čichat jejich smrady... Ale když si to kuřáci nechají libit...
0/0
21.7.2004 11:30

Borgh

Kuřácký póvl
prostě nemá právo nikoho nutit to dejchat, a basta.
0/0
21.7.2004 11:29

Amanita muscaria

Re: Nekuřácký póvl
prostě nemá právo nikomu vnucovat svůj názor, a basta.
0/0
21.7.2004 11:35

123freak

.........
 Stejně si myslím, že zákazy nic nevyřeší. Ať rozhodnou zákazníci. Znám dost podniků, kde je kuřácká i nekuřácká část a v obou sedí celkem dost lidí - majitel je spokojenej, protože kdyby tam ty dvě části neměl, tak by o jednu skupinu zákazníků přišel. Myslím, že je každého věc jakou hospodu si vybere a neměl by kvůli svému "jedinému" správnému názoru prudit ostatní i tak už to v týhle republice stojí za ..... .
0/0
21.7.2004 11:24

Amanita muscaria

Re:
0/0
21.7.2004 11:25

dasha22

Re:
NO ono v Irsku nejde o nespokojene zakazniky,kteri musi cichat v hospudce kour,ale o personal,ktery chte nehcte stava se diky sve profesi pasivnim kurakem...sama sem kurak a ziju v Irsku a popravde neni to tak strasny,pravda je ze treba kdyz se hral fotbal...nadavli sme jak papousci:)),ale jinac,aspon je vsude spousta zahradek a kdyz prijdu domu nesmrdim jak tovarna...divili byste se jak rychle to zacli vsichni respaktovat a dodrzovat,bez portestu ,bez petici:)),proste je to tak nekomu s eto libi a nekomu ne...komu se to nelibi ma smulu:),ale v hospodach a barehc ej furt narvano...a s EU to vazne nema spolecnyho vubec nic,je to jenom o Irsku.. .
0/0
23.7.2004 11:57

c45

souhlas
Naprostej souhlas s Irskem!!  Už aby u nás taky kouření  v uzavřenejch prostorech zakázali!!! Sem velkej liberál, ale osobní svoboda končí tam kde jiná začíná a  když ve veřejných prostorách někdo smrdí s cigárem, tak je to fakt humus!  Ať si kouří kdo chce co chce, ale ať tím nesmrdí na mě - nebo si koupím náklaďák fazolí a to pak bude tanec!!
0/0
21.7.2004 11:17

KeoghHarry

xxx
...tak proč rovnou nezakážou prodej cigaret, každý ví že to škodí. jak to že je prodej povolen a kouření ne?to je zase hovadina...něco jako kouřil jsem, ale nešlukoval..
0/0
21.7.2004 10:58

Sheepy

Re:
Koureni povoleno je ale ne na verejnych uzavrenych mistech (pracovistich), doma a venku si muzes kourit kolik chces. To ze se taky nekouri v hospodach nema byt ani tak ochrana dalsich zakazniku ale lidi kteri tam pracuji
0/0
21.7.2004 11:01

KeoghHarry

Re:
...no jasně, ale stejně je to na hlavu...
0/0
21.7.2004 11:08

Amanita muscaria

Re:
V tomhle světě je nahlavu úplně všechno.
0/0
21.7.2004 11:11

Sheepy

Re:
no ja s tim plne souhlasim, a nikdy mi hospody neprisly lepsi. Kdyz jsem v hospode pracovala tak to byla hruza, to se vubec nedalo dychat, kdyz tam musis stravit celej den/noc a nedobrovolne cichat ten kour... Ja kurakum nezakazuju kourit jen by si meli uvedomit ze ne kazdymu je to prijemny a ze poskozujou zdravi ostatnich lidi kolem sebe
0/0
21.7.2004 11:13

Amanita muscaria

Re:
Nikdo přece nikoho nenutí pracovat v hospodě.
0/0
21.7.2004 11:19

Sheepy

Re:
No ono pro nekoho kdo nema vzdelani treba jiny reseni neni. Vysokoskolak si muze vyskakovat ale takovou matku s nekolika detmi, ktera nekolik let nepracovala ( a takovych je v Irsku hodne) a je bez vyssiho vzdelani a si nikde moc nevezmou, takze moc na vyber nema... A i ti co se treba vyucuji na barmany atd, to maji pocitat s tim ze az nastoupi do prace bude muset byt vystaveni kouri cely den?
0/0
21.7.2004 11:27

Amanita muscaria

Re:
Za to ale přeci kuřáci nemůžou, že nedávala ve škole pozor a špatně se učila.
0/0
21.7.2004 11:36

Sheepy

Re:
no ono ne kazdy muze vystudovat vysokou skolu - ne kazdy na to ma mozek a ne vsichni muzou byt doktori,pravnici,architekti atd. navic kolik procent uchazecu VS neprijimaji? ja mam pocit ze na VS jde tak 20% lidi v CR a spousta chytrych se kvuli nedostatku mist nedostane. A Nekdo proste manualni prace delat musi, bez nich se neobejdem, ono je hezke ze je nekdo doktor ale obcas najekeho instalatera,elektrikare atd taky potrebuje. proc by ale nekdo kdo na VS nesel/nedostal se mel mit horsi pracovni podminky - napr. musel permanentne dychat zdravi skodlivy vzduch
0/0
21.7.2004 11:45

Amanita muscaria

Re:
Ale jo máš pravdu, já jen chtěl ukázat že na každý argument je protiargument, tato debata kuřák versus nekuřák je jako začarovaný kruh.
0/0
21.7.2004 11:47

Hnidopich

Re:
Z článku ovše, na druhé straně plyne, že právě hospodští (tedy ti, kteří tam pracují) se zákazu kouření brání (pochopitelně z ekonomických důvodů).
0/0
21.7.2004 11:30

Sheepy

Re:
pozor "hospodsti" to se mysli majitele hospod - teda tech je v kazde hospode tak 1-2. Jde o ten dalsi personal - barmani,servirky atd. tech je daleko vic
0/0
21.7.2004 11:34

Sheepy

Irsko
Ja v Irsku ziju, hostu v hospodach vubec neubylo, Irove budou pit porad. Tento zakaz se netyka jen koureni v hospodach ale na vsech pracovistich (uzavrenych) a hospody rozhodne pracoviste jsou, vzdyt si to vemte ten personal co tam pracuje musel denne hodiny dychat ten pavzduch s kourem to se opravdu nedalo. V hospodach totiz driv kourilo tak 80% lidi, i ti co normalne pres den nekouri si u sklenicky zapalili,takze to se opravdu pak nedalo dychat
0/0
21.7.2004 10:54

Korejs

Re:
Když hostů neubylo, tak jak je tedy možné, že si hospodští stěžují na pravý opak? Pokud tedy oni a veškeré noviny nelžou ...
0/0
21.7.2004 11:00

123freak

Re:
 Že by ušlý zisk z prodeje cigaret?
0/0
21.7.2004 11:04

Korejs

Re:
to dost pochybuju - tam se cigarety snad ani v hospodách neporodávaj (pokud jsem slyšel - nevim to jistě)
0/0
21.7.2004 11:06

Sheepy

Re:
za barem ne a vsechny hospody maji automaty, ale ty tam muzou byt porad - prodej zakazan neni, jen koureno vevnitr.
0/0
21.7.2004 11:07

Sheepy

Re:
To mne to z pohledu zakaznika pripada ze je porad vsude stejne narvano, zakazniku trochu ubylo prvni mesic po zakazu ale ted se to srovnava,neznam nikoho kdo by kvuli tomu zakazu prestal chodit do hospody, tady je hospoda takova spolecenska akce, kde se schazi kamaradi na pokec a pivo, oni se nikde jinde nesejdou, jen v hospode a tak to kvuli zakazu koureni neozeli. A hospodsti reptaji z principu. mam takovy pocit ze nasleduji dalsi zeme Norsko a tak
0/0
21.7.2004 11:06

Ahasver

Plošný zákaz je blbost
Ať si každý hospodský má možnost vybrat - podle toho si budou vybírat i jeho hosté. Měla by být povinnost pouze označit zda je hospoda kuřácká nebo ne a dodržovat to.
0/0
21.7.2004 10:45

Amanita muscaria

Re:
To je ono, ale myslím si že nekuřácký hospody by velmi rychle skrachovali.
0/0
21.7.2004 10:48

123freak

Re:
 Možná ani ne, když se rozhlídnu po zahrádkách, tak tam vidím spustu lidí co do hospody nejdou právě proto, že jim vadí kouř. Já sice nekouřím, ale v hospě mě to nevadí. To spíš manželka řve, že hadry smrdí kouřem.
0/0
21.7.2004 11:02

Amanita muscaria

Re:
No máš pravdu, někdy člověk strašně načuchne, ale to je spíš chyba podniku že nemá dostatečnou ventilaci. Znám hospůdku kde ikdyž všichni hulí jak kamna tak je tam stále čistý vzduch.
0/0
21.7.2004 11:13

123freak

Re:
 Typická reakce majitele podobného podniku - tak choď jinam, nebo - když to pustím naplno tak si druzí stěžují, že jim táhne na nohy.
0/0
21.7.2004 11:16

xxx.petr

Re:
Když se rozhlídnu po zahrádkách já tak před 99% lidí vidím krabku a popelník. Ale jestli si chceme hrát na demokraty a svobodomyslný liberáli, tak diskriminací cesta nevede. Věřím že i nekuřácké hospody mají své příznivce, ale je to furt 50 na 50. Prostě hodpody rozdělit na kuřáckou a nekuřáckou část a jeto. Ať si každý vybere. Co se týče zaměstnanců, znám hospody kde ani nepoznáte, že se kouří protože mají dobrou klimatizaci a vzduchotechniku, ale je zo opět o lidech.
0/0
21.7.2004 11:45

werkonskej

odpoved na predchozi dva
(Milkman_Dan, 21.07.2004 10:10)
Ja si totiz to pivo s klidem v dusi odpustim : Tak si jej laskave odpust, ty tam stejne evidentnenechces, a nam delas podporou tehle represi problemy. Mimochodem, jak si sam uved, ses troska,. normalni je nechlastat. Kazdej alkoholik je jen troska.
Tva slova :)
Nedobik, 21.07.2004 10:14
No ono taky abys pak mel kam, vetsina tech lidi zacne radsi sedet doma. Tady si v cechach, to neni kazda jina vyspela zem :)
 
 
 
0/0
21.7.2004 10:21

Milkman_Dan

Re:
Zcela evidentne mas problemy s chapanim zakladnich skutecnosti. Ja klidne priznam, ze si rad zajdu sednout s kamarady na pivo, treba vcera jsme byli u Zlateho Tygra, ale to, ze na pivo zajdu neznamena ze jsem alkoholik. Pokud nevis co to slovo znamena, tak se podivej do slovniku. Obvykle je to clovek, ktery bez prisunu alkoholu trpi abstinencim priznakem a musi si jit dat panaka. Coz rozhodne neni muj pripad. Na druhou stranu kuraci, a vidim to kazdy den kolem sebe, si proste musi jit dat svych 5-10 cigaret, jinak s nim neni rozumna rec. Z tve prehnane agresivni reakce take vyplyva, ze mas zrejme problemy s akceptovanim cizich nazoru..:-)
0/0
21.7.2004 10:38

Milkman_Dan

Haha, prvni pokutky,
jen tak dal, jeste par podniku na odstraseni uzavrit a kazdy si koureni rozmysli. Uz se tesim az ten zakaz koureni po hospodach dorazi i k nam! To bude pohodicka, az pujdu z hospody tak nebudu smrdet jak houmlesak. A pro odpurce zakazu koureni:1) v Irsku rozhodne nejak dramaticky hostu v hospodach neubylo, 2) tim ze nekdo kouri ohrozuje nejem sebe ale i ostatni kolem sebe, 3) pokud je mu to jedno je to sobec a parchant, 4) normalni je nekourit - kazdy kurak je jen slaba troska, ktera propadla zavislosti a neumi se ji zbavit a proto radeji predstira, ze koureni je normalni. Problem je ze mezi mymi kamarady je taky par kuraku, tak jeste nevim jak se k tomu postavim. Jinak si myslim, ze mezi chozenim na pivo a kourenim rozdil je. Ja si totiz to pivo s klidem v dusi odpustim, stejne chodim hlavne na pokec, ale pochybuju ze nekdo kdo je zavisly na koureni si odpusti svoji cigaretku....
0/0
21.7.2004 10:10

Nedobik

Absolutní souhlas: Už aby se i u nás v hospodách zakázalo kouřit!
Já když vidím ty chudáky s těmi vajgly a ten smrad, kterej jsem nucen čuchat, když si chci vychutnat točený URQUELL 12°, tak si taky přeju zákaz kouření.
0/0
21.7.2004 10:14

Amanita muscaria

Re:
Tak ho chlemtej doma magore.
0/0
21.7.2004 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.