Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stotřicítka na dálnicích rozdělila Německo

Stoupající ceny benzinu a snaha o snížení nehodovosti vedou některé poslance německého Bundestagu k tomu, aby prosazovali rychlostní limit na německých dálnicích. Tam dosud na některých úsecích žádná omezení rychlosti neplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

erbicek

Rychlost jízdy 2 - zakončení
Rychlá jízda už teď postižitelná normálně je i přes chybu ve formulaci kvalifikované podstaty přestupku spočívající v opravdu hodně rychlé jízdě. S pozdravem "nevěřte Blesku, Nově, MF Dnes a jiným bulvárům včetně spamu skoro v ničem, co tam najdete"
0/0
22.7.2004 14:17

erbicek

pokuty za rachlou jízdu 2 - pokračování
"Rychlost  jízdy  musí  řidič  přizpůsobit  zejména  svým schopnostem, vlastnostem  vozidla   a  nákladu,  předpokládanému stavebnímu a  dopravně technickému stavu  pozemní komunikace, její kategorii  a třídě, povětrnostním podmínkám  a jiným  okolnostem, které je možno  předvídat; smí jet jen takovou  rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled."  No a pak je tam v odst. 3  řečeno také to, že "Řidič motorového vozidla  o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující  3 500  kg a  autobusu smí  jet mimo  obec rychlostí nejvýše 90  km.h-1;  na  dálnici  a  silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1.  Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1." Takže suma sumárum, když pojedete rychleji než stanoví ten zákon 361/2000 Sb. v § 18 odst. 3, chytí Vás a budete se chtít hádat a budete na to mít nervy, maximálně uhádáte, že jste se nedopustil přestupku podle § 22 odst. 1 písm a) zákona č. 200/1990 (kde je  taxa do 3.000,- Kč a v blokovém řízení, tzn. přímo na místě polišům do 2.000,- Kč) , ale pouze podle písm f) (taxa 2.000, resp. 1.000). Je taky možné, že poliši budou tupí a letmo o tom už slyšeli a radějc Vás pustí, než se hádat. Ale je taky možné, že se brutálně naserou a osolí Vásjednak za rychlost za litr a pak i na jiných věcech, dycinky si něco najdou na autě,  nebo třeba jen takové malinké zadržení na 48 hodin dle trestního řádu ani nemusí schválit státní zástupce, pak řeknou "jééé, sorry, my se spletli, tady máte 800,- odškodnění dle zákona". A nebo se taky budete soudit a pak to soudce vyloží nějak divně a tak. Rozhodně je to legislativní chyba, ale asi bych jí raději moc nezneužíval a rozhodně doporučuju moc na českých silnicích neprasit jen s odvolávkou na tu chybu. Rychlá jízda už teď postižitelná no
0/0
22.7.2004 14:17

erbicek

A nevlezlo a ta napopáté
(5) Zákaz činnosti do dvou let lze uložit tomu, kdo se dopustí přestupku podle odstavce 1 písm. d). (6) V blokovém řízení lze uložit za přestupek podle odstavce 1 písm. f) pokutu do 1 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. a) a b) pokutu do 2 000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. c), d) a e) pokutu do 5 000 Kč. A V ČIL "BABO RAĎ" !!!!!!!!!!! Já osobně to zkusím při první příležitosti příslušníkům odcitovat, takže si tento email zařadím k povinné výbavě vozu :-).
0/0
22.7.2004 14:15

erbicek

Nevlezlo, takže napočtvrté
2. předjíždí vozidlo na přechodu pro chodce nebo bezprostředně před ním nebo předjíždí vozidlo způsobem, který ohrozí protijedoucí řidiče nebo jiné účastníky silničního provozu, nebo předjíždí, jestliže se nemůže bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet, nebo předjíždí, aniž má před sebou rozhled na vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí, 3.  nedá při jízdě z vedlejší pozemní komunikace označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě" na křižovatku přednost v jízdě vozidlům přejíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo vozidlům přijíždějícím zprava, nevyplývá-li přednost v jízdě z dopravní značky, 4. vjíždí na železniční přejezd v případech, kdy je to zvláštním zákonem2a) zakázáno, c)   porušením zvláštního zákona2a) způsobí dopravní nehodu, kterou je povinen podle zvláštního zákona2a) neprodleně ohlásit policistovi, d)   se dopustí jednání uvedeného pod písmenem c) jako řidič vozidla hromadné dopravy osob, e)   neoprávněně zastaví nebo stojí s vozidlem na parkovišti vyhrazeném pro vozidlo označené znakem O 1, f)   jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až e), poruší zvláštní zákon.2a) (2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. f) lze uložit pokutu do 2 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. a) a b) pokutu do 3 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. e) pokutu do 5 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. c) pokutu do 7 000 Kč a za přestupek podle odstavce 1 písm. d) pokutu do 10 000 Kč. (3) Zákaz činnosti do šesti měsíců lze uložit tomu, kdo se v období dvanácti po sobě následujících kalendářních měsíců dopustí přestupku podle odstavce 1 písm. a) a b) více než dvakrát. (4) Zákaz činnosti do jednoho roku lze uložit tomu, kdo se dopustí přestupku podle odstavce 1 písm. c). (5) Zákaz činnosti do dvou let lze uložit tomu, kdo se dopustí přestupku
0/0
22.7.2004 14:14

erbicek

A do třetice (snad už se to vleze celé)
3) ZMÍNĚNÝ zakon c. 200/1990 o prestupcich (konkrétně § 22 odst.1 písmeno a) a výšky pokuty zmíněné v odstavcích 2, 3 a 6) : Zdroj: SBÍRKA ZÁKONŮ ročník 2002, částka 121, ze dne 23.7.2002. 334 Předseda vlády vyhlašuje úplné znění zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, jak vyplývá ze změn provedených zákonem č. 337/1992 Sb., zákonem č. 344/1992 Sb., zákonem č. 359/1992 Sb., zákonem č. 67/1993 Sb., zákonem č. 290/1993 Sb., zákonem č. 134/1994 Sb., zákonem č. 82/1995 Sb., zákonem č. 237/1995 Sb., zákonem č. 279/1995 Sb., zákonem č. 289/1995 Sb., zákonem č. 112/1998 Sb., zákonem č. 168/1999 Sb., zákonem č. 360/1999 Sb., zákonem č. 29/2000 Sb., zákonem č. 121/2000 Sb., zákonem č. 132/2000 Sb., zákonem č. 151/2000 Sb., zákonem č. 258/2000 Sb., zákonem č. 361/2000 Sb., zákonem č. 370/2000 Sb., nálezem Ústavního soudu uveřejněným pod č. 52/2001 Sb., zákonem č. 164/2001 Sb., zákonem č. 254/2001 Sb., zákonem č. 265/2001 Sb., zákonem č. 273/2001 Sb., zákonem č. 274/2001 Sb., zákonem č. 312/2001 Sb., zákonem č. 6/2002 Sb., zákonem č. 62/2002 Sb., zákonem č. 78/2002 Sb. a zákonem č. 259/2002 Sb. ZÁKON o přestupcích § 22 Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu (1) Přestupku se dopustí ten, kdo a)   jako řidič motorového vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním zákonem2a) nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec, b)   jako řidič motorového vozidla poruší nesprávným způsobem jízdy zvláštní zákon tím, že 1.  nezastaví vozidlo na příkaz světelného signálu s červeným světlem "Stůj" světelného signalizačního zařízení nebo pokynu policisty "Stůj" při řízení provozu na pozemních komunikacích, 2. předjíždí vozidlo na přechodu pro chodce nebo bezprostředně před ním nebo předjíždí vozidlo způsobem, který ohrozí protijedoucí řidiče nebo jiné účastníky silničního provozu, nebo předjíždí, jestliže
0/0
22.7.2004 14:13

erbicek

Pokuty za mírné překročení rychlosti se snad opravdu nemají platit ?! zbytek článku
nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled. (2)  Řidič nesmí a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. (3)  Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1. (4)  V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1. (5)  Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy. (6)  Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavců 3 a 4 snížit. (7)  Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. (8)  Při použití sněhových řetězů na vozidle smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1. (9)  Ustanovení odstavců 3, 4 a 8 neplatí pro řidiče zpravodajských služeb15) a stanovených útvarů policie, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů stanovených zvláštním právním předpisem,16) je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost silničního provozu na pozemních komunikacích. Útvary policie stanoví ministr vnitra. 3) ZMÍNĚNÝ zakon c. 200/1990 o prestupcich (konkrét
0/0
22.7.2004 14:12

erbicek

Pokuty za rychlou jízdu 2
A hned pár názorů k tomu :
Dostal jsem k tomu tento koment ............. Zdravím, tohle je jeden z hezkých spamů, tenhle koluje už skoro rok a tuším, že o tom byla reportáž na Nově asi před půl rokem =). Úplně stejně argumentoval i jakejsi chlápek v soudním sporu, ale nevím, jak to dopadlo. Celá věc se má asi takhle. Ta věta v zákoně 200/1990 Sb. (§ 22 odst. 1 písm. a)) doslova říká, že přestupku se dopustí ten, kdo "jako  řidič motorového  vozidla  překročí  nejvyšší  dovolenou rychlost stanovenou zvláštním  zákonem nebo dopravní značkou o více než 30 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec". Čili podle striktního výkladu tohoto odstavce se dopustí přestupku ten, kdo jede ve obci více než 80 km/h a mimo obec pokud jede přesně 140 km/h, respektive na dálnici přesně 180 km/h. Potud fajn. Jenže v zákoně č. 200/1990 Sb. existuje ještě jedno bezva gumové ustanovení, a sice § 22 odst. 1 písm f), podle kterého se přestupku dopustí též ten, kdo "jiným   jednáním,   než   které    je   uvedeno   pod písmeny  a) až e), poruší zvláštní zákon", přičemž tím zvláštním zákonem se myslí zákon č. 361/2000. Čili pokud jakýmkoliv svým jednáním, které není kvalifikovaným jednáním podle předchozích písmen tohoto odstavce zákona č. 200/1990 Sb. (což je ta rychlá jízda, jízda na červenou, předjíždění na přechodech nebo nebezpečné předjíždění, nedání přednosti, jízda na blikající železniční přejezd, neohlášení nehody u těch nehod, kde je to povinné, a stání na místě pro invalidy) porušíte zákon o provozu na pozemních komunikacích, spácháte i tak přestupek. A ten porušit není nic těžkého, jistě Vám nemusím povídat o §18 odst, 1 tohoto zákona, který při stavu českých vozovek asi dodržet ani nelze a kde se povídá o tom, že "Rychlost  jízdy  musí  řidič  přizpůsobit  zejména 
0/0
22.7.2004 14:10

erbicek

Pokuty za mírné překročení rychlosti se snad opravdu nemají platit ?!
Možná někomu z Vás došel také níže uvedený email, upozorňující na protiprávní chování Policie ČR při měření rychlosti a následném pokutování řidičů. Nedalo mi to a zmíněné zákony jsem si prošel. ZATÍM MI TO VYCHÁZÍ TAK,  ŽE JE TO PRAVDA. UVÍTÁM JINÝ PRÁVNÍ NÁZOR, PODLOŽENÝ PŘÍSLUŠNÝMI PARAGRAFY. Takže si můžete přečíst : 1) ZMÍNĚNÝ EMAIL : Vite, ze vubec nemusite platit pokuty za "primerene" rychlou jizdu? Taky jsem se to dozvedel nedavno a reknu Vam, ze me mrzi, ze jsem tem bidakum dal peníze za něco na co vubec nemaji ze zakona pravo. V zakone c.361/2000 o pozemnich komunikacich je sice napsano, ze mame povinnost jezdit v obci 50km/hod, na okresce 90 km/hod a na dalnici max 130 km/hod. Jenze nas muzou pokutovat jen za prestupek. A v prestupkovem zakone c. 200/1990 je prestupek definovan jako prekroceni rychlosti v obci o 30 km/hod a mimo obec o 50 km/hod. Jojo, to je ta nase legislativa. Takze, když se fakt budete mirnit a v obci pojedete do 79km/hod, na okresce do 119 km/hod a na dalnici do 179 > km/hod, tak jim nemusite davat nic a misto penez vyhozenych za pokutu zajit radsi na zmrzku. Overoval jsem si to u pravnika a je to skutecne tak. Opet zase stat spoleha na to, ze nezname dobře zakony. Jo a kdyby Vam chteli argumentovat tim, ze cela tato věc je osetrena v nejake vyhlasce, tak to klidne muze byt, ale zákon je vyhlasce nadrazen. Tak a mají smulu. Ted uz jen pripravit lekarnicky, technicky stav vozidla, aby si rozcileni "nelecili" na necem jinem. Tak a hura na rychlejsi, ale stále bezpecnou jizdu. 2) ZMÍNĚNÝ zakon c.361/2000 o pozemnich komunikacich (konkrétně § 18 odst.3, tedy rychlosti 50, 90 a 130 km/hod) : Zákon ze dne 14. září 2000 o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů č.361/200 Sb. částka 98/2000 § 18 Rychlost jízdy (1)  Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nák
0/0
22.7.2004 14:09

le-on

ehm...
snižovaním rychlostních limitů se ničehož nic nedosáhne anžto to stejně nikdo nerespektuje... zvedl bych limity na 160/120/80 a pouze tam, kde je potřeba (přechody, nebezpečná místa) bych dal upozornění.
0/0
21.7.2004 13:53

Schirach

exoti
Německo je jediná země v Evropě, kde je neomezená rychlost na většině dálnic. Už je čas, aby se přizpůsobili ostatním. Kvůli konkurenci na jejich trhu vyrábějí Evropští, Japonští a další výrobci auta se zbytečně vysokým výkonem motoru a hlavně vyšponovanou maximální rychlostí. Omezit na 130 Km za hod. a bude po ptákách!
0/0
19.7.2004 16:44

Robo

Rychlost
ežijí jen Ti nejrychlejší....
0/0
18.7.2004 10:38

Jesuslives

blbej argument
To je snad kazdyho vec, kolik utrati za PHM, nee..? Snizeni nehodovosti a tak, to beru, ale tenhle argument je fakt ftipnej.. :-)
0/0
17.7.2004 12:51

Uslintanej_pes

Neomezoval bych
V žádném případě bych rychlostní limit zrušil i u nás, natož ho zavádět např. v Německu. Málo je dárců orgánů, málo......
0/0
16.7.2004 12:34

Děd Vševěd

130 km/hod. ?
Dobré jitro, přátelé. Osobně jsem přesvědčen, že těch 130 km/hod. na dálnicích a na silnicích pro motorová vozidla je optimální rychlost. Vzpomínám si ještě, jak se na našich minidálnicích jezdilo koncem minulého století celých 110 km/hod. Když se tato rychlost měla zvýšit na 130, tak jsme si my řidiči většinou říkali, že je to ta správná rychlost a navíc se tak jezdí ve většině Evropských států. Za chvíli to ale stejně některým skupinám řidičů stejně nestačilo. Myslím, že někomu by nestačil ani limit 200 km/hod.   Drtivá většina dopravních nehod je stejně jen o nepřiměřené rychlosti !
0/0
16.7.2004 7:51

rostman

Re:
Z nepřiměřené rychlosti nehody nejsou, jsou z nedodržení bezpečné vzdálenosti (je jedno jak jedu, ale musím to ubrzdit) a nevěnování se řízení, hodně často i nedání přednosti v jízdě a nesprávného způsobu předjíždění a způsobu jízdy. Rychlost je tam jen jeden faktor, který sám o sobě nemá na nehodu vliv.
Hodně nehod by ubylo, kdyby namísto uvažovaných povinných detektorů na alkohol byly v autech detektory toho, jestli se řidič dívá do zpětného zrcátka a pokud by to nedělal, tak by ho takový detektor profackoval a sebral klíče od auta.
0/0
16.7.2004 8:20

1

Re:
Dodržování bezpečné vzdálenosti je opravdu problém (doporučené jsou 2s za sucha a 4s za mokra), ale je to jen polovina problému. Druhá strana je, jak tě vidí ti ostatní a jestli mohou spolehlivě odhadnout tvoji rychlost. Pro všechny zastánce větší volnosti na silnicích bych doporučoval, aby se rozhlédli kolem sebe: určitě nejméně polovina lidí okolo alespoň občas řídí: přiblblík, roztržitý profesor, zmatkář, naprostý sobec, stařec, nemocný atd. Nelze počítat s tím, že řídí jen výborní řidiči se správným odhadem.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
16.7.2004 9:12

Lam0r

Re:
Souhlasim, nedavno jsem jel po D5 do Prahy a nekolikrat se mi stalo, ze mi tam pri predjizdeni nekdo vletel, prestoze musel videt ze se blizim vyssi rychlosti. Z 90% za volantem sedel nejakej starsi obcan :(
0/0
16.7.2004 13:46

pinguinone

Re:
..ano ! co si to dovolil ,predjizdet ve 130 kdyz ja jedu 200!... chlapce ,take zestarnes a bude to rychleji nez si myslis...
0/0
16.7.2004 13:56

Lam0r

Re:
aha, takze ty kdybys chtel predjet a videl ze v levom pruhu se k tobe vysokou rychlosti nekdo blizi, tak tam taky vletis abys vas oba ohrozil? Dobry uvazovani, doufam ze te na silnici nikdy nepotkam.
0/0
16.7.2004 14:40

1

Re:
Já jsem se právě snažil upozornit na to, že silnice jsou i pro průměrné a podprůměrné řidiče. On  není sebevrah ani naschválník, jen tu situaci vyhodnotí podle obvyklých okolností jako vhodnou k předjíždění.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
16.7.2004 15:49

albert10

Re:
Jenze to se ti nekterym mene chapavym "rychlikum" asi nikdy nepodari vysvetlit.
0/0
16.7.2004 16:19

rostman

Re:
On tu situaci nevyhodnotil vůbec, protože se nedíval do zrcátka. Takový řidiče potkávám skoro vždy (felicie jedoucí v závěsu za kamionem, řidič má pocit, že ta jeho šunka je nejlepší po dálnici) a jsou problém, i když jedu 130 a on mi tam vletí rychlostí 102,5 km/h. Kdyby se díval do zrcátka, tak si všimne toho, že ho předjížím, subjektivě mnohem rychleji než kdyby jel 130 a já se k něm blížil ve 180
0/0
21.7.2004 15:08

DannyR

Re:
Tak přesně o takovych borcich to je. Proste jedes 130  a mas pocit, ze uz tam nikdo rychlejsi neni a ani se nekoukas do zrcatek, vzdyt on ten blbec co jede 150 tolik jet nesmi a at se treba po*ere. Vis, ze podle Policie je jet vpravo nez takoveho predjet zprava? Aby jses pak nedivil.
0/0
16.7.2004 15:40

RAT

Re:
Jo a nejlip za jizdy, co?
0/0
16.7.2004 9:17

albert10

Re:
No tak ze rychlost nema na nehodu vliv, to je ponekud silne tvrzeni. Na silnioich se nepredvidatelne okolnosti budou vyskytovat vzdy, stejne tak jako chyby jinych ridicu, takze omezena rychlost slouzi k tomu, aby z kazde takove udalosti ci chyby nebyla hned tragedie. S temi zpetnymi zrcatky je to fakt, ale zase kdyz nekdo u nas jede na dalnici 200, tak se nesmi divit, ze musi dost casto brzdit.
0/0
16.7.2004 13:46

Goooleeem

nejlevnější výprodej skladu počítačů – PRAHA !
http://i-net.cz/sony  
0/0
16.7.2004 0:48

hasmen

Re:
Jdi už s tím do p r d e l e  Ty si naivně myslíš,že to někdo bude hledat.Odvez to do spalovny a máš vyhráno...
0/0
16.7.2004 0:51

bleuchat

Re:
Navíc Sony jsou ty největší šroty co se vůbec v dnešní době prodávají.
0/0
16.7.2004 10:24

DrHorak

Tak tohle nepomůže
Mezi náma, nejnebezpečnější tam jsou stejně důchodci, kteří jedou z nebo na nákup.
0/0
15.7.2004 23:49

Goooleeem

Velký výprodej skladu počítačů – PRAHA !
http://i-net.cz/sony  
0/0
15.7.2004 23:32

polovnik

max 130km/hod ? kde ?
Jak je možné zjistit snížený počet nehod, když se těch 130 km/hod nedodržuje ani u nás.
Harryk
0/0
15.7.2004 22:38

Fikos

Nějak jsem to nepochopil
když chce někdo šetřit ať jede pomalu a kdo nechce ať si jede kolik chce,to jako až bude benzín levný budou muset všichni povině jezdit 200?
0/0
15.7.2004 21:39

TommyCZ

Blbost !
Jezdim pres Nemecko dost casto, kdyz je hezky a maly provoz, tak bezne 180, jinak rychlost samozrejme prizpusobuji okolnostem, ale problem nevidim ani tak v rychlosti, jako spis v tom, ze Nemci vubec nedodrzuji bezpecnou vzdalenost. I nad 100 km/h jsou schopni se v kololne lepit 3 metry od sebe. Kdo se totiz nelepi a drzi si bezpecnou vzdalenost, je kolikrat na zivote ohrozen debilem bez spetky soudnosti (zpravidla madarskym kamionem), ktery se tam zprava vecpe i kdyz prave jede o 50 i vice km/h pomaleji. Kazdy pak v takove situaci brzdi, co muze, prvni chvilku, druhy dele a dvacaty uz musi zastavit. Zabrzdit i ze 130 na 0 na par metrech neni zadna sranda a kolikrat musite brzdit tak akorat, abyste nejen nebourali ale ani to do vas nikdo zezadu nenapral. Jednou se mi uz stalo, ze se scuchlo hezkych par aut jen dve auta za mnou.
0/0
15.7.2004 20:21

svobodny clovek

Re:
Souhlas. Presne. Mam stejne zkusenosti.
0/0
15.7.2004 21:01

svobodny clovek

Re:
Jen bych chtel rict, ze kamionisti jsou hovada vsichni, a ne jen ti madarsti.
0/0
15.7.2004 21:02

TommyCZ

Re:
Mam bohuzel tu smutnou zkusenost, ze az se mi podari dobrzdit, koukam hezky zblizka na madarskou znacku.
0/0
15.7.2004 21:28

__XXXX___

Re: 90Km/h
Já bych v celý EU nejradši zavedl rychlost 90Km/h. To by se teprv snížila nehodovost...
0/0
15.7.2004 21:57

cbx

Re:
to je fakt. Me na dalnici narval jeden az na svodidla, nastesti se nikomu nic nestalo. Prejel do leveho pruhu bez blinkru a kouknuti to zrcatka. Ackoliv jsem svitil.
0/0
15.7.2004 22:06

liberecak

Re:
Jo to je klasika. Voni ty hovada totiz dost casto usnou.
0/0
16.7.2004 15:58

DrHorak

Re:
Máš pravdu a ty maďaři mě pravidelně se*rou i na našich dálnicích. Normálně bych je někdy střílel z okýnka.
0/0
15.7.2004 23:50

maron

150
Ja bych to videl na 150 km/h. Myslim si ze hodne nehod se deje prave tem blaznum co litaj na nemeckych dalnicich 180 a vyse. Pokud to bude 150 km/h a policie to bude opravdu trestat, alespon tihle blazni se trochu uklidni a nebudou mit nohu az na podlaze...
0/0
15.7.2004 18:08

Pavelxxx5

Nic to neřeší
Rychlostní limit budou spíše respektovat lidi, kteří už dnes jezdí relativně rozumě. Magoři to budou stejně ignorovat, i když si je v Německu díky bodovému systému časem odchytají. Pokud na volné dálnici jedu 160 km/h, nemám pocit že někoho ohrožuji. Více ohrožuje v hustém provozu nepředvídatelné chování, rychlé vybočení bez blinkru, dojíždění pomalejší kolony "až na nárazník" a podobné nešvary. Pohonné hmoty s tím nemají co dělat.
0/0
15.7.2004 16:52

princ_Valnoha

Re:
no ona spotreba roste docela rychle kdyz jedes nad cca 130, odpor vzduchu se projevi kvadraticky, nikoli linearne.
0/0
15.7.2004 17:01

mmkk

Re:
Tak to jsi asi tak rychle nikdy nejel. Moje zkušenosti naprosto opačné:
1. Škoda Felicia - průměrná spotřeba při 120 i při 140-150 na dálnici prakticky stejná. Přesné hodnoty si již nepamatuji.
2. Renault Megane 1.6 - průměrnaá spotřeba při +-130 je cca 7.0 litru a při 180 cca 7.2 litru.
Samozřejmě nejedu celou dobu stejně rychle, ale je to bráno z cca 700km pravidelné cesty do CH. A je sakra znát jestli máš celkový průměr (vč. hranic, okresek a měst) 90 nebo 130. Znamená to o cca 2 hodiny méně na cestě a to za to stojí.
0/0
15.7.2004 17:29

záviš

Re:
Jenže on tak roste od nuly a ne až od 130 km/h. Tak proč z tohoto hlediska zrovna 130 a ne např. 30?
0/0
15.7.2004 17:32

rostman

Re:
A co je sakra komu po tom, jakou mám spotřebu? Platím to já z vyší spotřeby se socani jen víc nažerou (u nás i v Německu). Kromě toho mám 1,5 dCi, na D1 mám stejnou spotřebu ve 135 jako ve 160, na 150 ji mám dokonce nižší, až od 160 začne růst. Není v tom třeba hledat magii, při 150 jedu hodně setrvačně, nemusím tomu šlapat za krk do kopečků, abych rychlost udržel, jako to musím dělat ve 130, prostě ve 150 mi to jede úsporněji. Ale i kdbych nejel za 6,5 ale za 13, tak to jen a jen moje věc. Nebo chtějí socani nakázat i maximální spotřebu a udělat z toho euronormu?
0/0
15.7.2004 18:00

AlienDUDE

Re:
, ja bych o tom nespekuloval nebo je to napadne.......
0/0
15.7.2004 18:17

Modráček

Spíše pro
Já jsem spíše pro to omezení na 130 km/h. Je to docela slušná rychlost a ztráta času by nebyla příliš velká. Na druhou stranu je ale třeba říct, že Němci i přes neomezenou rychlost jezdí vcelku disciplinovaně. Snížení spotřeby je druhá věc, lidé za pohonné hmoty platí ze svého a nařizovat to zákonem není pravé ořechové.
0/0
15.7.2004 16:19

cbx

Re:
Nechápu, proč jsi pro toto omezení? Je spousta úseků i na našich dálnicích, kde se dá bez problémů jet 240, jen by i řidiči museli vědět, že levý pruh není pruh, kde je maximální povolená rychlost 130 a víc tam beztak nikdo nesmí, ale že je to pruh pro předjíždění. Taky by museli mít zrcátka nejen na ozdobu.. V německu se jezdí super, stejně je neomezená rychlost jen na nerizikových úsecích, na jiných je tak jak tak stažená na 80, 100 nebo 120 kmh.
0/0
15.7.2004 16:48

Modráček

Re:
Operuješ s "bychy". Museli by vědět, museli by se chovat. Dobře víš, že většina našich řidičů si zaslouží vytáhnout z auta a zmlátit pendrekem. Ale článek je o BRD.
0/0
15.7.2004 16:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.