Diskuze

Vysokoškoláci chtějí peníze na dlaň

Vysokoškoláci mají jasno: chtějí, aby stát přestal dotovat koleje a vyplácel jim příspěvek na bydlení přímo. Tak, aby se příspěvek státu na bydlení dostal skutečně ke všem studentům a ti si mohli sami vybrat, zda si zaplatí lůžko na koleji, nebo si najmou byt v soukromí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan44

14. 7. 2004 22:51
nic
nedal by
ch jim nic !!
0 0
možnosti

Pilat

14. 7. 2004 19:11
pro mikulu a houbu
bezte se a vam podobni vyplakat na hrob, protoze tam se place. Muj sybn si sel na studia vydelat, dva roky makal po stredni skole, dcera si vzala od statu pujcku a o prazdninach kdy vy si valite koule makala aby mela na extra. Jenze vy jste tam banda rozezranych rozmazlenych deticek,  kteri si mysli, ze rodice a stat jim musi vymenovat plinky do 30 ti let
0 0
možnosti

chroustík

14. 7. 2004 16:18
Můj názor
jsem opravdu pro, zavést příspěvky studentům. Neboť v systému ubytování je i přes snahu o spravedlnost přece jenom často levárna. Případy, kdy se budoucí student přihlásí k babičce (tetičce) o 100 km dál, aby dostal body na ubytování, nejsou ojedinělé. No a k debatě o školném ? Asi ano, ovšem takové, aby bylo všem dostupné, půjčky bankou pro to určenou s nízkými úroky, dlouhou dobou splatnosti tak, aby studenti nemuseli po nocích pracovat, jak někdo níže navrhuje. Což je strašná blbost, která vyplodí buď to, že ráno student na přednášce (laboratoři, cvičení) spí a jeho účast je pro kantora k ničemu a nebo spí na koleji a do školy prostě nejde (opět k ničemu, když má kantor prázdnou posluchárnu). Samozřejmě, že by nový systém zavedl možnosti studentům konečně prosít složení pedagogického sboru na všech VŠ, vyházet starce, lemply a bolševické pohrobky a dát zde šanci těm nejlepším. A ještě k absolventům (učitelům). Asi by se už konečně někdo měl podívat na to, kolik důchodců na školách zabírá místa mladým učitelům. A jestli při klesajícím počtu dětí opravdu potřebujeme tolik nových kantorů.
0 0
možnosti

jarousd

14. 7. 2004 15:33
Nesmysly
Proboha, co je to v tom článku za nesmysly. Kdo nedostane koleje je ošizen a diskriminován? Můj bratranec, který loni absolvoval, protože nedostával koleje, dostával tzv. příspěvek na dopravu na každodenní dojíždění. Za to si v pohodě zaplatil privát a ještě mu zbylo. Tak jaképak znevýhodnění. A že si studenti musí přivydělávat na studium. Je třeba rozlišovat, co jsou náklady na studium a co náklady na zábavu, mobilní telefony, "poznávání světa" atd... Já jsem studoval už po revoluci a veškeré skutečné náklady na studium mi v pohodě dokázali platit rodiče, přestože pracovali v tak "lukrativních" pozicích jako učitel ZŠ a zdravotní sestra. Já jsem brigádničil jenom o prázdninách, abych si vydělal na ostatní věci tzv. nutně nepotřebné. Uvádí mě v úžas stesky studentů (které jsem slyšel), že nemají na mobil za 6000,-. Nevím jak nezbytný ke studiu je mobil za 6 litrů Já jsem bez mobilu v pohodě vystudoval...
0 0
možnosti

chroustík

14. 7. 2004 16:00
Re: Malý problém,
příspěvek na dopravu k 1.7.2004 zrušen. Jsem zvědav, co ČD nabídne denně dojíždějícím. Jinak souhlas, je fakt, že koleje stejně budou plné, protože privátů zas tolik není a třeba v Praze jsou drahé. No a když je potřeba něco společně řešit, furt se to líp dělá na kolejích. Je fakt, že se zde otevře prostor pro poskytovatele ubytování, kteří budou moci nalákat studenty na své ceny a ředitele kolejí budou muset začít saframentsky počítat každou korunu.
0 0
možnosti

cassul

14. 7. 2004 15:15
ohodnoceni vs vzdelani
Studenti mivaji dojem, ze fakt, ze prave dodelali skolu jim zarucuje jakysi automaticky narok na vyssi plat a lepsi zamestnani, coz je nesmysl. Kazdy rozumny zamestnavatel plati sve lidi podle toho, jaky realny uzitek mu dany clovek prinasi. Pro majitele male tovarnicky je casto mnohem uzitecnejsi nastrojar, ktery ma sice jen zakladni skolu, ale zato 35 let praxe a staci mu dat jenom myslenku a on druhy den prinese perfektni a dokonaly vyrobek, nez tri prave promovani inzenyri, kteri sice maji fenomenalni teoretickou pripravu, ale dany problem by kreslili tyden a pak by to stejne ten delnik musel vyrobit. Tak proc je prijimat a proc jim davat vetsi plat, nez ma ten delnik? Vzdelani je jen zaklad, ktery ma lidem umoznit rozvinout sve schopnosti a ziskat z nich prospech. Ale neni to (krome zcela specifickych oblasti) jediny zpusob, jak toho dosahnout.
0 0
možnosti

alenkaf2

14. 7. 2004 16:07
Re:
Vis, ja s tebou castecne souhlasim, ale pripada mi, ze prilis zobecnujes. Nemyslim si, ze je kazdy absolvent tak namachrovany, ale kazdy ma svou cenu. Jen pro zajimavost - za kolik (mam na mysli min. plat) bys byl ochoten pracovat ve svem oboru jako absolvent? Kolik by ti stacilo k zivotu?
0 0
možnosti

flipflip

14. 7. 2004 11:33
podivnej pruzkum
zvlastni, podle zkusenosti, ktery mam, a ze se reformou uz pomerne dlouho zabyvam, je valna vetsina studentu (aspon u nas na CVUT) proti ni.
je nedomyslena, nedokonala a hlavne rozhodne ne spravedliva, ackoli zrovna o spravedlnosti se u ni mluvi nejvice. nikdo uz nerika, ze na prispevek ztraci student narok hned v nekolika dost spornych pripadech:
1)pokud prodluzuje studium (byt jen o rok), a to i v pripade, ze rok stravil studiem v zahranici, kde mu byly vydaje hrazeny z jinych programu a prispevky na bydleni v tu dobu nepobira. (valna vetsina studentu, kteri studuji rok venku, musi studium tady prodlouzit, takova je bohuzel realita)
2)pokud nestuduje skolu nebo fakultu, na niz byl poprve prijat - tj. po gymplu si da prihlasku na dve skoly, na jednu ho vezmou na druhou ne. po roce stravenem na prvni skole se dostane na vysnenou druhou, ale do konce studii ztraci narok na prispevek. (proc ne jen na 1rok?)
Dale reforma neresi rozdily mezi cenami bydleni v ruznych mestech a nezohlednuje dojezdove vzdalenosti ani socialni situaci studentu. Osobne si myslim, ze reforma je potrebna, ale ne v teto podobe. A uz vubec ne filtrovana pres skoly, ktere na to musi vytvorit slozity aparat posuzovani naroku studentu, ktery spolkne horu penez....
0 0
možnosti

zlý fořt Emil

14. 7. 2004 11:23
Jo jo ...
Pořád tady někdo operuje s půjčkami na studium a jejich splácením po ukončení VŠ. Mohou mi ti dotyční vysvětlit, jak to prakticky zařídit v našem polosocialismu? Jak by asi půjčku spláceli učitelé po škole s nástupním hrubým platem okolo 11kKč nebo lékaři - ještě loni cca 12kKč, letos po "přidání" něco okolo 14kKč? Takoví lidé by ve větších městech s drahým bydlením pochpípali hlady nebo by je pravidelně navštěvovali exekutoři ... Pokud se nenarovná pokřivené odměňování VŠ vzdělaných lidí - státních zaměstnanců, žádné půjčky prakticky fungovat nemohou. Je něco shnilého v tomto státě, pokud 18-ti letá pipka se stěží prolezlou SŠ na recepci ve firmě bere klidně i 2x více než nastupující učitel, doktor nebo mladý vědec.
0 0
možnosti

flipflip

14. 7. 2004 11:35
Re:
tak tak, moje slova...
0 0
možnosti

hermik

14. 7. 2004 10:24
slovaci
Se divim, ze se tu v diskuzi neobjevil nejaky Slovak, pro ne to bude nevyhodne, protoze prispevek nedostanou. Nebo jo ?
0 0
možnosti

luminol

14. 7. 2004 10:26
Re:
Rekl bych, ze nedostanou. Takto ho vlastne dostali, protoze kilometraz splnovali , ale nevim, jestli si oni nemuseli platit kolej v plne cene. Vsichni "vlastenci" by tedy meji tuto zmenu podporovat.
0 0
možnosti

luminol

14. 7. 2004 10:18
vsem
Jedna zpresnujici informace: Problem, ktery clanek resi, nespociva v tom, zda nejake penize NAVIC, ci ne, ale zda o rozdeleni penez maji, ci nemaji rozhodovat samotne VS!!!
0 0
možnosti

Viktor68

14. 7. 2004 10:07
zavedl bych školné a zrušil příspěvky
Proberte se socialisti, kteří tady píšete o zlém státu, který Vám nedá peníze na Vaše ubytování a je nespravedlivý. Přesteňte brečet, zvedněněte svoje líný zadky a zkuste se zamyslet jak na svá studia nějaké peníze vydělat. Přestaňte se ohánět sociálně slabými vrstvami a podobnými hovadinami. Nikdo Vás nenutí abyste studovali. Jestli se vám to nelíbí, tak jděte do práce tam budete mít peníze hned a nemusíte řešit jestli Vám stát koleje z našich daní zaplatí nebo to budete moci utratit někde ve svůj prospěch.
Já bych Vám za peníze státu vybavil prvotřídně knihovny, studovny, pracovny a zaměstnal kvalitní pedagogy. ale přispějte si na svá studia školným částečně sami ( jen tak pak budete mít zájem mít kvalitního pedagoga a ne jen toho u kterého prolezete u zkoušek ) a ubytování si taky platˇte sami, nebo když budete dobří nedá zas takovou práci sehnat sponzora. Dobrým studentům náklady prokryjí, sponzoři, spendia a granty a ostatní ať se starají. Jenže to by se museli vzdát svých výletů, cestování nebo sladkého nicnedělání ( 2 semestry = 10 měsíců školy a z toho je tak minimálně 1/3 proflákáno + 2 měsíce prázdnin ) a místo toho jít do práce aby měli na další studia. Poznámka pro šťouraly - jsem ing. vystudovaný na VŠE a vím o čem píšu.   Tak a teď jen do mě...come on..
0 0
možnosti

luminol

14. 7. 2004 10:10
Re:
Mozna vis, o cem pises, ale nevis, o cem je rec. Jde o to, ze pri soucasnem systemu penize dostane vysoka skola s tim, ze je ma pouzit na ubytovani studentu a ONA rozhodne, kterym studentum dotovane ubytovani udeli. Vysledek ankety napovida, ze studenti chteji, aby byly TYTEZ penize rozdeleny rovnomerne.
0 0
možnosti