Diskuze

Na silnicích ubylo vážných nehod

Na českých silnicích ubývá mrtvých. Od začátku ledna do konce května jich bylo 389, tedy o 68 méně než za stejné období loňského roku. Také počet raněných klesl. "Údaje za červen ještě nemáme spočítané. Nechci to zakřiknout, ale vypadá to nadějně," řekl Josef Tesařík z dopravní policie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michalll

9. 7. 2004 16:03
poškozené bytosti co omylem
obdrželi řidičák se postupně vybíjejí, to je příroda. Jen škoda, že nemáme my možná poškození o něco méně vhodnjěší auto, pro takové rodeo.
Pomůlže  spec. strategie, hledat unikové plochy, opouštět silnici do polí včas, hledat vhodnou hodinu a den k přepravě, jezdit prázdným autem.....
Vláda by sice mohla silniční válku regulovat, ale sama není nad věcí, adrenalinový narkoman svůj problém nevidí. myslí si totéž, co ostatní o vzduchu. I vzduch je závislost.
Jiná nesnáz je vzdálenost války, řada lidéí si neumí tuto potřebu lépe nahradit, bojují alespoň na silnici. Bojují proti sobě, "blb" proti  moudrosti předků imunní, to má těžké.
michal, libčeves, t. 603771186
0 0
možnosti

karoten

9. 7. 2004 16:18
Re: Jak životem, tak na silnici
Jízda je pantomimický autopředstavení ega řidiče.
Ať si jdou vybíjet svý rváčský chutě někam mezi sobě podobný.....jak to ale zařídit, bez totality a koncentráků, to netuším...
0 0
možnosti

Spania

9. 7. 2004 11:01
Kamiony
Doufám, že první přijdou o body řidiči kamionů, kteří na dálnici jezdí jako prasata, blokují provoz při nesmyslném předjíždění apod. Nejlepší by bylo zakázat předjíždění kamionů mezi sebou tam, kde nejsou min. 3 pruhy. Ta dnešní nehoda, u které uhořel mladý člověk kvůli kamionům to jen potvrzuje. Obávám se, že policajti se budou hojit jen na řidičích os. aut, protože těm chudáčkům, co se tím živí nemůžou ublížit, aby náhodou nepřišli o práci.  
0 0
možnosti

habit

9. 7. 2004 11:53
Re:
...vzdyt tak jedna i vlada - kdyz si dopravci dupli, Spidla se prikrcil, a hned jim snizili silnicni dan, nebo co to bylo. Pritom znicene silnice maji na svedomi hlavne kamiony. A koleje na dalnicich maji jejich roztec...
0 0
možnosti

d_s

9. 7. 2004 10:02
jizda na ceskych cestach,
jezdim hodne (kolem 5000km za mesic), vetsinou dlouhe trasy (700 km). Za tu cestu mi vetsinou 2-3 auta nedaji prednost. Dodzovani vzdalenosti mezi auty jako by neexistovalo. Lide se nesoustredi na rizeni (to je prece jednoduche to zvladnu). To jsou asi hlavni duvody nehod.
0 0
možnosti

pinguinone

9. 7. 2004 10:07
Re:
..nejezdim tolik co ty ( 3500 ) , jezdim dlouhe trasy , muzu s Tebou souhlasit.Za hlavni pricinu nehod v ceskem doliku povazuji agresivitu ( a to i vuci sobe samemu ) ridicu , aroganci k ostatnim a vedomi ,ze se ze vseho muzu uplatit...
0 0
možnosti

navsteva

9. 7. 2004 9:10
Statistika
Opet se ukazuje ze cisla statistiku se daji vykladat pokazde uplne jinak. A pokazde to muze byt uspesne a pozitivni a zaroven spatne.
Klesajici pocet usmrcenych a ranenych je urcite zprava dobra. A pokud je to zpusebeno tim, ze se zlepsuje kvalita vozidel na nasich silnicich je urcite pozitivni. (Stale trvamna tom, ze by seSTK meli podstatne zprisnit a provoz vozidel starsich nez 20 let by se mel vyrazne omezit, ne-li zakazat)
FATALNI FAKTOR ovlivnujici bezpecnost silnicniho provozu je stav silnicni site. A to je jiz 6 let socanskymi vladami upsesne prechazeno, jelikoz za jejich panovani nebyla zahajena vystavba jedineho noveho metru dalnice. Pouze se dojizdi projekty a stavby z dob predchazejicih (Akce D47).
Dalnicni sit je u nas vzhledem k hustote provozu, poloze v Evrope i moznostem naprosto nedostatecna. Silnice I. tridy prakticky neprochazeji zadnou obnovou a rekonstrukci vzhledem k novym podminkam a krom vystavby nekterych obchvatu se pouze flikuje.
ostatni silnice, prevedene na kraje bez prevedeni vyznamnych financnich prostredku do pravomoci kraju doslova dosluhuji pod koly vozidel a vraceji se na uroven dob Marie Terezie - nezpevnench polnich cest.
jedine na co se ale zmuze socansky sat je posileni pravomoci policie a buzerace lidi-ridicu pohybujicich se  v tomto prostredi.
0 0
možnosti

karoten

9. 7. 2004 10:43
Re: No to je gól....
Takže kapitáčskej stát se o silnice starat bude? Na to si počkám. Nejvíc se o silnice postaral Hitler, co ho k tomu vedlo a co reprezentoval za systém - to si přeberte Návštěvo sama.
Ve hře je poněkud více faktorů.Kromě věčně chybějících peněz, občasnejch povodní který škrtaj plánovaný projekty, máme taky zavilý ekologisty, zavilý betonisty a celkově nestabilní rozhodovací orgány - ministerstva, což plyne z nejistot co bude za qvartál, natož za pár let.
To že se momentálně socanskej stát soustřeďuje na buzeraci řidičů - je dobře. Na víc prostě v reálným časovým horizontu nemá. Aspoň že tak. Čekat že se řidčská obec vychová k lepšímu sama, až bude kudy jezdit bez stresu, je opravdu pitomá myšlenka.
0 0
možnosti

modem

9. 7. 2004 9:03
Pozor
Dejte si pozor na litoměřický řidiče. Jezdí jako prasata. Včera mě jeden málem sejmul na kruháku.Vjel na kruhák, jako kdyby měl přednost.A to se mi tam stává často.Nedávají přednost, předjíždějí tam, kde normálně myslící řidič nepředjíždí a pod.
0 0
možnosti

rudlanka

9. 7. 2004 5:24
Konečně
se to začalo zlepšovat. Počkejme si ještě na červenec a srpen.
0 0
možnosti

paltt

9. 7. 2004 6:21
Re:
Bozinku, co se zacalo zlepsovat? Ty jsi necetla ten clanek? Doporucuji tedy precist. Doslova se v nem pise: "Klíčový je počet nehod a ten nasvědčuje, že se situace nemění. Spíš se zhoršuje," řekl prezident Dopravní akademie Robert Kotál. Take bych si dovolil tvrdit, ze se nic nezlepsilo. Naopak. Lide stale vic jezdi jako »dobytek«. I kdyz zrovinka ted jsem asi ty bozi hovadka urazil, kdyz jsem je porovnal s ridici.
0 0
možnosti