Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlk celebroval mši pro 30 tisíc lidí

Mší svatou, kterou celebroval kardinál Miloslav Vlk, skončily Dny lidí dobré vůle na Velehradě poblíž Uherského Hradiště. Nedělní koncert navštívilo kolem 20 tisíc lidí. Účast na pondělní mši odhadují pořadatelé na třicet tisíc návštěvníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Densemann

Naštěstí nikdo z vás tady 30tis kázat nebude!
0/0
7.7.2004 12:53

jirka04

Jo stalinisté
zůstanou stalinisty
0/0
6.7.2004 16:19

Stalinista

Re:
Ale no tak Jiříčku.
0/0
6.7.2004 16:38

aarghot

KARDINAL VLKODLAK JE SMRAD
0/0
6.7.2004 15:05

dusza

JAK MUZOU VRAZI KAZAT??!!
Vrahove uznejte ze ste vrazi ,a omluvte se ,ceskemu narodu,za vrazdu misra JANA HUSA:?!
0/0
6.7.2004 14:56

aarghot

Re:
pozor hus byl taky pekna svi.ne na venkove se snazil ze vsech sil vymytit stare pohanske zvyky a obyceje a vsude siril krestanske bludy
0/0
6.7.2004 15:04

jirka04

Re: Kamaráde
Čechy tou dobou již byly půl tisíciletí křesťanské, ale to ty jistě nevíš.
0/0
6.7.2004 16:22

aarghot

Re:
čti, víc snad ani říci nejde .....
0/0
6.7.2004 19:32

pinguinone

..to je kecu
..o hygiene a pak je zaparenej..
0/0
6.7.2004 14:44

jirka04

Pánové končím
a odcházím na slavnosti bohoslužbu u příležitosti výročí mistra Jana Husi!
0/0
6.7.2004 14:40

Stalinista

Re:
Dědo máš špatně jeho příjmení, ale to je tím věkem
0/0
6.7.2004 14:49

pinguinone

Re:
..jestli od nekoho sedi narazka na pravopis,tak to je od Tebe 
0/0
6.7.2004 14:58

Stalinista

Re:
Ne na pravopis, ptáku, ty taky nevíš jak se jeho jméno píše?
0/0
6.7.2004 15:23

pinguinone

Re:
..ja vim jak se pise , a jak se psalo
0/0
6.7.2004 15:25

Stalinista

Re:
Takže zajisté víš že to má špatně. Tak nevím proč se přeš, leda že by ze zvyku.
0/0
6.7.2004 15:30

pinguinone

Re:
.. s Tebou a prit se ? To bych Ti nemohl udelat.A hlavne tu neni pravopisny krouzek  a co by na to rekl Jan z Husi...
0/0
6.7.2004 16:14

Stalinista

Re:
Píši jedna.
0/0
6.7.2004 16:37

pinguinone

Re:
..nic jineho Ti nezbylo
0/0
7.7.2004 8:24

jirka04

Re: Hlupáčku
     Tak se podívej na název Brožíkova obrazu: "Odsouzení mistra Jana Husi" na internetu REFLEX ON LINE 24.10.2002
0/0
6.7.2004 16:14

Stalinista

Re:
Tak to má blbě.
0/0
6.7.2004 18:13

jirka04

Re: Chudák Brožík
     Jeho nejznámější obraz Husův a je pojmenován špatně a přišel na to "Stalinista", který měl z jazyka českého co?. Zkusím si hádnout: za tři.
     Ale vysvětlení. Ve středověku lidé měli pouze křestní jména a pro rozlišení se uvádělo např. odkud (např. z Husi),  nebo povolání (např. Kovář, Švec a pod.). Takže u mistra Jana to bylo jasné Jana Husi. Teprve moderní jazyk s příjmeními začal skloňovat bez Jana Husa (pána) a tím z Jana Husi se stal archaický, nikoliv nesprávný výraz. 
0/0
6.7.2004 21:01

Stalinista

Re:
Dědo máš špatně jeho příjmení, ale to je tím věkem
0/0
6.7.2004 15:22

Nedobik

Koukám, že jak tak sedím stále u počítače,
že jsem asi chytL POŘÁDNÝHO VLKA     
0/0
6.7.2004 14:05

mktl

Pletete si Vlka se Špidlíkem
Na Velehradě kázal kardinál Špidlík, kardinál Vlk vedl bohoslužbu, ale to jsou dvě různé věci.
0/0
5.7.2004 22:02

Kyki

Re:
ktera z nich je vetsi svine? komunista nebo katolik? neodvazuji se soudit
0/0
5.7.2004 23:27

Ccecil

Re:
blbečku
0/0
6.7.2004 9:23

Eldrb

Re:
Proč by měl být blbeček !! To ty potom jsi kretén !
Ve jménu katolické církve se spáchaly strašná zvěrstva a zrovna na českém národě.
Jestlipak tito římsko - katoličtí potentáti budou dnes sloužit mši za našeho Mistra Jana ?
A bude mít tato případná mše také takovou publicitu jako fráternická na Velehradě ?
 
0/0
6.7.2004 10:34

Eldrb

Re:
..oprava: ..spáchala...
0/0
6.7.2004 10:35

jirka04

Re:
Tak za prvé. Jan Hus byl římsko-katolický kněz. Za druhé. Husitské bouře nejsou určitě žádným zázrakem našich dějin, stejně jak bylo trojpapežství. Za třetí.  Ani katolíci, ani husité si nemohou dát za rámeček zacházení s druhou stranou. A konečně za čtvrté. Obě církve si tyto skutečnosti dobře uvědomují a jedna druhé se již za dávné skutky omluvily. 
0/0
6.7.2004 10:49

Loco

Re:
Za prvé : 1) Jan Hus byl římsko-katolický kněz, který byl jeden z přechůdců reformace,2) Husitské hnutí je období našich dějin na které jsem hrdý, Jan Žižka byl geniální vojevůdce o kterém se učí na vojenských akademiích po celém světě, 3) husité dělali to, co bylo v tehdejší době běžně - nemilosrdně likvidovat nepřítele, mučit, drancovat, 4) viz. 3 - omlouvat se za skutky, které se staly před 600ty lety mi připadá směšné
0/0
6.7.2004 11:56

jirka04

Re:
Mistr Jan je tvůj? To snad ne!
0/0
6.7.2004 10:59

Stalinista

Re:
A čí by byl než náš, snad ne američanů? Juro, Juro zase si nic nepochopil.
0/0
6.7.2004 11:14

jirka04

Re:
Mitr Jan, hluboce věřící člověk určitě nepatří stalinistům! Už proto, že Džugašvili byl hrobařem nejen ruské pravoslavné církve ale prakticky církví všech. Ne neprávem se se říká: "poturčenec horší turka". Tento seminární zběh se vypracoval snad na největšího vraha všech dob.
0/0
6.7.2004 12:55

Stalinista

Re:
U tebe bude ta blbost asi dána věkem, jinak bys tak blbě nekafral.
0/0
6.7.2004 13:02

jirka04

Re: Stalinistům slušnost nikdy nebyla dána
Bohužel. Nikdy jsem k nim ani náhodou nepatřil a byl jsem rád i tehdy kdy to nebylo pohodlné. A jsem tomu rád i nyní, zvlášť když když vidím co je to za boží hovádka. A to prosím není nadávka. Jenom konstatování mozkové kapacity. Doufám, že mi ta skutečná hovádka prominou jestli jsem je zařadil v nesprávném pořadí.
0/0
6.7.2004 13:35

Stalinista

Re:
Raději se pomodli za spásu své duše, kup si odpustek ať můžeš v klidu umřít a promiň že jsem na tebe reagoval, s fráterníkama se totiž nebavím.
0/0
6.7.2004 13:48

jirka04

Re:
Jsi hloupý a hloupým asi zůstaneš. Modlení ani odpustky na tom nic nezmění!
0/0
6.7.2004 14:20

Eldrb

Re:
..počkej , počkej ..je v tom nějaký bordel. Na co koho a co vlastně reaguješ ? A co sem pleteš Josipa Visarionoviče Džugašvilliho ?
Máš to nějaké popletené ! A ty jseš věřící,hluboce věřící ? Nejsi nakonec poslanec Karas ?
Já se jen táži...ten také občas plácá nesmysly. Nějak vás ta hluboká víra mate, nebo spíše zatemňuje mozek....máte-li nějaký.
0/0
6.7.2004 13:06

jirka04

Re: Kamaráde
Ne já, ale ty máš v tom zmatek. Ale stačí se podívat a budeš mít v tom jasno. Ale i tobě doporučuji alespoň pokus o slušnost. Třeba se povede! A nevkládej mi do úst co jsem neřekl. Nemluvil jsem o sobě, ale o mistru Janovi. A v KDÚ jsem nikdá nebyl, ani náhodou. Poslancem jsem také nikdy nebyl, živím se poctivě a také lépe. Nemusel bych to již říkat, ale pro tebe a důvěrně: "Karas nejsem"!
0/0
6.7.2004 13:46

Eldrb

Re:
Že nejsi Karas to je snad i dobře.I když drobátko tvé názory , které zde prezentuješ a to né jenom dnes ,zavánějí lehounkým fanatismem. Ale jinak my dva stejný šálek kávy nikdy pít nebudem. A co se týče slušnosti , velice relativní pojem. Záleží na okolnostech a dané situaci. Já bych se slušností toliko neoháněl a spíše bych se přikláněl k termínu :" Nazývat věci pravými jmény ". A to se kolikrát ani při nejlepší vůli " slušně " vyjádřit nedá.
P.S. Díky za důvěrnost , vážím si jí, ale není třeba.
0/0
6.7.2004 14:06

jirka04

Re: Příteli, fanatizmus?
     Tak tomu jsem byl vždy vzdálen v největší možné míře. Protože fanatizmus je největší zlo na světě. Právě v jeho jménu se dějí ty největší zločiny!
0/0
6.7.2004 14:28

Eldrb

Re:
Co se týče fanatizmu a fanatiků , s tím bych souhlasil.
Bohužel,nejvíce fanatiků se rekrutuje z řad lidí hlásající dobro,pravdu a lásku.
Ve jménu dobra bylo zpácháno nezkutečné zlo. Díky těmto jedincům.
0/0
6.7.2004 14:48

Eldrb

Re:
Mistr Jan Hus je jeden ze symbolů českého národa. A vzhledem k tomu že jsem Čech ,tak by asi můj měl být.
Nikdo zde nepopírá to že Mistr Jan byl římsko - karolický kněz. To víme za základní školy. Také za základky víme co se vše v tu dobu událo a proč k tomu došlo.
Jestli zde tlumočíš to že na Husitské období bychom neměli být hrdý , tak to svědčí o větším úpadku našeho národa než jsem si doposud myslel. Vlastenectví je prostě degradovaná hodnota a podle toho to také vypadá !
Co se týče omluvy římsko - katolické církve nejsem si tak zcela jist ,jestli k omluvě došlo. Hus byl ještě donedávna kacíř !
A konečně šlo mi především o to,že římsko - katolická církev u nás začíná vystrkovat růžky ohledně majetku. Majetku , který u nás víceméně naloupila právě v dobách křížových výprav. 
Také se začíná u nás vlivem církve a i politické strany která se zove KDU - ČSL prosazovat posuzování a udělování statutu " Slušný člověk " .Každý kdo smýšlí jinak a to jak v otázce víry tak politické orientace je označován jako " neslušný " ze všemi dalšími přívlastky.
0/0
6.7.2004 11:53

jirka04

Re: Asi ne náhodou máš v nicku slovní základ "drb"
     Veškerý základ církevního  majeteku pochází z donací (pokud ti ten výraz nic neříká, je to latinsky darů, věnování). Donátoři, to jsou knížata, později králové a také šlechta věnovali cirkvi pozemky, stavby ale také obce a výnosy z nich. Tak církev přišla k majetku. Křížové výpravy až na vyjímky byly výpravami do Palestiny za účelem osvobození Kristova hrobu z moci "pohanů" tehdy Turků. Žádné z nich nebyly ziskové, právě naopak. Je také pravdou, že byla vyhlášena křížová výprava do Čech. Ta však měla naopak navrátit poměry v království k "normálu", ne získávat majetek.
     No a pokud jde o hrdost na husitské bouře, tak jenom pár poznámek. Tyto nepokoje vrhly naší zem hospodářsky, politicky a kulturně nazpět tak, že trvalo nejméně jedno až dvě století než jsme se vrátili k evropskému normálu. A říkám-li my myslím všechny obyvatele království od chalupníků, řemeslníků, měšťanů, šlechty i krále. Mistr Jan by se divil co se v jeho jméhu dělo. Samozřejmě i reakce protistrany byly naprosto neadekvátní!
     Mistr Jan však byl skutečně mimořádně zbožný člověk a vše co činil bylo pro větší slávu boží. Proto brojil proti zlořádům v církvi a požadoval návrat k původní církvi. U nás byl průkopníkem ale navazoval na své církevní předchůdce.
     Pochopitelně nemusíš znát veškeré peripetie těchto okolností, ale proto více poslouchej a méně mluv. Především ve svůj vlastní prospěch
 
0/0
6.7.2004 14:19

Eldrb

Re:
 Ne , ne, pane ! Máte pravdu jen částečně a vyjadřujete se v stylu římsko - katolické církve a dost si protiřečíte.
Mé vědění o těchto historických událostech se opírají o dějepis základní školy. A od té doby jsem neměl potřebu nějak si tyto informace doplňovat a také jsem nikdy neslyšel o tom ,že by se nějak tyto výklady změnily.
Co se týče majetku a církve , pozapoměl jste na jednu věc,která se též udála v historii a také se týkala našeho státu a to byla svatá inkvizice.
A za další ,služba a protislužba už fungovala i tenkrát.
Takže o nějaké donátorství bych se také nerozepisoval .
Znova vám ale zděluji že naše debata nemá smysl. Reagoval jste první vy,dobře,vyměnili jsme si názory a toje také vše.
S vaším názorem o naší husitské minulosti nesouhlasím. Naopak,jsem na své husitské předky hrdý ,protože se nikdy nesklonili. Zašli na zradu a ta zrada byla spáchána lidmi vašeho ražení. Řečeno obrazně a v přeneseném slova smyslu.
 
0/0
6.7.2004 14:41

Sudanec

Re:
Mezi pohledem na Husa a husitské hnutí tak jak se vyučovalo za komunistů na ZŠ a současným pohledem je opravdu diametrální rozdíl.Není pochyb o tom, že jediným výsledkem husitských válek (když pomineme částečné náboženské svobody) bylo pouze to,že země se vrátila o sto let nazpátek a nikdy v dějinách už zpátky svoji pozici nezískala.Ani význam J.Husa bych nepřeceňoval.Pro naše země byl  nepochybný, ale v evropském měřítku má jeho učení jen nepatrný význam už proto, že z drtivé většiny Hus pouze okopíroval a upravil spisy J.Viklefa.Tradiční adorace husitského hnutí ve stylu romantismu 19.století se mi hnusí, stejně jako jeho označování za kulturní obrození českého národa.
0/0
6.7.2004 15:28

Eldrb

Re:
 Husitské války nebyly kvůli Husovi samotnému a ale kvůli touze křesťansko - katolické církve napravit a pokořit kacířské a odbojné Čechy.A Hus jako takový není a ani nemůže byt významový symbol pro Evropu ale měl by být symbolem pro nás. Jinak s dalším tvým pohledem na věc bych i souhlasil.
0/0
6.7.2004 17:18

Bajkal

Souhlasím
To máš tedy pravdu, ten spolek  má ruce až po paže od krve a věřím, že zas by rádí zapalovali hranice a pořádali ty své autodafé s hříšníky. No doba se ale posunula, snad by se pak nad vychládajícím popelem omluvili.
0/0
6.7.2004 11:46

Stalinista

IMO
Komunistická strana Československa je politickou stranou ve smyslu zákona č. 424/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o sdružování v politických stranách a v politických hnutích.
Užívá zkratku:  KSČ
Jejím symbolem je z rozhodnutí XIX. sjezdu strany tradiční rudá pěticípá hvězda se srpem a kladivem.
Programové cíle KSČ: Strana usiluje, s využitím všech možností daných Ústavou České republiky a Listinou práv a svobod, o vytvoření sociálně spravedlivé a demokratické společnosti: cílem strany je socialismus. Ideovým základem strany je marxistický světový názor. Strana vychází v nových podmínkách z poznání společenského vývoje a jeho zákonitostí, ze zkušeností komunistického a levicového hnutí v evropkých a dalších zemích a ze zkušeností domácích. Hledá a uskutečňuje nové politické aktivity, nezbytné pro dosažení programového cíle. Strana vytváří svou ideovou, organizační a akční jednotu na základě demokratické diskuse. Je politickým subjektem názorové plurality, která je předpokladem vyváženého uplatňování zásady jednoty demokratického centralismu, který se opírá o jednotu demokratické tvorby a uskutečňování svých cílů.
Členství ve straně: Členem KSČ může být každý občan České republiky starší 18 let, který souhlasí s jejími stanovami a programovými cíli.
0/0
5.7.2004 21:47

reno17

Re:
A již jest i sekera ke kořenu stromů přiložena. Protož každý strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen bývá..
0/0
6.7.2004 0:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.