Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: 101 hlasů stačí. Ale jistých

Zatímco se Stanislav Gross v těchto dnech pokouší dát dohromady novou vládu, prezident Václav Klaus v rozhovoru pro MF DNES vzkazuje: vláda by neměla být založena jen na nejistých hlasech Unie svobody, neměla by se opírat ani o hlasy komunistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Goudy

!!!!!!!!!
http://cssd.wz.cz 
0/0
30.6.2004 16:10

1_130_202_135

Já tomu počítání nerozumím..
Pocházím z malého města a u nás se vždycky počítalo nad sto pod sto a červený hlas byl dvakrát dražší. Sto a jedna by byl renonc, my brali jenom sto a sedm. Hrávali jsme lízaný smluvně opoziční mariáš, trojku nebo čtyřku...
Za nejdokonalejší z mariášových her jsme považovali  mariáš licitovaný, hraný ve třech nebo ve čtyřech, ve druhém případě ovšem vždy jeden hráč pauzíruje a stává se kibicem.
"Liciťák" se liší se od voleného především tím, že dopředu není známo, který hráč hraje sám proti zbylým  a jaké jsou trumfy, což záleží na tom, kdo hru vydraží čili vylicituje....
Tak pan prezident chce licitovanou trojku a kibice už vybral....
0/0
30.6.2004 16:05

zena_zdena

re: Zwerg
kéž by se mi v životě vše dařilo stejně úspěšně, jako se mi daří na poli finančním...
probudil si ve mně ochranářské-mateřské  pudy, poradím ti, uber plyn a trochu poslouchej, co ti ostaní chtějí sdělit (myslím to v dobrém), pak se ti bude dařit i v životě
0/0
30.6.2004 13:19

hasmen

Re:
A co?  Nahoře píší něco o neplacené reklamě
0/0
30.6.2004 12:57

Johny_S

Re:
Nasrat. A just se nekouknu. A taky mě tam nikdy neuvidíte.
0/0
30.6.2004 14:08

1_130_202_135

Re:
Nemáš tam nějaké starší NTB (PII, Cel) s vadným displejem?
Zn. Cena a kompatibilita s Linuxem rozhoduje!!!
0/0
30.6.2004 16:16

Ulrich

Ještě jedno řešení.
Stojedničkovou koalici lze zachránit, ba i posílit, a to přestupem Vrbíka a Bielesze do klubu KDU-ČSL a Kotta do klubu US-DEU. Klub Unie lze zachránit, bude-li to třeba, zapůjčením jednoho poslance jiné koaliční strany, nejspíše lidovce.
0/0
30.6.2004 12:29

hasmen

Re:
A to je ta "prasárna" co se mi nelíbí.Každý poslanec byl zvolen za nějakou stranu a pokud z ní vystoupí,automaticky by měl opustit sněmovnu a kandidovat za jinou stranu- ale v příštích volbách.Místo něj půjde náhradník
0/0
30.6.2004 12:34

Ulrich

Re:
Osobně jsem proti takovému opatření. Je totiž třeba brát v úvahu, že někdy "tím zlým" nemusí být přestupující poslanec, nýbrž naopak zbytek strany. Může to být přece strana, která zradí svůj program ( voliče ) a poslanci, který nechce být také zrádcem, pak nezbývá než se od vlastní strany distancovat. To je, myslím, případ US - DEU a pánů Vrbíka i Bielesze. A pak je tu ještě jeden aspekt principu vlastnění mandátu politickou stranou. Strana má takto poslance v rukou, neboť vyloučí-li jej, ztratí poslanec mandát. Takový prostředek nátlaku by činil dvousetčlennou Sněmovnu téměř zbytečnou, protože z poslanců by definitivně byly vlastně hlasovací loutky. A je snad zřejmé, že rozdělení zákonodárné moci mezi 200 volených nezávislých poslanců je bezpečnější než když tuto moc třímají předsednictva politických stran.
0/0
30.6.2004 13:24

hasmen

Re:
Asi na tom něco je.Ale pokud se stranou nesouhlasím,odejdu a budu kandidovat příště za tu "správnou" stranu (já tedy nikdy do politiky nepůjdu)
0/0
30.6.2004 15:28

zena_zdena

Nechápu
ať počítám, jak počítám  Tak už to vypadá opravdu na ty předčasné volby. 101 daj dohromady jen KSČM
0/0
30.6.2004 10:32

Ulrich

Re:
Na předčasné volby to vypadá. Ale ČSSD tyto volby zoufale nechce. Bude kvůli tomu ochotna jít i do menšinové vlády s podporou KSČM? Uvidíme. Možná se přecejen Grossovi podaří sestavit vládu ČSSD + KDU-ČSL + US-DEU + Kott + Vrbík nebo Bielesz. Nebo KSČM zvolí raději sama ( i bez jakýchkoli slibů a protihodnot ze strany ČSSD ) odchod ze sněmovny při hlasování o důvěře než by připustila výrazné posílení ODS v předčasných volbách. Zajímavé bude, zda Klaus případně využije svých pravomocí a úmyslně zmaří dva pokusy o vytvoření vlády, aby pak měla ČSSD jen jeden pokus ( podle ústavy platí, že neprojde-li 2x vláda premiéra jmenovaného prazidentem, jmenuje prazident premiéra na návrh předsedy poslanecké sněmovny - tj. de facto ČSSD ).
0/0
30.6.2004 10:50

hasmen

Re:
Pak že platí pořekadlo - co prognostik,to hulvát a narcis
0/0
30.6.2004 10:53

Johny_S

Re:
A komárek.
0/0
30.6.2004 14:09

zena_zdena

Re:
pomalu nedýchám
0/0
30.6.2004 13:14

hasmen

Re:
To bys  měla,protože léky ze Skotska tu nejsou k sehnání
0/0
30.6.2004 15:55

hasmen

Re:
Oprava - z Austrálie
0/0
30.6.2004 15:58

Ginmaster

Prezident dělá co musí
Pan prezident se zachoval jako státník na pravém místě.Ústava mu ukládá určit premiéra pro sestavení vlády a to udělá.Nevyjádřil se ani slovem kdo by to měl být,protože ještě nejednal s lídry stran.Nevyjadřuje ani svůj názor jak by měla vypadat vláda.Řekl,že je to věc premiéra a taky je.Když ustaví Grosse bude to muset udělat,ikdyž nevím jak si s tím ten moula poradí.Vlezl do ohniště aniž má pořádný obutí a oblek.
 
Co se týče volby preziddenta tak kdo by jej měl zvolit,když ne poslanci.To nebyla politická hrátka,ale ústavní volba.A jestli získal hlas komunistů jedině dobře,že je tam.To by jste tam chtěli mít mít nevzdělance a zemany a jim podobné?Republiku reprezentuje se vší cností tak jak mu ukládá slib,tak co sem pořád taháte minulost z politiky.Je prezident na pravém místě a dělá co musí.Měl spíše strach jak standa dokáže s plevele vysadit květinový záhon a pak jestli bude někdo ochoten jej zalít.
0/0
30.6.2004 10:15

falm

Re:
Závidím Vám Vaši politickou přímočarou prostoduchost. Jste ideální manipulovatelný volič. Kdyby volební PR manažeři četli Vaše slova, zaradovali by se, jak dokonale se jim podařilo Vám vymýt mozek.
0/0
30.6.2004 10:19

Englishman

Re:
Jen 2 poznámky: Zeman není nevzdělanec, on si na burana jen hraje. A uvidíme, jak si Klaus poradí se situací, až nikdo nebude schopen nabídnout vládní většinu. Možná jmenuje také nějakého nového Tošovského.
0/0
30.6.2004 10:21

Ginmaster

Re: Nic takového jsem neřekl
Psal jsem nevzdělance a Zemany
0/0
30.6.2004 10:23

Englishman

Re:
sorry
0/0
30.6.2004 10:40

Ulrich

Re:
Václav Klaus a moudrý otec vlasti?  To je velmi naivní a zjevně nepravdivá interpretace. Já prezidentovým slovům rozumím tak, že on vůbec nechce nechat složení vlády na Grossovi. Hodlá Grosse tlačit k tomu, aby přistoupil na variantu ODS, tzn. provizorní vláda a předčasné volby. Jsem moc zvědavý, jak daleko je Klaus ochoten jít pro splnění scénáře své mateřské strany. Byl by schopen kvůli tomu dvakrát jmenovat premiéra, který nemá šanci na získání důvěry ve sněmovně? Uvidíme.
0/0
30.6.2004 10:31

karoten

Re: Určitě!
On je vynikající stratég a při prosazování vlastní vůle se nezastavuje před nějakou pomuslnou stěnou slušnosti.
Pak bude z obliga před veřejností - preference uchovány a vzrostlé, a volby odůvodněny.
ODS v nich opět neslavně zvítězí
0/0
30.6.2004 10:54

Zwerg

Re:
Klaus a Gross! To v Česku bude držet vládu opravdu dobrá dvojka!
0/0
30.6.2004 10:59

Eldrb

Re:
Dokonce si myslím ,že by to bylo žádoucí. Provést to tak aby se co nejrychleji ukončil tento stav agonie. Zkrátka jakýkoliv způsobem vyvolat předčasné volby. ČSSD je vnitřně rozbitá ,důvěru veřejnosti ztratila a prostě žádnou funkční vládu nevytvoří. Nemá na to již sílu. Gross blafuje jako hráč pokru, který má jen jeden pár, a to ještě ve dvojkách. Zde vůbec už nejde o zájem nějaké ODS.Zde jde již o zájem celého státu. A pokud to nikdo nechápe ,tak buď je to totální zaslepenec a nebo hlupák. Dokonce si myslím že by toto řešení bylo přínosné i pro samotnou ČSSD.
0/0
30.6.2004 11:24

Kajetan11

Re:
Ano. Ne hezke reseni, ne prijemne reseni problemu, ale funkcni reseni.
0/0
30.6.2004 11:30

Zwerg

Re:
Rezident Klaus je mimo jiné také státníkem ? Jejda, že jsem si toho ještě nevšimnul. Ano, Klaus vskutku nevyjadřuje ani svůj názor jak by měla vypadat vláda. Pouze klade takové limitní podmínky, aby do hry co nejvíce vtáhnul ODS.
0/0
30.6.2004 10:51

falm

Neumíte číst mezi řádky?
Klaus jasně dává najevo, že nepřijme hlasy ani US-DEU ani komunistů jako důkaz pro podporu jmenování nového předsedy vlády. To znamená že:
a/ nahrává ODS
b/ směřuje k vytvoření úřednické vlády.
To je jasné jak facka, no ne?
 
0/0
30.6.2004 10:07

krabi

Re:
Klaus se baví s těmi kluby, které reálně mají šanci uspět se sestavením vlády, kscm to reálně není a us-deu už jako klub neexistuje - to by si musel zvát každého poslance každé strany parlamentu zvlášť
0/0
30.6.2004 10:32

Ulrich

Re:
Máš pravdu. Jsem jen zvědavý, zda bude Klaus oprvavdu tak drsný, jak naznačuje, tzn., že nepřistoupí-li Gross na scénář ODS, jmenuje premiérem někoho jiného.
0/0
30.6.2004 10:39

Zwerg

Re:
Klaus teď dělá naprosto totéž, za co neustále kritizoval Havla. Avšak na rozdíl od Havla mu chybí jakákoliv noblesa a to maloměšťáctví a sláma co mu kouká z bot je na něm stále pořádně vidět.
0/0
30.6.2004 10:56

ProfesorR

Re:
Bože, "zwergu", vy jste ale jelito. Až teď jsem si všiml vašeho duševního průjmu zde, jinak bych se ani tolik nesnažil vám obšírně odpovídat na níže uvedenou repliku...
Jestli Klausovi kouká sláma z bot, co potom z bot podle vás kouká ostatním "našim slavným předákům" z ČSSD? Člověče, víte vy vůbec, co znamená to rčení, že někomu kouká sláma z bot? Jste nějaký popletený
0/0
30.6.2004 11:59

vojtazemlýna

Re: Hlavně klid ...
Pokud někdo není schopen se orientovat v pojmech "maloměšťáctví" a "sláma z bot", nemá smysl s ním diskutovat. A hlavně "zwerg" bude nejen jelito, ale nějaká vyžírkovská zatrpklá socka. Klaus maloměšťák a buran - to se mohu uřehtat  ...
0/0
30.6.2004 12:12

hasmen

Re:
Ten mlejn máš na Staromáku,co?
0/0
30.6.2004 12:20

Zwerg

Re:
Ano, stejně jako vy, i já se mohu Kalusově směšně úporné snaze populisticky se zalíbit masám české lůzy uřehtat smíchy... 
 
O mé finančně sociální postavení nemusíte mít starosti. Mohu vás uklidnit, že má finanční situace je v Česku silně nadprůměrná a od státu nemám nárok na obržení žádných dávek. Jsem čistým přispěvatelem do státní kasy. Mohu si jen soukromě povzdechnout  - kéž by se mi v životě vše dařilo stejně úspěšně, jako se mi daří na poli finančním...
0/0
30.6.2004 12:43

lojza11

Re:
Zwergu, copak jsi jiného než součást té české lůzy ???? Ke svému povzdechu přidej : Kéž bych dokázal rozumě uvažovat, alespoň tak úspěně jak se mi daří n poli finančním ....
0/0
30.6.2004 21:18

ax123

Re: skvělý
Tak to si vychytal úplně přesně. Smeták  bez noblesy. Velká nula s velkou hubou. Zlatej Havel
0/0
30.6.2004 12:43

kair

Trochu se divím
Divím se, jak ten Klaus neustále pije některým lidem krev. Přehlédnout, že ČSSD rozhází už léta řádově 100 miliard ročně je, zdá se, pro někoho tak pohodlné. No ale pochopitelně: zuřit mohou socialisti, komunisti a nepovedení unionisté, výpotek Havla. I tady platí: podle jejich činů poznáte je.
0/0
30.6.2004 10:03

ProfesorR

Re:
Tak to jsme dva . A taky se divím, že někomu dodnes vadí, že ODS kdysi údajně připustila tunelování některých podniků (ale žádné konkrétní důkazy o  vině ani nejzavilejší protivníci nepředložili - není to tedy spíše důkaz neviny?), zatímco to, že ČSSD spáchala a páchá největší tunel historie přímo na českém státu, to ještě  mnohé nechává v klidu!  
Jen proto, aby si Špidlové, Grossové, Škromachové a další nahrabali politické body a ukojili pomíjivou touhu po politickém vrcholu, rozkramařili tento stát a splátky za to budou platit ještě naše vnoučata!!! Jak tohle může ještě někdo nevidět?
0/0
30.6.2004 10:21

krabi

Re:
já se spíš divím, že se lidé neptají : jak to, že za 7 let vlád (Tošovský,Zeman,Špidla) nebyly ty údajné zločiny potrestány ? Nebyla to náhodou jen špinavá politická hra proti Klausovi a ODS nebo byly ty vlády tak neschopné ?  Nesvědčí to o inteligenci ani charakteru těch co stále nadávají
0/0
30.6.2004 10:38

Willybald

Re:
vezmi si treba takovou kauzu LTO. tehdejsi zakony byly usity zlocincum primo na miru a ODS podobu techto zakonu zuby nehty branila, aby tehdejsi stav vydrzel co nejdele. z toho duvodu jejich tehdejsi jednani nebylo trestne stihatelne. ze ovsem stat prisel o desitky (stovky?) miliard aby se kamardicci ministra financi napakovali, je druha vec.
0/0
30.6.2004 11:59

ProfesorR

Re:
Vy jste asi další úspěšný žák Zemanovy školy, že ano?
Jak jste přišel na to, že podvody s LTO byly způsobeny špatnými zákony a navíc obhajovanými ODS. Můžete jmenovat, kdo tedy opravil který paragraf, že tomu bylo pak zamezeno? Nebyli spíše dopadeni pachatelé, pokud se sami navzájem nestihli povraždit?  
Tady se pořád zaměňuje páchání trestné činnosti kýmsi - kýmkoli (které má být po zásluze stíháno a potrestáno) s úmyslným, politicky posvěceným, vykrádáním státu, tedy mojí i vaší peněženky i peněženek našich dětí nekompetentní politikou vlády a astronomickým zadlužováním státu!!
Podle vaší rétoriky bych mohl tvrdit, že za všechny trestné činy spáchané v tomto státě za posledních 6 let může ČSSD..To by byla divná logika, i když si o té straně nemyslím vůbec nic dobrého...
0/0
30.6.2004 12:19

Willybald

Re:
zkus se nejdriv trochu vzdelat v prislusne oblasti a pak neco placej. klausova vlada byla na problemy s LTo upozornovana VELMI dlouhou dobu a take ji byla navrhovana reseni snadno fungujici v ostatnich statech, tedy barveni LTO. ministerstvo financi (tehdy Kocarnik) a zejmena namestek Klak popirali pripravenost uradu provadet barveni. dale nutno podotknout, ze Klaus tyto sve spolustraniky vytrvale hajil. bud byli vsichni hrozne hloupi a netusili co delaji a nebo naopak velmi chytri moc dobre vedeli co delaji.
ano ODS byla donucena prislusny paragraf opravit, ale az po nejmene roce a pul nestoudneho se obohacovani se pratel ODS (dukazy nemam, ale je to do oci bijici fakt).
a kdyz vytykas CSSD schodky rozpoctu, proc nevytykas taky ODS, ze prozrala veskere prijmy z privatizace. nebyt techto prijmu, ODS by delal aschodky stejne jako dela dneska CSSD. mer vsem laskave stejnym metrem.
0/0
30.6.2004 12:46

Spidlik

Hit tohoto týdne
http://cssd.wz.cz - Tajný záznam z jednání vedení ČSSD A nechápu proč tu nefunguje HTML. Jak se tu píšou odkazy?
0/0
30.6.2004 9:48

sisko1

Co si to ten Narcis dovoluje ??!!
Ten člověk není mým prezidentem a nesmí se míchat do naší politiky !!! Měl by raději klást věnce a nekazit vše co nám zbylo po Panu Prezidentovi Havlovi , který se vždy snažil vyjít vstříc obyčejným lidem a najít vhodné , kompromisní řešení !!
0/0
30.6.2004 9:41

Kajetan11

Re:
Pokud není Vaším prezidentem, tak nemluvte do toho, co smí a co ne.
0/0
30.6.2004 9:56

Englishman

Re:
Sisko1 se sice trochu zlepšuje a až v diskuzích nevystupuje jako totální debil jako dříve, ale jako slaboduchý socialista z pomocné školy, ale ještě nemá smysl zkoušet s ním diskutovat. Stejně neodpoví a pravděpodobně reakce na svoje výkřiky ani nečte.
0/0
30.6.2004 10:18

sisko1

Re: Modří ptáci umí jen napadat a zesměšňovat !!
Proč bych měl diskutovat s někým , kdo vytuneloval a rozkradl naší republiku ?? Takový člověk patří do kriminálu !!
0/0
30.6.2004 10:28

ProfesorR

Re:
V tom případě by bylo nejlepší, kdybyste konečně vytáhnul ty důkazy ze šuplíku a dal to k soudu - PROČ TO NEUDĚLÁTE?
 Jo vy žádné nemáte? Tak to tady pak jen šíříte pomluvy a za to byste taky mohl jít do kriminálu vy, tak pozor
A jen tak mimochodem, ODS hospodařila s téměř vyrovnanými státními rozpočty a zadluženost státu po jejích vládách byla minimální.
Ty dluhy, co teprve napáchala ČSSD budou splácet na daních ještě moje i vaše vnoučata, to ČSSD rozkramařila tento stát, tak se konečně proberte, pomatenče!
0/0
30.6.2004 11:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.