Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K volbám nepudu aneb Defenestraciiii!!!!!!!

K níže uvedenému mě inspirovaly články Ve volbách opět chyběl lístek "jinak" (http://zpravy.idnes.cz/nazory.asp?r=nazory&c=A040621_103824_nazory_stp) a Už mi to konečně přišlo! (http://zpravy.idnes.cz/nazory.asp?r=nazory&c=A040607_110729_nazory_stp) a diskuze u nich, zvláště pak příspěvky typu „Nevolím, jsou to všechno hajzlové, chce to defenestraci.“, i když inspirací by zřejmě mohla být i realita eurovoleb, ukazující, že tyto postoje nejsou ojedinělé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hombre007

defenestrace
Aby mohla být defenestrace musel by být zaveden znovu trest smrti. Nejsem vůbec proti násilí. V mnoha státech stále platí trest smrti, ale i ve státech americké Unie a z tohoto trestu mají zločinci strach. Ono se říká, že nikdo nemá právo vzít člověku život, ale kdo to právo "má" jsou právě zločinci. Až někdy bude v Česku fungovat justice tak jak má, tedy bude nezávislá a nezkorumpovaná, tak jsem pro zavedení trestu smrti.
0/0
2.7.2004 13:18

Hombre007

Re:
Oprava: Nejsem vůbec proti tomuto druhu násilí. (defenestrace)
0/0
2.7.2004 14:11

leok

Fanatik či bavič
Vidění Martina Horáka je tristním dokladem onoho „Divide et impera!“. Před 14 lety dokázal přivrženec standardních způsobů přesvědčit voliče, že OF (které je tu pro všechny) je klubové a nepraktické řešení a založil politickou stranu. Standardní. Protože se politická strana řídí opravdu efektivněji než spolek (to dokazuje i současná EU), vyrostly i další politické strany. A tím byl rozdělen národ. Už něco nechtěl národ, ale ODS nebo ČSSD nebo republikáni atd. Každá z těchto stran si přisvojuje voliče respektive jejich díl. A protože je volební účast zřídka větší než 50%, dochází k tomu, že - v nejlepším případě- 15% voličů ovlivní zbylých 85%. Rozděl a panuj! - se povedlo. Skrýt nedostatek invence za slovo standardní se povedlo také. Ale vyčítat lidem, kteří se nechtějí zůčastnit adorace toho klubu lumpů, který se od 90-tých let nijak výrazně neobměnil (vzpomeňme, že poslanec M.Kraus je např. poslancem nepřetržitě od roku 1986!), že sypou komunistům, může jenom hlupák, fanatik či drsný bavič.
L.K. 
0/0
30.6.2004 20:50

krawinec

Re:
... Ježíš marjá - ťady nejde o žádnou ODS, ČSSD nebo komunisty !!! V demokratické zemi se lidé podílí na jejím spravování (prostřednictvím politických stran) a to tím, že chodí k demokratickým a svobodným volbám... A to ne jen u nás ale VŠUDE NA SVĚTĚ!!! ... Jak může být někdo tak NATVRDLEJ ???
0/0
1.7.2004 7:55

petrmate

Re:
Tady ten plk jsi zaslech někde v TV nebo na nějakým letáku? Jak můžeš bejt tak natvrdlej, krawinče?
0/0
1.7.2004 9:29

krawinec

Re:
... to není plk ale HLAVNÍ PRINCIP FUNGOVÁNÍ DEMOKRATICKÝHO STÁTU !!! - znáš jinej ??? dej ho k dobru, ať se pobavím...
0/0
1.7.2004 14:02

petrmate

Re:
To je jenom ideál. Ve skutečnosti máš možnost dění ve státě ovlivnit jedině, když se aktivně zapojíš do politiky.
---
Volby jsou pouhý přelud, protože vybíráš z toho co ti někdo servíruje a nemáš možnost to nijak ovlivnit.
---
Považuj proto naše politické strany jenom jako jeden velký shluk kamarádů, kteří se dostali ke korytu. Jako jednu velkou stranu, protože nazáleží na tom, které strana je právě u koryta, výsledky jsou pořád stejné, ať už vládne ODS, ČSSD, KSČM nebo třeba strana zelených..
0/0
1.7.2004 14:20

Martin Horák

Re: Ještě jste zapomněl
podotknout, že za vším stojí velkokapitál, Marťani či světové židovské spiknutí a tudíž nemá smysl s tím cokoliv dělat a my, malý český lidičky můžeme jen nadávat a nadávat - což ostatně činíme již dnes velmi pilně a rádi.
0/0
1.7.2004 14:36

petrmate

Re:
Ale dyť píšu, že je možnost: Aktivně se zapojit do politiky.
----------
Jinak nevim co činíte rád nebo nerad, nebo jestli rád nadáváte. Já ne. Jsem pro koalici ČSSD a KSČM. To tu ještě nebylo, bylo by to zajímavé... Přežilo by ČSSD, nebo ne, protože je dav zabedněný? Jak by rostly preference KSČM, apod. Zajímavá by byla i nemyslitelná koalice ODS a KSČM... 
....to vše proto, že vím, že defenestrace je velmi nepravděpodobná... tak vybírám z toho co je. To ale neznamená, že půjdu v volbám, protože jak jsem psal výše, nezáleží na tom kdo vyhraje - výsledek je vždy skoro stejný.
0/0
1.7.2004 15:14

karoten

Re: To je tak špatnej postoj že mi stojí znova za reakci.
Pokud by jste se Vy osobně zapojil - došla by Vám zkrátka trpělivost a byla by po ruce ta kuráž, co byste udělal? Založil si vlastní stranu, nebo radši dal přednost vstupu do některé zavedené?
V obou případech byste se stal přímo závislým na počtu přichodších voličů. Nepřesvědčí-li je Vaše tvář na plakátě - nepřijdou, ti samí jako Vy, se stejným názorem na "zbytečnost takového počínání". Vstupíte-li do velké strany, budete (pokud kdy vůbec) na kandidátce hodně dole - i v tomhle případě bude Vaším zájmem co nejvyšší volební účast.
Vidíte tu příčinnost patu?
0/0
1.7.2004 15:30

petrmate

Re:
Taky mi to stojí za reakci.. Volby jsou dobrej demokratickej ideál. Ale v zemi, kde je zvykem politiků vykonávat najednou několik odpovědných funkcí, sedět v několika dozorčích radách, střídat resorty jako na běžícím pásu a v případě problémů ve vlastní straně změnit kabát, tak v takové zemi je lepší ukázat politikům, že je už nechceme! Např. tím, že je vyhodíme z oken. A pak volby získají nový smysl - už to nebude demokratický ideál, ale princip.
------- Ale zatim mi je úplně jedno, která strana je u koryta. Žádné z nich nedám svůj hlas. Velké strany mají volební programy tak na vytírání zadku a malým stranám většinou volební programy píší chovanci ústavu pro duševně nemocné.
0/0
1.7.2004 15:48

karoten

Re: Střízlivý hodnocení...
...jo to máte pravdu. Chtělo to krvavej převrat, a pravidelně opakovat dokud se nezačnou do politiky tlačit slušný a hrdý lidi co zbohatli vlastní prací.
Já nevidím východisko ze současnýho stavu. Tak tu defenestraci zkusíme? Tradice se má udržovat, to je hodnota sama o sobě, ne?
0/0
1.7.2004 16:18

petrmate

Re:
Nepsal ste to ironicky? Kdybych věděl, že mě nechytí, tak bych do toho šel... rozhodně by to za to stálo.
0/0
1.7.2004 16:27

karoten

Re: Bez ironie
Jenom se mě osobně do politiky nechce - i rozbití držky Dostálovy, tehdy v podloubí malostranském je přece politika.
Chce to sehnat lidi který to provedou, já takový známosti nemám
0/0
1.7.2004 16:32

petrmate

Re:
Jojo, to s tím Dostálem byla světlá chvilka, i to jak dostal na hubu Kott.. Trochu přitvrdit a bylo by...
0/0
1.7.2004 16:39

Isbjoerna

Ach ty ceske dejiny.
V clanku stoji: "Vzpomeňme roku 1620: Čeští pánové se na jakémsi zasedání  mocně rozkurážili, načež šli vyhodit císařovy úředníky z oken Pražského hradu. Teprve potom (a možná až druhý den, když vystřízlivěli) začli přemýšlet, co dál."
 
 
Prazska defenestrace: 23.05.1618
 
0/0
30.6.2004 13:26

petrmate

Re:
To je fakt bída..
0/0
30.6.2004 14:03

Zwerg

Souhlasím
Souhlas - k volbám je třeba jít. Všichni, kdo jsou znechuceni politikařením různých žvanílků a kariéristů z ČSSD, ODS, KDU-ČSL, US, KSČM mají přece možnost  volit jiné alternativy. Politických stran je přece docela dost. Není třeba neustále vybírat pouze z parlamentních partají. Nikdo přece neříká, že se nutně musí vybírat pouze z těchto pěti stran.
 
Co třeba Zelení - pro levicově a ekologicky zaměřené voliče, ED pro konzervy znechucené socialisticko-populistickou mafïí ODS...... stačí jen trochu se o politiku zajímat.... 
0/0
30.6.2004 10:23

kafy

Re:
Zas je to tu ... to si opravdu nedovedete představit skupinu lidí, kteří chtějí žít v klidu, neničit si nervy rozčilováním se nad politickými sloupky v novinách? Mě politika zajímá jen velmi okrajově, resp. když se nestačím vyhnout pol. blábolům v tv., tak mi něco v mysli uvízne. Zajímat se o jiné než parlamentní strany .. to je snad pomalu mravenčí práce ... jejich weby ... no nic ...
0/0
30.6.2004 13:33

Isbjoerna

Re:
Chapala bych tvuj nazor a prani nepolitickeho zivota, kdybys zil nekde v dalekych horach, lesich nebo bezlidne pousti.
Pokud zijes v CR, tyka se te tento politicky zivot vic, nez si muzes myslet. I ty neses svuj dil odpovednosti za slozeni vlady ve vasi zemi.
Mozna nehraje velkou roli, vezme-li vladu do ruky levy stred nebo pravy stred, ale vlada komunistu -pokud jsi ji zazil- je zkusenost, na kterou by nemeli zapomenout ani potomci pristich generaci.
Zadna totalita se v Evrope nedrzela ve sve ukrutnosti tak dlouho u moci, jako tomu bylo u komunistu, zadna totalita neovlivnila zivoty stovek milionu lidi - pres tri generace!
V CR zije nejmene 900.000 (potentialnich) volicu komunistu. Tyto hlasy by stacily na uchopeni se vlady - budou-li ostatni "mlcet".
0/0
30.6.2004 13:44

kafy

Re:
Lidi maj krátkou pamět ... a pokud dokáže někdo zlehčovat holocaust, pak snadno spousta lidí zapomene i na komunistickou krutovládu. Ale za každého vládního zřízení se vyplácí moc se politicky neangažovat, a radši se do mocenských bojůvek neplést.
0/0
30.6.2004 13:49

Isbjoerna

Re:
angažovat se nemusis, staci, kdyz pujdes k urne a reknes svym volebnim listkem komunistum NE.
0/0
30.6.2004 14:04

kafy

Re:
Říct Ne bych chtěl , ale ne za cenu toho, že řeknu ANO jinýmu gaunerovi :)
0/0
30.6.2004 15:22

krawinec

Re:
Jak Tě tak po očku sleduju - Ty bys nejraději řekl ANO komunistům - Tak se za to hochu nestyď, máš na svůj názor právo a dej jim svůj hlásek - je to určitě čestnější než tady mlžit :o)) ... a uleví se Ti
0/0
30.6.2004 15:55

kafy

Re:
Tak potom ti to očko dost šilhá :)
0/0
1.7.2004 7:42

petrmate

Husité
A mimichodem.. Defenestrace byla jedním z podnětů pro nejslavnější období českých dějin. Hnutí husitů.
0/0
30.6.2004 8:39

Isbjoerna

Re:
Defenestrace zda se byt ceske "universalni" reseni "neresitelnych nabozenskych" problemu - i 200 let po Husitech.
0/0
30.6.2004 9:13

petrmate

Re:
Chtěla jsi jistě napsat skoro 600 let po husitech...
0/0
30.6.2004 9:17

Isbjoerna

Re:
Na mysli jsem mela prazske defenestrace 1419 a 1618 - o tech novodobych nejsem tak podrobne informovana .
0/0
30.6.2004 9:44

petrmate

Re:
Už chápu jak si to myslela  Novodobé defenestrace žádné nebyly..
0/0
30.6.2004 9:46

barbudo

Re:
... defenestrace byla vcelku obvyklým řešením po stovky let i ve venkovských hospodách ... to ovšem nebyly stavby honosné a tedy patrové a tedy defenestrace neměla většinou fatálních následků ...
0/0
30.6.2004 9:18

petrmate

Ach jo..
Takže když v obchodě budou prodávat hov*a a já budu mít peníze, tak si prostě některý z těch hov*n musim vybrat a ochutnat ho, abych mohl tvrdit, že neni dobrý
------------
Defenestraci by to potřebovalo z důvodu motivace.. Pár by jich zařvalo a ti ostatní by možná začali něco dělat pro NÁS řadové občany.
------------
Vrcholná politika je především zodpovědnost.. Takže nedokážu pochopit, jak je možné, že naši politici střídají křesla i strany jak můžou, nemají jednu funkci, ve které se vyznají, ale cpou se všude kde je koryto... Až přestanou očividně hrabat jen pro sebe a začnou se trochu snažit, tak přestanu volat po DEFENESTRACI!
0/0
30.6.2004 7:30

Martin Horák

Re:V obchodě si nemusím koupit nic
a když si tam nic nekoupí většina, tak budou muset nabídnout něco jiného nebo zavřít krám - jenže ve volbách vždycky někdo zvolenej bude - komunisti k volbám přijdou určitě - JE TO SKUTEČNĚ TAK HROZNĚ TĚŽKÝ POCHOPIT ?
0/0
30.6.2004 11:10

petrmate

Re:
No a co, že přijdou nebo potažmo vyhrajou komunisti? Mně to nevadí, resp. mi to vadí stejně, jako když vyhraje ODS (ty taky chodí k volbám spořádaně jako ovce), strana zelených, ČSSD, nebo cokoliv.
-------------
Dokud našim politikům někdo nevysvětlí, že jsou tam ONI pro NÁS a ne my pro ně, tak budu mít pořád před očima vyhazování politiků z oken. To by je začalo motivovat k zodpovědnosti.  
-------------
Je to skutečně tak hrozně těžké pochopit, Martine Horáku??
 
0/0
30.6.2004 11:49

karoten

Re: Někdo?
A KDO -NĚKDO Oni sami si zákonnou účast ve volbách nezavedou, přitom ta jediná by asi přiměla obyvatelstvo s takhle pitomým názorem přijít - a zvolit. Jinou šanci ovlivnit politiku vážně nemáme.
0/0
30.6.2004 12:00

Martin Horák

Re: Mylím, že byste potřeboval
zažít dobu, kdy by Vám za veřejné vyslovení názoru hrozil minimálně vyhazov ze školy ne-li kriminál. Pak byste dost rychle změnil názor. Žel by už bylo pozdě.
0/0
30.6.2004 12:42

karoten

Re: Právě že jsem zažil
50tý léta to sice nebyly, ale ani tak nechápu co tím míníte - dneska volíte tak, že jste povinen jít za plentu, a zbylé hlasovací lístky zůstávají vaším majetkem, nikdo nemá právo studovat který chybí
 
0/0
30.6.2004 13:01

karoten

Re: Pardon
spletl jsem se - nepatřilo Vám.
0/0
30.6.2004 13:03

Hombre007

0/0
29.6.2004 17:02

paltt

Re:
Dyk nema zadnej KLOBOUK!!! Ha, ha, ha.
0/0
29.6.2004 17:19

kafy

no ...
Tak tohle je dost sprostej článek. Copak politika nutně musí být v žebříčku hodnot každému na prvním místě. Víte jak únavné je pro mne být neustále všemi možnými médii kamenován a zaplavován různými žvásty, manévry a hnilobnýmy úmysly našich nebo cizích politiků? Nedivte se, že potom lidé jako já a mě podobní bez uvážení všech fakt a souvislostí volí těžká slova jako "defenestrace". A to prosím ne proto, že by to vážně měli v úmyslu, ale vyjadřují tím odpor a zhnusení něčím, o co ani nemají zájem. Koho mám jít volit? Opravdu nemám čas ani chuť protloukat se každým stupidním volebním prohlášením a slibem který sesmolí kdejaký žák základní školy (který, jak jistě kdokoli podotkne má rozhodně i lepší pravopis než já). Proto jsou pro mne politické strany, jejich programy a jejich "výrazné špičaté politické " tváře neznámé. Mám tedy volit naslepo? Je to pro vás přijatelné? nebo volit toho, koho si přejete vy? Když už o to tedy nemám zájem? Jasně, můžete mi toho mnoho vytknout ... vaše právo ... ale já si zase můžu svobodně nejít k volbám a zařvat si DEFENESTRACI na ně .... když se mi bude chtít ... a nebo taky ne .....
0/0
29.6.2004 14:14

krawinec

Re:
ble, ble, ble ... neříkej, že není strana, která by Tvým názorům nebyla aspoň trochu nejbližší - jednou za čtyři roky proto zvedni svoji prdel a maž k volbám !!! Planý filozofování je na hoovno ... (To byl teprve sprostej příspěvek, že ? :o))
0/0
29.6.2004 14:21

kafy

Re:
Která strana ... když říkají všechny to samé, moje milovaný lejno ... já si budu radši filosofovat a prdel zvedat pro duchaplnější a obsažnější věci než jsou volby ...
0/0
29.6.2004 14:25

krawinec

Re:
OK - Tobě už nikdo nepomůže :o)) ... Ale pokud by takových "mudrců" mělo přibývat - Pánbůh s námi !!!
0/0
29.6.2004 14:31

kafy

Re:
Já pomoc nepotřebuju :) To spíš dnešní optimisti :) Místo aby si člověk sedl a trošku se zamyslel, radši hned běží k urně hodit tam nějakej canc ... a pozor, jen aby nebyl červenej ... jinak je to jedno ....
0/0
29.6.2004 14:35

krawinec

Re:
Ty mě připomínáš toho osla, který měl před sebou dvě vědra - jedno s vodou a jedno se senem, a jikož nevěděl co by vlastně chtěl, tak se rozhodoval a rozhodoval... (poznámka na konec - nedopadlo to s ním moc dobře :o((
0/0
29.6.2004 14:39

kafy

Re:
Jenže je tu malý rozdíl ... osel se najíst potřeboval ... ale já politiku nepotřebuju ... spíš politika potřebuje voliče ... takže si ty příměry trošku přerovnej :)
0/0
29.6.2004 14:41

Martin Horák

Re:
Mýlíte se - aby někdo vládnul - to je obsah politiky - potřebujete i Vy - a pokud to budou komunisti - tak si toho určitě všimnete
0/0
29.6.2004 19:52

kafy

Re:
To jestli se někdo mylí nebo ne bych vůbec neřešil. Mě jde o princip výkladu demokracie. To že mám na něco právo ještě přeci neznamená, že to dělat musím. A že tímto postojem podporuji komunisty ... no, to už je dost obehraná deska. Je to opravdu jenom povedené (asi jediné) pravicové heslo. Já mám svědomí čisté, i když k volbám nechodím. Prostě mne ještě nikdo nepřesvědčil. A úloha předvolebních kampaní je přeci přesvědčovat ne? Tak ať se snažej ...
0/0
30.6.2004 7:22

petrmate

Re:
Nechození k volbám posiluje DVĚ nedemokratické strany - ODS a KSČM. Ale  ty ostatní strany taky nestojí za nic, takže neni důvod dělat ze sebe pitomce u voleb...   
0/0
30.6.2004 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.