Diskuze

Policie uzavřela tragický střet autobusu s vlakem

Policie zhruba po roce a čtvrt uzavřela tragickou nehodu na železničním přejezdu v Hradci Králové. Loni v dubnu tu osobní vlak smetl městský autobus. Při nehodě zahynuli čtyři lidé včetně řidiče. Výstražné světelné a zvukové zabezpečovací zařízení přejezdu tehdy nefungovalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

drevak_patlak

28. 6. 2004 10:46
Přejezd
Zabezpečovací zařízení je jedno z nejspolehlivějších zařízení. Skoro každá činnost je zdojena (např. dvouvláknové žárovky) a pokud jedna zdojená část nefunguje, pořád se chová správně, ale hlásí poruchu výpravčímu do sousední stanice. Ten pak spravuje vlaky o tom, aby jely přes přejezd pomalu (10 km/h) a houkaly. Samozřejmě závada se vyloučit nikdy nedá, ale při vyšetřování bych hledal problém v technice až na posledním místě, naprostá většina střetnutí vlaku s autem je způsobená chybou resp. blbostí řidiče.
Jinak pokud na přejezdu nic nesvítí, je to jako by byl nezabezpečený, tj. je třeba jet pomalu (max. 30 km/h) a opatrně, vlak jet může.
0 0
možnosti

Cert_Bertik

25. 6. 2004 17:57
Znalec a "znalec"
Problém střetu aut s vlakem na železničníř přejezdech je častý. Je to už pomalu denní činnost revizorů bezpečnosti železniční dopravy i drážní inspekce (státní orgán,nezávislý na ČD). Bohužel,pokud si policie pomůže znalcem v oboru silniční dopravy na přejezdové zabezpečovací zařízení,které má jiné normy a naprosto jinou technologii,než PZZ je to problém. Bohužel problém Policie ČR. A pokud to uveřejní dopouští se šíření poplašné zprávy. Pokud vím,všechny další posudky uváděli,že není ¨zjištěna jakákoliv poruch zařízení. A od známého vím,že i dnes,rok po tragické nehodě,tam autobusy MHD jezdí při výstražném stavu. 
0 0
možnosti

Masarykr

25. 6. 2004 17:45
Závory nepomůžou
Závory jsou k ničemu, dokud budou po silnicích jezdit dementi, kteří přijedou k přejezdu a bez rozhlédnutí na něj vjedou. Většina řidičů pravidelně ignoruje skutečnost, že pokud přijedou k přejezdu, kde nebliká bílé světlo (pokud bliká - můžou jet 50 km/h, protože jim tím drážní signalizace dává informaci: Nic nejede.), je ten přejezd z hlediska dráhy nekrytý, to znamená jako by tam žádné zabezpečovací zařízení nebylo. Pokud někdo koukne - na přejezdu nic nesvítí, tak nekoukám a jedu, je magor a budiž mu země lehká. Bohužel v tomhle případě jeden z magorů zabil i další nevinné.
Otázka do diskuse: Už jste někdy zažili, že by policajti kontrolovali dodržování rychlosti na přejezdu? Já ne!
0 0
možnosti