Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanec chce kněžím povolit alkohol v krvi

Duchovní by měli mít povoleno malé množství alkoholu v krvi za volantem, do 0,3 promile. Pijí totiž při svatém přijímání a mezi kostely přejíždějí autem. To je jedno z téměř 200 vylepšení silničního zákona, která navrhovali poslanci. S návrhem přišel poslanec ODS Petr Pleva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Souhlasím,
ale jen v tom případě, že 0,3 budou mít povoleny i ti, co měli k obědo knedlo-zelo-vepřo. Ničím jiným než pivem se to zapíjet nedá.
0/0
24.6.2004 11:18

Jirmat

zapoměli dodat,
že i naši elitáři,poslanci,senátoři a vládní činitelé žijí v neustálém stresu z politické odpovědnosti za svá rozhodnutí a taktéž potřebují alkohol jako lék.Takže těch vyjímek je potřeba udělit daleko více!!!
0/0
24.6.2004 10:31

strycek_Pompo

Řešíte hovadiny
Zastírací manévr, zdá se, vyšel. Každej řešíte faráře s 0,3 promile a že brzy můžete už za tři lehčí přestupky přijít o řidičák, to už vám zjevně nikomu nevadí.
0/0
24.6.2004 9:16

luminol

jako politici
Vidím, že mnozí diskutující jsou stejní jako politikové (odkud asi politici vzcházejí) - nic si o problematice nenastudují, nezjistí, neprozkoumají a čistě intuitivně bez uvážení házejí jeden argument za druhým....
0/0
24.6.2004 9:06

orol

ehm
z trosku ineho "sudka" a kde je povedane ze musi pit vino? kto im povedal ze krz jezisova bola z vina. to si len v stredoveku farari chceli oficialne zahnut aj pred oltarom, tak sa zhodli na vine. nic viac nic menej. nech si tam daju limonadu a basta.
0/0
24.6.2004 9:03

luminol

Re:
To je pěkná hloupost. Ale může jít o nealkoholické víno. Dle pravidel může jít třeba o hroznový mošt.
0/0
24.6.2004 9:04

Barišnikov

Dobrý škyt den
tady škyt feldkurát Katz škyt a škyt a musím škyt souhlasit z škytPlevíkem , My musíme škyt pořád pařit škyt jinač těm škytblábolum nikdo neuškytvěří. Škytbůh to takškyt chce. To se nám toškyd holdujje když námškyt lidi pujčují. ŠKYT A ŠKYT A JDU BLÍT.
0/0
24.6.2004 8:58

KeoghHarry

Re:
0/0
24.6.2004 10:06

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Nechápu, proč by měl parlament řešit problémy sekty lidí, kteří mají potřebu v práci chroupat keksy a zapíjet to Bloody Mary ...
0/0
24.6.2004 8:40

luminol

Re:
Třeba proto, že řeší problém i sekty lidí, kteří si nejsou schopni na sebe vydělat atd. atd.
0/0
24.6.2004 8:45

Dědek Plesnivák

Re:
čili tvoje problémy.
0/0
24.6.2004 8:49

luminol

Re:
Nikoliv, mýlíš se jako skoro vždycky, Plesniváku.
0/0
24.6.2004 8:54

zlý fořt Emil

Re:
Což viditelně není problém katolických oveček, které vždy rády něco do kasičky v kostele hodí, mohou tedy zaplatit svému pasákovi, ehm pastýři, taxíka na jeho další zbytečnou štaci ...
0/0
24.6.2004 8:52

luminol

Re:
Moc o tom nevíš. Peníze vybrané v kostele NEMOHOU sloužit pro potřebu kněze. Ten dostává tzv. mešní stipendium, které činí cca 100 Kč za jednu mši.
0/0
24.6.2004 8:55

zlý fořt Emil

Re:
Cesta za ovečkami není potřeba kněze, ale oveček. Když se ovečky domluví, že pasákovi přispějí na transport, nic jim potom nebrání mít v kostele kasičky dvě ... jednu transportní a druhou tzv. černou díru určenou pro potřeby katolického kléru.
0/0
24.6.2004 8:58

luminol

Re:
To nelze, na to jsou jistá pravidla. Kromě toho ty ovečky jsou v jedné vsi třeba tři v pokročilém důchodovém věku s několika tisíci na měsíc...
0/0
24.6.2004 9:03

luminol

Re:
Jak bys sháněl taxi v zapadlé vesnici v neděli v poledne, to bych chtěl vidět.
0/0
24.6.2004 8:57

zlý fořt Emil

Re:
Kněží jsou přece specialisté na zázraky a zjevení ... to by neměl být žádný problém.
0/0
24.6.2004 8:59

luminol

Re:
Nejsou na nic takového specialisté. Jsou to normální lidé, kteří se věnují psychickým potřebám náboženských šílenců. Pro mne se neliší od jiných, např. nezaměstnaných, či tělesně postižených. Prostě jsou to sociální pracovníci placení státem.
0/0
24.6.2004 9:01

Daniela Herianova

pozoruhodné
žádám poslance GSM Tlustého, aby navrhl pro kněží následující zákonou kvotu - příslušníci náboženského stavu vykonávajicí službu na vybraných farnostech mají právo 6 krát do roka  "ojet" nezletilého chlapce.  Tento akt nesmí trvat déle než 60 minut a lze jej provozovat nejdéle 120 minut po poslední vykonané bohuslužbě. Minuty nelze sčítat nebo převádět do následujicího roku.
0/0
24.6.2004 8:28

luminol

zbytečná diskuze
A jaký je problém udělit duchovnímu výjimku pro určitou oblast a určitou přesně definovanou dobu???
0/0
24.6.2004 8:03

KeoghHarry

Re:
...jsem nevěřící a pro mě to problém je...ať mu pomůže bůh...
0/0
24.6.2004 8:11

luminol

Re:
Taky jsem tzv. nevěřící a výjimka pro duchovní by mi nevadila.
0/0
24.6.2004 8:36

CZMiki

Re:
To pak budou s tou vyjímkou na silnici méně nebezpeční? A co udělit třeba vyjímku ještě sládkům, degustátorům...
0/0
24.6.2004 8:25

luminol

Re:
Opravdu myslíš, že půl deci vína po půl hodině může tak moc ohrozit ostatní?
0/0
24.6.2004 8:36

luminol

Re:
Sládek a degustátor nemusí v neděli objet pět farností!!!
0/0
24.6.2004 8:37

Dědek Plesnivák

Re:
duchovnímu krumpáč a makat 10 hodin denně!
0/0
24.6.2004 8:32

luminol

Re:
Nejsem věřící, ale znám pár duchovních a řekl bych, že se nebudu mýlit, když uvedu, že pracují určitě více než ty, ačkoliv ten krumpáč nemají. Manuální práci se ale nevyhýbají.
0/0
24.6.2004 8:35

gigigi

Re:
Hele kámo, mluvíš jako ti blbí lampasáci z Černejch baronů. Že ty seš zakomplexovanej kolbenkář?!  Dědek Plesnivák je něco jako major Terazky.
 
0/0
24.6.2004 8:41

MMarjanka

Stydím za přispěvatele, co se tu tak rozhorlují...
Že někdo nesmyslně zdůrarnil zrovna kněze, za to oni nemohou. Návrh chodit pěšky je vážně vtipný - někdy by to znamenalo zvládnout např. 30 km za 25 minut. Navíc uvedené množství promile je tak minimální, že nevím co tu jakýsi idiot píše o ožralých flanďácích (asi sám neví kdy přestat a myslí si, že všichni musí být jako on). Neumím si představit v naší zemi všeobecně povolenou minimální hranici nad 0 promile, jak je to například ve Francii. Jenže pokud vím, tam pokud způsobíte autonehodu, tak přesto, že obsah alkoholu v krvi bude "v normě" bude trest přísnější než bez alkoholu. Bohužel, Češi se vyznačují tím, že si myslí, že zákony jsou važdy jen pro ty druhé...
0/0
24.6.2004 7:59

KeoghHarry

Re:
...ty si ale vymaštěnej(á), styď se sám za sebe.jak může někdo veřejně přijít s takovou hovadinou. dříve flanďáci taky fungovali a auta nepotřebovali. chlast prostě za volant nepatří...
0/0
24.6.2004 8:09

eman1

Jenom 0,3 ???
Já bych jim povolil, co povolil, já by ch jim nařídil povinně 5,3 ne, ale 6,3 promile. Není nic bezbožnějšího než ožralý kněz. Ať si najmou řidiče.
0/0
24.6.2004 7:50

good_luck!

Re:
Tobě tedy k ožrání stačí málo .... 0,3?! a ty uz ležíš ve škarpě....
0/0
24.6.2004 7:57

Jury

Myslete!
To vymyslel poslanec, ne kněží. A Je to samozřejmě blbost, má být 0 promile a hotovo.Naši "zákonodárci" jsou bez komenráře .
0/0
24.6.2004 7:45

zberanek

Kněží
Kněží mohou chodit pěšky. Nějak nechápu proč by zrovna oni mohli mít vyjímku ajezdit autem a klidně popíjet.
0/0
24.6.2004 7:34

dousak

Re:
Dokážeš si představit vožralýho kněze v taláru, jak se motá po ulici? Vždyť zakopne o talár a je tu hned pracovní úraz.
0/0
24.6.2004 7:36

Lavrentij Berija

Re:
Si to pletěš se soudci, ne? Kněží nenosí talár
0/0
24.6.2004 7:39

dousak

Re:
a v čem asi konají bohoslužby - v montérkách? Přikládám vyňatek z řádu CČSH:  (www.ccsh.cz) j] používat liturgický oděv (talár a štolu) při všech svátostných i mimosvátostných obřadech v souladu s bohoslužebným řádem a při zvláštních slavnostních příležitostech, zabránit jejich zneužití
0/0
24.6.2004 8:03

janikro

Re:
Pro nezasvěcené-kněží konají každodenní bohoslužby v oděvu, který se jmenuje ORNÁT. Neslyšel jsem nikdy, že by policie stíhala kněze pro 0,3 promile alkoholu-dosud asi přimhouřili oko-umíte si představit mít 4-6 farností v okolních vesnicích, v každé denně sloužit mši Sv.(v neděli i více), docházet k nemocným a zemřelým pěšky? Já tedy rozhodně ne! Je třeba upravit určitá specifika povolání.
0/0
24.6.2004 8:33

luminol

Re:
Oni pojmem kněží mysleli obecně duchovní - faráře. Farář nemusí být kněz a kněz nemusí být farář. Kněž koná bohoslužbu v ornátu a někteří faráři (např. z husitské církve) v taláru.
0/0
24.6.2004 8:39

dousak

Re:
Katoličtí složí v ornátu, husitští v taláru, jiní třeba i v džínách Někteří katolíci jaksi nechápou, že u nás je církví více   . Ale asi se shodneme v tom, že místo taláru, ornátu, suky,...  budeme používat bohoslužebný oděv a budeme vedět, vo čem je řeč, že
0/0
24.6.2004 8:49

luminol

Re:
Asi tak :-)
0/0
24.6.2004 8:56

Dědek Plesnivák

chlastolická církev
Pakáž jedna katolická, voni maj málo životů na svědomí tak budou ještě jezdit vožralý a zabíjet za volantem!!?
0/0
24.6.2004 7:15

luminol

Re:
Řekl bych, že v případě husitské církve se to týká i lidu a nejen duchovních... Trochu více vzdělání by to chtělo, příteli....
0/0
24.6.2004 8:05

Dědek Plesnivák

Re:
nejsem tvůj přítel, černoprdelníku
0/0
24.6.2004 8:33

Lavrentij Berija

Re:
Teď jsi mu to nandal
0/0
24.6.2004 8:38

luminol

Re:
Nejsem věřící, ale to je jedno. Tak použiji jiné oslovení - hlupáku!
0/0
24.6.2004 8:40

56xjf

Pan režisér (i rozhlasový) má vždy pravdu
Já s panem režisérem souhlasím. Myslím, že je to správné rozhodnutí. Kdo jiný, když ne kněží? Snad ještě sládci, kteří to pivo prostě ochutnat musí, když ho vaří. Nebo lékaři. Co ti zažívají denně za stres s pacienty. Stejně tak i učitelé se žáky a rodiči.  Nebo parlamentní novináři. Nemohou odmítnout pozvání na skleničku, ale co když se stane něco na druhém konci Prahy, jet tam musejí! A na stavbách? Zkuste celý den pracovat v tom vedru, aniž byste si dali co? Pivo, přece!
Rozhodnutí pana poslance je zcela správné. Chápu to tak, že prasata z farmy ve Sněmovní ulici rozšiřují okruh zvířat, která jsou si rovnější, o další druh.
0/0
24.6.2004 6:36

dousak

Re:
Pracuji jako správec sítě. Celý den musím čumět na dva monitory - potřebuji tudíž vidět dvojitě a proto musím v práci popíjet. Jelikož občas dělám dlouho do noci, socka mi k nám do vsi už nejezdí, podporovat pražský taxikáře ze zásady nechci a kdybych šel pěšky, tak ráno nepřijdu včas, neboť ještě nedojdu domů. Tak teď babo raď. Zlatej Pleva!
(P.S. pro nechápavý - bylo to ve srandě)
0/0
24.6.2004 7:22

bombai

Jo, doufám že to Pleva myslel jako vtip...
Neuveřitelné, co tam poslanci vymýšlejí za ptákoviny ä ještě je za to platíme. Jak mohu jednu vybranou skupinu obyvatelstva - kněží ( jako které církve¨- jen té co přijímá víno, sostatní mají smůlu), degustátoři, zedníci do musejí chlastat pivko, protože "jináč bych tam pane policajt u tý míchačky chcípl", zkrátka nelze nadřadit příslušnost k profesi či k určité skupině obyvatelstva nad zákon. Dokud bude 0 promile platit pro všechny, tak mají smůlu. Riziko povolání, musí mít řidiče atd...A kolik toho tedy vypijí během mše? Co když má kněz nemocná játra, cukrovku nebo je abstinent? Stejně, navrhnout toto v parlamentu sekulárního státu, je opravdu frajeřina. Asi už potřebují voliče i od Lidovců, jinak si to neumím vysvětlit. Navrhuji důsledně oddělit zrno od Plev! (Plevy se pák dávají skrmit prasatům)
0/0
24.6.2004 2:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.