Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro vyjelo na novou trať

Příští stanice Ládví. Takové hlášení slýchají od pátečního večera cestující v novém úseku trasy C pražského metra. Minutu po 19. hodině vyjela ze stanice Ládví první souprava metra určená veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prcek SU

Je to super !!!
Bydlím na Ládví a tešil jsem se jak malej kluk na to, až metro pojede. Jezdím každý den na Chodov a nyní ušetřím téměř 20min. tj. z původních 50min na 30min. to je prostě bomba, autem se to tak rychle dá zvládnout snad jen o víkendu a ještě v noci. A autobus ze Stírky byl téměř vždy pomalejší než tram natož tak metro...
0/0
8.7.2004 12:39

xPCE

PRAHA
Ja bych Vam dal prazakum velky h*vno! VYHOZENY PENIZE.Stejne budte jezdit vsici autama a metro nepotrebujete sm*jdi. A zanedlouho Vas to vyplavy jak krysy z kanalu! Adios at zije nase krasne zem Morava :o))
0/0
27.6.2004 15:49

ebenez

Re:
nic si z toho nedelej..
v Praze nemuzou bydlet vsichni. Ja vim, ze by chteli, ale to proste nejde
0/0
27.6.2004 16:20

krysar

Re:
Uz si ten hnuj vykydal omezence?
0/0
28.6.2004 19:25

_Franklin_

Nové hlášení na trase C
V jednom z dřívějších příspěvků je uvedeno, že nové hlášení prý namluvil někdo jiný než předtím. To je nesmysl. Staré i nové hlášení namluvil stejný člověk, Ing. Jiří Hrabák, momentálně generální ředitel rádia Impuls. Nic to nemění na tom, že nové hlášení je prostě příšerné. Je strašně potichu, jakoby utopené, nevýrazné sykavky. Já tomu říkám "kvalita n-té kopie na páskovém magnetofonu z 80.let". V digitálním věku je to pro Dopravní podnik velká ostuda. Stejnou hrůzu musíme od prosince 2003 poslouchat na trase A. Komu nové hlášení vadí, prosím, nenechte si to pro sebe! Něco se může změnit jen pokud se ozvete Dopravnímu podniku. E-mailová adresa je Stiznosti.podnety@r.dpp.cz
0/0
26.6.2004 22:04

jansajan

strašná intonace
To se mi až nechce věřit, že by to byl stejný člověk! Pokud ano, tím hůř - copak i hlášení v metru musí znít podbízivě?! Z hlediska intonačního absolutní katastrofa! Jezdím céčkem denně a bohužel se na něco takového nedá zvyknout!  
0/0
1.7.2004 13:30

jewkgjek

bezpečnostní služba
"Minutu po 19. hodině vyjela ze stanice Ládví první souprava metra určená veřejnosti."
Ano, s tím, že ve stanici Nádraží Holešovice se příslušníci bezpečnosní služby snažili zabránit dalším cestujícím v nástupu.
Zajímalo by mne vyjádření DP hl.m. Prahy k tomuto excesu.
0/0
25.6.2004 22:28

mordyje

metro v praze
Podívejte se na http://www.josefsaska.com/DD/metro.htm (zapotřebí je Java a zvuková karta)
0/0
25.6.2004 22:19

al-Mahdi

"výhoda"
Před chvíli jsem vyzkoušel nové metro, opravdu "přínosné". Než se člověk vůbec dostane dolů na nástupiště stanice Kobylisy, tak autobusem by byl už dávno někde pod Bulovkou. Následující nekonečná cesta skvělým nejdelším úsekem mezi stanicemi je "strhující" zážitek. Jako pro obyvatele Čimic si musím říci k čemu mi to nové metro vůbec je? K ničemu. Ještě k tomu ten zcela neprofesionální hlas nového hlasatele zastávek. Aspoň mám důvod jezdit autem....
0/0
25.6.2004 21:26

Sopko

Re:
a stát každé ráno 20 minut v zácpě mezi Vychovatelnou a Holešoviškami
0/0
25.6.2004 22:51

jansajan

Re:
Některým lidem se holt nebude líbit nikdy nic 
0/0
1.7.2004 13:58

louis_nerad

Re:
No to je ohromný, asi jeden z těch ublížených že se na ně nedostalo s původní plánovanou trasou přes Bohnice a Čimice, co?
Chtěl bych vidět jak byste byl autobusem už "někde pod Bulovkou", když by se autobus zařadil hned za křižovatkou u Stírky do kolony, protože nějakej debil to neubrzdil a narazil do někoho kdo dal pod Vlachovkou přednost chodci na přechodu a pomalu se posouval až dolů ke zmíněné Bulovce. Tak tomu totiž bylo skoro každý den. Než k té Bulovce dojedete, jste už dávno metrem v Holešovicích.
Nemluvě o druhém velkém plus a to je že odpadá ten otravný přestup na nádraží Holešovice a nebo posouvání v přecpaném autobuse, ve vedru, po mostu Barikádníků.
Pokud jde o tu následující "nekonečnou cestu", asi jste už opravdu zapomněl na to jaká byla ta "nekonečná" cesta přecpaným autobusem. A pokud jste do Holešovic jezdil autem, bylo to ještě horší, protože autobusy alespoň jezdily ve zvláštním pruhu (ale možná že jste byl jeden z těch blbečku co si mysleli že jsou něco víc a jezdili tímto pruhem autem).
Ale je vidět že prostě některým lidem se nelze zavděčit a nadávají pořád a na všechno. Takže milý "obyvateli Čimic", jezděte si dál autem a nebo se cpěte ve strhujícím zážitku v cestě autobusem do Holešovic (jestli tam ještě vůbec nejaký jezdí) a metrem nejezděte, když se Vám nelíbí.
 
0/0
7.7.2004 12:04

WebFilozof

Tak už to jede.
Mimo jiné, jsou hlašení na celé trasa namluvená novým člověkem. Myslím, že by se mu mělo rovnou říkat Huhla. Zřejmě inovace hlášení, "Ukonfete výsfup a násfup, dvefe se zavírají" tady ještě nebylo.
0/0
25.6.2004 21:23

WebFilozof

Re: Jo a povodně.
Taky by mě zajímalo, kdy se metro konečně vrátí ke stavu před povodněmi, speciálně ve hlášení "Příští stanice Muzeum, přestup na TRASU A" a podobně. Asi si řeknete, že je to ptákovinka, nepodstatný detail, nicméně je to prostě věc, kterou od povodní nikdo nedal dohromady a člověk se, myslím oprávněně, ptá, co všechno nedali dohromady od povodní a vidět to není.
0/0
25.6.2004 21:51

Reg

Re:
Změna terminologie z "trasy" na "linku" je záměrná a důsledná. Za prvé je to kvůli sjednocení s ostatními druhy MHD (u tramvají a autobusů se odjakživa říká linka) a za druhé je nutné odlišovat trasu od linky prostě proto, že jsou to dva různé pojmy - po jedné trase (což je označení pro fyzickou cestu) může jezdit víc linek. U tramvají to je běžné, u metra k tomu dojde v budoucnu (poprvé zřejmě při plánovaném větvení Ačka na východě).
0/0
26.6.2004 2:04

WebFilozof

Re:
Mno... já nevím. Za prvé mi to připomíná Microsoftí "To není chyba, to je vlastnost", resp. je to to samé. A za druhé je zvláštní, že když by to tak mělo být odjakživa, tak to bylo změněné právě o povodních (kdy asi měli jinou práci než měnit hlášení).
0/0
26.6.2004 8:19

Reg

Re:
S povodněmi se svezlo několik novinek, kromě téhle změny terminologie třeba změna loga. Řekl bych, že jim to našeptal nějaký PR expert, aby metro působilo novým a modernějším dojmem. Proti tomu samozřejmě nelze nic mít, jen mě štve třeba lajdáctví ve výměně toho loga na všech místech... zvlášť když leckde je ještě vidět i to nejstarší logo (používané tuším do r. 1985), takže teď tu máme pořád aktivní tři různé verze loga. Ale to je pro tenhle obor v ČR tak nějak typické. :(
0/0
26.6.2004 10:05

Mittar

Re:
:) ještě že při nástupu neříkají dej sem ten sek sem fek :)
0/0
26.6.2004 10:20

RidicTatry815

To se zase Brnaci
podelaj zavisti.
0/0
25.6.2004 13:22

Slunko007

Re:
Nejseš ty tak trochu mimo, co?
0/0
25.6.2004 13:36

abysser

Re:
jsem brnak, ale nezavidim vam metro, ale spise ty finance... kdyz se u nas ma postavit nove nadrazi za 30 mld. tak kazdej nadava, ale kdyz jde o prazske metro, tak to odklepne kazdej :(
0/0
25.6.2004 13:57

Dr. Fe1

Re:
Jde o to, jestli jedna z těch dvou věcí není pěkná blbost . Kdyby chtěli někde třeba přesunout náměstí na o půl kilometru asi by jim na to taky nikdo peníze nedal :-).
0/0
25.6.2004 14:01

jorda

Re:
Vite o tom neco vubec, nebo jen blbe tlachate???
Jde hlavne o vystavbu noveho moderniho nadrazi, to ze bude o kus dal neni prece tak podstatne. Nove umisteni je naopak velmi vhodne.
0/0
25.6.2004 14:08

Dr. Fe1

Re:
Něco o tom vím. Např. to že by to stálo cca 50 mld, a to mi celkem stačí abych viděl že je to blbost. Kromě toho nevím jestli většina brňáků sdílí Váš názor, že je dobrý mít nádraží někde mimo centrum a přirozenej uzel MHD.
0/0
25.6.2004 14:12

jorda

Re:
Pokud usuzujete pouze podle ceny, tak pak chapu, ze se vam to zda zbytecne. Ja v te myslence proste vidim velkou sanci nejen pro centrum Brna, ale pro cele Brno...
0/0
25.6.2004 14:25

X236K

Re:
Vis o tom prd. Nadrazi bude stat necelych 20 mld., z toho 6 mld bude ucelova dotace z fondu EU, dalsich 6 mld., dotace z fondu dopravy, 3 mld. bude platit mesto Brno, 1 mld. Jihomoravsky kraj a 3 mld. dodaji soukromi investori.
0/0
25.6.2004 15:46

m5555

Re:
No, na takovehle projekty na úrovni 50-let minulého století nedostanete od EU ani euro, tím si buď jistej. Kdo to kdy slyšel, vystěhovat nádraží za město. Jste stejní borci, jako kdysi dávno ti z Kaplice. Ale jestli se vám to náhodou přece jen podaří, tak holt také budete mít něco tak přínosného pro lidi, jako u nás metro z Holešovic do Kobylis (případně do Letňan). Přál bych vám to, abyste za náma tolik nepokulhávali.
0/0
27.6.2004 22:02

nygdo

Re:
Je fakt, ze se zbytecne prodlouzi vzdalenost mezi hlavnim vlakovym a autobusovymi nadrazimi na Zvonarce a u Grandu. Bude to sice 5 minut busem, ale doted se dalo v pohode (treba i s kuframa) prechazet z jednoho na druhe pesky.
0/0
25.6.2004 16:47

karoten

Re: Jo
Vhodné, ale jinak naprosto šílené co nákladnosti - srovnatelné s ideou olympyjády v Pze
Viděl jsem o tom záměru podpůrnej dokument, 1 příkladek: pro nový kolejiště (teda obrovskou plochu) se bude muset zvednout terén asi o 3(?) metry.....
Já jsem přítel železnice a odpouštím jí ve prospěch udržení co se dá, ale tohle je smradlavá lobbystika se záměrem ne zcela poctivým.
0/0
25.6.2004 14:17

jorda

Re:
S tou nakladnosti bohuzel souhlasim, je to hruza. Ja jen tvrdim, ze ta idea je dobra.
0/0
25.6.2004 14:23

Dr. Fe1

Re:
ta olypijáda v Praze je blbost ještě o řád vyšší, to se zase musí přiznat
0/0
25.6.2004 14:26

RidicTatry815

Re:
ja to tusil, ze se nekdo ozve s presunem nadrazi. Jaky prospech z toho bude? co se tim ziska? to mi jeste nidko nedokazal vysvetlit.
0/0
25.6.2004 14:02

nygdo

Re:
problem s delkou novych vlaku na koridoru (prakticky vsechna nadrazi na trase se musela modernizovat), na ta stara nastupiste se nevejdou a jen tak "prodlouzit" to nejak nejde - tolik alespon jeden z hlavnich (pokud vim oficialnich) duvodu. Taky je dost zastarale technicky vybavene.
0/0
25.6.2004 14:06

Dr. Fe1

Re:
To je spíš otázka efektivity do čeho investovat. Za těch 50 mld co by to stálo, byste v Brně mohli mít třeba to metro, nebo dostavěnej městskej okruh apod. prostě je asi spousta rozumnějších variant, do čeho ty prachy vrazit.
0/0
25.6.2004 14:10

jorda

Re:
Rekl bych, ze na metro je Brno prilis male mesto (i kdyz s metrem by bylo cestovani mnohem lepsi) a draha je dulezitejsi.
0/0
25.6.2004 14:13

Dr. Fe1

Re:
Já vím, že orientační hranice pro efektivnost metra je tak 0,5 mil obyvatel (alespoň jsem to kdysi někde čet). Takže to opravdu asi není efektivní. Je ale pravda, že tohle si musí rozhodnout brňáci, jaký mají priority. A hlavně si an to taky musej sehnat peníze (většinu), v Praze se výstavba metra tuším hradí taky z rozpočtu města.
0/0
25.6.2004 14:22

jorda

Re:
Mate pravdu, je to otazka priorit :) Ten okruh je taky hruza, tam by to chtelo taky zapracovat, misty je to hruza. Ale to jsou problemy vetsiny nasich vetsich mest....bohuzel.
0/0
25.6.2004 14:29

Dr. Fe1

Re:
No hlavně to vyžaduje taky investice v řádu miliard, né-li desítek miliard - třeba tunel pod zastavěnou částí města něco stojí. Bohužel nejsme tak bohatá země,a bysme si to mohli dovolit všechno najednou v dohledný době, jde právě o to co je důležitější.
0/0
25.6.2004 14:32

sunka007

Re:
To neni o bohatsvi zeme, ale efektivite prace a vysi zisku. Portugalsko je na urovni CR, ale stavebni prace jsou tam o nekolikanasobne levnejsi nez u nas. Za penize co se postavila Sazka Arena tam opravili a zmodernizovali pres 20 fotbalovych stadionu. Opravdu si myslis ze naklady na novostavbu bytu jsou pres 25 tis/m2 CZK. US koupis domek 5 let stary dum s pozemkem na 100-160 tis USD dle lokality. Porovnej to s naklady u nas, nemluve o kupni sile obyvatel.
0/0
25.6.2004 14:46

jorda

Re:
Je poddimenzovane, odporne, velmi spatne technicky vybavene a jeho poloha brani dalsimu rozvoji centra. Staci?
0/0
25.6.2004 14:11

RidicTatry815

Re:
ten posledni argument nechapu. je mnoho velkych mest, skoro vetsina, ktere maji mnohem vetsi nadrazi primo v  centu a nikomu to nebrani v rozvoji a  nevadi.
0/0
25.6.2004 14:14

Dr. Fe1

Re:
Třeba v Praze. Hl. nádraží je taky dost odporný, ale že by ho měli kvůli tomu někam přesouvat? Ono je výhodný když je nádraží blízko centra, jinak celkem přestává plnit svůj účel.
0/0
25.6.2004 14:19

jorda

Re:
Ja nejsem proti nadrazi v centru. Situace se ma podle me tak, ze nadrazi rozhodne potrebuje modernizaci a rozsireni. A na to v centru neni uz misto, brnenske centrum je totiz mensi, nez leckde na vesnici :( Ten navrh mam dukladne prostudovany a myslim, ze je velmi rozumny.
0/0
25.6.2004 14:19

jorda

Re:
Az na tu sumu :(
0/0
25.6.2004 14:35

jorda

Re:
Bylo by totiz fajn, kdyby se podarilo centrum trosku rozsirit a upravit a poskytnout mu misto k rustu.
Ten projekt neni prece o presunu nadrazi. Je to o uprave cele jedne casti centra (vcetne zalozeni parku atd.) a vybudovani moderniho dopravniho uzlu.
0/0
25.6.2004 14:22

F200

Re:
To je stejný problém, jako P-Masarykovo nebo Těšnov. Je to ( respektive bylo ) krásné nádraží. Jen zde není prostor pro rozvoj. Podobně jako v Brně. Všechna tři nádraží v samém centru a nemožnost rozšíření. Takže varianta pro Brno je postavit nádraží nové. Ale kde ? V centru v roce 2004 ? To těžko. Po postavení Tesca v minulosti, se všechny levné varianty vyčerpaly a zůstaly jen drahé na pokraji sci-fi.
0/0
25.6.2004 14:23

Dr. Fe1

Re:
Je pravda že vy brňáci o tom víte mnohem víc, z vlastních zkušeností, jestli je to potřeba nebo není. Jenom chápejte, že když se řekne ta částka, kterou to má stát, tak se toho každej lekne, a tak vznikaj i určitý předsudky.
0/0
25.6.2004 14:29

m5555

Re:
Právě že Brňáci (protože dneska přece jen dost značné procento lidí vlakem nejezdí) o tom vědí většinou prd. Je třeba se ptát lidí z okolí Brna, cca 20-50 km - kde má být v Brně nádraží.
0/0
27.6.2004 22:07

Delirium Tremens

Re:
, Zbourejte Tesco
0/0
25.6.2004 15:56

Drtikoll

Re:
s nadražím v brně hejbou lobbisti.. žádný normální cestující přeci nechce aby se nádraží přesouvalo z centra do nějaký prdele kam by musel dojíždět..
prostě je to nesmysl a nějaký investoři si na tom chtěj zase nahrabat :(
ať opraví to nádraží které tam je.. kdyby se do něj vrazil zlomek z toho co chtěj dát za nový, tak může být nádherné.. je to krásná stará budova
0/0
25.6.2004 15:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.