Diskuze

Poslanci mají k silniční novele stovky výhrad

Novela zákona, která má zlepšit situaci na českých silnicích, mění v poslaneckých lavicích podobu. Její konečná verze může být nakonec zcela jiná, než jak ji navrhlo ministerstvo dopravy. Takový zájem vyvolal dosud jen málokterý vládní návrh.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

cejkis

1. 11. 2004 11:26
maximální rychlost
a co maximální rychlost na dálncích - ??? proč to nemůže být konstrukční rychlost vozidla ?
0 0
možnosti

Bad-666

29. 6. 2004 10:05
hmmm.....
No tenhle navrh se mi zdá jako absolutní kravina! Poslanci furt neco navrhujou, ale ridit se podle toho nebudou...misto toho se budou vymlouvat na imunitu. Mestska policie dela svou praci blbe i takhle, dat ji vetsi pravomoce je dost troufalost. Antiradar zakázat nemůžou, jak už někde bylo napsaný: Pokud má policie právo nás vystavovat VF vlnám, tak my máme právo toto monitorovat. Pravý antiradar totiž policejní radar oklame....to, co se běžně prodává v ČR je pouze jakýsi monitor, který policejní zařízení neruší. Moc dobře si pamatuju, jaky byly ohlasy na snížení rychlosti na 50km v obci... po par měsících sme se ale dozvěděli, že to žádný snížení nehodovosti nezpůsobilo. Takže návrat na původní rychlost beru. Se stavem silinic souhlasim, je to katastrofa! Jezdíte někdo na motorce? To je teprve mazec... některý silnice sou tak na vostrý enduro. Nejvíc mě serou silničáři, který záplatujou v nepřehledný zatáčce díry a nechaj po sobě na celý vozovce štěrk a neobtěžujou se to aspon ku*va označit!!!!! Navíc ten zas*anej štěrk ani není vidět!!! Kdyby radši dali víc povinností správcům silnic než nám....
0 0
možnosti

ODSakEda

22. 9. 2004 13:18
Re: hmmm.....
Né: poslanci furt něco navrhujou! Snat: NEKTERI poslaci!!!!!
0 0
možnosti

Ahasver

23. 6. 2004 13:52
Novela nic nevyřeší
Problém je někde úplně jinde - většina z těch, kteří se mají starat o silnice, od dopravních odborů přes silničáře a policajty až po uklízeče bordelu na výjezdu ze stavby nedělá svoji práci pořádně, případně ji nedělá vůbec. Projeďte se někdy Benešovem od nádraží podle značek směrem na Vlašim a zkuste sledovat kde je hlavní a kde přednost zprava. Kdo to tam nezná a ještě při tom stihne vnímat přechody (značené většinou jen na silnici, bez značky), zasloužil by si diplom. Městský úřad o tom dobře ví a kašle na to. A žádný zákon ho nepřiměje začít něco dělat. Podobných případů jsou tisíce, ale ono je jednodušší hodit to na řidiče a nepřizpůsobení bla bla bla. Jezdit bez nehody je v takové džungli jen o štěstí.
0 0
možnosti

pavelxyz

23. 6. 2004 21:23
Re:
Souhlasím ,máte úplnou pravdu, zde v tomto špidlíkově, žádná ze složek výše jmenovaných nedělá nic, pouze se vydá další "zákon" je to mírně řečeno idiotské. Sama policie nedodržuje rychlost, nedává přednost v jízdě a podobně. Celá novela je k smíchu, protože pouze dává policii možnost přijít si na vyšší peníze za úplatky a případně umožnit brát úplatky i obecním úřadům. Zákon o dopravě tak jak je je dostatečný a to i podle mínění odborníků, pouze má tu nectnost, že státní správa a její výkon bude pracovat a fungovat. To je ten hlavní problém, tot je třeba odstranit, je potřeba přenést odpovědnost na jedince, ten múže za vše a pokud si nejsme jistí strhněme mu body, je jedno kdo, vždyť přece máme nesmlouvavé, přirozeným smyslem pro spravedlnost obdařené policisty a úředníky státní správy. Spravedlivé tak, že pokud ředitelství policie chce udělat zátah na grázly tak to raději neřekne ani policistům kam jedou aby tuto informaci neprodali grázlům a o tom soudruh Gross mluví zcela veřejně v televizi. Takž etěmto individujím dejte ještě větší pravomoci a bude v tomto státě hej (pro někoho)
0 0
možnosti

Ištván_Naštván

23. 6. 2004 10:32
jiný návrh
Nebylo by náhodou od věci postavit stovky kilometrů nových dálnic a rychlostních komunikací. Vždyť to po čem jezdíme (neodvažuji se to nazvat silnicemi) pamatuje ještě formanské povozy.
Považuji stav silnic za hlavní příčinu vysoké nehodovosti: prostě současné cesty na takový provoz nestačí. Sakra je 21.století!!!
0 0
možnosti

Ištván_Naštván

23. 6. 2004 10:27
Návrh
navrhuji sebrat řidičské průkazy všem řidičům. Přinese to úspory jak na životech tak i na investicích do silniční sítě. Dvě mouchy jednou ranou - no neberte to!!
0 0
možnosti

iuos

23. 6. 2004 10:02
hmm
tak oni mají stovky výhrad? proč, vždyť si stejně jezdí jak chtěj a jich se to netýká
0 0
možnosti

krivis

23. 6. 2004 10:01
Ještě přísnější tresty
Za některý přestupky bych zaved ještě větší bodovej postih než jakej je v návrhu - zejména za alkohol a za telefonování!!!!!!!!!!! Když vidím někoho, jak s mobilem  v ruce sotva vybírá křižovatku kroutíc druhou rukou volantem bez posilovače, tak se mi ježí všechny chlupy na těle - obzvlášť, když jedu přímo vedel takovýho magora/krávu!!!!!!!!!!!!! Jinak jsem pro návrat 60 - 50 nic nevyřešila, mrtvejch je rok od roku víc, akorát je to pěknej vopruz, ploužit se uprostřed smradlavejch tiráků padesátkou
0 0
možnosti

houba_

23. 6. 2004 10:19
Re:
ja si myslim, ze problem nebude ani tak v te 50kmh, ale v tom, ze nekdo rekl chodcum, ze maji "absolutni prednost" (co vy na to pani novinari??) a oni tomu slepe uverily
me na prechodu auto nesrazi, protoze jednak vim, ze absolutni prednost na prechodu nemam a jednak vim, ze auto nezastavi na metru :)
0 0
možnosti

logar

23. 6. 2004 8:17
hm,hm
S ridicakem se musi zachazet stejne, jako s ostatnimi cinnostmi, tedy vysloveni zakazu cinnosti musi delat soud. Vy vsichni, kteri si nejste ochotni uvedomit vyznam ridicaku, tak si preslapnete. S dnesnim stavem verejne dopravy je to casto zcela existencni zalezitost, bez ohledu na to, jsem-li ridic z povolani. Krome toho jsme velmi silne preregulovany stat. Znacek jako maku, nesmyslnych omezeni rychlosti jakbysmet. Kam si asi stoupnou ti meststi straznici s radarem? Ze by tam, kde to je nebezpecne a jede rychle jenom magor? Nebo tam, kde je vysoky zisk  zarucen a diky nesmyslnosti omezeni to porusuji vsichni???? Dame-li policii v dnesnim stavu vetsi moc, pak chudak ridic bez znamosti. Mafiani typu Bulawa, Hapka, Bartoska,Gross, Palas, Svoboda budou jezdit dal, jako prasata a ohrozovat nas!!!!!!!
0 0
možnosti

Kajetan11

23. 6. 2004 10:36
Re:
Taky souhlas. Kdybych videl alespon sebemensi naznak toho, ze zvysovani represe pomaha snizovat nehodovost, tak bych taky chtel zvysovat represi. Ale ono to nepomaha. A ja nechci potrestane viniky, ja chci bezpecne silnice.
0 0
možnosti

masa1

23. 6. 2004 8:13
Jen houšť a větší kapky
Tento zákon má dva hlavní problémy:
1. Stávající nedostečně postihuje většinu přestupků, hlavně ty závažné (jízda na červenou, překročení rychlosti v obci atd.- každý si může doplnit sám)
2. Jak asi bude policie - ať už PČR nebo MP - trestat podle nového zákona, když tak nečiní ani podle zákona platného? Bude zákon pomatovat i na úplatné policisty?
A na závěr inspirace pro poslance. Při jízdě pod vlivem alkoholu s více než 1 promile by bylo vhodné řidiči zadržet nejen řidičák, ale i auto (např. nechat odtáhnout na jeho náklady).
0 0
možnosti

Jouda-

23. 6. 2004 14:02
Re:
... některým zvláštním případům bych pak navrhoval zadržet i rodný list ;-)
0 0
možnosti

kestrik

23. 6. 2004 7:27
Riman ma misto mozku NAS.ANO !!!
Bezzuby zakon je horsi nez zadny. A ceho se p.Riman vlastne boji ??! V soucasne dobe nemaji tresty ani vychovny ucinek, natozpak represivni. Doporucuji p. Rimanovi chcipnout !!!
0 0
možnosti

Eldrb

23. 6. 2004 9:44
Re:
A my snad žádný zakon ohledně silničního provozu nemáme ? Co to tady vyřváváš za voloviny ? Nejsi dement ? Bezpečnost je ve stávajícím zákoně dobře ošetřena. Problém je úplně někde jinde. V policajtech a v dopravních odborech okresních úřadů.
0 0
možnosti