Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další krávy podlehly vandalismu

Násilí na kravách vystavených v centru Prahy pokračuje. Oběťmi vandalismu se přes noc stalo dalších pět exponátů, které v rámci charitativní přehlídky CowParade zdobí metropoli. Počet zničených kusů se tak během jediného týdne vyšplhal už na 25.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a.gate

jestli v zadani nevznikla chyba v prepisu: Krava-Krasa

to se docela nabizi

0/0
25.6.2008 9:56

a.gate

nekdo si chtel vyzkouset, jake to je porazit kravu, no...

0/0
25.6.2008 9:55

dmusil

Toto "umění" je samo vandalismem, aneb proč jsou krávy cílem ničení
Vandalismus ? Nazývat krávy uměním je vandalismus sám o sobě - Původním posláním umění má být, aby člověk zažil krásu. Co krásného může být na krávě s obřími koulemi a nápisem koule jako kráva ? Co hezkého může být na krávě se sexy-anime motivem ve Slovanském domě, pár metrů od místa, kde je dětský koutek ? Co je hezkého na krávě, kterou malovala Darina Rolins ? Jako recese je to dobré. Ale jako umění nevkusné. Jako by už nic nebylo dost avantgardní, rádobyumělci se předhánějí ve svých výstřelcích. Ze svého pohledu říkám: Mít krávu je nevkusné. A pro prvně jmenované. Mít krávu je zahanbující. Mít krávu je sprosté. A mít krávu je ošklivé. Proč se krávy stávají terčem ničení ? V návaznosti na můj předchozí článek: Lidé přirozeně cítí, i když si toho pravděpodobně nejsou vědomi, že krávy nemají hodnotu. Že jsou nevkusné a pobuřující. A protože jim narozdíl od Švýcarska, kde jak dobře znám by si titíž lidé nedovolili hodit ani vajgla na ulici, protože je všude pořádek a čiso, je v čechách nepořádek. V čechách je nepořádek i v umělcích samotných. Ve Švýcarsku by nikdy neprošly koule jako kráva. Viděl jsem na vlastní oči akci "Loven in Zurrich" (Lvi v Zurrichu), což je obdoba CowParade, ale nic pobuřujícího ani málo hodnotného jsem neviděl - a ani nemohl. Švýcarští umělci jsou prostě jiní.. Jak tedy mohou být krávy nazvány uměním ? Je to o kvalitě umělců a o tématu samotném. Zatímco Kráva je součástí Švýcarského folklóru, v čechách je kráva spojena spíš s nadávkou. Nelze se divit, že pseudo-"umění" kopíruje tento rys české povahy.
0/0
7.8.2004 1:18

adarek

o býkoch nebola reč
Akým spôsobom sa môže komunita brániť voči umiestňovaniu kráv? Má na to administratívne prostriedky. Vandalizmus je ale účinnejší a aj efektívnejší. Alebo ste kravy, o býkoch nebola reč, tak sa nechajte podojiť : )))
0/0
12.6.2004 11:20

Johny_S

Re:
Přesně, je to trapné. Lidí se nikdo nezeptal, prostě to dali do ulic a noviny vychvalují, jak je Praha kosmopolitní město. Akorát to přitáhne nějaké turisty, ale je to hnus. Co přijde příště? Třeba prasata?
0/0
13.6.2004 2:40

zdolík

Re: oba jste troubové zakomplexovaný
0/0
18.6.2004 10:44

Qvark

vandalismus a vandalismus
Domnívám se, že samy krávy v historických částech města i jinde jsou jeden vandalismus! Tudíž, kdo je větší vandal, kdo ty krávy umístil, nebo kdo je poničil ? V každém případě ale jakékoliv vandalské poškozování obecního i jiného majetku odsuzuji. Ale ty krávy jsou nevkusný kýč.
0/0
12.6.2004 8:58

rom007

Třeba šlo o omyl :)
Ta akce vystavovat po městě krávy zrovna když probíhají volby do Evropského parlamentu nebyla příliš šťastně načasována. Třeba se jen nějaký neinformovaný volič spletl a myslel si, že se jedná o volební kampaň jedné či oné strany za účelem propagace kandidátů
Mohlo tedy jít o omyl, vandalismus ale rozhodně odsuzuji.
0/0
12.6.2004 7:27

dukeprvni

ty kravy...
...nabeton  zvandalizovali bolsevici, protoze je nemohli dostat do JZD, nebo na nejaky ukradeny a nevraceny statni statek
0/0
12.6.2004 3:24

Džura - hrdina Pamíru

krávy teď nikoho nezajímají
Přiznám se, že se děsím neděle, kdy Laďka ohlásí Šárko máte padáka  - nemyslím tím tuhle neděli, kdy Šárka - i když vypadne, bude zívat 2 písně, což bude lovely a pokud bude stát fotbal za ho..., budu se radši dívat na českou hvězdičku Šárku   .
Ovšem další víkend, kdy bude finálové klání mezi královnou ledních medvědic a sípajícím syřanem, již sledovat nebudu - naštěstí je ME ve fotbale a tak budu sledovat zajímavé boje ( Češi mezitím budou balit kufry domů ).
Ale mám tady pro Vás návrh - vy ješitní vládcové lidstva:
Pokud teď o víkendu všichni o poločase přepnete na Sjúpstár a pošlete hlasy Šárce a ta porazí Anetu nebo syřana, naše repre postoupí minimálně do semifinále - tak berete ?
Nedělám si kozy   - pokud Šárka vyletí, tak Satanova odpověď bude tato:
1. Fotbalový dreamteam vyletí ve skupině
2. Na OH v Aténách si nikdo ani neškrtne
3. Ze SP v hokeji v srpnu přijedem jako spráskaní psi.
P.S.. Opravdu to chcete  ?
0/0
11.6.2004 22:06

silikonka

všeho s mírou :-((((
je to nepříjemný, ale stejně si myslím, že by se s tím neměl dělat takovej humbuk!!! Charitativní to je jen z malé části - ostatní přijde pořadatelům...  
0/0
11.6.2004 21:59

Alesek2004

Re:
Je to jako na všech akcích "umělců". Výtěžek jde na charitu... Výtěžek, to znamená to co zbyde až se umělci nažerou.
0/0
12.6.2004 0:26

Blackshield

No,
ten, co to udělal, se asi musí cítit drsně a "cool"
0/0
11.6.2004 21:49

Dr No

Mám takový pocit,
že tady žijí vedle sebe dva naprosto odlišné druhy "lidí". Kromě druhu Homo sapiens je v naší populaci zastoupen zcela jiný druh, který by se dal výstižně nazvat "Homo vandalicus", a který, ač je vnější fyziognomií téměř k nerozenání podoben druhu prvnímu, odlišuje se od něj zcela odlišnou vyšší nervovou soustavou - lidově řečeno "má v hlavě místo mozku ho..na a sr..čky".
Vzhledem k tomu, že jedinci tohoto druhu jsou zcela nezpůsobilí k životu v lidské společnosti, bylo by dobré toto druhové rozdělení legislativně podchytit a jedince druhého druhu umístit do střežených rezervací, obehnaných plotem s vysokým napětím.
0/0
11.6.2004 20:21

Alesek2004

Škoda že jen laminát,
že to nepotrefilo živé dvounohé krávy. Jména si dosaďme sami.
0/0
11.6.2004 19:03

Krokodýl laskavý

Re: Jak podlé
A jak primitivní je od Tebe napadat milou Bobo a krásnou Buzu! Do těch diskusí už si píše každý, co chce! Styďte se, Alešku, hanba!
0/0
14.6.2004 14:55

Modráček

Smíšené pocity
Nesnáším vandalismus. To je prostě holý fakt. Na druhou stranu, tak debilní snahu o zviditelnění největší české žumpy ve světě jsem snad ještě nezaznamenal, jako je ta kravská paráda. To už byl snad lepší i ten pád stromu na anglického turistu.
0/0
11.6.2004 18:40

MilanMilanMilan2

Re: Asi tak
Podle mne to je střet dvou negativních věcí: jakéhosi hmotného umětelství a vandalismu. To druhé je dědictvím minulého režimu, kdy si řada lidí zvykla nevážit si práce toho druhého. Odkud přišlo ono kravské umělecké pokusnictví, nevím. Zaplevelení Prahy podobnými odrůdami čepičářství jí rozhodně není ke cti. Jestli to někdo obhajuje dobročinnými či jakými účely, tak ať na něco přispěje rovnou a zviditelní se s tím třeba v novinách a neotravuje s krávama.
0/0
11.6.2004 21:47

mmkk

Postě češi :o(
Bohužel se musím stydět za to, jak se chová a myslí dost spoluobčanů. Smyslem akce je zviditelnit ČR a Prahu a je to myslím akce dost povedená.
Bohužel se najde dost jedinců, kteří prostě musí zničit cokiliv co udělal někdo jiný. Je to vrcholek ledovce obrovské skupiny závistivců a lidí smýšlejících ve stylu " Když na to já, tak ať to nemá ani nikdo jiný"
Když byly krávy v roce 1998 v Zurrichu, tak se nic takového nedělo a to ani neměly podstavce. Prostě jiný kraj jiný mrav
 
0/0
11.6.2004 17:43

hovnival-

@@
zajimave. napriklad v New Yorku byly podobne kravy asi pred 3 lety. Za celou dobu v tomto "nebezpecnem" meste nebyla ponicena ani jedna.
0/0
11.6.2004 17:25

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Asi tam nebydlí tolik holubičích slovanů.
0/0
11.6.2004 18:56

hasmen

Otázka
Byly vyšetřeny na BSE???
0/0
11.6.2004 17:22

jojoj897

*
Hura???? Máme cenzuru - je skutečností, že diskuze o Červeňákových ( http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040611_132818_domaci_lja&t=A040611_132818_domaci_lja&r2=domaci  )nešla redigovat - museli ji celou smazat - nenašel se ani jeden čtenář, který prošel cenzurou !!!!!!!!! Ty vyumělkovaný poslanecký rádoby lidumilné žvásty totiž nejsou ničím jiným než fantasmagorickým pokrytectvím!!!!!!
0/0
11.6.2004 16:42

Dr. Fe1

Re:
Diskuze pokračuje u článku o volbách do europarlamentu
 
0/0
11.6.2004 16:48

jojoj897

Re:
 
0/0
11.6.2004 16:48

pakous

Re:
Myslim, ze jde i o pokrytectvi ze strany idnes. Clanek je samozrejme napsan tak, aby vzbudil takovehle reakce. Na druhou stranu se nedivim, ze takove prispevky mazou - ona by z nich mohla Vesela (sem by se hodilo jedno zvire) Samkova vysoudit tezke prachy za propagaci rasismu
0/0
11.6.2004 16:53

1_130_202_135

Kdepak,
nechat volně krávy, když je kolem spousta volů
0/0
11.6.2004 16:22

antisvejk

OBRAZ DUCHOVNÍ ZAOSTALOSTI ČR
JE TO ČESKÝ TRAPAS A DOUFÁM, ŽE SE TAKOVÁ "SPOLEČNOST" ROZPUSTÍ V EVROPĚ JAKO CUKR V ČAJI...
0/0
11.6.2004 16:22

Ccecil

Nepřípustná volební agitace
některých budoucích "polityček"
0/0
11.6.2004 15:59

ruprttt

Zdobí metropoli???
Autor článku se musil patrně zbláznit, má-li za to, že ten nechutný šmejd Prahu zdobí. Obvykle nesouhlasím s ničením cizí práce, ale v tomto případě jsem velmi zdrženlivý; ač ono ničení mají patrně na svědomí tupí vandalové, lze si představit i tu možnost, že se jedná o akt čiré sebeobrany někoho se špetkou vkusu a vyšší citlivostí - takový člověk musí totiž při procházce současnou Prahou eminentně trpět.
0/0
11.6.2004 15:55

Atheist10

Re:
Dobre, ale to stale neznamena, ze nejaky blb s pulkou mozku je musi nicit. Nebudou tam stat vecne. A jen tak pro zajimavost....me se libi. Vypada to vesele vedle tech zamracenych ceskych ksichtu :-)
0/0
11.6.2004 16:00

kiv

Re:
Zajimavou rovinou je , kdo celou tu srandu financuje. Dale pak, pamatkari broji proti kdejake vyloze ci vyvesnimu stitu prodejny v centru a bez jejich povoleni nesmite ani premalovat posprejovanou fasadu domu ale pak bez mrknuti oka prechazeji takovehle vytvory spolu i s treba s "bordel- srdickem" nad Hradem. Kravy mi osobne sice taky moc nevadi ale hovada na ruznych uradech uz dost ano. 
0/0
11.6.2004 16:20

Atheist10

Re:
Souhlasim...ale pravdou je to, ze toto jsou vsechno veci docasne (kravy, srdce). Narozdil od zhuverilych rozhodnuti pamatkaru.
0/0
11.6.2004 16:24

AnalProbe

Re:
Jezismarjaaa, soused ma taaak voslikvy auto a stoji zrovna pred mym barakem. Asi mu ho v sebeobrane rozsekam kladivem a tyci... Jestli je to ruprtttovo, tak je to v poho, tomu to tak moc nevadi :-)
0/0
11.6.2004 16:04

fleret

Re:
tohle plastikove hovezi nepredstavuje a ani si nehraje na zadne umeni,oproti nekterym radoby umeleckym vytvorum,kterym nekteri takrikajic prisuzuji "dusi".....navic,nejsou umisteny trvale a v tom veskerem srabu v kterem CR je jde alespon o trochu legrace,ktera muze vadit jen zapsklym uprdenym dedkum.....myslim,ze napr. detem se urcite libi ( jsou barevne )...kdyz italsky a anglicky arch. Piano & Rogers v Parizi realizovali Pompidu centrum,zvedala se pomerne dlouho vlna protestu s tim,ze si pry parizane nenechaji prznit mesto nejakym lesenim.Dnes jsou na stavbu pysni a patri k nezanedbatelnemu koloritu mesta,stejne jako vez od Eifela.Vim,prirovnani s hovezim(plastikovym) skotem nesedi,ale presto.....clovek s estetickym citenim pri prochazce soucasnou Prahou musi trpet daleko vice pri setkani s nekterou nevydarenou ( napr. Kotikovo) architekturou a jde o silne stosy do hlavy - navic trvaleho razu.Zarazejici je take lidova tvorivost kdejakeho obchodnika,jakym zpusobem je schopen zprznit portaly obchodu a vypeknit vyklady,vcetne papundeklovych panaku,ktere postavi prochazejicimu Prahou primo do cesty....scena vanocni veselice na Staromaku byla brilantni ukazkou - kyc vedle kyce,vcetne rady tzv. darecku.......tema kravy v Praze je tu podruhe - kdy se tu objevi tema pohranici,zaplevelene a zavsivene plastovymi trpajzliky,jeleny a dalsimi upocenymi kreacemi na podobne tema,dnes uz dokonce v zivotni velikosti.Daleko vic me znepokojuje kycovita architektura primestskych baracku,satelitnich mestecek ( ceske baroko )- stavi se to vsude,jde opravdu o katastrofu,opet trvaleho razu....tohle kdyz vidi a vnima clovek citlivy,o proficich (arch.) nemluve,musi mu naskakovat koprivka.Pred temito paskvily zaparkovana auta s nejmodernejsim designem a na plastove zidli na pseudoterase  cs. pseudopodnikatel...Estetika a vkus jsou naprosto odlisne pohledy, nebot ony trpajzliky nekteri povazuji za velmi vkusny doplnek svych,jiz tak kycovitych zahradek........:-)
0/0
11.6.2004 16:49

Janina7

To
To je úroveň, kdejakej vůl ničí kdejakou krávu. Proč to není obráceně? Není to diskriminace?
0/0
11.6.2004 15:49

pakous

Re:
Po zkusenostech z letoska chystaji organizatori na pristi rok akci ox - parade. V prubehu jara se nahodne odchyti par volu (a ze je z ceho vybirat), ktere pak zakoupi zoologicke zahrady z civilizovanych zemi. Tito volove pak budou zajimavym zpestrenim pro navstevniky zahrad. Vytezek akce pujde na charitativni ucely. (zdroj CTK)
0/0
11.6.2004 16:46

chose

Bezpecnostni sluzba
Co dela tato instituce, kdyz se porad chvali vybornymi vysledky. Neni schopna zjistit, kdo v tom ma prsty
0/0
11.6.2004 15:38

frantikprvni

No
Lidi jsou prostě hovada. Na jednu stranu se jedná o chválihodnou charitativní akci, na druhou stranu jsou ty krávy opravdu estetickej bastard nic hnusnějšího snad v Praze není. S ničením ale rozhodně nesouhlasím
0/0
11.6.2004 15:37

silikonka

Re:
no, charitativní akce - je to dost relativní... těm charitativním cílům sice "něco" přijde, ale podstatná část přijde pánům pořadatelům
0/0
11.6.2004 21:55

Atheist10

hmm
Patrime tak 200km za Ural. Stydim se za ty prasata...
0/0
11.6.2004 15:27

fleret

Re:
souhlas........ale ne vsichni, i kdyz  nas podle podobnych neradu a primitivu ostatni posuzuji ( bohuzel ).........
0/0
11.6.2004 15:30

Atheist10

Re:
jo jo...jenze u nas bohuzel vice vycnivaji ty hovada... :-/
0/0
11.6.2004 15:36

gloria

Re:
ta hovada
0/0
11.6.2004 15:53

Atheist10

Re:
ej...pardon :-)
0/0
11.6.2004 15:58

NKVD

IMO
To taky byl zase nápad s těma krávama.
0/0
11.6.2004 15:04

Bouše

Re: IMO

0/0
25.6.2008 9:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.