Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodačka se utopila u jezu

Jedna vodačka zemřela a tři skončily v nemocnici poté, co s nimi u jezu v Českém Šternberku převrhly lodě. Jednu zraněnou transportoval vrtulník do motolské nemocnice, další dvě odvezly sanitky do benešovské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zena_zdena

SMŮLA
Hodně často riskujeme, ani si to mnohdy neuvědomíme, pokud se nestane takové neštěstí.
Je plno míst, kde si přečtete "KOUPÁNÍ NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ" "NEBEZPEČNÝ JEZ",  stejně se tam koupeme a ten jez sjedeme, když se dole "uděláme" tak většinou vylezeme sami, nebo nás vytáhnou kamarádi, takže se to nedostane do novin na titulní strany. Každý hodně spoléhá na vestu a ostatní. Tyhle holky měly smůlu.
0/0
14.6.2004 14:34

staghorn

Cestovky a jejich zájezdy
V posledních letech se skutečně značně rozmohly a vodáctví, tak jak ho po dlouhá desetiletí znaly dřívější generace, je to bohužel spíše ke škodě. Na vodu se dostávají lidé, kteří tam nemají co dělat a jedou tam spíše ze zvědavosti. Řeky pak začínají připomínat dálnice a množí se na nich lidi, co na vodácký pozdrav Ahóóój koukají jak vejvrati, proč jim tykáte když je neznáte. Celkově jsou dojmy z tohoto fenoménu mezi skutečnými vodáky dost rozporuplné.
Je úsměvné, když takové posádky při nasedání vzápětí a nebo po několika záběrech vystupují, už ovšem do vody a překlopením. Když povětšinou holkám vadí, že ledaskde je u břehu bláto a vřeští, jak je to hnusné, když do něj musí nedej bože vlézt na boso. Na druhou stranu takové chování už ovšem může být i otravné, když vodáci berou takové věci v pohodě a někdo tam začne vyvádět jak malé děcko. Když pak protahují obličejíčky, že kemp není tříhvězdičkový hotel jak si asi mysleli. Nebo když pak v kempu rozbijí z doprovodných aut ležení málem jak transkontinentální výprava a div že s sebou nemají kuchyň i s obývákem.
Úsměv ovšem definitivně mizí, když vás takhle umělecky řízená či spíše neřízená loď napálí někde při kotvení či vylézání z lodi nebo když pak takovéhle umělce taháte někde z pod jezu. Ochota pomoci je mezi vodáky běžná, protože chybu udělá někdy každý, ale je hloupé a nezodpovědné, když někdo pokouší osud zbytečně. Když chce někdo jezdit na vodu, tak ať se proboha nejdříve naučí tu loď alespoň trochu řídit.
 
0/0
14.6.2004 14:12

vaclav13

Staghorne - svatá pravda
Tohle tesat do kamene a otloukat o hlavu těm co si myslí, že řeky jsou legrace. Se začátky v oddílech máte také pravdu. Jsou to hodiny a hodiny drilování všech potřebných typů záběrů, držení rovnováhy a vůbec všeho, co může pomoci v obtížné situaci. Trénuje se na voleji či jen mírném klidném proudu a trénuje se to tak dlouho, dokud to nemají všichni zažité, aby pak v kritickém okamžiku nemuseli přemýšlet jestli mají tím pádlem zabrat tak či onak, protože může také jít o pouhé desetiny sekundy.
Hlavně děti tohle mnohdy nudí a mívají pocit, že je to zbytečný dril starších, ale je to jen do chvíle než se vyrazí na skutečnou vodu. A je to pak více než příjemné vidět jak z nich postupně spadne nervozita, protože zjistí, že když pádlují, tak jak se to naučili a dodržují zásady, které mají vštípené do hlavy, tak je ta loď docela poslouchá a jede víceméně tam kam má. Odhad na sílu proudu se samozřejmě na voleji naučit nedá a získá se jedině zkušenostmi. Ty je ovšem nejbezpečnější získávat za pomoci starších a zkušenějších. Ti nejprve okouknou jez a zhodnotí jej, popřípadě jej jedna či dvě zkušené posádky sjedou. Při sebemenších pochybnostech méně zkušené posádky přenášejí a nebo si na lodě sednou zkušení zadáci a nováčci zůstanou jen na háčku, aby si zvykli na to jaké to je najíždět do jezu (přibližující se spadová hrana, sílící hukot, narůstající tah proudu, atd.), aby pak nebyli vystrašení až budou sjíždět sami.
A s tím se začíná od těch lehčích a bezpečnějších jezů, které se sjedou třeba i několikrát, aby si to všichni zažili. A i tak ti zkušenější hlídají připraveni pomoci. Pokud to jde, tak je dobré, když jedna či dvě zkušené posádky pádlují na místě před jezem, uklidňují tak nováčky a navedou je do šlajsny či na místo splutí co nejpřesněji. Pomoc dalších zkušených posádek pod jezem a někdo, kdo umí zacházet s házecí záchrannou šňůrou by měla být samozřejmostí.
0/0
14.6.2004 12:57

staghorn

To snad není pravda !!
"Po 15 min instruktazi jsme meli sklouznout na vodu a jet ke splavu se slajsnou,pockat pobliz,strefit se do te uzke slajsny,...Vsichni z nas na tom sedeli poprve v zivote a strefit se do prostoru sirokeho asi 3 metry,byl bohuzel jiz pro prvni z nas nadlidsky vykon."
Té holky je mi líto, ale jako dlouholetý vodák vám můžu na základě výše uvedené citace Marhona bohužel říci jen jediné. Zní to tvrdě, ale pokusili jste se o skupinovou sebevraždu a můžete být setsakra rádi, že vás měl kdo tahat a ten jez nesemlel rovnou všechny. Schopnosti na to má více než dostatečné. Panebože! Máte vy "vodáci" z cestovek vůbec ponětí jakou blbost jste provedli? 15 minut instruktáže, pár set metrů plavby a pak si jen tak v pohodě máte najet šlajsnu na skoro třímetrovém jezu, který se nejen svou výškou, ale i tvarem spádové desky a válcem dole může směle řadit mezi jezy - zabijáky. A to ještě na řece, která nebyla sice na povodňových stavech, ale přesto obstojně nakrmená některými rozvodněnými přítoky. Ve všech průvodcích je ten jez značen jako vysoce nebezpečný s doporučeným přenášením a nebo sjezdem propustí, ale po prohlednutí a pro znalé. Ona šlajsna na třímetrovém jezu není pro naprosté začátečníky i kdyby bylo skoro sucho. Zkuste se v jakémkoliv vodáckém oddíle zeptat na to kolik toho tam musí mít začínající odježděné, aby si s nima jejich vedoucí na něco takového troufli.
Souhlasím s názory některých starých vodáků, kteří tvrdí, že tahle masová turistika nemá s vodáctvím nic společného a bylo by třeba jí podrobit nějaké regulaci, může být i nebezpečná, jak lze vidět na tomto případu. Létat také nemůže každý jak se mu zamane a voda podobně jako vzduch také nemá trámů, kterých by se dalo přidržet.
 
0/0
14.6.2004 11:56

w-n

Re:
To máte stejné jako s horama..
 
Nevím, čím to je, že poslední dobou lidé ve všech směrech podceňují nebezpečí, která jsou s podobnými ne příliš bezpečnými sporty spojena ... mohu za to filmy, kde všichni dokážou všechno; reklama nebo obecná neznalost ? (teď nenarážím na ty děti, většina z nich ještě nemohla být znalá věci)
0/0
14.6.2004 12:03

w-n

Kamarádům Renaty a její rodině
upřímnou soustrast....
 
A všem blbům, kteří tak dobře ví, co se tam stalo a odsuzují Renatu i cestovku - go to hell, vy chudáci
0/0
14.6.2004 10:05

pettule

:-(
 reni budes mi chybet    ..ch jo..proč??????
0/0
14.6.2004 2:26

medzik

tragedie
Prosim vas posuzujete zde lidskou tragedii a hned hledate obet, ktera za vsechno muze, jak ve stredoveku. Je to neskutecna souhra nahod. O cestovce a instruktorovi. Cestovka je na truhu jiz 15 let a patri mezi ty lepsi. Zkusenosti s poradanim techto akci jsou dlouholete a zejmena v tomto useku reky Sazavy. Sam pro tuto cestovku obcas jezdim a znam i dotycneho instruktora. Je to jeden z nejlepsich vodaku s kterym jsem se setkal a skvely clovek. Kdybych si mel vybrat s kym sjizdet nejtesi pereje sveta, tak si vyberu jeho. Dotycny jez nikdy NEJEZDIME. Nebyl jsem tam nevim co se stalo, ale z clanku jsem pochopil, ze divky zazmatkovali a pred jezem skocily do vody. Jediny mozny vystup pro preneseni lodi je totis asi 15 metru pred jezem. Jsem si jist, ze k nemu mirili aby prenesly lode a holky to bohužel nezvladly. Je to kazdopadne tragedie ne jenom pro kamarady a rodice, ale vsechny zainteresované lidi. Je pozde nyni rikat co kdo udelal spatne ci dokonce hledat vinika kdyz nezname podrobnosti. Jednoznacne se stala tragedie, ktera se mohla stat kdekoliv a komukoliv. Jezdim na vodu uz drahno let a je to nejlepsi dovolena co zna...lide umírali a budou umirat stejne jako na silnicich. Preji vsem hodne sily aby se s touto tragedii dokazali vyrovnat. M
0/0
13.6.2004 17:44

-Marhon-

Re: :(((
Zaprvé... Dívky ze člunu nevyskočily...
Zadruhé...lodě sme přenášet neměli ale měli jsme sjet šlajsnou
0/0
13.6.2004 19:31

danmar

Re:
Nechceme na nikoho svádět vinu. Ale medziku, ty jsi tam nebyl... Prosím všechny, kteří u tragédie nebyli, aby se nepouštěli do hypotéz, jak co bylo a nebylo. Bolí mě u srdce, když někdo zlehčuje toto neštěstí. Věřím, že instruktor byl velmi schopný a v tuto těžkou chvíli držím s ním, protože to nebyla čistě jeho chyba. Myslím, že vedení cestovky se také příliš nevytáhlo-jeden instruktor na čtyřicet lidí....  Ještě jednou prosím všechny, kteří situaci nezažili, aby se nepouštěli do domněnek, které k ničemu nevedou. Ale děkuji za účast, medziku.
0/0
13.6.2004 19:44

medzik

Re:
Souhlasim, hodnotil jsem pouze podle clanku na idnes...na palavkach se slajsnou za velke vody jezdi.  Drzte se M
0/0
14.6.2004 11:18

Džura - hrdina Pamíru

tady bych hrdina nebyl
No a ta jistá cestovka, to musí být taky maso. Už po 15 minutách teoretické instruktáže nasedají první borci do kánoí  a připravují se vyjet na české himalájské peřeje.
Apropo, zjišťovali jste si zkušenosti té jisté cestovky s takovými zájezdy? Nebyla pořádána jenom taková tematická rychlokvaška?.
Jak jste si ráčeli všimnout, vůbec neurážím Vaši kamarádku - já jsem nasranej zase na Vás všechny, že nikdo z Vás není schopen rozeznat potencionální nebezpečí a zastavit to - tak profesionálně na Vás ta instrukáž působila, že byste se vrhli i do himalájských peřejí? Když to instruktoři sjížděli jako předjezdci, zdálo se Vám to fakt tak snadné? Protože jinak .....
0/0
13.6.2004 13:36

Shperhock

Džuro neblázni,
15 minut teoretické instruktáže celkem stačí na to, aby ti někdo vysvětlil jak máš držet pádlo a jak zhruba zabírat. Víc se na suchu nenaučíš, prostě pak musíš na vodu a zbytek se naučit tam. Sázava taky není žádná himalájská peřej, každý vodák ti řekne, že je to až do Krhanic vodácky nejméně obtížný tok označovaný jako ZW (stojatá nebo mírně tekoucí voda), čili ideální místo pro naučení se pádlovat. Původně jsem si myslel, že holky nad jezem nestihly včas zakotvit u břehu a dostaly se moc blízko, kde už je chytil proud, ale jak tady čtu ty příspěvky, nejspíš instrukoři (určitě jich bylo víc, přece nebude jeden na čtyřicet lidí) opravdu přecenili jejich schopnosti, když je nechaly jet do propusti. Hukot blížícího se jezu nenechá chladnými i zkušené vodáky a holky bohužel asi nejspíš zazmatkovaly..  Každopádně té Renaty je mi upřímně líto a alespoň držím palce těm ostatním holkám, co jsou v nemocnici, aby se z toho dostaly.
0/0
14.6.2004 8:57

danmar

Neštěstí
Tuto tragédii jsem viděl na vlastní oči. Seděl jsem s obličejem v dlaních a čekal, jestli se podaří Renátu zachránit... Když sledujete, jak 50 metrů od vás umírá vaše kamarádka, úplně se vám zpřehází životní hodnoty. A nejradši byste dali přes hubu každému, kdo u toho nebyl a přesto bude mít silácké kecy, že si smrt Renáta zasloužila. Ty zpi"ený parchante Modráčku, máš vůbec srdce?  Jsi zdegenerovaný koko", kterého asi odkojil Charles Manson, protože takové z"urvené kecy může mít jen takový člověk. Jeli jsme na poslední školní výlet, který jsme si chtěli zpestřit sjezdem na Sázavě. A jedna z nás už nikdy nezasedne do školní lavice, už ji nekdy nepotkáme, nebudeme mít příložitost ji obejmout ani si s ní pokecat. Zemřel mladý člověk plný snů, co by chtěl dělat a jak by chtěl prožít svůj život. A ty sny se mu už nikdy nevyplní... Reni, jestli se na nás díváš tam shůry, tak věř, že mi nikdy nezapomeneme... Byla jsi pro nás vyjímečný člověk, po kterém zůstane už navždy jen prázdné místo a vzpomínka na tebe v našich hlavách.  Měli jsme tě moc rádi a vždycky mít budeme!! A nějaké "urácké hovado Modráček je nám úplně ukradený. Až sám přijde o velmi blízkého člověka, tak sám pozná, jaká ztráta to je.
0/0
13.6.2004 13:02

Džura - hrdina Pamíru

příště se na bobříka odvahy vyser
Moráček je mi u prdele, ale ty máš místo mozku marmeládu taky. Co to meleš, že bys dal přes hubu každému kdo tam nebyl - " NIKDO TAM NEMĚL BÝT V TAK NEBEZPEČNÉM PROSTORU ", ty chytrolíne - to jako tam měli bejt všichni ? No hlavně že si třída objedná vodáckej superzájezd s kánoema ala Inčučuna na sjíždění jezu. Měli jste jet radši do akvaparku. Jste asi jediná třída v republice, která je tak ambiciózní.
P.s.: ta holka měla samozřejmě nehoráznou smůlu a odnesla to bohužel za Vás všechny nezodpovědné. Dost krutá cena za vaše vyškolení, že na takové akce nemáte ani pomýšlet
0/0
13.6.2004 13:24

GhorX

Re:
Vy nekonečný blbe, můžete mi objasnit, jak mohou děti, které nemají s divokou vodou zkušenosti, posoudit, nebo ovlivnit, co a jak pojedou ? Ano, nikdo z nich tam neměl být - ale není to jejich selhání ! Od toho přece mají instruktora aby jim řekl kam ano a kam ne ! Jeho plat byl součástí ceny, kterou za cestovkou pořádaný zájezd zaplatili, takže na jaké akce nemají pomýšlet, Vy arogantní bastarde ? Na zájezdy od cestovek ?
0/0
13.6.2004 13:43

Džura - hrdina Pamíru

můžeme za to asi my, že
Řekl jsem na " takové " akce - myslím tím vodácké, bunjeejumpingové ap. - v každém případě bych si nechal zjistit recenze na tu cestovku a také na zkušenosti oněch instruktorů .Vidím, že nikdo z Vás co to viděli přímo, se neuklidnil a háže tady špínu a sprostá slova vymykající se normálu.
Říkám tu demokraticky svůj názor a na nikoho špínu neplivu - a neříkejte mi, že NIKOMU z takového počtu se ten sjezd už dopředu nezdál nebezpečný.
Předpokládám, že tady vyletí další vzteklý rozjitřenec a začne mě osočovat, že snad za to mohu já - mohu Vás ujistit, že pokud bych měl já jako student jenom stín pochybnosti, že na to nestačím, nedostalo by mě do loďky ani 10 instruktorů. A věřte, že při slově jez a tomu, jak ten úsek někteří popisují, už teď vím, že bych šel radši pěšky a na loďku bych se ......
 
 
0/0
13.6.2004 13:53

GhorX

Re:
Rád bych věděl, jak byste jako nezkušený student posoudil bezpečnost toho, o čem Vám autorita (instruktor) právě řekla, že je to při zachování opatrnosti zcela bezpečné. Nebyl jsem přímo tam, ale viděl jsem podobnou tragédii před třemi lety (na horách). Opravdu nemůžete chtít, aby zákazníci cestovky revidovali každé rozhodnutí člověka, který jim byl představen jako odborník na požadovaný způsob cestování. Navíc je ve většině smluv z cestovkou řečeno, že v případě neuposlechnutí instrukcí průvodce může být smlouva vypovězena bez náhrady - podle mého názoru jde jednoznačně o selhání instruktorů, kteří naprosto podcenili obtížnost sjížděného jezu a V ŽÁDNÉM případě nelze zodpovědnost převádět na lidi, kteří si zájezd objednali. O Vaší naprosté neinformovanosti a neznalosti svědčí Vaše formulace "... že pokud bych měl já jako student jenom stín pochybnosti, že na to nestačím, nedostalo by mě do loďky ani 10 instruktorů." - sjíždění nevypadá tak, že dojedete autobusem před jez a tam Vám instruktor vysvětlí co a jak. Jede se v kuse několik hodin a před jezem se dozvíte maximálně "koukejte a dávejte bacha !". Vzpamatujte se a přestaňte kolem sebe rozhazovat svinstvo.
0/0
13.6.2004 14:37

Džura - hrdina Pamíru

hm,
tak podle Vás můj názor je svinstvo, protože se neztotožňuje S vaším názorem - pozoruhodné - jako kdybych se vracel do komunismu, kde jsem v práci a jinde taky nemohl mít vlastní názor a nedejbože ho ještě někde rozšiřoval - tisícereké díky zase za Vaši demokratickou instruktáž - klíče 89 cinkaly nějak divně.
0/0
13.6.2004 15:35

GhorX

Re:
Ke komunistické demagogii má podstatně blíž Vaše replika. Místo argumentace jste se upnul na poslední slovo a na základě něj jste mě odsoudil. Opakuji, že o sjíždění vody nevíte naprosto nic a měl byste proto mlčet.
0/0
13.6.2004 15:39

Džura - hrdina Pamíru

Re:
Je pravda, že jsem sjížděl jenom naprosto homogenní úsek Berounky, o kterém jsem přesně věděl. jak vypadá a pak jenom prohánění se na jezerech, kde pokud do mě úmyslně nenajede motorový člun, tak je to v pohodě. Jinak tekoucí vodu fakt nemusím. HOWG.
0/0
13.6.2004 15:50

GhorX

Re:
Výborně. Howgh.
0/0
13.6.2004 15:52

Džura - hrdina Pamíru

já bych nejel
děti, které nemají s divokou vodou žádné zkušenosti ... jenom toto tvoje uváděné větné spojení ve mě vyvolává mrazení ... .
jet na vodu ( berounku ) prosím - ale na divokou vodu - to už chce skutečně trochu odvahy....ale tu jste asi všichni měli .
 
0/0
13.6.2004 13:58

Džura - hrdina Pamíru

instruktor říká "- a teď do niagary "
...které nemají s divokovou vodou zkušenosti ..posoudit nebo ovlivnit, co  a jak pojedou ...od toho přece mají instruktora, aby jim řekl kam ano a kam ne...
Tyhle slova jsou hustý a odpovím na ně - takže kdyby instruktor řekl těm nezkušeným 17letým studentům, ať třeba vjedou do 15metrovýho vodopádu, tak tam slepě pojedou, protože on je tam od toho, aby říkal, kam se má jet? V 17 letech bych se já neřídil pouze tím, kam mě instrutor chce poslat, ale zda se na to bez rizika cítím i já -a je mi podivné, že se v takovém počtu již skorodospělých jedinců nenašel nikdo, komu se to zdálo nebezpečné? Mám dojem, že ano, ale nikdo si nechtěl před spolužáky zadat.
0/0
13.6.2004 14:09

w-n

Re:
"V 17 letech bych se já neřídil pouze tím, kam mě instrutor chce poslat, ale zda se na to bez rizika cítím i já"
 
Tak tohle generalizování se mi tedy vůbec nelíbí. Někteří lidé jsou v 17 samostatní a schopni danou situaci posoudit, ale řada z nich prostě ještě spoléhá na to, že dospělý, který je vede, dobře ví, co dělá. Píšeš, že v takovém počtu skorodospělých jedinců..... atd., ale voda plyne, jez se nezadržitelně blíží, a oni přece neměli čas se jakkoliv dohadovat. Soudě dle informací, kterém mám k dispozici, si dívky nebezpečí uvědomily až těsně před jezem a prostě začaly zmatkovat (ale kdo nezkušený by se tak nezachoval?).
 
Když jsem ještě neměl zkušenost s vodou, nikdy mě  nenapadlo, jak nebezpečné mohou české toky být. Dneska už to vím a mám před nimi úctu.
0/0
14.6.2004 10:44

danmar

Re:
Vidím, že ty jsi fakt ztracený, chlapče. Přes hubu bych dal tomu, kdo u toho neštěstí nebyl a potom bude rozumovat, že se mělo udělat tohle a tohle. A navíc má kecy, že utonulá si za to může sama a dobře jí tak. Kde to žijem? To jsou všichni takový bezcitní kreténi?
0/0
13.6.2004 13:54

-Marhon-

Re: :(
Džuro... Danmar psal, že by dal přes hubu každému kdo tam nebyl a má silácké kecy a tvrdí, že si Renča smrt zasloužila!
Ne že by dal přes hubu každému kdo tam nebyl.
To je rozdíl, čti prosím pozorněji než se rozhodnes reagovat.
Ohledně toho, že jsme nepoznali potencionálni nebezpečí. Máš pravdu..nepoznali... hladina byla možna zvýšená, ale byla klidna a nebyly videt zedne vlny ba dokonce ani vlnky.Nikdo netusil jakou silu bude mit voda pod tim jezem a taky ze tam nase kamaradka najde smrt :(
0/0
13.6.2004 14:01

Džura - hrdina Pamíru

Re:
jak je možný, že všichni co měli jet, si ze břehu neprošli tu trasu pod jezem? Bez toho by mě na vodu nedostal nikdo ani párem koní, zvlášť, kdybych věděl, že někde vůbec má být nějaký jez.
0/0
13.6.2004 14:13

-Marhon-

Re: :(
Jak je možné, že si tu trasu nikdo neprošel? zřejmě proto, že ta trasa měla mít několik kilometrů (nebylo to pouze par metrů, jez , a zase pár metrů) A těch jezů po cestě mělo být více...
0/0
13.6.2004 14:54

staghorn

Re: Panebože
Jste normální? Víte vůbec co říkáte? I ti nejzkušenější vodáci před jezem zpravidla zastaví a podívají se jak to vypadá pod ním. Jsme zkušení vodáci, jezdíme hodně dlouho, ale vzít jez jen tak z chodu, tak to si skutečně troufáme jen málokdy a musíme si být sakra jistí.
0/0
14.6.2004 10:25

-Marhon-

Uvedeno na pravou miru
Klaudie Čanaklisová-Mily Modracku a privrzenci Jeho, bohuzel nejsem clovek,ktery si rekne,ze reagovat na to,co jsi napsal,mi nestoji za to a rozcilovat se kvuli tomu ano.Presne naopak.Ja reagovat chci a budu a rozcilovat se,kdyz ted jsem plna zarmutku?Nikoliv. Tak tedy: mel a byl to nas posledni oficialni vylet. I pres natlaky na nasi tridni profesorku,abychom jeli na vodu,se odmitani podarilo zlomit az po sesti letech,kdy nam chtela udelat radost a svolila.Zaridili jsme si vylet s jistou cestovkou,ktera poskytuje sjezd reky Sazavy pro zacatecniky.Po 15 min instruktazi jsme meli sklouznout na vodu a jet ke splavu se slajsnou,pockat pobliz,strefit se do te uzke slajsny,...Vsichni z nas na tom sedeli poprve v zivote a strefit se do prostoru sirokeho asi 3 metry,byl bohuzel jiz pro prvni z nas nadlidsky vykon.Slyset krik tonoucich se kamaradek,videt bezmocnost zachranaru pri vyprostovani a naslednem ozivovani 4 divek a slyset vetu-ta mrtva je divka s tim batikovanym trickem,vez,ze tohle alespon s prumerne inteligentnim clovekem pohne opacne nezli Tebou. Jsem presvedcena,ze v dnesni dobe existuji a stale se rodi lide,kteri srdce maji,ale ty jsi bud vyjimka nebo nejsi clovek.Tohle vedet nemuzu.Setkani s tebou by mohlo byti zajimave vzhledem k tomu,ze jsem za zivot zatim poznala normalni lidi a jeste nikdy jsem neslysela a nevidela se vyjadrovat tak jednoduse jako ty,jako hlupak.Rada si prectu Tvou reakci,ale byt tebou,tak se ted kaju.Pozn. PRO redakci-mela 17,nikoliv 16,byla z Krnova,nikoliv z Opavy,byla zacatecnik,nikoliv vodacka.Rozumim,je to Vase prace.
0/0
13.6.2004 1:45

DJ_Joint

odpoved
JEŠTĚ BYCH NĚCO DODAL: CO O TOM MŮŽEŠ VĚDĚT TY VYP*CENY CU*AKU??? TY SI SEDĚL V TÉ LOĎCE??? JÁ JO!!!! TAK JDI TO P...... MYSLIM TO UPŘÍMNĚ A DOUFÁM ŽE TAM ZŮSTANEŠ!!!! A POZDRAVUJ TAM VŠECHNY TVOJEHO TYPU!!!!!!!!!!!
0/0
13.6.2004 0:45

-Marhon-

:((
Taakze...  zacal byc hasi takhle...Ja tam byl... a pochybuju ze vy jo..tak si nadavky a urazky nechte pro svoji matku koko*i....ta "uhynula nana " byla moje kamaradka ze tridy ty kastrovany krete*e... podkat te v realu tak ti rozmlatim drzku... (tady se ukazuje jake mas iq) a to je asi mensi nez je cislo tvych bot..ja pisu vulgarne jen proto ze sem nas*any, na vsechny co tu moji kamaradku urazeji...
citace" Doufám, že si české husičky užily dostatek adrenalinu" no ony tam  vjeli schvalne kvuli adrenalinu...(ironicky)..ikdyz to slovo ti asi nic nerekne...
Ses zas*any cu*ak (mozna sem to uz psal)..fakt sem necekal ze se mezi lidmi najde nekdo jako ty...A je mi te uprimne lito..ze same litosti bych te do te vody nejradsi hodil hnupe..hOWGH
0/0
13.6.2004 0:37

janval

televize
fascinují mne zde zveřejněné konstrukce. Přidám tedy svojí. V televizním zpravodajství jsem viděl gumové pálavi. Předpokládám že patřili té skupině. Také tam byly záběry do jezu. Z idnes soudím že nejeli šlajsnou, ale přez buben. Profil jezu byl velmi podobný jezu Radešov na Ohři. Kdo zná, ví že je to smrťák označený jak na místě tak ve všech kilometrážích. I tam jsem vyděl šílence (i ovíněné), kteří to za malinkého stavu vody jezdili. A i neprojeli. Tací jsou vemi překvapeni že tečeli o pár centimetrů více, voda jim nedá nejmenší šanci. Jez na Nežárce neznám, ale mezi ty klády bych se nepustil. Já bych to nejel ani za ideálních podmínek, neb mám respekt z výstražných znamení a pomníčků na břehu a profil jezu mě naprosto odrazuje (jezdím na laminátu). Pakliže je tam navedl instruktor, pak mu nezávidím. Vina je totiž na jeho straně. On má mít rozum a vědět že ani gumák nesjede všechno. Natož s nezkušenou posádkou. Po zkušenostech z českých řek se tomu ale nedivím. A bohužel si myslím že takovích případů bude přibívat. Vodáci - jez si nejdříve aspoň prohlédněte!
0/0
12.6.2004 15:02

BillieJoe

Tragédie
Nechápu, jak můžete ty holky označit za nány a ještě sem plantat nějakou podělanou SuperStar!!! Jste opravdu bezcitní. Ty holky jsem znal, chodili do vedlejší třídy. Jsme z toho všichni v šoku. Je to tragédie. Nechápu, jak mohl ten instruktor pustit tu výpravu na vodu, když většina z nich seděla v loďce poprvé v životě... Byli na posledním školním výletě a nikdo nečekal, že se z něho všichni nevrátí... Nevím, co k tomu říct, jsem zničený.
0/0
12.6.2004 0:07

Modráček

Re:
Superstar sem pletete vy. Já tu blbost nesleduji, je to horší a více nedůstojné, než Tele - Tele.  
0/0
12.6.2004 10:48

staghorn

Re:
To není bezcitnost, ale zoufalství nad životem zmařených v důsledku neuvěřitelného hazardu. Voda není jen romantika, jak si  účastníci podobných zájezdů myslí. Je to živel - zrádný a občas bohužel i krutý. Říci k tomu lze bohužel jen jediné, chce to začít myslet mozkem dříve nežli se stane podobný malér.
0/0
14.6.2004 10:06

Modráček

Adrenalin
Doufám, že si české husičky užily dostatek adrenalinu, přesně tak, jak je to učí v amerických filmových pohádkách. Jejich rodiče, zejména od té uhynulé nány, teď mohou doma brečet do polštáře. Je to tak, ta chorobná touha po dobrodružství dnes kazí všechnu mládež. Hlavně se odvaž, buď free, in, happy a kdo ví jaké ještě americké nesmysly. A tohle je výsledek. Dobře těm husám tak.
0/0
11.6.2004 18:52

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Je mi tě líto, to co tady předvádíš je vševypovídající. Umíš taky něco jiného než poslat mrtvé do ... ?
0/0
11.6.2004 18:58

Modráček

Re:
Instruktoři jsou snad trestně odpovědní. Ten jez se nepokoušeli sjet ani zkušení vodáci.
0/0
12.6.2004 10:45

medzik

Re:
v zadnem pripade jez nechteli jet, meli to zakazane, vzdy se s novackama prenasi...holky zazmatkovaly...hold strasna smula
0/0
13.6.2004 17:20

staghorn

Re:
Žádná smůla, ale neuvěřitelná lehkovážnost, kterou se tyhle zájezdy bohužel často vyznačují. Zazmatkovaly, protože to neuměly pořádně řídit. Cestovky a jejich praštění klienti rádoby "vodáci" by si měli uvědomit, že minimálně na kormidle by měl sedět vodák zkušený natolik, aby byl schopný uřídit loď i v singlu.
0/0
14.6.2004 9:58

invincible

Re:
To je zajimave, jak nekteri lide dokazi z jednoho pomerne obecneho clanku vyvodit charakter positzenych, zucastnenych a dokonce i jejich rodicu. A co mely dotycne k snidani nevis ty idiote?
0/0
12.6.2004 11:23

Modráček

Re:
Tvůj mozek. Není divu, že šilhali hlady.
0/0
12.6.2004 17:26

g00d

Re:
Modračku jsi ta největší Pi*a kterou kdy svět stvořil!!! ty nemáš vůbec ponětí o tom,jaké to je sledovat, když tvá spolužačka umírá! ty ses rodíčům moc nepovedl co? kdyby tvůj otec věděl co s tebe bude tak tě stříkne do hajzlu, ale tyto urážky naší spolužačce život nevrátí!
Nemáš srdce,a jsi podle mého názor vyhulená hlava, které na nikom nezáleží! doufám že se omluvíš za to co jsi napsal protože je to hnus.....Renčo budeš nám všem moc chybět!!!!!
0/0
13.6.2004 13:30

Zkazius Catrix

Na jezu
Jednou jsem byl svedkem na Nezarce (nebo to byla jeste Nova reka?) naprosto neuveritelne sceny. Na jezu s dlouhou uzkou slajsnou na kraji reky. Byla tam taky nejaka vodacka skupina deti s "instruktory", jeli na jakychsi kovovych pramicich. Problem byl ten, ze ty deti byly postizene. Asi se jim to nechtelo prenaset nebo jim nikdo nechtel pomoci (s temi detmi by to dost dobre nosit neslo). No a tak tedy sjizdeli slajsnu, kde se lod docela rozjela. Na konci slajsny byl docela peknej vejvar se slusne velkou vlnou. Takze pramice se rozjela, nabrala slusnou rychlost a na konci vlitla na tu vlnu, ktera vyhodila spici lodi prudce vzhuru, lod se doslova postavila na zadni a pak opet tezce dopadla dopredu do toho vejvaru. A ted to nejlepsi - jezdilo se v obsazeni dve deti uplne vepredu na prvni sedacce a vzadu "instruktor" jako kormidelnik. No a ted si predstavte, ze ta decka byla k te sedacce dost napevno za nohy privazana, aby se pri tom akrobatickem vykonu neskutalela dozadu do lode.  To jsem teda fakt nezral, kdybyste videli, jak ta lod vzdycky vylitla... a ty deti prikurtovany k sedacce... stejne se neudrzely, prevratily se dozadu a tam se placaly na podlaze privazane za nohy k sedacce, zatimco se neovladana lod zmitala v tom vejvaru. Jen jsme tam nevericne stali a modlili se, aby se lod dopadla zpet do te spravne polohy, protoze pri prevraceni se ty deti nejpise utopily, pripadne umlatily o dno.
0/0
11.6.2004 17:26

Zkazius Catrix

Oprava
...aby lod dopadla zpet do te spravne polohy, protoze pri prevraceni by se ty deti nejpise utopily, pripadne umlatily o dno.
0/0
11.6.2004 17:30

jojoj897

*
Hura???? Máme cenzuru - je skutečností, že diskuze o Červeňákových ( http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040611_132818_domaci_lja&t=A040611_132818_domaci_lja&r2=domaci  )nešla redigovat - museli ji celou smazat - nenašel se ani jeden čtenář, který prošel cenzurou !!!!!!!!! Ty vyumělkovaný poslanecký rádoby lidumilné žvásty totiž nejsou ničím jiným než fantasmagorickým pokrytectvím!!!!!!
0/0
11.6.2004 16:43

GUG

Já jsem Kotas a mám dotaz...
co se stalo s diskusí k sousednímu článku o rodině Červeňákových? Ani jsem si ji nestihl přečíst...
0/0
11.6.2004 16:28

Zkazius Catrix

Re:
Jo ona tam nejaka byla? Tak to asi muselo vypadat... hend bych se taky pridal!    
0/0
11.6.2004 16:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.