Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusáci vyzvali k blokádě silnic

Odbory pražských autobusáků vyzvaly k blokádě českých silnic. Všichni řidiči by podle nich měli 21. června v osm hodin ráno zastavit své vozy. Protest by měl trvat dvacet minut. Šoférům vadí návrh silničního zákona, který trestá přísněji profesionály než jiné řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
čeho se bojí? vždyť jezdí podle předpisů, ne?
0/0
11.6.2004 16:07

Michalll

Pokutu pro zaměstnavatele,
pro toho, kdo vyzbrojil útočníka, to by mi stačilo. Někdy i jen jeho zveřejnění, na jakou firmu si dát pozor. kdo nedokáže držet na uzdě kočí, stejně nechá asi podnikat i plísně v jídle, viry v počítačích, destruktivní vibrace ve stavbách atd....
Řidič je poslední článek řetězu, k řetězu však patří, konečně dnes je dost Turků, co to umějí obvykle i lépe, nejsou zpitomělí civěním do bedny, vnímají situace i sebe sama.Navíc mají rodiny...
michal, Libčeves, t. 603771186
 
0/0
11.6.2004 13:17

Templ

Pokuta je nějaké řešení?
Jak budou chtít takové pokuty vymáhat? Naši páni poslanci mají asi "dobrý" přehled o výdělcích. Nepřiměřená pokuta je prostě výsměch. Pokud někdo něco provede, má to být posuzováno jako trestný čin.... odebrat řidičák aj. Ostatně to už se vyplatí papalášům vytáhnout imunitu, ostatním úplateček....
0/0
11.6.2004 11:09

fan004

Korupcio
Stačí dodržovat současné předpisy. To zase budou mít policajti vejvar.
0/0
11.6.2004 9:42

Kenkaku

je "vládní řidič" taky profesionál?
Pokud by to mělo znamenat že ty hovada co jezděj s autama ministrů a spol dostanou 100.000,- pokutu za to že jezdí jako hovada, jsem pro... JENŽE, kdo kdy viděl aby tato sorta řidičů někdy dostala pokutu a hlavně kolik "normálních profesionálních řidičů" by na to doplatilo také jen proto že potká zamindrákovanýho blba v uniformě....
0/0
11.6.2004 7:45

Aiki76

všichni, co podporují
ty prasácké pokuty, jsou ko+koti na entou. vy debi+lové, až dostanete 100 litrů flastr, tak se z toho pose+rete, ma+goři přihlouplí... takže je tady plná stránka ko+kotů poje+baných.
0/0
11.6.2004 2:57

Hombre007

Autobusáci
Myslím, že řidiči autobusů MHD umějí snad ze všech nejvíc.  Proč mají být více postihováni než jiní řidiči a to nemluvím o řidičích vládní "reprezentace", kteří jezdějí jako prasata a jsou nepostižitelní.
0/0
10.6.2004 23:01

zena_zdena

Profíci
Je pravda, že autobusáci, řidiči náklaďáků a řidiči z povolání vůbec, jsou poměrně otrlí a na silnici Vás převálcují raz dva. Taky je fakt, že když krade policajt, je potrestán víc než někdo z davu, i když půjde o pitomost. Nemyslím si, že všichni profesionální řidiči jsou dobytek, ale pokud je nový zákon trochu přibrzdí, budu jen ráda (ráno mezi pátou a šestou nám pod oknama profrčí zhruba 20 kamionů tak 90kou)
0/0
10.6.2004 22:41

Pongo

Když tady čtu
všechny ty příspěvky, přijde mi, že se zde téměř všichni vyžívají v nadávkách autobusákům a přitom o jejich práci nemají ani ánung. On takový autobusák najezdí po Praze denně v průměru okolo 200 kilometrů. To vše v silném provozu, kde tolerance, úcta, ochota a ohleduplnost ostatních řidičů je mizivá. Řidič má zodpovědnost za všechny pasažéry a každá chyba, kterou může udělat každý, se může stát chybou osudovou. Zároveň je řidič hromosvodem, právě on přichází do styku s cestujícími a on odnáší vše, co je nedostatkem DP. On schytává nadávky, že přijel pozdě a přitom zůstal trčet v zácpě, za kterou nemůže. On vstává ránove tři hodiny, aby vás mohl odvézt do práce a končí i po půlnoci, aby vás mohl odvézt domů z pařby. Toto povolání je značně náročné nejen fyzicky, ale především psychicky. Zatímco vy svůj překlep v počítači snadno opravíte, on svou chybou může někoho zabít a v tom je ten velký rozdíl. Navíc si myslím, že řidiči v hromadné dopravě patří k těm nejlepším řidičům na silnicích a prasárny dělají především dosud nevyspělí jedinci, kteří si řízením zvyšují své nízké sebevědomí. Zkuste se jednou postavit tak, abyste viděli na silnici před autobusem a sami budete překvapeni, co vše musí řidič vyřešit. Pokud mu jako profesionálovi hrozí dvojnásobný trest než nějakému frajírkovi, pak je to hodně hloupý a špatný nápad, a tak mají autobusáci mou podporu.
0/0
10.6.2004 21:40

mpes

Re:
No super, takže vlastně není zodpovědnějšího povolání... Samozřejmě že je to práce jako každá druhá, třeba takovej pekař je stejnej chudák - ba co víc - vstává i před třetí ráno, aby sis ráno po pařbě mohl namazat rohlík. O zodpovědnosti nemluv, tohle povolání si řidiči vybrali sami a myslím že je dost takovejch, kteří by to dělali místo nich...
Jestli jsou řidiči autobusů slušní nebo ne, to vidíš na odezvě toho okolí - jak je Ti ostatní řidiči pouští apod. Můžu za sebe říct, že slušnýho řidiče pustím taky, nějaký neslušný hovado který se cpe, troubí a bliká - na toho bych se vys*ral - ať si to užije, nervák jeden
0/0
10.6.2004 22:13

Pongo

Re:
Jediné, co jsem napsal o zodpovědnosti je to, že řidič autobusu má zodpovědnost za všechny pasažery, které veze. Tohle povolání si mnoho lidí nevybíralo, zkrátka nemohli sehnat místo jinde. Když pekař zkazí jeden plech rohlíků, tak je to rozhodně menší škoda, než když řidič někoho přejede. Myslím si, že když takový uchazeč o místo autobusáka zjistí co všechno tahle práce obnáší a jak přísný je výběr, tak si hodně rozmyslí se o toto místo ucházet.
 
Napadlo tě, že řidič MHD musí jezdit podle nějakého jízdního řádu? A že třeba právě proto, aby stihl alespoň včas odjet (ne přijet) z konečné na další trasu, tak se občas cpát musí, protože ho jednoválce nechtějí pustit?
0/0
10.6.2004 22:32

Krevniztrata

Re:
Úplně jsi mne rozplakal. Asi to je ta nejtěžší práce, kterou v týhle zemi někdo dělá. Vstává ve tři, končí po půlnoci...Je to zkrátka úplnej chudák. Tak ať tu práci nedělá a jde dělat něco pohodlnějšího... Nebo že by nic jinýho neuměl, než kroutit volantem a šlapat pedály. Když vožralej doktor porazí dítě, tak se řekne "no a navíc je to doktor". Tak proč když autobusák zaviní nehodu by se nemohlo říct " no a k tomu je to profesionální řidič"?! Když profík, tak to snad umí pořádně. A když neumí tak osolit...
0/0
11.6.2004 8:06

Pongo

Re:
Tak doporučuji sadu kapesníků. Neříkám, že práce autobusáka je nejtěžší, ale určitě k těm obtížnějším patří. Kdo to nezkusil, nepochopí. A aby nedošlo k mýlce. Já autobusák nejsem, jezdím ale hodně po republice a vím, co se na silnicích děje za zvěrstva. Aby byl autobusák 2x víc popotahován jen za to, že má větší vůz je nesmysl. Jenže profíci nejsou jen autobusáci. Profíci jsou i tiráci, závozníci, saniťáci, popeláři, taxikáři ba i tramvajáci a mnoho dalších profesí, kde se dnes a denně usedá za volant či řízení.
0/0
11.6.2004 16:04

Alesek2004

Pražáci jezdí jako hovada
i na červenou a myslí si, že počínání jejich soudruhů odborářů podpoří i ti ostatní z "venkova". Další příklad přažské nadutosti a povýšenectví.
0/0
10.6.2004 18:29

Dms?

Prasata
Kdyby nejezdili jako prasata, nemuseli by se bat noveho zakona. Howgh.
0/0
10.6.2004 18:00

BD Marty

silnice stejně blokují každý den
Autobusáci a řidiči kamiónů blokují naše silnice svojí prasáckou jízdou dnes a denně, takže to nevyhrožují, to pouze slibují, že normálně budou dělat to co každý den. Bohužel.
0/0
10.6.2004 17:43

Ulrich

Řekni Ďáblovi NE!
Tím Ďáblem je tu pochopitelně soudruh Gross, ale lze to pojmout i jako všeobecný protest proti stupidní vládní politice. Připojme se k tomu. Spolu s očekávaným krachem ČSSD ve volbách do EP by to mohlo zvýšit pravděpodobnost pádu vlády.
0/0
10.6.2004 17:40

dustine

Proč až teď
Sice s tím nesouhlasím, ale přísnější tresty pro řidiče autobusů..... a náklaďáků se zavedly už před více než 10 lety. Nikdo neprotestoval,  tak nechápu proč to vadí až teď?  
0/0
10.6.2004 17:02

ODSakEda

Re:
Sak prave pretekla trpelivost! Mnozi se pokorne smirili i s prisnejsima-spise ale az nestastne prisnyma podminkama koncesi na autodopravu, nejen se sankcemi! Ale toto je dalsi a dalsi jen teoreticke zvysovani strasaka! Je lepsi davat SOUSTAVNE i mnohokrate za den 500-stovkove a 1000-cikorunove pokuty i za drobnosti a tim tak postihnout, odradit a zdrzet ridice SOUSTAVNE porusujici predpisy, nez jen opet zvysovat teoreticky sankce az na desetitisice jiz za drobne poruseni  predpisu ci vezeni na rok (a byt podnikatelem je hrich tak na 3!...), aby jste jel pod silenym tlakem postihu, byt jen nahodne a nechtene neco nedodrzite! Ale to je pro policii pracnejsi! Lepsi je zatocit tedy s nesvarem teoreticky (bububu!) od ministerskeho stolu a precedencne (jak paleni carodejnic inkvizici-pro vystrahu nekoho obcas obetovat.......) a jen pak sledovat teoretickou statistiku...
0/0
10.6.2004 17:17

Vitalish

Re:
Edo, nezbyva nez souhlasit... Myslim si, ze by bylo uplne nejlepsi, kdyby platily navrhovane zakony a soucasne by se rozdavaly mnohokrate za den 500-stovkove a 1000-cikorunove pokuty i za drobnosti. Ovsem za predpokladu, ze to cele bude nekdo efektivne kontrolovat, idealne soudce. Naparit slusnemu autobusakovi (ackoli se takovy malokdy vidi v Praze na silnici) 100 000 Kc pokutu muze treba policajt, kteremu treba autobusak prebral manzelku nebo cokoli jineho.. O perfekcionalismu vysetrovani nasich policistu mam sve mineni... Tezko hodit vsechny autobusaky do jednoho pytle. Opravdu nemohu objektivne posoudit, jak jezdi v jinych mestech, nejezdim tam kazdy den jako v Praze..... 
0/0
10.6.2004 20:04

Alesek2004

Re:
Přísnější tresty pro řidiče autobusů také mohou signalizovat zvýšené nároky policajtů na výši úplatků.
0/0
10.6.2004 18:35

mmkk

...
Vládní návrh je nesmyslný, to je bez debat.
Ale docela mě udivuje, že se hned ozvali pražští řidiči autobusů, kteří jsou experti v ježdění na červenou. Není prakticky den, kdy nevidím alespoň jeden autobus MHD v Praze projet křižovatku na červenou. Za podobné přestupky by měla mít policie možnost sebrat ŘP každému řidiči a vrátit jej nejdříve pro roce. Myslím, že po maximálně 2 měsících takového přístupu a trošky kontrol by si to každý rozmyslel a hned by bylo trochu bezpečněji a ubyla spousta nehod. Takhle musí člověk dávat pozor, jestli poté, co mu skočí zelená a rozjede se, jestli se náhodou odněkud ještě nepřiřítí někdo, komu se nechce brzdit     
0/0
10.6.2004 16:38

kliiidek

Re:
Zajeď si do Turecka- tam se jezdí na červënou běžně- pokud nic nejede, ovšem.. A jezdí se mi tam výborně, český policajt by tam zcepeněl..
0/0
10.6.2004 17:50

Honza_J

stávkový grafikon
Mě by zajímalo, jak bude vypadat výlukový jízdní řád v praze - konkrétně autobusy. Budou mít dopoledne bezpečnostní přestávky, když budou dohánět 20 minutové manko?
0/0
10.6.2004 16:10

fido7787

Re:
dohanet manko?
0/0
10.6.2004 16:43

skeptický optimista

Návrh vlády je v pořádku
Profík veze v autě více lidí, má tedy větší zodpovědnost nebo může způsobit větší škody (TIR).
0/0
10.6.2004 15:55

ProfesorR

Re:
Mýlíte se, já nebo vy si taky můžete koupit autobus nebo kamión a klidně s ním jezdit, když vás to bude bavit .  A v tu chvíli by na vás platila jiná pravidla.
Ale to je jedno, jak uvádím níže, akce autobusáků je předčasná hysterie .
0/0
10.6.2004 16:04

ODSakEda

Re: "profik"
Kam na tu VETSI zodpovednost chodite??? Jste tak zodpovedny jak jste nezodpovedny-cili to souvisi s vasi moralkou na nikoliv s tunama za zadama! Profik muze jet zrovna tak s pickapem ci aobakem (TAXI) a neprofik muze ridit vlastni nakldak s piskem na svou stavbu ci velky mokrobus ci dodavku!!!!!!! Nebo je dle vas i  mene nebezpecny a zodpovedny (alespon by mel byt dle navrhu zakona!...) ridic rakety-vytuningovaneho Golfu, co nedavno zabil bezohlednou jizdou 5 lidi?!!!!!!!!!...............
ODSakEda-40-lety profik co nikdy neboural! (majitel odtahove sluzby (OSVC) , co by vam moh vypravet...) 
0/0
10.6.2004 16:35

ProfesorR

Kdyby se mělo stávkovat kvůli každému hloupému návrhu,
..který vyplodí tahle vláda, byla by permanentní stávka.
 
Vždyť je to jen "návrh", který se ještě může 100x změnit než projde parlamentem, senátem...
 
Křečovitá reakce autobusáků je divná. Rozhodně ji nehodlám podporovat.
 
Na druhou stranu je pravda, že ten návrh je nesmyslný.
 
 
0/0
10.6.2004 15:46

Destroyer7

A takhle do zubů by nechtěli?
Další stávka nenažranců. Kam ten svět spěje?
0/0
10.6.2004 15:43

Lion Xing

Re:
Do P R D E L E
0/0
10.6.2004 15:45

Destroyer7

Re:
Těm 4 procentním (nebo kolika %) by se to mohlo líbit a klidně by se postavili ještě jednou do fronty. Takže bych se přimlouval za do zubů.
0/0
10.6.2004 15:53

Kleki Petra

Re:
Svět spěje v háj!
0/0
10.6.2004 15:54

ODSakEda

Re: NENAZRANCU???...
Prominte, ale me spise zarazi, ze neprotestuji podnikatele- predevsim autodopravce popripade svaz autodopravcu, taxikari, ale i jini zastanci demokracie a ne jen, casto soudruzi, odborari! Je to pouze dalsi ekonomickoprofesnerasisticky navrh!!!...
  Obcane si maji byt pred zakony rovni!!! At jiz jsou zivi ze zavisle cinnosti (ridici-zamestnanci) ci z nezavisle cinnosti(ridici podnikatele-ridic a zaroven majitel stare AVIE, vodoinstalater s malou dodaveckou,  ci taxikar a pod). Pravice predpokladam tento navr samozrejme nepodpori, ale levice ma bohuzel zatim vetsinu!...
  Dokud se to mnohych zvas zde nedotyka, je vam to jedno? Ale kdovi co budete v budoucnu delat a co na vas muze pak dolehnout za neprimerene a nerovne sankce!
 
 
0/0
10.6.2004 16:18

ivvo

Re:
nevim proc by vsichni odborari (nebo vetsina) meli byt soudruzi! znam jich nekolik kteri jiz dlouho podporuji ODS.
0/0
10.6.2004 16:47

ODSakEda

Re:
Psal jsem : casto a myslim tim ze mnozi a mnozi neznamena zdaleka vetsina! Psal jsem to tak umyslne rezervovane, abych se nekoho nedotknul! Vazim si tech co haji solidne a nepoliticky ale take ne bezohledne na situaci napr. v podnicich a firmach s problemy zajmy nejen zamestnancu.
0/0
10.6.2004 17:05

Lion Xing

:. Naprosto
... souhlasim s ostatními.
0/0
10.6.2004 15:39

xluke79

Nevim,
jakej v tom je rozdil. V osm rano nikdo v Praze zbytecne zastavovat nemusi, neb uz davno trci v kolone. A navic nechapu, proc bych mel podporovat autobusaky, aby nedostavali vetsi pokuty, kdyz vetsina z nich jezdi jako dobytci.
0/0
10.6.2004 15:39

xx

Jonáš
Ti co dodržujou pravidla tak se nemaj čeho bát....z toho soudím, že většina autobusáků DP porušuje soustavně pravidla silničního provozu....
0/0
10.6.2004 15:33

DannyR

Jen at nekde prekazej
Je to banda, nevim co jim vadi, ja jsem jednoznacne pro. Je to profik tak ma jezdit podle pravidel, ostatni to od nich treba okoukaji a zacnou tak jezdit taky. Kdo jiny ma jezdit podle pravidel kdyz ne profesional?
0/0
10.6.2004 15:26

ODSakEda

Re: "profesional" a profesional!
Profikem jste proto, ze za to berete love! A ne ze to umite lepe ci hure! Profik s odtahovkou nemusi napr. jezdit zdaleka tak casto, jako nekdo kdo dojizdi denne bezohledne osobakem ci mikrobusem do vzdalene prace! Budu tedy jezdit ilegalne jakoze neprofesionalne a bude na me alespon mensi metr a bude! Jiz nyni se spoustu cinnosti po zprisneni zivnostenskeho zakona Gregrem a Schlingem preneslo do ilegality a formalne je jakoze poradek!...
0/0
10.6.2004 16:25

DannyR

Re:
Mam dojem, ze rec je o ridicich profesionalech coz znamena, ze sklada v pravidelnych terminech zkousky a ma na to osvedceni. Takovy ridic podle mne vyssi pokutu zaslouzi. O OSVC asi v zakone neni hovoreno, jde o to si uvedomit podstatu veci.
 
0/0
10.6.2004 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.