Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Temelín přepadli evropští inspektoři

Do Česka přijeli v noci evropští inspektoři. Narychlo je vyslala Evropská komise, aby v Temelíně prověřili situaci po nedělním úniku radioaktivní vody. Státní úřad pro jadernou bezpečnost však protestuje. "Je to politická objednávka. Závada nikoho neohrozila," řekl iDNES mluvčí SÚJB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svobodny clovek

Nova Evropa je prece nemecka, tak co chcete otroci
Na dotaz, proč Evropská komise neprověřila například nehodu na německé jaderné elektrárně Philipsburg, kde na konci dubna letošního roku uniklo mimo potrubí celkem třicet tisíc litrů kontaminované vody, tedy desetkrát větší množství než v neděli v Temelíně, Tsalas odpověděl. "Samozřejmě by nebylo vhodné se takto zaměřit na každou jadernou elektrárnu."
 Co dodat ? Jsou to proste hajzlove !
0/0
10.6.2004 10:10

danesb

Podrobnější popis události
najdete i s komentářem na:
0/0
10.6.2004 9:34

monstrum

Pravda
Ve skutečnosti Temelín neexistuje. Mám na to důkazy - vyšetřovací spis Majora Zemana, kde je to napsané.
0/0
10.6.2004 9:15

Ohayou

Meli by se jet podivat do Japonska
Pak by jim museli zavrit asi 80-90% jadernych elektraren- pokud vim tak byl nedavno skandal- bezpecnostni proverka jedne z nich probehla poze na papire !!! Asi pred 2-3 roky dostali zamestnaci jedne japonske firmy zpracovajici jaderny odpad plastikove kybliky , lopatky a ochranne helmy /zname ze staveb i u nas- Japonec bez helmy nepracuje/ a v gumovych rukavicich plnili sudy jadernym odpadem- mam pocit ze stale probiha soud- delnici uz umreli. Tak at ti z EU nebuzerujou !
0/0
10.6.2004 6:51

P3P4

Re:
lol nebuzerujou? to chces aby nekdo v CR skoncil jako ti Japonci?
... klidne at buzerujou, aspon si budou muset v CEZ davat setsakra pozor, aby neudelali ostudu - tak to ma preci byt ne?
0/0
10.6.2004 10:11

chose

Klaus
jednou prohlasil, ze EU je pro nas vetsi nebezpeci nez bolsevicke podruci. Je obtizne se k tomuto prohlaseni priklonit, ale z tohoto je patrne, ze si nebudeme moci ani prcnout, pokud nam to nikdo nedovoli
0/0
9.6.2004 21:42

EspritFort

Re:
To si piš ... protektorát hadr    
0/0
9.6.2004 23:38

djdave2

pche
akorat odjedou se sklopenyma hlavama - plno nemeckych te nasi nove moderni nesaha ani po kozy
0/0
9.6.2004 21:09

EspritFort

Přátelé,
Přátelé  , přestaňme už stavět ty Temelín byly, zrušme je a vraťme se k     přírodě   , než bude úpně pozdě  
Vždyť     DUHA  je tak krásná .
 
0/0
9.6.2004 17:22

pegaska

Re:
Ano, topit si v jeskyni ohníčkem...
0/0
10.6.2004 8:03

ytke

Re: ŠKODA
Bohužel si myslím, že je nemožné zavřít Temelín. Můžem se jen poučit do budoucna.
0/0
10.6.2004 10:04

luminol

Re:
Vrátit se k přírodě? To jako vykácet lesy, abychom si topili přírodním materiálem???
0/0
10.6.2004 10:14

luminol

Re:
Anebo jsi myslel spalování uhlí či zemního plynu, z nichž uniká do ovzduší dost radioaktivity.. ?
0/0
10.6.2004 10:16

Densemann

Omluva za opakování.
0/0
9.6.2004 16:18

Densemann

Holt v Rajchu musí bejt pořádek!
A bacha na kontroly S.S. - klidně o půlnoci, bude to častější.  Ale mezi náma: Drábové nevěřím ani slovo, a kdo ví, jestli inspekci nezavezla do Dukovan...
0/0
9.6.2004 16:17

Densemann

Hold tady v Reichu musí bejt pořádek!
Musíme si zvykat na takovýhle SS kontroly o půlnoci.  Ale mezi náma: Drábové nevěřím ani slovo, a kdo ví, jestli inspekci raději nezavedla do Dukovan...
0/0
9.6.2004 16:15

Densemann

Hold tady v Reichu musí bejt pořádek. Musíme si zvykat!
A bacha na kontroly SS  klidně o půlnoci. (Ale mezi náma: Drábové nevěřím ani slovo. A kdoví jestli tu inspekci nezavezli úmyslně do Dukovan).
0/0
9.6.2004 16:13

svobodny clovek

Nenechat se buzerovat od germanu
Německé a rakouské organizace se začaly okamžitě bouřit, že se o nehodě dozvěděly pozdě. To však SÚJB popřel s tím, že podle dohody z Melku měl na informování 78 hodin a učinil tak za 24 hodin
0/0
9.6.2004 15:53

GhorX

Re:
Traktoristi z Rakous by byli nejradši, kdyby JeTe musel o nehodách informovat předem a jako kriciké musel označovat i ukoplý palec pomocného technika z oddělení údržby hajzlíků.
0/0
9.6.2004 16:00

Major Milda

Re:
Aha, to je dobrá taktika, každý kdo s Vámi nesouhlasí je primitivní křupan.
0/0
9.6.2004 16:30

GhorX

Re:
Ten, kdo protestuje proti něčemu, co nechápe, obvykle je primitivní křupan.
0/0
9.6.2004 16:40

Apdull

Bylo by fajn
kdyby nám třeba řekli, kolik vody z primárního okruhu musí vytéct, aby se nejednalo o zanedbatelný problém.
To jako abych příště věděl.
Bude problém když vyteče kubík, třináct Kubíků, nebo až když vyteče tisíc kubíků?
Uvítám odpověď fundovaného jaderného reaktraktoristy
0/0
9.6.2004 15:42

GhorX

Re:
Pokud by ta voda vytekla do nádrží pro to určených, byla by to bezvýznamná záležitost i kdyby vytekla všechna. Naopak i kapka mimo určený prostor by byla samozřejmě označena za závažnou událost.
0/0
9.6.2004 15:50

Major Milda

Re:
No jo, jenže v případě Temelína nevěřím tomu, že když  si reaktůrek ucvrkne po desatý, tak že to vždycky zachytíte. Ostatně doví co všechno se tam už stalo, ale nikdo si toho nevšiml.
0/0
9.6.2004 16:01

GhorX

Re:
No, aspoň máte očem přemýšlet, ten způsob myšlení poznávám... "No jo, pani, voni sice řikaj, že to nic neni, ale voni nám stejně nic neřeknou, řikala Nováková z vobchodu, že její starej když tam jezdil s míchačkou, že jim taky nic neřekli a to von tu elektrárnu vlastně stavěl, žejo..."
0/0
9.6.2004 16:12

Major Milda

Re:
Aha, takže došly argumenty
0/0
9.6.2004 16:17

Apdull

Re: Ted jsem pochopil Ghorxe
Kdyby vytekla všechna, tak by ji tam pak zase dolil - jako u staré škodovky.
0/0
9.6.2004 16:25

GhorX

Re:
Vy nechcete argumenty, Vás zajímají jen doměnky a fámy a před názorem odborníka budete raději věřit tomu svému. Patříte k lidem, kteří sice problému naprosto nerozumí, ale to jim nebrání o něm "odborně" diskutovat. Já nemám nejmenší ponětí, proč by měl desátý případ úniku vody nastat a i kdyby nastal, proč by neměl skončit jako ten první. Pro inteligenta Apdulla - nejde o to kolik vyteče, ale kam vyteče. Pro oba : nikdo nemůže se stoprocentní jistotou říct, že JeTe nezpůsobí někdy v budoucnu tragédii velkého rozsahu. Ale ta pravděpodobnost je díky všemu jištění tak nepatrná, že se o ní nemá význam ani bavit.
0/0
9.6.2004 16:35

Apdull

Re: Průser přece je už to že vytekla
Aneb dokud to nevyteče ven tak se jedná o nicotnosti?
V případně jaderné elektrárny podle mě neexistují banální, drobné nebo snad nepatrné poruchy.
Podle Vás prostě existuje spousta zadbatelných poruch, tady se prostě rozcházíme a neshodneme.
Váš názor nechápu, ale respektuju. Doufám, že to z Vaší strany nebude důvodem k nějakým osobním konfliktům, či trumfování ve znalostech z jaderné energetiky...
0/0
9.6.2004 16:48

GhorX

Re:
Viz má odpověď níže. To, k čemu došlo, není porucha banální - rozhodně je ale nevýznamná pro bezppečnost., vnitřní i vnější Na tom jediném by Vám mělo záležet, na bezpečnosti, ne na tom, zda někdo v elektrárně přišel o prémie, nebo o práci. A opakuji : z pohledu bezpečnosti se zde už poměrně dlouho bavíme víte o čem.
0/0
9.6.2004 17:01

Apdull

Re: Mám pocit
že bezvýznamné je, jen když nám nikde nic neuniká. Když nám něco uniká je to blbě - volačo sa pokazilo. Když už se to pokazilo /něco uniká/ jedná se o závadu.
Jedná se snad o kvadraturu kruhu - uniká to, pokazilo se to, ale uniká správně, takže se vlastně nic nepokazilo?
Můj postoj je následující: uniká - pokazilo se, uniká na primárním okruhu, pokazilo se to hodně.
A že fungují bezpečnostní opatření /a neuniká ven z elektrárny/, to přece nemění nic na tom, že se nám to pokazilo.
 
0/0
9.6.2004 16:19

Major Milda

Re:
Naprostý souhlas    
0/0
9.6.2004 16:24

GhorX

Re:
Vy jste se ptal na to, kdyby ta (nepochybně nehoda) byla označena za významnou. O tom, že šlo o nehodu (poruchu, havárii) nediskutuji. Mám pocit, že Vy byste ale evakuoval okolí JeTe i kvůli vypadlému nýtu na dveřích vrátnice.
0/0
9.6.2004 16:43

Apdull

Re: nýt ve vrátnici a únik z primárního okruhu
mám za celkem rozdíl. Pokud Vy rozdíl nevidíte, tak s tím těžko něco udělám...
Já se ptal na množství uniklé vody z primárního okruhu, aby došlo k významné havárii. Vaše odpověď - může všechna, když nevyteče ven, mě trochu děsí.
Na druhou stranu mě uklidňuje skutečnost, že tomu zřejmě moc nerozumíte, když nám tady vykládáte takové bludy...
Ale jestli jste třeba z SUJB, tak to máme všichni fakt zlý.
 
0/0
9.6.2004 17:04

GhorX

Re:
Význam problému stanovuje normální člověk podle dopadu na něj a okolí. I kdyby do bezpečnostních nádrží vytekla veškerá voda primárního okruhu, dopad by byl nulový - pro Vás a Vaše okolí. Jaký dopad to má na JeTe (přesněji na pracovní dobu techniků) Vás opravdu nemusí zajímat.
0/0
9.6.2004 17:29

Demeter

Re:
Mě zase připadá celkem běžné, že někde něco začne unikat a jako podstatně důležitější vidím fakt, jak se to podaří vyřešit a co/kdo se přitom dostane do ohrožení. Nebo tady diskutují příznivci sci-fi, kteří mají pocit, že elektrárna velikosti střední fabriky bude hladce fungující bezporuchový systém po celou dobu životnosti? To snad ne.
0/0
10.6.2004 1:11

_Pete

Re:
Problém nastane, už když ten primární okruh praskne. Spočívá v tom, jak rychle se podaří reaktor převést na havarijní systém dochlazování a po zastavení štěpné reakce ho uchladit.
0/0
9.6.2004 16:03

kluvi

Re:
Ano, zjednodusene povedona je v tomto to podstatne. Tento unik nema vpodstate ZIADNU vecnu suvislost s problematikou havarie.
Nieje dolezite, ci pri uzatvoreni vodovodu si kohoutek este kapne 0.1ml alebo 1ml. Podstatne je, ze je umyvadlo dimenzovane na ovela vacsi prietok a ze v dobe tej kapky nebol pod bateriou napriklad kovovy sodik. Je to analogia pripadu s ETE a celu dobu sa bavime o nepodstatnej debiline ktoru sa niekto rozhodol pouzit ako argument na rozbitie okna susedovi (pretoze mu kapnul kohoutek).
Ked budu taketo uniky kazdy den, tak to samo osebe nieje technicky problem, len to vypada, ze majitel/spravca/obsluha sa zabudla na dovolenke u viktora kozeneho a nechodi do prace z coho vyplyva moznost, ze reaktor bezi bez dozoru alebo udrzby a tym padom mi to bude podozrive.
Ked Ti zo starej skodovky tece voda, tak to nikoho nevzrusuje, len ked vidim, ze pod susedovym autom je ta louze kazdy den nova, tak si zaparkujem radsej dalej, bohvie, ci mu netece i benzin. Lenze uniky v ETE sa daju oznacit na (vo svete) beznej frekvencii a intenzite..
Uzma ma to prestava bavit, idem si zarobit na chleba (samozrejme zamoreny radioaktivnym popolcekom z uholnych elektrarni pesticidmi z polnohospodarstva a dioxinmi z komunalnych spalovni odpadu )
0/0
9.6.2004 16:49

Lamin01

Re:
1. O velký problém by se jednalo pokud by došlo k uniku a reaktor byl v provozu, ale byl odstaven
2. radioaktivni voda je taky ta, kterou v primárním okruhu (pro znalce v kontrolovaném pásmu) byl proveden úklid a nese jakékoliv množství radioaktivních prachových častic
3. voda slouží ke chlazení reaktoru a celkové množství vody se pohybuje v 1000 kubíku a to jsou ještě v záloze havarijní tanky s další zásobou težké vody
4. sběrné kanály okolo reaktoru jsou dimenzovány na mnomnohem větší objem než jsou  3 kubíky a tato voda se po přečištění vrací zpět do zásobníků, tzn. nedošlo k uniku radioaktivních látek mimo kontrolovaný prostor a nedošlo k ohrožení obsluhy, takže hodně poviku pro nic
5. reaktor byl mimo provoz, takže nehrozila jeho destabilizace
0/0
10.6.2004 10:15

Džura - hrdina Pamíru

dvojí účinek
Ještě že s inspektory se toho nezúčastnily jihočeské matky. To by pak mohl hrozit kromě výskytu radioaktivní vody ještě nadměrný výskyt plodové vody.
0/0
9.6.2004 15:15

monstrum

Pravda
Temelín nemohli přepadnout inspektoři, kdyby ho přepadli, vylámali by si na něm ruce, zuby  a nohy, protože Temelín je z tvrdého betonu........
0/0
9.6.2004 15:05

houba_

SUJB
se obcas (rozumejme stale) vyjadruje, jako by hajil zajmy JETE a CEZu.
Slovo statni v nazvu tohoto uradu by melo znamenat neco jako "nezavisly"
0/0
9.6.2004 14:28

Apdull

Re: Ale
Slovo státní v tomto případě znamená, velmi příznačně, něco jako všehoschopný.
0/0
9.6.2004 14:33

Listonoš

Re:
Nemelte blbosti, temelin nejak pojede a hlavne z toho budem profitovat
0/0
9.6.2004 14:36

Major Milda

Mají to zapotřebí
Teda ti inspektori mají odvahu. Já bych do JE Temelín nešel ani za nic. Co kdyby si reaktůrek ufoukl nebo zase ucvrknul
0/0
9.6.2004 14:16

_Pete

Re:
Reaktory jsou schovaný ve speciální budově, která musí odolat výbuchu a i kvalifikovaný personál do ní smí jen v krajních případech.
0/0
9.6.2004 14:56

Major Milda

Re:
Tak to teda pochybuju že by inspekotry nepustili přímo k reaktoru. To není jak když Grégr startoval Temelín ze sranda velínu
0/0
9.6.2004 15:06

GhorX

Re:
Zcela nepochybně by je k němu nepustili tak, jak Vám říkala paní Nováková z kantýny, Vy malý jaderný fyziku. Do blízkosti reaktoru se dostane opravdu jen málokdo a v poměrně kvalitním ochranném obleku.
0/0
9.6.2004 15:24

Major Milda

Re:
Já netvrdím, že inspetory nechají osahávat nádobu reaktoru. Nicméně pokud by toho vyteklo víc, pochybuju že při kvalitě stavění Temelína by vše zafungovalo tak jak má a nedopadlo to jako při povodních v metru.
0/0
9.6.2004 15:27

GhorX

Re:
A mohu vědět, na základě jakých odborných znalostí a zkušeností hodnotíte jadernou elektrárnu, kterou označil za kvalitní, moderní a bezpečnou každý odborník, který ji navšívil (dokonce i komise z Rakouska) ?
0/0
9.6.2004 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.