Diskuze

Vylodí se americká vojska i potřetí?

Za několik dní tomu bude šedesát let, co se Spojenci vylodili v Normandii. To je dobrá příležitost nehledět dozadu, nýbrž vpřed. Vylodí se Američané i potřetí, až bude zase zapotřebí Evropu zachraňovat od ní samé?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lucy@.

7. 6. 2004 20:26
Vylodi se Ruska vojska:)))))
Velice hezky clanek a hlavne pravdivy.Mrzi me,ze spoustu amer.vojaku zemrelo za evropany a doufam,ze az evropu potka neco podobneho,tak se americane na ne vykaslou.Oni urcite pribehnou Rusaci a opet evropu osvobodi,hlavne,aby se nepripojili na tu okupacni stranu,jako driv:)))))
0 0
možnosti

Dan 1

4. 6. 2004 15:00
Jen si tady, soudruzi levičáci,
klidně udělejte z této diskuse VŘSR, ale na historii tím nic nezměníte. Každého bych povinně poslal na nějaký hřbitov US vojáků v záp. Evropě, abyste se prošli lesem bílých křížů, přemýšleli a všimli si, s jakou pietou se místní o ta místa starají. Ono šlo mimochodem kromě o uspíšení konce Hitlera o poválečnou pomoc Evropě a račte se podívat, kde jsou země, které neodmítly Marshallův plán a kde my. Evropa je ož nejméně 100 let místem bez perspektivy a výhledy do budoucna jsou ještě chmurnější, než ohlédnutí se za minulostí.
0 0
možnosti

petrmate

4. 6. 2004 14:51
Boj za mír
Někde jsem zaslechl tohle heslo:
Američané bojujou za mír... to je jako kdyby šukali za panenství!
viz kterýkoliv z US konfliktů mimo jejich území.. 
0 0
možnosti

habit

4. 6. 2004 15:34
Re:
Amici jsou i v tomhle dost pragmaticti. Nemaji zajem dobyvat a kolonizovat cizi uzemi, chteji proste mit s kym obchodovat. Proto ktaky kazdemu, koho porazi, pomuzou rychle na nohy (Japonsko, J.Korea, Nemecko atd.). Protoze je lepsi kseftovat se silnymi partnery...
0 0
možnosti

spajdr

4. 6. 2004 14:10
Bohužel to není tak
Chápu že pod vlivem amerikanizace poslední doby především v podobě vlasteneckých válečných filmů typu "Zachraňte vojína Ryana" si spousta neinformovaných lidí myslí, že nebýt Američanů, tak Evropě nacistické Německo vládne dodnes. Jenže pravda je taková, že v červnu 1944, tedy 11 měsíců před kapitulací Německa již byla válka dávno rozhodnutá. Den D v nebyl zlomem v 2. světové válce, jak jsem se dnes doslechl ve zprávách na veřejnoprávní televizi, byl spíš poslední kapkou, či posledním hřebíčkem do nacistické rakve. Němci v té době již dávno prohrávali, zlomem ve válce byly bitvy u Moskvy, Stalingradu, Kurska a Leningradu v letech 41 až 43. Zde ztratili Němci miliony svých vojáků. Vyloděním v Normandii byl konec války pouze urychlen. Nejsem ani komunista ani fanoušek Rusů, ale byli to právě oni, kdo zcela zásadním dílem přispěl k německé porážce. Zcela výmluvná jsou čísla udávající ztráty na životech. Jestliže Američanů padlo v celé válce nějakých 400.000(a to i ve válce s Japonskem), na ruské straně to bylo 20 milionů!!
0 0
možnosti

petrmate

4. 6. 2004 14:17
Re:
Souhlasim a znovu přidávám: První předzvěst německé prohry se stala ve 40tém roce, když se nezdařila invaze do Británie, další když se Němci opozdili s útokem do SSSR. V době kdy se zastavila východní fronta už bylo jasné, že němci válku prohráli - 41.rok.
0 0
možnosti

habit

4. 6. 2004 12:58
Bohuzel je to tak...
... my v Evrope jsme si vzdycky potrpeli na velke myslenky a pekna slovicka, a ani jsme nezaregistrovali, kdyz se idealy zacaly menit v ideologie. Naproti tomu "burani" zpoza Atlantiku toho vetsinou moc nenapovidali, a kdyz to bylo nutne, sli na vec.
K tomu vitezstvi RA - SSSR byl schopen a ochoten investovat do valky to, ceho mel dost, a co pro nej nemelo velkou cenu - lidi. Bez masivni pomoci USA by se tezko obesel - pametnici vam potvrdi, ze nejrozsirenejsimi ruskymi vozidly byly Ford a Jeep.
To, ze meli amici nesrovnatelne mensi obeti, doklada trochu rozdilny pristup k lidem - vojakum. Pro rusy byl zachraneny tank vymenou za rotu pesaku dobry obchod, a tezko by vyvinuli nejake mimoradne usili, aby zachranili nejakeho vojina Ryana.
0 0
možnosti

zlý fořt Emil

4. 6. 2004 13:08
Re:
To je pravda, ale s tím Ryanem jsi trošku přestřelil, ne? ;-)
0 0
možnosti

AlienDUDE

4. 6. 2004 12:38
lol
uz se nemuzeme dockat osvobozeni
0 0
možnosti

m-p-k-

4. 6. 2004 11:55
Ochrana před námi samými?
     Svatá inkvizice posílala lidi na hranici s tím, že zachraňuje jejich duši ze spárů pekelných.
     Rusové nás v osmašedesátem zas přišli zachránit ze spárů kontrarevoluce.
     Hitler definoval vyhlášení protektorátu jako převzetí naší země pod svou ochranu. 
     Kde autor článku na takový blábol přišel? Jestli tak nutně potřeboval peníze z honoráře, snad bychom se na něj raději složili.
0 0
možnosti

ktv

4. 6. 2004 10:58
chi chi
mi prijde, ze si asi steigerwald trochu prihnul a sel psat clanek, ne? :))) -komenovat jednim slovem: looser :)
0 0
možnosti

zlý fořt Emil

4. 6. 2004 10:50
Jo jo ...
Vážený pane Steigerwalde, kdybyste jenom planě a pseudofilozoficky netlachal a raději se trochu důkladněji zaobíral historií, nikdy byste nenapsal tuto lživou informaci: " ... dvě světové války vyhrála demokracie, a řečeno moderním slovníkem, občanská společnost nad totalitou jen díky americkému vylodění ..." Není to pravda, II. světová válka byla už dávno před Normandií rozhodnuta na východní frontě, u Stalingradu a u Kurska - proti bitvám tohoto rozsahu byla operace Overlord procházka růžovým sadem. Tímto nesnižuji zásluhy západních Spojenců, ale pouze konstatuji fakta. To, že v části Evropy nahradila po válce jedna totalita druhou je otázka do jiné diskuze. Hitler ale vykrvácel na východě. Tak a teď mi můžete vynadat do bolševiků ...
0 0
možnosti

MarineGorbs

4. 6. 2004 11:02
Re:
Vážený pane Zlý Fořte...nehodlám tady s vámi polemizovat. Souhlasím s vámi v tom, že válka na východní frontě byla v konstelaci sil (tzn. Spojeci v Itálii, a hrozící oteveřní druhé fronty) rohodnuta v bitvě u Kurska (žádný zatracený Stalingrad).
 
Nezlobte se, ale napsat, že v porovnání s bitvami tohoto rozsahu bylo vylodění procházkou růžovým sadem je SMĚŠNÉ. Já nebudu snižovat výkony Sovětů, jejich země přinesla největší oběti. Víte, v čem tkví rozdíl východní a západní fronty? V tom, že na východě se dal měnit prostor za čas.
 
Když porovnáte německé útvary, se kterými bojovali Spojenci na západě a splašky, které dostávala od začátku roku 44 východní fronta, něco vám to napoví.
 
Rudá armáda dokázala to, že pozemní síly Wehrmachtu vykrvácely. Ale nedokázala to V ŽÁDNÉM PŘIPADĚ sama. Není to jen o množství divizí. Je to o strategii. Ale to tady nebudu rozebírat.
0 0
možnosti

petrmate

4. 6. 2004 9:42
To je ale hnůj
Tak tohle sem snad ani neměl zapotřebí číst. Autor článku mi silně připomíná naivní 3letý dítě.
------
 
Jakej je rozdíl mezi despotismem, absolitismem, fašismem, komunismem, demokracií a jinými režimy? 
------
 
Jde jen o různé způsoby jak ovládat dav a udržet se co nejdéle u moci! Nejde o blaho lidí! Demokracie je momentálně nejmodernější způsob (nepočítám antickou demokracii)...ani není jisté, jestli je nejúspěšnější. V americe demokratická propaganda zašla tak daleko, že z vlastních lidí už dávno vytvořila otroky. Otroky, kteří se sami dobrovolně zotročují... Americkou propagandu lze přirovnat k německé za Hitlera.
0 0
možnosti

vendaak

4. 6. 2004 9:59
Re: ty jsi asi ozraty
To ze tady takhle muzes psat je diky ty Americe , Ty omezence..Ale na to asi takoví joko Ty , polobolševici,  nikdy nepřijdou.Ale dekuji ze pouzivas mobil, pijes colu, divas se na satelit, tim podporujes tecnologii, kterou maji vetsinou patentovanou oni. Dekuji ze podporujes jejich hospodarstvi.A nezapomen se podivat na stitek nejakeho spickoveho zarizeni ve zdravotnictvi.Na to Ti strhavaj ze mzdy.Ale radeji chcipni hnusem k  Americe a nejez ty prasky , vetsinou je patent taky z Ameriky. Mozna Z Izraele, ale to jsou taky hajzlove vid?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

Česká armáda chce sebevražedné drony za miliardy. Inspirovala se na Ukrajině

29. března 2024  16:12

Takzvanou vyčkávací munici by si ráda do své výzbroje pořídila česká armáda. Inspirací je současné...

Rusko drony ničilo ukrajinskou energetiku, Kyjev kontroval napadením Belgorodu

29. března 2024  8:40,  aktualizováno  15:10

Sledujeme online Rusko v noci na pátek podniklo další rozsáhlý vzdušný útok na Ukrajinu, která hlásí poškození...

Kalifornská policie sdílela fotky podezřelých s hlavou z lega, firmě to vadí

29. března 2024  15:04

Policejní oddělení kalifornského města Murrieta začalo na sociálních platformách sdílet fotky, na...

Ukrajina bude mobilizovat méně vojáků, než se očekávalo, uvedl velitel Syrskyj

29. března 2024  14:08

Sledujeme online Ukrajinská armáda bude muset pro obranu před ruskou invazí mobilizovat méně vojáků, než se původně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!