Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Beneš, Stoiber, Klaus a silácká gesta

Edmund Stoiber se pochlubil, že nepojede do Česka, dokud Praha nezruší Benešovy dekrety. Prezident Klaus kontruje: Takové chování je nepřijatelné! A dodává dekrety jsou nedotknutelné. V prvním bodu má pan Klaus pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MilanMilanMilan2

To by mne zajímalo
Jak vyřeší pan Komárek a jemu podobní zrušení Benešových dekretů v praxi? Jak navážeme na vývoj do 15.3.1939? To se zde snad opráší výnosy a nařízení Protektorátu Čechy a Morava; z období, kdy zde neplatilo nic z toho, co se v civilizovaných zemích skrývá pod pojmem právo? Zavedeme zase trest smrti? Obávám se, že NĚKTEŘÍ (zdaleka ne všichni!!!) sudetští Němci mají v sobě stále tu protičeskou nenávist, která tak nepěkně vyhřezla v roce 1942. Prof. JUDr. Radomír Luža, známý všem posluchačům Hlasu Ameriky již z totalitních dob, připomíná v jedné své přednášce hlášení pražské pobočky Sicherheitsdienstu (SD) z 12.6.1942: "odvetná akce proti vesnice Lidice ... vyvolala u všeho německého obyvatelstva /míněno v protektorátu/ velké uspokojení a v mnoha případech otevřenou radost". Převládá názor "že se s akcemi tohoto druhu mělo začít už dříve". Podle prof. Luži ještě v dudnu 1944 K.H.Frank zopakoval, že "pevným cílem německé politiky zůstává zničení českého národa"... S pozůstatky těchto protičeských postojů v myslích některých odsunutých či vyhnaných Němců, zvláště pamětníků, je nutno počítat a proto je nezodpovědné v rámci předvolebního boje v Bavorsku vystupovat jakkoliv národnostně nesnášenlivě. Rozumní Němci (tedy jejich naprostá většina) si to uvědomují; ostatně i v Lidicích se nejčastěji setkáte s návštěvníky z Německa. To mne naplňuje určitým optimismem do budoucnosti. Ta bude ovšem optimistická, pokud nebudeme lavírovat jako pan Komárek.
0/0
6.6.2004 21:35

bluewind

O co jde
MF DNES a iDnes vydává MAFRA, a.s.  Majoritním vlastníkem MAFRA, a.s. je od roku 1998 německý holding Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft GmbH. Ve výpisu ( Amtsgericht München, VR 5524) vlastniků tohoto holdingu  figuruji jednotlivci a organizace spjaté se Sudetendeutsche Landsmannschaft Bundesverband e.V. Hochstraße 8 * D-81669 München. Toto je pouhé konstatování vlastnických vztahů a jako takové nic nevypovída o názorovém směřování autorů a žurnalistů, kteří jsou v pracovním poměru s MAFRA, a.s. Vzhledem k tomu že byla vznesena deformovaná obvinění ohledně vlastnické struktury MAFRA, a.s., je na místě uveřejnit pravdu, aby se předešlo různým fámam a dezinformacím.
0/0
5.6.2004 13:08

bluewind

O co jde
MF DNES a iDnes vydává MAFRA, a.s.  Majoritním vlastníkem MAFRA, a.s. je od roku 1998 německý holding Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft GmbH. Ve výpisu ( Amtsgericht München, VR 5524) vlastniků tohoto holdingu  figuruji jednotlivci a organizace spjaté se Sudetendeutsche Landsmannschaft Bundesverband e.V. Hochstraße 8 * D-81669 München. Toto je pouhé konstatování vlastnických vztahů a jako takové nic nevypovída o názorovém směřování autorů a žurnalistů, kteří jsou v pracovním poměru s MAFRA, a.s. Vzhledem k tomu že byla vznesena deformovaná obvinění ohledně vlastnické struktury MAFRA, a.s., je na místě uveřejnit pravdu, aby se předešlo různým fámam a dezinformacím.
0/0
5.6.2004 12:33

Kolokol

Už jen historie
Já mám celkem solidní vztahy do Německa a mohu potvrdit, že převážnou část němců to dnes už vůbec nezajímá. Pro většinu je to totéž, jako náž vztah k Podkarpatské Rusi. Kdo z nás dnes žije tím, že to kdysi byla část Československa?
Pamatuji, že Miroslav Sládek kdysi vyhrožoval, že budeme chtít zpět Podkarpatskou Rus. Myslíte, že se tím někdo vážně zabýval?
0/0
2.6.2004 12:45

osvetitel

<><><>
Podle meho nazoru by meli byt Cesi stastny ze se nedozili vyteztvi Nacistu a tudis i nad vlady tech "sudetaku" protoze nekteri z nich byli jeste horsi nezli "nackove" jak je patrno z nekterych dokumentu a jak by se k Cechum chovali jiz dali najevo pred zabranim CSR Nemci!Pan Komarek jestli se jedna o toho syna toho stareho Komarka "Ekonomika" zrejme po tatinkovi moc moudrosti nepobral a co se tyka Mr. Havla tak ten se da jako humanista a ne politik pochopit!On to z lidskeho hlediska myslel dobrea to co se delo tem sudetakum kteri nebyli ozbrojeni pri tom odsunu je neprijatelne i kdyz  v te dobe pochopitelne a pokud mel Mr. Havel na mysli toto tak je ta omluva na miste i kdyz se da poukazat na vetsi bezpravi z jejich strany!
0/0
2.6.2004 10:16

kliiidek

Re:
Osvetiteli nejsi v_l jak jsem o tobe na jinem auditku napsal.. Tedy mozna jsi, ale urcite ne v tomto pripade. SOUHLAS!
0/0
2.6.2004 10:45

habit

Bezbreha naivita "humanistu"....
... a jednostranna smirlivost a velkohuba velkorysost (vetsinou tech, jichz se to primo nedotyka) stala u kolebky nejednoho pru*eru v historii. Versaileska smlouva ponizuje Nemce, do kose s ni... Cesi utlacuji Nemce, nechme Sudety Nemcum, at daji cechum lekci bezproblemoveho souziti narodu... priklady naivity hranicici s mentalnim postizenim at si najde kazdy sam - nebude to tezke jednani.
Pan Komarek, jak je jeho zvykem, vyzyva - ustupme kriklounum, ukazme, ze jsme lepsi - a bezpochyby se citi lepsi. Jako se jiste citil i pan Chamberlain, kdyz ukazal tem valecnym stvacum (Churchil a spol), jak se resi problemy po dobrem, a jak staci ukazat dobrou vuli, a hned je po problemu.
0/0
2.6.2004 9:32

vamberk

Hodně nám taky pomohl
pan exprezident Havel (co nám ho svět tak závidí) - když jako první akci po svém zvolení se uháněl omlouvat Němcům !
0/0
2.6.2004 5:26

Blackshield

Komárku,
Komárku... Už se na to vykašli, ztrapnit Balogovou možná ještě dokážeš, ale mezitím se tu totálně ztrapňuješ sám...
0/0
1.6.2004 23:38

astro

Re:
Jasně, perlo! Jenom mi neni jasný, u koho mám hledat tu trapnost...
0/0
2.6.2004 13:45

horace34

Jo, jo, copak náš Edmund
to je klasik. Člověk nemusí být velkým znalcem detailů poválečných dějin, ze zasvěcených komentářů jsem  své znalosti dobře doplnil. K Edmundovi tolik : když  vidím tohoto hřímajícího lehce zdivočelého  staršího muže, tak vůbec nejsem smutný, že k na pivko k Tygrovi nepřijede  
Na druhou stranu musím říct, že je spousta normálních, slušných Němců, se které v Praze a nejen tam, rád uvidím a doufám, že nejen já
Benešovy dekrety bych určitě nerušil, Němci nám odpovídající kroky z jejich strany nenabízí. Prostě je to starší věc, přenesme se přes ní a koukejme se do budoucna, myslím, že velká část německé populace s námi může dobře spolupracovat i přes existenci Benešových dekretů a udělají dobře, protože jednoduše za to stojíme a na druhou stranu se od nich v lecčems můžeme učit. Doufám, že jejich touhu po dokonalosti nebudeme uplně kopírovat a že nám vždy zůstane kousek české lehkosti.
Horace 35
PS : Pane Komárku, jedna technická - moc lidí si tady s Vámi moc nenotuje - je to námět k přemýšlení
 
 
 
 
 
     
0/0
1.6.2004 23:08

kliiidek

Re:
Jojo, nic nerikam a souhlasim do puntiku.. A to je u me co rict:))
0/0
2.6.2004 9:52

Johny_S

Pane Komárku,
nemáte pravdu. Souhlasím s vámi, že vyhnání bylo z dnešního pohledu nepřijatelné, ale tím to hasne. Dřívější války byly totiž kruté. Vítězné mocnosti se vždycky snažily, aby se nepřítel dlouho nevzpamatoval. Vraždění a vyhlazování celých národů nás provázelo od nejstarších dob. Je to smutné, ale je to tak. Doba se naštěstí změnila, takže musíme doufat, že se něco takového již nestane. Na druhou stranu nelze dnešní měřítka a mezinárodní právo aplikovat zpětně. Neměl by tedy rakouský stát odškodnit potomky měšťanů a šlechty, kteří o své majetky přišli po bitvě na Bílé hoře? A katolická církev příbuzné všech svých obětí? Spojenci, kteří bombardovali nevinné lidi v Drážďanech? Česká strana se za chování svých občanů po válce už několikrát omluvila. Učinil tak Václav Havel, Václav Klaus, premiéři... A to je podle mě dostatečné. Jakékoli finanční náhrady jsou nesmyslné. Německo naší zemi za války způsobilo daleko větší škody a náhrady za ně nám ještě stále dluží. V současnosti bychom si měli činit nárok na stovky miliard dolarů. Sudetoněmecký majetek byl zabaven v rámci těchto náhrad a bylo dohodnuto, že Německo tyto osoby odškodní. Jestliže se tedy cítí dotčeni, pláčou na nesprávném hrobě. Odškodnění jim totiž musí vyplatit německá vláda, nikoli my. My jsme přece také žádné odškodnění nedostali.
Jinak, nelíbí se mi též vaše manipulace s fakty: "První, ke kterému se hlásí Václav Klaus a většina vedoucích politiků včetně například Miroslava Grebeníčka..." Proč vedle sebe stavíte zrovna Klause a Grebeníčka? Z vašich článků je zřejmé, že prezidenta nemáte rád, ale tohle už trochu přeháníte. Ke stejným názorům se přece hlásí i Vladimír Špidla nebo Mirek Topolánek. Podobnými manipulacemi se dostáváte na úroveň urážek Strany zelených: "Podporujeme registrované partnerství, ale ne Klause s Grebeníčkem." Nenápadně tak říkáte: Klaus=Grebeníček=komunista. Jestliže si to myslíte, pak o tom napiště článek a uveďte nějaká objektivní fakta. Jinak nás svých výplodů u
0/0
1.6.2004 18:31

Johny_S

šetřte.
0/0
1.6.2004 18:35

jadzia

jak prosim?
komarek chce zase provokovat???????
 
Když se vžijeme do role civilizovaného demokratického politika Stoibera, dojde nám, že taková gesta ho musí urážet stejně jako jeho "do Prahy na just nepojedu" nás
KOMAREK ! kdyz nemam o stoiberovi poneti, tak o nem nepisu !
stoiberovy vystupy nejlepe komentoval v predvolebnim boji schröder, kdyz to nazval "smes starecke agresivity s bezmocnosti "
-
navic - pravdu ma isbjoerna - stoibera v nemecku neberou nikde vazne, pomalu uz ani ne v jeho rodnem bavorsku  a kazdy vi, ze pokec o sudetskych nemcich proste patri k jeho volebnimu boji .  chybi mu jakakoliv mezinarodni relevance a dulezitost ! pokud uz nekdy v TV ukazou kousek z jeho projevu, probiha to bez komentare a jaksi na okraj - takze klidek... vetsina nemcu stejne bere bavoraky jako jaksi menecenne a lehce ujete vidlaky  sefika nevyjimaje
0/0
1.6.2004 13:59

to je moje

Už podle titulku se pozná, že Komárek zase něco vypotil.
Člověče umíte vy vůbec něco jiného, než být proti?
0/0
1.6.2004 13:08

Vaclav Hanus

Re: jake proti?
vzdyt on neni proti. On je pro - evropskou integraci. A proto upozornuje na rozestvavace a provokatery se silnymi a ramenatymi recmi. P.S. to neznamena, ze shledavam nazory autora jednoznacne pozitivni..
0/0
1.6.2004 14:21

Johny_S

Re:
Já je spíš shledávám jako jednoznačně naivní.
0/0
1.6.2004 23:35

to je moje

Re:
Nevím jak vy ostatní, ale nevzpomínám si na Komárkův komentář, který by nebyl psaný proti někomu.
0/0
2.6.2004 7:21

paltt

Ach jo!
Pane Komarku, nemam rad vase clanky. Drtiva vetsina ctenaru vam na tomto foru navrhuje - prosim, uz nic nepiste. Pripojuji se k tomuto navrhu. Novinar ma asi vyvolavat ve ctenarich reakce. Ale ne za kazdou cenu a ne pouze negativni reakce. Jako malej kluk schovany za rohem a cekajici, jak si na te slupce od bananu, kterou polozil na cestu, nekdo minimalne zlomi nohu. A hlavne. Novinar pisici "na objednavku"? FUJ! A ty vyrazy, ktere jste pouzil. "Civilizovany demokraticky politik Stoiber", "gesta ho musi urazet"(reakce na Vaclava Klause). Nebo to, ze se Bavorsky politik zrejme nemyli v pozadavku zrusit Benesovy dekrety -pry to zdaleka neni jednoznacne. Jak neni jednoznacne? Take k otazce nevinnych deti - okradenych za ciny svych rodicu mam vyhrady. Ano byla to nespravedlnost. ALE! Byl spravedlivy Maidanek? Osvetim?Terezin? A co zakony: Reichsbürgergesetz, Gesetz zum Schutze des deutschen Blutes und der deutchen Ehre, nebo Verordnung zum Reichsbürgergesetz! To je jako v pohode, co? A pozor pane, tyto zakony jsou v Nemecku ve stejnem vztahu jako Benesovy dekrety v CR. Takze shrnu. Nemci vyvolali valku. Ne Cesi. Nemci nejdrive pozabijeli a povrazdili spousty bezbrannych a nevinnych, umucili je v koncentracich, doslova se snazili vyhladit cele narody. Ano byla to valka. A reakce na toto deni bylo take vyhnani Nemcu z pohranici. Neni dobre, ze se to stalo. Ale byla to v te dobe adekvatni rakce na prozite hruzy. Mozna z dnesniho pohledu neprijatelna, ale stala se. Cesi se za to Nemcum omluvili. Co vic? Vratit pudu, majetky, uznat bezpravi. Ale ono prece jiz bylo uznano. ALE TIM TO TAKE KONCI. Nebo Nemci, pekne v cele s civilizovanym demokratickym politikem Stoiberem dokazi vratit zpet co jejich predci zpusobili? Obavam se, ze nikoliv. Tak at nechaji nase predky pekne napokoji. Jsem drobatko rozmrzely z lidi, jako jste VY, pane Komarku. Prekroutit a ohnout pravdu a fakta, ano to dokazi "take novinari". Stydte se.
0/0
1.6.2004 12:15

_Eva_

Norimberk před rokem
No, a pojďme týden zpátky. V Norimberku proběhlo setkání Sudetoněmeckého landsmanschaftu. Vystoupil na něm kandidát na úřad německého kancléře Edmund Stoiber. Prohlásil, že se Benešovy dekrety musí zrušit, že chce pro odsunuté sudetské Němce odškodnění a že resoluce naší Poslanecké sněmovny k Benešovým dekretům je do nebe volající nehoráznost. Slíbil, že až se stane kancléřem, bude o dekretech mluvit celá Evropa. Na srazu byli přítomni bývalí nacisté. Jednoho z nich Siegfrieda Zogelmanna, který byl za války pobočníkem říšského protektora Franka, Stoiber přivítal osobně. Stoiber také ocenil, že v České republice existuje intelektuální elita, která svou peticí dala poslancům najevo, že poškozují vztahy se sousedy. Tuto petici podepsali i představitelé katolické církve.
0/0
1.6.2004 12:12

habit

Re:
...no, skoro se bojim, co bude za tyden... Ale je zvlastni, jak se dejiny porad opakuji, a jak jsme my cesi dobri ve vytvareni patych kolon.
0/0
2.6.2004 11:27

jarojan

Nejasnosti neexistují!
Pan Komárek se zase trochu poodhalil. Teď pléduje za zrušení Benešových dekretů. V této souvislosti  napadne, jestli se jimi sám necítí být poškozen, proto, že třeba přichází o majetek, po nějaké příbuzenecké větvi, na kterou se tyto zákony vztahovaly. Kdoví. Jiné vysvětlení nemám, pokud nebudu pana Komárka považovat rovnou za anarchistu. Co si o té věci myslí pánové Havel, či Pithart, není (už) vůbec zajímavé a s ohledem na jejich politickou prozíravost, kterou se proslavili, ani relevantní. V Česku neexistují žádné dva ostře polemizující názorové proudy! Jde možná o pár pseudofilozofů a politologů, kterým se zaseklo myšlení a nevědí, která bije. Něco, jako zastydlá pubescence, a proto Benešovy dekrety nikoho soudného v Česku nerozdělují. Možná, že si ale někdo opravdu přeje, aby se tato záležitost znovu otevřela a takový názor, jaký pan Komárek uveřejnil v seriózních novinách si objednal. To by si měl pan Komárek předem přebrat, aby neztratil kredit politického komentátora, (jak se pojmenovává), protože svými názory, Česku rozhodně neprospívá. Mate lidi.
0/0
1.6.2004 11:26

pepa008

Re:
Ano! Lidi potrebuji jediny spravny nazor, aby vedeli co si maji myslet. Potrebuji jednoho vudce, ktery by jim rekl co je spravne a co je spatne. Kazdy kdo si mysli neco jineho, nebo to dokonce rika nahlas by mel byt odstranen. Nic nez narod! ....
Takovehle uvazovani mi neco pripomina. Nekomu mozna nedochazi, ze seriozni noviny jsou seriozni proto, ze davaji moznost kazdemu vyjadrit nazor, at uz je jakykoliv. Nevsiml jsem si, ze by pan Komarek nekoho zesmesnoval nebo prohlasoval svuj nazor za jediny spravny, narozdil od Vas
0/0
1.6.2004 17:44

jarojan

Re:
Nemohl jsem reagovat bezprostředně, protože jsem byl mimo Internet, ale stejně by to asi nešlo o mnoho rychleji, než teď, protože Vaše reakce vyrazí dech a než to člověk rozdýchá, tak to nějakou dobu trvá. Pan Komárek, to je takový novinový klaun, chvíli svými gagy rozesmává, jindy dovede rozplakat, či vystrašit.
Tento typ lidí, je většinou o to nebezpečnější, protože v tom svém naturálním temperamentu snadno přehlédne i to, jak je nebezpečné, udělat si ve stodole plné sena ohníček, na kterém si ohřívá svoji(?) polívčičku jen proto, že na ni dostal chuť.  
0/0
5.6.2004 15:51

Baxter

!
No nazývat tohle šedivé hovado s nacistickými sympatiemi civilizovaným demokratitickým politikem je trochu silná káva takhle po ránu. Nechápu co autora tohoto článku vede k těmto idiotským úvahám. Buďme na Benešovi dekrety hrdí, protože i díky nim existuje tento stát.
0/0
1.6.2004 10:29

Vaclav Hanus

jen sudetske deti jsou ciste?
A co sudetsti socialni demokrate? Take nevolili Henlaina. A jeste dalsi odstin vyhnani. Nebyl motivovan obranou, nebo strachem pred nebezpecim. Byl evidentne motivovan revansem a nenavisti.
0/0
1.6.2004 10:13

Isbjoerna

My ho v Nemecku ignorujeme.
Pane Komárku,
 
Edmund Stoiber ma spatne karty. Prohral 2002 kanzlerske volby, ztraci na oblibe dokonce i ve vlastnich radach, kritik pribyva... A proto se snazi vsi silou sbirat hlasy - za kazdou cenu. V Nemecku vi kazdy, ze Stoiber nema zadnou pravomoc ci kompetenci hovorit do zahranicni politiky Nemecka, a proto nemecti novinari jeho projevum na sjezdech sudetskych Nemcu nevenuji ani desetinu pozornosti, ktere se mu dostane v CR.
 
Nevidim duvodu, proc by se cesky president ci ministr zahranicnich veci mel -v ramci oficielni navstevy- schazet prave se Stoiberem!
Rozhodne-li se truhlar Kurt Müller z Hannoveru, ze nenavstivi CR, napisete k tomu take nekolik clanku do ceskych novin?
0/0
1.6.2004 10:02

medved_cz

Nemecke fasisticke zakony stale existuji!
Ano. Nedilnou soucasti nemeckeho pravniho radu je napriklad Mnichovska dohoda nebo Norimberske zakony (o vyhlazovani zidu, konfiskaci jejich majetku apod.). Tyto zakony jsou nyni neplatne, ale Nemecko je nemuze totalne vyskrtnout ze sveho pravniho radu - ze stejnych duvodu, jako my nemuzeme zrusit Benesovy dekrety. Jsou na ne navazany dalsi pravni vztahy a zakony. Proste kdyz vyndas stare cihly ze zakladu, muze ti nejaky strop spadnout na kokos.
0/0
1.6.2004 9:31

Isbjoerna

Re:
"...soucasti nemeckeho pravniho radu..."
 
V jakem GB? Jake paragrafy mas konkretne na mysli?
0/0
1.6.2004 10:08

drobek.47

Koho chleba jíš
toho píseň zpívej ! Pane Komárku, Váš vlezdopr*elizmus panu Stoiberovi a ostatním skopčákům je již trapný. Němci nám za posledních tisíc let nikdy nebyli výbornými sousedy !
0/0
1.6.2004 8:59

Kleki Petra

Milý autore,
copak, copak, pohrozili ti vyhazovem za většinou neskutečně stupidní články? Že by ten jinak výborný soused Německo byl jako zaměstnavatel tak krutý? Ale jako óda na Vaška Pravdulásku a Petra Slyšímtrávurůst je to docela pěkné.
0/0
1.6.2004 8:18

petrmate

Reparace
Dobře, zrušme Benešovi dekrety. Oplátkou za to nám Němci jistě vyplatí válečné reparace. Na tom vyděláme 100x. Jinak nemá vůbec smysl se šťourat v temné minulosti. Aspoň ze strany Němců by to bylo záhodno - ať drží hubu a krok.
0/0
1.6.2004 8:06

Raluca

Re:
naprosty souhlas. Pokud by jsme se nejak navzajem odskodnovali, meli bychom pravo pozadovat odskodneni za 300 000 zmarenych zivotu, ekonomicke ztraty a dozivotni renty pro lidi, kteri prezili koncentrak atd. atd. takze by se nad tim Nemci meli rozumne zamyslet a radsi na to zapomenout
0/0
6.6.2004 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.