Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto se Svobodou nebylo pojištěné

Téměř dvoumilionovou škodu na autě ministra zahraničí Cyrila Svobody, který havaroval v polovině dubna, zaplatí daňoví poplatníci. Luxusní Audi A8 patří policejnímu prezidiu, které zároveň poskytuje ministrovi ochranku. A to má zaplaceno u svých automobilů jen povinné ručení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

scaty

nechápu to
když zničim auto sousedovi, tak mu to zaplatim nebo mě dá k soudu a zaplatim to taky, když ho zničím státu, tak ten po mě jako nebude nic chtít? to si museli na Idnes vymyslet, alespoň tedy doufám
0/0
1.6.2004 13:46

Viados

MF Dnes / Idnes = Blesk
Základní fakt: má-li jakákoliv firma nebo organizace víc než stovku aut, možná i míň, pojištění se jí v žádné případě nevyplatí. Na pojistném taková organizace zaplatí víc než by získala na náhradách od pojišťovny. Je to samozřejmé, z čeho jiného než z tohoto rozdílu by žily pojišťovny, stavěly si paláce a dobře platily manažery?
Druhá věc je, že je na píču, když 2 melouny na nový auto pro Svobodu najde vláda jistě hned, na jeho slavný přesun vrtulníkem se našly také, ale v nemocnicích umírají pacienti na jejichž léčbu "nejsou peníze".
0/0
1.6.2004 12:35

gave

Ztáhnout z platu
Ať tu škodu zplácí z platu
0/0
1.6.2004 11:55

2T1

Slušný člověk a šrot který zaplatíme všichni
Skutečně je to dobré. Jet služebním autem na stranický potlach do Prostějova,při cestě zpět v době kdy probíhá policejní akce " Krišot " jede na šedesátce tak , že bezpečné AUDI se mění v hromadu šrotu ! Aby pak za naše, opět zaletělet vrtulníkem do sněmovny podpořit hlasováním úpravu DPH . Takže se opět dlouhodobě prohnem. Nějaký ten meloun za Audi je proti tomu legrace. Už si v obálce s volebními lístky hledám ten, který patří " Klidné síle ". A bude hůř, modleme se !  
 
0/0
1.6.2004 10:33

cbx

Povinné ručení
a jste si jisti, že mají zaplaceno povinné ručení? Jestli se nepletu, za policejní vozy se ze zákona neplatí ani to povinné, že by to bylo s vozy policejního prezidia jinak?
0/0
31.5.2004 23:07

Volten

Auto se Svobodou nebylo pojištěné
..čtu Vaše příspěvky na různá téma týkajicí se kritiky politiků a veřejných činitelů.Stále nedovedu pochopit co proti nim máte.Jsou to přece naši volení zástupci a dělají jen to co je jim umožněno.Představte  si sebe na jejich místě.Kdo z Vás by maximálně nevyužíval všech výhod  které jim jejich funkce umožňuje.Teď je právě už skoro pozdě zajímat se o podobné posty.Jsou před námi volby do EU parlamentu.Je to džob jako hrom.Proč Vy kritici všeho, jste se nenechali také napsat na některou sebenesmyslnější kandidátku.Volební program  byť sebestupidnější  by Vám sesmolil kdokoliv.Jistě se najde plno voličů kteří jsou znechuceni dosavadními praktikami známích politiků a tak Vy jako nová tvář máte příležitost získat jejich hlasy.Že se v ničem nevyznáte.Nebuďte naivní že ti kandidáti co na volebních lístcích čtete  jsou nějací lumeni.Jsou jen chytřejší nežli vy.(nebo  oprsklejší?)No a oni budou mít prebendy o jakých se Vám ani nesní a Vy zase důvod k nespokojenosti a nadávání.Většina z nich jsou naprostí neschopní nímandi jejichž jediná snaha po zvolení bude jen aby tam v klidu po celé období vydržela  a mohla svým rodinám zabezpečit  vysoký životní standart. Kdyby jste  se alespoň včas trochu osvítily,volili by jste ty kandidáty kteří tam nemusí jít pro peníze ale třeba pro svou prestiž.Ti by tam rozhodně voli nehráli a mohli by i mít pro nás nějaký význam.Ale tvor který se klepe na plat europoslance,jaký ten může mít jiný zájem nežli job..
0/0
31.5.2004 17:24

Grissman

Re:
svým způsobem máš pravdu, myslím si , že by bylo potřeba v této zemi ale něco jiného. není potřeba nových lidí kteří opět ničemu nerozumí a budou zase jen hrabat a hrát si na svém písečku. zatím se naše vládnoucí tzřída projevila jako bezpáteřní a bezcharakterní banda, která naumí nic jiného než soupeřit mezi sebou, doufejme v to, že při dalších volbách se náš lid projeví jinak, než jako hospodský tlachálkové, kteří něco řeknou jen po pěti chytronápojích. problém je v tom že není z koho vybírat ... ale neřeší to další neumětelové.
 
0/0
1.6.2004 8:00

21ck2

KYDY
co pa to tu kydas za nesmysly!
kdo si co rozbil, at si to zaplati
........... a neprud lidi!
0/0
31.5.2004 14:41

Hombre007

Re:
Jasně, kdo si co rozbil ať to zaplatí, to platí v právním státě, ne v Česku      
0/0
31.5.2004 15:00

ulukomorja

Vyzva
Vazeni spoluobcankove!
Je nas 10 milionu. Prispejme si genialnemu "states secretary" castkou 50 haliru kazdy. Podle "limecku" slo mu v te tragicke chvili evidentne o krk (asi nestihal veceri), tak nebudme skroby!
0/0
31.5.2004 14:27

Alesek2004

On to Cyril
při nejbližší příležitosti rozmodlí a Šéf mu dá odpustky. To je výhoda pámbíčkářů, pomodlí se, vyzpovídají a mohu dělat další bordel.
0/0
31.5.2004 14:01

Rada8

nechápu,
proč se někteří diví. já mít auto třeba i za tři melcky, a vědět, že když ho rozfláknu, třeba i vlastní vinou, a hned dostanu nový, který mi zaplatí všichni, tak budu taky kašlat na utrácení za nějakou havarijní pojistku,ne?  
0/0
31.5.2004 13:47

Michalll

Pana ministra Svobodu je
nejen potřeba omlátit o vodojem, ale také ho mlátit v mediích jak se jen zdá. On totiž neodpoví protiútokem, je zřejmě spravedlivým mužem a v českém hnoji rochnění se p..... někým vyjímečným.
Zkorumpovaný tisk a media musí dále masírovat publikum, Svoboda by mohl ohrozit tunelování a korupci jako státotvorné mechnismy. Stejně jako církev každá vada na kráse musí být denně připomínána, zdůrazňována, zesilována, divím se, že sám prezident k tomu nevydal další svoji knihu, chlév Hradu by tím byl jen ospravedlněn.
Svoboda nepije, nemá konta v zahraničí, neprivatizuje, nepaktuje se s železno-koženými, těžko se nám na něm vady hledají, dokonce ani nepodporuje prostitutky v jejich spravedlivých nárocích...
zdá se mi, Michal, Libčeves, t. 6063771186
0/0
31.5.2004 13:36

celtic

Re:
Cyril Svoboda je opravdu slušný člověk, k tomu není co dodat. A ještě něco se moc neví, a to že i tolikrát zatracovaný Špidla je také slušný člověk. Ale co naplat, našinec si stejně zvolí své Železné, Kožené, Bobošíkové, Randsdorfy a Dolly Bastery...Halt komu není radno, tomu není pomoci
0/0
31.5.2004 13:43

ulukomorja

Re:
Von uz nekdo zvolil "Randsdorfy"? No ne!
0/0
31.5.2004 14:31

Kleki Petra

Re:
To jó, slušnej, to jó... ALE BLBEJ!
0/0
1.6.2004 10:39

Grissman

Re:
ty asi nežiješ v české republice ??? ona slušnost je možná fajn vlastnost, ale u politika by měla slušnost být jednou z vlastností ne jedinou. vůbec nebudu komentovat fakt, kam Špidlova vláda tuhle zemi dostala...
0/0
1.6.2004 13:31

Doktor Zvěd

To je vtip???
Chteji mi tim z policejniho prezidia, jak se jiz stalo v posledni dobe zvykem, opet vzkazat, ze ten, kdo krade podvadi, sidi, lze atd., je na tom lip nez ten, kdo se chova poctive? Kdyz prestanu platit pojisteni svyho auta a budu platit jenom povinny ruceni, tak za me pripadnou skodu, kterou bych zpusobil, kdyz pojedu jako prase, zaplati vsichni danovi poplatnici? A.C.A.B.
0/0
31.5.2004 12:54

Loja

Re:
A pojištění zaplatí jenom někteří daňoví poplatníci ?????? A kdyby platili pojištění a nebourali tak bych je hnal k odpovědnosti za zbytečné mrhání státními penězi
0/0
31.5.2004 13:08

tenisti

platí viník ne poplatník
Přečetl jsem si Váš příspěvek o dvoumilionové škodě na vozidle MV. Velice se mě dotklo, že škodu bude platit daňový poplatník. K tomuto chci říci, že jezdím často kolem místa nehody a když jsem viděl brzdnou dráhu před opuštěním vozovky, musím konstatovat, že řidič jel nad 100 km/hod. Jelikož přišel o ŘP, byl uznán vinným z dopravní nehody a také z ublížení na zdraví ministra. Tímto způsobil nejen škodu MV. Řidič si měl si uzavřít pojistku odpovědnosti způsobenou povoláním, čímž by pojišťovna uhradila 80% škody. Když řidič ministra chtěl za tuto pojistku ušetřit cca 500 Kč měsíčně, nezbývá říci , že si MV uplatní škodu na svém zaměstnanci soudní  cestou, a to v trestním,občansko-právním řízení exekucí atd.- NE VŠAK ZA SE TEN OBČAN- daňový poplatník.
0/0
31.5.2004 11:37

yashi

Re:
Jenom bych chtěl doplnit - ta pojistka je kolem 500,- Kč ROČNĚ!! Takže pokud ji ten "řidič" neměl, neměl za volantem služebního vozu co dělat - nebo už je to u policie jinak?
0/0
31.5.2004 13:36

Stoklas

Pojistka státního majetku
Že není státní majetek pojištěn je v pořádku. Stát si je sám sobě pojišťovnou. A náhradu škody škody řidiče vůči zaměstnavateli lze předepsat pouze do trojnásobku platu zaměstnance. Některé podniky to řeší tak, že neplatí pojištění aut a doporučí zaměstnancům (případně poskytnou příspevek) na komerční pojištění škody způsobené zaměstnavateli. Při nezaviněné nehodě platí povinné ručení viníka a při zaviněné nehodě pak škodu na zaměstnanci (teda jeho pojišťovně) vymáhají. Při větším autoparku to vyjde levněji než havarijní pojištění.
0/0
31.5.2004 11:26

camillo

Re:
Tady so ovšem naskýtá otázka, v jakém pracovním poměru byl řidič k majiteli vozidla, tj. zaměstnaneckém nebo služebním. Vzhledem k ministerstvu vnitra to vidím na služební poměr, při kterém zákoník práce tak úplně neplatí.
0/0
31.5.2004 12:31

camillo

Zodpovědnost za škodu
O čem je tady vůbec řeč? Pokud používám cizí věc a poškodím ji z vlastní blbosti , jako např. nedodržování předpisů, pok logicky majitel této věci bude po mě chtít náhradu škody. Pokud sám nejsem pojištěn proti odpovědnosti za škodu, pak by měly zbýt jen oči pro pláč a faktura na náhradu škody, kterou musím zaplatit. Otázka je, zda tato úvaha platí i zde, podle hesla všichni jsme si rovni, zvláště pak někteři.
0/0
31.5.2004 11:12

jojoj897

proč daňový poplatníci?
.... proč ne viník nehody?
0/0
31.5.2004 11:10

Nozdrolomo

řešení
nakoupit jim všem fabie v základu - nebudou jezdit rychle, když to rosekaj, bude škoda desetinová...
0/0
31.5.2004 11:05

Horrido

obecné ohrožení
Auto tohoto typu se stává ve vysokych rychlostech beranidlem. Dostal někdo taky pokutu za obecné ohrožení?   No a každý řidič pracujicí ve státních službách, by měl škodu hradit ze svého pojištění.
0/0
31.5.2004 10:57

Horrido

Re: pojištění
A ještě: do mého kamráda před dvěma roky naboural ze zadu do kufru policejní autobus (plný policajtů, že by někdo svědčil ani náhodou). Byl v nemocnici měsíc. Do dnešního dne nezaplatili (stát a policajti) ani škodu na jeho firemním vozidle, které je na odpis a ani jeho ublížení na zdraví, otřes mozku, krční páteř. Příslušníkum lumpen-policejní armády se nic nestalo. Nemluvě o odškodném, že nemohl pracovat. No a v takovéto zemi žijeme, bohužel. V absudistátanu absolutně nebezpečném a neprávním.
0/0
31.5.2004 11:04

OldFaker

pardon...
Odpovědnost má ten, kdo velí! A dokud to tak nebude, budeme mít špatné šéfy, špatné zákony, špatné policajty a vůbec - budeme se mít, jako se máme! Samozřejmě: řidič dostane svoje - nezvládl řízení, ale Svoboda nezvládl řidiče! Když řidič pojede v obci 50, narazí nepozorností do kandelábru, je to blbec a je třeba politovat Svobodu že si udělal bebí....Když pojede 180 na místě kde je povoleno 130 a vymaže se, je třeba dát řidiči pokutu, až se prohne a Svobodovi, který mu to dovolil, nechat zaplatit škodu, kterou svým rozhodnutím zavinil!
0/0
31.5.2004 10:51

René, já a Rudolf

nejde jen o auta...
..stat se neobtezuje pojistovat ani nemovitosti - to se projevilo pri poslednich povodnich - kdyby stat jako rozumny hospodar pojistoval svuj majetek, tak ty skody mohly byt castecne hrazeny pojistovnou...ale to stat nezajima...obcane to stejne zaplati, tak co...
P.S. a kdyz uz by to pojisteni aut bylo tak strasne drahe (i kdyz pojistovny urcite davaji nejake mnozstevni slevy), tak at aspon musi mit pojisteni zamestanci - na skodu zpusobenou zamestnavateli...
0/0
31.5.2004 10:33

ROSES LIVE

Je dobře, že to nepojišťují !!!
Pojištění ze svého principu kryje nahodilosti v jednotlivostech (viz. teorie tvorby pojistných sazeb). Při počtu aut v řadu set či tisíců je naprosto nehospodárné platit jejich pojiětění, protože by byly pouze čistým plátcem v sumě za libovolné časové období. Proč se tu ke všemu vyjadřují lidi, kteří nemají o dané problematice ani páru.
0/0
31.5.2004 10:27

Franta7

Re:
Ano máte pravdu, jenže to tak nahodilé není. Státní úřednící a policajti jezdí jako prasata. Na druhou stanu tipuji že pošťovny chtěji za policejní auta víc. Takže i tak máte asi pravdu že se to pojišťovat.
0/0
31.5.2004 10:43

Franta7

Re:
..nevyplatí. :-)
0/0
31.5.2004 10:44

OldFaker

Je to jednoduché...
...řidič je zaměstnanec, jel jak mu přikázal Svoboda, ten ať platí! Pro ty, kteří si myslí. že platit má řidič: Nedovedu si představit, že můj řidič pojede jinak, než chci já! A já jako šéf odpovídám za to, co dělají mí lidé! Je pravda, že je lepší dělat sviňárny a hodit to pak na podřízené, ale kvůli tomu se už jednou cinkalo klíči....nebo to bylo naopak....?!
0/0
31.5.2004 10:21

dylan

Re: Ale tak to není!
Šéf nešéf! Když přikážu řidiči jízdu v rozporu s pravidly silničního provozu, není povinen mně poslechnout. Ano, může na to "dojet". Ale on na to může dojet i tak, jak se stalo Svobodovu řidiči. Chybělo málo, a byla tam smrt. Nesouhlasím. Před soudem bude stát řidič jako obžalovaný, šéf maximálně jako svědek. On není zodpovědný!  
0/0
31.5.2004 10:26

OldFaker

Ale o tom píšu!
0/0
31.5.2004 10:43

dylan

No a co řidič?!
Ten z toho jako že vyvázne? Měl by to platit ve splátkách, idiot jeden! On to přece zavinil!!!
0/0
31.5.2004 10:18

Hombre007

Re:
Jasně, zavinil to, protože umí kulový 
0/0
31.5.2004 14:55

pakous

pojistka
, No ja nevim, ale pri tom v cem a jak jezdi politici bych se nedivil, kdyby je nechteli pojistit dle beznych sazeb. Takze spis nez na to, ze auta nejsou pojistena, bych nadaval na to, jakym zpusobem si nechavaji papalasi vozit svoje zadnice...
0/0
31.5.2004 10:13

navsteva

Novinarske tlachani
opet velice upsesne tlachani o hov... Uz vidim ten skandal, ketry by nasi novinari vyvolali, kdyby se pojistky platili. Pri poctu vladnich (statnich) vozidel, vysi pojistneho (za ono luxusni auto tak 4-6000 mesicne) by to dalo rocne castku v radech 10 milionu. To by se mluvilo o vyhazovani penez, kdyz z tech aut ma rocne nehodu nekolik kusu:)
MILOS mel pravdu...novinari = halda hnoje.
0/0
31.5.2004 10:11

RL

Re:
Presne tak, jednoducha aritmetika: stoji-li me pojisteni 10 kusu neceho 10x10% ceny kusu rocne, tak za predpokladu, ze jednu z tech veci za rok neznicim, se mi pojisteni nevyplati. Ale zase pokud bych tech veci vic nez 1 ks rocne pravidelne rozbijel, tak pojisteni nebude 10%...:-)
0/0
31.5.2004 10:31

RL

Re:
no a samozrejme statni majetek (ale v zasade i majetek vetsich firem...) neni o 10 kusech...
0/0
31.5.2004 10:33

Peklik

BASTARDI
At to ten zmetek zatahne sam. Ma byt pojistenej i s autem.
0/0
31.5.2004 10:09

erde

Bůh nezapomíná!
Cyrile, takový počestný člověče, takhle do nebes nebudeš moct!
0/0
31.5.2004 10:07

Mara68

Politici mohou vse
Jasny priklad toho, ze tem nahore jsme naprosto lhostejni. Jedine co je zajima je jak nas vyzdimat docista docista...
0/0
31.5.2004 10:03

stargher

Lidovci prosadí vše
0/0
31.5.2004 9:58

Loja

Zbytečná kritika
Je úplně normální, že velké firmy také svá auta nepojišťují a platí raději škodu. Vyjde to levněji.
0/0
31.5.2004 9:55

Karlsberg

Re:
Jenže u nich to platí viník ze svého... DALŠÍ DŮVOD PROČ JE NEVOLIT
0/0
31.5.2004 10:00

Loja

Re:
Jak kdy, nezaviněnou nehodu samozřejmě logicky neplatí, některé firmy třeba mají u zaviněné nehody roční limit, na škodní komisi to jde, pouze co je nad roční limit. Hlavně jsem ale reagoval na to, že někteří nepovažují za normální nepojišťovat.
0/0
31.5.2004 10:09

@mike@

Re:
V tomto případě jde zejména o to, že pokud by auto bylo pojištěné, musel by viník zaplatit spoluúčast, což bývá 10% z ceny vozu. Pak je pro st. zaměstnance samozřejmě výhodnější, když se zaplatí celá částka z daní, jelikož v takovém případě není spoluvina definována.
0/0
31.5.2004 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.