Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci chtějí, aby alimenty vymáhal stát

Možná už za dva roky si stát bude hrát na "táty" dvanácti tisíc dětí. Těch, na které jejich skuteční rodiče zapomínají s výživným. Poslanci chtějí, aby stát dětem z rozvrácených rodin pomáhal. Neplatících rodičů stále přibývá, loni jich policie stíhala přes dvanáct tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

edelweiss

Zase pindy
Pokud poslanci sezenou na rok 200 volnych soudcu s prislusenstvim a znovelizuji Zakon o rodine ,kde ustanovi otci pravo na geneticky test pri pochybnosti o otcovstvi po celou dobu vyzivovaci povinnosti, tak by to mohlo projit. V opacnem pripade se jiz tak pretizene soudy budou zabyvat jen protekcnimi pripady a stat u Evropskeho soudniho dvora prohraje na toto tema nekolik tisicovek zalob. Takze je to zase jen o zvyseni popularity nekoho nepopularniho. Spise by se meli zabyvat svym odchodem ze snemoven aby uvolnili mista nekomu, kdo da dohromady ekonomiku ,ve ktere rodiny a i matky samozivitelky slusne vyziji a misto nesmyslu ,za ktere se vyhazuji penize radeji dali tyto penize na deti zijici s jednim rodicem. V jinem clanku se tady pise, jaka to druha nejnizsi porodnost ve svete nalezi nasemu statu. Poslanci a statni urednici dlouhodobe planovite rozvraci ekonomiku a vyvolavaji socialni napeti a toto vsechno jsou toho dusledky.
0/0
27.5.2004 0:57

SMUTNÝ

Ohraná písnička !!!
Poslanci by měli především vymyslet zákon, který by soudcům nedovolil porušovat zákony a donutil je ůčinně, tedy rychle, vymáhat vlastní rozsudky !!! Děti většinou trpí tím, že jim milující maminka brání ve styku s otcem. To je daleko horší !!!
0/0
26.5.2004 22:08

fakerfaker

Reakce
Najdete někoho
0/0
26.5.2004 17:31

opportunity

Nic nového
Před dvěma - třemi lety tohle navrhovala poslankyně Wolfová (tu si asi pamatujete - těžká váha). Neprošlo. A podobně to platí v jiných západních zemích. Můj EX mi dluží 150 tisíc, kdyby tenhle zákon fungoval, stát by je z něho vytřepal, to jsem si jistá. Já mám akorát hromadu rozsudků, s kterými můžu tapetovat . O vymahatelnosti si můžete nechat zdát! Pokud někam pošlete exekutora, platíte ho! Neplatíte leda v případě, že má co zabavit. A znáte to - dotyčnému v bytě nic nepatří, dělá načerno, ... Je mi líto tatínků, kteří "jen" platí a na výchově se podílet nemůžou, ale to nic nemění na tom, že matky s dětmi by měly dostávat alimenty.
0/0
26.5.2004 16:41

GhorX

Re:
Promiňte, ale plácáte nesmysly. 1) Neplacení alimentů je trestný čin - Váš "EX" by v tuto dobu čelil minimálně žalobě s vysoce pravděpodobným trestem odnětí svobody (ne, že by Vám to pomohlo). Za jak je to dlouho ? 2) Exekutor (ačkoliv ano, jak který) obvykle nepřemýšlí, co komu v místě pobytu patří - prostě sebere vše, co má nějakou hodnotu. Majitel věci pak může podat vylučovací žalobu (zhruba 1/2 roku trvá vyřízení). Jinak se zákonem souhlasím, ačkoliv jde spíš o další projev naprosté neschopnosti soudců.
0/0
26.5.2004 17:06

oranzovej

Re: Utan
Kterou řeší poslanci novým zákonem.
0/0
26.5.2004 17:15

opportunity

Re:
Tohle nejsou nesmysly, ale životní zkušenost. Podmínečné odsouzení, ke kterému došlo po 9(!) letech, je mi opravdu na nic. A exekutor mi do ciziny nepůjde, i když oznámím adresu trvalého pobytu. A že by mě mělo těšit, že zabaví věci někomu jinému jenom proto, že jsou v jednom bytě... Stát chce ženám zakazovat potraty a nutit je mít děti, tak ať jim zajistí klidný život s těmi dětmi. V případě, že se muž rozvodne odejít, nemusí přece žena procházet martyrium soudních procesů. Měla jsem se co držet, abych za ty roky před dcerou nezačala na jejího "otce" nadávat. Proto asi dochází k odcizení otců, ne proto, že by ženy byly takové potvory.
0/0
26.5.2004 23:19

oranzovej

Re: Utan
Jak kdy (k poslední větě).
0/0
26.5.2004 23:27

Kereme

Přál bych Vám to
Já bych pár lidem moc přál pozici ženy, která je samoživitelkou a žije s dítětem a nedostává alimenty. Je fakt, že stát má mnohem lepší nástroje k vymáhání nedoplatků, proto nevím, proč by si to nemohl dělat sám, zatímco ženy by své peníze dostaly od státu předem. Exekuce z platu normálně fungují. Výpověď muže v článku je klasickou egocentrickou maskulinní reakcí, kdy se své bývalé ženě a dceři vysmívá a argumentuje nekorektně. Případy bývají různé, ale jakmile něco nařídí soud, platí to (koho soud odsoudí, toho také uvězní, a nediskutuje se o tom). Existují opravné prostředky, návrh o beztrestnosti placení alimentů je absurdní, to je jako návrh na to, že se nemusím o své dítě starat.
Takže - nechť stát tuto odpovědnost převezme, samoživitelkám s dětmi to pomůže. Kdo neplatí alimenty z principu může být jedno, jestli to vymáhá stát nebo bývalá žena. Ono mu to jedno samozřejmě není, ale o to právě jde. To je jako kdybych něco ukradl v samoobsluze, a personál by neměl právo mi na to něco říct, a já se čílil, kdyby někdo navrhoval zákon, že na kradení v samoobsluze se vztahuje činnost policie, která má účinnější prostředky než osmnáctiletá prodavačka.
0/0
26.5.2004 11:59

Pers

Re:
Stejně tak lze i napsat, že Vám mohu přát pozici muže, jemuž je ženou bráněno ve styku s dítětem a přesto je nucen saturovat potřeby dítěte, čímž je odsouzen do role sponzora, aniž by měl možnost jakkoliv zasahovat do výchovy svého potomka.
0/0
26.5.2004 12:42

Kereme

Re:
Dobře, budu první, kdo se Vám pod petici podepíše. Ale to je jiný problém.
0/0
26.5.2004 20:48

Vaclav Hanus

Re: kereme..jen poznamka
Cast pohledavek statu vzdy zustane nevymozitelna. Jakmile to prejde na stat, tak tento rozdil bude hrazen z dani vsech poplatniku.
0/0
26.5.2004 12:54

Kereme

Re:
Pokud s tím Vy máte problém, já ne. Já mám spíše problém s deseti miliardami kvůli NOVĚ.
0/0
26.5.2004 20:49

Vaclav Hanus

Re: ano
o tom je to. Prave tech chybejicich 12 miliard zpusobuje, ze jsme nuceni zamyslet se i nad tou korunou, kterou bychom jinak mohli i postradat. Chybejicich 12 miliard povazuji za zlotrilost nejvyssiho stupne. Tady jsem jen chtel poukazat na opatrnost. Tento krok je totiz jednostranny. Resi jen vycuranost otcu vuci matkam, neresi vycuranost matek vuci otcum. Neohlednuje stupen emancipace, ktery byl dosazen v teto spolecnosti. Bylo by potreba zabezpecit vymozitelnost genetickych testu, zabranit bezduvodnemu braneni styku ditete s otcem. Bylo by potreba dosahnout, aby deti byly statisticky sverovany do pece otcum fifty - fifty a ne, jak je tomu dnes.
0/0
27.5.2004 7:29

timec

Re: A já
 bych  vám přál poznat jaké to je pro milujícího tátu, kterého takovéhle vypočítavé a sobecké mrchy připraví o děti.  Pořád jenom peníze, dejte mi peníze... Což takhle kdyby stát místo  vymáhání peněz se raději soustředil na vymáhání společné péče o děti i po rozvodu ? 
0/0
26.5.2004 13:01

timec

Re: Navíc
vaše vyjádření   " ženy by dostaly SVÉ peníze"  hovoří za vše.
0/0
26.5.2004 13:12

Kereme

Re:
Budu první, kdo se Vám podepíše pod petici o společné péči. Ale nezlobte se na mě - na materiálních potřebách dítěte by se skutečně měly podílet oba rodiče. Pokud to jeden nedělá, okrádá svého bývalého partnera a tím i své vlastní dítě. Ano, SVÉ peníze, které jim byly soudem přiznány.
0/0
26.5.2004 20:53

mibury

Re: JIž jsem
níže psal, že těch způsobů na vymožení peněz je mnoho, mnohdy ale nejsou využívány. Proč neúkoluje matka samoživitelka např. exekutora? Těch možností je opravdu mnoho, tak už je konečně někdo začněte používat a nevymýšlejte místa pro další nesmyslné úředníky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
26.5.2004 14:43

Kereme

Re:
Jedna exekuce - třeba na osmnáct stovek - totiž stojí tři tisíce, to za prvné. A za druhé - nevím, kdo tady co mluví o přibývajících úřednících, já bych raději, kdyby soudy, které mají spoustu jiné činnosti, nebyly zatěžovány případy, které jsou jasné, a aby se odpovědnost přesunula na jiné lidi.
0/0
26.5.2004 20:55

pinguinone

.. dalsi
..zpusob jak zamestnat uredniky...
0/0
26.5.2004 11:43

ODSakEda

"pomoc" statu...
Stat pomuze tal leda ke zvyseni rozvodovosti, ktera je dnas okolo 60% !!!!! Ptate se jak to myslim? Ze zkusenosti!!! jiz 2xmi odesla zena smalym deckem necekane po drobnych neshodach... Podotykam, ze jesem nikoho z baraku nevyhazoval!!! Jen jsem mirnil emoce zen, ktere se stupnovali zrejme z nervu z vychovy malych deti, kterym byli jakozto matky upoutany prakticky nepretrzite! Spousta zen se s tim nedokaze vyrovnat. Chapo to, ale proc bych mel platit provoz jednoho domu + druheho kam odela a chce vypomahat s jeho rezii! Nejprve jsem pomahal i dobrovolne, aby zahy mi obe tuto pomoc u soudu az 3 roky pospatku zapreli!!!!!!..... Babicka rikavala, ze mela 7 deti a ze tlouli bidu a byli na muzi zavisli! Ten toho vsak bezduvodne nezneuzil ale naopak jej to inspirovali k praci, aby rodinu uzivil. To je spojovalo, vazalo na sebe a meli tim padem k sobe velmi blizko!!!!!!!!!!!!!!! Takze "pomoc" statu rodinam (ale zena s detmi neni rodina!!!!!...ta je vcetne snat otce ne?!) prispeje jeste k vetsi nezavislosti zen a opovrhovanim muzem, neb jak mi zena pri odchodu rekla: Ja te stejne nepotrebuji! Ja mam ta prachy od tebe i od statu NAROK!!!... a jeste k vetsi rozvodovosti..............................................
0/0
26.5.2004 11:29

ODSakEda

Re: dodatek
Jen smutne a bezmocne dodavam: chudaci deti!... (pritom casto duvodem rozchodu nebyva ani nasili, ani milenci ale spise nenavidejici tchyne...-pritom ale nikoliv nenavidena!, ale "vzal" jste ji preci dceru!...)
0/0
26.5.2004 11:40

opportunity

Re:
No to mi vysvětli, proč žena s dětmi není rodina  Příčin rozvodů je dost: jiný partner, nesnášenlivost, nemoc, ekonomické důvody. Muž + žena + dítě je rodina, muž odejde (v mém případě za svobodným životem se spoustou peněz) a žena + dítě je co? Registrované partnerství? A když muž zemře? Nebo žena? Otec + dítě taky není rodina? Nebo bezdětní manželé: taky nemají podle tebe nárok být rodinou? Podívej se do zákona o rodině, pak mudruj!
0/0
26.5.2004 16:47

Vaclav Hanus

Re: to, ze tvuj muz odesel za svobodnym zivotem neznamena..
...ze to tak dela statisticky vetsina muzu, kteri odchazi. Ja znam zase vetsinu pripadu, kdy muzove byly z manzelstvi vypuzeni. At uz cizolozstvim a nebo odmitanim plnit si sve manzelske povinnosti...a v nejcastejsim pripade (at uz zaminky byly jakekoli) tak nespokojenosti s vysi manzelova platu.
0/0
27.5.2004 7:32

paltt

Mozna je to trosku jinak
Tady v clanku se pise, ze «Ferda» vyzivne neplati z principu, ze byvala zena odvedla dceru z jejiho trvaleho bydliste. Docela bych tomu i veril. S vymahatelnosti prava je to v CR na levacku. Jak mohl soud prirknout dite matce, ktera si na seba nevydela? "Kvalifikace" soudkyn je v naproste vedsine udesna, cloveku zustava rozum stat nad skutecnosti, jak mohl stat temto zenskym (soudkynim) sverit naprosto neuveritelne pravomoci k mrzaceni detske duse. Temer vzdy je to matka, ktera po rozvodu dostane dite do vlastni pece. At jiz je duvod rozvodu jakykoliv. Ovsem zpusob jak mu zajisti prostreky na radny rozvoj je zrejme ve hvezdach. Z clanku vyplyva, ze pan Marsalek je ochoten dceru zivit a starat se o ni, vychavavat ji. Tak at je mu hergot umozneno se o ni starat. Pokud je to vsak pouze poza. Mileho pana zavrit az zcerna. Jenze jak rikam, vymahatelnost prava a CR? K smichu. Vlastne k placi. Bohuzel.
0/0
26.5.2004 11:23

ODSakEda

Re:
Souhlasim! Mam osobne podobnou zkusenost, bohuzel, i kdyz ja sice platim, zivim 2 poloprazdne baraky... A zacinam mit jako OSVC financni problem! Takze co pak?!
0/0
26.5.2004 11:32

mibury

Zajímalo
by mne co v tom návrhu je. Od čeho máme exekutory? Sám na dítě platím a že mne žena (bývalá) honí abych platil. Nevím a nechápu na co zase vymýšlet nový zákon. Proč efektivně nevyužívají ty staré. A to platí i pro soudce. Náš soud o výživné se táhne již skoro dva roky a ani moc nechápu proč. Já platím, žena by chtěla víc ale já prostě tolik nevydělám. Musím ale říct, že žena vyčerpala všechny možnosti jak prokázat můj majetek. Proč je nevyužívají ostatní matky (otcové)????
0/0
26.5.2004 10:48

d_s

alimenty,
takove je praxe v nemecku. Stat si ohlida pri danovem priznani kolik skutecne clovek vydela a hned si to vezme z5. Nestaci tvrdit, ze jsou jen dluhy. Znam vysledek jednoho takoveho soudu. Sam jsme se tomu divil.
0/0
26.5.2004 10:34

Delirium Tremens

Není problém
Však my se na to zase složíme.
Já bych šel ještě dále. Nejen alimenty, ale všechny soudem předepsané úhrady by zaplatil stát a ten by je zase vymáhal od dlužníků ...
0/0
26.5.2004 10:23

VitaminS

Dobry
Za 2 měsíce projednaji a za 2 roky zacne platit, tomu se rika efektivita prace. Kdyz jde o dane nebo podobnou buzeraci, tak to v dubnu schvali a od kvetna plati. Ale uzitecny veci asi nepospichaji.
Zkuste rici zamestnavateli, ze papiry, co po vas chce, ze na nich delate a ze budou tak za rok, kdyz to dobre pujde. To bude tanec, uvidite.
0/0
26.5.2004 10:21

Sudajev

IMO
Chtít můžou cokoliv, ale kde nic není ani čert nebere, nebo poslanec.
0/0
26.5.2004 10:01

Kereme

Re:
Kde nic není ... stačí se podívat na výplatní pásku.
0/0
26.5.2004 12:00

Džura - hrdina Pamíru

tohlt by nevymysleli ani Romové
" Vařím dceři doma. Že tam není, co já s tím "
0/0
26.5.2004 9:47

pinguinone

Re:
.. a treba ,by chtel dceru obcas videt,a ne jenom platit...
0/0
26.5.2004 10:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.