Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Psycholog vydal další "rasové teorie"

Čeští rasisté si mohou už zase dojít do knihkupectví pro knihu, která je potěší. "Psychologie Romů" Petra Bakaláře přináší "fakta" typu: Romové mají menší mozek, a proto i o dvacet procent nižší IQ než bílá populace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

j@ck

-
matematika a statistika se neda osalit. kdyby se nekdo odhodlal k tomu provest srovnavaci psychologicky IQ test mezi romy a bilou populaci, tak si myslim, ze romove by skutecne meli IQ v prumeru nizsi. o tom se ale nesmi mluvit, protoze je to spolecenske tabu. statistika vsak nelze (pokud je dostatecne velky vzorek populace) osalit.
0/0
26.5.2004 23:10

Kereme

Tabu?
Tohle nejsou žádná "tabu", tohle jsou rasistické zhovadilosti.
0/0
26.5.2004 21:12

Kereme

"Věda"
Na tomto pánovi je strašně nebezpečné to, že působí nebo se alespoň snaží působit pod ochrannými křídly vědy. Bojkotoval bych univerzitu, na které působí, bojkotoval bych nakladatelství, které mu to vydalo, bojkotoval bych knihkupectví, která to distribuují, a bojkotoval bych knihovny, které si to objednávají.
0/0
26.5.2004 21:10

Tajné

Re:
Jak víš že nemá pravdu (aspoň částečně)???????
0/0
26.5.2004 21:26

Evilman

Re:
Mě to neuráží, ale naprosto s tím souhlasím: oni jsou opravdu méně inteligentní etnikum a není na této informaci nic rasistického. Bílé etnikum je zase méně inteligentní než asiaté a taky s tím musíme souhlasit.
Fakt je ten, že rozdíl ve velikosti mozku mezi námi a Indočechy bude více než marginální.
 
0/0
27.5.2004 9:55

monstrum

Pravda
Za pravdu se každý sere. Ti co všechno označují za rasismus by si měly ověřit, jeslti náhodou nejsou některé věci v té knize pravdivé.
0/0
26.5.2004 18:08

Zwerg

Re:
Věřím, že jsou v knize některé věci pravdivé, ALE některé jiné zase ne... a z takovéto směsi pravd, polopravd a vyslovených nepravd pak vzniká pravá pavěda...
0/0
26.5.2004 18:53

m-p-k-

Hádanka
Jakou barvu má Rom?
Řekněte-li že černou, jste rasisté, řeknete-li že bílou, jste lháři. Nepřipomíná vám to také pohádku o králi tchoři? 
Pokud se od nás Romové nijak neliší, jaký význam má vlastně slovo Rom? A pokud ano, proč je špatné ty odlišnosti popsat? 
0/0
26.5.2004 16:46

Isbjoerna

Re:
Rom se od tebe odlisuje stejne, jako ty se odlisujes od sveho ucitele, od Vaclava Havla nebo od Kurta Müllera (muj soused).
Rom je jiny nez ty! Ale neni lepsi/horsi nez ty. Je jen jiny, avsak stejnohodnotny, a proto mu nalezi i stejne pravo a ucta.
0/0
26.5.2004 17:03

BENDŮV JEŠTÍREK

Re: Aštar mi říkal
Aštar mi říkal, že u nich se může normálně mluvit o rozdílech mezi rasou Ještírků a Vesmírných lidí. Ještírci jsou prý zlejší a hloupější, což mě  sice mrzí,  ale já jsem vyjimka z pravidla.
Aštar taky říkal, že když se na Zemi může mluvit o rozdílu mezi čivavou a dogou, tak proč se nesmí mluvit o rozdílech mezi Cigánem a Švýcarem?
Pane Bendo a pane Mašku co na to říkáte vy?
0/0
26.5.2004 17:30

m-p-k-

Re:
Jenže co když on sám o rovnoprávnost nestojí? Co když se naopak domáhá na základě své odlišnosti výhod? 
0/0
26.5.2004 17:31

Evilman

Re:
Je jiný.. ale to mu nedává právo k tomu, abych jeho odlišnosti musel tolerovat.
 
0/0
27.5.2004 9:56

grigor

REDAKCE NES JE POVL
PROSIM VAS? TOMUTO RIKATE ZPRAVA???TO JE SPROSTY KOMENTAR BEZ JAKEKOLIV VYPOVIDAJICI HODNOTY.RADEJI SE SNAZTE BYT NEJPRVE DOBRYMI NOVINARI,NEZ ZACNETE KRITIZOVAT JINE! JINAK, PUSOBITE JAKO YPICKY PRIKLAD TOHO, ZE MEDIA OVLADAJI ZIDE, JDETE JIM TIMTO ZVANDEM PEKNE NA RUKU. NAVIC BY ME ZAJIMALO, ZDA TO TEN VAS NAMEDNI PISALEK CETL, TU KNIHU. ZEMAN MEL PRVDU, JSTE OBYCEJNY PRODEJNY POVL!!!
0/0
26.5.2004 15:48

amos77

tento typ rasismu je nejnebezpečnějším...
Tento typ rasismu je nejnebezpečnějším...musí se s ním polemizovat na odborné urovni a ne každému společenskovědnímu odborníkovi (navíc protiargumetace se hůře prodává) se do toho chce a na druhou stranu nabízí rasistické populaci jednoduchá fakta (často nepravdivá nebo spíše sporná, zavádějící) a argumenty, které pak využívají a sebe utvrzují ve své zpátečnickém postoji.
www.KamPoMaturite.cz" target="_blank" rel="nofollow">www.KamPoMaturite.cz - letošní řešení přijímacích zkoušek VŠ
0/0
26.5.2004 14:25

zlej

Re:
souhlasím
0/0
26.5.2004 14:29

Kereme

Re:
Tohle by snad ani nebylo to nejpodstatnější. Tady jde o to, že on se staví do pozice vědce (je údajně psycholog), vydalo mu to celkem velké nakladatelství (už nikdy nekoupím ani jednu jejich knihu), a tím ta kniha dostává jakýsi odborný ráz (naprosto falešný). Když si to přečtou nedovzdělaní maloměšťáci, kteří ani nemusí být rasističtí, tak si řeknou "Ten tomu rozumí! A je to pan doktor!". Takže on je to vlastně takový teoretik rasismu, či ideolog rasismu. Tím začínaly všechny totalitní režimy. Chtěl bych vyzvat veškerou vědeckou obec k DůRAZNÉMU ODMÍTNUTÍ TÉTO SVIŇÁRNY.
0/0
26.5.2004 21:20

Evilman

Re:
Poslouchej cikorko, internet, ke kterému se připojuješ si cvakáš sám, nebo jen parazituješ?
0/0
27.5.2004 9:57

lipan0000

VTIP
hádanka: Víte jaký je rozdíl mezi cikánem a čČňanem? Číňan má práci a umí česky.....
Jo, znám pár Číňanů, Japonců, Rusů.... Žijí tu pár let a opravdu mluví česky a mají práci. Na rozdíl od cigošů, kteří jen parazitují a přes to že se tu narodili, česky neumí. To taky něco dokazuje.
0/0
26.5.2004 13:38

PE_HB

romové
No já si myslím, že se romů asi nezbavíme a nač taky. Myslím, že by stačilo, kdyby jim stát měřil stejným měřítkem a důsledně vyžadoval plnění povinností. A nejen od nich.
0/0
26.5.2004 12:30

Maxinedobrota

FAKTA, TAKTA !!!
Mno, místním humanistům můžeme předložit i jakási "fakta" - na Slovensku existuje obec RUDŇANY ! Zde se vyskytuje populace cca 3000 "rómů" které je zcela psychicky zdecimovaná IQ pod hodnotou 80  ČÍmpak to asi je ? Znají místní humanisté nějakou českou či slovenskou, německou, anflickou, farancouzskou atd. vesnici bílých stejné velikosti. ktede by žili jen mentálně zaostalí ? No těším se na příklady !
0/0
26.5.2004 12:19

venousekh

Re:
Jo jo Rudňany. Pak jsou ještě dobrý Mečedělovce a Letanovce.
0/0
26.5.2004 12:38

Zwerg

pro "ynternetova fany"
Cituji: "Romové mají menší mozek, a proto i o dvacet procent nižší IQ než bílá populace."
A co když je to pravda?
 
 
 
No dobře. Možná, že je to skutečně pravda. Ale k čemu je takováto statistická "pravda" vůbec dobá ? Tato "pravda" totiž apriori předurčuje postoj "bílé populace" (mimochodem, kdo je vlastně ta bílá populace ?) k Cikánům... Jak k tomu příjde chudák, který se tomuto statistickému průměru vymyká ? Bude totiž řadou "bílých" hlupáků "se statisticky  velkými mozky" automaticky brán jako untermensch...
 
 
 
Mimochodem, jaký závěr pane Bakaláři dovodíte z faktu, že se na tomto chatu pohybujete pod ženským nickem ?  A netvrďte, že to není pravda.... Vaše slovní obraty znám totiž velmi dobře!
0/0
26.5.2004 11:54

Franta7

Re:
K čemu je dobrá pravda? Podle mě, k tomu aby jsme se více poznali. Pes je pes a nemyslím si, že je méněcenný jen kvůli tomu že má menší mozek, je to fakt. Ale proč by to mělo být tabu ????
0/0
26.5.2004 14:17

Franta7

Re:
Narozdíl od fašistů si myslím že Róm a Čech možná cítí bolest a radost stejně jako Čech. Pouze to IQ je u cikánů o něco nižší. Jo a bakalář nejsem.
0/0
26.5.2004 14:23

Zwerg

Re:
>>> Jo a bakalář nejsem.
 
To si skutečně Franto nemyslím, že ty bys mohl být Bakalář...
0/0
26.5.2004 15:08

Tajné

Re:
on mysilí ynternetova fany
0/0
26.5.2004 21:25

Isbjoerna

Re:
Nevim, jak pes, ale psice je lepsi/hodnotnejsi nez nektery clovek.
0/0
26.5.2004 15:15

venousekh

Fakt nejsem rasista
ale v našem městě , žije asi 3000 bílejch a mezi nima je docela dost idiotů , flákačů a sociálů. Odhadem taková dobrá stovka. No a pak tu žije pět rozvětvených rómských rodin ( asi sto lidí ). NIKDO z nich nepracuje, pouze dva provádějí veřejně prospěšné práce za krádež. Sorry vlastně ještě jeden dělá u Silnic. Deset z nich sedí ( krádeže , rvačky a jeden za znásilnění ). Nemusím podotýkat , že procento vysokoškoláků a středoškoláků se rovná 0 a tuším , že pouze dvě holky a jeden kluk mají výuční list. Mám v této skupině dva dobré kamarády , ale vetšina ze zbývajících jsou diskotékový rváči a taky opilci.
Nechci nějak přizvukovat zcestným rasovým teoriím , ale není toto trochu nepoměr ?
0/0
26.5.2004 10:35

Franta7

Jojo pravda je rasistická.
Jojo pravda je rasistická.
0/0
26.5.2004 11:20

Ivor

Rozdily mezi lidmi.
Ja bych rozdily mezi rasami, potazmo mezi lidmi nepopiral. Jenom bych tolik netvrdil, co je lepsi a co horsi, i kdyz vybrat si dovedu. Krome toho, co je zrejme na prvni pohled (barva, oci, nos atd... ) existuji i jine, rekneme vykonostni rozdily. Lide jsou nesmirne prizpusobivi. Vezmeme si treba americke cernochy. Stacilo nekolik stoleti selekce na fyzickou drinu, casto byli i zamerne slechteni (ano, pripousteni, jako dobytek - to se delo a prave v USA) a nyni ve zmenenych spolecenskych podminkach jsou v nekterych sportovnich disciplinach naprosto nedostizni. Staci se podivat na vysledky olympiad. Nebo jiny pripad, ktery take nepostihuje celou rasu - zide jsou totiz bili jako my. Ti uz nekolik tisic let provadeji selekci na gramotnost - chlapec se tam stava plnopravnym clenem spolecnosti pri obradu, pri kterem prokaze schopnost precist neco z tory v synagoze (prominte mi chabou znalost jejich zvyku, asi ma ten obrad hlubsi nebo snad jiny vyznam, ovsem o to ted nebezi). A pohledme na seznam nositelu Nobelovych cen. Podivejme se na vedy a umeni.
A ted se zamysleme, na co se v prubehu staleti adaptovali cikani. Kocovnicky zivot parazitujici na usedlem obyvatelstvu, okamzite rozhodovani, zadne dlouhodobe planovani ani odlozena spotreba. Odlisne mravni a moralni normy. Po gramotnosti ani stopa. Naroky na hmotnou kulturu minimalni, jen co se uzije u ohniste a vejde do vozu.
Samozrejme, toto vsechno funguje statisticky, takze asi budou i nesikovni slabi cernosi, hloupi zide a nejaci vzdelani inteligentni cikani (napr. znam jednoho doktora), problem je v tom, koho a ceho je nejvic a co a jak se uplatnuje.
0/0
26.5.2004 10:13

pinguinone

Re:
.
0/0
26.5.2004 10:18

Sudajev

Re:
Hele ptáku ve fraku ať si tím palcem nevypíchneš vočičko, neměl bys prostorové vidění a to je u příživníka tvého typu podstatná vada, žáci by s tebe měli srandu.
0/0
26.5.2004 10:38

cheos

Re:
Možná by tento text byl vhodný jako předmluva k diskutované knize.
0/0
26.5.2004 10:21

Ivor

Re: hmmm, to je legracni.
Nebyl. Predevsim neni dost kvalitni ani vedecky ani literarne. Ale jako prispevek v debate obstoji.
0/0
26.5.2004 10:24

pinguinone

Re:
..tak to trochu napoliruj..
0/0
26.5.2004 10:30

Ivor

Re:
veda ani literatura nevznika polirovanim,
a pokud ano, tak neni "opravdova" a nezanechava nic vyznamneho pro budoucnost.
0/0
26.5.2004 10:32

pinguinone

Re:
..mam tam ...  , ale nemyslim si ,ze by nemohlo neco vzniknout , tak ,ze opravuji a vylepsuji..na okraj
0/0
26.5.2004 10:40

Ivor

Re:
ja vim,... mas tam   ,  
ale dokonce tak vypada vetsina produkce v obou odvetvich.
  mas to jako s nabytkem z drevotrisky... srovnej ho s tim ze dreva,  sam ve sve praci bojuju s tim, abych jenom nepoliroval, neni snadny jit na koren veci (a to je vlastne duvod, proc jsem to tam psal - lidi se deli o nazory a zkusenosti, jinak nevim, proc by to nekoho dalsiho zajimalo).
0/0
26.5.2004 10:52

cheos

Re:
A kniha je ?
0/0
26.5.2004 10:34

Ivor

Re:
nevim
0/0
26.5.2004 10:36

Isbjoerna

Re:
Pri posouzeni kvality knihy je treba take pohlednout na to, co je jejim ucelem. Je-li ucelem oslovit (a treba mobilisovat) urcitou skupinu lidi, a kniha tento ucel splni, pak by se dala oznacit jako "kvalitni".
 
Proto se divam take na to, koho chce kniha oslovit. Skupinu lidi s nizkou sebeuctou, pramenici v socialnim neuspechu. Tyto socialni trosky s nizkou sebeuctou (a tim i nizkou/zadnou uctu ke druhym), prehnanym "pudem" souperení, ktery -vzhledem k prozitym socialnim neuspechum ve "vlastni skupine"- obrátí proti mensinam a slabym. Jejich "souperení" pak vyhrocuje v nekontrolovatelne agresi a rasovem nasili.
 
Kniha, ktera dava tomuto nasili "(pseudo)vedecky" podklad, zaroven toto nasili omlouva a legalisuje a dává nasilnikovi dojem "spolecensky prospesne prace" (cisteni rasy). - V tomto aspektu vidim nejvetsi nebezpeci takovychto knih.
0/0
26.5.2004 11:11

Isbjoerna

Re: Oprava
zaroven toto nasili omlouva a legalisuje a dává nasilnikovi dojem...
 
zaroven toto nasili omlouva a legalisuje, dává nasilnikovi dojem...
0/0
26.5.2004 11:15

Zwerg

48 69 20 73 68 69 74 62 6A 6F 65 72 6E 61
49 20 73 65 65 20 79 6F 75 20 61 72 65 20 69 6E 20 73 6F 6D 65 68 6F 77 20 70 68 69 6C 6F 73 6F 70 68 69 7A 65 20 6D 6F 6F 64 20 6E 6F 77 2E 2E 2E
0/0
26.5.2004 12:03

Isbjoerna

Re:
4D 75 DF 74 20 64 75 20 73 6F 20 76 75 6C 67 E4 72 20 73 63 68 72 65 69 62 65 6E 3F 20 5A 77 69 6E 67 74 20 64 69 63 68 20 64 61 7A 75 20 64 65 69 6E 20 6D 61 6E 67 65 6C 6E 64 65 73 20 53 65 6C 62 73 74 62 65 77 75 DF 74 73 65 69 6E 3F
0/0
26.5.2004 12:42

Zwerg

Re:
49 20 67 75 65 73 73 20 69 73 20 6E 6F 74 20 61 20 71 75 65 73 74 69 6F 6E 20 6F 66 20 73 65 6C 66 2D 63 6F 6E 66 69 64 65 6E 63 79 2E 59 6F 75 20 73 65 65 2C 20 74 68 69 73 20 63 68 61 74 20 69 73 20 61 6E 20 61 70 70 6F 73 69 74 65 20 6A 75 73 74 20 66 6F 72 20 62 61 62 62 6C 69 6E 67 2E 2E 2E 2E 53 6F 20 49 20 6A 75 73 74 20 62 61 62 62 6C 65 20 68 65 72 65 2E 2E 2E 20 53 69 6D 70 6C 65 2C 20 69 73 6E 27 74 20 69 74 20 3F 21 61 70 72 6F 70 6F 73 2E 20 42 69 73 74 20 64 75 20 74 61 74 73 E4 63 68 6C 69 63 68 20 65 69 6E 65 20 53 63 68 61 63 68 74 65 6C 20 3F
0/0
26.5.2004 12:58

Zwerg

Re:
41 20 6D 69 73 74 61 6B 65 2E 20 49 20 6F 66 20 63 6F 75 72 73 65 20 77 61 6E 74 65 64 20 74 6F 20 77 72 69 74 65 20 22 49 20 67 75 65 73 73 20 69 74 27 73 20 6E 6F 74 20 61 20 71 75 65 73 74 69 6F 6E 20 6F 66 2E 2E 2E 22
0/0
26.5.2004 13:12

Isbjoerna

Re:
41 75 63 68 20 69 6D 20 43 68 61 74 20 6B 61 6E 6E 20 6D 61 6E 20 68 F6 66 6C 69 63 68 20 71 75 61 73 73 65 6C 6E 20 3A 2D 29 2E 20 22 53 63 68 61 63 68 74 65 6C 22 20 68 61 73 74 20 64 75 20 77 6F 68 6C 20 69 6D 20 57 F6 72 74 65 72 62 75 63 68 20 67 65 66 75 6E 64 65 6E 2C 20 77 61 73 3F 20 57 65 6E 6E 20 73 63 68 6F 6E 2C 20 64 61 6E 6E 20 22 61 6C 74 65 20 53 63 68 61 63 68 74 65 6C 22 2C 20 61 62 65 72 20 69 63 68 20 62 69 6E 20 6B 65 69 6E 65 20 53 63 68 61 63 68 74 65 6C 2E 20 49 63 68 20 62 69 6E 20 65 69 6E 65 20 61 6C 74 65 20 48 65 78 65 21
0/0
26.5.2004 13:28

Zwerg

Re:
4F 4B 20 6F 6C 64 20 68 65 78 65 64 20 63 68 61 70 20 3A 2D 29 45 76 65 6E 20 74 68 65 20 63 68 61 74 20 63 6F 75 6C 64 20 62 65 20 70 6F 6C 69 74 65 2E 2E 2E 20 49 20 61 67 72 65 65 2E 20 54 68 61 74 27 73 20 61 20 64 65 65 70 20 74 72 75 74 68 2E 42 75 74 20 79 6F 75 20 73 65 65 2C 20 49 20 77 6F 6E 27 74 20 62 65 20 61 6E 6F 74 68 65 72 20 70 65 72 73 6F 6E 20 61 6E 79 20 6D 6F 72 65 2E 2E 2E 2E 41 62 65 72 20 6D 61 63 68 20 64 69 72 20 6E 69 63 68 74 73 20 64 72 61 75 73 21 42 54 57 2C 20 63 61 6E 20 79 6F 75 20 66 69 6E 64 20 61 6E 20 75 67 6C 79 20 67 72 61 6D 6D 61 72 20 6D 69 73 74 61 6B 65 20 69 6E 20 6D 79 20 70 72 65 76 69 6F 75 73 20 63 6F 6E 74 72 69 62 75 74 69 6F 6E 20 3F
0/0
26.5.2004 14:01

Isbjoerna

Re:
73 65 6C 66 2D 63 6F 6E 66 69 64 65 6E 63 65
 
 
P.S. 44 69 65 20 48 65 78 65 20 3D 20 65 69 6E 65 20 46 72 61 75 21
0/0
26.5.2004 14:29

Zwerg

Re:
>>>73 65 6C 66 2D 63 6F 6E 66 69 64 65 6E 63 65
59 6F 75 20 70 61 73 73 65 64 21 20 3B 2D 29
 
>>>44 69 65 20 48 65 78 65 20 3D 20 65 69 6E 65 20 46 72 61 75 21
 
59 65 73 2C 20 49 20 75 6E 64 65 72 73 74 61 6E 64 20 77 68 61 74 20 79 6F 75 20 77 61 6E 74 20 74 6F 20 69 6E 64 69 63 61 74 65 2E 2E 2E 2E 2E 42 55 54 21 20 59 6F 75 20 73 65 65 2C 20 61 62 6F 75 74 20 39 38 25 20 6F 66 20 74 68 65 20 22 66 65 6D 61 6C 65 73 22 20 77 68 6F 20 77 68 6F 20 72 75 6E 20 74 68 65 69 20 73 68 6F 75 6C 64 65 72 73 20 77 69 74 68 20 49 6E 74 65 72 6E 65 74 20 68 61 76 65 20 62 61 6C 6C 73 20 69 6E 20 72 65 61 6C 20 6C 69 66 65 21 53 6F 20 49 20 61 6D 20 73 75 72 65 20 79 6F 75 20 68 61 76 65 20 74 6F 20 75 6E 64 65 72 73 74 61 6E 64 20 6D 79 20 63 65 72 74 61 69 6E 20 64 69 73 74 72 75 73 74 66 75 6C 6E 65 73 73 2E 2E 2E 20 3B 2D 29
 
0/0
26.5.2004 14:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.