Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porodníci za utrženou hlavičku nemohou

Případ loňské smrti novorozené holčičky, které lékaři při porodu utrhli hlavičku, zřejmě policie odloží. Odborníci totiž neshledali v postupu pracovníků Fakultní nemocnice v Olomouci žádné pochybení. Rodina, která na dítě čekala jedenáct let, podala po tragédii trestní oznámení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

UGLY LEF

Romka či neromka...
.. chování v těhotenství takové či onaké ... dle mého názoru se jednalo o neodhalenou tělesnou vadu, která zapříčinila tuto ojedinělou tragédii. Rozhodně bych netvrdil, že šlo o úmysl či nějakou rozhodnou nedbalost ze strany porodníka
Myšlenku úmyslu může vyslovit snad jen člověk s hodnotou IQ na hranici debility
A pro REWELLa:
doporučuji se míň dívat na Chicago Hope a pohotovost a Dr. z hor apod.
Snad si nemyslíte, že školství v US vypadá, jak to bylo ukázáno a prezentováno v BH 902 10
Dtto je to s tím zdravotnictvím
 
0/0
21.5.2004 16:28

Šárka W

Mno
Vzhledem k tomu, ze v "Americkem zdravotnictvi" pusobim jiz pres dvacet let, mam dojem ze o nem neco malo vim. A to malo co vim je, ze kdyz diteti "nahodou" upadne hlavicka pri porodu, tak je k tomu obvykle nejaky duvod. A ten duvod se zatracene dusledne hleda. A je absolutne nemyslitelne rici "nikdo za tohle nemuze a basta". I pri obtiznem porodu ma koneckoncu porodnik zodpovednost za to, jak porod probiha -  neni to nahodou jeden z hlavnich argumentu proti porodum doma a proti porodnim asistentkam? A kdyz jsou doktori ochotni tvrdit ze k utrzeni hlavicky plodu doslo samo od sebe, jake pak maji pravo trvat na tom, ze jedine v nemocnicich pod lekarskym dozorem jsou porody bezpecne<
0/0
21.5.2004 23:07

Mao221

odborníci
To jeden žasne kolik je mezi námi odborníků na medicínu, kteří přesně vědí co měli nebo neměli ti lékaři dělat. Se divím že jsme jako republika v takovym hnoji, když jsme takový národ génialních samouků
0/0
21.5.2004 15:28

huhu007

???
Chudáci rodiče a chudák doktor, kterému ten černý petr zůstal v ruce. Ještě že mají supové o čem psát a psychopati nad čím tetelit nebo rozčilovat.
0/0
20.5.2004 13:42

Maxinedobrota

Có ?
jaký petr ? Vo tom nic nepsali ! Psali že mu zůstala v ruce hlavička ?
0/0
20.5.2004 14:27

huhu007

Re:
Kopněte tam dvojku...
Černý petr je známá karetní hra, prohraje ten, komu zůstane v ruce černý petr. V přeneseném významu se toto rčení použije v případě, že na něj vyjde nějaký průser, který by mohl vyjít na kohokoli jiného. Je samozřejmě otázka, jestli by k tragédii došlo, kdyby tam byl nějaký jiný doktor, kdyby třeba vzal tu hlavičku jinak, nebo se rozhodl pro císařský řez - takového doktora to bude trápit ještě pěkných pár let. Z hlediska pohledu paranoidně-kverulatntního psychotika je to určitě těžký zločin a doktor patří za mříže (názoru matky toho novorozeněte se nedivím a chápu jej), nicméně jsem přesvědčen, že by ten doktor dal nevímco za to, aby se v případě toho mrtvého novorozeněte mohl rozhodnout jinak a aby měl ještě druhou šanci. Tuto šanci bohužel medicína nedává. Vaše reakce je jasnou ukázkou Vaší psychické nedostatečnosti. Přesně v duchu původního příspěvku.
0/0
21.5.2004 22:16

Yenin

Nešťastná náhoda
Lidi snad si nemyslíte, že by tohle udělal lékař úmyslně??? Miminko nemohlo být vůbec zdravé - myslíte, že normálnímu zdravému miminku by se mohla utrhnout hlavička??? Jestli mělo nějakou vadu kostí přece lékař nemohl vědět - nebo si myslíte, že je vhodné ozařovat plod pro výsledky kostní denzitometrie. Jakékoli vyšetření těhotné ženy se provádí s maximální ohleduplností a s co možná nejmenšími riziky pro matku i plod a pokud není nutné tak se ani žádné vyšetení nedělá. Jak ten lékař mohl vědět, že dítě je poškozené. Při cukrovce je sice riziko poškození plodu, ale ultrazvukové vyšetření nic takového nepotvrdilo.
0/0
20.5.2004 12:52

rewell

Re:
náhoda nenáhoda, stačí když se člověk podívá na různé západní televize, kdy ukazují porody, operace, vyšetření apod. Český člověk by mohl zaplakat nad tím, jak se s vámi celá ta lékařská suita vč. sester mazlí, jak vám radí, jak vás utěšuje, jak máte zajištěnu lidskou důstojnost vč. intimity prostředí, oblečení, přikrytí atd.
U nás? jděte se milej někam podívat: většinou to vypadá po nemocnicích a především po vyšetřovnách jako když pacienti či pacientky nejsou lidé ale zvířata , tj. většinou nepřikrytí, nazí, apod. A to je prosím české lékařství.  V tomto je to nejhorší na urologiích a na gynekologiích, kde lidská důstojnost je pryč.
A pak něco povídejte...
0/0
21.5.2004 10:40

huhu007

Re:
Ale ale, máte potíže s prostatou, nebo jste se nechal předělat na ženskou jako transsexuál? Měl byste nám ty špatné osobní zkušenosti na urologii a především gynekologii barvitě popsat. Už dlouho jsem se nad vaším příspěvkem nezasmál
0/0
21.5.2004 22:21

gablonzer

Re: souhlas
Souhlasím s Vámi, jistě se nejdnalo o úmyslné zanedbání čehokoliv. Nicméně v případě této pacientky s přihlédnutím její problémy bych volil císařský řez.
0/0
21.5.2004 11:31

flamme

Re:
Je lehké ted říct, jak by to bylo tenkrát nejlepší. Lékař nemohl jistě tušit, že se něco takového stane, byl by zajisté jednal jinak kdyby to šlo. Je to velké neštěstí, neumí si představit tu děsivou situaci na sále, co všichni v ten okamžik prožívali, ale jistě by se neměla dávat vina lékaři který je zkušeným porodníkem. Jistě jednal podle svého nejlepšího svědomí.
0/0
21.5.2004 11:48

antix

diabetes
Myslím, že ten nešťastný porod ovlivnila skutečnost, že matka je diabetička. Těch případů prý se v minulosti v porodnictví stalo víc, ale protože se o nich nepsalo, vypadá to, že jedině v Olomouci trhají hlavičky novorozencům a vyvolalo to takovou paniku. Pro rodinu je to určitě neštěstí, ale při normálním porodu, kdy matka i dítě jsou připravené, by se to stalo těžko. Otázka je, zda toto všecko šlo předvídat.
0/0
20.5.2004 12:43

Joshuaboy

!!!
Je fuk, jestli to byla Romka nebo ne. Stát se to může komukoliv! Je to tragédie
0/0
20.5.2004 12:24

jarda1

Myslel jsem si to
Myslel jsem si to od začátku. Ta matka byla Romka a ty jsou hodně nedbalé - fetují, pijí, kouří i těhotné. Věřím tomu, že tu něco nebylo v pořádku už předtím. To dítě bylo asi už udušené, jak se vyjádřili lékaři. Nikdo mi nenamluví, že erudovaný odborník, jakým ten primář nesporně je, by to udělal úmyslně, že by jí nepomohl, ačkoliv by to šlo, jak tvrdí její rodina, která u toho nebyla. Cikáni pokaždé viní jiného, jen ne sebe. Když se před lety ufetoval heroinem vnuk olašského krále (Josefa Smolky), taky obvinili nemocnici v Ostravě - že mu nevypumpovala žaludek (u intravenózní aplikace heroinu to nemá význam) atd. A že neměl zájem o protidrogovou terapii, to je nezajímalo. Kdo ví, co v těhotenství tropila.  
0/0
20.5.2004 12:22

klouzavec

Re:
Zřejmě nejsi normální,Myslíš si,že když někdo čeká na dítě 11 let ,že bude fetovat atd.jak ty píšeš?A mimochodem,české matky také fetují a tropí hlouposti a navíc někdy ty novorozeňata udusí,pohodí u popelnic atd.Kdyby šlo o tvoje dítě mluvil bys jinak.Doufej že ty v životě o dítě nepříjdeš a je to jedno jakou cestou .
0/0
20.5.2004 15:44

RRorys

Re: obdivuji te
Odivuji jak dokazes bravurne na dalku najit vinika pripadu. Koukam za by jsi se hodil na jakekoliv povolani typu doktor, soudce a pod. Ani se nemusis podivat na cloveka, staci ti rict ze to byla romka a ty je zaradis do sve skalilky a hned mas presnou diagnozu. Opravdu borec
0/0
21.5.2004 10:31

flamme

Re:
Co já vím, tak bysme si mohli brát příklad z toho, jak se Romové starají o rodinu, o své děti. Jejich děti jsou pro ně všechno...tak proč ji hned na dálku obviňovat z toho, že plod sama poškodila svým jednáním. Ty snad víš jak se v těhotenství chovala? Muj bratranec -není Rom - si pořídil dítě a přijede se na něj občas podívat. Kluk ho nezná, je střídavě u prarodičů a praprarodičů... jemu je hanba, a jemu bych ty cikány, jak ty říkáš, dala za vzor...
0/0
21.5.2004 11:44

jarda1

Re:
Jejich děti jsou pro ně všechno. Tak asi proto je posílají krást, že?
0/0
21.5.2004 11:56

flamme

Re:
Ne ze bych je povazovala za kdo vi jak slusne, ale uprimne receno: kdo jim da sanci? Kdo je zamestna? Vzpomente si na aferu s Romkou, kterou nevzali do Rossmanna a ona nahrala prijimaci pohovor.Kolik tu bylo prispevku typu : ja bych zadnou cernou svini nezamestnal! Spousta z nich krade, ale urcite ne vsichni. A tim, ze se hazeji do stejneho pytle, jim nedavam nejmensi sanci se zmenit. Trochu se nad tim zamyslet a opravdu uprimne si odpovedet by ale asi stalo moc casu a clovek by musel uznat, ze to tak opravdu je, ze?
0/0
21.5.2004 20:03

Joshuaboy

!!!
Mohlo to být to tak, že plod se "zasekl" v porodních cestách ženy, stahy dělohy způsobily jeho zadušení a smrt. Lékař aby zachránil mohl operovat a tím zachránit život matce "oddělil" hlavu dítěte od těla. Poté následovala okamžitá operace. Takovýto případ je skutečně popsán v učebncích medicíny.
0/0
20.5.2004 12:03

vitamin C

podivné
Porodník utrhne dítěti hlavičku a nemůže za to? Minimálně podivné!
0/0
20.5.2004 11:51

Barunecka

Re:
Na druhou stranu, dite se pri porodu standardne taha za hlavu. Asi melo nejak poskozenou pater - je divne, ze zrovna toto dite nesneslo to, co je obvykle.
0/0
20.5.2004 11:59

iuos

hmm
asi odpadla sama...
no teď vážně - nerozumím několika věcem:
- ono se pozná před porodem, jak je to dítě těžký?
- jak se to tak přihodí, že se utrhne hlavička?
0/0
20.5.2004 11:40

Kleki Petra

Re:
To mě taky mate. Nevím, zda je tak nemožné uveřejnit, jestli nešlo o nějakou vývojovou vadu týkající se páteře. Jinak opravdu nevím.
0/0
20.5.2004 11:56

jojoj897

bílá mafie !!!!!
jenom dodám, že konstrukce pana kleki petra by byly opravdu k smíchu - kdyby se nejednalo o lidská neštěstí  pan klekí petra je zřejmě ještě nemocniční panic a také nikdo z jeho okolí zřejmě neměl tu "čest" být odkázaný na bílou mafii - nebo že by on sám byl členem bílé mafie? Ale to už by od něj bylo bílomafiánské lobování  
0/0
20.5.2004 11:19

zlý fořt Emil

Re:
Já si myslím, že až ti pan klekí petra za ty tvoje kecy jednou rozbije hubu, tak ti bude bílá mafie dobrá :-))
0/0
20.5.2004 11:25

jojoj897

Re: to jako že je sám velkej bílej mafián?
   
0/0
20.5.2004 11:43

moonraker

Re:
ty kretene blbej, kdyby bila mafie kdysy podobnym spusobem utrhla tu tvoji sprostou kebuli tak by to tenkrat nebylo na soud, ale na Rad vitezneho unora za zasluhy o dedebilizaci spolecnosti
0/0
20.5.2004 12:48

Kleki Petra

Re:
Ale jdi, ty brepto!  Aby ti nerupla cévka!
0/0
20.5.2004 13:27

Kleki Petra

Re:
No potěš! Ty máš slušně vybíleno!
0/0
20.5.2004 11:34

BBarret

Re:
To je nabíledni .
0/0
20.5.2004 12:58

Chodovarka

Jen dvě slova
Bílá mafie.
0/0
20.5.2004 10:40

Kleki Petra

Re:
Nečetli jsme závěry znaleckého posudku. Nebo ano? Tak jaká Bílá mafie? A trestní stíhání zatím zastaveno nebylo, přičemž o něm rozhodne policie, ne lékař. Nebo že by šedobílá mafie? To už by bylo něco jako židozednářské spiknutí.
0/0
20.5.2004 10:49

Kleki Petra

Re:
Dodám ještě, že ve druhém dnešním článku o povinnosti Bulovky zaplatit za zmrzačení chlapce znalecký posudek jednoznačně kvalifikoval situaci jako zavinění lékařů.
0/0
20.5.2004 10:53

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Zajímavé je, že ať už skutečně nebo domněle poškození pacienti a příbuzní mají tendenci podávat na zdravotnický personál oznámení trestní s vyhlídkou na to, že skutečný nebo domnělý viník půjde sedět. PROČ? Není náhodou lepší soudit se o citovou újmu, ušlý zisk, ztrátu společenského uplatnění atd. a ne vytloukat klín klínem? Zdravotnická zařízení několikrát zaplatí mastné odškodné (viz chlapec po operaci na Bulovce) a potom si ve vlastním zájmu dají pozor a systémové chyby si pohlídají ... náhodu však nikdy vyloučit nelze. Když jim ale někdo zavře doktora ... dobře ... přijmou dalšího ... Na Západě už to pochopili dávno ...
0/0
20.5.2004 10:20

MaryN

Re:
Souhlasím...
Jen mě zaráží věta matky matky té holčičky, kde se podivuje, že jí dcera volala před porodem, že ona i miminko jsou v pořádku a o smrti se dozvěděla v noci. Vyvozovat z toho, že za to mohou lékaři je absurdní. No,  přeci ta tragédie se stala v průběhu porodu, kdy se stav rodičky může změnit z minuty na minutu a z minuty na minutu se může porod stát otázkou života a smrti pro dítě, jak pro matku.
 
 
0/0
20.5.2004 10:45

Lowel

Re:
Já v Olomouci rodila, a vím , že např. p primář řekl, že není nutný císřský řez, a pak se nedalo už nic dělat, myslím že občas lékaři špatně odhadují situaci.Po 18 hodinách trápení kdy přiškrcená dcera se stále vracela se lékař rozhodl, a svojí váhou , nalehl na břicho aby mi pomohl.Dnes jsem mu vděčná, protože by podle něj nebyla na světě ani má dcera, ani já, takže smekám před lékaři, kteří odhadují rychle a cíleně a ne bez zájmu.
0/0
20.5.2004 11:20

mpes

Re:
Doporučuji příště rodit v jiné porodnici. Když jsme poprvé rodili v Olomouci, tak páni doktoři taky udělali pár chyb, kterým ovšem oni neříkali chyby (vyvolání porodu, následné utlumení porodu s tím že se přes noc přece nebude rodit  apod...).
Druhé dítě jsme rodili ve Šternberku - vřele doporučuju. Rodili jsme v noci, nikomu to nevadilo, naprostá pohoda mezi lékaři a sestrami (všimla jste si té nadřazenosti v Olomouci?). Opravdu pohoda se vším všudy. Olomouc už nikdy více !!!!
0/0
20.5.2004 12:44

Lowel

Re:
Bohužel to máte pravdu dnes bych se rozhodovala jinak a dala bych přednost jen lékaři o kterém něco vím, a který by se o mne jako porodník staral hned od začátku.Připadá mi hloupé, když se o vše starají jen porodní asistentky a lékař se přijde jen na chvíli podívat a nic víc,kdyby u toho nebyl manžel tak nevím co by se stalo.Dost řádil a dnes jsem mu za to vděčná.
0/0
20.5.2004 15:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.