Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Romové obléhají ambasádu

Česká ambasáda v Londýně se v těchto dnech přeměnila v "azylový dům pro bezdomovce". Na úřad se uchylují desítky českých občanů, často Romů, kteří žádají o zaplacení zpáteční cesty domů. Někteří dokonce pohrozili tím, že jinak budou spát před velvyslanectvím na ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

herulinka

Oni jsou tak chytří,
že jedou "hledat práci" a neuvědomí si, že potřebujou mít finanční rezervu na cokoli...a když dojdou, tak prostě ambasádo zaplať. Dovolí si tohle bílý? Aby se gádžové hrnuli na úřad v davech, že byli okradeni? Že by měli v Anglii tak vysokou kriminalitu? Jedině díky cikánům, jinak si to neumím vysvětlit :-)
0/0
21.5.2004 19:04

Leto_Atreides

Čemu se divíme?
TAKHLE jsme si je přeci vychovali. Oni vždy natahovali ruku a my jim vždy něco dali. Ze svého. Teď se nám to vrací jako bumerang.
Jak si pročítám některé příspěvky, mám pocit že mnozí sněhobílí "praví" Češi nepochopili podstatu problému. Ten netkví v odlišné barvě pleti (takoví vietnamští prodejci jsou myslím v průměru mnohem pracovitější než jejich čeští zákazníci), nýbrž v jednoznačně parazitické kultuře těchto "českých občanů". To je třeba říct naprosto tvrdě, bez autocenzury, orwellovského newspeaku, kterýžto se moderně zove politickou korektností. Jak z toho ven?
Budu stručný: vzděláváním. Nedělám si iluze o možnosti "převýchovy" Cikánů ve věku 20 a více let (slovo "Rom" pochází z cikánštiny a o Angličanovi taky neřeknu, že je "Inglišmen"); soustředit se tedy musíme na jejich potomky - minimálně ve stejné míře, jak se to děje u většinové populace. Máte doma tekoucí vodu, vyhovující hygienické podmínky, posíláte děti do školy? Výborně, žádný problém. Ne? Promiňte, ale zákony platí stejně pro všechny... Lepší než vystavit děti absolutně nevyhovujícím podmínkám ve vlastní rodině je adopce či nějaká forma ústavní výchovy.
Dále je potřebná změna sociálního systému tak, aby vychovával lili k práci (viz Slovensko) a omezení sociálních dávek pevným maximem (viz Slovensko).
Máte někdo lepší řešení? Sem s ním!
0/0
21.5.2004 16:34

dasha22

hm...
Vite,me to zarazi!Pred asi rokem sem se vypravila do Irska na zkusenou,za jazykem a tak...nu byla sem rok po skole na letenku a vsechny vydaje s tim spojene sem si vice mene musela pujcit...ani me nenapadlo,vesechno utratit a pak jit porsit na ambasadu,prvni mesic jsem neznali jine nez Tessco vyrobky v barve modro-cervena(proste to nejlevnejsi),kdyz sme si chteli koupit neco na vic,sakra sme pocitali a penize na letenku domu prste byly pekne v obalce hodne zastrceny ,aby nas ani nenapadlo na ne pomyslet,dokud nebudm mit jistou praci a ubytovani...nam se to povedlo....ale kdyby ne porste to uvazovani o ceste domu bylo uplne na jiny urovni nez vubec napada nase spoluobcany v UK...zustava mi nad tim rozum stat a nedelaji ostudu jen sobe,ale cely nasi malinky zemi,ktera ma zatim, jeste porad ve svete docela dobre jmeno!
0/0
21.5.2004 12:40

1_130_202_135

Re:
Rozdíl je v druhé větě - jsem se vypravila na zkušenou , za jazykem a tak... Oni se tam vypravili jen tak!
0/0
21.5.2004 12:43

Maxinedobrota

JOÓÓ !
Dvoupatrový autobus pojede kolem Nažidel ! A řidič slibuje, že to bude pálit nejmíň 200 km/h ! Na úpravách autobusu, zejména na vyladění motoru na dvojnásobný výkon pracuje již parta věci oddaných machrů, kteří ladili i Engeho formuli ! Věří že dosažení rychlosti 200, by neměl být v Nažidelské zatáčce problém !
 
0/0
21.5.2004 11:48

1_130_202_135

Re:
"Výtěžnost" nažidelské zatáčky byla asi 36% (ověřovací jízda 8.3.2003). V případě autobusu s 36 cestujícími zůstává na starost našemu zdravotnictví 23 lidí... Jednal jsem s právním zástupcem Pavla Krbce, pokusil by se vyřídit pro něj krátkou dovolenou...
0/0
21.5.2004 11:57

Kleki Petra

Re:
... a co takhle Cesta tam a zase zpátky?
0/0
21.5.2004 11:58

Isbjoerna

Re:
"Řada z nich přijela jen s několika librami v kapse a se zpáteční jízdenkou do pěti dnů."
 
 
Udivuje me, ze jizdenka z CR do London a zpet plati jen pet dnu  Nemecka zpatecni jizdenka Hannover-Hamburg plati nejmene jeden mesic, mam dojem, ze dokonce dva mesice.
0/0
21.5.2004 12:36

herulinka

Re:
Možná to záleží na tom, kolik stojí. Každopádně by bylo dobré počítat, jak dlouho jsem v zemi, odkud musím případně odjet, pokud neseženu práci, tak, aby mi lístek nepropadl...
0/0
21.5.2004 19:11

Isbjoerna

Romové A JINI CESTI OBCANE obléhají ambasádu
"Na úřad se uchylují desítky českých občanů, často Romů, kteří žádají o zaplacení zpáteční cesty domů."
 
A kdo jsou ti ostatni cesti obcane?
0/0
21.5.2004 11:39

1_130_202_135

Re:
Cikáni!
0/0
21.5.2004 11:40

Kleki Petra

Re:
Tam žádní jiní nejsou, ovšem napsat to takto nelze, neboť by to byl rasismus.
0/0
21.5.2004 11:40

Isbjoerna

Re:
I tento svobodny list podleha cenzure?
 
P.S. Odkud/odkdy vlastne pochazi Mlada Fronta? V Nemecku byla "Junge Front" neonazisticka politicka strana, v roce 1982 nasim Bundesminister des Innern (Minister vnitrniho?) zakazana.
 
Junge Front  (ger) = Mlada Fronta (cz)
0/0
21.5.2004 12:13

MMarjanka

Možná by stačila jednoduchá věc...
Když měli peníze na cestu do Velké Británie, tak aby zároveň složili na určitou dobu (cca půl roku až rok) zálohu na zpáteční cestu - uloženy ty peníze mohou být právě na ambasádě. V případě, že se ukáže, že ani tam nelítají pečení holubi až do huby budou si moci uložené peníze na cestu vyzvednout a v pohodě odcestovat domů...
0/0
21.5.2004 11:12

Isbjoerna

Re:
Pri jakem úroku?
0/0
21.5.2004 11:52

_lu

...
Ja myslim, ze reseni romske otazky v britanii je naprosto jednoduche!!! GDO TO ZPATKY PREPLAVE DOSTANE ODMENU 100 000 KORUN!!! Ostatni sezerou zraloci...
0/0
21.5.2004 9:01

strgi

Re:
tak to aby jsme tam pro jistotu postavili jeste novy sadka a rozmnozovali je tam a jeste tak zastavime jejich vymirani.Zaloz konto a uvidis kolik lidi ti posle penize.
0/0
21.5.2004 9:17

mart_ini

Mam reseni
Slozime se! Poslem vsechny cikany do VB, zaplatime jim trajekt a u prostred La Manche odpalime naloze na spodu trupu a je jeden velkej problem vyresenej.Cestovky by na to vytriskaly prachy, kdo by se na ne nejel podivat:-)
0/0
21.5.2004 8:53

duval

vyhlašuji
celonárodní sbírku z názvem "LETADLO PRO ROMY",samozřejmě jenom pilot bude vědět,že nepoletí do Prahy,ale na Špicberky
0/0
21.5.2004 8:43

svajba

řešení z jiné strany
Romové jsou jako malé děti které budou neustále zkoušet kam až se dá jít. Dokud budeme platit tak budou nastavovat ruce. Přestaňme si jich v takový situacích všímat a dají pokoj. Kdysi v jednom pořadu na Čt pan Macek navrhoval pozitivní diskriminaci romů ve smyslu podpory rodin jejichž děti mají dobrý prospěch ve škole. Souhlásím s tím připlatit na rodičovských příspěvcích pár stokorun a myslím si, že by to určitě vyšlo levněji než v budoucnu u nevzdělaných romů platit podporu v nezaměstnanosti a další věci jako třeba jízdenky domů z Anglie. Byl by to proces na dlouhá léta, ale asi by se mohl vyplatit. petr
0/0
21.5.2004 8:00

kruci_sakra

!
Jděte už doprdele s rasismem.U vás je totiž rasista kdo rozlišuje lidi(bělochy,černochy,asiaty,mulatky  atd.) a cigoškou bordel dělající chátru.
Být cikán neznamená žádnou rasu,ale stav degenerované mysli.
0/0
20.5.2004 23:32

1_130_202_135

Re:
Při srovnání nedávného koncertu Gipsy Kings třeba s bílou hvězdou Machálkovou - hmmm. Jsem tak degenerovaný, že bych na ty GK šel asi zase!!!
0/0
20.5.2004 23:38

kruci_sakra

Re:
No tvé příklady jsou opravdu přesvědčivé.Musel jsi dlouho přemýšlet než jsi našel něco co v sobě obsahuje pojem cikán a zároveň nevyvolává zvracení.
Co takhle srovnat třeba ty tvoje mezinárodní morgoše s Rolling Stones?
0/0
20.5.2004 23:43

polarniliska

Re:
Já bych šel stokrát raději znovu na GK než na uřvané Rolling Stones.
0/0
21.5.2004 10:44

Kleki Petra

Re:
Stouni jsou lepry. GK je skvělá muzika, takoví Kormani ovšem taky. To ovšem nic nemění na tom, že valná většina obyčejné cikánské populace takovými kvalitami, ke škodě své i naší, neoplývá.
0/0
21.5.2004 11:42

1_130_202_135

Re:
Ne, tohle už je odepsaná diskuze, prostě tenhle over is over ... A over? Over je směna v kriketu, série šesti nadhozů (ovšem kriketu se dnes věnuji v jiné diskuzi)
0/0
21.5.2004 12:49

strgi

Re:
0/0
21.5.2004 9:19

nikoo

Česká televize
Teď jsme se díval na ČT a měli tam uvedená stejná čísla jako uvádí www.romea.cz. Někdo tady odpoledne psal, že www.romea.cz je zaujatý server. Bohužel se potvrdilo, že naprosto neprofesionální práci odvedla MF DNES. Žádné obléhání se nekoná o čem se tady vede diskuze???? O 36 žádostech českých občanů o pomoc na ambasádě v Londýně. Nezdá se to i Vám zaujatým trochu přitažené za vlasy. Uznejte, že teď je to opravdu mediální kampaň!!!!
0/0
20.5.2004 22:59

kruci_sakra

Re:
Mě by k neodolatelnému třesu prstu na spoušti revolveru dohnalo i 36 bivakujících morgošů na mé zahradě...
0/0
20.5.2004 23:27

nikoo

Re:
Opět virtuální realita, nikdo před ambasádou nespí!!!!!
0/0
20.5.2004 23:35

kruci_sakra

Re:
ani tím nevyhrožuje...
0/0
20.5.2004 23:37

1_130_202_135

Hledejte příčiny...
Nenávistné příspěvky jakoby nechtěly vidět kořeny celé situace - romská populace se až do začátku devadesátých let vydatně spolupodílela na budování společných statků. Až divoká a neřízená privatizace s přechodem k primitivní formě kapitalismu vzala této skupině důstojnou možnost obživy a vystrčila ji na okraj společnosti. Kdo se asi podílel nejvíce na těžké práci v dolech, v betonárkách, v chemičkách, na významných stavbách, kdo vykonával potřebnou a nenahraditelnou nekvalifikovanou práci? Bezprecedentně krutá tzv. transformace jim vzala práci a tím i možnost důstojného života. A musí být přece jasné, že současná vláda nemá kouzelný proutek, kterým by napravila všechny chyby vzniklé před jejím nástupem okamžitě. A pak není divu, že hledají pomoc někde jinde a ne ve vlastní zemi, kde je na ně pohlíženo  jako na rozené kriminálníky díky masmédiím, která tak odvracejí pozornost od dalších problémů zděděných po vládách z devadesátých let!!! Policie i justice zakrývá oči před rostoucími projevy rasismu a fašismu, které jsou tak křiklavé, že jsme na ně upozorňováni i ze zahraničí. Sami si srovnejte situaci - musí se třeba kubánští občané s tmavší pletí scházet před ambasádou v Londýně? Proč by tam jezdili, když je o ně dobře postaráno doma... A tak jen díky postupným krokům naší vlády se do situace Romů nedostanou v nejbližší době i další vrstvy našich obyvatel (zejména sociálně slabší skupiny, mladí absolventi škol apod.)!!!
0/0
20.5.2004 21:25

Sudajev

Re:
Nesouhlasím, v dolech nefárali, snad byli na povrchu a i tam jich bylo poskrovnu.
0/0
20.5.2004 21:27

1_130_202_135

Re:
...dobře - v povrchových dolech mostecké pánve
0/0
20.5.2004 21:30

Hombre007

Re:
Protože ostatní lidé (gádžové) neměli u montérek kapsy.
0/0
20.5.2004 21:41

1_130_202_135

Re:
Ale jaké rozdělování na gadžo a rom - byli to prostě party elektrikářů, montérů, stavbařů. To bylo jednoduché dělení, podle práce a ne podle umělých fašisticko-rasistických kritérií...
0/0
20.5.2004 21:45

Hombre007

Re:
Tebe ještě asi  cikán neokad.
0/0
20.5.2004 22:08

1_130_202_135

Re:
Kdyby měl možnost si vydělat jako já, jistě by si koupil stejný, možná i lepší mobil, než byl tem můj. I kreditku by jistě měl za svůj plat barevnější.... A ta peněženka už byla stará, stejně ji nemohl už dlouho nikdo nosit - kdyby měl práci a za ni výplatu, koupil by si lepší, o tom nepochybuju.
0/0
20.5.2004 22:13

Sudajev

Re:
Kdyby měl tu možnost, tak si nakoupí chlast a fet, a v práci ho 14-náct dní neuvidíš, pak přileze a požádá o mimořádnou zálohu, výmluvu si najde, a na finále vyčoruje zaměstnavatele, myslím že jsem na nic nezapoměl.
0/0
20.5.2004 22:27

1_130_202_135

Re:
(ještě vypálí podnik, protože si bude chtít upéct strážného psa a šéfovu nezletilou dceru zavleče na vlastivědný výlet do Dubí k rodině) To je zjednodušené a povchní tvrzení - dnes třeba pije a fetuje, protože je nucen minoritou v takových podmínkách, že v drogách hledá únik před strašnou realitou nepřátelského světa!
0/0
20.5.2004 22:39

Sudajev

Re:
si ty podmínky udělali sami, jim se prostě nelíbí bydlet v pěkných bytech, hned si je přizpůsobí k obrazu svému a pak závidí normálním lidem a začnou ničit i jejich věci, a co nemají to si ukradnou. Ničeho si neváží.
0/0
20.5.2004 22:43

1_130_202_135

Re:
Ale vždyť interkulturalismus nás právě může obohatit skrze zńalost a poznání jiných kultur. Právě stykem s dalšími kulturami můžeme obohatit svou osobnost. Různí lidé spolu mohou žít i přes rozdílné kulturní zázemí - je to o přijímání a respektování rozdílů. Právě setkáváním s jinými kulturami se můžeme učit a získávat.
Nevěř multikulturalismu blízkému svým pojetím "apartheidu", který rozděluje odlišné kultury obzvlášť krutým a nespravedlivým způsobem! To si zažila JAR a výbuch zášti vůči "nadřazené" rase stál za to!!!
0/0
20.5.2004 22:56

Sudajev

Re:
Těch pár bakelitů si může vybuchovat jak chce. Nevím proč říkáš kultura špíně, nemocem, a incestu atd.
0/0
20.5.2004 22:59

1_130_202_135

Re:
Ti "bakeliti" vybuchli tak, že nešťěstí korejského lidu při nedávné jihikorejské vlakové sabotáži, bylo jen samovznícením krabičky zápalek proti nezapomenutelné americké jaderné vraždě v Hirošimě. Ty osobně se považuješ za kulturního, ale přesto si ochoten klidně jít vepřové maso a souložit za ramadánu...
0/0
20.5.2004 23:04

Sudajev

Re:
E??????????
0/0
20.5.2004 23:11

Pongo

Re:
No teda ty máš opravdu inteligenci houpacího koně... jihokorejská vlaková sabotáž... ty ses určitě nenarodil, ty ses musel vylíhnout.
 
Co se týče použití jaderných zbraní v Hirošimě a Nagasaki, pak paradoxně jejich použití zachránilo mnohonásobně víc životů, než kolik jich bylo těmito bombami zmařeno a pomohlo rychle ukončit konflikt, který by pak trval ještě několik let.
 
Absolutně nevidím souvislost s kulturností a požíváním vepřového masa či souložení po dobu arabského půstu. Můj svátek to není a jen kvůli tomu, že někdo nechce jíst vepřové já se ho nevzdám. Je to můj osobní styl života. Nicméně protože žiji v tomto státě, pak nekřičím jen o svá práva, ale dodržuji i povinnosti, s čímž mají naši cikáni problém. Ti znají jen práva, ale povinnosti nebo práce jim absolutně nevoní. Když ti tak přirostli k srdci, tak si k sobě jednu rodinku nastěhuj. Schválně za jak dlouho budeš na ulici ty a ne oni.
0/0
20.5.2004 23:21

1_130_202_135

Re:
Intolerance, bolševické přesvědčení o jediné většinové pravdě - jsi vskutku dítě bolševické totality! Tobě žrát vepřové nevadí ani před lidmi, kterým je špatně jen z toho pomyšlení... Ty jsi takový kulturní referent. Někomu nevadí nosit jedno oblečení trošku déle a je nekulturní? Tak jej poučíš o jeho chybě pěstí a odstěhuješ ho do gulagů té tvé prožité totality? Ach jo, té bolševické nesnášenlivosti pevně zakotvené léty výchovy se tak sńadno nezbavíme.....
0/0
20.5.2004 23:33

Pongo

Re:
Ano, narodil jsem se v totalitě, ale to ještě neznamená, že ji schvaluji. Znovu opakuji, že vůbec ani nevíš co plácáš za nesmysly. Máš pravdu, nevadí mi požívat vepřové maso před lidmi, kterým je z toho špatně, protože pravděpodobně nevědí, o co přicházejí. Proč bych musel být tak jemnocitný? Když se někdo živí kobylkami, je mi z toho taky špatně, ale je to jeho volba, tudíž mi do toho nic není. Nevím, proč bych měl někoho poučovat pěstí, není to můj styl. zrovna tak nevidím důvod někoho stěhovat do gulagů - je vidět, že ztrácíš nervy, no jo, holt puberta...
 
A na závěr ti ještě řeknu, že většího vypatlance než jsi ty, jsem snad na webu nepotkal, protože kdyby hloupost nadnášela, budu volně parafrázovat klasika, pak bys tu nelétal jako holubička, ale přinejmenším jako raketoplán.
 
A propós, až tě cikáni třikrát oberou určitě budeš první, kdo bude křičet po jejich potrestání. Zatím jsi jen hloupý kluk bez životních zkušeností, silně poznamenaný idealismem, nesnášenlivostí vůči USA, nakažený komunistickým myšlením daleko víc než ti, kteří zde za totality vyrůstali. Je zajímavé, že když jsem podle tebe tak nesnášenliví, tak proč mi tedy nevadí černoši, asiaté, arabové... jestli to nebude tím, že s nimi nemám špatné zkušenosti. Třeba zrovna takoví Vietnamci jsou zatraceně pracovití, což o téměř žádném cikánovi říct nemůžeš. Naprostá většina jen čeká na socku a krade. Tyto zkušenosti jsou již z doby, kdy sem před 500 lety přikočovali a od té doby je to pořád stejné. Nezájem o vzdělání, nezájem o práci, jen snaha přijít bezpracně k zisku. nejlépe čórkou.
 
Přijď až dospěješ, určitě pokecáme na daleko vyšší úrovni, protože diskuse s tebou je zatím ztraceným časem.
0/0
21.5.2004 0:10

mouseova

Re:
Mohu jen souhlasit - bohužel tu nevidím svůj přispěvek, který byl zaslán Velkému Zastánci Romů a jeijich stylu vykořisťování nás - pracujících a platících...... Snad se to objeví později.
0/0
21.5.2004 10:26

Hombre007

Re:
Nech už toho, kádrováku.
0/0
21.5.2004 8:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.