Diskuze

Mírumilovné militaristické Česko ?

Porevoluční snaha české armády o modernizaci se bezpochyby zapíše do dějin vojenské historie.Na světě se nenajde jiná armáda, která by tak pravidelně a usilovně nakupovala bezcenné a zbytečné zbraně, často navíc nefunkční.Pár příkladů vždy osvěží:Modernizace více než stovky tanků T-72 stála miliardy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aiki75

22. 5. 2004 0:39
Možna
už to tu někdo rozebíral, nechce se mi číst celou diskuzi, ale v článku několik chyb.
 
1) Grippeny 3 generace, které bude mít pronajate jsou se standardy NATO, krom toho mají je (či budou mít) i Maďaři.
2) L-159 a celý vývoj byl dělán pro komerční využití, to že je budeme prodávat do světa a Američané nám tuším měli zajistit nějaké zakazky. Možná kecám, ale zájem o ně měl Egypt. Pravda je, že to moc nevyšlo, ale záměr byl dobrý.
3) Mělo se modernizovat tuším 300 tanků, ale nakonec by jich mělo byt pouze 30
 
Je hodně schnilého  ve státě Dánském, ale jako člen NATO, by jsme měli přece jenom přispět něčím do mlýna, hold pán Kalousek to bohužel neprovaděl zrovna košér.
0 0
možnosti

Aiki75

22. 5. 2004 0:43
Re:
ještě jsem zapoměl na transportery, no transportery slouží k přepravě vojáku a jak jsme se přesvěčili ty naše jsou vhodné tak pro transport do šrotu.
 
Nevím kolik se vejde vojáku do transporteru, ale 350 se mi nezdá až tak moc, jen podle mne zakazka by měla být svěřena nějaké naší firmě a ne kupovat drahé v boji pry ozkoušené stroje, řekl bych, že jsme je uměli vyrobit.
0 0
možnosti

Zwerg

22. 5. 2004 0:07
Kass vyplknul kvalitní zamyšlení...
Článek je napsán poněkud dramaticky, ale bohužel naprosto pravdivě. Pana Kasse sice příliš neprožívám, jeho občasné diskusní příspěvky se inteligenčním potenciálem často řadí někam mezi zdejšího Sudajeva a Pinkshadowa….. Avšak tento článek se Vám opravdu povedl pane Kassi!  Poodhalil jste naši skutečnou situaci, která zrovna nepobízí k výlevům optimismu…. Dobře jste také zanalyzoval úlohu profláknutého mafiána KDU-ČSL Kalouska, vrchního to arbitra armádních miliardových úniků…. Sečteno a podtrženo – článek je to sice velmi pesimistický, ale bohužel jiný být nemůže, protože naše realita opravdu taková je….  Myslím, že si rád vaše další články přečtu….. Příště prosím ale o poněkud optimističtější téma. Doufám, že v naší zemi něco takového, hodného sepsání článku, existuje…
0 0
možnosti

Dr No

21. 5. 2004 16:21
Řešením by bylo,
zavést pro státní úředníky "komunismus" - to znamená, že by si mohli ze státní kasy brát zcela legálně kolik by "potřebovali". Nemuseli by se pak uchylovat k takvým nedústojným praktikám, jako jsou různé státní zakázky, nákupy a arbitráže, které nás vyjdou mnohem dráž, protože tak cca 70% peněz neskončí v kapsách "potřebných" úředníků, ale skutečně se za ně postaví nebo nakoupí zbytečné věci, nebo se peníze rozdají jiným soukromým osobám, které nejsou zaměstnamci státu.
0 0
možnosti

barbudo

18. 5. 2004 16:03
Bývaly časy, kdy naše armáda byla schopna ...
... zastavit civilní letadlo ...
0 0
možnosti

habit

19. 5. 2004 9:22
Re:
...a nejen to. Kdysi, kdyz jsem byl na vojne, malem sundali hosi od raketaku cmelaka (praskovaci letadlo). Operacni dustojnik se preslechl a spatne vyhodnotil informaci "leti Agrostroj". A na agresora byl pripraven reagovat jednoznacne, tvrde a nesmlouvave. Moc neschazelo, aby vyzkouseli novou progresivni metodu velkoplosneho praskovani...
0 0
možnosti

Mao221

18. 5. 2004 12:48
souhlas
Pod to co napsal Mr. Kass se nemůžu než podepsat. Jakkoliv mám letadla opravdu rád, tak ani v nejmenším nechápu, proč bychom měli investovat do jejich nákupu, zvlášť za podmínek kdy na to nemáme a trápí nás celá řada daleko závažnějších problémů.
Pokud je mi známo, tak členem NATO jsou i USA, které ( jak už tu jednou zaznělo ) mají letectvo jakému se nemůže rovnat žádné jiné na světě. Proč tedy máme investovat do něčeho, co už tu je a ještě k tomu mnohem lepší. Prroč nevkládáme své investice do toho, co máme na špičkové úrovni...jako jsou třeba naši chemici. K čemu jsou nám letadla v boji proti malým, dobře organizovaným skupinám teroristů, jež jsou v současné době zřejmě nejvážnější hrozbou. Mr. Jokee je vojenským manažerem, tudíž by mohl vědět že v současné době jsou nejdůležitější specializované a pohyblivé jednotky, schopné plnit úkoly kdekoliv na světě bez výrazného zázemí - což lze o 350 transportérech říci asi jen stěží...
 
nikdo tu asi nechce odzbrojovat, ale zřejmě každému daňovému soumarovi ( a tedy i mě ) jde o to, ba yjeho peníze byly utraceny co nejefektivněji a ne aby si za ně pár starostrukturních pošahanejch gum nakoupilo hračky.
0 0
možnosti

pinguinone

18. 5. 2004 12:29
...
.
0 0
možnosti

hop54

18. 5. 2004 11:59
Naprostý souhlas
0 0
možnosti

Tyle

18. 5. 2004 11:25
Nesmíme být černým pasažérem
Souhlasím s tím, že mnohé tendry na ministerstvu obrany vzbuzují, mírně řečeno, pochybnosti. Jiné tendry byly evidentně zpackány. Pravděpodobně záměrně a za odměnu. Rozdávání peněz občanů je stále skvělá živnost. Nepamatuji se, že by došlo na osobní odpovědnost.
Článek ve mě však vzbuzuje dojem, že by autor armádu nejraději zrušil a investoval do prospěšnějších aktivit. Zajištění naší bezpečnosti bychom nechali na jiných - "jsme obehnáni spojenci a členskými státy NATO". Strategie černého pasažéra je jistě sobecká a velmi nebezpečná, pokud jí podlehne většina aktérů. NATO není založeno na tom, že každý spoléhá na ostatní a všichni jsou pak slabí. Ale na solidaritě a sdílení nákladů. Jenom tak může zajistit demokraciím převahu nad každým potenciálním agresorem a přispět tak k míru ve světě, který bohužel není samozřejmostí.
0 0
možnosti

Jookee

17. 5. 2004 20:34
hmm
Kdo to psal? Ani se nepodepíše. Ještě, že přiznal, že tomu nerozumí. Milý pane Kassi: Mě není jedno, co vláda mé země kupuje za železný šrot. Ale budu sakra rád, když budu někde v Iráku sedět například v LAW - 25, která zvýší mou šanci na přežití. Je zde spousta chyb, ale v tak obrovské instituci jako je armáda je to pochopitelné. Předpokládám, že jste mluvil o Grippenech - nejsem letec, ale pokud je mi známo, tak nic z toho co jste o nich tam uvedl NENÍ pravda. Zajímalo by mě, jaký je váš původní obor. Zřejmě to není armáda. Moje jsou vojenský management a sociální antropologie.
0 0
možnosti

Kass

17. 5. 2004 21:40
Re: reakce
Mily pane Jookee. Uvedl jsem ze nejsem odbornik na vojenskou problematiku. Jsem pouze obcan platici dane a tim padem sponzorujici armadu. Proto mam pravo reagovat na ne-schopnost sve vlady. Nasi vojaci sedet v LAWu na pousti nesedi a nikdy nebudou, maximalne nekam poslem nemocnici, to je vojensko politicky fakt. Vy jste "vojensky manager". OK. Ale nehodlate mi doufam namluvit, z modernizace 120 tanku, z nichz je potreba 20 bylo velmi efektivni ? Nebo nakup bulharskych raket, ktere nefunguji ? Nebo L-159, ktera neni hotova, je poruchova a vsechny armady sveta ji odmitaji. Pokud vy pokladate cca 100 miliard za "drobnou chybu", tak ja ne. Co se Gripenu tyce, pokud s eejdna o tak bezkonkurencni stroj, proc nebyla do jeho ceny zahrnuto DPH Svedska a do jinych cen ano. Neptam se na nic sloziteho, jen proc do vitezne nabidky nebyl zahrnut vypocet,  ktery do jinych nabidek zahrnut byl. Diky tomuto "opomenuti" vypadaly Gripenu nejlevnejsi. Ale ted vidime, ze nejsou. Budou nejdrazsi. Cisla mluvi jasne. Madarska armada i vlada rovnez verejne dala anjevo, ze se jim svedske navysovani ceny po podpisu nelibi. Ani MO Kostelka, ani premier Spidla nejsou schopni rict, kolik bude cely cirkus stat. Nejsem pacifista, naopak, jsem presvedcen ze ceska armada ma dobre profesionalni jednotky, ale trvam na tom, ze nema sve ozbrojene sily stavet na stihackach a tancich. Zvlast ne v situaci >10% nezamestnanosti, nevykonne ekonomiky, krachujiciho zdravotnctvi a absurdniho vysokeho skolstvi. A proc si to myslim ? Protoze nejsem vojensky manazer, ale pouhy bankovni manazer.  A jsem presvedcen, ze nase zeme potrebuje mnoho jinych veci nez nove zbrane. Mate li jiny pocit, pak se nemuzeme shodnout.
0 0
možnosti

Jookee

17. 5. 2004 20:33
Kecy
Kdo to psal? Ani se nepodepíše. Ještě, že přiznal, že tomu nerozumí. Milý pane Kassi: Mě není jedno, co vláda mé země kupuje za železný šrot. Ale budu sakra rád, když budu někde v Iráku sedět například v LAW - 25, která zvýší mou šanci na přežití. Je zde spousta chyb, ale v tak obrovské instituci jako je armáda je to pochopitelné. Předpokládám, že jste mluvil o Grippenech - nejsem letec, ale pokud je mi známo, tak nic z toho co jste o nich tam uvedl NENÍ pravda. Zajímalo by mě, jaký je váš původní obor. Zřejmě to není armáda. Moje jsou vojenský management a sociální antropologie.
0 0
možnosti

Zwerg

22. 5. 2004 0:31
Re:
Sociální antropologie ??
Smím-li být tak smělý - co to je ?
0 0
možnosti