Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další žena zemřela po havárii autobusu

Čtvrteční nehoda autobusu u Sokolnic na Brněnsku má druhou oběť. Na neurochirurgii bohunické fakultní nemocnice zemřela jednačtyřicetiletá žena. "Pacientka zemřela dopoledne," potvrdila mluvčí nemocnice Jana Kuncová. O život ještě bojuje řidič autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rada8

řidič
asi jel rychle, ale vzhledem k tomu, že taky zemřel, je to už celkem jedno. hlavně aby se z toho  poučili ti řidiči, co jezdí opravdu jak prasata. a věřte, uý ČSAD Brno jich je fůra. Doufejme jen, že ti tři mrtví už bude konečné číslo a nikdo už nepřibude.
0/0
8.5.2004 20:43

Warťan

Karosa!
Autobusům zn. Karosa sice hodně fandím a mám je rád, ale neodpustím si pochybnosti, jak je možné, aby se u "Evropského" autobusu C 934 urvaly sedačky, když výrobce proklamuje, jak údajně splňují přísné pevnostní zkoušky. Je pravdou že jsou chycené na čtyřech, ne právě velkých šroubech a sedačky i u nového typu C 954 /954 E působí chatrnějším dojmem. Otázkou je, zda jel skutečně cca 60 km/h, podle mého názoru musel jet o dost rychleji- pokud jo, nelze se divit, že jsou sedačky utržené! U Škody Felicia (a nejen tam) se taky při nárazových zkouškách uvolnily sedačky...
0/0
7.5.2004 19:03

D-D

obeznameny zdroj
"řidič nepřizpůsobil jízdu technickoprovoznímu stavu vozovky. Silnice je v místě nehody nepřehledná, v blízkosti mostu se střídají levotočivé a pravotočivé zatáčky" Tak to je pekny kec - pred mostem 80m rovinka, za mostem 200m rovinka, kolem zadne stromy, dobry rovny asfalt. Nevim, cemu by se mel prizpusobovat. Autem tam bezne jezdim 90. Zajimalo by me, jestli tam ten "obeznameny zdroj" vubec kdy byl...
0/0
7.5.2004 15:03

bob700

Re:
Šílenče   Já tam také jezdím dosti často, ale 90 kou, tam jezdí jen lidé Tvého typu, a nechtěl bych se tam s Tebou setkat. Před asi 40 lety tam havaroval také autobus, ale ten se chtěl prosmýknout. Bohužel se to nezdařilo. A také s následky
0/0
7.5.2004 18:59

D-D

Re:
Proč sílenče?! Vždyť tam jde na druhou stranu vidět. Aspoň když jedeš ze Sokolnic, z druhé strany je to horší. Obzvlášť, když tam nějaký ňouma zastaví těsně za mostem, takže není šance, že by ho/on něco viděl...
0/0
7.5.2004 19:12

liberecak

Re:
No na lidovkach byly lepsi fotky, z tech bylo videt, ze tam zadna vracecka neni a da se je relativne rovne. Jediny problem toho mostu tkvi tedy v tom, ze silnice do podjezdu nevede presne v tom smeru, jaky by byl optimalni. Takze ridic to kulil v 4:30, vsude tma jak v pytli, rikal si, kdyz neco pojede, tak uvidim svetla, nema cenu brzdit..no  a netrefil se, nehledal bych v tom zadnou vedu..
0/0
8.5.2004 19:31

Mitchell

Re: D-D
V tom případě Ti přeju, aby Tě měl kdo vystříhat z auta až se někde rozmažeš. Hlavně aby to kvůli Tobě neodskákal někdo jiný, kdo za nic nemůže.
0/0
8.5.2004 1:55

angr

Re:
Živě si představuju, jak při 90kmhod respektuješ tu plnou čáru. Vlastně ani nevím proč se takový průtokový ohřívač biologického odpadu jako ty vůbec obtěžuje se zatáčením, když tvé místo je také přímo ve zdi. Spousta lidí na orgány čeká, po tvém mozku je stejně prd.  
0/0
9.5.2004 22:56

istaon

hmmm, karosa
To jsou kvalitni autobusy, ze, pani soudruzi. Autobus narazi a odleti vsechny sedadla. Jenom dalsi obrazek totalni neschopnosti predchozi ekonomiky.
0/0
7.5.2004 14:51

houba_

Re:
jaka predchozi ekonomika?
a co maji soudruzi spolecneho s 5 let starym autobusem??
0/0
7.5.2004 14:58

Fluffy

Re:
Neni to spis obrazek dnesni ekonomiky?
S timhle prece nemaji komunisti co delat.
0/0
7.5.2004 15:07

istaon

Re:
hehe, vlastne jo, vidim, ze jde o novy model s jinym provedenim zadku. Proto spis je tragedie, ze zmenili jen ten zadek a vse zustalo pri starem:)
0/0
7.5.2004 15:35

jiri-kl

Re:
Že se v onom případě sedadla utrhla, velmi pravděpodobně není konstrukční ani kusová závada. Při nárazu těla na sedadlo jde ve vozidle bez bezpečnostních pásů (a dostatečných deformačních zón) o přiměřenou (!), tj. zmírňující, absorbci energie setrvačně se pohybujícího těla. Neboli není účelem, aby bylo v sedadlo v takovémto autobusu připevněno až tak pevně, aby se o ně cestující zabil!!!
0/0
7.5.2004 15:45

Jirka Fr.

Re:
A proc je to ve vlacich uplne naopak a sedadla tam musi vydrzet silu 10kN? Ze by kvuli tomu byly vlaky dokonce mene bezpecne?
0/0
7.5.2004 18:00

jiri-kl

Re:
Myslím, že - navzdory pevnějším sedadlům - samozřejmě je cestování železnicí bezpečnější. Jednak proto, že sama pravděpodobnost takto extrémní nehody je podstatně menší, a jednak proto, že ani při vážných nehodách vlaků (čelních srážkách souprav) nedochází skoro nikdy k tak velkým zpomalením těl přepravovaných osob - myslím tím samozřejmě při srovnatelných nárazových rychlostech!!! -, jako když karosa trefí beton. Ale především se ptám takto: myslíte, že kdyby pevnost sedadel v karose byla tak velká, že by v daném případě pasažéry zadržela, že by byly zdravotní následky (mluvíme-li o těch pasažérech, kteří nebyli zcela vpředu) méně závažné??? Nárazová rychlost prý byla asi 60 km/h - do betonového valu - a bus se deformoval na délku poměrně málo - viz fotky.
0/0
7.5.2004 20:21

houba_

Re:
predpokladejme, ze bus jel skutecne 60km/h, dale predpokladam, ze doba narazu mohla byt 0.2s (myslim, ze to je vcelku realna hodnota.
Pak celkova sila na pusobici na sedacku (pokud clovek ma 80kg a sedacka cca 20kg) mohla byt az 8,3kN.
Ejhle, uz se blizime onem 10kN.
Rozdil do tech 10kN muze byt udelan na tom, ze clovek samozrejme nejede v poloze opren o sedadlo pred sebou, ale v okamziku narazu na to sedadlo pred nim defacto doletl. Ale to uz se mi pocitat nechce. Takze si myslim, ze onech 10kN to muze klidne vydrzet i v busu.
Nevim, jake jsou predpisy pro konstrukci sedadel v techto prostredich hormande dopravy, ale treba je opravdu spocitano, ze pri urcitem zatizeni proste to sedadlo musi proste povolit, aby se o nej telo nerozdrtilo.
0/0
7.5.2004 21:40

houba_

policie bude jeste vysetrovat
ale novinari jiz maji jasno (akorat si nyni pani redakotri z iDnes berou jako alibi CTK)
0/0
7.5.2004 14:38

kendy1

Nažidla
Druhý Nažidla.
0/0
7.5.2004 14:06

cbx

Re:
to není moc trefný příspěvek. Nažidla byla tragedií většího rozsahu, nehody, při kterých zemřou dva lidé se bohužel stávají několikrát denně. A vždycky zemřou ti, co za nic nemohli a viníci přežívají. Ale jejich další život jim nezávidím.
0/0
7.5.2004 14:09

DjMity

Hrozný.
No vím jaké to bylo, protože sem ze Sokolnic, ten autobus měl uplně slisovanej předek, upřímně lituju každého kdo tam měl někoho z příbuzných.
0/0
7.5.2004 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.