Diskuze
Metro postaví nové stanice i trasu
Děkujeme za pochopení.
Vaclav Hanus
Nechapu docela dobre...
..proc by mel investicne pomahat stat. Kdyz je docela obecne znamo, ze prazska aglomerace je nejbohatsi v republice. A nemusi tedy vydevata prostredky ani na reseni socialni politiky. Umisteni centralnich organu a instituci vytvari obrovske mnostvi administrativnich prac. mist. atd. atd.Sopko
Re:
ono jde o to, jak jsou ty daně rozdělovány a to rozhodně nefunguje tak, že by zůstávali v Praze - jdou do státního rozpočtu a jenom část (např. daň z nemovitostí) zůstávají městu. Takže Praha se podílí rozhodujícím podílem na HDP, ale výrazně víc penězi dotuje venkovJohana2
K zamyšlení..........
19.5.2004 Moravskoslezský - strana 1 Stát neplatí za stavbu dálnice D47 Ostrava Stavba dálnice D47 se komplikuje. Stát od začátku roku neplatí stavebním firmám sjednané zálohy. A dodavatelé hrozí zastavením stavby. Dluhy státu vůči firmám, jež stavějí dálnici D47, se zatím vyšplhaly na 300 milionů korun. Pokud se problém s financováním nevyřeší během příštího týdne, zváží největší dodavatel ODS-Dopravní stavby zastavení či omezení stavebních prací. To by mohlo ohrozit splnění vládních slibů, že dálnice z Lipníka nad Bečvou po polskou hranici začne sloužit řidičům v roce 2008. !!!!!!! Nemám nic proti stavbě metra v Praze, ale nechápu, že vládě, ale i obyčejným pražákům přijde normální, že si budou lidé vozit zadek metrem i na letiště a na druhé straně jim připadá nepochopitelné, ba přímo zrůdné, že by do třetího největšího města ČR měla vést dálnice.........karoten
Re: podivení...
Tys´s nima mluvila? To je hodnocení plný citů, váhu ale nemá žádnou. ODS - jaká to rozkošná shoda firmy a polit.strany má v čele Topolánka - ostravaka. Nebo je to snad pražák? Právě ta jeho strana propaguje budování metra na letiště. S ekonomikou to rozhodne nemá co dělat, i když je to erbovní disciplína partaje. Tak sakra v tom člověku a v jinejch moravácích v Praze probuďte trochu patriotismu a slušnosti - pokud ji ovšem mají.Hans von Karlin
Podzemka
Také souhlasím s dalším budováním metra v Praze. Měl bych ovšem pár výhrad. Tak například rozšíření metra z Ládví do Letňan má stát (dle informací z tisku ze začátku května) až 13 miliard korun! A to maj bejt prosím asi jen 3 nebo 4 stanice v nenáročném terénu. Za tuhle částku lze postavit kompletně novou trasu s cca 10-ti stanicemi. Další věc, která mě na pražském metru zaráží je neustálá snaha cpát tunely pod zem. V místech s řídkou zástavbou, nebo tam kde je jen rovina, se dá vést metro po povrchu jako to je například v Londýně nebo v Berlíně. To že v zimě je příliš mrazivo pro metro na povrchu u mě neuspěje, protože v Berlíně taky mrzne ne? Navíc náklady, které se ušetří pozemním vedením trasy se dají využít na zabezpečení právě proti nepříznivému počasí. Dále nechápu, proč nejsou v Praze využitá železniční spojení společně s metrem jak to bývá ve většině Evropských metropolí, když je v Praze tak hustá železniční síť. Možná by to chtělo, aby na radnici někdo začal používat místo hrabivejch ručiček, taky to, co nosí na krku.Kereme
Volne
Radní Šteiner by měl především odstoupit a městská radnice by se měla zamyslet nad tím, zda nevyužít železnice vedoucí na letiště, která není používaná, místo nesmírně finančně náročných investici do metra. Rene Weber, Prahaturista-
Re:
Ta zeleznice (pres Dejvice) JE POUZIVANA. Ba naopak pretizena. Denne po ni projede 57 vlaku. A protoze je jednokolejna, tak se ve spicce vlaky sotva staci vyhybat. A prave relativne nizke investice do elektrifikace a castecneho zdvojkolejneni by spolu se kratkym prodlouzenim k odbavovaci hale letiste umoznily jeji dalsi vyuzivani pro kapacitni spojeni Kladna, odkud denne dojizdeji tisice lidi, letiste a Prahy. Problemu je nekolik : zazobanci vlastnici vily na Orechovce, snazici se zeleznici zcela zrusit jako neco, co do milionarske ctvrti prece nepatri. Prozradi se tak, ze ac si stezuji na hluk, jsou proti elektrifikaci, ktera hluk snizi a ze jsou pro metro, ktere by pres Orechovku stejne nevedlo. Dale spekulanti s pozemky, ktere by se tim uvolnily. Ekologicke spolky, ktere zapomnely, ze zeleznice je nejekologictejsi doprava a bojuji proti prestavbe stavajiciho zeleznicniho tunelu pod Stromovkou, ac silnicni tunel planovany tamtez jim nevadi. A taky vedeni Prahy 6, jista populisticka neoliberalni strana vedena touto osobou : http://www.praha6.cz/starosta/ , ktera ma take svoje duvody : zeleznicni dopravu cela strana narozdil od vyspelych evropskych zemi povazuje za prezitek, od podpory metra (za celoprazske penize) si slibuje hlasy volicu, uprednostnuje zajmy prahy 6 nad zajmem cele Prahy a zeme, a predevsim z drazsich zakazek jsou vetsi osobni provize, navic vetsi zakazky se tahnou mnoho let a tak se jimi daji lovit volici hned pres nekolik volebnich obdobi ...Martin E.
Super
Nejsem pražák (ale Ostravák) a musím říct, že rozšířit metro je výborný nápad a klidně na to přispěji i ze svých daní, i když je využiji tak 5x za rok. Je to moderní dopravní prostředek, přecpaná Praha celkem urgentně potřebuje jeho rozšíření. Tak už se tady vykašlete na diskuze o pragocentrismu apod. Jsme snad Češi ne?rohovka
Re:
Umíte i překvapit.Tohle je snad první rozumný názor od někoho z Ostravy.Asi vážně nebudete všichni takový deliny.To s tim čechem mě těší o to víc.Za nabídku děkujeme.Vážíme si toho,ale my si to metro můžeme a zaplatíme sami.Ale fakt dík.maret
Soudruh Houfek
xx
Re:
To je proto aby tě nasrali....když přijdeš a vidíš že to odjelo před 16 sekundasma, to je to nejlepší....robert_2004
metro vs vlak
Nemělo by se zapomenout, že při povodních v Praze velice pružně fungovala kyvadlová vlaková doprava (dokonce byly nasazeny nové jednotky ř. 471). Bohužel, lobby DP a radní po odstranění následků povodní odmítla dále vlakovou dopravu dotovat. Přitom v mnoha evropských hlavních městech jezdí jak metro, tak vlak ( Vídeň, Berlín, Madrid Paříž...). Např. úsek Hlavní nádraží - Smíchovské nádraží ujede vlak za 7 minut. Nebyl by problém zprovoznit nádraží Praha Vyšehrad (btw nádherná budova t.č. v dezolátním stavu). Jen pro ilustraci : rozpočet Dopravního podniku Praha je dvojnásobný s rozpočtem Českých drah.... Pak se nelze divit, v čem vozí ČD své cestující a proč radní prosazují metro !!! na letiště místo "rychlodráhy". Na letiště Gattwick v Londýně také jezdí vlak a ne metro a srovnávat Ruzyň s Heatrow snad nelze :-)))turista-
Re:
K te zeleznicni zastavce Praha-Vysehrad : narazi na 3 problemy: 1) je v oblouku, coz soucasne priblbe normy neumoznuji 2) opravit budovu by bylo snad jeste drazsi nez postavit novou zastavku s boudickou 3) nema dobre napojeni na MHD --- ale v navrhu jsou misto toho dve jine : Vyton (tramvaje na jih) a Ostrcilovo namesti (primo u zastavky tram). Problem ale je na prazske radnici : ze zakazky by jim za nehty nezustalo tolik penez, pac je mala ...alfabet
Potřebné priority linek metra
maret
Re: Netušíš
Lasla
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
ANO bylo pro zvýšení věku pro odchod do důchodu, nelíbil se způsob, ukázal zápis
Aktualizujeme Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...
Hlavní hygienička Svrčinová ve funkci končí. Vláda ji na její žádost odvolala
Hlavní hygienička ČR Pavla Svrčinová skončí, vláda ji ve středu na její vlastní žádost odvolala,...
Von der Leyenová chválila i Čechy. Za 20 let jste posílili vy i EU, uvedla
Za začátek nové éry označila šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová vstup deseti východních...
Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda
Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...