Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud potvrdil osm let řidiči od Nažidel

Odvolací soud potvrdil osmiletý trest pro řidiče autobusu, který loni havaroval u Nažidel na Českokrumlovsku. Za volant si nesmí sednout deset let. Podle soudu jel Pavel Krbec příliš rychle a nezvládl řízení. Při nehodě zemřelo devatenáct lidí, 34 bylo převážně těžce zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fjmikes

Kreten
Ten kreten jel misto max 90 km/hod  115 nebo 110  s takovou chalupou-prekrocil predpisy a k tomu falsoval uredni listinu. To uplne staci a 8 let je malo. O taxikarich jsem nemel nikdy valne mineni.
0/0
8.7.2004 21:41

Evilman

Vina vlády
V tecfhnickém posudku na stav komunikace je napsáno, že nesplňuje žádnou normu a také to, že to je normální stav českých silnic.
Ptám se: kolik pomníčků u cest bude muset vyrůst, než odpovědní úředníci naše daně použijí na opravy a budování cest místo toho aby živili armádu práce se štítících Indočechů a stejně líné kolegy uředníky?
Kde jsou slibované peníze EU na rekonstrukce silnic?
 
 
 
0/0
10.5.2004 10:16

menesis

ne...spravedlnost
Je to ucelove rozhodnuti soudu na natlak medi.Zabil neumyslne 19 lidi nebil opilý, nejel tak rychle jak se pise (120 je blbost),nemel znameho advokata,a dostal osum let.Ten pan co opily zabil 4 lidi na ostruvku v plzni prekrocil rychlost o vyce a kolik dostal.Nedavno odsuzena herecka ma podminku za zpusobenou nehodu pod vlivem alkoholu jenom tezce zranila dva lidi a ma podminku.Rozsudek je ucelovy a bojim se ric ze zaplacený a jestli je spravedlivy to nevim,ale jestli-ze ano pak je tu spoustu jinych nespravedlivych a ucelove snizenych trestu.Pan krbec si trest zaslouzi, ale je mi lito ze doplati na nesoudnost nasi justice , ktera se necha snadno ovlivnit.
0/0
7.5.2004 22:27

liberecak

No nevim..
..ale ted sem mel tu cest tudy nekolikrat projizdet a neprislo mi to jako obzvlast nebezpecny misto, rozhodne souhlasim s posudkem, ze se nijak nevymyka z charakteru silnice CB-Dol.Dvoriste. Zkratka takovejch padacku je tam spousta, nerikam, ze ta silnice neni strasna, uz jenom ty aleje metr tlustejch stromu sou desivy, ale zrovna tenhle sjezd neni az tak hroznej, zvlast kdyz je sucho. A jestli tam nic nejelo, tak nechapu, proc se cpal na svodidla, kdyz mohl klidanko jet skoro prostredkem-nahoru sou prece 2 stoupaci pruhy. Ovsem je otazka, co ta silnice udela s patrakem ve 120ti.. Jo jinak vysvetlete mi nekdo, proc uz se skoro nedelaj busy ala Karosa, ale vysoky busy (i kdyz jen s jednim patrem), o jejichz stresni konstrukci se da rovnez sa uspechem pochybovat??!
neoplan.wz.cz
0/0
6.5.2004 22:09

HyMe

paradox
Nejvtipnejsi je rozhodnuti, ze si deset let nesmi sednout za volant. To bude po tech deseti letech ridit lip?Zvlast kdyz osm let z toho stravi v lochu, kde asi moc ridicske praxe nenabyde. Ceska justice je nekdy velice vtipna.
0/0
6.5.2004 21:40

jardahorak

Re:
Ne, meli bychom se slozit na novy autobus, a narvat do nej par takovych jako vy. A nechame jej, aby si ten usek u Nazidel prosvistel jeste parkrat. At se konecne nauci jezdit. No a pokud se zase vybuli, tak aspon nebude skoda pasazeru... :-/
0/0
6.5.2004 21:51

Petraaah

Re:
To jako proč? Nechápu jaksi souvislost vašeho příspěvku... vysvětlete, prosím.
0/0
7.5.2004 11:04

THE-CORNHOLIO

Byla to profesní chyba p. Krbce
ale mně osobně se trest zdá příliš přísný.Souhlasím, že by byl užitečnější, kdyby si ho odpykal někde v nemocnici.Navíc tohle se může stát každýmu, kdo jezdí.Spíš by mně zajímalo vzhledem k výši trestu p. Krbce, kolik by měl dostat Špidla  a jeho banda za plánovitý tunelování a rozklad ekonomiky nešeho státu.Já osobně bych to viděl minimálně na doživotí.
0/0
6.5.2004 19:17

jardahorak

Re:
Omyl, nemuze se to stat kazdemu. Ne kazdy, kdo jezdi, ridi jako dobytek. Ne kazdy, kdo veze plny autobus lidi jede jak prase a noc pred tim projezdil v taxiku. A nechapu, co s tim ma spolecneho Spidla a spol? Pochopil jsem, ze asi nebudete priznivce CSSD, ale do tehle diskuse to asi nepatri, ne??? Nebo snad jablka, hrusky??? Hodinky, holinky, je to jedno, oboji se natahuje??? :-/
0/0
6.5.2004 21:55

MaryN

Hm..
Dle mého, pan Krbec a jemu podobní by do vězení jít neměl vůbec, daleko více by se mi zamlouvalo osm let veřejně prospěšných prací typu domovy důchodců, to co dělají civilkáři v nemocnicích apod. za min. mzdu, protože pobyt ve vězení taky něco stojí. Ale musel by dodržovat jasně daná pravidla a při porušování tedy trest.
Ten člověk není společensky nebezpečný, není to vrah, který úmyslně a chladnokrevně někoho zavraždil, je to člověk, kterej byl spolu s jinejma v blbej čas na blbým místě. Nevím k čemu je pro takového člověka vězení.... k ničemu.... a prací by mohl kompenzovat, protože odčinit nelze, to co způsobil a ještě by to mnoha lidem pomohlo a usnadnilo život.
Škoda, že něco takového náš právní řád neumožňuje.
Panu Hartovi a spol. by možná taky bylo líp, kdyby věděli, že Krbec někomu pomáhá než že laxně a nečinně sedí za mřížemi.
Nicméně...hrozně se mi líbí věty typu : Měl udělat to a to...pak to a to...To se to krásně kecá za strojem v klidu u kafíčka, když se píše soudní posudek.
Pan Hart je taky chytrej jak rádio....jeho chování a názory omlouvá skutečně jen to, že ztratil své dítě.
Protože napsat na svých stránkách, že "
Jak vidno, sedat do autobusu může být dnes velmi riskantní  podnik. Návrat NEZARUČEN "
 
On to někdy nebyl riskantní podnik? On někdo někdy zaručil, že když sednu do vlaku, autobusu, auta nebo na kolo, že se vrátím?
Copak vím, že se vrátím z nedělního výletu k babičce v pořádku svým vlastním autem?    
0/0
6.5.2004 17:50

jardahorak

Re:
Aby bylo jasno. My muzeme kecat v klidu u kaficka, co mel udelat a neudelal. My sme totiz nezabili 19 lidi... Ten clovek mel smulu, ze dopravni nehoda mela tak tragicke nasledky. Ale take tomu znacnou merou napomohl. Co si asi myslet o cloveku, ktery noc pred dalkovou trasou s autobusem plnym lidi, projezdi v taxiku??? A pak sedne za volant unaveny, nevyspaly??? Ktery jede jak prase na ceste, ktera je ve spatnem technickem stavu??? Takovy clovek je proste nezodpovedny a lehkomyslny. A dokud takovi budou ridit autobusy, vlaky a auta, nebude zaruka, ze se vratime zivi a zdravi...
0/0
6.5.2004 18:13

Rada8

Re:
naprosto s tebou souhlasím. ale co se týče trestu, souhlasím spíš s tím, aby dělal veřejně prospěšné práce místo vězení. aspoň nějak by pomohl. i když dle mého názoru v tomto případě zavinil nehodu svojí nezodpovědností (viz to vše co jsi psal) domnívám se, že vytrestanej je už dost, pokud si uvědomuje co zavinil. 
0/0
6.5.2004 18:19

MaryN

Re:
Ale jistě, já jsem tím jen chtěla říct, že když znalec u kafe vymýšlí, co měl jak kdo kdy udělat je krapet něco jiného, když se ta věc děje naživo a rozhodují sekundy, snad mikrosekundy o tom, zda bude někdo žít či zemře.
Krbec je nezodpovědný a lehkomyslný já se nepřu, nicméně ze svým názorem, že do vězení nepatří a patřil by tam, kde by mohl pomáhat svým spoluobčanům, si stojím. 
Nicméně" A dokud takovi budou ridit autobusy, vlaky a auta, nebude zaruka, ze se vratime zivi a zdravi..."
I když budou řídit řidiči zodpovědní nikdy nebude záruka, že se z cest vrátíme živí....
0/0
6.5.2004 18:30

2Mac7

Re:
i já bych Krbce apod. raději viděla dělat něco pro společnost než ve vězení , třeba práce v nemocnicích či rehab. ústavech - ať pomáhají a strají se právě o oběti dopravních nehod.  Nicméně I když budou řídit řidiči zodpovědní nikdy nebude záruka, že se z cest vrátíme živí......  , ale pravděpodobnost bude o hodně vyšší .
0/0
6.5.2004 18:40

Taranaki

udělený trest není jen za dopravní přestupek s následkem mnohonásobné smrti
Za přestupek samotný, byť s hroznými následky, by bylo osm let možná hodně. Ale jestli je pravda, že ten člověk padělal své řidičské oprávnění ten autobus řídit, pak jen sklízí to, co si úmyslně zasel. Dovedu si také představit jeho rozpoložení, nicméně i v takovéto hrozné životní situaci by měl mravně silný jedinec najít sílu k omluvné řeči pozůstalým oběti. Pokud je všechno tak, jak přenášejí média, nemyslím si, že by trest byl až tak nepřiměřený. A srovnání s úmyslnou vraždou?! Za úmyslnou vraždu, pokud to není důsledek nějakého vydírání nebo jiné opravdu polehčující okolnosti (jsou takové případy) musí být tresty daleko tvrdší.
0/0
6.5.2004 16:37

Klomanda

Re:
Na místě pana Krbce bych tzv. pozůstalým určitě neomlouval, není za co. Hnusovi Hartovi, lidské bestii (viz jeho webové stránky)? Proč?
0/0
6.5.2004 16:45

jardahorak

Re:
Treba proto, ze mu zabil syna???
0/0
6.5.2004 16:50

lkarban

Re:
No jo ty o žádnýho potomka nemáš a mít nebudeš, tak ti to je jedno. Pro ostatní : Klovanda je účastníkem projektu na snížení počtu lidí s nízkým IQ a aby se omezilo množení, byl zdarma vykastrován a následně zbaven i svého přirození. Už si nemá s čím hrát.
0/0
6.5.2004 16:58

svobodny obcan

Re:
A, Klomanda znamy uchylak a nelidska bestie se zase ozval !
Klomanda je vrahomil.
 
0/0
6.5.2004 17:49

mistrxxx

pěkné
první ikona z vrchu
0/0
6.5.2004 16:35

Laura27

Pravni stat?
q
0/0
6.5.2004 16:23

Laura27

Pravni stat?
8 let vezeni a zakaz cinnosti na 10 let za to co se diky tomuto ridici stalo se mi zda nizky trest. A uz jen to, ze si osvedceni na rizeni autobusu padelal, svedci o jeho (moralni ) nezpusobilosti a tedy bych neverila nicemu co na svou obhajobu prohlasuje.   Desitky lidi si ponesou psychicke  a fyzicke nasledky do konce zivota!
0/0
6.5.2004 16:21

jyrinec

Re: a co takhle
 za vrazdu, umyslnou vrazdu , dostal jeden 5 let. to se ti zda taky malo???
0/0
6.5.2004 17:25

jupí

Re:
Nízký????? Myslíš, že on je v pohodě? myslíš, že jemu se ta tragédie nebude honit hlavou až do konce života? že má klidnej spánek? Seděla jsem v soudní síni, a celou věc sleduju kvůli práci od samého začátku. Krbec nevypadá, že by mu těch 19 mrtvých bylo fuk. Jo, je mi pozůstalých líto, moc líto. Je hrozné, že tam někteří přišli o několik členů rodiny...ale uvědom si jednu věc, on z toho svahu nesjel zámerně. Jel tak, jak v lokalitě Nažidel jezdí každý!!!!!!!!!! a to vím moc dobře. On měl akorát víc smůly než ostatní. Tohle se mohlo a ještě může stát komukoliv z nás.  A jedno upřesnění - Krbec to osvědčení na autobusy měl, akorát ho měl propadlé.   
0/0
9.5.2004 13:25

Vendelin007

Jste krvelacny bestie
Proboha vzdyt 8let se bezne dava za vrazdu. Copak je to srovnatelne? Vrah= chybujici ridic? Ja vim, ze jsou tam hrozne dusledky nasledky ale byla to preci jenom chyba... Byla to jeho prace a kdo z nas v praci nechybuje kdo nema proste slabou chvilku... to uz se pomaludostavame k trestum ve stylu kdo si nezamete v zime chodnik bude zastrelen !
0/0
6.5.2004 15:45

Fluffy

Re:
8 let, za 4 je venku a jeho chybou zemrelo 19 lidi.
Vubec se mi rozsudek nezda prehnany.
0/0
6.5.2004 15:47

Klomanda

Re:
Tebe tam zavřít, když jsi tak přející.........
0/0
6.5.2004 15:52

Fluffy

Re:
No to teda dik.
0/0
6.5.2004 15:56

MeowMan

Re:
... takže kdyby udělal to stejný a nikdo nezemřel, tak bys ho pustil. A kdyby zemřelo 100 lidí, dal bys mu doživotí.
Ale pořád to je o tom, že p. Krbec neudělal nic jinýho než 90% autobusáků co tím místem projíždějí. A měl smůlu...
0/0
6.5.2004 15:54

Fluffy

Re:
Ano presne. Mel smulu. A mas pravdu zalezi na nasledcich.
0/0
6.5.2004 15:56

mike_kr

Re:
8 let casto nedostane ani opravdovy vrah za umyslnou vrazdu. Vsichni jezdime po silnici a vsichni muzem udelat chybu? Opravdu bys chtel jit do krimu, az nekde pojedes v 90ce 120km/h, coz jezdi kazdy, a nekde udelas chybu. Chapu ze 19 mrtvych je strasne krute, ale boze neda se to srovnavat s umyslnou vrazdou.
0/0
6.5.2004 16:17

Fluffy

Re:
Neda a za umyslnou vrazdu by jsi taky nemel dostat 8 let.
Jezdim jen vyjimecne no a pokud bych zabila 19 lidi, tak by mne to tak poznamenalo, ze by mi to asi bylo jedno.
0/0
6.5.2004 16:21

turista-

Re:
"Opravdu bys chtel jit do krimu, az nekde pojedes v 90ce 120km/h, coz jezdi kazdy, a nekde udelas chybu." ---- No a ? Na 90ce se ma jet devadesat a hotovo. Je to jako dodrzovani bezpecnostnich. predpisu dejme tomu na stavbe. Kdyz se nic nestane, je to na pokutu nebo vypoved vinikovi. Kdyz se neco stane, muze jit do vezeni. KDE JE PROBLEM ?
0/0
6.5.2004 22:12

aloisq

Re:
souhlas i nesouhlas. 8 let je fakt sila, na druhou stranu ten clovek falsoval opravneni, tj. vedome podvadel a stal se z toho pruser. Takze to nebyla zas tak slaba chvilka.... Ja bych mu dal 4 roky + 2 s podminkou. Ridici autobusu si hold musi uvedomit, ze opravdu vezou spoustu lidi a uz jen to, ze nasednou a jedou treba 20citkou je riziko. Spis mi taky vadi to, jak se z toho vykrucoval....
0/0
6.5.2004 15:55

paja2000

Re:
jsi myslis, ze kdyby nemel falesne opravneni, ze by se neco zmenilo? Ze by diky tomuto skvelemu opravneni mel vetsi schopnosti? ...
0/0
6.5.2004 16:04

lkarban

Re:
Máš smůlu, protože by měl lepší schopnosti, neboť by musel projít kurzem a každých půl roku absolvovat lekařskou prohlídku jejíž součástí jsou i psychologické a reakční testy. To č.Krbec věděl, že nikdy jako opilec nezíská a proto je musel falšovat
0/0
6.5.2004 16:24

VitaminS

Re:
A ty nevis, jak u nas funguje skoleni ridicu, lekarské prohliky, ze je to casto jen formalita pres znameho?
0/0
6.5.2004 16:55

Laura27

Re: podvod
dopustil se vedome podvodu a to uz o jeho osobe nesvedci nic dobreho. V SRN uz jen za to by mu hrozilo do 18 mesicu vezeni. Pokud tu dopadnou opileho ridice (aniz by komukoliv ublizil), muze mit zakaz jizdy az na 3 roky! Takoveto zakony by se v CZ potrebovaly!
0/0
6.5.2004 16:34

m7val

Re:
Tak u nás mu "jen za to" hrozí až pět let. (Viz §176 odst. 2 trestního zákoníku). Líbí se mi jak, pokud jde o trestní právo, je v tomto národě vícero odborníků, než na hokej. Když už tu trest komentuje i parta právnických negramotů, dovolím si také přispět. Kdo trestní zákoník a teorii trstního práva maličko studoval, musí chápet rozdíl mezi úmyslným trestným činem a trestným činem spáchaným z nedbalosti. To že někdo někoho úmyslně zabije prostě není stejné, jako když zanedbá svých profesních povinností, byť s tak tragickým následkem. Trest u horní hranice trestní sazby za "obecné ohrožení z nedbalosti s následkem smrti více osob" se mi zdá prostě úměrným. hawk
0/0
6.5.2004 17:58

Destroyer7

Lepší tohle, než aby odešel s podmínkou
Je to trestuhodné, co všechno bylo zanedbáno a jaké podvody byl potřeba udělat, aby mohl řídit ten autobus. Dočkal se odměny a to je v pořádku. O její výši můžeme donekonečna diskutovat a nikdy se neshodneme.
0/0
6.5.2004 15:39

milos74

lepsi neco nezli nic
jsem rad, ze dostal aspon tech 8 let, i kdyz je to v porovnani s tim, co zpusobil naprosto smesny trest. O svedomi je zbytecne se u tohoto cloveka? bavit. To, ze zadne nema, uz ukazal nekolikrat. Jsem zvedavy, jestli se pozustali dockaji aspon ustni omluvy.
0/0
6.5.2004 15:18

Klomanda

Re:
snad se nazastáváš těch hnusných hyen, tzv. pozůstalých. Pan Krbec je pro mě slušný člověk. Ti "pozůstalí" jsou odporný lidský odpad
0/0
6.5.2004 15:50

lkarban

Re:
Hmm, je vidět že č. Krbce vůbec neznáš, z městký linky ho sundali, protože pro něj nebyl problém jet už ráno nalitej. Jako taxikář byl arogantní, ještě žil představou drožkáře z let devadesátých.  Pro ty co č. Krbce známe, je spíš odpadem právě č. Krbec
0/0
6.5.2004 16:29

milos74

Re:
tzv pozustalych??? Co jsi ty? Ty jsi taky pozustaly, protoze jsi se vubec nemel narodit...
0/0
6.5.2004 17:33

mike_kr

Re:
A co bys s nim chtel udelat? Zastrelit ho? Pomohlo by to necemu? Vratili by se ti mrtvi z hrobu? Jestli jo, tak jsem pro. Jinak je 8 let sakra krute, kdyz si vezmu, ze tolik nedostane casto ani skutecny vrah.
0/0
6.5.2004 16:18

milos74

Re:
tobe prijde 8 let hodne? Ano vrah kolikrat dostane mene, ale taky se vetsinou prizna k odpovednosti, coz bohuzel Krbec neumi. Uz jenom za tu aroganci a pohrdani ostatnimi jsem rad ze dostal 8 let. Zatim jsem si nevsiml, ze by ho to nejak psychicky vzalo, ze zabil 19 lidi, spis ho vzalo to , ze pujde sedet. Jde mu jen o sebe, o nic jineho.
0/0
6.5.2004 17:30

Jintaj

Znáte ten úsek u Nažidel...?
Jistě jste tam taky někdy jeli -cestou do Rakouska. Je tam prudký klesání a následný protisvah.... a autobusáci tam jezdí stejným stylem.... z toho kopce to "rozhulí" na plný plyn, aby do toho protisvahu nemuseli řadit nižší rachlostní stupeň. A p. Krbec měl hold tu smůlu, že se mu při tom vymklo řízení z rukou.  Další smůlu pak tu, že nehodu jako jediný přežil bez škrábance... Je ironií, že Neoplany jsou stavěné tak, aby při havárii měl největší šanci na přežití právě řidič.....
0/0
6.5.2004 11:36

iuos

hmm
ty mu vzdáváš hold?
0/0
6.5.2004 11:49

Kleki Petra

Re:
... co mu holt zbývá, že?
0/0
6.5.2004 11:52

iuos

hmm
přesně tak
0/0
6.5.2004 11:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.