Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nad Zlínem vlál srp a kladivo

Netradičním způsobem oslavila první květen parta mladých lidí ze Zlína. Na dvaatřicátou tovární budovu, jednu z nejvyšších v bývalém baťovském areálu, vyvěsila českou vlajku a zástavu bývalého Sovětského svazu. Udělali to v sobotu dopoledne, ale už v pondělí ráno ji sundali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MeowMan

CCCP
Problém vidím v tom, že Sověti nás v 45. spíš obsadili než osvobodili.
Jedna okupace nahradila druhou.
Můžeme se přít která byla lepší - asi jak pro koho.
Proto nesouhlasím s vyvěšením této vlajky dokud není možno vyvěsit hákové kříže a nesouhlasím s existencí KSČM dokud nesmí existovat nacistická strana jako protiváha rudým extremistům.
0/0
4.5.2004 13:02

krysa66

Re:
Nacisti jako protiváha KSČM ?????? Co je to za blud to je jako říc, že mor je protiváha k AIDS stačí přece jeden oficiální zločinecký spolek.
 
Jinak demarkační linie byla dohodnuta na jaltské konferenci v roce 1943 mezi zástupci USA, GB, a SSSR - musíš se smířit s tím, že nás Američani a Britové prodali Sovětům za vliv na dálném východě.
0/0
4.5.2004 14:08

abysser

co to je zlocinecky stat prosim vas!!!!!!!!!
tady se kazdy ohani tim, ze sloveti a americane byli zlocinci... a co zbytek? koncetraky vymysleli britove v Jizni Africe a v dokonalost je uvedlo Hortyho Madarsko - pak to jen prebral Hitler. Cechove jiz v roce 1938 meli plany jak vybit nemecke obyvatelstvo. Nevil Chamberlain a zbytek nas prodali v Mnichove, v Italii bujel fasismus... Nikdo neni bez viny a svet neni cernobily..... Je nutno si to uvedomit.....
0/0
4.5.2004 12:32

abysser

presne...
at uz byl sovetsky svaz jakykoliv a at uz vedlo stalina k osvobozeni evropy cokoliv (nove drzavy), je jiste,z e tu umiralo mnoho ruskych vojaku, kteri s doktrinou bolsevismu nemeli nic spolecneho - vlajka pak je oslava techto lidi, nikoliv samotneho stalina.... stejne jako americka vlajka v Plzni je myslim zcela samozrejme, aby vlala i vlajka sovetska...
0/0
4.5.2004 12:28

krysa66

Odmítat podíl SSSR na osvobození ČSR je totéž jako odmítat podíl USA a ostatních
Nechápu proč se tolik lidí rozčiluje nad dějinami. Brno bylo osvobozeno Sovětskou armádou, Plzeň Americkou a Prahu zachránili Vlasovci. Proč pořád nějaký vobejdové chtějí předělávat dějiny. Ano část země osvobodili vojáci pod vedením Stalina a jejich životy mají menší hodnotu než americké, francouzské novozélandské, české a kdoví koho všeho ???? Podle mě by každé město mělo vzdát odpovídající hold těm, kteří za ně položili své životy.
0/0
4.5.2004 11:23

Franta7

ale i americkou.
Ano sovětskou, ale i s americkou ! Jinak je to spíš propaganda komunismu. Ta americká vlajka by neutralizovala komunistickou propagandu. A vyznělo by to pak férově jako poděkování všem vojákům kteří opravdu padli v boji proti fašismu za naše osvobození a ne jen jako komunistická propaganda. A ten Gottwaldov to je jen komunistická snaha, ta nemá nic s bojem proti fašismu.
0/0
4.5.2004 10:18

abysser

Re:
vsak v plzni americka vlajka bude.... nemuzes chtit, aby na vychod od demarkacni linie byla americka vlajka, stejne jako na zapad od ni vlajka sovetska.... ja bych dal prednost osvobozeni od americanu, nez od rusu, ale dejiny zmenit nemuzeme...
0/0
4.5.2004 12:29

jyrinec

pro vsechny
 a nemysleli jste nahodou taky na ty mrtve za valky, za ty vsechny, kteri padli, abychom mohli zit opet ve svobodne zemi???  to ze po roce 1948 se vsechno zmenilo , to je vec upne na jinou debatu. ale v roce 1945 byla tato vlajka vlajkou suverenniho statu, ktery se podilel za cenu vlastnich obeti znicit puvodce valky.  taky to treba nebyla od tech kluku recese, ale neco napul recesistickeho.....
0/0
4.5.2004 8:33

optimistaxy

Je to jako vyvěsit vlaju fašistického Německa
Komunisté v éře Sovětského svazu vraždili a okupovalu principiálně stejně jako fašisti z Německa. Není důležité, kdy, jak, jak dlouho, atd. Oba režimy byly režimy zločineckými. Pověsit vlajku zabijáků ze Sovětského svazu je stejné jako vlajku zabijáckého Německa s hákovými kříži. Ti recesisté pouze ukazují svou neznalost a naivnost. Otazka je, zda to není trestný čin. Hypoteticky, škoda že nepověsili vlajku s hákovým křížem, ta taky za války 6 let ve Zlíně visela. Bylo by zajímavé, za co by pak byli obviněni.
0/0
4.5.2004 7:40

Děd Vševěd

Re: A co americké vlajky v Plzni ?
V podstatě máš pravdu, ale ... Jak hledět na americké vlajky, kterými někteří obyvatele Plzně zdobí své domy, autobusy a tramvaje ? Plzeň byla osvobozena v r. 1945 americkou armádou. Pokud vím, i USA zabíjely a zabíjejí např. ve Vietnamu, v Iráku, dodávaly a dodávají zbraně diltátorským režimům. Takže také se v tomto případě jedná o přestupek, resp. o trestný čin ?! Faktem je, že Hitler chtěl český národ zlikvidovat fyzicky, zbytek poněmčit anebo vystěhovat na Sibiř. Dalším faktem je, že většinu našeho území osvobodil Sovětský svaz a jeho vojáků zde padlo asi 200.000. Takže osobně si myslím, že pietní vyvěšení sovětské vlajky je v tomto případě v pořádku.
0/0
4.5.2004 8:29

Klomanda

Re:
nebo jako vyvesit americkou vlajku,jedná se taky o zločinecký stát
0/0
4.5.2004 9:46

krysa66

Re:
Nevím nevím, každý stát má svou temnou stránku a i v USA byly koncentrační tábory a někdy do roku 60 ta byl docela rasismus. To by jsi nemohl pověsit ani českou vlajku a natož třeba vlajku Vatikánu
0/0
4.5.2004 11:25

osvetitel

<><><>
Jeste bych tu chtel podotknout ze nejakeho uznani by si zaslouzili i ti "Vlasovci"protoze diky jim zustala Praha cela a nezalezi na tom jaky k tomu meli duvod protoze oni sli z nackama zezacatku hlavne proto ze bojovali za to cemu verili proti Stalinovi a prezto ze jim za jejich pomoc slibyli Cesi nepostizitelnost za jejich pripojeni k nackum ve kterem nebyli sami viz Rumunsko Madari  Italove a i ten Stalin se snima ze zacatku zcuchnul>Tak pak museli Cesi koukat nato kdyz dorazila ruda armada jak je znemocnicnich luzek zenou na popravu!Vysi politika je vzdy svinstvo ale kdo padl v boji za Cechy si od Cechu zaslouzi uznani
0/0
4.5.2004 1:38

osvetitel

<><><>
Podle meho nazoru pokud se nejedna o provokaci a ten Zlin byl opravdu osvobozen Sovetskymi vojaky  tak si tu poctu zaslouzi  a vubec nehraje roli co melo SSSR vedeni a Stalin v planu protoze ti padli za to nemohou!
0/0
4.5.2004 1:18

Marpes

breznev
, To ja jednou z recese povesil ve tride na zed zarameckovanou fotku soudruha Brezneva (vypadalo to jako ty fotky prezidenta, my ji tam ale nikdy nemeli). Byla to prdel, kdo k nam prisel do tridy tak se smal. Pak ale nadesla hodina cestiny a tridni me za to servala a ihned sem to musel sundat. Holt nekteri lide nemaj pro recesi pochopeni...
0/0
4.5.2004 1:03

interesantni

Absurdní a odsouzení hodné
Dá se to připrovnat k tomu, jako by iráčané při výročí svržení diktátora Saddáma Husajna vyvěšovali americké vlajky. Což je absolutní nesmysl. Rusáci při osvobozování mysleli od začátku na okupaci a na poválečný politický vliv. Zabrali na východě spoustu území, které už nikdy nevydají.(viz kus Polska, Podkarpatské Rusi)
0/0
4.5.2004 0:46

Flogger

Re:
kteri rusaci, ti co bojovali v prvni linii nebo stalin?
0/0
4.5.2004 0:58

interesantni

Re:
a proti komu bojovali? Proti mladým (v závěrečné fázi války) ...náctiletým němcům? Nebo proti Hitlerovi?
0/0
8.5.2004 11:29

GentleGiant

Ještě lepší by bylo,kdyby tam visel Vladimír Šp...a
0/0
3.5.2004 23:55

Flogger

omg
Jezisi nekdo zas dela zagorku. Vojaci kteri tu chcipali, aby nas osvobodili (a nerikejte, ze tu ti kluci sli s tim ze nam tu nastolu tvrdy komunismus s popravami - to bylo politicke) si myslim zaslouzi trochu ucty. A kdyz nekdo vyvesi jejich vlajku jejich doby, tak by se mohlo najit trochu rozumu ne?
0/0
3.5.2004 23:51

Pilat

v samotne podstate
vsichni co se pohorsuji jsou ubozi tupani. Je to nezviklatelny fakt, ze byl Zlin osvobozen RA a tem patri za to dik. Je to slusnost vyvesit jim tuto vlajku za sve obeti. V tomto pripade srovnavani s fasisty je ubohe a bez inteligence. Skoda ze nebydlim v cesku, scela urcite bych ty vlajky vyvesoval taky, uz jen na zlost takovym lidem jako je GhorX, z nehoz zaslepena nenavist jen kipe a ruda barva mu vyvolava byci symptomy.
0/0
3.5.2004 23:19

Ra1

Re:
asi by tě nakopali do prdele za tvrzení, že tohle je jejich vlajka, ještě že nebydlíš v česku, o jednoho hlupáka míň.... Slušnost???? byla to prej recese a to s úctou k mrtvým nemá co dělat
0/0
4.5.2004 7:46

Montiagne

tAKE chUJo´Viny
a nezUJIAMa vas ČO TerAZ BUDEM ja, Dežo ROBIT, ked MA VyvHNAliZ brYtanYJe?
CHuMMAji BIeLy!!!
0/0
3.5.2004 19:37

Superťuhýk

Přepište dějiny...
0/0
3.5.2004 19:18

pravicovy volic

vlajky
Ak ta vlajka vpravo je sovietska tak tu vpravo by som logicky tipoval na ceskoslovensku a nie na cesku na rozdiel od redaktora.Ale v tomto pripade sa stazovat asi nemusim.
0/0
3.5.2004 18:26

2Mac7

Re:
a čím se liší ceskoslovenská vlajka od české ?
0/0
3.5.2004 19:12

Porota

Re:
to bylo asi pro ty, co chapou - Vy jste nepochopil
0/0
3.5.2004 19:51

V1kt0r

Re:
*palec_nahoru* :-) A jinak - je sranda sledovat, jak lidi precitlivele reaguji na recesi - kdyz se vsadim, z e to jsou ti sami, co kontrolovali, zda soused spravne vyvesil vlajecku do okna... A nebo ti, kteri byli odbojni jen doma v obyvaku a pokud mozno stejne jen v myslenkach. Neco jako pudl, ktery si rad predstavuje, co ze to je za odstrasujiciho trhace...
0/0
3.5.2004 20:16

2Mac7

Re:
No tak mi to ,prosím, vysvětlete , proč by to nemohla být česká vlajka ?...."Pokud vím, tak nás 2. května osvobodila sovětská vojska. To je historický fakt. Ale dovedu si představit reakce lidí - některým se to líbilo, jiné to nechalo chladnými a desíti to hrozně vadilo, a proto si stěžovali," říká jeden z autorů nápadu, který ve "dvaatřicítce" provozuje antikvariát.
0/0
3.5.2004 21:24

Porota

Re:
"Ak ta vlajka vpravo je sovietska tak tu vpravo by som logicky tipoval na ceskoslovensku" - v dobe, kdy existoval SSSR, tak existovalo prece jen CSSR (nebo i CSFR tusim) - proto ta vlajka nemohla byt ceska.
0/0
4.5.2004 9:59

2Mac7

Re:
To je jasné , ale mohli také vyvěsit naší vlajku a k tomu vlajku bývalého SSSR  ( je to otázka pohledu , nikoli schopnosti chápat  )  .
P.S. ... Ak ta vlajka vpravo je sovietska tak tu vpravo by som logicky tipoval na ceskoslovensku... tak , jaká je vlastně vlajka vpravo  ?
 
0/0
4.5.2004 11:02

to je moje

Rozbil jsem hubu a rozbiju zas
tomu, kdo nemá rád Sovětskej svaz. Sovětskej svaz, Sovětskej svaz, nenajdeš na něm snad pražádnej kaz. Po celých USA jde jeden hlas, dohnat a předehnat Sověstskej svaz. Sovětskej svaz, Sovětskej svaz, nenajdeš na něm snad pražádnej kaz. Musím už končit neboť mám sraz s těmi co milují Sovětskej svaz. Sovětskej svaz, Sovětskej svaz, nenajdeš na něm snad pražádnej kaz .....
0/0
3.5.2004 18:11

kosoft

Jste všichni mimo...
vášníte tady nad blbinou a jste sami ubozí...
0/0
3.5.2004 17:55

Milca

Exemplárně
To je zase děsný problém. Navrhuju každého desátého Zlíňáka popravit.
0/0
3.5.2004 17:54

pinguinone

..Plzen
..osvobodili Amici, a ten jejich prapor , byl taky dost dlouho zakazany...
0/0
3.5.2004 17:50

GhorX

Blbec a ne recesista.
'"Vždyť tyto vlajky ve městě byly vyvěšované pravidelně čtyřicet let. A teď stačí dva dny, a je z toho poprask," diví se. - No před tím se tady pár let vyvěšovaly hákové kříže, takže příště můžeme očekávat vyvěšení české vlajky v kobinaci s nimi ? Navrhoval bych tomu blbovi jednou do roka znárodnit krám, jen tak z recese, a vrátit mu ho vykradený a zdevastovaný. Určitě se mu to bude líbit.
0/0
3.5.2004 17:23

skartin

Re:
Places na nespravnem hrobe , ti skutecni a nebezpecni komousi jsou uplne jinde , tam by byl tvuj vztek zcela opravneny .
0/0
3.5.2004 17:39

TheBear

Re:
Dobře, máš samozřejmě pravdu, že od těchhle mladejch tupečků nebezpečí nehrozí, jenže nezapomínej, že právě oni kolikrát taky "z recese" ty skutečný a nebezpečný komouše jen tak pro srandu králíkům volej. Pár takovejch bohužel znám - dokonce se s tím chlubili a upřímně nechápali, že se na ně někdo (já i další) kvůli takový prima srandě dokáže naštvat...
0/0
3.5.2004 17:44

skartin

Re:
V tomto pripade jde pouze o jedince , daleko horsi je dobre organizovana skupina rudejch gauneru .
0/0
3.5.2004 17:51

TheBear

Re:
:-))))
0/0
3.5.2004 17:40

V1kt0r

Re:
...tady jsi myslim mimo misu... Ti lide ztezka chteli zpet zlate casy, recesi je potreba pochopit, pripadne tolerovat. Protoze tato Ti svobodu nebere - a pro vlastni utlocit [se] soudi jen zoufalec. Mne to prijde vtipne - a spatruji podstatny (a propastny ) rozdil mezi tim a "recesni" volbou komunistu.
0/0
3.5.2004 20:19

TheBear

Re:
Ještě jednou jsem sem vlezl. Naprosto souhlasím s tím, že recesi je třeba tolerovat - byl bych poslední, kdo by ty kluky chtěl obžalovat/popotahovat/soudit, tím pádem souhlasím i s Tvou větou o zoufalcích, což mi ovšem nebrání v názoru, že se chlapcům ta akce příliš nepovedla a na rozdíl od Tebe ji za vtipnou nepovažuju - aniž bych Ti, opět, chtěl brát Tvůj názor. Nicméně to, že podobní hoši jsou nakonec schopni ze stejné recese ty komouše volit, to je ověřenej fakt, kterej mě děsí...
0/0
3.5.2004 23:26

skartin

Soudruzi
Tak sme se dovedeli , ze "obyvatele byli pohorseni " . Ja sem byl pohorsen , kdyz sem videl , jak stari komousi slavi 1 . maj , proto zadam tvrde potrestat vsechny ucastniky oslav tohoto delnickyho hruzosvatku . Jestli nechcete trestat tyto skutecne a nebezpecne bolseviky , potom se na tyto recesisty divejte pouze s usmevem a nadhledem .
0/0
3.5.2004 17:19

TheBear

Pro toho "recesistu"
Jo, chlapečku, v době, kdy se Zlín jmenoval Gottwaldov, bys žádnej antikvariát neměl, makal bys někde na státním a pokud bys dostal chuť na recesistickou akci tohohle typu, moh bys v lepším případě skončit s rozbitou hubou někde 30 km za městem, v horším ve vazbě s flastrem za pobuřování nebo výtržnictví. Recese by měla mít nápad, vtip, například autoři akce s "obrazcem" na matfyzu v Praze by mohli vyprávět (pro nepamětníky: obrazec byl složen z rozsvícených oken na výškové budově a měl charakteristický kosočtvercový tvar, pokud napíšu natvrdo, co znázorňoval, idnes mi příspěvek zcenzuruje :-)) Vyvěsit bolševickej prapor vyšmelenej od Ukrajinců žádnej nápad ani vtip nemá, je to ubohost, o který nemá snad ani cenu psát v novinách....
0/0
3.5.2004 17:14

GhorX

Re:
Stylizované zobrazení dámských genitálií. Vidíte ? Žádná cenzura...
0/0
3.5.2004 18:15

Venca12

Re:
ty seš ale dement pohoršuješ se tady nad jednou kravinou a vychvaluješ jinou, ty asi moc inteligence nepobral, že ?
0/0
3.5.2004 19:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.