Když potkáš učitele...
Učitelům obvykle chybí zkušenost s reálným životem a mnohým i nadhled. Nedivme se. Ze školy šli do školy a pak zpět do školy. Pravda pokaždé v jiné roli, ale ze škamen zadek nevytáhli. Činy těch chlapců, pokud je ovšem vůbec spáchali, nikdo asi nebude obhajovat. Také je ovšem nedeklasují na zločince a úchyly. V celém popisu chybí důkaz. Tvrzení jedné slečny, bohužel, důkazem není. S takovou historií občas přijdou ty dívky, na které se nedostalo. Pokud se celá věc stala tak, jak je posáno, je ještě třeba zkoumat, zda k činu nedošlopo oboustranném souhlasu. Pokud ne, je třeba přiměřeného trestu, k němuž asi patří i vyšetřování policií. Chyba je ovšem v učitelích, kteří včas probuzeným hochům nesdělili, že každá dá, ale ne všude, ne vždycky a ne každému. Dívkám zase měli řídi, že návštěvy chlapeckých záchodků mohou škodit hymenu. Sloganu o zatažení na WC nelze dost dobře věřit. Stačilo by zakřičet a přiřítil by se dozor nebo by učitel(ka) vyběhl ze třídy či ze sborovny.
Ještě glosa k platům, práci a ocenění učitelů. Pro rpáci pedagoga na základní škole není třeba vysokoškolského vzdělání, to dokázala, dokazuje ptraxe nejen v ČR. Spíše je třeba pedagogického talentu a občanské zodpovědnosti. Každý má být placen tak, jak je pro ostatní užitečný. Pro středoškoláky jsou současné učitelské platy dostačující. Jestli za ně chtějí dělat vysokoškoláci, je to jejich věc. Ostatně všichni víme, že nejnižší odbornou úroveň ze všech vysokých škol mají právě pedagogické fakulty, že studenti těchto škol by se z velké části na jiné falukty nedostali. Musí jim tedy stačit menší plat a výhoda, že si smějí napravovat své sebevědomí celoživotním poučováním dětí.