Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfka VZP ministrovu kritiku odmítla

Ředitelka Všeobecné zdravotní pojišťovny Jiřina Musílková na svou funkci nestačí, míní ministr zdravotnictví. Jozef Kubinyi to prohlásil večer v přímém přenosu na ČT 1. Odvolat ji však není v jeho pravomoci. Musílková kritiku jednoznačně odmítla a řekla, že odstoupit nehodlá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eman1

Nové finance
Panu ministrovy jde o zestátnění zdravotnictví. Vláda by jistě ráda uvítala přímou kontrolu nad financemi, ze kterých nevidí ani korunu. Místo toho dotuje podniky, které by byly už jinak dávno zavřené a lidi by pracovali jinde a jinak. Takhle si můžou dotované podniky dovolit prodávat svoje výrobky a produkty za dumpingové ceny na které se normální zdravý podnik nemůže dostat. 100 miliard by přišlo vhod, ale dočkalo by se jich opravdu jenom naše zdravotnictví?
0/0
27.4.2004 21:31

zberanek

VZP
VZP je zbytečně přebujelá organizace, má vysoké a zbytečné náklady., ale výměna jen jednoho manažera nic nezmění - je třeba  zavést efektivní výběr peněz od občanů na zdravotnictví.
0/0
27.4.2004 7:52

barbudo

Re:
.. redukovat přebujelost nebo efektivně vybírat?
0/0
28.4.2004 16:29

Thyronx

Ve svobodnych zemich....
Ve svobodnych zemich jdou odvody na zdravotni pojisteni primo z vyplatni pasky a od firem VYHRADNE A PRIMO zdravotnim pojistovnam. Stat ani nevi kolik penez protoze jdou mimo ne.Zdravotnictvi je PRUMYSL ktery si na sebe sam vydelava!! Neuveritelne co?? Ano v USA to tak je a lekari( i zdrav. sestry) berou platy na zaklade penez z pojistoven a od pacientu. Ministra zdravotnictvi v USA nemame (jaka to anarchie) taky na co? V cekarnach , ac tomu neuverite, jsou jen nemocni lide ci lide starajici se o sve zdravi a nikoliv cekatele na propusteni a nebo lidi co si potrebuji vydelat nemocenskymi davkami.Vite, nejak se v USA ty nemocenske jeste nezavedly.A aby rodina zila z rodinnych pridavku? Ani ty jsme jeste v USA nezavedli. Pracujici rodiny s detmi jsou zvyhodneni jinak,ti nepracujici NIJAK! Neni spravedlivejsi spolecnost.Ani nahodou neni.
0/0
26.4.2004 22:48

Dr No

Re:
Pokud jsem se doslechl, tak v USA mají jiný problém. Přebujelá parazitující masa právníků nutí doktory a zdravotnická zařízení platit obrovské částky na pojištění proti případnému "odškodnění" pacientů, což se samozřejmě promítá do ceny zdravotní péče. To co u nás shrábnou farmaceutické firmy, nepoctiví lékaři a zkorumpovaní státní úředníci, to skončí v USA na kontech bezcharakterních advokátů....
0/0
27.4.2004 0:01

truelife

Re:
To je slovo do pranice.
0/0
27.4.2004 8:04

eman1

Re:
Jako by mi bylo 6 a  slyšel: V Sovětském svazu jsou rajčata nejčervenější, lidi nejpoctivější, a kam příjdeš tam tě mají rádi. Thyronx ty jsi určitě americký politruk. Je to určitě na škodu. Ale teď nevím jestli nám nebo tobě. Máš nás za najivnější než si ty sám.
0/0
27.4.2004 7:37

Sudajev

Re:
Taky že jsou.
0/0
27.4.2004 8:34

eman1

Re:
No asi tomu nebudeš věřit, ale tady je to taky tak. Nejdřív se seznam se systémem financování zdravotnictví a potom něco vykřikuj. U nás si taky vydělává, ale dost mizerně. Úmrtnost v nemocnicích je na nižším procentu než v USA, společně s dětskou úmrtností., a tak je div že se najdou lidi, který jsou schopný dělat v těchto podmínkách za 10 tisíc čistýho. Za to by americká sestra nedělala, že ?Ale docela by mě zajímala další věc, a to jak je to s Walmartem? Prý se tam zaměstnává za podmínek, že by tam snad ani otrok z 19 století nepracoval. Jo a jinak hodně štěstí při boji s obezitou. Stačí když vidím záběry na CNN např.z ulice v New Yorku.
 
0/0
27.4.2004 21:44

Quo_vadis

Všimli jste si, jak nám
naprosto nenápadně přibývá neodvolatelných lidí ????
0/0
26.4.2004 21:05

jojoj897

Re: již včera ti tady
někdo vzkazoval, že si je máš strčit za taxametr - tak nevopruzuj
0/0
26.4.2004 16:59

_Pete

Re:
Příště di radši do hospody k televizi, blbečku.
0/0
26.4.2004 17:26

truelife

Re:
Kez bys je neprodal.
0/0
27.4.2004 8:07

bechernik

jen do VZP
ve VZP je opravdu potreba udelat poradek! vladne tam silena prezamestnanost, na okresni mesto maji nekolik desitek zamestnancu v obrovske budove, kteri se tam stejne akorat skrabou nehtem na za***! nejmenovane jine pojistovne na stejne mesto staci slovy DVA! zamestnanci. PS: poctu pojistencu to rozhodne neodpovida. Ve VZP vladnou stejne pomery v jako jakemkoliv jinem statnim urade, proste bordel a lidi delaj ho***o.
0/0
26.4.2004 14:32

barbudo

Re:
.. a představte si, že některé pojišťovny v tom okrese nemají ani jednoho zaměstnance ... zdá se, že jste odborníkem na svém i všech ostatních místech ...
0/0
26.4.2004 14:38

Antiperle

Re:
Jeste jednou specielne pro tebe: PS: poctu pojistencu to rozhodne neodpovida.
Jo delat advokata VZP, to chce opravdu silnej zaludek nebo hodne vypnutej mozek...
0/0
26.4.2004 14:44

barbudo

Re:
... aha, Vy používáte dva nicky. Doufám, že to není vážnější. Tak mi sdělte, kolik pojištěnců tam má VZP a kolik zmiňovaná jiná pojišťovna a jaké služby pojištěncům zajišťuje VZP a jeké ona okresní  dvoumužná expozitura neznámé sqělé potišťovny ....
0/0
26.4.2004 14:50

Antiperle

Re:
2 (dva) nicky nepouzivam, nejsem uchyl. Takze nemohu slouzit.
0/0
26.4.2004 14:52

Sudajev

Re:
Je jedno kolik máš nicků, ale úchyl jseš a basta, úchyle.
0/0
26.4.2004 20:25

Antiperle

Re:
Tysi nedáš pokoj a vykřikuješ tady ty svý uchylárny i v době, kdy se normální lidi dívaj na hokej.  nebo cokoli jinýho....Nechlastej a nechatuj tolik, magore závislej.
0/0
27.4.2004 10:30

vince_black

Re:
Ty to nějak podežřele dobře znáš, co? Nedělal jsi tam náhodou a nevykopli Tě? Nebo proč tam teda nejdeš dělat? A i kdyby to tak bylo, je to snad věc managementu, ne?
0/0
13.5.2004 17:01

Pape2

Je to vlivný post
Nedivím se, že nový pan ministr usiluje o rezignaci ředitelky VZP. Je to vlivný post a jistě by jej rád obsadil svým člověkem. Argumenty o špatném hospodaření jsou pouze pro veřejnost akcetovatelnou záminkou, kontrolní zpráva NKÚ o hospodaření VZP však na žádné závažné pochybení nepoukazuje.
0/0
26.4.2004 13:33

Antiperle

Re:
kontrolní zpráva NKÚ o hospodaření VZP však na žádné závažné pochybení nepoukazuje
  ,
 
No comment, Podle mě asi nejvtipnější příspěvek k tématu.....
0/0
26.4.2004 14:30

xx

Re:
V době když jsem pracoval ve VZP taky probíhala kontrola NKU ..a jak to dopadlo ? Hlavní kontrolorka z NKU po kontrole dostala vysokou funkci na ústředí VZP.....
0/0
27.4.2004 17:24

eman1

Hmm
Jasně na dálku jde všechno, hned si přizvu LOK abycch si vyjasnil pozice. Jen tak mimochodem. A viděl pan ministr nějakého ministra zdravotnictví v tomto státě, který by na svoji práci stačil alespoň tak jako paní Musílková ?
0/0
26.4.2004 12:04

zorro123

Re:
Ty jsi fakt eman. VZP je zkorumpovaná organizace, kde  si lze za peníze koupit smlouvu v každé druhé okresní pobočce. Jen kdyby se mu podařilo udělat pořádek ve VZP, tak mu budu tleskat, protože na nějakou koncepci nebude mít prostor
0/0
26.4.2004 13:00

Eldrb

Re:
Je fakt že socany rád nemám ale co se týče VZP tam je potřeba hrábnout. Je to krok správným směrem.
0/0
26.4.2004 13:41

eman1

Re:
Pokud vím VZP a další zdravotní pojišťovny se řídí platnými zákony a také vyhláškami, které vydává, vydávalo a bude vydávat ministerstvo zdravotnictví. To je jasné, jako to 123 co máš ve jméně, protože do víc než do třech počítat už asi neumíš :-)). Ministr jako takový do vnitřní organizace VZP samozřejmě zasahovat nemůže, takže mu nezbývá než dělat pořádek vyhláškami a nařízeními, a to jsem teda zvědav. Řekni si radši o svůj individuální účet za lékařskou péči... Podle mně politika do zdravotnictví šahat nemá, a až místo 100 Kč co navrhovala Součková se za 5 let bude platit 500 Kč a nebo budem chodit k babce kořenářce tak bude pozdě drbat si hlavu.
0/0
26.4.2004 14:11

Eldrb

Re:
Vypadá to na potrefenou husu,že ? Že by významný pracovník VZP ? Samosebou s puncem nepostradatelnosti.To dá rozum.
0/0
26.4.2004 14:41

eman1

Re:
Nechám to zcela na Vaší fantazii. Pokud by jste měl něco čím můžete moje tvrzení vyvrátit ozvěte se.. Že by jste kopal například za Českou národní ??
0/0
26.4.2004 14:47

Dr No

Re:
No, před pár lety jsem v televizi zaslechl hlášku, že kontrolní úřead nemohl udělat kontrolu hospodaření VZP, protože tato NEVEDE ÚČETNICTVÍ!!!!! Firma, přes kterou ročně proteče přes 100 miliard korun!!! Teď se zase dozvídáme, že její vedení je NEODVOLATELNÉ!!! To je na zápis do Quinesovy knihy rekordů ....
0/0
26.4.2004 21:13

barbudo

Re:
.. ono je to trochu jinak. Do roku 1998 vedly ZP evidenci, která nebyla zvána účetnictvím. Nebylo to proto, že by ZP nechtěly účetnictví vést. Důvod byl jinde.
Do té doby bylo placení pojistného toliko sportem poblouzněnců. Zaměstnavatelé jako nejvýznamější plátci pojistného neměli povinnost sdělovat pojišťovně, kolik vlastně mají pojišťovně na pojistném zaplatit (tedy jaké byly výplaty pojištěnců). Zaměstnavatel pouze peníze poslal na účet pojišťovny a basta. Po mnoho let dokonce ani nebylo trestné, pokud si zaměstnavatel pojistnné formálně strhnul z mezd zaměstnanců a pojišťovně je nedal. Teprve od poloviny roku 1998 mají zaměstnavatelé povinnost posílat měsíčně pojišťovnám hlášení o sumární částce pojistného za všechny její zaměstnance a tedy od r. 1999 vedou pojišťovny o pojistném podvojné účetnictví.
0/0
27.4.2004 9:04

ODSakEda

Konkurence!
Nejlepe vas donuti, nedelat si co chcete, KONKURENCE!!! Jenze jelikoz jde o netrzni prostredi, nutne museli zkrachovat netrzni subekdty!... Je si vzpomente, kolik zacinalo pojistoven! A nyni jsme svetky navratu centralniho systemu rizeneho nejhorsim hospodarem-statem, potazmo poslanci!
  Vse jiz je v mnohych zemich vymyslene a fumgujici! Tak proc to vymyslet posvem??? To do ceho stat nekafra funguje samo (trzne a bez korupce a ani ne draze, neb jde o efektivnejsi system!) a do ceho stat kafra NEfunguje!... 
  Apropo-vite, ze se v CR neplati zdravotni POJISTENI, ale DAN!!! Jen se to tak jmenuje... -pro dan je totiz charakteristicka-nedobrovolnost odvodu a nemoznost ovlivnit vysi ani cokoliv dalsiho svoji vlastni vuli neb se pocita pausalne a to procentem ze z prijmu! (spise by se na rovinu melo rikat: ze ZISKU! a jak souvisi muj zist se zdravim???...)..., pro POJISTENI naproti tomu i kdyz jde o povinne (!), mohu si svevolne vybrat subjekt a vysi pojisteni a tim i plneni a to i dle napr. panickeho pocitu dulezitosti pojisteni treba od 500,- (a doplatim pak ale vice!) az do 3000,- Kc ( doplatim skoronic:-)!, tot kazdeho vec, jak ma hluboko do kapsy, nebo jaky je zgrt! Ta extremni horni hranice je treba az v tom, mit vlastniho rodinneho lekare. Coz se sice jiz deje, ale ne prilis oficialne a za hotovy, podobne jak to nechce vlada (nebo Vláďa?) pripustit s netrhem s byty!... On ten trh stejne funguje, ale cerny a soc. vlady omezovanim normalniho trhu ten cerny  vlastne vytvari!!!!!...
0/0
26.4.2004 11:56

barbudo

Re:
.. ozajstný ODSák ... co slovo - to perla ...
0/0
26.4.2004 14:56

Antiperle

Re:
Ha, tak koukám, že tam nahoře nejde mezi náma jen o nedorozumění. ..To jsem rád!
0/0
26.4.2004 15:00

barbudo

Re:
.. tak nám něco napište ...
0/0
26.4.2004 15:07

Antiperle

Re:
K problematice uz jsem svoje rekl o neco nize.
Strucna a vystizna reserse mych nazoru, informaci a postoju:
F*CK OFF VZP
0/0
26.4.2004 15:20

barbudo

Re:
.. já myslel nějakou informaci neřku-li myšlénku. Nadávat umí každý idiot ...
0/0
26.4.2004 15:31

Antiperle

Re:
Mila Barbudo, pro tebe tedy ještě jednou: názory a myšlenky viz níže.
Podstatná informace, kterou by stalo zde zverejnit jsou provozni naklady/pojistence VZP x jina pojistovna (napr. OZ). Upozornuju jenom, ze se stoupajicim poctem pojistencu by toto cislo logicky melo KLESAT. Nemam cas to ted hledat, ale vsadim se, ze budu moci k vyse napsanemu vykriku pridat jeste par vykricniku...
0/0
26.4.2004 15:38

barbudo

Re:
.. milá Antiperle, barbudo jest rodu mužského. Z Vašeho milého vyprávění jest zřejmo, že Vaše tucha o provozu ZP jest londýnsky mlhavá. Všechny ZP mají zákonem určené procento z vybraného pojistného, které jim náleží na provoz. Vše ostatní je rozděleno zdravotnickým zařízením ku zdravotní péče uhrazení ... prosté ...
0/0
26.4.2004 15:58

Antiperle

Re:
VIDA! Tak to je zakon specialne usity pro VZP (pro Sazku ostatne mame neco podobneho, takze bych se nemel divit), nicmene i s jeho podporou je jeji hospodareni v *iti, zatimco ostatni pojistovny jsou v zisku.
Jinak souhlasim s nazory, ze jedinym opravdovym resenim jsou individulani zdravotni ucty, privatizace statnich zarizeni a spoluucast pacientu.
0/0
26.4.2004 16:09

barbudo

Re:
... zmiňovaný zákon platí pro všechny zdravotní pojišťovny [ZP], nikoli toliko pro VZP. Pokud jde o individuální účty - cosi takového mají mnohé pojišťovny již po léta. Slouží jim k odchytávání některých metod cucání výkonů z malíku. Problém je v tom, že není trestné vykazovat k proplacení nevykonanou péči ....
0/0
26.4.2004 16:35

Antiperle

Re:
ano, ale ostatni pojistovny jsou soukrome firmy, ktere musi generovat zisk. Dari se jim to i pres to, ze VZP ma zdaleka nejvetsi pocet pojistencu - protoze mela na zacatku monopol. Nejenze nedokazu pochopit proc by melo byt to procento stejne pro stotisic pojistencu a treba 5 milionu pojistencu, nedokazu ani pochopit proc je pri takove vyhode je neustale ve ztrate .....teda rozumim tomu, ale odmitam to akceptovat...
0/0
26.4.2004 18:04

barbudo

Re:
S tím ziskem to není tak prosté, jak si to představujete. (ZP není podnik jako každý jiný.) Máte pravdu v tom, že VZP měla nejnižší procento na režii. Pokud jde o problémy VZP, co když to bylo takhle. Nejprve všichni patřili pod VZP. Potom různí soudruzi ředitelé socialistických velkopodniků či jejich kamarádi přišli s nápadem, že by taková zdravotní pojišťovna mohl být taky slušný vývar. I zašli na mzdovku a ze seznamu zaměstnanců velkopodniku vytvořili seznam pojištěnců. Ovšem pojištěnců v produktivním věku, nikoli dětí, důchodců či invalidních důchodců. A co když se nějakým "nevysvětlitelným" způsobem stává, že dlouhodobě a nákladně nemocní pojištěnci opravdu migrují do VZP. Co když skoro všechny transplantace a podobné nákladné léčby nějakou shodou okolností platí také VZP?
0/0
27.4.2004 10:43

Antiperle

Re:
Nemyslim si to.... kdyby ale ano, pak je to spatne, a vracime se k tomu, ze jednim resenim je celkove odstatneni zdravotnictvi.... VZP proste, co vybere (tu cast) okamzite utrati misto aby s tim hospodarila. Protoze nepodnika tak je to proste cerna dira, kde existuje nekonecne zajmu, jak si z tech penez co odtekaj neco urvat.
Uz ale skoncim, protoze nejsem expert. Znam ale ambulantni doktory s dvema atestacema (ne obvodaky), co makaj 12 h denne, sotva poplatej sestru, EKG, najem a leasing na nejake opravdu reprezentativni auto typu Skoda Felicia a nezbyde jim opravdu nic moc. A pak prijdou prasarny od VZP s kracenim pateb, limity vykonu apod - a je to na skoro na konkurs.
0/0
27.4.2004 10:55

Kereme

Re:
Neoliberální bolševik!
0/0
28.4.2004 15:54

Dr. Fe1

YI
YI se sotva vohřál na ministerstvu a už blábolí, pro kterýho vodstavenýho socana asi hledá teplej flek. To je ale banda vyžírkovská.
0/0
26.4.2004 11:15

Sudajev

Re:
Že by pro vyžranou Součkovou-koblihovou.
0/0
26.4.2004 11:26

Sady

Re:
jo!! Své dvá kámoše už jmenoval jako náměstky!
Však co... Zdravotnictví je černá díra a všude na světě maj problémy. Stejně mě časem vykopnou, tak se musím co nejvíc napakovat!
0/0
26.4.2004 11:28

Sudajev

Re:
Tak ta poslední věta je perfektní, a sedí na celou socansko-darebáckou vládu.
0/0
26.4.2004 11:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.