Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda bude opět hledat, kde ušetřit

Možné úspory při vyplácení sociálních dávek. To bude podle šéfa lidovců a předsedy rozpočtového výboru Miroslava Kalouska nové téma, na které se zaměří koalice při hledání, jak by mohl stát dál "pomoci" veřejným financím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

per1

propustit
Co kdyby se propustilo 80% státních úředníků. Ušetřilo by se na platech, na výadajích na kaceláře, papír, .... Navíc by to pomohlo ekonomice, protože těch 80% procent úředníků by přestalo otravovat lidi.
0/0
24.4.2004 14:53

Halleck

Vláda ušetří?
Škoda, že tam není také Vláďa ušetří!
Je to přeci jednoduché...
1. snižte si platy
2. nebydlete v bytech s regulovaným nájemným
3. chyne-li vás policista, neplácejte průkazkou, ale zaplaťte pokutu
4. nestavte si "termitiště"
5. více rozumu při "služebníchL cestách
6. a proboha už nelítejte vrtulníkem...
7. etc....
0/0
24.4.2004 14:51

MMarjanka

Eldrb - ubohé , ale bohužel časté uvažování...
napadlo Tě, že děti nemají jen Ti kteří si je pořídili nehzodpovědně? Stává se, že se ruší podniky, stává se, že se propouští.... Takže člověk si může pořídit dítko po zralé úvaze, ale po několika letech se situace může změnit - těžko pak jít dítě utopit. Zjednodušování nikdy k ničemu dobrému nevedlo - mistrem ve zjednodušování byl už Hitler. Spíš je potřeba opravdu začít uvažovat a hledat skutečně inteligentní řešení - ale to by asi na tu naši vládu bylo moc - myslím, že na IQ 140 by se museli složit, aby ho dosáhli. Ono také, když mají příjem jaký mají, těžko si představí jak je někomu, kdo ať dělá co dělá, nepřeleze 17 tisíc v rodině dohromady... (na 5 členů).
0/0
24.4.2004 12:33

Eldrb

Re:
Milá Marjánko ! Úvodem své reakce jsi mě odsoudila a na konci jsi prakticky napsala to samé ale jinými slovy. Já jsem pouze reagoval na diskutujícího , který si myslím měl pravdu a na uvažování a přístup socialistické vlády.Nic víc a nic míň. To co se nám tu pokouší Špidla zavést,to už tu bylo a a v listopadu 89 jsme jsme toto odmítli zvoněním klíčů. Obecně řečeno. 
0/0
24.4.2004 14:11

MMarjanka

Re: Nerada bych se Tě dotkla,
ale reagovala jsem na výrok: "máš pravdu, děcka si stačili nabouchat socky a černí" - jestli jsem Tě tedy trochu špatně pochopila, tak se omlouvám. Možná je to i tím, že jsem se dostala s dětmi do situace, která je takřka bezvýchodná a reaguji trochu podrážděně . Prostě nemám ráda, když se odsuzují šmahem všichni, jako kdyby kvůli tomu, že u vás ve městě bude jeden zloděj všichni tvrdili, že zloději jsou všichni kdo tam bydlí. Chtělo by to spíš přísnější kontroly, kam konkrétně peníze tečou, než rovnou to omezit. Je to jako s nemocenskou - když se nebude platit , doplatí na to skutečně nemocní a ne ti, kteří ji zneužívají.
0/0
24.4.2004 14:39

Libor76

rodiny s dětmi
ocenil bych, kdyby také podpořili mladé lidi bez dětí, protože při současné situaci nejsem schopný ušetřit ani na svatbu, natož na bydlení a pak dítě! :-( Tohle je "jen" podpora těch, kteří si už dítě pořídit stihli, ať už schválně nebo nechtěně, ale na nás, kteří se k tomu stavíme odpovědně a chceme dítě až na to opravdu budeme mít peníze a podmínky, na nás se nehledí. Tohle je opravdu stát, kde je nejlepší něco nezodpovědně udělat (třeba mít dítě bez zázemí) a pak křičet, ať se stát postará!!! :-(
0/0
24.4.2004 11:34

leonel

Re:
Vláda ušetří na těch kteří to berou vážně, protože ti  lehkomyslní   to nikdy nebudou brát vážně.
0/0
24.4.2004 11:42

Eldrb

Re:
Politika a myšlení této vlády je zhůvěřilost sama. Tolik arogance a blbosti koncentrováné do tak úzkého kolektivu se jen tak nenajde. Ani v dějinách. Máš pravdu,haranty si stačili nabouchat socky a černí..na lidi mající zodpovědné myšlení které je zárukou budoucí prosperity se nehledí. Dobrá,Špidlíne,budeme vše prožírat a daně platit z prožírání....jsem zvědav jak dlouho nám to vydrží. Rok ? Dva ? A pak to příjde....bum,konec.
0/0
24.4.2004 12:14

Sudajev

IMO
Je to zajímavé, tady píšou, že budou hledat, kde ušetřit a pár článků výše píší že hodlají dávat odškodnění za vleklé soudy. Si myslím, že by to měli zacvakat soudci a ne stát. když kdokoliv odvede nekvalitní práci tak si taky nese následky, nevím proč by měli být soudci vyjímka.
0/0
24.4.2004 9:51

Rada8

rodiny s dětmi?
vláda prý chce udělat něco pro rodiny s dětmi. od června se ruší dopravné - je to příspěvek na dopravu dětí, které nenavštěvují školu v místě bydliště. je to dávka, kterou dostávají pouze děti do 15ti let, poté pouze tzv. potřební. proč se jako první zrušila tato dávka? týká se výhradně rodin s dětmi.
pokud vláda chce šetřit, bude muset vždy vzpomenout i na sebe. jako třeba při snížení 13. a 14. platů. ejhle, po snížení zjistili, že se týká jen státních zaměstnanců a sobě páni poslanci zapomněli snížit, a mají nárok stále na 50%.
 
0/0
24.4.2004 9:13

MMarjanka

Ať vláda začně u sebe
Když chci ušetřit na něco dětem - a vlastně ani nic jiného už nedělám, protože v téhle zemi mám šanci leda pojít hlady - tzak začnu tím, že ušetřím na sobě - aby zbylo na to ostatní. Vláda se má starat - ať tedy začně šetřit u sebe!!!! Nebude zneužívat zdravotnictví, nebude bydlet za naše peníze..... Tak by se dalo velmi dlouho pokračovat.....
0/0
24.4.2004 8:59

Rada8

Re:
ono by možná stačilo, kdyby měli hrazeno jen to, co opravdu souvisí s výkonem jejich funkce. např. auta, bydlení,  asistenti, mobily.....ono by se hned pár milionků ušetřilo. nebo kdyby konečně  něco udělali s nemocenskou. sami tvrdí, že se musí snižovat, že je zneužívána atd..ale že oni sami berou plný plat klidně půl roku, zatímco jsou třeba v protialkoholní léčebně, nebo ženský s miminem doma, považují za normální.   
0/0
24.4.2004 9:21

Sudajev

IMO
To je volovina, vláda hledá jak zase okrást občany, nic víc, nic míň. Pokud by vláda chtěla opravdu ušetřit, tak by musela začít u sebe a svých minimálně špatných rozhodnutích!
0/0
24.4.2004 8:51

Rada8

Re:
sama se tomu divím, ale tentokrát (asi poprvé) s tebou naprosto souhlasím.
0/0
24.4.2004 8:59

Sudajev

Re:
Věříš že já se  taky  divím.
0/0
24.4.2004 9:25

Rada8

Re:
ale rozchodíš to, že?
0/0
24.4.2004 9:27

Sudajev

Re:
Ano, zítra se chystám na procházku s Ritou.
0/0
24.4.2004 9:33

Rada8

Re:
to je pes, nebo přítelkyně? jestli pes, tak je teda chudák, když jde na procházku až zítra. no a pokud je to přítelkyně, tak jí taky nezávidím. nevím jak u vás, ale tady je hnusně a prší.
0/0
24.4.2004 9:39

Sudajev

Re:
Pes. Na procházky samozřejmě chodí denně, ale zítra chci jít tak na celý den, podle počasí. Nevím jak u vás, ale v Blekfildu je obstojně, akorát trošku fouká, snad se to zítřka trochu vytříbí.
0/0
24.4.2004 9:43

Thyronx

Preklepy
Jsou tam preklepy ale kdo chce ten to prelouska.
0/0
24.4.2004 3:11

Thyronx

"deforma" na pochodu..
Ano reforma to rozhodne neni a nema to koncepci.Hledaji se penize ale stav statnich uredniku ma jistotu sveho dobreho bydla az do volebniho roku 2006 a mozna dele.Do toho roku ani nebude duchodova reforma a reforma zdravotnictvi. Je to jednoducha hra vlady.Sebrat penize kdekoliv jen ne u sebe. Proste soucasna koalice vsechno zdrzuje az na novou vladu,ktera bude mit NEUVERITELNE problemy.Bude muset delat rozhodna nekompromisni rozhodnuti a prave reformy. Verim ze zprivatizuje zdravotnictvi ktere silne podrazi a skoly samy zavedou poradne vysoke skolne na SS a zejmena na VS.Pdnou jakekoliv limity na mnozstvi prijatych studentu na VS a bude se zacinat obchodovat.Kdo nebude mit penize, nebude mit sanci. Stat coby dojna krava se stane historii. Mezi nama: Ona jina cesta neni. Odchod do duchodu okamzite v 65ti letech a zruseni socek jako jsou rodinne pridavky,pohrebne,porodne,nemocenske a materske kteri i tak jsou smesne svoji castkou a zvysit odpisy za kazdou vyzivovanou osobu v danovem priznani na 10,000Kc. Pokud nemate 13-14 mesici rok pak zrusit i platy techto neexistujicich mesicu a u firem jen nechat podily na zisku pro sve praconiky vypocitane podle jejich formule. Zavest jednotnou DPH nekde v okoli 12%a zavest plosnou dan ze zisku i platu na nejakych 20% nebo mene.Zadne vyjimky z vyjimek a dodatky,doplnky a zmeny.Zakony zjednodusit a bude na svete lip. Rodiny s detmi a nejake vyhody? Ani nahodou.Jen ty odpisy z dani.A bude lip vsem a bude prace tolik ze nebudou lidi. Nezapomente ze vzdelani je cislo 1 a kdo ho nema ma zit na minimu stejne tak kdo nepracuje vubec (nemocni i duchodci) Ti posledni meli moznost si nasetrit a nespolehat se na stat. Kdyz nebude nemocenska (jako v USA) nebo bude na vysi minimalni mzdy ubude v cekarnach "pacientu" ostatne tam se ma platit lekarum.Nikdo nepracuje zadarmo a stat s nima nemamit nic spolecneho.Lekar se umi uzivit sam z pojistoven a od pacientu.Frmam maji castky strhavat samy pojistovny a nikoliv stat.Ty penize ma
0/0
24.4.2004 3:09

Rada8

Re:
a co tak důchodce a nemocné rovnou střílet, když nebudou moct dělat?
souhlasím s tím, že vzdělání je důležité, ale pokud tady budou jen samí vzdělaní, tak kdo bude dělat rukama? a to mají žít šikovní řemeslníci podle tebe na minimu a makat na vzdělance?
a proč pomáhat rodinám s dětmi, že? ať z nich teda vyrostou zase socky, proč se jim snažit pomáhat?
momentálně jsem na MD. podle tebe bych neměla brát přídavky, mateřskou, no prostě nic. myslíš, že je možné cca 2-3 roky žít ze vzduchu, nebo si předem našetřit na tak dlouhou dobu?nebo se povolí děti jen milionářům?to tady teda potom bude elita!
0/0
24.4.2004 9:36

Dsgt

beze slov
Chtěl jsem se k tomu vyjádřit a napsat něco oduševnělého. Ale už nemám slov. Pořád dokola a stejně to nakonec dopadne tak, že vezmou všem, kromě sebe. Copak ušetřené rozpočtové výdaje nejsou v principu jeho příjmem???
Jak dlouho z nás tahle superstar vláda ještě bude dělat voly? Tak dlouho, jak jí to dovolíme. Volám řediteli: nedávejte cenu nejlepšímu zpěvákovi. Nejlepší představení už dávno předvádí tenhle spolek kašparů a lhářů.
A my zase za to vystoupení ochotně otevřeme peněženky se štědrým příspěvkem potulným kejklířům.
0/0
24.4.2004 2:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.