Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děčín je ochoten zaplatit za zpěv prezidentovi

Děčínská radnice hodlá zaplatit za zpestření návštěvy prezidenta. Děti ho tu vítaly lidovou písní a hymnou. Ochranný svaz autorský napadl zástupce dětského sboru za to, že mu veřejné vyzpěvování dětí nenahlásil. Podle zástupce dětského sboru se OSA nejdříve zajímala o zpěv hymny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr_Ferda

Mafie a vypalne.

Je pekne ze parazituji "ze zakona" i na "Humanitární , dobročinné, benefiční a obdobné akce s živou nebo reprodukovanou hudbou.";-€

0/0
12.11.2006 21:13

B.A.D.Y.

OSA
je banda tschuraku
0/0
28.11.2005 4:51

Barunecka

OSA
OSA je banda zlocincu, kteri si samosvane priznali pravo, na vse. Je to soukroma firma! Jakto, ze na ne stat nemuze? Vite, ze z kazdeho prodaneho CD-R platime OSE 1Kc? Zlodeji!
0/0
27.1.2005 10:26

Bouše

:-(
Už jsem se zaradoval, že iDnes zrušila zveřejňování e-mailů (které je stejně na nic), ale teď  vidím že m460r výtahl na světlo třičtvrtě roku starou diskusi. Ach jó.
0/0
26.1.2005 8:17

m460r

Re: :-(
jaká diskuze???
0/0
26.1.2005 9:18

Bouše

Re: Re: :-(
Tak cos to vlastně vytáhl na světlo?
0/0
27.1.2005 12:30

m460r

co to je?
Co to je za hospoda, že si tu ani zabékat nemóžeme!!!!!!!
0/0
26.1.2005 7:54

Bimbac_007

Pozor na zvuky!
A pak si tam jeste nekdo nahlas prdnul a to ma nekdo jinej chraneny jako Koncert pro tubu bez orchestru
0/0
20.4.2004 4:06

LoWang

A ty děti za to měly dostat zaplaceno?
V článku nebylo, jestli toto zpestření prezidentovy návštěvy bylo jen tak pro radost děí a prezidenta anebo za to měly děti od někoho dostat zaplaceno. Samozřejmě mi to taky přijde nehorázně sprosté něco takového po nich chtít a zajímalo by mě, komu ty peníze půjdou, když autor hymny už přece dávno nežije...
0/0
19.4.2004 11:37

Quo_vadis

Šmejdi,
celá staletí si národ prozpěvoval lidové písničky, potom přijde nějaký kret...., přidá k tomu dvě noty a uplatňuje autorská práva !!!!! Všichni ti ¨"umělci" jsou ještě horší příživnicí než komančové. Když se člověk podívá na jejich rádoby uměleckou produkci, tak tam určitě najde minimálně jedno stopu po vykradení myšlenek jiných autorů. Hnal bych je kravským krokem .........  
0/0
18.4.2004 15:52

Bernifox

Haha !
OSA bere peníze opravdu za všechno (vlastní zkušenost). Že někdo někde předvede zpěv hymny je spíše pocta...  A kdo je vlastně autor dané lidové písničky, za kterou mají platit ??? Žije vůbec, převzal nědko autorské závazky ??? Ať jdou všichni do háje...
Nic bych nikomu neplatil ...
0/0
18.4.2004 13:15

Viky_

OSA
Jaká je prosím vás adresa OSY? Rád bych si chtěl ve sprše pozítří zazpívat a bojím se aby to neslyšel někdo další! Už takhle mám problémy s mobilem, když mi mezi lidma začne zvonit, mám pak výčitky svědomí, že jsem předem hovor neohlásil OSE a tak jsem okradl skladatele té melodie.
0/0
17.4.2004 18:58

GhorX

Re:
Čs. armády 20, 160 56 Praha 6 - a jednu nálož prosím položte i za mne, rád si občas při práci pískám (prý dobře) a slyší to několik lidí. Mimochodem, telefonní ringtones jsou podle pravidel OSA zpoplatněny bez ohledu na to, kdo je složil; platit byste tedy měl i za své vlastní dílka.
0/0
17.4.2004 19:34

thsoft

Problem je v definici verejne produkce
Pani poslanci !!!
Hlavni problem je to ze je potreba zmenit definici toho co je verejna produkce.
U nas byla OSA vybirat i za to ze nam hraje stare radio na prodejne pro zamestnance, podle me je verejna produkce vse kde se hraje za penize nebo za vstupne, ale ne tam kde se pousti radio potazmo placene prostrednictvim koncesionarskych poplatku.
0/0
17.4.2004 15:44

GhorX

Re:
Doufám, že jste nic nezaplatili. Skupina zaměstnanců není veřejnost a nejde tedy o veřejnou produkci.
0/0
17.4.2004 17:53

kozelb

OSA - příživníci
OSA je přežitek lidí, kteří chtějí peníze za to, že se někdo projevuje, ale ani k nim nepatří. Mělo by se to zrušit, nebo někdo si udělá agenturu na pohyb po jeho městě a my mu budeme muset  platit, když do jeho města zavítáme.
0/0
17.4.2004 12:03

Morphi

Pysna princezna
Uz je to tak, ze si budem chodit zpivat do jine zeme.
Velice smutne :o(
0/0
17.4.2004 1:13

Ataturk

Jak za komančů
"Také odmítá posílat žádosti o povolení produkce kapel, které u něj hrají vlastní věci," vysvětluje jeho právník Narcis Tomášek." A budou ty kapely muset taky prokázat, že umí noty?
0/0
16.4.2004 23:11

Kolokol

Tupost
Já myslím, že je to prostě o tuposti a blbosti jednoho konkrétního člověka.
Ať je zákon jaký chce, vždy se najde prostě idiot, který není schopen na sebe vzít ani tu špetku odpovědnosti aby si řekl, to kravina na to kašlu.
To je celé
0/0
16.4.2004 23:03

Hrabalinka

Re: Souhlas
Jeden ambiciozní jedinec se zase ukázal. Taky jsme  jednou zažili takového blba -- přečetl si o akci na plakatu, ani na ni nebyl a ač tam bylo několik organizátorů, vybral nejviditelnějšího a hned na něj, že chce poplatek. Přitom na akci vystupovala kapela, kterou OSA nezastupuje, hrála navíc své vlastní písničky. Po několikerém jednání na úrovni tehdejšího okresního úřadu to nakonec šlo do ztracena. Ale hlavně že se tím zabývala kupa lidí a ztrácela tím čas... 
0/0
17.4.2004 14:41

jankohrasko

OSA i OStatní
Koupím si rohlík v sámošce,ale venku mě chytne pekař, mlynář, pěstitel pšenice.Bože dej,ať není obilí od soukr.ekozemědělce s početnou rodinou a kadibudkou, jinak každý, kdo použil kadibudku bude chtít svůj podíl na výrobě rohlíku. O tom je OSA a ochrana autorských práv.Ale kdo se chce čemu divit, stačí se podívat na členy a představenstvo a je po divení.Až přestanou blbánci dělat z komediantů VIP a elitu národa a odkážou je zpátky kam po právu patří, tak je přejdou panský chutě. Stačí se podívat na prezidenta MFF KV, roupama neví kam by a co by.Zbouraná hospoda Na Pražačce v Ústí by mohla vyprávět ,jak se somrovalo.Jo, kdeže loňský sněhy jsou.Asi by udivení starostové a senátoři měli iniciovat nějaký podnet pro Ústavní soud, aby ty blbosti zrušil a neumožňoval OSE loupežnictví za bílýho dne.Ale tak je to tu se vším. Než by se udělala kontrola, kdo má psa a donutilo se ho za něj platit,tak těm pár blbcům, co platěj,se zvýší poplatek. Kdyby se mělo platit 500,- tak bude platit víc lidí a tím bude víc peněz, než když za 1500 lidi psi odhlásej, vyhoděj.Těch pár slušnejch to nevytrhne.A hlavně ještě další stupidity - jako délka vodítka apod. To už na tom MHMP taky nevědí co s volným časem, když  mají čas vymýšlet takovýhle koniny. No - a je to pořád stejné. Za chvíli budem platit nejen za koukání (viz poplatek za televizi), ale i za dejchání. Tak - zhluboka dýchat, zhluboka dýchat, vypnout prsa - břicho zastrčit! Vykročit rázně, vykročit rázně ( dokud můžem).Tož tak.
0/0
16.4.2004 22:20

Kazbunda

nejlepsi reseni
je prepalovat, kopirovat, stahovat jako by kazdy den mel byt posledni......cim vice orezana OSA, tim lepe. A umelci holt jednou misto Bussines class poleti Economy. Ono jich taky neubyde.
0/0
16.4.2004 22:05

mou fou

to jako penize za zpev lidovek a hymny jdou do kapsy Jandovi???
?????????????
0/0
16.4.2004 21:44

antisvejk

TAK TO JE TEDY DEBILÁKOV
KURNA LIDI SI BEZ POVOLENÍ NESMÍ ZAZPÍVAT, TO JE SÍLA...
0/0
16.4.2004 21:36

Bimbac_007

Re:
Ani horem, ani dolem!
0/0
20.4.2004 4:10

homerecek

Oficiální výpalné a státem řízená mafie
Jací voliči, takový parlament a takové zákony tj, hloupí voliči, zkorumpovaní  poslanci, vysoce účelové zákony. Najděte si na internetu, kdo pro příslušný zákon hlasoval a bude vám jasné, kdo se o prachy z tohoto výpalného dělí.
0/0
16.4.2004 21:30

Rowder

Ted abych se bal
chodit po ulici, nezridka si totiz pozpevuju, a co kdyby me nahodou nekdo slysel, a co kdyby to byl zrovna nekdo z OSY, to by pak po me klidne mohli chtit, abych taky zaplatil :(
0/0
16.4.2004 20:45

tgr

CESKA OSTUDA
... lobovani, uplaceni, mafie ...
... a kdo vi, co jeste. Jak jinak by toto mohlo s pozehnanim zakonu vzniknout?
Ocekaval bych, ze kazdy autor ci interpret by si mohl v pripade kterehokoliv sveho dila zvolit
  a) toto dilo si budu chranit sam
  b) toto dilo necht za me chrani OSA
  c) toto dilo necht za me chrani jina organizace
  d) toto dilo davam celemu svetu k volnemu uzivani.
A osa, pripadne dalsi ochranne organizace by pak chranily pouze ta dila tech autoru, se kterymi by na to mela smlouvu.
U del ostatnich, by se automaticky predpokladalo (a).
Bohuzel tak to vsak neni :-(
Nechapu, proc kdyz si slozim vlastni skladbu a udelam si koncert, proc bych mel nejake samozvane organizaci platit. Nebo proc by ji meli platit jini za to, ze me poslouchaji. Ktera politicka strana mi pred pristimi volbami slibi, ze tento naprosto ostudny stav zmeni????  
0/0
16.4.2004 20:35

pavelxyz

Re: Ceska ostuda
Plně souhlasím s vaším příspěvkem, ale problém je v tom, že se zde zamýšlíme nad tím, jak je strašné, že někdo má platit za takovou kravinu, ale vůbec nám jako národu nevadí, že současná vládní koalice mne nutí platit za televizi a za rádio. Paradoxem tohoto státu je tedy to, že ochrana osobních údajů a zájmů je jen pro některé státní organizace a některé politiky. Dobře se proto dívejte koho volíte a pozor na další takovouto současnou vládní koalici.
  
0/0
16.4.2004 22:19

Pavelxxx5

Re:
Ano, tento názor má logiku, bohužel tak české zákony autorské nestojí. S kamarády jsme vydali před asi dvěma lety vlastním nákladem CD s vlastními skladbami jednoho kamaráda. Po prostudování autorského zákona jsme CD OSE nahlásili, ani ne proto, aby kamarád - autor - kasíroval, ale abychom se pojistili, že nás při veřejném hraní vlastních písní nebude moci nikdo napadnout podobně jako děčínské děti a abychom byli chráněni před magory, kteří by nás chtěli žalovat, že jsme jim zcizili jejich dílo. Stálo to, tuším, 3000 Kč, a v zásadě za takto malý poplatek jsme se (tedy konkrétně autor, my ostatní jsme byli jen námezdní muzikanti) automaticky vzdali, že OSA bude sledovat naši "hratelnost" v médiích a na akcích. To znamená, že za "malé a neznámé" autory OSA automaticky kasíruje do vlastní kapsy. Pokud bychom chtěli sledování, kde kdo naše písně hrál, stálo by to desetitisíce. OSA zabíjí přirozenou lidovou tvořivost, hobíky, hraní pro radost. Nevím, jestli si to takhle jeden z jejích zakladatelů - PAN SKLADATEL KAREL HAŠLER - představoval. Divím se, že OSA ještě nenašla způsob, jak kasírovat za LINUX.
0/0
16.4.2004 22:39

The Scorpion

re: OSA
To se mi snad jenom ZDA!!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.4.2004 20:22

ekspertyza

rozkopat
a zapalit!
0/0
16.4.2004 19:38

Mlamoj

OSA - cOSA nOStrA
Tagédie a příklad organizovaného násilí.
0/0
16.4.2004 19:10

Simi4Simi

Kdyby nas narod mel nejakou hrdost
.. tak je vy*akujeme vsichni ... ignorujte je. VSICHNI. Bonzujte je Obdusmanovi a prezidentovi atd... kde se da.
0/0
16.4.2004 18:56

eso

jak dlouho...
Co vsechno asi tahle organiyace bude muset jeste udelat, abz ji to neproslo...
0/0
16.4.2004 18:52

1_130_202_135

Re:
QWERTZ!!!!
0/0
16.4.2004 18:53

ScipioAfricanus

Lapidarni zhodnoceni situace
OSA je banda haj*lovskejch darmo*routu na zneuzivajicich zku*veneho zakonu zplozeneho bandou kre*enskych idi*tu
0/0
16.4.2004 18:49

JanVev

Pohádka
Super, tak už žijem v pohádce, protože Pyšná princezna je odedneška realita. Zakázáno zpívat sice ještě není, aspoň zpoplatnit se to už ale daří. Takže občane, bacha na zobák, až budeš notovat na firemním večírku v hospodě - třeba bude u vedlejšího stolu sedět bdělý úředník Ochranného svazu autorského a zkasíruje tě o čtyři kila. Milé maminky a babičky, zapomeňte na to, že byste svoje ratolesti chodili poslouchat na besídky do školky, do lidušky nebo na školní akademii - buď vytáhnete portmonky (pokud nebudou učitelky tak geniální a nenahlásí to 10 dní předem) nebo ostrouháte! Josef Švejk for president a OSA budiž jeho poradním sborem!!
0/0
16.4.2004 18:47

Borgh

neuvěřitelné
OSA bezesporu patří mezi vrcholné výtvory českého státního absurdistánu...zkusit to na mě, nakopu jim p*del s rozeběhem...
0/0
16.4.2004 18:38

real_goldie

Zpev zabiji hudbu
Doufam ze OSA vyjde s novou kampani pod heslem "Zpev zabiji hudbu". Mimohodem, musim plaitit poplatky, kdyz si zpiam ve sprse a soused to slysi prez zed?
vsem doporucuje eMulu na stahovani hudby z internetu. adresa je www.emule-project.com
0/0
16.4.2004 18:02

ples

Re:
čeština k tomu není?
0/0
16.4.2004 18:08

pakous

Re:
Musis nahlasit dopredu, kdy se budes sprchovat nebo se dohodnout se sousedem, aby si sel zrovna v tu dobu neco zaridit.
0/0
16.4.2004 18:08

1_130_202_135

Re:
 nahlásit 10 dnů dopředu, že se půjdu sprchovat? Nešlo by v tomto případě požídat o nějaké "změkčení tvrdosti" zákona?
0/0
16.4.2004 18:13

ples

Re:
Požádat musíš, ale při aroganci a dlouhých prstech OSA je asiminimální šance na uspěch ;-) Prostě budeš každý den hlásit, že se za deset dní budeš sprchovat a budeš si u toho zpívat šla nanynka do zelí ;-))
0/0
16.4.2004 18:16

VITA11

nasr..
a ne platit 397.- Prostě toho zástupce OSY vyfakovat jako to dělám už 8let . Banda darmožroutů toje..
0/0
16.4.2004 17:58

mobidick

Myslel jsem.........
Že státní hymna je vlastnictvím národa a né bandy budižkničemů,kteří už nevědí,kde by se napakovali.V případě zpěvu "lidových písní"už tomto jejich názvu jasně zní,že se jedná o písně lidové,tudíž lidu patřící.Nebo je to jinak??A co na to pan president?? Tomu to připadá normální??Pak by totiž správa Pražského hradu musela paltit za produkci hradní hudby při každé státní návštěvě.Tam se taky hraje státní hymna veřejně a proto by potom měla taky spadat do poplatků které OSA vyžaduje.Nebo jsou vyjímky povoleny??Možná.
0/0
16.4.2004 17:54

pakous

Re:
Tohle me taky udivilo, proc platit autorska prava za vec na kterou autorska prava nejsou, jako jsou lidovky? Napada me jedine, ze sbor zpival vicehlasne podle nejake konkretni upravy (za kterou autor stejne nedostane ani korunu a kterou skladal jen proto, aby deti mely co zpivat), ale to nic nemeni na tom, ze je to zvrhlost. A platit za produkci kapely, ktera o zadnou OSU nestoji a neuvidi od ni ani kacku, to uz je vrchol.
0/0
16.4.2004 18:06

TommyCZ

Re:
To je jeste v pohode ! Nejvetsi sila je, za maji pravo chtit poplatek i kdyz mas verejnou produkci sve VLASTNI hudby !!!
0/0
16.4.2004 19:22

ples

Osa vrs. T-mobile
..."Od nich jsem slyšel, že mám v telefonu pěknou melodii a měl bych jim za ní asi platit". Pokud bych měl platit za to, že mám jako uvítací melodii Dire Strates, bylo by to dokonalé potvrzení čecháčství. Nebo snad je zákon tak dokonalý, že budu platit za tuto melodii? A podle čeho se teda vypočítá cena? Bude snad osa vyžadovat výpisy z mého účtu? A zjišťovat, kolik lidí mi volalo a tudíž, kolik jich vyslechlo tuto melodii?
0/0
16.4.2004 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.