Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Republiku brzy protne síť cyklostezek

Česko má během několika příštích let protnout síť cyklostezek. Měl by se tak snížit počet cyklistů, kteří zemřou na silnicích. Ročně jich je v tuzemsku kolem sto padesáti. Se stezkami počítá strategie na podporu cyklistické dopravy, kterou dokončuje ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SirHumphrey

Pesimismus
Bylo by to fajn, ale v téhle zemi a s touhle vládou jsem velký pesimista. Bojím se, že za stavbu cyklostezek bude vláda něco chtít. Všimli jste si, že za kolo ani jízdu na něm se (ještě) neplatí žádný daně (DPH nepočítám) ani všelijaký poplatky apod.? Myslím, že si vláda nechá tzv. síť cyklostezek, které stejně vybuduje jen v Praze (jak to tak chodí) zaplatit od cyklistů nějakou stezskovou daní nebo nějakým provozním a registračním poplatkem z jízdního kola. Cyklistů je jak much, tak proč je neskřípnout, že...A to si ještě domyslete problémy s výkupem potřebných pozemků, křížení se silnicema, údržbou, důchodcema, kteří v cyklostezskách vidí jen širší chodníky...Myslím že na ambiciózním projektu cyklostezek cyklisti jen prodělají.
0/0
14.4.2004 12:24

Jana H.

Cyklostezky v Praze??
Cyklostezky v Praze a velkych mestech... Je to docela problem. Ja jsem ze Zlina, vetsina cyklostezek je vedena okolnimi lesy, takze clovek pri jizde pro sve zdravi skutecne neco udela.. Ale jezdit v Praze.. to si nedokazu predstavit.. Proc nejedete treba ke Karlstejnu, tam je to taky pekne, jizda na kole po Praze si myslim neni ani zdrava, ani vas prece nemuze uklidnit, kdyz se porad motate mezi autama, ne? Podle me to cloveka akrat tak nas*re.. Nebo jak to je?
0/0
13.4.2004 20:39

obmolok

Re: ježdění na kole
Já si tedy nedovedu ani představit, že bych v Praze bydlel, natož pak tam jezdit na kole.
Jenže, ježdění na kole to není jen zábava a rekreace, já taky občas, když je hezky a nemám nic těžkého přepravovat, jezdím do práce na kole, je to zhruba stejně rychlé, nemusím platit parkování, po městě jsem zhruba stejně rychlý .....
Ale chce to uvažovat kudy jet, abych se zbytečně nemotal mezi auty, Liberec dopravními cyklostezkami zrovna neoplývá.
0/0
13.4.2004 21:54

karoten

Re: Liberec horší Prahy
Pane kolego, smekám před Vámi pze vím jak vypadá provoz v Liberci. Navíc tam máte všude rozkošné kopečky o sklonu několika desítek promile, dlážděno v mnoha případech báječně původní katze-kopf....prostě trhací zkouška kola i jezdce. Jenže pokud jde o jízdu pro radost, máte to neskutečně blíž třeba do Kryštofova údolí, nebo přes Oldřichov do Hejnic...a dál třeba do Libverdy k sudu - neskutečně vám závidím :o(
0/0
14.4.2004 9:54

obmolok

Re: Liberec - není to tak hrozné
Řekl bych, že ježdění po Liberci je daleko snažší, než třeba po Praze, ta taky není právě rovinatá.
Navíc po Liberci bez problémů jezdím po různých zkratkách a cestičkách, kudy auta zpravidla nejezdí a tak je to i relativně bezpečné, raději si i zajedu , jen abych udržel výšku a podobně.
Ono to taky chce vědět, kam se na kole jet vyplatí, když se to tak veme, tak většina Liberce je skoro po rovině ...
0/0
14.4.2004 18:04

karoten

Re: Akorát ten Ještěd kapku přečnívá, že jo :o)
0/0
15.4.2004 10:10

karoten

Re: Co když je to zábava?
Jde to stejně dobře/blbě jako kdekoliv. Já jsem pražák od narození a ani celý město neznám. To mi ofšem nebrání motat se mezi autama i mimo ně, jezdím denně do práce a je to vážně adrenalin, něco jako "kaňonink" :o) Ono to s tím smradem taky není tak zlý, jak se všeobecně míní....a nic se nevyrovná báječnýmu větru ve vlasech při jízdě přes Nuselskej most, podél trojřadu takřka parkujících vozidel. Všude vede pro kolo cesta a objevovat kudy kam se dá dostat má velký kouzlo :o) Na ten Karlštejn ale radši pěšky, vystoupit z umolousanýho vlaku, projít se na Ameriku, dát si v Srbsku pivečko a zas domů. Na kole je lepší vyrazit na sever k Labi.....určitě ne ale pro zdraví.
0/0
14.4.2004 9:45

Vaclav Hanus

Re: jo..
...a stavit se na Probostaku vykoupat..
0/0
14.4.2004 10:12

Evilman

Re:
Máš na mysli třeba cyklostezku vedoucí přes Prštné, Louky a Tečovice směrem na Otrokovice? Ta je fakt super, takový dobrovolný dárce orgánů nejsem, tak ji nepoužiju. Fakt je že cyklostezka co vede k nám do Štípy je v poho.
0/0
15.4.2004 9:36

Jana H.

BEZVA
Tak to je bezva. Cyklste nebudou ohrozovani dopravou a ani autum se nebudou plest pod kola. Docela se tesim, jen doufam, ze "odpocivadla" nebudou do tydne posprejovana a znicena...
0/0
13.4.2004 20:33

JanickaE

Praha
Vítala bych spíš zkvalitnění cyklostezek. Hlavně Praha je k cyklistům vyloženě nepřátelská, většina cyklostezek vede po silnicích (specialita jsou jednosměrky) a taky po chodníku kde chodí turisti, děti a psi a dá se tam jet maximálně 7 km/h.
Kdo jel cyklostezkou co vede z Modřan do Stromovky, ví o čem mluvím.Nebo stezka na Smíchově ta je vyloženě pro sebevrahy. Začíná toitž na tramvajových kolejích, vede přez kluzké kostky a končí na přelidněné Kampě kde turisti cyklisty absolutně ignorují. Já jsem tolerantní cyklistka a snažím se nikoho ani neomezit, ale veřte mi, je to nervák jet několik kilometru krokem.
Doufám, že pokud se rozšíří síť cyklostezek nebude to kvantita na úkor kvality.
0/0
13.4.2004 10:11

karoten

Re: Dotaz
Milá Jani, můžu se zeptat zda-li se dá dojet z Modřan podél řeky až ke Zbraslavskýmu mostu? Jinak ta cesta do Stromofky..to je vážně asi hrůza. Osobně bych zkusil radši přes Palackýho most a uličkama na náměstí Kinských a pak buď vyjet Petřín po svejch, příp.lanovkou z újezda (nevím jestli to jde) a dostat se do Stromovky přes Prahu 6 -Dejvice a Bubny. Tam je cesta příjemná.
0/0
13.4.2004 10:23

Ahasver

Re:
Jenže ty stezky je také třeba používat. Například ze Smíchova na Zbraslav vede značená stezka mezi Strakonickou a Vltavou, druhá možná trasa je podél železniční trati přes Chuchli (myslím že nejméně půlka je taky značená) a stejně každý den na Strakonické aspoň jednoho sebevraha potkám. Třešničkou na dortu je nový most přes Berounku, podél chodníku, za betonovým hrazením, vede cyklistická stezka a stejně každý cyklista, kterého jsem tam kdy viděl, jel po silnici, i když tam jsou ze dvou pruhů udělané čtyři a místa hodně málo.
0/0
13.4.2004 10:51

taky občan

Re: Otázka
Proč ti sebevrazi jezdí po silnici, když maji k dispozici cykoztezku ? Buď to jsou opravdu pitomci, co si koledují o problém, nebo je ta ztezka na ho.... nepočítám -li bezúčelné jezdění ve smogu ve městě. Neznám tuto konkrétní situaci, ale nápadně mi to připomíná situaci v Prostějově. Jesliže jedu na kole z místa A do B a využití cykoztezky (pokud je tam vůbec ) mi stojí téměř dvojnásobek času proti silnici, tak ji také nepoužívám. Pokud se chci jen tak projet na kole, nejezdím po městě mezi auty ve smogu, ale jedu do přírody.
0/0
13.4.2004 11:14

Ahasver

Re:
Stezka je docela dobrá, jen napojení na silnice není nic moc (to je asi prů.s.er všech stezek). Ovšem při délce cca. 10 km zcela mimo silnici ta chvilka kličkování při najíždění za to stojí. Mám pocit, že ti sebevrazi jsou příliš naučení na jízdy autem a ani na kole se nedokážou "přepnout" na jiné trasy.
0/0
13.4.2004 11:35

Evilman

Chceme silnice a dálnice!!
Chceme jezdit po kvalitních silnicích a dálnicích. Platíme šílené peníze na daních a kde nic tu nic. Jen cikáni se z našich peněz spokojeně množí.
0/0
13.4.2004 10:04

Jana H.

Re:
0/0
13.4.2004 20:31

jirkaz

Re: Chceme silnice a dálnice!!
Doufám, že si taky uvědomuješ, že stavba a údržba silnic stojí miliardy a že je ze svých daní platí i ti, kdo autem jezdí jen minimálně nebo ho vůbec nemají. A že s tím svým autíčkem ohrožuješ lidi, kteří o to vůbec nestojí, a otravuješ je hlukem a smradem, ti třeba vůbec nedojde. Nejlepší by bylo, kdyby za používání silnic platili ti, kdo po nich jezdí (za každou jízdu, ne nějaký roční kupon typu dálniční známky). Mělo by to být minimálně tolik, aby to pokrylo všechny náklady spojené s jejich výstavbou a údržbou a o tuto částku by pak mohly být nižší daně. Kvalita silnic by pak odpovídala tomu, kolik by se podařilo vybrat.
0/0
14.4.2004 12:47

Evilman

Re:
Na každém kilometru, který ujedete zaplatíte kvůli DPH a spotřební dani několik korun (v závislosti na spotřebě). Vynásobte si počtem kilometrů které u nás ujedou všechny utomobily za rok a věřím tomu , že za vybrané peníze bychom měli mít silnice jak ve Švýcarsku a osvětlené dálnice jak v elgii. Ale oni se ty peníze prožerou a cikáni je prohrají v automatech a profetují.
0/0
15.4.2004 9:34

taky občan

Cyklosteuky ve městech
Co se týče cyklotras mimo město je sice co dohánět , ale to co je např. v naąem městě silně zavání bezúčelným vykazováním kilometrů pod heslem maximum metrů za minimum peněz.. Drtivá větąina cykl. ztezek vede doslova od nikud nikam po bezproblémových ulicích ( ąiroká ulice s minimem křiľovatek) a vľdy před velkou frekventovanou křiľovatkou je cyklista vrácen pod ostrým úhlem zpět do vozovky, nebo je kříľena frekventovaná ulice mimo křiľovatku bez moľnosti na ni najet nebo účelně někam pokračovat. ( Skončí třeba v parku). Takové budování cyklotras jeątě zvyąuje nebezpečí při různém vjíľdění cyklistů v podstatě z chodníků mezi auta v místech kde to ztěľí řidič můľe očekávat.
0/0
13.4.2004 9:59

karoten

Jízda na kole je stále o hubu
Často se cítím bezpečnejc na silnici s hustým provozem než na značený trase. Pokud jedete po silnici a ctíte dopravní předpisy, řidiči vás většinou berou a bez adrenalinu objížděj. Je lepší používat vlastní rozum než se držet značení trasy - někdy, např.u Národního divadla vede trasa po ulici a těsně před X je malá cedulka "cyklisti vlevo jeď po přechodu" To ja fakt bomba pze se to za a) nesmí, je nutné slézt a kolo vést a za b) je tam semafor takže je třeba rychle vyřešit jak zastavit v jediným pruhu štrůdl aut za sebou na ZELENOU a vyčkat tý svojí pro chodce....to vymyslel idiot. Cyklistika v hromadným pojetí je pro naší zemi dost nová a nečekaná věc, chodci nadávaj, řidiči nadávaj a celkově je to bitva. Myslím si ale že v první řadě by měli cyklisti zvládat základy pravidel silničního provozu a mít povinný osvětlení a reflexní prvky. Kdo chce užívat silnice, měl by prokázat způsobilost.
0/0
13.4.2004 9:47

Ladyk

U nás vede středem
hlavní třídy široký chodník, z něhož je polovina vyznačena jako cyklstezka. Věčně se tam motá nějaký chodec a leze mi pod kola. Své děti, když to přacházíme, učím, že je to jako cesta - musí se podívat, jestli nejede kolo nebo bruslař a pak jít. Když je to vyznačená cyklostezka, přijde mi normální, že po ní cyklista jede třeba 30 km/hod. Věčně diskutuji s nějakými motalisty, že si to cyklisti uzurpují, jsou bezohlední, proč tam nesmíme šlapat? atd. Já furt dokola jak gramofon vysvětluji: Ale jistě, choďte si kde chcete, šlapte si, kde chcete, ale jste na cyklostezce, tak buďtě obezřetní, kontolujte si, kde kdo jede. Když projede, zase se tam klidně vraťte. Většinou však nechápou, co jim říkám.
0/0
13.4.2004 9:29

Hnuson

Re:
tak je to se vším
0/0
13.4.2004 9:40

amia

Re:
Takzvané "cyklostezky" už jsem vzdala, zažila jsem i agresivní rodiče, kterým se nelíbilo, že si po vyznačených trasách někdo dovolí jezdit na kole, když tam pobíhá jejich drobotina, teď brousím po okreskách a čekám, kdy mě konečně někdo sejme..
0/0
13.4.2004 12:58

Evilman

Hmm
A co takle síť silnic a dálnic aby na těch stávajících formanských cestách pamatujících ješte F.L.Heka neumírali lidé.
Zkuste se zamyslet, kolik nových cest by přibylo, kdybychom nemuseli živit přivandrovalce z Indioe (rozuměj cikány). A kolik životů lidí, kteří tvoří hodnoty by bylo ušetřeno.
0/0
13.4.2004 9:01

Shumway

k té bezpečnosti
asi jde taky o to, jak se k sobě vzájemně chováme , že jo ? celkem pravidelně střídám kolo, auto i pěší přesun a tak vím, jak těžko si jeden představí, co vidí a jak vnímají situaci ti druzí . vím, jak mizerně jsou vidět chodci bez reflexních označení na oděvu i neosvětlení cyklisti i jak nepříjemné je, když mě tatra s kládama vytěsní ve třicetikilometrové rychlosti do příkopu , žádný příkazy ani zákazy nám nepomůžou, je to prostě v nás , ještě jsem chtěl reagovat na výtku, že některá auta svítí  i v létě, svítím taky a existovat nějaká schůdná alternativa, jak osvítit ve dne kolo, tak ji používám taky , myslím si, že první pravidlo bezpečnosti na silinici je být viděn
0/0
13.4.2004 8:06

logar

Re: jenže neexistuje
potvrzuješ jen moji výhradu, že svícení ve dne za nesnížené viditelnosti je silně sobecké. Ti větší sobci svítí dálkovými světly. Jestliže nelze uspokojivě osvětlit ve dne všechny účastníky, je lépe nesvítit a dávat pozor.
0/0
13.4.2004 8:15

Evilman

Re:
To je pěkná kravina co tu píšeš. Svítím celoročně abyl bych rád, kdyby to tak dělal každý.
0/0
13.4.2004 9:03

Shumway

Re:
ba ne , svítit bychom měli všichni, osvětlený auto je vidět mnohem líp a tím pádem mají všichni mnohem víc času na něj reagovat, co chybí , je nějaké výrazné osvětlení pro cyklisty za dne a snížené vidětelnosti .
0/0
13.4.2004 9:07

Hnusajev

Re:
hloupost, je vidět že jsi toho moc za volantem nenajezdil. Pokud vjedeš za plné viditelnosti např. do hustšího lesa a máš auto tmavší barvy tak jsou světla velmi na místě - a chtěl bych vidět někoho kdo si to uvědomuje a ty světla si v takovém případě na chvilku zapne. Něco jiného jsou dálková světla.
0/0
13.4.2004 9:11

logar

Re: něco jsem ujel
tak něco kolem 2.5 až 3 mil. km, bez větší nehody, poslední malá v roce 1978. Dodnes více než 50 tis. km. ročně s rychlými auty.
0/0
13.4.2004 17:04

Evilman

Re:
Jaká rychlá auta máš na mysli?
0/0
15.4.2004 10:45

ilg

Re:
i jako cyklista mam radeji svitici auta. Vetsinou me ohrozuji auta zezadu a jejich svetla nevidim. A za dne cyklistu neosvitis nicim, tech nasich 6 W je zanedbatelnych v dennim svetle. 
0/0
13.4.2004 10:17

Hnuson

jsem pro
0/0
13.4.2004 7:43

logar

jen ať zakážou vše
na mnoho krásných míst se díky zákazům na kole nedostanete. Luční bouda, Hrubá skála, prameny Labe atd. Jsou tam asfaltky a jezdí nákladáky a autobusy. Cyklista tam ale nesmí, prý aby neohrozil chodce. Kdo koho ohrožuje je sporné, ale ať tedy povolí provoz kol v určité roční období nebo dny v týdnu. Absolutní zákaz je silně diskriminační a vede, stejně jako každá zbytečná regulace, k inflaci respektu k zákazům. Je velmi jednoduché vše zakázat, ale i cyklisté jsou občané a daňoví poplatníci!!!
0/0
13.4.2004 7:34

KRISHOT

a
Cyklostezky u nás již existují, hlavně díky dotacím poskytnutých z předstrukturálních fondů EU.
0/0
13.4.2004 7:28

obmolok

Cyklostezky pro dopravu a pro zábavu
Při budováni cyklostezek je třeba vždy jednoznačně říci, je-li cyklostezka určena pro turistiku a tedy je vedena malebnými zákoutími Čech, Moravy a Slezska a nebo má-li sloužit urychlené dopravě pracujících na šichtu a zpět domů se zástávkou pro rohlíky.
Takovéto trasy mají zcela rozdílná specifika a pokud se má stezka opravdu používat, tak musí být postavena k tomu účelu, jaký je v dané lokalitě smysluplný.
Mimochodem, vynalézáme už dávno známy fakt, že silnice má být doprovázena zlehka odděleným cyklopruhem, kde má přednost cyklista. Společný pohyb cyklistů s chodci na děleném chodníku není ideální, neukázněnost chodců a bránění v plynulé a bezpečné jízdě cyklistů je pravidlem.
Mimochodem, velká část cyklotras KČT je vedena po místních komunikacích a silnicích 3.třídy, leckdy i když byla jiná možnost. Tedy přesně tam, kde je podle článku, nejnebezpečněji.
0/0
13.4.2004 7:17

mpes

Re:
jo, to je asi pravda. Nebo třeba někdy zdánlivě nesmyslné vedení stezky po nějaké rozmlácené polní cestě, přitom existuje alternativa po krásné asfaltce mezi domky, kde fakt za den nic nejede.
To je dané tím, že ten systém se fakt vyvíjí a je potřeba některý kusy přeznačit...
Ale někdy je to z toho důvodu, že k uznání cesty za cyklostezku je potřeba splňovat nějaký předpis, jaká maximální hustota na té cyklostezce musí být. A pak přijde nějaký magor v době, kdy se lidi vrací z práce a naměří, že je tam jak na václaváku - a stezka tam nebude nikdy uznaná....
 
0/0
13.4.2004 7:24

Hufo

Re:
si mě tada pobavil, že na chodníku jsou neukáznění jenom chodci. jsem to včera v prokopským údolí viděl, cyklisti bezohlední jak nikdy, kdyby alespoň jezdili po jedný straně, tak je všechno v pohodě, ale dost jich jezdilo po celý šířce cesty vedle sebe jako kdyby to bylo jenom jejich a do toho se tam pár pitomců honilo. že tam jsou lidi na vycházce s malejma dětma a kočárky, to jim bylo šumafuk.
0/0
13.4.2004 8:13

karoten

Re: Fčera
byl ale bicyklistickej svátek. Vyjížděli i stokiloví jezdci(kyně) aby ukázali jak jdou s trendem. Stáváme se kolařskou velmocí a jedno Prokopský údolí holt všechny nepobere. Stejně ale nejhorší jsou čoklisti, ty maj svý druhý já na špagátě obvykle přes cestu a je jim fuk že překážej všem.
0/0
13.4.2004 9:32

mpes

Re:
100-kiloví cyklisti už jsou moc? Mám ještě o takových 20 víc, ale troufnu si říct, že kdybych tě vzal s sebou na nějaký 250 km dlouhý jednodenní výlet, že ujedeš polovinu a zvadneš. Sundáš tretry, vysvlečeš ten super dres kterej určitě máš a ostudou se propadneš do země...
0/0
13.4.2004 9:47

karoten

Re: Jsem ponížen...:o(
Mám dojem pane že váš na břiše promaštěný trikot by se rozpadl po 1-denním výletu o délce 250 km :o)) Já jezdím v civilním oblečení a takové Vámi zmíněné vybarvené naleštěnce nechávám vždy daleko za sebou. Není pro mne propblém ujet za den cca 100 km, na těch 250 bych se rád přijel podívat jak je zodpovědně předvedete - třeba i v hale na oválu!
0/0
13.4.2004 9:55

mpes

Re:
OK, hochu, rád tě přesvědčím, 100 km dávám v Beskydech bez tréninku... Co jsem zatím s kým jel, byli překvapení, že s takovou váhou něco takového zvládnu. No to už je život, že ...
Jo, a nesnáším roviny, takže vyber nějaký hezký terén a ozvi se :-))) Preferuju Vysočinu a Beskydy.
0/0
13.4.2004 10:22

karoten

Re: Jeseníky
K horní nádrži Dlouhých strání....ogare :o)
0/0
13.4.2004 10:27

mpes

Re:
JOOOO, tak to bych bral. To je jeden z nejkrásnějších kopců široko daleko !!!! Byl jsem tam, fakt. Na kole. Úžasnej zážitek...  No a aby toho nebylo málo tak jsem to jel od Olomouce, v Loučné odbočil, dal Dlouhý stráně, pak vyjel na Červenohorský sedlo, sjel dolů do Bělé, přes Videlský kříž a Karlovu Studánku vyjel na Praděd a pak to sjel zase celé zpátky k Olomouci...
Celkem mi to dalo nějakejch 240 kiláků. Je to sice už pár roků, ale docela hezkej výlet :-)
 
 
 
0/0
13.4.2004 10:34

karoten

Re: Vyhlašuju Tě Králem lhářů ( pro dnešek) :+D
0/0
13.4.2004 10:42

mpes

Re:
Já ti to neberu, prostě nesneseš, že to ujedu se svýma 120 kilama :-) Až uvidíš někdy na cestě takovýho "tlusťocha", tak ho nikdy dopředu nepovažuj za příležitostného jezdce a neodsuzuj předtím, než s ním dáš aspoň tolik kiláků, kolik sám sneseš...
 
0/0
13.4.2004 10:46

logar

Hm,hm
umírají mimo jiné i proto, že ze zcela alibistického důvodu a nedomyšleně některá auta svítí i v jasném a letním počasí. Chodec, cyklista, povoz atd. není vidět, neboť řidiči jsou zhýčkaní a vnímají pouze světelné body. Svícení zvyšuje možná moji bezpečnost, nestojím-li bokem a nevyjíždím-li z boku, zato ostatní účastníky provozu řadí do kategorie "sedící kachna". Pravidla dělají politici, kteří se chtějí zbavit jekékoliv odpovědnosti a škodí a škodí. Snaží se regulovat vše.
0/0
13.4.2004 7:00

vandor

Re:
řidiči jsou zhýčkaní a vnímají pouze světelné body   ...   hmm   ...   to je opravdu, ale opravdu jednostranný pohled
p.s. já svítím celoročně již řadu let a vím o čem to je.
0/0
13.4.2004 8:28

logar

Re: možná jednostranný
ale s dlouhou zkušeností. Světla chrání toho, kdo svítí a ohrožují ty druhé. Jezdím přes 30 roků po silnicích celého světa, něco mezi 2 a 3 mil. kilometrů. taky si myslím, že vím o čem to je.
0/0
13.4.2004 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.