Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Republiku brzy protne síť cyklostezek

Česko má během několika příštích let protnout síť cyklostezek. Měl by se tak snížit počet cyklistů, kteří zemřou na silnicích. Ročně jich je v tuzemsku kolem sto padesáti. Se stezkami počítá strategie na podporu cyklistické dopravy, kterou dokončuje ministerstvo dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

SirHumphrey

14. 4. 2004 12:24
Pesimismus
Bylo by to fajn, ale v téhle zemi a s touhle vládou jsem velký pesimista. Bojím se, že za stavbu cyklostezek bude vláda něco chtít. Všimli jste si, že za kolo ani jízdu na něm se (ještě) neplatí žádný daně (DPH nepočítám) ani všelijaký poplatky apod.? Myslím, že si vláda nechá tzv. síť cyklostezek, které stejně vybuduje jen v Praze (jak to tak chodí) zaplatit od cyklistů nějakou stezskovou daní nebo nějakým provozním a registračním poplatkem z jízdního kola. Cyklistů je jak much, tak proč je neskřípnout, že...A to si ještě domyslete problémy s výkupem potřebných pozemků, křížení se silnicema, údržbou, důchodcema, kteří v cyklostezskách vidí jen širší chodníky...Myslím že na ambiciózním projektu cyklostezek cyklisti jen prodělají.
0 0
možnosti

Jana H.

13. 4. 2004 20:39
Cyklostezky v Praze??
Cyklostezky v Praze a velkych mestech... Je to docela problem. Ja jsem ze Zlina, vetsina cyklostezek je vedena okolnimi lesy, takze clovek pri jizde pro sve zdravi skutecne neco udela.. Ale jezdit v Praze.. to si nedokazu predstavit.. Proc nejedete treba ke Karlstejnu, tam je to taky pekne, jizda na kole po Praze si myslim neni ani zdrava, ani vas prece nemuze uklidnit, kdyz se porad motate mezi autama, ne? Podle me to cloveka akrat tak nas*re.. Nebo jak to je?
0 0
možnosti

obmolok

13. 4. 2004 21:54
Re: ježdění na kole
Já si tedy nedovedu ani představit, že bych v Praze bydlel, natož pak tam jezdit na kole.
Jenže, ježdění na kole to není jen zábava a rekreace, já taky občas, když je hezky a nemám nic těžkého přepravovat, jezdím do práce na kole, je to zhruba stejně rychlé, nemusím platit parkování, po městě jsem zhruba stejně rychlý .....
Ale chce to uvažovat kudy jet, abych se zbytečně nemotal mezi auty, Liberec dopravními cyklostezkami zrovna neoplývá.
0 0
možnosti

Jana H.

13. 4. 2004 20:33
BEZVA
Tak to je bezva. Cyklste nebudou ohrozovani dopravou a ani autum se nebudou plest pod kola. Docela se tesim, jen doufam, ze "odpocivadla" nebudou do tydne posprejovana a znicena...
0 0
možnosti

JanickaE

13. 4. 2004 10:11
Praha
Vítala bych spíš zkvalitnění cyklostezek. Hlavně Praha je k cyklistům vyloženě nepřátelská, většina cyklostezek vede po silnicích (specialita jsou jednosměrky) a taky po chodníku kde chodí turisti, děti a psi a dá se tam jet maximálně 7 km/h.
Kdo jel cyklostezkou co vede z Modřan do Stromovky, ví o čem mluvím.Nebo stezka na Smíchově ta je vyloženě pro sebevrahy. Začíná toitž na tramvajových kolejích, vede přez kluzké kostky a končí na přelidněné Kampě kde turisti cyklisty absolutně ignorují. Já jsem tolerantní cyklistka a snažím se nikoho ani neomezit, ale veřte mi, je to nervák jet několik kilometru krokem.
Doufám, že pokud se rozšíří síť cyklostezek nebude to kvantita na úkor kvality.
0 0
možnosti

karoten

13. 4. 2004 10:23
Re: Dotaz
Milá Jani, můžu se zeptat zda-li se dá dojet z Modřan podél řeky až ke Zbraslavskýmu mostu? Jinak ta cesta do Stromofky..to je vážně asi hrůza. Osobně bych zkusil radši přes Palackýho most a uličkama na náměstí Kinských a pak buď vyjet Petřín po svejch, příp.lanovkou z újezda (nevím jestli to jde) a dostat se do Stromovky přes Prahu 6 -Dejvice a Bubny. Tam je cesta příjemná.
0 0
možnosti

Evilman

13. 4. 2004 10:04
Chceme silnice a dálnice!!
Chceme jezdit po kvalitních silnicích a dálnicích. Platíme šílené peníze na daních a kde nic tu nic. Jen cikáni se z našich peněz spokojeně množí.
0 0
možnosti

Jana H.

13. 4. 2004 20:31
Re:
0 0
možnosti

taky občan

13. 4. 2004 9:59
Cyklosteuky ve městech
Co se týče cyklotras mimo město je sice co dohánět , ale to co je např. v naąem městě silně zavání bezúčelným vykazováním kilometrů pod heslem maximum metrů za minimum peněz.. Drtivá větąina cykl. ztezek vede doslova od nikud nikam po bezproblémových ulicích ( ąiroká ulice s minimem křiľovatek) a vľdy před velkou frekventovanou křiľovatkou je cyklista vrácen pod ostrým úhlem zpět do vozovky, nebo je kříľena frekventovaná ulice mimo křiľovatku bez moľnosti na ni najet nebo účelně někam pokračovat. ( Skončí třeba v parku). Takové budování cyklotras jeątě zvyąuje nebezpečí při různém vjíľdění cyklistů v podstatě z chodníků mezi auta v místech kde to ztěľí řidič můľe očekávat.
0 0
možnosti

karoten

13. 4. 2004 9:47
Jízda na kole je stále o hubu
Často se cítím bezpečnejc na silnici s hustým provozem než na značený trase. Pokud jedete po silnici a ctíte dopravní předpisy, řidiči vás většinou berou a bez adrenalinu objížděj. Je lepší používat vlastní rozum než se držet značení trasy - někdy, např.u Národního divadla vede trasa po ulici a těsně před X je malá cedulka "cyklisti vlevo jeď po přechodu" To ja fakt bomba pze se to za a) nesmí, je nutné slézt a kolo vést a za b) je tam semafor takže je třeba rychle vyřešit jak zastavit v jediným pruhu štrůdl aut za sebou na ZELENOU a vyčkat tý svojí pro chodce....to vymyslel idiot. Cyklistika v hromadným pojetí je pro naší zemi dost nová a nečekaná věc, chodci nadávaj, řidiči nadávaj a celkově je to bitva. Myslím si ale že v první řadě by měli cyklisti zvládat základy pravidel silničního provozu a mít povinný osvětlení a reflexní prvky. Kdo chce užívat silnice, měl by prokázat způsobilost.
0 0
možnosti

Ladyk

13. 4. 2004 9:29
U nás vede středem
hlavní třídy široký chodník, z něhož je polovina vyznačena jako cyklstezka. Věčně se tam motá nějaký chodec a leze mi pod kola. Své děti, když to přacházíme, učím, že je to jako cesta - musí se podívat, jestli nejede kolo nebo bruslař a pak jít. Když je to vyznačená cyklostezka, přijde mi normální, že po ní cyklista jede třeba 30 km/hod. Věčně diskutuji s nějakými motalisty, že si to cyklisti uzurpují, jsou bezohlední, proč tam nesmíme šlapat? atd. Já furt dokola jak gramofon vysvětluji: Ale jistě, choďte si kde chcete, šlapte si, kde chcete, ale jste na cyklostezce, tak buďtě obezřetní, kontolujte si, kde kdo jede. Když projede, zase se tam klidně vraťte. Většinou však nechápou, co jim říkám.
0 0
možnosti

Hnuson

13. 4. 2004 9:40
Re:
tak je to se vším
0 0
možnosti

Evilman

13. 4. 2004 9:01
Hmm
A co takle síť silnic a dálnic aby na těch stávajících formanských cestách pamatujících ješte F.L.Heka neumírali lidé.
Zkuste se zamyslet, kolik nových cest by přibylo, kdybychom nemuseli živit přivandrovalce z Indioe (rozuměj cikány). A kolik životů lidí, kteří tvoří hodnoty by bylo ušetřeno.
0 0
možnosti

Shumway

13. 4. 2004 8:06
k té bezpečnosti
asi jde taky o to, jak se k sobě vzájemně chováme , že jo ? celkem pravidelně střídám kolo, auto i pěší přesun a tak vím, jak těžko si jeden představí, co vidí a jak vnímají situaci ti druzí . vím, jak mizerně jsou vidět chodci bez reflexních označení na oděvu i neosvětlení cyklisti i jak nepříjemné je, když mě tatra s kládama vytěsní ve třicetikilometrové rychlosti do příkopu , žádný příkazy ani zákazy nám nepomůžou, je to prostě v nás , ještě jsem chtěl reagovat na výtku, že některá auta svítí  i v létě, svítím taky a existovat nějaká schůdná alternativa, jak osvítit ve dne kolo, tak ji používám taky , myslím si, že první pravidlo bezpečnosti na silinici je být viděn
0 0
možnosti

logar

13. 4. 2004 8:15
Re: jenže neexistuje
potvrzuješ jen moji výhradu, že svícení ve dne za nesnížené viditelnosti je silně sobecké. Ti větší sobci svítí dálkovými světly. Jestliže nelze uspokojivě osvětlit ve dne všechny účastníky, je lépe nesvítit a dávat pozor.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46,  aktualizováno  20:43

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert

4. května 2024

Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...

Alijev má majetek i u vás, EU zavírá oči, říká novinářka o korupci v Ázerbájdžánu

4. května 2024

Premium Leyla Mustafajeva je prozatímní šéfredaktorkou ázerbájdžánského protikorupčního serveru Abzas...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  19:54

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...