Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ředitel školy přijde kvůli šikaně o místo

Rodiče šikanovaného šestiletého školáka Ondřeje Hammerschicka z Blížejova na Domažlicku vykopali válečnou sekyru. Nelíbí se jim, jak se ředitel postavil k tomu, že spolužáci jejich synovi opakovaně ubližovali. Chlapec nakonec skončil se zraněním v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lemax

Snad aby nektery z rodicu hlidal sve dite ve skole?
Pokud nekdo z ucitelu prohlasi, to neni nase chyba, cose deje v me skole, tak by mel ihned podat vypoved a odejit ze skoly na vzdy. Ucitelsky plat je placen z danovych poplatniku a ne privatne. Coz je skola timto statne - verejna a v tomto pripade neni a neni mozne se prit, ze skola je zodpovedna za kazdeho zaka jak mile prekroci prah skoly. Existuje vubec pojisteni na skolach? A to i proti zraneni zaku? Dale pokud ucitele se vymlouvaji na pracovni zatizeni a ze tim nemohou sledovat chovani zaku, tak je to dalsi vymluva, protoze ucitel ve svych skolskych osnovach ma dbat na chovani zaku. Prosim vas nechtej te aby rodicove si hlidaly sve deti ve skolach sami. Verim tomu, ze by se vam to dvakrat nelibilo, aby vam nekdo zacal videt do skolske kuchyne. Znovu upozornuji, pokud nezvladate ucitelskou situaci na svych skolach, matedve moznosti, a to svolat sjezd a dat dohromady vase pozadavky na snizeni pracovnich nakladu co mate zadany z ministerstva a mluvit s politiky anebo , pokud nemate zajem, tak vlastne nemate zajem vubec a jak uz jsem psal, odejdete ze skolstvi, protoze nejste schopni rozeznat co je pro zaky dobre a co ne. Pokud budete takto pokracovat s usmevem, dalsi chytrak nas chce ucit, tak ublizite ne mne ale tem dalsim novym prvnackum co prijdou priste do skoly jako prvnacci. Verte mi, ti neocekavaji ve vasi instituci sikanu nebo napadeni ale prave vasi pomoc. Tak se prosim vas divejte vice na chovani jednotlivcu a ne stale na vysledky vasi tridy, aby jste ji mel nej a nej a vy jako ucitel jste byl nej, ale to podstatne vam uniklo. Ublizeni mlade dusi. Prestante hledet na to, ze jste vyborny ucitel (ka) kdyz vasi zaci meji prumer 1.2. Ale jsou tam uz psychicky ruinovani zacci. To je vase poslani ucitele? Rodicum maleho zaka preji aby vytrvaly v soudnim procesu, aby se tak zabranilo v budoucnosti takovym vyjevum, kdyz to ucitele nezvladnou. Delate to opravdu pro budoci nastupce prvnich trid a snad zmenite i skolske osnovy i zakony k lepsimu. Skola je
0/0
12.4.2004 12:01

karelmoravek

za katedru
Podle me by uplne stacilo kdyby ucitel o prestavce nezalizal do kabinetu ale sedel ve tride za katedrou a doziral. Nikdo z zaku by si pak nekoho sikanovat pred ucima ucitele nedovolil. Podle me zcela jednoduche opatreni ktere nijak nezvysi fanancni naklady a efekt muze byt dle meho skromneho soudu znacny.
0/0
10.4.2004 10:20

cejkis

hmm
Kantoři by měli mít právo své žáky za takovéto věci řezat.
0/0
9.4.2004 18:55

Marťásek

Ředitel je hajzl
Je to hajzl a pitomec, protože jako ředitel musí mít vzdělání o šikaně anebo na škole vyškoleného specialistu. Vůbec nejsem pedagog, ale nedávno jsem přečetl knihu o šikaně od českého autora, nějakého psychologa a podle toho, co jsem si přečetl, ředitel jednal přesně naopak, než se musí.
0/0
9.4.2004 13:40

Marťásek

Re:
V té knize se přímo píše zákaz konfrontace oběti a agresorů a důvody, proč se to nikdy nesmí udělat. To, že oběť změnila výpověď je naprosto zákonitá reakce. Nemám s pedagogikou nic společného, ale ten ředitel je *****
0/0
9.4.2004 13:42

Ladyk

Že o tom rodiče nevěděli,
je možná zarážející. Ale soudruh ředitel jako profesionál pedagog a částečně psycholog by měl vědět, že s dětmi to tak prostě je. Většinou to prostě neříkají a jen z náznaků ve změně chování dítěte lze usoudit, že něco není v pořádku, a to zřejmě v oblasti šikany. Typické náznaky jsou popsány v odborné literatuře. Laičtí rodiče, ev. zaneprázdněni nebo starající se o více dětí, babiček apod. (rozmělněná pozornost) toto opravdu nemusí vysledovat.
0/0
9.4.2004 13:29

GhorX

Re:
Osobně se domnívám, že se jen pokusil přehodit svoji odpovědnost na někoho jiného. Dochází-li k šikaně ve škole, je primárně zodpovědná škola, kluci až na naprosté vyjímky od určitého stupně duševního vývoje jen velmi neradi přiznávají slabost komukoliv a proto musí reagovat ten, kdo je nejblíž. Pokud toto ředitel nechápe, je to obyčejný zbabělý blbec a na svém místě nemá co dělat. Příští ředitel(ka) by také měl(a) velmi důkladně prověřit kvality zúčastněných pedagogů, kteří podle mne katastrofálně selhali.
0/0
9.4.2004 13:39

lizart

0/0
9.4.2004 12:20

vemeno2000

**********
Sem už skoro po střední, ale něco vám řeknu. Na základce, zhruba tak v 5.-7. třídě sem byl obětí jednoho takovýho xindla. Celou třídu vždycky vyhecoval a já šel do koutku....... !!!!! Ale vo to my svým způsobem nejde. Nejsem nějakej narušnej jedináček a udělat mi to teďka, skončí na dně Orlické přehardy v sudu.  Bránit se umím. Ale vo co mi de????? Nejenom v mým případě, ale i v případech jinejch takovejch jako sem já učitelé toálně zklamali. Proč??? 80% učitelů dou do školy JEN A POUZE nabiflovat svý žáky kdejakýma věcima. A to je sakra chyba. Učitelé mají hlavně vychovávat žáky a ne do nich hučet. Je pravda že nastupující generace kantorů to docela dělá a aj se setkává sem tam z úspěchem. Ale učitelé tak nad 40............mám z většiny z nich pocit, že je sereme tím, že tam vůbec chodíme.
 
Samozřejmě ale musím podotknout, že zde mluvím pouze o jakési výchovné morálce, ne o kvalitě vzdělání. Na to si nestěžuju a musím říct naopak, že učitelé v tomto případě odvádějí docela slušnou práci. ale jak říkám. bez výchovy dospívajícího jedince tu budeme mít armádu arogantních inženýrů, doktorů, ale i truhlářů, kuchařů a jiných povolání.
budu rád za jakýkoliv názor. mějte se!!!
0/0
9.4.2004 11:12

svobodny obcan

hajzl reditel
Ten reditel musi byt vohozen.
Protoze ten kdo podporuje zlocin - sikanu je sam zlocinec.
A zlocinec nema co pohledavat na miste reditele skoly.
 
---
Sam jsem byl kdysi na zakladni skole obeti sikany. Potrestan jsem byl vsak jen ja sam, nebot jsem v sebeobrane pri skrceni kousl sikanera do ruky. Maminka jedinacka Petanka si prisla stezovat do skoly a ja dostal poznamku.
 
0/0
9.4.2004 10:48

Destroyer7

Re:
Pohádka mládí. Jako bych to psal já. Když jsem, co by šesťák zmlátil v sebeobraně deváťáka (dělal jsem řecko-římský zápas), jenž terorizoval celou školu a zrovna přišla řada i na mě, tak jsem se dostal až k řediteli a odnesl jsem si dvojku z mravů. A proč? Protože jeho rodiče byli straničtí funkcionáři. Dělali na Okrese. Tak si to nemohli s nimi rozházet. Proto také škola nikdy nereagovala na pravidelné stížnosti rodičů.
0/0
9.4.2004 11:22

nadule

Re:
Anebo jsem to mohla napsat ja:-)  Mela jsem spoluzaka, se kterym jsme se meli radi jako kocka s mysi.  Kde mohl, tam do mne strcil, rozskripal mi pero:-) atd. A ja vzdycky jen jecela. K dovrseni vseho pri presazovani ve skole toho kluka posadili za mne a tak se ke vsemu pridalo soustavne rozvazovani masli i na satech. Jednoho dne vse skoncilo, kdyz jsem se obratila, mileho kluka popadla za vlasy a jako furie jsem mu skubala vlasy, a protoze byl prekvapen  mou prudkou reakci tak  jsem i mlatila jeho hlavou o skolni lavici. Ted zase rval kluk. Ovsem celou kauzu uzavrela pani ucitelka, ktera mi napsala primo perlu do zakovske knizky: Zatahala spoluzaka za vlasy, az bolestive vykrikl. Protoze jsem cely vystup zavrsila vítezným zajecenim, pani ucitelka pridala dovetek: houkala pri vyucovani jako sova. Od te doby si na mne netroufl zadny kluk ve tride:-) Pointa zaverem. Pred mnoha lety jsme se necekane potkali ve vlaku a vzpominali na ty nase "vystupy". Nejlepsi fakt byl sam fakt, ze onen dotycny spoluzak pracoval jiz nekolik let jako reditel jednoho vychovneho ustavu v zapadnich Cechach. To me dostalo:-) Jedno vsak vim zcela bezpecne -byl skutecne dobrym pedagogem. To vim od jinych.
 
 
0/0
10.4.2004 15:28

fuckarkin

amerikanismus
Pokud budou v televizi uchylne americke filmy a deti na to koukaji, neni co resit. Pokud bude vlada cumet jenom do vlastni kapsy, nikdy doma poradek nebude. Chaos v zemi nastal prichodem demokracie. Moc svobody je zlo pro narod. Ale urcite si pockame na komentar <pinksparrow>
0/0
9.4.2004 8:33

AnalProbe

Re:
se vodstehuj do KLDR, ty hulko
0/0
9.4.2004 8:46

iník

Re:
Já s tebou souhlasím. Začneme tím, že ti odpojíme internet (abys nemohl vyjadřovat svoje názory a to i na IDNES), mobil ti taky vypneme. Pak ti zakážeme vstup do marketů a otevřeme pro tebe socialistické prodejny. Pas odevzedej raději sám, stejně ti nikdo cestu nepovolí. Do televize by se mohly vrátit sovětské budovatelské filmy a byl by hned ráj na zemi...
0/0
9.4.2004 9:11

Tinkturak

Re:
A jako bonus bych mu dal, že by mu denně alespoň 4 hodinky recitowala budowatelské werže zaníceným hlasem Jiřinka Šworcowic :o))
0/0
9.4.2004 10:08

Sudajev

Re:
Nepij tu tinkturu, už z toho blbneš, vole.
0/0
9.4.2004 10:37

Destroyer7

Re:
To by si nic neužil.
Naučit se ty budovatelský slinty nazpaměť a muset je recitovat v pionýrském na slavnosti VŘSR v aule školy.
Salutujíc stát stráž u hrobu neznámého vojína ať prší, sněží nebo pere slunce.
Každé ráno přijít o půl hodiny dříve a na nástěnku muset přišpendlit aktuální zprávy z domova a ze světa (vystřižené z novin koupených za své), přičemž svět začíná na západně NDR a končí na východě SSSR.
Chodit povinně do prvomájového průvodu a před tribunou plnou plešatých, tlustých staříků proklamovat oslavné ódy na socialismus.
Bylo by toho víc, čím by si mohl zpestřit svůj jinak určitě fádní život.
0/0
9.4.2004 11:15

Ladyk

Re: Tinkturak sám je velký šikanista.
Myšlenky toho jouzy s tou vinou demokracie jsou sice těžce úchylné a zasluhují trest. Ovšem trest, který navrhuješ Ty, už není trest, to už je šikana trestaného. Švorcová a její verše - to je přece proti lidskosti. Ano, braňme svobodu a demokracii, ale zůstaňme přitom lidmi! Nikdo, ani několikanásobný vrah, přece nemůže být tak zkažený a zlý člověk, abychom na něho pustili Jiřinku. Volám po lidskosti!
0/0
9.4.2004 13:38

Destroyer7

Re:
Vogonská poezie je ovšem až třetí nejhorší ve Vesmíru. Druhá nejhorší poezie je poezie Azgothů z planety Kria. Když král jejich básníků Chrochtos Nadýmavý recitoval svou Ódu na malou hrudku zeleného hnusu, již jsem objevil v podpaží jednoho letního jitra, čtyři posluchači zemřeli na vnitřní krvácení a předseda Středogalaktické komise pro mrzačení umění přežil jen díky tomu, že si uhryzl jednu nohu. Tvrdí se, že Chrochtos byl poněkud "zklamán" přijetím své básně, a právě se chystal začít předčítat svou epickou skladbu o dvanácti knihách, nazvanou Mé oblíbené chrochty ve vaně, když v tom jeho vlastní tlusté střevo v zoufalém pokusu zachránit životy a civilizaci mu vyskočilo až do krku a zadusilo mozek.
Nejhorší poezie, jaká kdy byla napsána, zanikla spolu se svou tvůrkyní Paulou Nancy Millstone Jenningsovou z Greenbridge v hrabství Essex v Anglii při zkáze planety Země.
Vogon začal číst - krátkou leč nechutnou pasáž z vlastní tvorby: "Ó fretná chrochtobuznosti ..." zarecitoval. Křeče zmítaly Fordovým tělem - bylo to horší, než čekal.
"...Tvé mikturace jsou mi / Co zprudlé žvastopunksery na plzné včele."
"Áááááááááááhhhh! zavyl Ford s hlavou zvrácenou dozadu pod bušícími poryvy bolesti. Ve vedlejší křesle nezřetelně viděl Arthura, jak se střídavě svíjí a ochabuje. Zaťal zuby.
"Škvrk, já zapřísahám Tě," pokračoval nemilosrdný Vogon, "svými frůnícími kvrdlovrzy."
Jeho hlas se došplhal k příšerné výšce a vášnivé vřeštivosti. "A krákorně zafras mě svými scvkrnuvšími patlocaráty / nebo Tě roztrhám na fidloprčičky svým frkodrťákem, tak bacha na to!"
"A teď, pozemšťané vám dám vybrat. Buď  zemřít v kosmickém vzduchoprázdnu, nebo mi povíte, jak dobrá byla podle vás moje báseň!"
A já říkám - kam se tohle všechno hrabe na ódy o budování socialismu a potírání zlých kapitalistů, kteří na naše socialistická pole seslali Mandelinku bramborovou.
0/0
9.4.2004 22:07

cejkis

Re:
nauč se psát a nepiš jako debil
0/0
9.4.2004 18:56

Rowder

Re:
Nahodou, ma castecne pravdu. V televizi bezi mnoho poradu plnych nasili, a pokud je dite sleduje, tak si najde i sve "hrdiny" a vzory. A pokud s tim nic nedelaji jejich rodice, pak by mel zasahnout nekdo jiny.
0/0
9.4.2004 12:51

Destroyer7

Správná činnost
Je opravdu trestuhodné, jak někteří kantoři a ředitelé škol kašlou na to, co se v jejich ústavu děje. Pokud mají pocit, že pracují do výše svého platu, pak je potřeba je z jejich omylu vyvést, nebo jim ten plat upravit dle skutečnosti. Za to, jak kašlou na svou práci, rozhodně nemají právo stávkovat za zvýšení platů. Spíš by měli kajícně vracet 3 mzdy za tři měsíce všech dovolených a prázdnin co jen jich ve školním roce mají. I tak by měli víc, než kolik odpovídá odvedené práci.
0/0
9.4.2004 8:13

hlm

Re: 100% souhlas
Příteli, velice nme chtil Váš příspěvek, se kterým 100% souhlasím. Mám poměrně tvrdé důkazy o tom, jací jsou ředitelé škol "borci" - hlavně před dětmi, a jak to je "kolem" nich (jde o provozovatele škol). Objevili jsme hrubé porušení předpisů BOZP a nikdo s tím nechce doposud nic mít (dle nás to hraničí s obecným ohrožení). Nyní celý problém připravujeme na předání soudu. Jde o "trochu" jinou situaci ale stejnou jako je šikana - jde o ohrožrní dětí ve škole. Na otázku, jak by šli vysvětlovat problém rodičům jsem odpověď nikdy od nikoho nedostal. Ptám se - za co jsou kantoři placeni...???, kde je osobní odpovědnost ....??? a kam to vše půjde dále ...??? Cožpak nechcete, aby se Vám děcko vrátilo ze školy, nebo s vrátilo zraněné, utýrané prostředím a popřípadě šikanou ...??? Je to hamba dnešní společnosti.
 
0/0
9.4.2004 9:19

Destroyer7

Re:
Moje dcera si při školní pohybové činnosti zlomila prst. Zjistili jsme to až když přišla domů s prstem fialovým a oteklým jak báň. Na pohotovosti mi po rentgenu sdělili, že je to zlomené a že bude nosit 3 týdny sádru. Když jsem se druhý den ve škole ptal té učitelky, tak se na mě obořila, že přece nemůže s každým dítětem, které upadne lítat po doktorech. Mimochodem, přímo v budově školy sídlí i dětská lékařka. To, že měla holka prst celý fialový a napuchlý odbyla paní učitelka tím, že to nic nemusí znamenat.
Vrcholem arogance byl přístup ředitele, když jsem vyžadoval učinění zápisu o úraze. To totiž automaticky znamenalo, že museli dát hlášení výš a zajistit hlášení na pojišťovnu a vyplatit holce pojistné.
Je to jeden příklad za všechny, které s naším novodobým školským systémem mám. A končím, protože jsem z toho zase akorát nas.....
0/0
9.4.2004 9:31

svobodny obcan

Re:
V sedemdesatych let, kdyz jsem byl na zakladni skole se mi stal podobny pripad, kdyz jsem si vyronil kotnik. Bolelo to a mel jsem to otekle jak prase. Ucitelka mi vsak tvrila, ze to je dobre a ze prece musime jit na predstaveni do kina. Sel jsem tedy misto k lekari se tridou do kina vzdaleneho asi 3 km a zpet. Neustale jsem si stezoval na bolet, ucitelka mi vsak rikala, ze jdu pomalu a zdrzuju a ze k doktorovi si zajdu po skonceni vyucovani.
No proste p.ca. Nikdy na tu soudruzku nezapomenu.
0/0
9.4.2004 10:55

hlm

Re: 100% souhlas
Příteli, velice nme chtil Váš příspěvek, se kterým 100% souhlasím. Mám poměrně tvrdé důkazy o tom, jací jsou ředitelé škol "borci" - hlavně před dětmi, a jak to je "kolem" nich (jde o provozovatele škol). Objevili jsme hrubé porušení předpisů BOZP a nikdo s tím nechce doposud nic mít (dle nás to hraničí s obecným ohrožení). Nyní celý problém připravujeme na předání soudu. Jde o "trochu" jinou situaci ale stejnou jako je šikana - jde o ohrožrní dětí ve škole. Na otázku, jak by šli vysvětlovat problém rodičům jsem odpověď nikdy od nikoho nedostal. Ptám se - za co jsou kantoři placeni...???, kde je osobní odpovědnost ....??? a kam to vše půjde dále ...??? Cožpak nechcete, aby se Vám děcko vrátilo ze školy, nebo s vrátilo zraněné, utýrané prostředím a popřípadě šikanou ...??? Je to hamba dnešní společnosti.
 
0/0
9.4.2004 9:51

Fibber

Cože???
"Je zarážející, že o tom, že je ředitel na prd, netušili na obecním úřadě", říkám dnes.
0/0
9.4.2004 8:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.