Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rasismus v české výchově

Přečetl jsem si před chvílí článek Martina Komárka o projevech proklínaného českého rasismu ve výchově dětí. Velké procento rodičů prý díky předsudkům brání svým potomkům v kontaktu s příslušníky jiných kultur a menšin a tak dále. Nesouhlasím s ním. Podobné nálepkování mi vadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mravkolev

d
cikáni sou super partneři, nedávno sem viděl cikána, jak se něžně mazlil se svou cikánkou, až z toho byla celá modrá
0/0
10.4.2004 18:26

swyeratch

Rozum v hrsti ?
neberu ti názor, že můžeš radit nebrat si Roma či Žida, ale nikdo mi to nemůže zakázat...myslím, že s rozumem to nemá moc společného...není Rom jako Rom...mnoho Čechů by mělo být spíš Romy --- :-)
0/0
10.4.2004 16:33

kerrim

Co je to ten rasismus?
Rasismus, tak jak je dnes pojímán ve většině rozvinutých zemí a tudíž i u nás není odsuzování lidí za barvu kůže, ale za jejich chování. Je to přirozená obrana slušných lidí před etniky, která jsou nadprůměrně problémová. Je v nich nadprůměrný počet zlodějů, nadprůměrný počet nemakačenků a lidí, kteří nemají žádnou úctu k majetku a životu druhých. Bohužel tato situace došlo až tak daleko, že je zakázáno vést statistiky. Veřejnost nemá možnost se dozvědět jestli třeba 90% cikánů nebylo již trestně stíhaných. Kdyby toto bylo zveřejněno, tak by hned bylo všem jasné proč lidé, kteří přišli do styku s cikány jsou tak opatrní. Komunisté se snažili léta toto etnikum asimilovat. Co bylo výsledkem. Jak dopadly slavné projekty Chánov apod.?  Zbyla jenom spoušť. Vybydlené byty. Kolik vybydlí průměrný bílý Čech bytů za svůj život? Žádný. Byt po něm zdědí děti. Znám cikány pro, které nebyl problém vybydlet byt během tří let. Za "totáče" získali i 5 nových bytů. Každýmu, kdo nemá zkušenosti s cikány doporučuji. Přijeďte se někdy podívat do večerního Šluknova. Začnete se na rasismus dívat jinak. Začnou vám vadit lidi, kteří ohrožují vaši bezpečnost, kteří nemají úctu k ničemu a k nikomu. To, že jsou to právě a jenom cikáni ze mě dělá rasistu. Bohužel proti mé vůli. Mě nevadí jejich barva kůže. Mě vadí jejich chování. Tak je to s rasismem obecně. Není to o barvě kůže je to o chování dané skupiny. Těch pár vyjímek za, které se ti všichni pseudo ochránci lidských práv skrývají nikoho nepřesvědčí. Každý, kdo přišel s cikány někdy do styku vám potvrdí, že tato skupina je problémová víc než si vůbec dovedete představit a že je opravdu lepší se jim vyhnout. Proto většina rodičů vede své děti k opatrnosti.Někdo tomu říká rasismus v české výchově. Prevence je však vždy lepší než si vyčítat, proč jsem svému dítěti neřekl, že se má cikánům vyhnout. Třeba by dnes nebrečelo kvůli ukradenému kapesnému.
0/0
9.4.2004 17:20

January

rasismus
Asi pred tremi lety do Toronta priletala letadla plna Romu(cikanu). V canadskych televizich ukazovali reportaze,  jak jsou cikani v Cechach utiskovani a jak jim je ublizovano. Canadani se nad tim velice pohorsovali a velice jich litovali.Netrvalo to vsak dlouho, kdyz zase cikani odletali zpatky s neporizenou. Mysleli si, ze objevili zemi zaslibenou. Par cikanu se  dostalo do ulic a zacali provadet svoje remeslo, ktere ovladaji nejlip a to je krast. Tato rasa nema zadnou etiku a zadnou kulturu zivota. Od malicka jsou vedeni k podvodum a kradezem a tak co se od takovych lidi da ocekavat. Nejsem rasista, Nedivam se na barvu kuze, ale na kvalitu cloveka a co muze spolecnoti dat.
0/0
9.4.2004 6:53

matesX

Lživá propaganda
Viděl někdo z Vás ten cikánský večerníček? Já viděl začátek prvního dílu, něco o putování, kde a jak skončilo a podobné plky. Zaujala mně tam pasáž kde bylo řečeno: "těm co do Čech došli se zle vedlo, skončili v dolech kde nejsou okna ani slunce nesvítí." Vydržel jsem to poslouchat první 2 minuty (až tak jsem tolerantní), nicméně i tak mohu konstatovat: 1)Goebl byl břídil 2)pokud je jim tu tak špatně a všichni jim ubližují - ať nasednou na vozy a hurá zpět do Indie (odtud prý připutovali). Nebo že by je tam nikdo nechtěl?
0/0
9.4.2004 2:22

lemax

To je stejne i tady v Australii. To neni rasismus.
Vazeni, musi to byt rasismus, kdyz reknu, ne nelibi se mi romove, protoze nemam s nimy dobre zkusenosti uz od malisky, kdy mne poprve v deseti letech okradli o me hodinky? Jestli vetsina romu nepracuje, protoze neni zvykla na praci a ja jim to verejne oznamim, je to rasismus? V jednom bode ano, protoze se to me oznameni tyka rasy, ze? Takze kazdy z nas si ztoho oznameni udela presneji, jen to co mu vyhovuje. Takze romove reknou ano je rasista, kdyz tak o nas mluvi a belosi (cesi) reknou ano ma pravdu, ale rasista to neni, protoze jenom kritizuje cinnost romu v Cesku. Je to obojake a opravdu kazdy si to vysvetli po svem. Lepe receno, jsem tedy rasista, v tomto pripade ani nema dalsi smysl to dal vysvetlovat, protoze romska strana to "kritizovani" nerada slysi. A ani si neberu ohled na zahranicni komenty o citeni vuci romum v Cesku. To jsou vetsinou lide,kteri nikdy nebyly primo ve styku s Romy a ani nikdy nepoznaly zit mezi nimy, jsou to lide s vysokoskolskym vzdelanim, kde praxe je daleko od skutecnosti. Jsou sice vzdelani ale nerozpoznaji tu pravou skutecnost. Na tyto radoby mirumilovne lidi vubec neraguji a mel by to udelat kazdy z nas co ma opravdu jine zkusenosti. Nerikam ale ze vsichni neumi pracovat a nebo nechteji pracovatm ci vsichni romov kradou. A ted, pozor, uz nejsem rasista, kdyz tohle prohlasuji. Tak to rikejme vsichni, ze ne vsichni Romove jsou spatni, a uz nebudeme rasisti. Proc? Protoze davame najevo prizen te dobre casti Romu. Mezi nami ctenari, tady v Australii, je problem s australskymi domorodci. Rika se aboriginci. Jsou samozrejme hndei v kozi a take se jim aspon mnoha znich se nechce prcovat, nebo vubec nepracuje. Hodne jich tu pije alkohol i na verejnosti a pokud je nekdo kritizuje, ihned volaji za my jsme rasisti. Penez maji dost, p[rotoze stale prodavaji pudu vlade a jsou jim vyplaceny urcite prispevky statem. Takze vlastne ani vetsina nepracuje. Kdyz tihle aboriginci mluvi o rasismu, tak zapominaji, ze tady uz je velka skupina As
0/0
9.4.2004 1:43

Blackshield

Re:
Tady nelze dodat nic, máš stoprocentní pravdu. Ale vykládej to těm aktivistům
0/0
9.4.2004 1:45

Jouda-

Re:
Naprosto souhlasím s každym slovem, líp bych to nenapsal :-)
0/0
14.4.2004 10:46

Blackshield

Konečně
rozumný článek
0/0
8.4.2004 23:43

Klomenda

Dobré.....
Díky za na naše připo...proamerické poměry otevřený názor.
0/0
8.4.2004 23:39

1_130_202_135

:-)
Dívka loudá se vinicí, tam, kde zídka je nízká, tam, kde stráň končí vonící, si písničku někdo píská. Ohlédne se a "propána!", v stínu, kde stojí líska, švárného vidí cikána, jak leží, písničku píská. Chvíli tam stojí potichu, písnička si jí získá, domů jdou spolu ve smíchu, je slyšet cikán, jak píská. Jenže tatík, jak vidí cikána, pěstí do stolu tříská, "ať táhne pryč, vesta odraná, groš nemá, něco ti spíská." Teď smutnou dceru má u vrátek, jen Bůh ví, jak se jí stýská, "kéž vrátí se mi zas nazpátek ten, který v dálce si píská." Pár šidel honí se po louce, v trávě rosa se blýská, cikán, rozmarýn v klobouce, jde dál a písničku píská. Na závěr zbývá už jenom říct, v čem je ten kousek štístka: peníze často nejsou nic, má víc, kdo po svém si píská ...
0/0
8.4.2004 17:38

Joab

Rasismus?
Jsem rasista. Uznávám, že existují rasy. Beru jako fakt, že bílá rasa co se týká fenoménu, kterému říkáme pokrok, to dotáhla nejdál. Z bílých ras jsou v tomto smyslu nejdál tzv. anglosaské národy. Z toho usuzuji, že jsou rasy schopnější a inteligentnější než jiné. Asi tak jako se inteligence jednotlivce projevuje i v tom jak si kdo poradí s vlasním životem. O schopnostech ras ukazují jejich dějiny. Je to dost dlouhý časový úsek  a dost významný statistický vzorek, který o něčem vypovídá.Od klasických rasistů se liším tím, co z toho vyvozuji. Nemyslím, že ti lepší by měli pohrdat těmi druhými nebo své schopnosti používat k jejich využívání. To je ovšem otázka morálky a schopnější automaticky neznamená morálnější.
 
 
0/0
8.4.2004 17:09

Romztoronta

Re: RASISTOVI...
To, ze si rasista, ti nikdo nebere, ale to s tema rasama nad a pod - razenymi, tak to chlapecku pravdu nemas. Jeden kanadsky univerzitni profesor /jmeno najdu na internetu, ted si nevzpominam/ z Western University London delal vyzkumy vice nez 10 roku a zjednoduseny vyklad jeho vyskumu je: ZLUTA rasa je nadrazena / rozumej intelektualne/ rase BILE a ta je zase nadrazena rase CERNE. Toto sve zjisteni vesele "oznamil" na verejnost - no a mel na univerzite neskutecne problemy, nakonec ho propustili... Takze zapomen na anglosaske narody!
0/0
9.4.2004 5:20

swyeratch

Re: Rasistovi
navíc romové nejsou rasa černá ani žlutá ale bílá....stejně jako indové
0/0
10.4.2004 16:39

habit

nejde o to hledat... mezi svymi...
,
0/0
8.4.2004 16:06

Ahasver

Rozum v hrsti?
Spíš xenofobie než rozum v hrsti. Myslím že pan Komárek se snažil sdělit něco v tom smyslu, ať si každý vybírá sám za sebe a nenutí svoje fobie jiným. S tím mohu jedině souhlasit. Není nad vlastní názor, ale vnucovat ho někomu jinému jako jediný správný je tupé a omezené.
0/0
8.4.2004 15:40

to je moje

Re: Vnucovat někomu názor
není nic dobrého. Myslíš ale, že domácí rodinná výchova je vnucování názoru svobodnému jednotlivci? Asi ne tak docela. V osmnácti letech nikdo neví, že manželství není postel. Kdo by potom tuhle okolnost měl děckám vysvětlit, když ne jejich rodiče.
0/0
15.4.2004 12:10

BabkaChnapka

demagogie
Vzít si ortodoxního žida nebo islámského fundamentalistu je obecně něco úplně jiného , než si vzít roma. Ortodoxní žid má svůj ortodoxní názor, se kterým těžko někdo pohne, rom pouze patří k určitému etniku a vůbec z toho nemusí vyplývat jeho postoj ke světu. Ten článek je neskutečná splácanina.
0/0
8.4.2004 15:40

SonofSam

Hmmmmm
Hmmm děkuji za tento příspěvěk - vyjadřuje ve vztahu k menšinám něco co ve většině příspěvků našich novinářů chybí - tedy zdravý rozum. Vůbec odvaha novináře veřejně napsat že není dobré brát si cikána či cikánku zaslouží pochvalu (tak daleko jsme to dopracovali v souvislosti s menšinami- veřejné vyjádření jiného než oficiálně proklamovaného názoru je velká odvaha).
0/0
8.4.2004 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.