Diskuze

Učitelé budou hodinu stávkovat

Třinácté a čtrnácté platy státních zaměstnanců zřejmě zaniknou, vláda je chce příští rok zrušit a rozpočítat do dvanácti měsíců. Ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach navrhl, aby se takto rozdělil jeden celý měsíční plat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

truelife

6. 4. 2004 13:15
poptavka a nabidka
I tady se plat ridi poptavkou a nabidkou. Kdyby jednotlivi ucitele plat neakceptovali, ve skole by neucil nikdo. Tak tomu ale neni. Navic existuji i soukrome skoly, ktere nabizi za lepe vykonanou praci i vyssi plat.
0 0
možnosti

fr-mottl

6. 4. 2004 13:28
Re:
mam tu cest spolupracovat s nekolika povedenymi hochy, kterym rodice zaplatili tu stredni soukromou skolu. O nejake urovni nemuze byt ani reci. To sice neznamena, ze byse nemeli ucitele vseobecne poradne nakopnout do zadku, ale soukrome skoly to urcite nevytrhnou
0 0
možnosti

birhanzel

6. 4. 2004 11:11
Platy
učitelů na základních a středních školách jsou více než dobré. Jejich pracovní doba je 4-5 hodin denně, tak co by chtěli. Navíc mají placenou dovolenou ve výši 60 pracovních dní. Jejich "práce" zabere polovinu času normálních pracujících. Platy mají vysoce nadprůměrné, pokud je přepočítám na normální fond pracovní doby. Nechápu, proč vůbec chtějí platy zvyšovat. Mají-li málo, ať si najdou zdroje vedlejšího příjmu, času mají víc než dost. Jsou leniví jako vši, je mnohem snadnější dostat něco zadarmo než získat vlastní pílí.
0 0
možnosti

luminol

6. 4. 2004 11:21
Re:
Stále opakované téma. 4-5 hodin denně + ke každé hodině aspoň jedna hodina přípravy nebo oprav, to jsme u 8-10 hodin denně.
0 0
možnosti

xvladah

6. 4. 2004 10:05
Ani nahodou
Jo tak podle tebe nejsou ucitele dostatecne ohodnoceni? A kdy jsi byl naposled ve skole? Za to h*vno, co tam delaji oproti nam, co makame od 7:00 do 20:00 by meli mit vyssi plat? To teda ani nahodou. Vseobecne plati, ze na pajdaky jdou ti, co se nikam jinam nedostali... pitomci. Taky to pak na tech zakladnich skolach vypada. Jediny inteligentni lidi jsem potkal na gymplu. Budete se divit ale na VS jsem je nepotkal... a kdyz uz, tak tam dlouho nevydrzeli a sli makat do komercni sfery. Proto vam rikam: kdo umi, ten umi a kdo neumi, tak ten UCI.
0 0
možnosti

gebs

6. 4. 2004 10:31
Re:
Ty teda musis drsne makat ,kdyz muzes vyset na netu.Tak si dej pohov.S tim gymplem s me rozesmal.
0 0
možnosti

xvladah

6. 4. 2004 10:00
Stavkovat?
Oni chteji stavkovat? A co delaji pres rok? To jako pracuji? Nekdy si o ucitelich na zakladce myslim, ze nemaji vsech pet pohromade... Ale tam snad ani normalni lidi delat nemuzou, ze?
0 0
možnosti

gebs

6. 4. 2004 10:33
Re:
Muzu vedet co delas ty?
0 0
možnosti

Ahasver

6. 4. 2004 10:00
Učitelé
Učitelé obecně rozhodně nejsou dostatečně ohodnoceni. Bojím se ale, že těch, kteří si objektivně zaslouží více peněz, je bohužel menšina. Dokazuje to i uvažovan způsob nátlaku - bojkot přijímaček nebo maturit, nevydávání vysvědčení. Brát si studenty za rukojmí je hnus!
0 0
možnosti

CDROM

6. 4. 2004 9:58
Když na to zaměstnavatel namá je stávka k ničemu
Je mi líto, že někteří (většina?) státní zaměstnanci nejsou spokojeni se sbvými platy. Platy některých zdůrazňuji NĚKTERÝCH lékařů a drtivé většiny učitelů jsou dle mého názoru skutečně nízké. Stávka je nátlakový prostředek, který má smysl použít tehdy, když je kde brát. Když ale zaměstnavatel peníze na zvýšení platů nemá, nemá smysl ani stávkovat. V komerřní sféře to většiza zaměstnanců pochopila a odbory v řadě privátních firem se chovají daleko civilizovaněji naž odbory zaměstnanců nekomerční sféry  - samozřejmě rozcuchaný železničář Dušek a rizčilený tramvaják Dub nemají konkuranci. Když odbory u privátní firmy zatlačí příliš, tak to firmu může položit a oni to vědí. Řada odborářů obecně a o těch, kteří vyhrožují stávkou v tomto případě to platí dvojnásob však jaksi nepochopila, že stát není bezedný měšec peněz  ze kterého zle tu nasypat železničářům, tu učitelům, tu úředníkům finančních úřad atd. Bohožel si myslí, že stát na rozdíl od soukromé firmy nemůže krachnout.
0 0
možnosti

karoten

6. 4. 2004 11:36
Re: Tak ať krachne
Žádná škoda by to nebyla. Stát je ten nejhorší vyděrač - pracuješ pro něj a on potom řekne: NEZAPLATÍM....zavoláš na něj policajty? Měli by stávkovat tejden jak říká Miciangora, odhlasovat si v odborech vlastní hodinový sazby a pracovat od 1.v měsíci do vyčerpání kreditu. To by mělo smysl.
0 0
možnosti

ppytelhoven

6. 4. 2004 9:18
Vtip!!!
Rozdíl mezi učitelem a učitelkou. Učitel - povolání, učitelka - diagnóza.
0 0
možnosti

iuos

6. 4. 2004 7:40
hmmm
 s důvodem stávky nesouhlasím, ale když už někdo chce stávkovat tak má stávkovat a ne hrát divadýlko pro média. stávka má být přeci donucovacím prostředkem, kdy je účelem zastavit práci a tím způsobovat firmě (v tomto případě státu) co největší škody a tím rozhejbat pr*ele šéfů, aby měli potřebu řešit situaci - tím, že hodinu nic nebudete dělat se ničeho nedomůžete a ještě nase*ete lidi okolo
0 0
možnosti

Ftipnejj

6. 4. 2004 7:43
Re:
SOUHLAS
0 0
možnosti

Sudajev

6. 4. 2004 7:28
IMO
Si stávkujte třeba dvě hodiny, školometi.
0 0
možnosti

rudlanka

6. 4. 2004 7:36
Re:
A jak se Sudajeve díváš na plat uklízeček a kuchařek? Vyjádři se!!
0 0
možnosti

Ftipnejj

6. 4. 2004 7:17
1 hodina
Hodinova stavka je uuuplen k nicemu ... tomu se budou ve vlade jen smat ... kdyz stavkovat, tak v dobe maturit, prijimacek, vysvedceni a to neomezenou do spneni predvolebnich slibu Buzekove .... pak by se o skolstvi uz mozna nekdo zacel zajimat !!!
0 0
možnosti

herulinka

6. 4. 2004 11:57
Re:
Je to tak, ale třeba se učitelé bojí nějakých jiných důsledků, které by mohla pořádná stávka způsobit. Co takhle trestní oznámení za to, že mi na střední škole, kde se šrotim čtyři roky, neumožnili odmaturovat? To by byl potom kolotoč!
0 0
možnosti