Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologové bojují proti jezům peticí

Na stolech českých ministrů přibyla další petice. Nespokojení ekologové tak protestují proti plánované výstavbě jezů na Labi. Ty mají umožnit lepší splavnost řeky. Vláda bude o jezech jednat nejspíš příští týden.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

manas43

Kdo že je lhář.
No jistě. Opět je podle některých koumáků klidná voda míň přirozená než betonová dálnice nebo štěrkový násep, opět našim dopravcům DB poskytuje 50% slevy v relaci Děčín-Hamburk jen kvůli své bezmezné lásce a dobrotě a konkurence plavby s tím nemá co dělat a oět je Labe jedinou vodní cestouv Evropě, ne -li na světě a tudíž, bohužel, nejsou žádné příklady které by doložily ty bubáky a popisy utrpeních pekelných co na nás čekají pokud nebude po jejich, co v tiskem šíří  zelení fundamentalisté.   
Někoho to možná překvapí, ale v Evropě se moderní vodní cesty staví nepřetržitě už 50 let a je tam spousta hotových studií, které měly dokázat jaké je to barbarství a protože prokázaly pravý opak tak o nich zelení, kteří si je kdysi vyhádali, taktně mlčí.  No řekněte : Slyšeli jste někdy o tom, jak už hotová vodní cesta na západ od našich hranic "zničila přírodu" ?  Já tedy ne, a to ani od zelených, protože v případě už hotové vodní cesty  by se jim daly jejich lži prokázat tak, že by to poznal i běžný divák TV Nova co nezná fakta a o plavbu se vůbec nezajímá. 
Způsob jednání takzvaných zelených nás vrací do středověku, kdy měly lži a fanatismus větší váhu než fakta a pravda, a takyto podle toho vypadalo.
0/0
1.5.2004 10:16

iuos

¨správně
žádný jezy nebudou - ještě by se na nich topili nezodpovědní vodáci
0/0
5.4.2004 13:37

ppetr1

splavnost + Foldyna
stejne se ta splavnost neuskutecni, nejsou na to penize.
NASTESTI  kdyby blbost nadnasela,tak ten Foldyna by nam lital
0/0
5.4.2004 12:06

Cislo 2

Re:
Svého času, když se zahajovalo první stavební řízení (cca 1997 - 98), tak v rámci evropského fondu ISPA bylo přislíbeno a potvrzeno profinancování 60% nákladů stavby. Podmínkou bylo, aby se jednalo o mezinárodní využití toku tj. nutnou podporu Německa v tom, že provedou úpravy své části toku Labe nahoru (proti toku) od Magdeburgu. Vše bylo celkem v chodu, až do vítězství SPD v Německu, kdy zelení jako jednu z koaličních podmínek prosadili zastavení stavebních úprav toku Labe (nejen Labe). Tak se i stalo, stihlo se později pouze upravit řečiště v Drážďanech, ale to zejména "díky" povodním. EU na tomto projektu měla a má zájem zejména díky lobování ze strany Holandska a Belgie, jejíž rejdaři celkem úspěšně udržují tarify DB (Deutsche Bahn) na nízké úrovni. Není tajemstvím, že DB v době sucha a zastavení plavby na Labi tarify zvedají cca 2,5 násobně.       
0/0
5.4.2004 12:42

ppetr1

Re:
tak to by melo logiku a s tim bych souhlasil jen pod podminkou,ze by to z vetsi casti hradila EU.jenze neco jineho je to uskutecnit a neco jineho je to slibovat.
CSSD nam slibuje hora doly a skutek utek ja ty sliby nepotrebuji jsem samostatna jednotak a nejsem na nikom zavisly.proto ta ostrazitost.az se CSSD zacne podle toho chovat a zacne to lidem vysvetlovat,ze se musi jak setrit tak i investovat do rozumnych projektu,PAK BUDU ZTICHA  a budu to podporovat.
zatim je to jen OBRACENE
0/0
6.4.2004 0:09

Kecal1

Pokud je projekt, tak užasně návratný,
tak ať si lodní dopravci financují z vlastní kapsy. Banky se určitě budou prát o finacování tak "zajímavé" investiční příležitosti.
0/0
5.4.2004 11:23

houba_

Re:
ty sis financoval stavbu silnice v ulici kde bydlis?
0/0
5.4.2004 11:58

ppetr1

Re:
z vlastni zkusenosti :
ja ji chtel na vlastni naklady vybudovat a mestu ji zdarma predat - vis co mi napsali ????
ZE TO PRY NEJDE,MYSLEL JSEM,ZE TO SE MNOU ŠLEHNE  ,tak rozhodli politici,ne urednici
takhle se u nas hospodari,nejaka firma by totiz prisla o verejnou zakazku,placenou z nasich dani
0/0
5.4.2004 12:11

houba_

Re:
zvlastni,
po me zase chteji, abych na vlastni naklady postavil chodnik a pak ho obci predal. dokonce si tim podminili vydani stavebnoho povoleni
samozrejme, ze nasledna udrzba uz zase bude na me triko :)
 
ale az udelam kolaudaci, tak se na to (stavbu chodniku)  vykaslu
 
0/0
5.4.2004 12:24

Delirium Tremens

Re:
, Jen aby ti to bez toho chodníku zkolaudovali.
0/0
5.4.2004 12:26

houba_

Re:
to uz mam zjisteno:
zkolauduji :)
jako chodnik jim staci "udupana hlina" (lebo urednici vydavajici st.povoleni se opet projeivli jako lidi na svem miste - chteli mit chodnik, ale nenapsali, jak ma vypadat)
0/0
5.4.2004 12:37

BořekŠikula

Re:
No jo, ale udupaná hlína se blbě udržuje, a když si tam někdo v zimě přivodí úraz, budete mít potíže...
0/0
5.4.2004 14:12

ppetr1

Re:
bud rad jen za ten chodnik
silnice je totiz jine FINANCNI kafe
0/0
6.4.2004 0:10

ppetr1

splavnost + Foldyna
je to nejvetsi investicni blbost za nekolik poslednich roku a vsechno to ma na svedomi p.Foldyna,ktery si jen prihriva politickou polivcicku.
vystavba bude stat cca 6mld.
muze mi nekdo spocitat priblizne navratnost.
v tomto se musim zastat ekoaktivistu i kdyz je nemam rad.
ze by ta splavnost snizila na severu nezamestnanost o tom SILNE POCHYBUJI.jen se zase vyhodi par MILIARD KORUN DANOVYCH POPLATNIKU.
pokud si to chteji splavnit,at si to zapalati ze sveho a ne z mych penez.naprosto nesouhlasim se splavnosti.
0/0
5.4.2004 11:08

houba_

podivne chovani ekologu
broji proti lodni doprave (stavba jezu), silnicni doprave (D8) i vlakove doprave (stavba koridoru Pha-Berlin -- nastesti jiz postaveno)
jen by me zajimala jejich predstava o zivote a fungovani ekonomiky. Kvalitne zit a podnikat bez dopravy nejde
0/0
5.4.2004 10:12

Drtikoll

Re:
člověče nejdřív bysis mohl něco o tom zjistit.. když ti jde tolik o ekonomiku a vlastní blaho, tak bys koukal třeba na to, že podél labe je dávno postavena železnice, která je nejen rychlejší a levnější, ale hlavně není vůbec využitá..
takže proč zbytečně ničit zvláštní přírodu pro to aby si na tom zase nějaký úředníci nahrabali?
také by se mohli investované peníze (cca 13 miliard Kč) použít třeba na 13. a 14. platy nebo pro dětskou nemocnici v Motole, či dát aspoň 5 miliard vysokým školám :/
0/0
5.4.2004 10:30

Drtikoll

Re:
btw investovat do vysokých škol je nejlepší cesta k silné ekonomice .. moc dobře to ví země na západě stačí se podívat jak investují do školství a snaží se v prestižnosti a kvalitě dohnat USA
0/0
5.4.2004 10:33

houba_

Re:
cti cele nez budes reagovat.
psal jsem, ze koridor je nastesti jiz postaveny. nic to ale nemeni na faktu, ze i proti tomuto koridoru se nektere "ekologicke" organizace postaily.
jak jste prisel na to, ze tato zeleznice neni vuzita??
 
vzdelani je sice cesta k silne ekonomice, ale i kdyz budete vzdelany, tak bez odpovidajici infrastruktury je vam to k h..... (vite k cemu).
Naprosta absence dopravni infrastruktury je mimo jine i jedna z pricin vysoke nezamestnanosti v severnich cechach (i na severni morave)
0/0
5.4.2004 10:51

pixies

Re:
to že je vlakový koridor nevyužitý je veřejnym tajemstvym, krom toho - jsem z ústí, a nákladní vlak, který by se řítil do německa zastihnete fakt jen ve vyjímečných případech
minulý týden bylo jasně německou stranou řečeno, že nemohou v žádném případě zaručit výšku labe 160 cm po dobu 345 v roce, což náš milý  ministr dopravy popírá a drží se  svých čísel, které mu jisně namluvili kamarádi z velké betonové!
takže tady máme zas a znovu betonové loby
za další je tu fakt, že kdyby naše lodní společnosti nenechávaly vše na státu, mohly poslat své rejdaře do němec a dál, aby vypomohli a vydělali si v zahraničí
neříkám, že jsou všichni takoví, ale všude jinde se toho využívá!
omlouvám se za překlepy a prav. chyby
 
 
0/0
5.4.2004 11:23

houba_

Re:
1. pokud se lodaru tyka stejna podminka jako jinych dopravcu, pak masi lodari nemohou nabizet sve sluzby na trhu EU
2. z ktere casti UL jste? nejsem primo z Usti, ale o tomto verejnem tajemstvi jsem jeste neslysel; zato jsem vcera videl na levem i pravem brehu labe mezi UL a DC behem jedne hodiny okolo 10-to vlaku; nevi, kde je hranice pro vytizenost, interval okolo10-ti minut mi prijden na zeleznici dost kratky
3. zaslechl jsem, ze tuto zpravu popira i nemecke ministerstvo dopravy, ta zprava pochazi z nejake ek.organizace
0/0
5.4.2004 11:42

houba_

Re:
tak ta podminka se lodaru netyka a od vstupu do EU mohou nabizet sve sluzby i na trhu EU
0/0
5.4.2004 11:50

Ackoun

Re:
mozna, ze kdyby ekologove byli vzdelanejsi v oblasti dopravy, do ktere tu tak mluvi, tak by mluvili jinak ! viz. muj prispevek nize
0/0
5.4.2004 11:11

-rejpal-

Re:
možná, kdyby dopraváci byli tochu vzdělanější v oblasti ochrany přírody, nedělaly by takový devastující projekty.
0/0
5.4.2004 11:16

Ackoun

ke dnu ...
Pokud nebudou jezy postaveny, tak pujde lodni doprava v CR definitivne ke dnu. A to je to nejekologictejsi doprava !!! Ekology v tomto pripade moc nechapu. Labe bylo zarazeno do Mezinarodni dohody o vyznamnych vodnich cestach a byla schvalena nutnost jeho upravy. Tehdy se meli ekologove ozvat. Ted je to trochu podpas ...
0/0
5.4.2004 9:59

Atheist10

Re:
Mno, nejdrive si zjistete, kolik procent z celkoveho objemu prepravy nakladu ma lodni dobrava. Jestli je to 1% tak je to moc. A hlavne pokud vim, tak lodni doprava na Labi zamestnava asi 1000 lidi, coz tez neni moc. Jedna se pouze o jakysi spolek, ktery se na stavbe jezu a zniceni okolni krajiny chce nabalit.
0/0
5.4.2004 10:52

karoten

Re: ufdgh
Když bude Labe celoročně splavný, objem přepravy vzroste - to je taky důvod proč se stavba vůbec zvažuje. Stavbě jezů Vy říkáte "zničení krajiny"....to bych tedy netušil jak by znělo hodnocení stavby D8 mezi sopkama Českýho středohoří.
0/0
5.4.2004 11:02

Johny_S

Re:
Taky že dálnice skrz České středohoří zničení krajiny je a štve mě, že to Kundžvart dovolil, on, takový osvícený ekolog (hlavně, že bojuje proti Temelínu). Plánovaná, naprosto zbytečná plavební komora zničí poslední úsek Labe, který se ještě zachoval v původní podobě, než byla řeka kvůli dopravě a kdovíčemu ještě zregulována (Labe tak přišlo o desítky kilometrů svého toku). Zase někdo někoho podmázl a je to podobné jako stavba ostravské dálnice. Nebo jiné plavební komory v Přelouči - ekonomové se shodnou, že je to zbytečné, podporují ji jenom ministerští úředníci a krajští zastupitelé, přitom vám mnozí Přeloučané řeknou, že stejní lidé nedávno v okolí Labe nakoupili pozemky, aby na tom vydělali.
0/0
5.4.2004 11:23

houba_

Re:
jestlize o stavbe jezu se da polemizovat, tak o dostavbe D8 snad nikoliv.
pokud nebude D8, tak severni cechy ekonomicky proste chcipnou (hlavne az se zavrou sachty), po stavajici I/8 se jiz ted jezdi velmi ztuha, navic se do ni vubec neinvestuje (oprava a udrzba)
0/0
5.4.2004 12:00

Johny_S

Re:
Dálnice mohla vést okolo, ne přímo středem CHKO. Ale to je totéž, jako kritizovaná navrhovaná stavba dálnice přímo pod Troskami. Na některé lidi takový argument stejně neplatí.
0/0
5.4.2004 12:19

houba_

Re:
okol?? kudy?
obcas zaznivalo pres Most. ale to je nesmysl:
jednak je v planu stavba dalnice Pha-Louny-CV (i kdyz je to jetse na dlouho), ktera obslouzi i MO
a pokud dalnice vedla pres MO, nemelo by to zadny efekt pro UL, DC, TP a dal by se muselo jezdit pres stredohori (coz jiste krajine stredohori neprospiva)
dalnice pres stredohori mu ulehci minimalne proto, ze nepojedu autem 20km usek 30  minut se zarazenou 3 za nejakou avii
0/0
5.4.2004 12:34

Johny_S

Re:
Jinak, objem říční dopravy byl za První republiky, kdy na Labi zdaleka nebylo tolik jezů jako teď, zhruba desetinásobný. Od té doby pořád klesá, protože je to zbytečné. Je to vidět i u nás - splavnost Labe končí ve Chvaleticích, ve zdejším přístavišti kdysi lodě vykládaly uhlí pro elektrárnu. Jenže to už nedělají, protože se to nevyplatí - daleko výhodnější je železnice, která vede hned okolo elektrárny. A tak je to se vším. Vodní doprava rozhodně není šetrná. Zničí poslední přirozené úseky, které bychom měli chránit - i EU to kritizuje, jenom naši zkorumpovaní politici jsou nadšení.
0/0
5.4.2004 11:25

houba_

Re:
objem říční dopravy byl za První republiky ..... relativne nebo absolutne??
 
0/0
5.4.2004 11:45

Telkontar

Re: Na Labi se jezdilo i dříve a nikdy to nebyla žádná velká sláva.
Tak co nového chcete přepravovat?
0/0
5.4.2004 12:03

ppetr1

Re:
no prece sami sebe.to je jasny
0/0
5.4.2004 12:14

Ackoun

Re: jezy
Ano, lodni doprava ma zhruba 0,4 az 0,6 % z celkoveho objemu prepravy. ALE PROC ???? Protoze chyby ty jezy !!!! Loni byl pocet plavednich dni zoufale nizky, protoze bylo cele leto sucho a plavba byla zastavena. Protoze nejsou ty jezy => nebyla dostatecna plavebni hloubka. CR by mela ty jezy postavit, aby dodrzela to, v cem se zavazala v mezinarodnich smlouvach. Taky bych si dovolil oponovat, co se tyka poctu lidi. Nejedna se zde jen o lodni dopravce, ale treba i o ruzne spedicni firmy . Rozhodne nejde o zadny "spolek". A jeste poznamka, v preprave velmi tezkych a nebezpecnych nakladu je porad suverene nejekologictejsi vodni doprava.
0/0
5.4.2004 11:06

ppetr1

Re:
za par let tady budou takova sucha,ze vam ta splavnost nepomuze,ale vyhozene miliardy danovych poplatniku uz do rozpoctu nikdo nevrati !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
o mezinarodnich smlouvach - madari taky meli postavit Nagymaros a stoji !!!!!!!! jestli ano tak me upozornete,nejak jsem si toho nevsiml.
jezy je pouze lobby rejdarskych spolecnosti nic vic nic min.zadny uzitek to statu neprinese !!!!!!
0/0
5.4.2004 11:13

houba_

Re:
nevi, zda je nejvhodnejsi brat si za vzor kazdeho, kdo neumi plnit to, k cemu se zavazal
0/0
5.4.2004 11:15

-rejpal-

Re:
Když při stavbě jezů zahyne všechno živý v řece, tak tomu říkám nejekologičtější doprava.
0/0
5.4.2004 11:23

jasnochytron

Re:
Kamo, jezy (i kdfyz znicej to nejkrasnejsi ricni udoli siroko daleko) by mely smysl,kdyby se dalo dal plavit v nemecku. Ale kdyz dojedes do hrenska a tam bude 20 cisel vody, tak k cemu bude splavnost useku z usti k hranicim?
0/0
5.4.2004 13:15

ateista

Re:
Znáte plány na kanál Labsko-Odersko-Dunajský? Když může existovat takový plán, proč by nemohli stavět jezy. Mimochodem, předběžná cena kanálů je asi 700mld Kč.
0/0
5.4.2004 14:33

karoten

Re: Ateismu hodno...
Něco tak bezbožnýho, uzurpovat si Stvořitelovy kompetence a řekám vnutit cestu.Propojit rozvodí a zrelativizovat úmoří, hm, chutě by byly, jenom ta převodová páka socialismu chybí - vydělat se na tom totiž zjevně nedá.
0/0
5.4.2004 16:25

ppetr1

Re:
ze ba nam je CSSD zaplatilo ze sveho
to by snad vsichni clenove nesmeli jist a vsechny vydelky svych clenu museli davat po dobu minmalne 100let na budovani tech jejich proklamovanych jezu
jenze toho se asi nedoziju ,leda,ze by Foldyna prispel vsemi svymi usporami a platem na stavbu  a toho se urcite nedoziju.takovy jsou bohuzel sliby CSSD
0/0
6.4.2004 0:15

Ackoun

ke dnu ...
0/0
5.4.2004 9:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.