Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku stále přibývá úředníků

Stát se sice potýká s nedostatkem peněz na 13. a 14. platy zaměstnanců, ale nabírá do služeb stále víc lidí. Potvrzují to nejen statistiky, ale i průzkum MF DNES v jednotlivých krajích. Za poslední rok přibylo na ministerstvech a dalších úřadech téměř 12 tisíc zaměstnanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Salvador

Bodie a Doyle
Ono to s těmi nejméně pěti lidmi není tak špatné nařízení. Já bych dokonce navrhoval 15. Vychází to z pouček o bujení státních úřadů, které sepsal prof. Parkinson v Anglii na začátku min. století. Ministerstvo pro kolonie mělo tím víc zaměstnanců, čím byly lepší technické prostředky pro spojení a čím méně kolonií bylo. Nejvíce úředníků bylo potřeba, když už žádné kolonie nebyly. Vychází to mj. z toho, že každý úředník má touhu získat alespoň jednoho podřízeného (příplatky za vedení, společenské postavení, ... ), který by dělal jeho práci a on by se "věnoval vedení". Ve svislé hierarchii o konstantním počtu úředníků pak roste počet "vedoucích" geometricky a kvocient je nepřímo úměrný minimálmímu počtu podřízených. Prostě, proč by nemohl mít jeden vedoucí ve svém referátu 10 Bodieů a Doyleů? Proč by měl mít každý svého?
0/0
7.4.2004 10:21

Pongo

Nečilte se,
jak pravil náš osvícený, pravdomluvný a komunikativní premiér, "zdroje jsou", aneb uživ si svého úředníka
0/0
5.4.2004 18:35

gekonátor

Dotaz
Věděl by prosím někdo jak redukovat počet těch příživníků? Já možná ano, ale tady na to není prostor. Rád bych znal i jiná řešení. Jde- li to vysvětlit.
0/0
5.4.2004 17:57

J-ana

čeho je moc, toho je prostě moc :)
Mně se nejvíc líbí, že ještě budou stávkovat, chudinkové malí, nedocenění ...
 
Btw. příklad z praxe: mamka podávala žádost o přídavky na děti (na Praze 9)za sestru  a do kolonky příjmy  napsala : nemá (sestra studuje). Ovšem paní z úřadu to nestačilo a chtěla toto doložit ... jak a čím už neupřesnila.
 
Z této i mnoha mých dalších osobních zkušeností , je patrné, že byrokratů je prostě moc ..jinak by neměli čas na vymýšelní blbostí a dělali věci, které jsou třeba.
0/0
5.4.2004 17:37

amos77

Neříkal náš super zkušený , praxí prověřený, ekonomický vzdělaný ministr financí, že
Neříkal náš super zkušený , praxí prověřený, ekonomický vzdělaný ministr financí, že když i po reformě veřejné správy vzroste počet úředníků, že odstoupí. Kdepak, pořád to samé, uředníků přibude v Praze, na krají, v obcích a stejně budou fungovat jako předtím. Náš rozpočet bude bobtnat, daně se zvyšovat a nakonec vymyslíme 15. a 16. platy. Zprivatizovat 90% státního sektoru a ušetříme miliardy. Statní bych nechal jen armádu, policii a naše politiky (kteří (myslím tím strany) žíjí tak jako tak ze státních peněz - chápete proč bychom ze veřejného rozpočtu měli přispívat přes 100 milionů stranám na rok?? - mají rozpočty jak velké podniky).
www.KamPoSkole.cz - letošní přijímací zkoušky
0/0
5.4.2004 15:41

hermik

Re:
To se pletes, vsadil se Gross s Tlustym, samozrejme ze Gross prohral, ale k plneni slibu se nema, slaboch
0/0
5.4.2004 16:14

Eldrb

Re:
...dokonce se vsadili před televizníma kamerama...minimálně milión svědků. A Standa mašinfíra nic.Co to znamená ? Že slovo socialistického ministra je jak plácnutí kravského lejna do vody. Příkladné chování..berme si příklad...
0/0
5.4.2004 20:28

hermik

Re:
A jak se chlapec dostal v Kotli s tim, ze hlasoval proti 50% 13.platum poslancu. Pry "Mam ciste svedomi", pritom v Sedmicce ukazali, ze volil pro.
0/0
5.4.2004 20:32

Franta7

Re:
To mě zajímá, kdy to bylo?
0/0
6.4.2004 9:56

Franta7

Re:
Už jsem to našel. To je fakt drsný, takhle lhát !!!
inu nejpopulárnější politik.....
0/0
6.4.2004 10:09

Ahasver

Re:
Víš co to dá práce, pečovat o popularitu? A účel přeci světí prostředky a Standa to s námi všemi myslí dobře :-) To pak není divu že názor sem, názor tam ...
0/0
6.4.2004 11:36

@mike@

Co pak s nima
až je propustí? Přibudou další úřednící na pracovních úřadech, jelikož nebudou stíhat. Každopádně je úředničina dle mého jen dobře placená zašívárna. Jak na stát? Viz: http://svdp.webpark.cz
0/0
5.4.2004 15:10

Náton

Hm
Pořád tady většina nepřejících lidí řve, že si úředníci nezaslouží další půlplaty atd.. Ale vztáhněte to k jejich průměrnému platu. Opravdu si myslíte, že by úředníci /ve většině vysokoškolsky vzdělaní, střední škola je minimum/ neměli mít ani republikově průměrné platy, případně o něco málo vyšší?? Už teď spousta diskutujících nadává, jak to na úřadech vypadá, ale jak to bude vypadat, když ti vládní zmetci co přejí jen sobě platy ještě sníží? To se pak práce státní správy zkvalitní?? Úředníci budou usměvaví a ochotní za nižší platy??
0/0
5.4.2004 12:19

habit

Re:
, ... a tak proc nejdou do privatni sfery?
0/0
5.4.2004 12:36

Helene

Re:
Ti schopní tam už jsou, nebo tam brzo odejdou. Kdo teda zůstane ve státní sféře? Jen jim seberte peníze a zůstane tam opravdu jen odpad, který by se jinde neuživil.
0/0
5.4.2004 12:41

habit

Re:
, Mam pocit, ze statni sprava se nepotyka s nedostatkem uredniku. Myslim, ze je to naopak.
0/0
5.4.2004 12:42

KRISHOT

Re: To je
…argument jak stehno….
0/0
5.4.2004 12:41

Dony

Re:
Hlavne jich musi byt min, aby mohli brat vic penez.! Tzn., ze jejich prace musi byt efektivnejsi.  V situaci, kdy na uradech doslova  vznikaji "tymy zabyvajici se konzistenci muflonich bobku" to jaksi s tema platama lepsi nebude!!! Viz. tyjatr kolem rybarskych listku........
0/0
5.4.2004 15:51

Dozen

:-/
Velikost problemu je primo umerna poctu uredniku se mu venujicich ...... Jen mam obavy, aby onen boj proti byrokracii vedeny na Urade vlady nedopadl jako v serialu "Jiste pane ministre" - zjistili, ze jim naopak jeste lide chybi, aby vsechno stihli :-/
0/0
5.4.2004 12:12

SirHumphrey

Re:
Já navrhuji, jak na to půjdeme. Vytvoříme širokou meziresortní komisi s rozsáhlým spektrem pravomocí, která bude systematicky a komplexně, se zřetelem ke kontextu a potenciálním systémovým deviacím, analyzovat potenciální personální redukce ve státní správě. Ta asi po pěti letech plodné činnosti předloží vyčerpávající komplexní dokument, ze kterého vyplyne, že se nic neděje. Po dalším roce předloží studii, ze které vyplyne, že úředníku je moc, ale nedá se tím nic dělat. Po dalším roce tento závěr přehodnotí a navrhne, že by se to mělo řešit, ale my to řešit nebudeme. Další studie uzavře, že něco se s tím mělo dělat, ale teď už je pozdě.
0/0
5.4.2004 17:51

Džura - hrdina Pamíru

vyčisti to Klausi
 
KLAUS  = 77 % PODPORY VOLIČŮ !!      = tento akt vůle občanů nemůže nikdo zpochybnit.  Takovou oblibu měl Havel akorát pár měsíců v devadesátým, kdy panovalo všeobecné nadšení. Dnes, několit let před státním bankrotem a v zemi, kde panuje blbá nálada na entou, je takové % hodno zápisu do Guinessovy knihy rekordů. Nic na tom nezmění ani pár antiklausovských od narození nepřátel - ale je Vás moc málo hoši, proto můžete békat tak akorát tady v diskusi .
Klaus - jediný FOREVER  bojovník proti EU - unii evropského hnoje, kde se schodky rozpočtů beztrestně překračují nad 3 %, drzá Itálie to chce uzákonit, statisíce Němců cítí konec štědrého sociálního státu a hrozbu makání za málo a další průsery na obzoru.
Ještě  Klausi zaboduj s prohlášením ohledně stavů úředníků a jejich 13. a 14. platů. Tak jako EU je pošli do .. . Ztratíš sice pár % oblíbenosti u těch nenažranců, kteří si myslí, že jim snad polezeš do .... ( bláhoví ), ale bez těch se obejdeme
0/0
5.4.2004 11:34

Náton

Re:
Když se ke Klausovi každý den večer a ráno modlíš, je to tvoje věc. Je fakt, že jako prezident se dobře přetvařuje a krotí svůj bezbřehý narcisismus. Ale vzpoň si, kdo před pár lety prohlašoval, že během několika málo let se průměrné platy zdvojnásobí!! Nebyl to tatíček Klaus???
0/0
5.4.2004 12:04

Eldrb

Re:
A jakou souvislost to má s daným tématem ? Nějak nechápu,oč ti jde...
0/0
5.4.2004 12:10

Destroyer7

Re:
Jsem na hony vzdálen toho, abych obhajoval Klausovy vize věcí příštích, ale nemohu si odpustit připomenout historii. Stačí se podívat, kolik roků vládly tvz. Klausovy vlády (nakolik byly jednobarevné) a jak dlouho s námi mává rudá banda.
0/0
5.4.2004 12:18

Eldrb

Re:
Ba,ba.....je zajímavé že se o tom jaksi nemluví. Vlastně Klausovo období trvalo pouze 2 roky a to od roku 94 do roku 96. Pak už to byly různé slepence ÓÓÓDY,lidovců....Luxova angažovanost,Veškrnovo intriky...úřednická vláda no a pak už jen a jen socani. No a oposmlouva ? O tu se nejvíce zasloužil Ruml s Luxem...asi se mnou dost lidí nebude souhlasit,ale já to tak vidím.
0/0
5.4.2004 13:18

habit

Re:
, V r. 89 jsem mel plat kolem 2000,- mesicne. V r. 95 jsem bral kolem 8000-10000. Je fakt, ze byla nejaka inflace.
0/0
5.4.2004 12:34

Náton

Re:
Toto prohlášení vydal pan profesor v době, kdy byl průměrný plat tak 11-12 tisíc s tím, že tak do čtyř let se zdvojnásobí. Od té doby uteklo ještě o pár let víc a jsme tak na 16-17 tisících. Inu prognostická jasnozřivost hodná jeho reálných ekonomických schopností.
0/0
5.4.2004 13:13

Eldrb

Re:
Zřejmě si ten o kom je článek, že ?
0/0
5.4.2004 13:21

Náton

Re:
To jako kvůli tomu, že nezbožňuji Klause? Jako prezident docela jde. Ta zmínka o platech nebyla o úřednických, ale republikově průměrných všech profesí a páně profesorově velmi špatném odhadu.
0/0
5.4.2004 13:41

habit

Re:
, No, nevzpominam si, kdy pred 97rokem byly prumerne platy 11-12tis. A od te doby tady mame jine vlady.
0/0
5.4.2004 13:27

amos77

nemá cenu tady hovořit o Klausovi
nemá cenu tady hovořit o Klausovi, ten si čte spisy T.G. Masaryka, hltá články o tom jak by zbož'nován a do úplné senility se bude snažit udržet na piadestálu tatíčka národa, reálná politika je jinde. Je třeba reformy jako je na Slovensku, jinak budeme sociální stát, který ovšem nebude mít prachy na placení základních sociálních potřeb potřebných, přesto i to málo bude přerozdělovat většině obyvatel a od menšiny pracujících bude tahat čím dál více peněz...
www.KamPoSkole.cz - přijímací a pomaturitní studium
0/0
5.4.2004 15:48

JfV

Lék na všechno...
Jediná medicína na snižování jejich počtu jsou peníze. Vláda ať nedeklaruje o kolik procent sníží počet, ale o kolik procent sníží finanční prostředky na mzdy. Počet se bude snižovat zaručeně sám. Peníze jsou největším tlakem, né plané řeči...
0/0
5.4.2004 10:52

HardyO

Re:
Jo to už tu bylo (neviditelná ruka trhu atd.). Já říkám zavést konečně systém místo takového flikování jak to všechny vlády do teď prováděly. Spíš bych to viděl na politiku cukru a biče. Neochotné pracovat propustit a ty ostatní zaplatit lépe.
0/0
5.4.2004 11:03

Destroyer7

Re:
Souhlas. Má to jen jeden háček. Kdo posoudí kdo je a kdo není schopným? Neschopní úředníci sedící na managerských místech? Staré moudro praví, že schody se zametají odshora. A to nikdy neprojde.
0/0
5.4.2004 11:06

habit

Re:
, Byrokracie je system s kladnou zpetnou vazbou. V konecnem dusledku je schopna zamestnat sama sebe. Jedinou moznosti, jak ji omezit, je omezit oblasti, do nichz byrokracie zasahuje. Tedy nechat stat fungovat jen tam, kde je to nezbytne nutne. Bohuzel vetsine lidi vyhovuje pecovatelsky stat, ktery rozhoduje o kazdem kroku, takze to vidim spis cerne...
0/0
5.4.2004 11:22

SonofSam

Policista je taky státní úředník
Většina lidí považuje za státní zaměstnance pouze byrokraty - ale do kasty úředníků se řadí ale i naší milovaní policajti. Jenom pro ilustraci - včera mě zastavili policajti když jsem jel domů. Když byl policista (jeho číslo začínalo 288....) požádán aby mi před kontrolou předložil průkaz začal arogantně vykřikovat A VY JSTE JAKO KDO ŽE PO MĚ CHCETE MŮJ PRŮKAZ. Koukal jsem na něho jak z jara a měl mu sto chutí říct že jsem člověk který si ho ze svých daní platí. Ale nakonec jsem se zdržel - jsou mstiví.  
0/0
5.4.2004 10:06

houba_

Re:
policajt je sice statni zamestanec, ale neni urednik
0/0
5.4.2004 10:08

HardyO

systém
Myslím si, že nárůst počtu úředníků není vyvolán úředníky samotnými. Úředníci item ostatní státní zaměstnanci jsou prostě zaměstnanci. Zaměstnanec pracuje za peníze. Není - li k práci nucen, lenoší. To platí obecně pro státní i soukromý sektor. A zase obecně, čím je organizace větší a má nepřehlednější systém, tím lépe se lenoch zamaskuje. Počet úředníků roste stejnoměrně už od 90 tého roku. Zatím každá vláda, ať už modroptačí nebo růžovorůžová jejich počet zvyšovala. Bylo by potřeba udělat nezávislou hlubokou analýzu systému státní správy a na jejím základě provést reorganizaci "od základu" nebo spíše od hlavy. Jenom doufám, že mne někdo neveme za slovo a nevytvoří další úřad, Například pro státní reorganizaci
0/0
5.4.2004 10:02

Helene

Re:
Naprostý souhlas!
0/0
5.4.2004 10:06

habit

Re:
, Doporucuji dukladne prostudovat Zakony profesora Parkinsona. Urednik praci nevykonava, ale produkuje. Z toho duvodu kazde uredni misto je zdrojem prace pro dalsi uredniky, kteri produkuji praci pro dalsi.... a tak to jde donekonecna.
0/0
5.4.2004 10:14

HardyO

Re:
To jsem četl ještě na střední škole. Pan profesor to mínil jako zábavnou četbu. Zrovna tak jako jsou zábavná četba Murphyho zákony.
Nicméně to nijak neodporuje mému názoru, že je potřeba SYSTÉM. Mimo jiné k tomu, aby se zabránilo kdejakému pitomci vymyslet nesmyslný papír, který krom toho, že zviditelní autora, nemá jiný cíl. Osobně takové papíry skladuji v jednom šuplíku, kde je nechávám "vyhnít" a po nějaké době je likviduji. Za poslední tři roky jsem v tom šupleti něco hledal asi třikrát
0/0
5.4.2004 10:33

habit

Re:
, Je to zabava pouze na prvni pohled. Ale jako kazdy dobry humor i tenhle vychazi z perfektne odpozorovane reality. A ono to fakt takhle funguje.
0/0
5.4.2004 10:43

HardyO

Re:
Bohužel funguje. Na přebujelou administrativu doplatili už staří římané. Nicméně si pořád myslím, že správně nastavený systém by ono bujení když ne zastavil, tak alespoň významně omezil. Přeci máme jiné možnosti než Caesar.
0/0
5.4.2004 10:55

Destroyer7

Re:
To by se ale tento problém české společnosti musel stát problémem vlády. Což se, bohužel, doposud nestalo. Spíš naopak. Těch pár demonstrací s nimi stejně nehne, akorát nase/r/e ty poctivé proti státním zaměstnancům. Např. já mám pěnu u pusy už teď, když si uvědomím, že 21. dubna bude dcera muset jít do školy až na devátou kvůli stávce učitelů. Kde nebo s kým bude do té doby? Zajímá to školu nebo učitelské odbory, že se děti budou flákat po ulicích a nebo jejich rodiče budou mít problémy s hlídáním dětí? Ne, nezajímá. Z logiky věci však vyplývá, že o stávka učitelů se dotkne jen a pouze rodičů. Vláda si o tom možná přečte článek v novinách a tím to pro ně skončí.
0/0
5.4.2004 11:04

HardyO

Re:
Nebudu to brát osobně, ale nedá mi to. To jste myslel tak, když jsem státní zaměstnanec (úředník nejsem, jsem z IT) tak nejsem poctivý?
Právě proto je ta stávka jenom hodinová, aby to netrefilo poctivé občany. Že to bude na kočku je jiná záležitost. Co se týče dětí. Záleží na škole, jak to zorganizuje. Můj junior byl dost namíchnutý, že si nepřispí, ale půjde do školy i když nebude výuka. Příjde o hodinu zeměpisu, jaká hrůza.
0/0
5.4.2004 11:29

Destroyer7

Re:
V mém příspěvku nikde není ani slovo o číkoliv nepoctivosti. Vaše otázka mi tedy nezapadá do kontextu mé reakce.
Pokud jde o tu stávku. Stále jsem toho názoru, že jediné, koho stávka učitelů postihne, budou rodiče. Vláda se o stávku zajímat nebude. Zvlášť ne, když ji to nikterak nezasáhne. Zasáhne to ty rodiče, co vodí děti do družin, aby mohli od božího rána zařezávat v práci a na vydělávat na rozhazovačnou politiku vlády. Zasáhne to ty lidi, co si nemohou dovolit vzít na dopoledne volno, aby dovedli své potomky do škol na devátou.
0/0
5.4.2004 12:15

habit

Re:
, Jake? Kazdy urednik dokaze vyvinout obdivuhodne usili, kdyz jde o to dokazat svou vlastni nepostradatelnost. Casto mu vsak na tento ukol nestaci sily, a proto nutne potrebuje vlastni oddeleni. To pak vyviji mimoradne usili, aby prokazalo vlastni nepostradatelnost...
0/0
5.4.2004 11:13

_Sandstorm_

Hm
Na základě vlastní zkušenosti mohu říct, že cca 70% úředníků, se kterými jsem měl tu čest jednat, byli inteligentní, příjemní a ochotní lidé. Těch zbylých 30% může klidně dostat padáka.
 
Plus bych přidal pár řádek o tom, co si myslím o současné vládě a o levici vůbec, ale kdo souhlasí, ten má podobný názor, a kdo nesouhlasí, je na hlavu  Takže to vynechám...
0/0
5.4.2004 9:54

habit

Re:
, Pred cca 10ti lety jsem mel stejny dojem. Bohuzel od te doby se dost zmenilo.
0/0
5.4.2004 10:16

Horolezec-29

Zdravím pana Večeřu
Pane Večeřo, děkuji za pěkný pohled na věc! Naprosto s vámi souhlasím. Držím vám palce, ať se vám v olomouckém kraji daří a přeji co nejméně "otců" hlubokých myšlenek...    
0/0
5.4.2004 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.