Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Střelba v Iráku zabila přes 20 lidí

Nejméně dvacet Iráčanů a čtyři příslušníci mezinárodních koaličních sil přišli o život při srážkách, které provázely dnešní šíitskou demonstraci u jihoiráckého Nadžafu. Podle španělské rozhlasové stanice SER zahynul jeden americký voják a tři příslušníci koaličních jednotek ze Salvadoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinkshadow

Sudajev se Kamila bojí
...Kami se postaral, že Sudajevovi byl zrušen příspěvek v diskusi  Střelba v Iráku zabila přes 20 lidí
Příspěvek byl zrušen redakcí iDNES. (04.04.2004 13:05)
...hmm....   
0/0
6.4.2004 11:09

Elektrikar

Sudajeva je tu skoda
Mel by se uchazet o prazdne misto volksgenosse Brunnera v Syrii, jako politruk by urcite vytriskal tezky prachy, i opojeni moci by byl pocten.
0/0
6.4.2004 10:03

Kass

Nechte Sudajeva byt
je to uboha komouska nula, ktera ma IQ rovne hmotnosti sveho mozku v kg, tj. cca 1,4. Podle Sudajeva jsou vsim vinni Amici, tim, ze se nevmesovali do ceskych dejin a prenechali nas Sovetum-Rusum stejne jako tim, ze se vmesovali do Jugoslavskych dejin a sejmuli Milosevice, do Irackych dejin a sejmuli Saddama. Pro Sudajeva a jemu podobne hlupacky jsou USA zle kdyz se nevmesuji a zlejsi, kdyz zasahnou. Sudajev je komunista, vasnivy a primitivni, obhajuje komunistickou ekonomiku a broji proti americkym okupantum "krveziznivym imperialistum", ale nechape, ze prave komunisticke kolaborantske svinuchy umoznili, aby nas Rusaci okupovali pres dvacet let. A Sudajev kasle na nase lidi, kteri pochcipali v taborech a veznicich, protoze se nelibili Gottwaldovi a spol. Lidi jako Sudajev jsou zradci ceskeho naroda, kteri by ve jmenu umele komunisticke 100% zamestanosti, "stastnych davu na 1.Maje  a voleb na 100% nechali ruske tanky tady strasit dalsich dvacet let. Sudajev krici ze USA jsou Velky Satan, ale Moskva to je jeho Mekka.USA tyhle zemi nikdy neudelali nic spatnyho, ale Rusaci tuhle zemi pomoci kolaborantujako j Sudajev totalne zplundrovali. Sudajeve, jsi jen ubohy komunista a to je min nez nic. A kdybys trosku studoval dejiny, tak bys vedel, ze v 38' nasokupovali Nemci, jednak protoze Benes a spol. si nadelali do kalhot a protoze nas Britove a hlavne Frantici "garanti versaillskeho miru" nechali na holickach. A Gottwalda jsme si zvolili sami s celou Narodni frontou, zase s pomoci Benese, ktery umoznil prakticky zlikvidovatpravicove strany. A to, ze s eneumime branit, to se si nadelama do kalhot, cekame az nas nekdo zachrani a pak na nej nadavame, to, ze si celou zemi rozkrademe sami za par let, Sudajeve, tohle je nase vlastni ceske moralni bahno. Za to nemuze ani USA, ani Nemecko ani Rusko. My sami, Cesi si za to muzeme, ze nas dejinyvzdycky zvalcuji. Ale z komunistickych kolaborantu je mi zle. Nazdar. Kass 
0/0
5.4.2004 15:50

Olgo

2
"Následující ráno mne přivedli před amerického vyšetřovatele. Ukázal jsem mu dopis, ze kterého vyplývalo, že spolupracuji na projektech americké pomoci. Připíchl mi na košili štítek s nápisem podezřelý vrah ." V táboře pravděpodobně nějací vrahové byli. Dobří, špatní a nejhorší byli drženi pohromadě: členové strany Baath, možná její vyšetřovatelé i mučitelé, drancující lůza a skoro každý, kdo se nějak připletl Američanům do cesty. V průběhu vyšetřování bili jen "vybrané" vězně. Znovu připomínám, že zdrojem těchto informací je bezúhonný člověk ze Západu. Bachaři neumožnili Al-Salmanovi se ani umýt. Když se ani po druhém výslechu před americkým vyšetřovatelem nic nezměnilo, začal Al-Salman hladovku. "Po 33 dnech v táboře mě nějací vojáci naložili do auta a odvezli do Bagdádu. Na ulici Rashid mi vrátili dánský cestovní pas a všechny dokumenty a nechali mne jít. Než odjeli, řekli sorry . "
0/0
5.4.2004 14:09

Olgo

viva usa
Organizace Amnesty International se včera objevila v Bagdádě. Mimo vyšetřování Saddamových monstrózních zločinů se rovněž pokoušela navštívit velký vězeňský tábor provozovaný Američany na bagdádském mezinárodním letišti. Američané tam internují asi 2000 vězňů. Drží je v rozpálených stanech s nedýchatelným vzduchem. Tábor se jmenuje Cropper.
Už dvakrát se pokusili vězni odtamtud uprchnout. Ani nemusíme říkat, že oba pokusy byly neúspěšné. "Zastřeleni na útěku," napsali vojáci v hlášení. Amnesty International se snažila o návštěvu tábora marně. A v tomto táboře skončil 6.června také Qais Al-Salman.
Umístili ho do velkého stanu B. Spolu s ním tam bylo drženo 130 vězňů všech společenských tříd. "Byli tam lidé velmi kulturní - doktoři, lidé z univerzit, ale byla tam také spodina společnosti: nejšpinavější lidé: zloději, kriminálnici a jim podobní. Takové jsem nikdy předtím neviděl. Chovali se jako zvěř," říká Qais Al-Salman.
0/0
5.4.2004 14:08

Elektrikar

Re: Pravi Pismo Svate
Beda tem, kteri nazyvaji zlo dobrem a dobro zlem. Beda tem, kteri jsou moudri sami u sebe a podle zdani sveho opatrni. Beda tem, kteri jsou silni ku piti napoje opojneho... koren jejich bude jako shnilina, procez rozpalil se prchlivosti Hospodin a porazil je... Izaias kap.5
0/0
6.4.2004 10:16

pinkshadow

Sadr to má spočítaný
Americká civilní správa v Iráku označila šíitského vůdce Mukdadu Sadra za psance. Jeho milice obsadily sídlo guvernéra v Basře, v Bagdádu se střetly s koaličními vojáky.
...Kamil mi říkal, že americká těžká technika v iráku bude mít práci ...hmm...      
0/0
5.4.2004 10:16

pinkshadow

válka v Iráku
...válka v Iráku pomohla regionu jako celku ...tím, že zmizel jeden potenciálně nebezpečný režim, se celá oblast  stane stabilnější ...také měla příznivý dopad na mezinárodní ovzduší ...například se nalezl jakýsi modus vivendi s Libyí ...kdyby nedošlo k zásahu v Iráku, tak by se libyjský režim nezačal chovat jinak a nezačal by projevovat známky vstřícnosti tak silně ...válka měla stabilizasční dopad na celou oblast ...naopak  zmenšila v mezinárodním měřítku sílu a význam diktátorských režimů ...Evropě to přineslo poznání, že stupeň její jednoty je daleko menší, než jsou zbožná přání evropských politických elit ...myslí si to i Kamil ...hmm...
0/0
5.4.2004 6:05

pinguinone

Re:
..stabilnich 50 % nezamestnanych...
0/0
5.4.2004 8:04

pinkshadow

Re: pro Američany se otevírá nová válečná fronta
Sedm amerických vojáků v neděli v bagdádské čtvrti Sadr zastřelili příslušníci šíitských milicí. Informovala o tom s odvoláním na americké velení agentura AP. Ke konfrontaci údajně došlo poté, co členové milice loajální radikálnímu šíitskému duchovnímu Muktadovi Sadrovi obsadili policejní stanici a některé vládní objekty ve čtvrti Sadr. Tato lokalita je chudinskou částí Bagdádu obývanou převážně šíity. "Koaliční oddíly a irácké bezpečnostní síly zabránily tomuto pokusu a obnovily bezpečnost v Bagdádu za cenu životů sedmi amerických vojáků a více než dvou desítek zraněných," uvádí se v koaličním prohlášení.
...Kamil si myslí, že Američané dají Sadrovým příznivcům přes držku ...hmm...
0/0
5.4.2004 8:11

ManInTheShadow

Muqata Al Sadr ...
... je mlady radikalni duchovni vudce pochazejici ze slavneho a respektovaneho rodu, ktery byl tvrde postihovan za Saddamova rezimu. Teprve po svrzeni Saddama se dostal poprve na verejnost a diky drivejsim spojencum sveho otce dostal prilezitost kazat ve velkych baghdadskych mesitach. Jmeno po otci pritahlo verici, jeho radikalni vystupovani pak penize i podpora z Iranu. Diky tomu se mu v podstate podarilo zalozit vlastni milice. Jde o nekolik tisic ozbrojencu, kteri odmitaji respektovat jinou autoritu nez jeho. Krome novin Al-Hawza pred par dny otevrene deklaroval svou naklonost a spojenectvi s Hamasem a hnutim Hizbollah. ... mame spolecneho nepritele a ja budu vasi prodlouzenou rukou ... Pokusy o umirnene spacifikovani tohoto radikala a odzbrojeni jeho bandy probihaji v podstate neustale. Tentokrat to vsak Al Sadr prehnal. Nejdulezitejsi pro dalsi vyvoj bude postoj Sistaniho, pro ktereho byl Muqata Al Sadr dosud neprijatelny.
0/0
5.4.2004 4:38

Kass

to Sudajev & USA
Tvoje kecy o okupantech jsou dost ubohy. Bez tehle okupantu by tam strejcek Sadda a jeho synacci vladli az do skonani sveta. Jinak fakt nevim, jestli jsi jen takovy ubozak a hlupak, ze si myslis, ze Americani tahnou svetem a okupuji zeme, nebo si hrajes na odbojare. Tvoje milovana SSSR okupovala nasi zemi 20 let, kde jsi byl ? Asi v plinkach.  A to tvoje komousky skuceni je esenci lidske blbosti. Rusaci tuhle zemi vysavali a vlezdoprdelovsky komousti kolaboranti jim delali krovi, aby to vypadalo jako bratrska pomoc. Je mi zle z toho, jak jsme zapomneli, ze diky USA, tahle republika po Prvni svetove valce vznikla a diky USA jsme se nestali navzdy PanGermanii. Zatimco, Nemci a Rusaci nas okupovali, Francouzi a Britove zradili v 38', tak USA tyhle zemi vzdycky jen a jen prospivala. Ze vsech zemi co jsem vyjmenoval, tak jen USA maj v Cesku cistej stit. Ale to ne, my se radeji obracime k Moskve, drzime s Francouzi a Nemci, kteri nas hodi pres palubu, jen co budou mit sami prusvih. Nez abychom si rekli, ze USA jsou OK.
Oj, nebude v Cechach dobre, dokud si Putin nenalije vodu z Vltavy do chladice sve volhy.
Podle meho skromneho nazoru meli Cesi lyncovat Kollara, jen co se zacal prichylovat k "mocnemu dubisku". Ale tohle je na tebe Sudajeve-komunisticka nulo, asi moc slozita asociace, vid srabku.   
0/0
4.4.2004 22:17

Sudajev

Re:
Ano?To je zajímavé, že jsme před rokem 89 nebyli tak zadlužení jak teď za pomoci EU a USA. Kde žiješ troubo, že ti nakukali že nám ami prospívá. Ty vole zahoď občanku a vrať se na strom, kam patříš!
0/0
4.4.2004 22:22

Kass

Re:
Jojo, meli jsme spokojenou komunistickou ekonomiku a nase podniky chrilly ocel do celeho sveta :). Jen ji nikdo neme, kramy zely prazdnotou a na hajzlpapir se stala fronta. Ty ubozaku, to chces jako rict, ze "nezadluzena" komunisticka ekoniomika SSSR byla silnejsi nez USA ? V komunismu prec edluhy existovat nemohly :)  Jinak komunisticka nulo, za nase dluhy si muzeme sami, od Klause pres Zemana az po Spidlu. Me je jasny, ze vinis USA i z toho, ze smrdis, ale sorry, nase "ceske rucicky" rozkradli vsechno velmi schopne a samostatne. USA a jejich "okupacni agresivni" politika za to nemuze. Vrat se do Beloruska, Sev.Koreje nebo na Kubu, tam ti bude hej.  
0/0
4.4.2004 22:26

Sudajev

Re:
To by mě zajímalo, kde ty jsi stál frontu na toaleťák, nejspíš fotrovi v péru.
0/0
4.4.2004 22:40

oranzovej

Re: Utan
Používáš tady hesla a bohužel jsou to hesla nevědomých voličů KSČM. Navíc založená mimo jiné na administrativním kurzu rublu vůči dolaru.  Už dlouho jsem se takhle nepobavil.
0/0
4.4.2004 22:30

MrViki

Re:
Před rokem 89 končil každý rok velkým schodkem rozpočtu, který nakonec znamenal, že komunisti přepustili své posty. Ekonomika byla naprosto zadlužená a v troskách. Takže buď trošku soudný a nelži tady veřejně.
0/0
4.4.2004 23:49

Sudajev

Re:
Prostě nemáš pravdu.
0/0
4.4.2004 23:55

Sudajev

Re:
Kassi, jen tak mimochodem, ti tvoji ami nám rozbombardovali velké podniky na konci války a naprosto zbytečně, takže nám tím velmi prospěli. A Rusům nás taky věnovali ami.
0/0
4.4.2004 22:46

vcelar

Re:
, Ale, pane Sudajeve, ta poslední věta je demagogie.
0/0
4.4.2004 22:51

Sudajev

Re:
Proč myslíte?
0/0
4.4.2004 22:55

vcelar

Re:
, To už vyplývá ze samotného významu slova "věnovat", ale i kdybyste použil jiného slova, tak ten problém byl tak složitý, že by zabral dlouhé stránky. A nepochybujte o tom, že USA by nechtěly posunout hranici svého vlivu dál na východ. Další významnou věcí, kterou si možná nechceme příliš připomínat, my jsme nebyli s Německem ve válečném stavu a Slovensko bylo dokonce jeho spojenec. A jaký byl Stalin vyjednavač a tvůrce míru, o tom zravna Vás nemusím přesvědčovat. Snad by bylo lepší, i když taky ne úplně přesné, použít slovo "oželeli".
0/0
4.4.2004 23:03

Sudajev

Re:
Ano máte pravdu, Stalin si o to řekl a oni mu vcelku bez odporu vyhověli.
0/0
4.4.2004 23:09

vcelar

Re:
, V době, kdy si dělili Evropu, bohužel Američané netušili, že budou mít atom. bombu dřív než Stalin. Takhle by nevyhovění Stalinovi hrozilo dalším konfliktem.
0/0
4.4.2004 23:14

Sudajev

Re:
Každopádně jsme jim nestáli ani za slovo, tak jako teď.
0/0
4.4.2004 23:21

vcelar

Re:
, Vy prostě musíte mít poslední slovo. Díky za debatu a dobrou noc.
0/0
4.4.2004 23:25

Blackshield

Re:
Otázkou je, proč bychom taky měli...
0/0
4.4.2004 23:28

oranzovej

Re: Utan
A to i bez upřesnění období, které měl autor na mysli.
0/0
4.4.2004 22:56

blackNemo

Re: !!!
Kass - opět jeden z totálních blbů na netu!!!!!!!!
0/0
5.4.2004 18:53

petsuch

já to cítím v moči
To je američanů začátek konce.
0/0
4.4.2004 21:35

vcelar

Re:
, Bezesporu máte zajímavého koníčka.
0/0
4.4.2004 22:00

Sudajev

Re:
Odborně se tomu říká urinoterapie.
0/0
4.4.2004 22:01

vcelar

Re:
, Tak potom musím připustit, že v tomto oboru nejsem dostatečně vzdělán a na stará kolena už s tím začínat nebudu.
0/0
4.4.2004 22:12

vcelar

Dokonce
, si myslím, že pro Irák by bylo vítězstvím jakákoli forma zřízení, třeba monarchie, hlavně aby to nebyla diktatura, kterou zažili. Demokracie, tak jak ji chápeme my, je pro ně možná nepřijatelná třeba z důvodů náboženských. Ale vtip je v tom, že téhož názoru jsou i spojenci, protože jejich jediná podmínka jsou svobodné volby. A že se jedná potencionálně o bohatou zemi, o tom není sporu. Je úplně jedno, jestli z té ropy bude mít prospěch sultanát, emirát nebo republika. A pro zastánce teorie, že USA si šly do Iráku pro ropu - každý rád prodá ropu Američanům. A ať se arabský svět třese před okamžikem, kdy USA nebudou kupovat ropu. V tu chvíli její cena klesne tak, že by to položilo i jiné ekonomiky než ty arabské.
0/0
4.4.2004 21:31

Sudajev

Re:
Ona je otázka, jestli diktatura není právě jediná možnost vlády v zemi, kde jsou silně zakořeněné kmenové tradice.
0/0
4.4.2004 21:38

vcelar

Re:
, Já si myslím, že v drtivé většině rozhodování existuje více možností. Pokud v zemi již existuje takové město jako je Bagdád, tak tam už kmenové zřízení nefunguje. Ale věřím, že to je velká překážka. (To kmenové zřízení).
0/0
4.4.2004 21:57

Sudajev

Re:
No jo, ale Bagdád není Irák, to je stejné jako Praha ta taky není celý stát.Měli by ami změnit přístup k Iráckému lidu a brát je jako rovnocené.
0/0
4.4.2004 22:01

vcelar

Re:
, Bagdád není Irák, pravda, ale když to jde tam a i v jiných městech, tak by to mohlo jít všude. A co se týče té druhé části, možná se mnou nebudete souhlasit, ale já mám takový pocit, že Američani se o to snaží. Problém je v tom, že mezi iráckou většinu (jste dost inteligentní, abyste neodporoval) a Američany vstupují na jednu stranu radikálové a na druhou stranu "mírotvůrci" vč. EU, kteří dělají z Iráčanů napadené chudinky a sami vlastně Iráčany do té podřízené role pasují.
0/0
4.4.2004 22:10

Sudajev

Re:
Něco na tom je, ale střelbou, pronásledováním a krádežemi surovin to ami rozhodně nevyřeší, ba naopak jen rozdmýchají odpor.
0/0
4.4.2004 22:18

vcelar

Re:
, Mám ale dojem, že pronásledování a střelba funguje jenom na ty "karetní ksichty", jinak střílí všichni ostatní, ale ne Američané. A co se týče krádeží, tak nevím, že by USA kradly suroviny a ukradené věci z muzeí byly vráceny a doufám, že ti vojáci dostali pořádný flastr.
0/0
4.4.2004 22:26

ruleta

Re:
Jiste kmenove zrizeni muze byt problem..ale podivejte se na Kurdy na severu..v ramci moznosti od prvni valky v zalivu si vybudovali fungujici system...politicke strany, svobodny tisk a podobne...tzn.neni to neresitelny problem.
0/0
4.4.2004 22:36

vcelar

Re:
, Máte pravdu. Já ale dost dobře nevím, jek přesně si mám "kmenové zřízení" představit. Podle mě je tam tolik proměnných, že jednotlivé systémy se mohou dost podstatně lišit kraj od kraje, z čehož vyplývají odlišné reakce na jeden a ten samý problém. Ale jsem také názoru, že ten problém není neřešitelný.
0/0
4.4.2004 22:48

Sudajev

Re:
Co dělají včeličky?
0/0
4.4.2004 21:39

vcelar

Re:
, Děkuji za optání. Létají na jívy jako vzteklé a je jim dobře. Hlavně jsou rády, že mají za sebou tu pitomou zimu.
0/0
4.4.2004 21:59

Sudajev

Re:
Taky jsem si všimnul, byl jsem včera na procházce.
0/0
4.4.2004 22:02

fleret

rok od valky- 2652 respondentu
povazuje zmenu ( i ve svem zivote) :
  • za monhem lepsi -23%
  • za spise lepsi - 37 %
  • za stejnou - 24%
  • zbytek za spise horsi,nebo nevi                                                                              .
predpoklada zmeny k lepsimu :
  • vyvoj vyrazne lepsi - 36%
  • spise lepsi - 33%
  • stejny - 5 %
  • zbytek nevi
sumasumarum - vetsina oslovenych respondentu se domniva,ze se jejich zivot lepsi a jsou v ocekavani dalsiho zlepseni.
0/0
4.4.2004 21:26

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
mno jo, ono by to bylo na povazenou, kdyby se po roce okupace nic k lepsimu nezmenilo...
0/0
4.4.2004 22:00

Sudajev

Re:
Ono je to stejně nadsazené a zfalšované.
0/0
4.4.2004 22:04

fleret

Re:
Oxford Research international........
0/0
4.4.2004 22:22

Sudajev

Re:
Ale to víš že ano.
0/0
4.4.2004 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.