Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co se lékaři stydí říkat pacientům

Praktičtí lékaři toho mají na jazyku dost, co by občas rádi řekli svým pacientům - ale co z různých důvodů, třeba z ostychu, neřeknou. Tak třeba: "Měli byste zhubnout." Nebo: "Vy to na mě jen zkoušíte, ve skutečnosti se potřebujete hodit marod."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MMarjanka

A ještě jedna věc, k tomu co se tu objevuje
Nadváhu může pacientovi vytknout pouze lékař, který je štíhlý...... Kouření může vyčítat pouze lékař, který nekouří.... A tak se dá pokračovat i v dalších věcech.... že ano....
0/0
4.4.2004 8:48

ScipioAfricanus

Ale to se pletes, holka
protoze i shnily ukazatel muze ukazovat spravny smer. Ten doktor prece za tim pacientem nechodi vykladat mu jak nemuze s dechem a co vsechno ho boli....takze si muze hulit i zrat, ovse, musi pocitat s tim, ze mu to vytkne kolega, kteremu si omylem postezuje.
0/0
4.4.2004 22:05

AnalProbe

Re:
Nesmysl. Hodnotit zpevaka muze tez pouze zpevak? Chci byt zdravy kvuli sobe nebo kvuli lekari?
0/0
5.4.2004 10:39

MMarjanka

Jenže - inteligentní slušný doktor nemá problémy
Náš dětský lékař je znám tím, že dokáže na ruku navléknout maňáska a ošetřovat malého pacienta s touto pomůckou.... že plně chápe malé křiklounky, kteří dělají vše pro to, aby na ně ten pán nešahal (natož jim koukal do krku).... že dokáže pochopit maminku, která je sama vyplašená, protože roční dítko s vysokými horečkami, nebo s bolestmi na klidu nepřidá.... Mohla  bych takto pokračovat... Je trpělivý, umí vysvětlit proč hodlá udělat nebo předepsat to či ono, nepospíchá - maximálně se mu stane, že odejde z ordinace o něco déle.... A je to lékař, ke kterému se snaží přihlásit děti 3x víc rodičů, než je schopen zvládat.... Jeho manželka je zubařka a platí o ní totéž - pokud se vyskytne malý pacient - nevyhubuje mu, že se bojí - ale upozorní ostatní v čekárně, že to bude trvat  o něco déle a dítko ošetřuje třeba hodinu - žádné násilné dobývání a netrpělivé nadávání, že ten fracek tam není sám  (i s takovým přístupem se jinde setkali).... Myslím, že slušný doktor problémy s pacienty nemá.... A opačně platí totéž....
0/0
4.4.2004 8:46

ScipioAfricanus

Vodvokativni statistika
asi tak 70 % "pacientu" by melo predevsim prestat zrat a hulit. 20 % "pacientu" by si melo koupit listek do Pelhrimova obkouknout krematorium - sice tam zadny nemaji, ale mozna by pri ceste prisli na jiny myslenky.  A tem asi 10 % pacientu opravdu neco vazneho je, ale bohuzel na ne nezbyva prilis casu.
0/0
3.4.2004 23:17

Kaniokova

Lékařská profese patří mezi SLUŽBY
V každé skupině lze potkat dobráky i arogantní hulváty. Na tu druhou část by mohl být velmi jednoduchý recept - přímé platby. Kdyby si museli ve všech službách inkasovat od klientů hotovost sami, jsem přesvědčena že tento přímý okamžitý efekt by naučil "služebníky" sloužit. Nevím jak jsou dnešní mladí prakticky zaučováni, možná jen opakují chyby svých "zaučujících". Moje zkušenost je ze zcela jiného oboru, ale mí zaučující byli ještě bývalí živnostníci, kterým ukradli majetek (živnost), ale nechali je v nich dál pracovat jako vedoucí zaměstnance. Tito lidé přes zřejmou křivdu pracovali dál jako když to bylo jejich, ctili svou profesi jako službu a taky nás tak cepovali. Když jsem jednou coby socialistický pubertální fracek vlítla na šatnu a rozzuřeně i neuctivě komentovala dle mně neoprávněný požadavek zákaznice, dostala jsem od starého mistra pořádnou facku s doporučením - tato profese je služba a pokud si to neuvědomíš nebo na to nehodláš přistoupit, tak zavčasu odejdi. S tím tady musíš počítat a jestli ti zákaznice řekne, že se máš postavit na hlavu, tak to uděláš, jinak tady nemáš co dělat. Ona je zákaznice a ona tě bude živit. Když nevyhovíš, příště nepřijde. Tak si vyber. Tak jsem si vybrala, za dva roky jsem od oboru utekla, byla jsem hrdá nová mládež. Brzy jsem ale pochopila, že je to platné pravidlo ve všech sférách a poučení starého mistra mám dodnes zadřeno pod kůží. Vždy se mi to vyplatilo. Ovšem právě proto dnes tyto prohřešky vnímám dost citlivě a nenechám si je líbit. Mám velmi nepříjemné zkušenosti se zdravotní sestrou u obvodní lékařky. To je naprosto nedotknutelná osobnost, typický socialistický produkt. Ta jednou skončí špatně, až se všichni zbaví své přehnané úcty. Kdyby se tam ale platilo hotově, určitě by zkrotla nebo vypadla.
0/0
3.4.2004 20:02

ScipioAfricanus

Naprosty souhlas!!!!!
Platit hotove  tzv. pokladenskym systemem (ve zdravotni pojistovne pak pacientovi proplaati ucet, pokud to uznaji za vhodne). Kurakum platit jen  50 % prumeru a obezitam s BMI nad 30 strhavat 10 % platby za kazdou desetinu indexu navic.
0/0
3.4.2004 23:22

surdo

taky neco pridam
jsem uz 2 mesice na neschopence s obycejnym, ale obtezujicim kaslem.....
Kdyz me lekarka slysela kaslat v cekarne,okamzite mi napsala neschopenku a recept na antibiotika. Jakmile jsem prisla do ordinace,tak mi to predala a rekla at ji tu nekaslu,ze nechce byt nemocna. }ádné vysetreni u ni se nekonalo! Mam za sebou lecbu antibiotiky,vysetreni na plicnim a ORL,nalez zadny,ale kasel trva.Problem je,ze pracuji v klima prostredi a zivi me hlas:-(( . Jsem jiz nadopovana nekolika davkama antibiotik, preventivne leky na alergii i astma a kasel pretrvava.
Kde je chyba........?? V lekarce a jejim pristupu ...
0/0
3.4.2004 16:55

ScipioAfricanus

Sam si urcil diagnozu
zmen  prostredi nebo rovnou praci.  Nejak  jsem ve tve anamneze prehledll  prohlaseni, ze rozhodne nekouris, ale to bys pri chronickem kasli prece nedelal, ze ne.
0/0
3.4.2004 23:25

niqque

Lidi???
Dneska je to děs běs,Každý chce mít super kvádro, bourák, byt, telefon a přitom se sám nedokáže slušně chovat. Nezvládne ani základ jako pozdravit, požádat, poděkovat. Znám to velice zblízka dnes a denně. Lékařům se nedivím,taky mám chuť zařvat:"Sakra lidi proberte se a chovejte se civilizovaně, však vás neubude!!!
0/0
3.4.2004 16:50

MMarjanka

To fluffy
Je to sice překvapivé, ale skutečně jsem velmi zdravý tvor - jen se mi ty kila blbě tahaj ssebou - pokud hubnu tak jedině za pomoci drastického omezení jídla - dva krajíce chleba denně - ale to se nedá vydržet - jo a jezdím denně na rotopedu....
0/0
3.4.2004 16:19

MMarjanka

Na tom asi něco bude
Nepiju (jen příležitostně a to ještě minimum), nekouřím, kupodivu mi chutná zdravá výživa, nesladím. choresterol mám nízký, tlak jak v 18...... a stejně se pak doktorka tváří, jako že vůbec je drzost k ní přijít. A jen tak mimochodem - mám značnou nadváhu - doteď lékaři napřišli na to proč - a že se nepřežírám mi uvěřili až když jsem v nemocnici po operaci prokazatelně nepříjímala nic jiného než kapačkovou výživu - týden - přibrala jsem po ní..... a včil mudruj.....
0/0
3.4.2004 14:03

zlý fořt Emil

Jo jo ...
V tom případě jsi světlá výjimka a patříš do skupiny tak max. 5% obézních ...
0/0
3.4.2004 14:10

Fluffy

Re:
No ja nevim, ale se znacnou nadvahou nemuzes byt tak zdrava.
No a s tim jidlem-ze vzduchu nepribere nikdo.
Mohla by jsi mit poruchu cinnosti stitne zlazy, ale stejne..........
0/0
3.4.2004 14:32

ScipioAfricanus

Takze pribiras ze vzduchu!!!!
Tim ovsem naprosto popiras termodynamicke zakony, dej se dohromady s nejakym vedcem a dostanete Nobelovku.
0/0
3.4.2004 23:28

Isabelle

Re:
Kato, zase zlobis, nejlepsi je se pohybovat jakymkoliv zpusobem..a jist muzes cokoliv!!
0/0
3.4.2004 23:35

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Nevidím v tom žádný problém ... Podle mě je naopak žádoucí opakovaně připomínat některým tzv. pacientům, že jejich zdravotní problémy se odvíjejí od toho, že jsou, s prominutím, tlustí jako prasata a můžou si za to sami, že mají prohulené plíce a můžou si za to jenom sami, nebo že jsou to vychlastánci a nemůže za to nikdo jiný, než oni sami ... Je smutné, že právě z těchto skupin tzv. pacientů se rekrutují ti největší stěžovatelé a skutečný pacient, který za svoji chorobu nemůže a jehož zdravotní péče byla třeba opravdu zanedbána, sedí tiše v koutku ...
0/0
3.4.2004 13:50

MekGajvr

Divná doba
Jak tak tady čtu tu diskuzi... - no,  nechtěl bych v dnešní době dělat doktora nebo učitele, ani za zlaté prase ne... Každý rozumí jejich práci líp než oni sami a ještě si na ně otvírá hubu. Viz případ z tohoto týdne, kdy doktor měl dát pěstí mamince. Ať už pravda jakákoliv (každá strana tvrdí něco jiného), tak je rozhodně s podivem, že se taková věc stane dotyčnému doktorovi poprvé až jeho šedesáti letech. Myslím, že to o něčem svědčí - příliš mnoho lidi je dneska arogantních a neuctivých, každý si myslí, že je středem vesmíru a že by si před nimi všichni měli sedout na zadek.
0/0
3.4.2004 11:03

otakas

Re:
0/0
3.4.2004 11:13

zlý fořt Emil

Jo jo ...
... já vždycky říkám, že fotbalu, politice a medicíně rozumí každý ...
0/0
3.4.2004 11:16

jouda-bouda

Re: souhlas
ale aby to nemeli zase tak jednoduchý, tak bych ja jako pacient vzkazal lekarum toto: asertivita by se mela stat jejich základní vlastností. A taky se jim ostýchám říct, aby mi nevnucovali neustaále nějaké přístroje na měření tlaku a cukru a neměnili mi prášky jen proto, že jsou dealery různých firem.
0/0
3.4.2004 13:21

VOCHOMURKA

Panu Jelínkovi
Panu rádoby lékaři Jelínkovi vzkazuji prosím toto. Jestli tě serou pacienti, tak se vyser na práci lékaře a běž dělat veterináře a umývej třeba kravám prdel. Jen tak mimochodem, kdo ti přispěl na studium, možná právě pacienti co tě serou.Nazdar. 
0/0
3.4.2004 9:14

lokutus

Re:
Hele, já chtěl napsat to stejný. Třeba se sem tam najde pacien, o kterého by si člověk neopřel ani kolo, ale já si myslím, že dělat lékaže je posláním a nikdy by neměl z úst vypustit takový blábol jako Mudr. Jelínek!
Já měl zlomeninu sth. kosti s odhadovanou dobou léčení 9 mesíců... no a po podělaný operaci a několika reoperacích se léčím již 10 let. A taky neřvu, že mě lékaři s*rou. A určitě bych měl více důvodů, než namistrovanej rádoby doktor Jelínek!
 
0/0
3.4.2004 10:15

zlý fořt Emil

Jo jo ...
Poslání ... poslání ... žádná práce není poslání ... doktořina je práce jako každá jiná. A když se někdo neumí u doktora chovat nebo třeba cíleně sabotuje jeho rady ohledně léčby, proč by se doktor nemohl cítit oprávněně nakrknut? Dr. Jelínek jenom řekl veřejně pravdu, to teď ale nefrčí, protože nás média neustále masírují v tom, že pravdu má jenom pacient. A doktor ať drží hubu a krok a plní žádosti a příkazy ... Teď vám řeknu jednu upravenou větičku: Neptej se, co pro tvé zdraví může udělat lékař, ale ptej se, co pro své zdraví můžeš udělat sám. Tohle by si měla spousta českých rádobypacientů nechat vytetovat do mozku ...
0/0
3.4.2004 11:14

covlastnechcete

Re: Lékaři vzchopte se.
Doktoři by v prvé řadě neměli zapomínat na to, kdo je vlastně platí. Jsme to my občené a jestli se někdo neumí chovat, tak jsou to v mnoha případech lékaři kteří si svoji arogancí nevdí na špičku nosu a snaží se pacienta odbýt. Dr. Jelínek je hulvát a nechal bych ho zavřít za útok na pacienta. Jestli jsi doktor tak se zamysli a hlavně nezapomínej na to že lékař bez pacientů by zemřel hlady.
0/0
3.4.2004 11:31

zapignor

Re: Pacienti
Pacienti by zas neměli zapomínat kdo je léčí. A je celkem nepoměr když někdo dělá dělnickou profesi bez jakékoliv zodpovědnosti a nutnosti se dále vzdělávat a naprotitomu je zodpovědnost doktora neporovnatelně vyšší ale ten plat už tomu neodpovídá. A takové ty kecy že na doktory učitele a studenty  doplácí všichni občané to jsou jen takové ty výstřely do tmy lidí kteří nemají schopnosti dosáhnout vyššího vzdělání. Vůbec se tu nezastávám nějákého Jelínka ale když vidím že doktor si po 6.letém studiu a dalším se sebevzděláváním na všechny ty atestace vydělá pouze dvojnásobek průměrné mzdy kterou může pobírat instalatér po 3.letém vyučení tak je to celkem nepoměr.
0/0
3.4.2004 12:33

MekGajvr

Re:
Kdyby lékaři brali dvojnásobek mzdy instalatérů, tak by myslím radostí skákali až do stropu (nic proti instalatérům).
0/0
3.4.2004 12:42

MMarjanka

Re: Jistě - taky je absolutně skvělý - když den co den
musíš dělat dělnickou profesi - a denně skučet po návrat domů bolestí a doufat, že nebude hůř, protože tě milostivý lékař včas nebral v potaz jako pacienta, který je sice možná dělník - ale to neznamená automaticky, že je taky debil..... A byla jsem bez práce dost dlouho na to, abych teď riskovala, že půjdu marodit ve zkušební době..... a problém s rukou sem si nezavinila sama.... naopak, jsem jeden z mála blbců, co o sebe dbá a k lékaři lezu jen kvůli vstupní prohlídce... A když pak náhodou mám opravdu problém, tak je to doktorovi stejně jedno.....
0/0
3.4.2004 13:07

zapignor

Re: Doktor
Doktor je taky člověk a to znamená že někdo je profesně lepší a někdo horší a proto si vyberu takového doktora který je pro mě vyhovující. Mě taky nebaví čekat u doktora 2 hodiny s obyčejnou chřipkou ale co se dá dělat já kdybych měl tu samou odpovědnost a bral za to ty samé peníze tak asi taky nebudu zavádět ve svém volné čase nějáké pořadníky v čekárně aby se tam ten počet nemocných nekumuloval apod a hleděl bych si pouze toho co mám dáno v popisu práce. Já také netvrdím že dělník = blbec ale ta zodpovědnost v dělnické profesi je daleko menší než u lékaře a na zvládnutí dělnické profese není potřeba téměř deset let se vzdělávat.
0/0
3.4.2004 13:24

Reeve

Re:
, Slovo "poslání" bych asi nepoužil - spíš "PROFESIONALITA". Skutečnému profesionálovi nesmí být zatěžko slušně komunikovat s pacienty, i když chtějí očividné blbosti. Profesionál musí umět kultivovaně utnout pacienta, který chce diagnózu na dálku. Komunikace s pacienty je nedílnou součástí lékařské profese. Profesionál proto musí mít trpělivost, i když ho pacienti očividně zdržují. V opačném případě není profesionál, ale pouhý fachidiot...
0/0
3.4.2004 11:30

MMarjanka

Re: Tak to je na Nobelovu cenu za myšlenku
Za to bys měl dostat vážně metál - do toho co píšeš naštěstí pasuje náš dětský lékař - člověk který svou profesi má rád a dokáže komunikovat.... Prošla jsem si tím nejhorším co může maminku potkat - přišla jsem o synka - a tehdy byl skutečně neocenitelný - dodnes si ho za to velmi vážím....
0/0
3.4.2004 13:13

ScipioAfricanus

Tvuj problem, Vochomurko
mel sis nechat prispet taky. Ale te neee. Ty se radej tulis s Kremilkem v parezove chaloupce.
0/0
3.4.2004 23:32

Pribinacek

Diagnoza
Jedna moje známá taky chodila pořád k doktorovi, protože ji od LOŇSKÉHO léta bylo divně, občas mívala teploty a doktor se tvářil, že jí nic není. Až jí našli boreliózu......
0/0
3.4.2004 8:28

alenkaf2

Re:
Doma mam stejny priklad - je to 9 let. Mamince bylo porad spatne, doktorka ji asi 14 dni nechala doma, pak ji uschopnila s oduvodnenim, ze neni mozne, ze ji je porad zle a ze ji nic nenasla. za tri dny jsem maminku vedla v hroznem stavu. Zvracela, skoro nevidela (mela mzitky pred ocima), s vysoku teplotou... pani doktorka ji dala injekci, ze si pak maminku muzu zase odvest domu... Protoze se mamince pritizilo, odvezli ji do nemocnice - bylo mi 16, nevzali me do sanitky, neobtezovali se mi rict, kam ji vezou - obvolala jsem tri nemocnice, nez jsem ji vypatrala. Za mesic prisli na to, ze to je lymeska borelioza... Ani v nemocnici to s jednanim nebylo o moc lepsi, ale aspon odhalili pricinu. Od maminciny prakticke lekarky neustale utikaji pacienti, neni to jen nase zkusenost....
0/0
3.4.2004 10:26

MMarjanka

Ono je to vždy oboustranné
Například moje lékařka mi sice neřekla rovnou, že simuluji, ale dávala mi neustále mastičky na bolavou ruku a tvářila se dotčeně (asi z přesvědčení, že je nepoužívám), když jsem tvrdila, že to nepomáhá. Po 2 měsících neúčinné léčby mne konečně předala na ortopedii - objednání v lednu a na řadu jsem přišla v březnu! - kde mi lékař sdělil diagnozu s tím, že se ruka v zápěstí musí operovat - to je už skoro půl roku od počátku potíží!. Jenže mezitím jsem konečně sehnala práci (což je v severních Čechách tak trochu zázrak) a tak odmítám marodit ve zkušební době. A znovu jsem za špatnou já, protože se to musí léčit co nejrychleji!!!!! Na druhou stranu, už jsem viděla vstupovat do ordinace pacienty, kterých by se člověk nedotkl snad ani klackem.... Myslím, že to je jako všude - mezi lékaři i mezi pacienty jsou prostě lidé různí......
0/0
3.4.2004 8:10

TommyCZ

Re:
Daleko horsi zkusenost ma moje sestra. Pul roku chodila k obvodacce, ze byva casto unavena a dela se ji spatne. Ta to odbyvala kecy, ze simuluje. Pak byla jednou na prohlidce jinde kvuli necemu jinemu a postezovala si mezi reci na tyhle potize. Doktor ji radsi nechal udelat rozbor krve a objevil u ni cukrovku tesne pod hranici, kdy uz by si musela pichat inzulin. Nemuzu ted sestru presvedcit, aby na lekarku podala stiznost. Pry to neni jediny pripad, kdy dotycna lekarka z Trsic u Olomouce nekoho takhle odflakla.
0/0
3.4.2004 9:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.