Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté jezdí v autě bez pásů

Policejní prezidium se rozhodlo dál kontrolovat, jak jezdí jeho lidé. Chce donutit policisty, aby dodržovali dopravní předpisy. Špatné parkování a nezapnuté bezpečnostní pásy. To jsou dopravní přestupky, kterých se ještě loni na podzim dopouštěli často policisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mouser

Příklad!!
Dnes jsem jel z Ostravy do Karviné cca v 13:30 a v uzavřené obci, kde je povolena 70 km/hod mne předjel policejní vůz bílá felicie kombi (nebo fabie) SPZ OSB 48 - 16. Zkusmo jsem se za ním postil a zjistil jsem, že se řítí rychlostí 140 km/hod. Ve voze jel pouze řidič auto jelo bez majáčku. Není toto cesta jak tyto lumpy naučit, že oni jsou ti, kteří mají jít příkladem. Za mou překročenou rychlost se omlouvám, celou dobu jsem jel předpisově, ale ten soudruh v policejním voze mě skutečně nasr.l!
0/0
2.4.2004 14:55

Sudajev

IMO
Ať si jezdí jak chtějí, hlavně ať už začnou pořádně pracovat!
0/0
2.4.2004 11:56

lapa1234

Re: Sudajeve
Ty jsi vymaštěná trubka !
0/0
2.4.2004 12:12

Kajetan11

spolujezdci
Klidně bych souhlasil, ze ridic bude potrestan v pripade, ze spolujezdci nejsou pripoutani. Mel by byt totiz za jejich zdravi a zivoty zodpovedny. Jestli je ovsem on sam pripoutany je pouze jeho vec, maximalne vec pojistovny u ktere ma sjednane urazove pojisteni. Ja osobne se kurtuju, ale vadi mi, ze mi to chce nekdo prikazovat.
0/0
2.4.2004 10:55

Barunecka

ach jo
Tak to je trapas policajty budou kontrolovat policajti...Co jsem tedy velmi zvedava, co zjisti... Jak to funguje vsichni vime - kdyz mas znamyho policajta, zadna pokuta Ti nehroziiiii
0/0
2.4.2004 9:49

mouser

Změna
K dopravákům nastupují zakomplexovaní jedinci, kteří tam jdou protože můžou porušovat dopr. předpisy. To je dávno známá věc. Policie dělá nejvíc přestupků a je to nejvíc vidět, jelikož se liší. A ta změna nastane. Vysoce stoupne životní úrověň policie. Nyní dostávají nízké úplatky za přestupky. Zavedením bodů se úplatky podstatně zvýší. A ještě k těm přestupkům: každý den vidím několik přestupků policie - jízdu po tramvajovém tělese, jízdu na červenou, parkování, předjíždění, rychlost, dokonce přecházení cesty (pěšky) mimo přechod, případně na červenou. A samozřejmě nadřízené orgány budou tvrdit, že se jedná o ojedinělé případy - buďto jsou naprosto tupí nebo je kryjou.
0/0
2.4.2004 9:31

keldas

Policisté za přestupky - 100x přísněji trestat
Pokud má normální člověk mít trestné body za chyby tak by policisté měli mít několika násobně přísnější režim. Jsou to policisté a tak by měli táhnout příkladem!! První si zamést před vlastním prahem a pak otravovat jiné.
0/0
2.4.2004 9:23

Jintaj

Nutit zákonem někoho, aby se připoutal v autě, je absurdní....
....Zákon nemůže postihovat člověka za to, když ohrozí pouze sám sebe a ne někoho jiného. Zákony mají postihovat případy, kdy ohrozím život, zdraví nebo majetek někoho jiného, nikollluv jen svůj vlastní. Nechci se zde pouštět do polemiky nad důležitostí bezpečnostních pásů jako takových, ale apelovat na zdravý rozum... Náš stát se čím dál tím víc pasuje do pozice bdělého represivního ochránce svých (dle našich politiků patrně nesvéprávných) občánků... Podle této logiky by pak mohli policisté postihovat např. kuřáky (poškozují si plíce), alkoholiky (poškozují si játra), horolezce, příznivce paraglidingu......apod.
0/0
2.4.2004 8:41

Kajetan11

Re:
Souhlasim. Kdysi jsem o tom vedl takovou debatu. Tykala se helmy na motocyklu. Videl jsem totiz nejakeho typka, co jel sice s kokoskou, ale bez bryly.
Bryle, jako ochrana zraku musi byt povinna. Kdyz vam napr. vlitne muska do oka, tak se stavate nebezpecny pro okoli. Kdezto, kdyz uz k te nehode dojde, tak absence helmy ohrozuje jenom vase zdravi. Samosebou ma pojistovna pravo toto zohlednit. To uz je ale jen mezi vami a pojistovnou. Do toho statu neni nic. Bohuzel tady neco jako odpovedne chovani ke svemu zdravi neni v povinnem zdravotnim pojisteni zohledneno vubec.
0/0
2.4.2004 9:09

Kajetan11

Re:
Sorry: bez "bryli"...Jak se stydim
0/0
2.4.2004 9:10

J-ana

Re:
Ohrožuje možná jen sám sebe ...ale v případě nehody přidělává  a komplikuje práci těm, kteří mu jsou nuceni ze zákona pomoci (i když riskoval vědomě ... !) , např. hasičům, ktreří ho budou vyprošťovat z vraku vozidla nebo lékařům, kteří budou ztrácet čas při boji o jeho život, kterého si tak málo váží . A to nemluvím o daňovích poplatnících, kteří se na tom všem finančně podílí ....
Je jasné, že ani bezppečnostní pás ani helma nejsou spasením, ale že za určitých okolností mohou výrazně pomoci a zmírnit důsledky nehody a i někdy zachránit život, je myslím neoddiskutovatelné.
0/0
2.4.2004 9:19

mudroch

Re:
Přijde mi to stašně malicherné (od státu) bazírovat na používání bezpečnostních pásů a na druhé straně podporovat tabákový průmysl,který nám všem způsobuje mnohem větší škody.
0/0
2.4.2004 9:26

J-ana

Re:
Otázka kouření stojí někde jinde ..ovšem já jsem zásadně pro, aby všichni lidé, kteří vědomě nepečují nebo dokonce ohrožují své zdraví, byli znevýhodněni. Např. na pojištění .....
Ovšem to pořád nic neříká o tom, že povinnost se poutat je nesmyslná. Je v pořádku. Ale neměla by být jediná.
 
0/0
2.4.2004 9:46

mudroch

Re: OK
Se znevýhodněním na pojištění nelze než souhlasit.Ale uzákonit bezpečnostní pásy  jako povinnost mi připadá zbytečné,protože mě tím tento nepřipoutaný dotyčný nijak neohrožuje.A o to přece jde.
0/0
2.4.2004 9:51

Jintaj

Re:
Zdravotnictvní není hrazeno z daní, ale z veřejného pojištění, které si platíme všichni... pokud budete mít takovou bouračku, že vás budou muset vyprošťovat hasiči, myslím, že v takovém případě bude už jedno, zda jste měla pásy či ne... nejstupidnější je na tom fakt, že děti musí mít autosedačku pouze na dálnici a rychlostní silnici, zatímco dospělí se musí poutat i ve městě...ZÁKON CHRÁNÍ VÍCE DOSPĚLÉ NEŽ DĚTI, KTERÉ PŘI TOM NEJSOU SCHOPNY ROZPOZNAT MÍRU NEBEZPEČÍ
0/0
2.4.2004 9:26

J-ana

Re:
To nesmysl beze sporu je. To ale neznamená , že poutat se v autě je zbytečnost.
0/0
2.4.2004 9:41

Jintaj

Re:
Netvrdím, že pásy jsou nesmysl (mám v autě dokonce 4bodové), ale je nesmysl trestat někoho za to, když je náhodou zapomene použít (např. při pojíždění ve městě). Stát může nanejvýš osvětovou kampaní apelovat na občany, aby je používali, a ne je trestat jako malé děti.......... chová se tak v podstatě jako zlý rodič
0/0
2.4.2004 9:45

J-ana

Re:
Když občas vidím jednání svých spoluobčanů, mám smutný dojem, že jinak než z pozice zlého, leč uvědomělého rodiče, s nimi jednat nelze. Kdybychom nechali vše na selském úsudku lidu, nechci si představit, jak by to tu vypadalo. Můžeme se dohadovat, že v některých případech je to něco navíc, ale je fakt, že nikomu to uškodit  nemůže. Lepší více než méně, alespoň v tomto případě, řekla bych. Vymezovat situace, kdy je to a kdy není třeba, je zbytečně komplikované a zejména to dáva prostor pro různé vytáčky  a dohady o tom, jestli tohle už ta situace byla či ne .... Nikoho tolik nezdrží tolik si ty pásy zapnout a tahle debata o tom taky není ...
0/0
2.4.2004 9:51

Ahasver

Re:
Jestli to nebude spíš tím, že si lidé zvykli že je někdo pořád vodí za ručičku a proto přestali sami myslet. Taky bych dal přednost spíš osvětě a podporování osobní zodpovědnosti a ne jenom u pásů. Kamarád přežil hodně nehezkou bouračku jen proto že pásy neměl a od té doby je už nepoužívá nikdy. Já sám mám zkušenost opačnou, kdybych před pár lety nebyl připoutanej tak tady toho dneska moc nepíšu. Tak co z toho je správně?
0/0
2.4.2004 9:55

hjana75

výsměch
Jeďte po cestách a žádné zlepšení nevidíte - porád stejné a navíc nejhorší jsou měštáci  - a ty nekontroluje nikdo.
0/0
2.4.2004 7:53

OndraTM

Žádné zlepšení...
......jen policie dostane další prostředky jak buzerovat občany, kteří jsou tak hloupí a platí ji ze svých daní. Osobně nejsem příliš zastáncem povinného používání bezpečnostních pásů, i když je sám používám vždy, ale pokud je to prvidlo, policie by měla být první, kdo jej bude striktně dodržovat a zároveň jít příkladem. Zdaleka nejde o pásy. Vůbec si myslí, že právě policisté se doupouští největšího počtu přestupků vzhledem k jejich počtu, resp. docela si všímám policistů na silnici a v drtivé většině předpisy porušují. Policisté by měli být postihování stejným způsobem jako ostaní řidiči, s tím rozdílem, že v jejich případě by měl být postih mnohem přísnější.... v podstatě by měli dosta "příplatek" za to, že jsou policisté a v podstatě zneužívají svého postavení. Jenže to bych chtěl asi moc po primitivech jako je ministr-dítě Gross, Bambas a Kolář.... bohužel jich je ve vedení opět většina, stejně tak jako většina policistů páchá dopravní přestupky.
0/0
2.4.2004 7:42

m911

Re:
Možná by Vám pomohlo seznámit se blíže s ústavním pořádkem České republiky. V podstatě jen velmi těžko lze nastavit přísnější postihy pro určitou skupinu obyvatelstva, protože jedním ze základních právních pravidel je rovnost před zákonem. Dále se domnívám, že situace v dopravních přestupcích policistů se značně zlepšila. Nevím, jak to vidíte Vy, ale já se setkává s podstatně menším množstvím přestupků ze strany policie. Zde evidentně zapracovaly represívní opatření kontrolních orgánů.
0/0
2.4.2004 7:53

OndraTM

Re:
Vážený pane, především není vůle. A rovnost před zákonem... dnes je to naopak, policisté jsou v podstatě zvýhodňováni proti obyčejným řidičům, nemohou být pokutováni. Postih je plně v režii jejich nadřízeného. Což považuji za velmi špatné. Vyšší postih by samořejmě dostat mohli, policisté ve službě mají jiné postavení než běžný občan, s řadou pravomocí .... neškodilo by aby měli i více povinností a za jejich neplnění či porušování přísné sankce. Pravděpodobně budete policista, jinak byste nemohl mít pocit, že se cokoliv zlepšilo. Záměrně říkám pocit, protože konkrétní údaje o přestupcích policistů popřípadě nějakém zlepšení nikdo oficiálně nezveřejnil.
0/0
2.4.2004 8:07

m911

Re:
Pokud by jste si přečetl zákon o služebním poměru, tuším, že je to zákon č. 186/2000 Sb. a trochu sledoval statistiky Policiejního prezidia, věděl by jste, že to Vaše fikce o zvýhodňování policistů tím, že jsou vystavení kárnému řízení není pravdivá. I podle současného právního stavu jim hrozí, a podle informací, které mám, jsou ve velké míře využívány podstatně přísnější postihy než u běžných občanů. Mám obavu, že mnohdy i v rozporu s platnými zákony, i když zde mohu vycházet pouze z informací od sdělovacích prostředků. Ale jako příklad může posloužit, že pokud policista je účastníkem dopravní nehody v době svého volna a ve svém soukomém vozidle a má v krvi nebo dechu i minimální množství alkoholu, je ihned propuštěn. Pokud je to však libovolný jiný občan, domníváte se, že přijde o práci? V žádném případě.
K Vaší poznámce. Mám mezi policisty několik známýc i přátel a právo mě celkem zajímá. Hlavně se ale po ulicích pohybuji dost často a nejsem zaujatý.
0/0
2.4.2004 8:22

OndraTM

Re:
Po ulicích se pohybuji rovněž každý den a zaujatý rozhodně jsem a myslím, že právem. Jelikož mám s policisty jen ty nejhorší zkušenosti, o dodržování zákona o provozu na pozemních komunikacích ani nemá cenu mluvit. Policisté mě svým bezohledným a mnohých případech hloupým chování přivedli k tomu, že si jich hrubě nevážím. Bohužel nejsem sám, kdo má takový pocit... proč asi? Pak jsou jejich statistiky jen pouhá čísla a pokud by i byla pravdivá .... o čemž pochbuji (opět odraz mé důvěryv PČR) vyznívají naprázdno.  
0/0
2.4.2004 9:22

Ahasver

Re:
Musím se přidat se stoprocentním souhlasem. Řekl bych, že není problém v pásech nebo v parkování, ale v takových těch drobných prasárničkách - odbočování přes plnou čáru, přikázný směr jízdy ... Taky jsem v Praze ještě neviděl že by státní policajt dal přednost chodcům na přechodu jinde než před Kongresovou. Největší prů.er bych viděl v tom co ani není přestupek, ale odporuje to zdravému rozumu. Když něky vidím kde policie zastaví jiné auto nebo kde sama zaparkuje když přijede k nehodě, nechce se mi věřit že by ten člověk mohl projít autoškolou :-/
0/0
2.4.2004 9:42

Telkontar

Re: Hirohito, jsi to Ty?
0/0
2.4.2004 13:22

Bastable

ještě jsem neviděl policajta připoutaného ,jak státního tak městského
,nikdy v životě a věřím ,že ani neuvidím
0/0
2.4.2004 7:08

m911

Re:
Věřte, že uvidíte. Pokud začne platít sněmovnou projednávaná verze novely zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích. V současné době policisté i strážníci využívají chyb v současném zákoně. Je zde totiž formulace, že řidič se musí za jízdy připoutat... Připoutat je sloveso dokonavé, vyjadřujícíc jednorázový děj a proto řidič nemusí být připoután po celouo dobu jízdy. Obdobné ustanovení platí i pro spolujezdce. Ani Policejní prezidium, Ministerstvo dopravy, ani nikdo jiný, nemůže občany, a policisté jsou také občany, trestat za něco, co jim zákon neukládá.
0/0
2.4.2004 7:49

jam007

Re:
Ty jo, to me nikdy nenapadlo! Stejne jako to, ze kdyz v zime prepnu na dalkove svetla, porusim pravidlo. Stalo me to 500,-.
0/0
2.4.2004 7:52

ples

Nevím, jak jinde...
...ale u nás žádné zlepšení nevidím. Jezdit bez pásů je obvyklým zvykem státní i městské policie. Ovšem, státní má navíc problémy s rychlostí ve městě, která se ve většině případů 50km/h nerovná. Pokud by se měli vyhazovat za opilost, bylo by u nás pouze poloviční obsazení. Zajímalo by mě, jakým způsobem tyto kontroly probíhaly. Nějak se mi nechce věřit tomu, že se změnilo něco k lepšímu.
0/0
2.4.2004 6:44

prof Ing BEST DrSc

pripoutany ?
Ja mam dojem, ze jsme se ucili, ze policiste nemuseji byt pripoutani !  no ale to uz je 6let casy se meni
 
0/0
2.4.2004 0:11

Bastable

Re: podle nicku musíš být Klaus!!
0/0
2.4.2004 7:09

jam007

Re:
Bez vratit ridicak, nejezdis nahodou jeste vlevo
0/0
2.4.2004 7:49

wolfnebel

Re:
Jezdí na tříkolce.
0/0
2.4.2004 9:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.