Diskuze

Odborníci: Žalujte školu za šikanu

Zatím to nezkusil ani jeden rodič, i když to jde a výsledek by stál za to. Psychologové a právníci apelují na rodiče dětí šikanovaných spolužáky: Zažalujte za to školu. Právě ta je povinná zajistit bezpečí dětí a dozor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petruj

5. 4. 2004 15:19
Co kdo s tím dělá a nedělá
Rád bych k tomuto řekl, že na konferenci v Olomouci info viz. http://www.sikana.org/konference.htm jsme upozorňovali na dnešní problém a to je to, že 90% pedagogů ji nezvládne či nechce rozlišit, dopouštějí se závažných chyb a problém bagatelizují, což má katastrofální následky. Doporučená literatura: Michal Kolář, Bolest šikanování Michal Kolář, Skrytý svět šikanování ve školách oboje nakladatelství Portál Tomáš Petrůj +420 728 008 567 (ne sms z e-mailu)
0 0
možnosti

mungo95

6. 4. 2004 7:40
Re:
Zažils jste šikanu ve škole?U nás byla ve vedlejší třídě.Prali se kluci často:U nsá ano.
0 0
možnosti

Michalll

2. 4. 2004 11:59
Hrozí nebezpečí, že sám rodič
půjde před soud, až dítě vyšetří psycholog.
Rodič totiž se šikanou může spolupracovat nejen zanedbáním, ale také tím, že na dítě pouští televizi. jedno takto zneužité dítě začne zneužívat šikanou druhé, jiné se samo postaví do pasivní role a zneužívat se nechává  dál. Ani je nenapdane, že by to mohlo být jinak.
Naštěstí je tu domácí škola, kde rodič není odkázán na nějakého pedagoga /viz. statistiky o příjmech studentek pedagogiky z poskytovaných služeb zájemcům/, ale může rodič sám o své děti pečovat. Do doby, než současnému světu skutečně dorostou.
Státní škola se jistě snaží, problém je však ve stylu či hodnotách, které prosazuje. zvrhlost nemusí být zřejmá na první pohled, za léta totality se stala novou přirozeností. např. vyřazení rodičů z běžného školního provozu, vyřazení dobrovolníků jako konkurentů "!" placených odborníků. Potulování  malých dětí, které sami na ulici v civilizovaných zemích přece nemají co pohledávat.
Fotka na titulu jistého bulváru jen špička ledovce.
Michal, Libčeves, t. 603771186
0 0
možnosti

mungo95

2. 4. 2004 13:33
Re:
Pral ses jkao kluk ve škole?
0 0
možnosti

karelmoravek

1. 4. 2004 23:18
šikana
je to všechno o úpadku morálky a taky snížení autority učitelů. Dřív když žák dělal ve škole bordel učitel mu dal po pysku a byl klid. Dneska by ho za to rodiče zažalovali nebo by fotřík vazba přišel dat po pysku jemu.
0 0
možnosti

mungo95

2. 4. 2004 7:11
Re:
¨Měli jsme dost blbou učitelku,zešměšňovala mně v tělocviku a a na výletě,za komunistů jsem se bál,ale dneska se to stát,dám ji přes chubu,aby se čůza naučila učit a ne buzerovat.
Ponížoval vás někoho nějaký učitel či učitelka?
0 0
možnosti

Blackshield

1. 4. 2004 19:34
Proboha,
to zas někdo vymyslel hovadinu... Jak tomu asi škola může zabránit? Děcka mají vychovat rodiče. A když nakrásně ve škole odhalí šikanu, mohou akorát tak viníka pokárat a dát mu trojku z chování, kterou on má v p*deli. Ale jinak je to samozřejmě vina školy, že? Jaký rodič, takové dítě. Takže kdyby mi někdo šikanoval dítě, nakopal bych mu osobně a pak bych si důrazně promluvil s jeho tatínkem. A netahal bych do toho učitele. A nebo bych povolil ve škole tělesné tresty. Hned by byly děcka hodnější...
0 0
možnosti

squire

1. 4. 2004 14:06
Panu Tyratronovi
My ředitelé škol opravdu nejsme manažeři. A kdyby si to náhodou někdo z nás chtěl myslet, stačí se podívat na výplatní pásku. Opravdu, Tyratrone, nejsme, nemusíš mít strach!
0 0
možnosti

bluetake

1. 4. 2004 13:19
zkusenost a reseni
mam osobni zkusenost,kterou jsem razne vyresil. Moje dcera pred tremi lety, kdyz byla ve 4 tride, tak parkrat prisla s brekem domu, ze ji kluci zlobi... Tenkrat jsem si rikal, nic hrozneho se nedeje, proste ji skadli podobne,jako jsme to delali holkam i my v jejich veku. Ale pak prisla domu s monoklem na oku a ustrizenym velkym pruhem vlasu. A aby to nebylo malo, tak mi s brekem rekla, ze ji ten kluk, co ji to udelal vzal i penize na obedy......No a tak jsem si toho mladeho nechal ukazat aden na to jsem uprostred vyucovani prisel do skoly a ne za reditelem ale do tridy me dcery. Pani ucitelce jsem se predem omluvil za vyruseni hodiny, pristoupil jsem k onomu hrdinovi a dost nahlas a durazne jsem mu rekl " jeste jednou se na mou dceru jen spatne podivas a bez cizi pomoci se dlouho nenajis ani nevycuras. Podmunku za ublizeni na zdravi snesu ale ty budes mit dlouho problemy. jestli te nedokaze srovnat tvuj tata, srovnam te ja." pak jsem se ho zeptal, jestli mi dobre rozumel a kdyz rekl,ze ano,tak jsem se jeste jednou omluvil a odesel jsem. Cele to trvalo 1 minutu....Od te doby ma ma dcera pokoj, nikdo si na ni netroufne,naopak, vetsina deti s ni kamaradi a ten grazlik se chova tak tise, ze o nem neni vedet. ja vim, reseni drsne ale jedine mozne a ucinne. nejakym hrozbam policajty nebo reditelskym dutkam se vysmeji, jsou si vedomi svou nepostizitelnosti, ale realna hrozba ,ktera by mohla bolet, spojena s ostudou a ponizenim pred celou tridou, ta zapusobila .
0 0
možnosti

huhu007

1. 4. 2004 19:30
Re: velmi elegantní
0 0
možnosti

hlm

1. 4. 2004 12:02
bezpečí ve škole ???
Neptejte se školy jen našikanu. Ptejte se na celkové bezpečí dětí ve škole a přesvěčte se o tom co Vám řeknou,nebo si jejich tvrzení nechte doložit např.Zprávama o revizích,kontrolách atd.Ze zkušeností víme,že ředitelé o tom neradi slyší a ještě hůře se od nich dostává kvalifikované odpovědi protože stěží potvrdí že škola "je povinná zajistit bezpečí dětí " viz text.Většina ředitelů si na ředitele "hraje" umí snad učit podle osnov,ale neumí zastávat "vedoucí" funkce, neznají legislativu (ani základdní ZP) ale hlavně chtějí přidávat a stávkovat. Ptejme se za co chtějí přidávat - za těch pár odučených hodin ??? Rodiče do školy posílají děti s tím, že je tam někdo ohlídá a tím nám zaručí, že se s ratolestí odpoledne v pořádku setkáte. Je to nejen šikana, která je velice nebezpečným jevem dnešní doby ale určitě bych si položil otázku - kdo asi za to může??? Přeprecovaný učitel, rodiče "nornálního" děcka, nebo těch pár rozjívených jedinců, kteří k sobě strhávají další ??? Celkový stav je žalostný stejně jako v celé společnosti - a s tímto půjdeme už za měsíc do EU.
 
 
0 0
možnosti

Tyratron

1. 4. 2004 13:24
Re: Vřelý souhlas!
Většina ředitelů má svou židli za více-méně úspěšně odučená léta... V žádném případě (čest výjimkám), to nejsou vedoucí pracovníci, chcete-li manažeři.
0 0
možnosti

Helene

1. 4. 2004 11:29
zajímavé
Kolik lidí tady tvrdí, že šikanu zažili ale na té "správné" straně, tedy na straně oběti. Stydí se snad ti, kteří ji aktivně prováděli, se tady přiznat?
0 0
možnosti

leonel

1. 4. 2004 11:50
Re:
Tak ti co ji aktivně prováděli, nečtou takové prkotiny. Ti  se tomu smějou.Co myslíš že z takových lidí vyroste? 
0 0
možnosti

Ospalej

1. 4. 2004 10:31
Teda...
, jestli budu mit nekdy deti a budou chodit na ceske skoly tak je asi jeste nez nastoupi do prvni tridy prihlasim na nejake bojove umeni (treba Aikido, ktere nepodporuje agresivitu). Nerad bych dopadl jako moje mama, ktera byla kazdy druhy den kvuli sikane na meho bratra ve skole a niceho nedosahla. Kdyz se pak bracha zacal aktivne branit a zlomil par nosu a ruk, tak tam behala sice znova, ale situace se po par tydnech uklidnila...
0 0
možnosti

mungo95

1. 4. 2004 10:33
Re:
Souhlas.prali se u vás kluci často?U nás jo.Ty ses pral?
0 0
možnosti

Tyratron

1. 4. 2004 10:29
Šikana není jen o školách
Bylo by chybou redukovat společenský problém šikany pouze na školství. Šikanování se projevuje téměř v každém kolektivu a v každém věku - od školky po domovy důchodců.
Pokud řeknu, že znám případy, kdy žáci šikanují učitele, odpovíte, že to chyba učitele, že není schopný si udělat ve třídě pořádek...
Jaká práva má učitel, jaká práva má ředitel školy? Jaká práva má žák?
šikanu nestačí řešit va školách - je nutno ji řešit v celé společnosti...
0 0
možnosti

Ospalej

1. 4. 2004 10:34
Re: Mas pravdu...
, , ale v teto spolecnosti ti nikdo nikdy nepomuze. Jses tedy na to sam a zalezi jenom na tobe jak se z toho dostanes...bohuzel je to tak :-(.
0 0
možnosti