Diskuze

Řidiče autobusů čeká přísnější zákon

Snížit rychlost pro autobusy a zavést psychologické testy pro řidiče. Těmito návrhy se budou v dubnu zabývat poslanci. Chtějí zamezit dopravním nehodám autobusů a kontrolovat pití řidičů před jízdou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ODSakEda

29. 3. 2004 19:16
Pomalu ještě neznamené bezpecne!
Souhlasim! RYCHLE jeste NEZNAMENA BLBE! Stejne tak POMALU NEZAMENA DOBRE ci bezpecne! I pomalu muzete nedat prednost ci zaspat pri dlouhem vyletu!...
  Proc se furt v CR postupuje v posledni dobe PRECEDENCne ci tresta  EXEMPLARNE ???.............................
  Je to jako inkvizice a paleni carodejnic :-)
0 0
možnosti

2Mac7

29. 3. 2004 19:47
Re:
Proč ? Možná proto, že se ukázalo, že nic jiného ( bohužel) na Čechy nefunguje .
0 0
možnosti

ODSakEda

29. 3. 2004 19:07
Kazdy???
To ze se autobusakem muze stat skoro kazdy, redaktor iDNES bagatelizuje!!! Takjednoduche to zas neni! Pominuli korupci, coz neni problem noveho ci stareho zakonu, ale moralky!, musite splnit spoustu veci! A vyridit si koncesi na hromadnou prepravu osob, kdy caste jen  lobbysti jako Cesmady a CSAD a pod. poskytuji potrebne skoleni a potvrzeni o odbornosti a praksi pro zivnostak, je velmi velmi tezke, mimo to, ze musote mit vice jak 21 let, ze to stoji 12.000Kc a pod!!! Podobne v mem okoli nechtel zivnostak vydat koncesi sdruzeni obci, po te co se nedohodli s monopolnim dopravcem, nad kterym onen ZU drzel ochrannou ruku... Jen at sprisni jiz tak prisne podminky! Ale pak se nedivte, ze zbudou jiz jen ti nesolidni ridici!!!... Podobne vzrostl v posledni dobe vyrazne pocet tragedii s kamiony, po te , co byly Gregrem a Schlingem velmi sprisneny podminky pro tezkou dopravu! Represe je nekdy prave kontraproduktivni!!!!! Znam par solidnich, co se nenechaji stresovat milionovymy sankcemi, za nesplneni toho ci onoho, aniz by spachali jizdou nekomu ujmu a znam par "profiku" co jsou vecer co vecer v lihu a rano ridi 20tunovy kolos do Ruska a pod!... A odbornou zpusobilost? Tu si koupili!... Akorat po dalsim zprisneni vroste cena...
0 0
možnosti

Warťan

29. 3. 2004 2:10
Maximální rychlost
Snížit max. rychlost autobusů mimo obec na 80 km/h by byl velký průšvih, který by jen zvýšil počty mrtvých u nás! Ne, že bych sympatizoval s řidičem Neoplanu, který havaroval u Nažidel, ale kvůli tomu se přece nemůže celý silniční zákon převrátit a zpívat árie! Pokud by se našel řidič, který by osmdesátku dodržoval, osobní vozy by byly nuceny ho neustále předjíždět a zcela jistě by se zvýšil počet nehod a mrtvých na okresních silnicích a to několikanásobně, nehledě na vytváření různých infarktových situací! Doufám, že alespoň toto ustoupí před podlézavostí navrhovatelů zákona, jinak je to v rukou řidičů, kteří by jistě stále (naštěstí) jezdili přes 90 km/h. Na dálnici se většinou jezdí pod 110, dnešní autobusy mají omezovač na 100 km/h...
Co se týče technické stránky věci, vyklopí- li se autobus, nebudou mít cestující ani o modřinu méně v 80 km rychlosti, jako v 90-ti! To samé, u Nažidel by jiný autobus nedopadl lépe. Neoplan N122 (patrový), sice nemusí mít atestaci pro převrácení přes střechu, jenže předtím, než se převrátil u Nažidel, v rychlosti 68 km/h očesal pár stromů, které střechu urvaly! Stejně tak by se utrhla střecha u všech ostatních autobusů, snad kromě Scanie a Volva!
 V RYCHLOSTI 68 KM/H! Zaveďme tedy mimo obec pro autobusy max 50,9 km/h, v obci 49,5 km/h a bude vystaráno- zaručeně se při nehodě cestujícím nic nestane- ti co předjížděli na tom budou hůř, ale co- HD má vždy přednost před individuální dopravou...
0 0
možnosti

hbf

29. 3. 2004 9:14
Re:
No, samozřejmě že ta nižší rychlost neznamená méně modřin. Ale dává více času na reakci, snižuje energii autobusu a usnadňuje třeba vyhýbání, zmenšuje se poloměr oblouku, při němž se vůz ještě nepřevrátí, ....
Argument s předjížděním je vadný, když se kouknete na silnice, tak autobusy stejně jezdí nejpomaleji, předepsanou rychlost os. automobily nedodžují a předjíždějí autobusy o 106. Kdo neumí předjet autobus, nebo v případě nepřehledného terénu odložit předjíždění na přehlednější úsek, tak nemá za volantem co dělat.
Mimochodem, k nárazu došlo v 68 km/h po brždění. Brzdil-li by šofér z 80 a ne asi ze 100, kterou jel předtím, tak by první náraz do svodidel nastal při rychlosti 48 km/h a třeba by se na té silnici ještě udržel .....
0 0
možnosti