Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanec Karas lituje, že nezabránil potratu

Páteční odpoledne bývají v parlamentu nekonfliktní a poklidná. Stejně tak tento pátek - do chvíle, kdy přišlo na řadu dlouho očekávané a výbušné téma: návrh na zákaz potratů, který předložilo osm lidoveckých poslanců a jeden z ODS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SirHumphrey

.
My ostatní můžeme litovat, že se pro potrat nerozhodla Karaspva matka.
0/0
29.3.2004 16:18

King mini

šašek
Radši začněte něco dělat pro lidi a ne vymýšlet jak zvýšit počet dětí v ústavech!!!
0/0
29.3.2004 6:27

cejkis

??
Na co máme poslance ?? Necht si každý odpoví sám. A pak si zkuste odpovědět na otázku proč je platíte?
0/0
28.3.2004 21:39

houba_

Re:
MY mame poslance
VY je platite
 
?? trosku chaos ve vasi hlave
0/0
29.3.2004 11:47

tomasbudvar

Poslanec Karas se chce zviditelnit
Pan poslanec Karas se chce pouze zviditelnit, a proto zatěžuje média nesmyslným blábolem a lží. Je jasné, že máme svobodu projevu, ale ne  blábolu. Myslím si, že by mohl prodávat Večení Prahu v nějakém podchodu a ne uvádět mladé lidi do rozpaků kdy začíná život. Ostatně každá žena má právo nakládat si se svým zdravím zodpovědně podle své nejlepší myšlenky a svědomí ataky po konzultaci se svým partnerem nebo rodiči, ale určitě ne s bláboly pana poslance Karase.  S pozdravem Tomáš
 
0/0
28.3.2004 20:06

Barunecka

Re:
Se svym zdarvim jiste, ne vsak s jinym clovekem!!!
0/0
28.3.2004 23:22

GhorX

Re:
Opět chcete rozjet zcela zbytečnou polemiku na téma "Kdy vzniká člověk" ?
0/0
29.3.2004 16:20

Michalll

pŘIZNÁNÍ JE UZDRAVUJÍCÍ,
NEUROZY SICE TAKÉ POTŘEBUJEME, ABYCHOM ALESPOŇ NEZAPOMNĚLI, CO MÁME ŘEŠIT, ALE ŘEŠIT JE KRVAVÝM ZPŮSOBEM NENÍ TO NEJLEPŠÍ.
Podrobně jsou prošel dosud pronesené projevy k dilematu interrupcí. Překvapilo mne, že argumenty pro tento způsob řešení lidské existence a věcí souvisejících, jsou silně historické.
 
Připomíná mi to ospravedlnění krvavého komunismu století 20. primitivností jisté části křesťanstva století středověkých. Navíc je nezohledněna církev  - vždy trochu asyl lidí, co se jim ne docela daří.
 
Uvítal bych, aby v debatě, ať dopadne jakkoliv, časová povaha "historických" argumentů zazněla. Uvítal bych umožnění přístupu i psychiatrům, k debatě i k posuzování míry ohrožení života matek těhotenstvím. Oni jsou odborníky na choroby i těhotenstvím matku ponižující a ohrožující.Právě Portugalsko je země nejen specifické hudby, ale i prevalence neléčených depresí, nápadné silniční nehodovostí i turistům  .
 
Bez ohledu na výsledky kvalitu Vaší rozpravy vítám, kéž se stane vzorem pro zaujetí ve věcech zbývajících.  Kéž Vám přinese ocenění Vašich voličů, protože nasazující člověk se i opotřebovává, mění pohodlný život za bolest a utrpení lidskému údělu nezbytné. Jednáte tak také o sobě samých, čerstvé matky jsou jen příležitost.
 
Vděčně, Pavel Michal, Libčeves, pohraničí pusté, nefunkční, neplodné, umírající. t. 603771186
0/0
28.3.2004 15:39

Pendergast

Můj názor
Miluji sex a vše kolem něj. Se svou přítelkyní prožíváme nádherné chvíle vždy, kdy se milujeme. Samozřejmě, že ze záčátku jsem používal kondom, teď se spoléhám na antikoncepci ve formě tablet. Řekl bych, že jsme zodpovědný pár, který bude mít dítě, až si bude jistý, že mu může poskytnout vše potřebné pro jeho výchovu a vzdělání (materiální podmínky). Ale co když se někde vloudí chyba? Může někdo stoprocentně říci "tato antikoncepce je naprosto spolehlivá"? V tom případě chceme mít volbu. Buď a nebo. Co taková znásilněná žena, která by při tom zvěrstvu otěhotněla? Má 9 měsícu nosti v těle TO co jí bude připomínat ty chvíle hrůzy, strachu a hnusu? Je snad lepší dát dalšího malého človíčka do dětského domova, aby až se jednou zeptá kde mám rodiče, dostal odpověď "nevím, prostě Tě nechteli". Nebo aby se množily případy nalezených mrtvých novorozeňat, pohozených někde v popelnici? Máme demokracii, tak nás nechte rozhodovat se podle našich názorů a našeho svědomí.
0/0
28.3.2004 13:13

Barunecka

Re:
Jaky je rozdil v zabiti ditete? Po narozeni je to zlocin, predtim nikoliv?
0/0
28.3.2004 23:24

0100

Poslanec Karas je nebezečný inkvizitor, který se tu objevil ze středověku se svou chorobnou vírou...
aby učinil mnoho žen nešťastnými, podobně jako vymítači dábla, kteří vyvolali v minulosti čarodějnické procesy. Pohádky z jeho života o zabránění potratu jisté dívce jsou dojemné, bohužel patří do knihoven Harlekýnek. Názor jeho, Plevův a dalších zbloudilců nemůže ovlivnit  životy většiny našich žen ve státě. Vždy se ve světě najde pár lidí s přehnanou vírou, ze které vzniknou diktátoři a teror ostatní většinové skupiny. Podobně se chovalo hnutí Taliban v Afganistánu. Páni poslanci by si měli uvědomit, že v demokratické společnosti nelze  vnucovat  svůj menšinový názor většině. O jejich zákazy potratů nestojí ani lékaři ani ženy, kterých se to týká a díky neustále klesajícím zákrokům je jejich snažení i neopodstatněné. Ostatní poslanci jejich návrh smetou se stolu. Pánové pokud se chtějí zviditelnit si budou nuceni najít jiné téma, pokud se nechtějí stát směšnými, nebo se odstěhovat do Polska, kde je mají podobní lidé daleko větší voličskou základnu.
0/0
28.3.2004 7:51

MMarjanka

Je to pořád stejné -
Vždycky se proti potratům nejvíc staví ti, kteří nemají na triku větší část péče o dítě .... V tom asi bude jádro pudla.... Vymyslet inteligentní zákon na pomoc dětem v děcáku to ne. A vážený pan Karas by si měl zjistit jak to vypadalo v Rumunsku když Čaušesku (nevím jak se správně píše) zakázal potraty - je to zřejmě páně Karasův velký oblíbenec - děti na ulicích, děti strádající v přeplněných dětských domovech.... Co by pan Karas udělal s dětmi které nikdo nechce??? Všechny by je adopotoval? Většina žen se pro potrat rozhodne po té co se partner rozhodne, že nechce převzít odpovědnost za výchovu dítěte a žena má tolik zoufalé zodpovědnosti, že nechce přivést dítě do situace kdy nemá kde bydlet a jak dítě uživit... Jistě jsou i takové, co to prostě odloží jako bradavice, ale je jich totální menšina... Pan Karas zřejmě už neví jak na sebe upozornit - a tak šaškuje s potratama a s knížkou o Ježíši
0/0
28.3.2004 1:28

Tia

interupce
Nad aktivitou techto poslancu mne zarazi nekolik veci. Proc muzi rozhodujou o tom, co zena smi a nesmi udelat se svym telem? Priznejme, ze tady jde predevsim o zenu. Chtela bych videt nektereho z dotycnych panu poslancu, jak by jim bylo, kdyby meli byt tehotni a rodit. Myslim, ze by ani nezvladli, kdyby meli kazdy mesic menstruovat. Mozna tak delat poznamky, ze zenska je v te dobe protivna. Je, kdo by taky nebyl, kdyz by mel kazdy mesic porodni bolesti. Sice mnohem slabsi nez pri porodu, ale stejne je to hnus. Proc nejdriv neudelaji poradne zakony o adopci a nevyprazdni decke domovy ? Nebo to snad neni az tak dulezite? Proc nepovoli anonymni porody? Myslim, ze to by leccos vyresilo. To snad chteji, aby ty zeny, ktere dite nechteji ho porodily a potom nekde odlozily? V horsim pripade po porodu zabily? Mam pocit, ze si to predstavujou jak Hurvinek valku? Zakazat a hotovo. Tim nic nevyresi. Pokud ta dotycna dite nebude chtit, tak si cestu najde. Jenom to muze byt ta nejhorsi cesta. Pokud verici nechteji pouzivat antikoncepci, ze je to proti Bohu, prosim, jejich vec. Pokud nechteji interupce, maji pravo vyjadrit nazor a nejit na interupci. Ale uz nemaji pravo nutit nekoho, aby delal to, co sam nechce. Porad tvrdi, jak nabozenstvi hlasa lasku a toleranci. Tak at jsou toleratni k lidem, kteri se rozhodnou  k tomuto kroku. Ono urcite neni nic jednoducheho udelat takove rozhodnuti a pak s tim muset zit. A nechapu, proc s tim zacali zrovna ted, kdyz pocet potratu je nejnizsi za poslednich 10 (nebo kolik) let. Prijde mi, ze se chteji jenom zviditelnit .  ja bych na potrat nejspis nesla (kdyz tak jedine ze zdravotnich duvodu), ale to neznamena, ze mi muzou vzit pravo SVOBODNE se rozhodnout. Co bude priste? Zakazou nam predmanzelsky sex?
0/0
28.3.2004 0:07

Transit

0/0
27.3.2004 22:25

Transit

.
Já zase lituju že někdo zabránil potratit paní Karasový.....
0/0
27.3.2004 22:24

mravkolev

!
, škoda, že mne matka nepotratila. mohl sem mít klídek, potrati se maj nejlíp
0/0
27.3.2004 21:28

Tomcaj

Lidovci si opet hrali na lepsi lidi
Potraty by nejradsi zakazali (proc se v tom vrtrat a drazdit vasne, kdyz jejich pocet sam klesa?).
Maji radi deti. Ale kdyz prijde na povinnost vozit deti v sedacce, tak jsou proti, to se deti klidne muzou zabit.
Kdyz chteji mit hodne deti, musi mit na velke auto. nebo at jezdi hromadnou dopravou, rodinne slevy, SoNe+ atd. ....
0/0
27.3.2004 21:25

Fluffy

Pane Karasi
Zajimalo by me jak presne jste mohl te divce zabranit v potratu.
Tim, ze jste mel pouzit kondom, nebo tim, ze jste jsi ji potom mel vzit?
0/0
27.3.2004 16:26

Misaf

????
mne by tedy zajímalo, kdo dal panu karasovi právo, říkat drtivé většině obyvatel, co smí a co ne, co je zlé a co dobré. já věřící neodsuzuji, žijí si tady v klidu a pokoji, tak ať jejich zástupci nechají žít v klidu nás. neříkám, že potraty jsou něco úžasného, ale zákazat je, to mi přippadá jako návrat do středověku. a pokud  se někomu stav u nás nelíbí, může se v za měsíc a něco přestěhovat do polska.
0/0
27.3.2004 16:15

Fluffy

Re:
Souhlasim s kazdou vetou co jsi napsal.
Hm, skoro jako by jsi mi cetl myslenky.
0/0
27.3.2004 16:20

Sudajev

Re:
Hmm číst ti myšlenky nemůže být až takový problém.
0/0
27.3.2004 18:14

Fluffy

Re:
Hmm................. tak mam to brat jako kompliment nebo utok na moji vysokou inteligenci   
0/0
28.3.2004 14:16

Obracec_kalendare

...
Nejlepší byl stejně ten jejich návr na zákaz práce v neděli , voni ti fanatici vůbec nechápou o co go
0/0
27.3.2004 14:42

kasha

....
Zajimave je, ze se k tomuto tematu vyjadruji temer jenom pani poslanci. At se taky zeptaji svych kolegyn na nazor, mozna budou prekvapeni
0/0
27.3.2004 14:36

Dan 1

Je vidět,
že většina lidí myslí hlavou a příspěvkům jsem se opravdu zasmál. Jestli staří Karasovi ještě žijí, jistě litují, ne nešli místo sexuálních radovánek do kina. Uvidíme, jak to s těmi preferencemi je, nepřipadá mi, že by v mém okolí bylo 9-10% fašounů. Doufám, že to vyřeší sama příroda a až pomře pár moravských svíčkových babiček a milovníků dvanáctiletých ministrantů, Svoboda si otevře advokátní kancelář a Kalousek továrnu na zašívání padáků a tahle odporná banda politických prostitutů zmizí z politky. Znovu připomínám kauzu původně schváleného zákona o pohřebnictví. Když se pak musel novelizovat, nějaké poslankyně za ODS blekotala "my jsme nevěděli..." Ne, že nevěděli, nemysleli. Všechno z dílny těch odporných kolaborantů KSČ-ČSL je třeba smést ze stolu a nezabývat se tím.
0/0
27.3.2004 14:35

sisilein

Skoda....
Obrovska skoda,ze poslance Karase a jemu podobne jejich matky nepotratily 
0/0
27.3.2004 14:29

miyu

Re:
v pripade pane Karase to vidim tak, ze matka vyhodila dite a nechala vyrust placentu.
0/0
27.3.2004 14:41

Transit

Re:
0/0
27.3.2004 22:28

miyu

Pozehnani nefungovalo????
vida vida, tak poslaneckym lavicim nechal pozehnat, i kneze si na to privedl a ejhle, "inteligentni" navrh o potratech neprosel. To tedy cucim jak cincila.
0/0
27.3.2004 14:28

Pan Karel

KDU-ČSL zhyne na úbytě
Jsem rád, že se vyskytuje v této diskusi nadměrná většina rozumných a nezatemněných názorů. Pevně doufám, že KDU-ČSL nepřekročí v nadcházejících volbách 5% hranici a jejím bezpáteřním členům bažících po moci za použití jakýchkoliv prostředků a smluv (klidně i s ďáblem) bude odříznuta cesta k tvorbě zákonů, zabývajících se naprostými zhovadilostmi (zakazovat potraty v době klesající tendence potratů, vymyslet formulaci "větší než malé" a pak za 2 roky to opravovat a používat argumentaci drogy = Madrid, opět v době poklesu konzumace drog, atd.). Nebo snad chceme ve vládě křesťana - astrologa Baudyše, který je schopen si prostřelit vlastní letadlo v roli ministra obrany ?
0/0
27.3.2004 12:04

juton

Re: Pane Karle,
, zlatá slova. Chodí mi mráz po zádech při představě, že bych musel žít třeba v Polsku. Brrr.
0/0
27.3.2004 12:15

Majkyho_pupik

Re:
Presne tak. Temata, kterymi se prezentuji posledni dobou jsou skutecne neuveritelna. Jejich videni sveta v oblasti drog a potratu cloveku opravdu pripomina, ze demokracie ma i sve nevyhody..Skoda, ze kdyz uz vim jiste, ze tyhle ma*ory volit nebudu neni stale nikdo koho by stalo zato volit..
0/0
27.3.2004 13:20

Modráček

Sekularizaci!
Je zapotřebí provést důslednou odluku církví od státu, odříznout je od státních pěněz a vykázat papežence z veřejných škol. Když chtějí poučovat, ať si to jejich ovečky zaplatí ze svého.
0/0
27.3.2004 11:29

nadule

Re:
Respektuji  viru vericich lidi, neposmivam se jim za to, ze veri v neco, co v zivete nevideli, protoze ja verim jen tomu, co vidim a na co si mohu sahnout, ale nechapu, kde predstavitele cirkvi vcetne tady zmineneho pana Karase berou tu drzost vnucovat vetsine sve tmarske nazory. Nejsem pro potraty za kazdou cenu ( o jedno nenarozene dite jsem samovolne prisla, tak vim, jak to boli), ale jde o to, ze nikdo, ani zakon a zvlaste ne cirkev nema pravo rozhodovat o zene jako takove. Ze jsem z jejich ust jeste neslysela nic o tom jak predevsim katolicka cirkev se bude velmi intenzivne starat o zdravotne postizene, socialne potrebne apod., za to jen stale slysim co by chteli nazpatek. A kdyz budovy nazpatek dostanou, tak z nich bez vycitek svedomi vystehuji mentalne postizene apod. Jsem take pro raznou odluku cirkve od statu. Ale ne s tim, ze cirkev dostane kde co, na co si vzpomene. At ji tedy pomuze buh sehnat penize na cirkevni stavby - od lidi je dneska tezko dostanou. Moje babicka, ktera pochazi z vesnice, vypravela, jak kazdou sobotu a nedeli putovali  farari apod. po jednotlivych rodinach na obed nebo veceri a byli radi ze se najedli.  Neskodilo by, aby si to nekteri dnesni cirkevni predstavitele zopakovali. Mam hodne znamych mezi vericimi lidmi a ti casto nad "supervyroky" svych souvercu jen krouti hlavami. Na zaver zadam pana Karase, aby inicioval prijeti zakona, ze verici budou moci sexovat jen jednou rocne. A beda tomu kdo zakon porusi. Cirkev si s hrisnikem zcela urcite poradi.
0/0
28.3.2004 13:57

Eldrb

***
 Měl by se k tomu vyjádřit pan Halík..to je člověk velice znalý a fundovaný co se týče výkladu morálky... .Jeho výkaly, pardón,výklady mě přivádějí k extázi.
0/0
27.3.2004 10:46

zlý fořt Emil

Jo jo ...
, Máš pravdu, někdo by nám, křovákům, měl tu jedinou pravou morálku konečně odborně vysvětlit ... :-)
0/0
27.3.2004 10:48

zlý fořt Emil

Jo jo ...
, Individuum Karas je typickým příkladem toho, že i plod potracený v raném stádiu těhotenství může za příhodných podmínek v zevním prostředí přežít, stát se úspěšným klerofašistou a následně se vykecávat v parlamentu ... přežívající potraty většinou poznáte podle extradlouhé přehazovačky, kterou se snaží zakrýt jizvy po potratových kleštích na temeni hlavy ... :-)
0/0
27.3.2004 10:44

pražák_schweiz

CÍRKEV "SVATÁ" je nesvaté pokrytectví a přetvářka!
Když má církev "svatá" a její lidovečtí poťouchlíci takovou starost o život, proč "svatá inkvisice" vraždila statisíce "ďáblu propadlých", proč hrabe zlato a mamon z celého světa a nerozdá ho chudým, proč zakazuje kněžím normální život a nutí je do celibátu, který další život nevytváří (leda s kuchařkama!).
Jak se stará o "nechtěné děti", z nichž vyrůstá zpravidla společnost kriminálníků? V Italii, zemi "církve svaté" MUSÍ chudé matky přivádět nechtěné děti do bídy-ty BOHATÉ si zaletí do Holandska či UK a tam v tichu za peníze "interrupčně porodí"! Není tohle pokrytectví a přetvářka? Tomu se říká "vyšší morálka"?
0/0
27.3.2004 10:31

j@ck

Re:
souhlas, jsem hrdy na to, ze cesko je jedna z nejateistictejsich zemi sveta. cirkev se stale tvari jako obhajce dobra ve svete a pritom jsou schopni v africe kazat proti pouzivani antikoncepce a vubec jim nevadi, jaky je tam vyskyt HIV atd. KDU jsou kasparci, co se neustale zviditelnuji podavanim nepotrebnych zakonu o drogach, potratech, homosexualech a tim si zajistuji podporu tech 10% hlupaku, co je voli. taky to jsou prevlekaci kabatu, co zatim byli v kazde vlade. zaplat pambuh za osvicenstvi, ktere alespon vetsi casti populace otevrelo oci, kdyby tady stale vladla cirkev, byli bychom porad ve stredoveku a upalovali carodejnice.
0/0
27.3.2004 10:40

zlý fořt Emil

Jo jo ...
, Přesně tak, když někde slyším, že Česko je jedna z nejateističtějších zemí, mám dobrý pocit, že to s inteligencí a stupněm vzdělání našeho národa není vůbec tak špatné ... i když nám to kazí někteří potrati v parlamentu ...
0/0
27.3.2004 10:47

Englishman

Fundované argumenty
Vidím, že je to tady jako obvykle samý fundovaný argument :-) Osobně si myslím, že jakákoli diskuze o potratech je nesmyslná. Stejně vždy musí dojít na otázku, zda plod je nebo není člověkem, a na tu prostě nejsme schopni odpovědět.
0/0
27.3.2004 9:53

juton

Re:
, Souhlasím. Obávám, že tuto otázku nezodpoví nikdy nikdo. Vždy budou proti sobě dva tábory.
0/0
27.3.2004 10:10

Simi4Simi

kde zijou
Lidovci se snazi o dalsi hon na carodejnice nebo krizove vypravy. At tahnou do minulyho stoleti tihleti vecny kolaboranti.
0/0
27.3.2004 9:47

mtis

Jasně - potraty až do 15 let věku ...
, ... samozřejmě rozřezání jenom odbornou rukou lékaře. :-\
0/0
27.3.2004 9:17

obrobr

Zavřete ho do blázince
Zavřete ho do blázince, v parlamentu to bude 100 na 100 a bude pokoj.
0/0
27.3.2004 9:02

himeji

debylni reklamy
, ta padaci reklamni lista je silena vec....strasne me srala, ale uz jsem si vypl aktivni scriptovani, takze to zmizlo.
0/0
27.3.2004 8:49

himeji

karas je debyl
, Karas je fanaticky magor. Videl jsem ho v kotli a udelalo se mi z nej spatne, nemohl jsem se na to divat jak tak fanatizoval.
0/0
27.3.2004 8:48

joeyramone6

Re:
Lidovci to mají vůbec vyšahaný. Počet potratů i závislých na těžkých drogách klesá a oni straší a využívají těchto témat k čiročirému populismu. Každý na hlavu zdravý člověk to vidí, tak je proboha už nikdy nikdo nevolte!
0/0
27.3.2004 9:34

Filip_II

potrat je svinstvo
Všichni se tváří, jako by Karas byl bůhvíjaký tmář a zpátečník, ale nakonec má pravdu. Potrat je šílený svinstvo. A je dobře, že se o tom mluví.
0/0
27.3.2004 8:14

Sudajev

Re:
Jediný šílený svinstvo je církev se svým hovadským přístupem k životu.
0/0
27.3.2004 8:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.