Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi znovu objevili Slováky

Česká zatrpklost vůči Slovensku patří minulosti. Po rozdělení federace Češi neprojevovali ke Slovákům mnoho sympatií a dávali jim za vinu rozpad státu. Situace se ale obrátila o 180 stupňů. Podle průzkumů jsou Slováci sympatičtí až osmi z deseti Čechů, píše deník Pravda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

amigox

ja si myslim
som Slovak a pracujem v CR na vysokokvalifikovanej pozicii v malom meste kde nemohli najst ziadneho Cecha. Mam dobrych kolegov a kamaratov Cechov, rozumieme si. Do ceskej statnej kasy platim nemale dane a odvody, vacsinu platu miniem V CR. Myslim, ze nie som Cesku na skodu.
  Co ma ale hneva, ked velmi mila predavacka v obchode okamzite zmeni naladu, ked na nu prehovorim slovensky. Uz ziadne prosim, dekuji, naschle... ako predchadzajucim zakaznikom. A stava sa to casto... Niekedy sa tvaria ze vobec nerozumeju... Nechapem ako som im ublizil, ked sa delila federacia som mal 15, ako mozu mat take predsudky.
  V ceskej televizi daju slovensky film raz za rok, aj ten predabuju do cestiny. Na slovenskej TV JOJ bol slovensky film Fontana pre Zuzanu 3 v cestine - prebraty z Novy, nikto sa nestazoval, v slovenskych televiziach je min.30% programov v cestine. Aspon verejnopravna TV by to mohla napravit lebo dalsia generacia uz naozaj nebude rozumiet nic. Slovenske noviny alebo casopisy to neexistuje vobec. Aspon ze v ceskych radiach je dost slovenskej hudby.
 Ja nenapisem, ze mam rad Cechov. Ja ludi nedelim podla narodnosti. Ja mam rad dobrych ludi - Cechov i Slovakov a neznasam blbych ludi (Slovakov aj Cechov).
0/0
4.4.2004 2:08

standik007

jojo
april :-)
0/0
1.4.2004 13:27

anatol

Nemci znovu objavili Čechov
si myslím že  by to bolo  zaujímavé čítaníčko čo si o vás čhechoch myslia bratia nemci.
0/0
31.3.2004 21:55

leonel

Re:
Mohl by si krátce citovat, bratře Slováku?
0/0
31.3.2004 21:58

anatol

Re:
akýže som ti ja brat ? Čo je v článku písané tomu neverím. Čhesi sú komedianti , falošne to na nás hrajú . Príklad z mnoha tisícov : 1.  na Slovensku sa prijímal zákon o slovenčine. Na čheskej strane sa rozputalo mediálne divadlo ako na Slovensku budú dabovať české filmy, v TV bude všetko po slovensky a pod. A ejhle život ukázal, že  opak je pravdou.  Nič sa nedabuje TV vysiela nielen filmy ale i dokumentárne porady v češtine, máme k dostaniu  české noviny a pod. A čo v čhechách?! Všetko čo ste podsúvali nám,  tak  to ste do puntíka urobili vy.  2. Rozdelenie chceli Slováci a zariadil to Mečiar. Čhesi len súhlasili - blbosť. Politická vôla bola na strane ODS vedená Klausom podstatne väčšia. ODS bola prezentovaná ako pravicová strana a HZDS ako lavicová, a to Klausoci nešlo do noty. Okresní manažéri ODS počínaje rokom 1991 mali  direkcie  na rozdelenie republiky. 
0/0
1.4.2004 17:44

scorpio88

Re:
Jak jednoduše lze vidět život. Je mi tě líto...
0/0
1.4.2004 22:00

anatol

Re: zbytočnosť
a mne je zase lúto zbytočne stráveného času u tohoto článku.
0/0
2.4.2004 0:05

Dan 1

Re:
Jenže vy máte opravdu příliš zjednodušené a schematické uvažování. Ta problematika byla mnohem složitější a to se týká nejen vzniku ČSR, ale i zániku ČSFR.
0/0
2.4.2004 0:35

vidle

Re:
Hele ty 'blbecku, ty mi neco vypravej o Cesich! Studuju na Slovensku a uz sem si na vas opravil svuj nazor. Byt tebou tak radsi drzim hubu a jdu chcipat hlady na Slovac.
0/0
2.4.2004 9:55

jerymm

Re:
Tak poslyš,když jdeš v Česku na pivo sedíš tam s Klausem nebo Mečiarem?Nebo s obyčejnými lidmi?Jen ubožák bez rozhledu soudí jiný národ podle výroků jejich politiků.Mám Slováky rád stejně jako Čechy.A na Mistrovství světa Vám taky budu fandit /pokud nebudete hrát zrovna proti nám/.Přečti si hlávko zabedněná další reakce v tomto fóru.
0/0
2.4.2004 10:10

Modráček

Nespěchat
Pokud jde o vztahy a zájmy českých a slovenských občanů, je prostě fakt, že jsou totálně jednosměrné. Kdo ze Slováků může, směřuje do naší země. Evidentní je to ve školství. Všichni slovenští profesoři, kteří za něco stáli, plus hromada dalších, odešla dávno do Prahy. V Bratislavě zůstala jen šestá nomenklatura.
0/0
31.3.2004 18:58

pravicovy volic

Re:
Kto by nechcel co-to uchmatnut pred rozpadom a krachom ? A dekujem za bezplatne vzdelani slovenskych studentu, nikdy vam to nezabudneme.
0/0
2.4.2004 1:57

Kereme

Pár poznámek
Tak pane Kotrbo, nejdřív ať platí daně a pak je mám rád? To je ohromné. Problém se studenty to je, mnohem víc Slováků studuje u nás než naopak. Ale to je věc MŠ, aby se zamyslelo, jestli na to státní rozpočet má. Poznámka: skutečně nevím, na čem se zakládá povrchní obdiv k politice předsedy vlady autoritářského Dzurindy, kritizovaného v rámci vlastní koalice, která vede do pekel - k rychlému ekonomickému růstu pro horních deset procent a ke zchudnutí střední třídy. Přesně proti chodu dějin. Řekněme si to upřímně: mnozí Češi jezdí na Slovensko proto, že je tam levněji a protože to je jediná země, kde se domluví.
0/0
31.3.2004 9:17

gazzza

když ne Slováky, tak koho?
nechápu proč někteří účastníci této diskuze zastávají názory hodné středně vzdělaného paštunského pastevce. Náš vzdělávací systém je zřejmě opravdu špatný. U mě je Slovák jak Čech a vím, že idioty najdu všude-i v této debatě.
0/0
31.3.2004 8:30

Shumway

rád je moc nemám
ale kdybych si měl vybrat, jestli k nám pouštět čečeny, nebo pakistánce, tak snad přece jenom radši slováky, ukrajinec by byl taky možná lepší než kosovskej albánec , ale to už jenom teorie
0/0
31.3.2004 6:32

Kereme

Re:
Už jste se někdy sešel s Pákistáncem nebo Čečencem? Podle Vašeho výrazu ne - tak zmlkněte a Vaše rasistické názory si pište doma večer na toaletní papír a ne do internetu. René Weber, Praha
0/0
31.3.2004 9:18

Shumway

Re:
od toho je to net kudrnáči , kdybys viděl moji ženu , tak bys sis ty protirasistický řeči ušetřil, pošlu Ti její fotku, jestli chceš a čečena už jsem potkal, bohužel... petjir@yahoo.co.uk
0/0
31.3.2004 9:34

jendaa

raději Rusy
  Slováky mám rád,ale musí zůstat doma a nejezdit k nám
0/0
30.3.2004 15:02

vilhaus

Neverte
mediim!!! Vsechno, co se pusti do eteru je predem pripravene a zamerne ovlivnuje Vase nazory.
0/0
28.3.2004 18:49

osvetitel

<><><>
Doufam ze si to "Taliani" nepredplatili na celej mesic nebo dele to by bylo opravdu krute!
0/0
28.3.2004 13:43

t-o-m-a-s-m

REKLAMA
kua vypněre tu reklamu už mi tu projela snad 100x
0/0
28.3.2004 13:39

Humboldt

lenivost
Za Slovaky a jine cizince studujici v CR bychom meli byt neskonale vdecni, protoze vklad do jejich studia se nekolikanasobne vrati. Jsou to nejlevnejsi velvyslanci CR, pokud se k nim budem chovat slusne. A odhledneme-li od ekonomicke stranky, tak dobre vztahy mezi jakymikolov narody jsou velmi dulezite. To, ze nekteri Cesi nebo Slovaci maji vuci sobe predsudky je otazkou male znalosti veci a lenivosti o nekterych vecech premyslet..
0/0
27.3.2004 21:39

ciaobrit

nuz ono je to asi takto :)
ked sa neda opriet o to ze je niekto cech tak je potom su aspon prazak /samo ze vacsina len pristahovanych za pracou ale predsa len prazak :)/, ked nie prazak tak aspon niekto kto ma prachy atd. dotazujuci sa studenti ktori nedostali kolej alebo sa nedostali na VS vobec ked koli nicomu inemu nie tak koli tomu ze im zobral mieto nejaky slovak ...kdeze uz by sa dala spomenut vlastna neschopnost ved nebyt tam toho slovaka oni by sa na tu skolu urcite dostali atd. :_) nuz co vam na to povedat ...smiesne divadielko...mal som tu cest za komunistov urobit si nazor mam ju aj teraz a faktom zostava ze rozdelenie prospelo obom statom...slovaci sa nasli a cesi pochopili vela veci ktore dovtedy boli pre nich tabu...ked je niekto idiot tak je uplne jedno ci je slovak, cech, madar, alebo poliak je to proste idiot a takym zostane bohuzial...pracoval som na slovensku a mal som v time, ktory som riadil par cechov a nemal som s nimi problem, teraz ma zahranicna firma prevelila do ciech a v time mam opet tak cechov ako slovakov a nemyslim ze by sme mali problem si vychadzat...ono mimochodom len tak pre informaciu ludia si vychadzat dokazu nezavisle na tom odkial pochadzaju teda za predpokladu ze clovek je stale len clovek a tak sa aj chova az potom vsetko ostatne....jednu vec na zaver si predsa len neodpustim ..co ma vie vskutku pobavit je malost koktavej sa prazskej predavacky ktora sa tvari ako prezident USA po tom co sa jej prihovorim po slovensky /cest vynimkam/...to je fakt dobra komedia a vzdy mi pozdvihne naladu ::)...nuz tak zatial s vierou ze tych normalnych cechov a slovakov bude viac ako tych ostatnych a Zlin tento rok vyhra hok. extraligu :)... s pozdravom
0/0
27.3.2004 21:35

studentVS

Re:
neboj i ti "normalni" cesi zustanou. S temi "idioty" s tebou (ci Vami) souhlasim. Apropos, kdo vyhraje hokej, to nevim. Ale ve fotbale vyhrajeme MY! Slavie, bilo cerveny!!!
0/0
29.3.2004 0:20

Ryu33

Jsem Cech
Su Cech a mam rad Slovaky- ja je zboznuju. Miluju totiz jednu krasnou Slovenku. Mam Vas rad Cobolaci a Cobolinky!!!!
0/0
27.3.2004 21:07

Stajdl

Re:
To je sice hezky,ale myslim si,ze spis jde o to,jestli oni objevili NAS!!Neslysim od nich nic jineho nez same nadavky na nas!!
0/0
28.3.2004 3:32

Mr. Metallica

Re:
To je velmi velmi individuálne, ako na jednej tak aj na druhej strane je veľké množstvo ľudí ktoré ten druhý národ nemajú radi - myslím ale že väčšinou ide o zabednených fanúšikov hokeja, ktorí sa nevedia nad ten svoj trápny šport povzniesť ;). Ale našťastie sú zatiaľ v menšine. Za seba môžem povedať že Čechov a Česko mám veľmi rád... O Slovákoch sám nemám valnú mienku, ale keď to počujem od Čecha, vždy sa ma to dosť dotkne... A tiež je mi trochu smutno z faktu, že keď ma náhodou cez ICQ nakontaktuje niekto z Česka v tínedžerskom veku, takmer nikdy mi nerozumie, zatiaľčo ja nemám problémy mú ktorúkoľvek vetu zopakovať v Češtine. Je to trochu škoda.
0/0
29.3.2004 1:14

osvetitel

Re:
Budis ti utechou ze jako puvodem Cech jsem zatim v USA vzdy vychazel ze Slovaky velice dobre dokonce bych rekl ze pusobi uvolnenejc a pratelstejc nezli mnozi Cesi!Ovsem pokud jde o Canadu tak to je vetsinou trochu  jine!
0/0
29.3.2004 2:46

osvetitel

Re:
Ovsem dluzno poznamenat ze P.Stastny se me jevil jako nekdo kdo si moc nepotrpi ani na amiky ani na Cechy a kdyz ho nahodou nekdo po tom rozpadu CSR nekdo nazval Cechoslovakem a ne Slovakem tak se proti tomu vzdy rozhorcene ohradil prezto ze tady se tim nic nemysli a kazdy ma na pameti CSR misto CR a SR!
0/0
29.3.2004 2:52

CBR900RR

vztahy se SR
Se Slovenskem korektní a standardní vztahy. Nic víc, nic míň. Žádné ukájení se vzájemností, bratrstvím a čert ví čím ještě. Vždycky se nám to vymstilo. 1939, 1968 a koneckonců i listopad 89 se rozhodl v Praze
0/0
27.3.2004 18:49

alcae

Re:
zabudol si este na rok 1946 a 1948
Ale uplne suhlasim s tym , ze  " Žádné ukájení se vzájemností, bratrstvím a čert ví čím ještě."
0/0
27.3.2004 20:34

Petk

Re:
Ale tak isto aj rok 1948.  Nezabudaj, ze komunizmus prisiel na Slovensko z Ceska.  Takze neviem kto na koho doplatil.  A mozno treba pripomenut, ze najvacsia emigracna vlna zo Slovenska sa udiala za prvej republiky (Masaryk, Benes).  To zrejme preto, ze nam zrazu bolo tak dobre.  Ale zato mas pravdu, ze korektne vztahy treba mat.  Tie mozu existovat len ked si kazdy plati svoje "ucty" sam.  Vela zdaru vsetkym Cechom
0/0
28.3.2004 17:29

osvetitel

Re:
Pokud me historie neklame tak kdyz roku 1919-v breznu 28 Hungary declares  war against Czechoslovakia in an attempt to reconquer Slovakia tak Cesi bojovali za Slovenskou nezavislost od Madaru a pochybuji ze by v pripade vyhry Madaru bylo Slovakum lepe a co se tyka toho od kud prisel ten  komunismus na Slovensko po te co se Cesi citili za valky zrazeni Slovakama tak mam pocit ze se na nem pracovalo uz za toho Slovenskeho povztani viz Slansky a spol.Hlavne ta valecna doba podle me narusila ty vztahy mezi Cechy a Slovaky a na komunisty podle me doplatili vice Cesi nezli Slovaci!Ale je zbytecne porad predhazovat historii protoze kdyz se spolu nrdokazi snest dva staty ktere byli a vznikli spolecne tak skym teda?
0/0
29.3.2004 3:33

palador

Blbost
Článek je blbost. Pokud by se psalo o hloupých a omezených (leč často vzdělaných) češích, hlavně z Prahy a okolí, pak by článek byl asi pravdivý. Pokud se to paušalizuje na čechy obecně, je to blbost. Většina lidí třeba na moravě si slováků váží pořád stejně.
0/0
27.3.2004 13:57

osvetitel

Re:
Mno a jsme u dalsiho problemu kde nekteri Moravaci maji radi Cechy stejne  jako "nekteri "Slovaci!
0/0
29.3.2004 3:48

osvetitel

<><><>
Navzdory tomu ze chapu ze se tou reklamou to iDnes zivi by stouto agresivne padajici oponou na tu "alfu" meli jit uz do haje protoze pronasleduje kazdy pohyb a neustale se vnucuje prezto ze to mrnave auto stejne nikdo nekoupi protoze se nikdo nebude chtit za ty nekrestanske penize co stoji mackat!
0/0
27.3.2004 10:54

vandor

Re:
pronásleduje, hmmm   ...   opravdu ti to pronásleduje každý pohyb ?  ....  i kopulační ?   
0/0
27.3.2004 11:15

osvetitel

Re:
Az me vysvetlis co to "kopulacni" Cesky znamena tak ti povim jestli me to pronasleduje i "kopulacne!"
0/0
27.3.2004 11:19

leonel

Re: ...
 že by  "lační kopu"  ?
0/0
27.3.2004 11:24

osvetitel

Re:
Vsjo mozno!Ale predem upozornuji ze na techto strankach me nemuze uz nic prekvapit!
0/0
27.3.2004 11:26

Dan 1

Po shlédnutí této stupidní reklamy
se člověku nechce ani žít, natož kopulovat. Autor patří do blázince nebo k soustruhu, ne k internetu.
0/0
27.3.2004 14:15

j@ck

Re:
vypni si v prohlizeci javascript (ja pouzivam mozillu, mozna se to v IE jmenuje jinak)
0/0
27.3.2004 11:24

osvetitel

Re:
Jo myslis asi ten "Flash Player" ale me to opravdu neva jen si delam prcu!
0/0
27.3.2004 11:30

Mr. Metallica

Re:
Vo Flashi je vytvorený ten reklamný prúžok, samotný pohyb po obrazovke smerom dolu je dosahovaný vďaka JavaScriptu. Avšak príliš neodporúčam si ho vypínať, niektoré funkcie alebo aj celé stránky pre vás potom môžu byť nepoužiteľné... Vypína sa to (v Internet Exploreri) cez Nastavenia -> Možnosti internetu...a tam je myslím záložka spresnenie alebo také niečo...taká kde sú podrobné nastavnia. .. Sám mám Operu 7, takže teraz presne neviem.
0/0
29.3.2004 1:19

osvetitel

Re:
Opera je ok ale podle me je porad IE nejlepsi !
0/0
29.3.2004 4:51

Isabelle

Re:
Osveteny osvetiteli, vybehni ven podivej se nahoru, presne nahoru na tu nedhernou oblohu, Mesic a Saturn  vedle sebe!!! Nadechni se a uz nezlob!!!
0/0
29.3.2004 4:58

osvetitel

Re:
Rad bych spanila Isabelo ale nemohu delat tri veci najednou a co se tyka toho "zlobeni" tak  ze kterym z mejch clanku nesouhlasis?Ps. Od te doby co se me holub vykadil na ruku pri momentalnim vystrceni z okenka u auta radsi "nahoru" pro jistotu nekoukam !
0/0
29.3.2004 5:10

Isabelle

Re:
Nenech si to ujit, je to nadhera, holubove uz spi, tak se neboj.....podivej se po cele obloze, nemas tam zatazeno....podlomi se ti kolena az to vsechno uvidis!!  a nelibi se mi kdyz pomlouvas Canadu
0/0
29.3.2004 5:17

osvetitel

Re:
Cemu rikas pomlouvani libezna snad ne te pravde o tech Torontskejch Slovenskejch spolkach? Ale jinak si te vazim libezna ze mas smysl pro prirodu a ze ti staci tak malo ke stesti!Musis byt opravdu vzacna zena na rozdil tech co skromnosti zrovna netrpi!
0/0
29.3.2004 5:28

Elev

Re: mne to zase
filtruje firewall, jen jsem si musel nastavit aby to blokovalo animace.
0/0
27.3.2004 20:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.