Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice na Brno vede v počtu nehod

Téměř deset dopravních nehod se stane každý den na dálnici z Prahy do Brna. Loni zemřelo 37 lidí. Je to "bezkonkurenčně" nejhorší silnice v zemi. Řidič kamionu se řítí dálnicí. Najednou se před ním vynoří pomalejší vůz, ale on už nestačí reagovat a obě auta se srazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

opas

lepiči
Co radíte na ty frajery, co se vám při předjíždějí kamiónu ve 120-130 lepí na zadek a si chtějí, abyste jeli 180?
Já prostě sundám nohu z plynu a po.ser se deb.ile...
0/0
6.4.2004 10:52

Warťan

Trocha odbornosti!
Zdravím všechny, především ignoranta Evilmana. Jak zde někdo uvedl, že pro dnešní auta není problém projet dálnici bezpečněji i v rychlosti vyšší, než 120 km/h (na hradecké dálnici D11 je to většinou do 150 km/h)- to je pravda, ale jde o poloměry zatáček a horizonty: Kdo jede rychleji, na zábrzdnou vzdálenost nemá dohled, nelze se tedy divit, že mnohý namyšlenec, co si myslí, jaký není řidič, potom drtí kolony a zabijí nevinné! Další věcí je dohlednost za tmy- při potkávacím světle je bezpečná do max. 100 km/h! Občas se sice nevyhneme přidání, ale ten, kdo zná, tak se zbytečně nežene jak blbec! Já osobně se držím tempa průměrně 110 km/h ve dne, a 100 km/h za tmy- za volantem jsem nikdy nikam nespěchal. Kdo to honí, z té jízdy nemá nic, jenom vylhaný dobrý pocit a jízdu nemůže vychutnat!
Pokud je takových Evilmanů více, nelze se divit, že máme takovou úmrtnost na silnicích! Na takové chytráky je nejlepší ihned zapnout dálková světla a to dlouhodobě! Co nesnáším, ja vzájemné předjíždění kamionů, kdy jeden má o 5,5 km/h vyšší rychlost, ale nikdy bych se nesnížil k takovému prasáctví, abych ho brzdil a vytvářel kolizní situace pro všechny ostatní. Nesouhlas se dá vyjádřit klaksonem, mlhovkama, blikačema... ale nikdy zpomalováním provozu!
0/0
25.3.2004 22:55

THE-CORNHOLIO

Evilmane
ty si jednou f tom audiňáckým kšuntu šeredně rozbiješ tlamu
0/0
25.3.2004 12:54

Evilman

Re:
Sobě věřím. doufám jen že nějakej magor nerozmlátí mě.
0/0
25.3.2004 14:07

Evilman

Kradete mi peníze
a říkáte tomu daně. Zlodějský úředníci - vychcípejte.¨
Já chci dálnice!!!
0/0
25.3.2004 10:45

Evilman

Daně!!! Kam to jde?
Na každým kilometru který ujedu, kvůli daním zaplatím cca 3 CZK. Kam to jde ty prachy. Vždyť kdyby se za každé auto které projede po silnici peníze do silnic vrátily, tak je mám pozlacené.
0/0
25.3.2004 10:37

Evilman

ˇKamioňáci
Vadí vám že se předjíždějí a během tohoto manévru se za nimi vytvoří kolona?
Já to řeším tak, že jakmile ho předjedu, vjedu před něj a zpomalím třeba na 40 km/hod. A borec  pak musí začít řadit zase odspodu. jedině to na ně platí na xindly!
Zvláště v prudkém kopci je to na ně pruda :-)
0/0
25.3.2004 10:33

marzena

Re:
ridit kamion tak v tu chvili premyslim, jestli vubec zacnu kvuli takovymu xindlovi brzdit..
0/0
25.3.2004 10:49

Evilman

Re:
Mám pocit, že pokud byste řídil kamion, tak slovo "přemýšlet" neznáte.
0/0
25.3.2004 10:56

pepin

Re:
Mas celkem odvahu brzdit kamion...
0/0
25.3.2004 11:35

rostman

Re:
Stačí mít podřazeno a pečlivě sledovat v zrcátku přibližování a když vyměkneš, tak na to šlápnout. Ale i když jsou to hovada, nejsou blbí - nabrat tě nezvládne a ťuknout si nedovolí, protože nikdy nemůže tušit, koho si na něj potom zavoláš.
Když je začneš v kopci brzdit, tak se můžou podělat. Jediný, co zkusí, je trošku tě probliknout, ale to se dá zvládnout. A na tebe jako řidiče to má pozitivní efekt, vedle nadávek na to slovenský/polský/kamioňácký hovado ho i naštveš a to krásně uklidňuje
0/0
25.3.2004 23:12

Warťan

Re:
Takovéto trestuhodné chování na dálnici může poškozovaný nahlásit policii a důrazně doporučuji, aby se tak stávalo- jsou případy, kdy dotyčný řidič měl vělké problémy! Mnozí si totiž myslí, že nechytí- li je policie "při činu" jsou nepostižitelní, opak je pravdou! Vždycky se najde buď svědek, nebo médium, na které lze přestupek zaznamenat, takže to chce nebýt líný a hlásit to! ...Vidím v tom obecné ohrožení, nebo pokus o ublížení na zdraví, zcela vědomé a ještě úmyslné a to je trestný čin, k tomu přitěžující okolnosti...
0/0
26.3.2004 3:08

Harazo

Re: ˇKamioňáci
 I v osobáku sedí buzeranti Když jede kamion o 5,5 km v hodině,má asi nějaký důvod ty pako!Tak za prvé:Ten řidič smí jet jen 9 hodin denně.To znamená,že když ho bude brzdit každý druhý takový auto,tak nedojede nikam.Nezapomeň ty magore,jaký platí nekřesťanský prachy a po čem ty chudáci denně jezdí.A když vidim,když se taková situace stane a ten magor jako jsi Ty mu to udělá,mám chuť ho taky tak zastavit,vylést a nakopat mu tu tlustou predel a pak mu dát tu jeho pitomou hlavu (jako máš ty) pod tupláky tahače a přejet mu jí,aby sní vytekl ten hnis,co mu tam hnije.Šmejde 
0/0
7.3.2006 14:38

karoten

kudy ale jezdit...
Je to úzký, kopcovatý, hrbatý a jezdí se tam vlevo - co je to? Jo, D1. 3 pruhy by pomohly jenže to je nereálný. Reálný by bylo vymáhat pořádek jenže na to by se musela najmout nějaká "komerční"policie a nejspíš z ciziny. A mamutům zákaz vjezdu, jak prosté. Povinná přeprava po železnici dejme tomu nad 100 km a pro tranzit bez vyjímky. Určitě by to v součtu vyšlo levnějc než nekonečný opravy zničenýho povrchu a následky nehod.
0/0
25.3.2004 9:44

palom

řešení
Řešení vidím v následujících záležitostech: 1) urychlené dobudování dálnice D11 s návazností na Olomouc - Proč všichni ostraváci, slováci co jedou na Makov a Žilinu jedou přes Brno? Protože je to stále rychlejší. Tímto dobudováním odhaduji pokles dopravy Praha - Brno tak o třetinu. 2) Zákaz předjíždění kamionů v určitých úsecích, třeba i několikakilometrových. Všiml jsem si na dálnici Linz-Wien, že i klidně 12-15 kilometrů mají kamiony záakz předjíždění. Pak se provoz výrazně zpřehlední a zrychlí. 3) Stanovení rychlostních limitů spodních. Jak může vyjet na dálnici avie s rychlostním limitem dle TP 70km/h? Není to náhodou proti platné vyhlášce? 4) Pravidlo zařazování se do pravého pruhu - znám a denně mnoho chytráků co jedou několik kilometrů v levém pruhu a hrozně se diví že se to za nimi štosuje. Pak někdo rychlý to podjede zprava a zase se diví. Ale bod 4. už je záležitost individuálního přístupu, ty první tři může řešit státní správa.
0/0
25.3.2004 9:36

karoten

Re: Svatá pravda.
0/0
25.3.2004 9:46

Evilman

Re:
Tak to vidíte: nikdo se mi nemůže divit, že předjíždím zprava. Už jsem zažil kolikrát, že v pravém pruhu byla 2 - 3 auta a v levém 20 - 30  a nejrychlejší bylo předjíždět zprava a vykličkovat.
0/0
25.3.2004 10:43

jerryy

Dálnice ...
Ještě že tudy nejezdí Tvrdík do práce .... bylo by jich 11 .
Ale vážně .... policajti v pr.deli, chytaj akorát řidiče na notoriky známých místech, navíc si tam pro jistotu sníží rychlost, aby měli téch darebáků porušujících předpisy co nejvíc ...  Příelkyně měla před 15 měsíci nehodu s totálkou na autě, když ji nějakej debil vjel do cesty přes plnou čáru pro pomalý vozidla. Třeba toto je věc, kterou když projedu Rakousko uvidím max. jednou (párkrát jsme to počítali, fakt to moc práce nedá) a Brno - Praha .... no desetkrát minimálně. Když swe k tomu přidá i jejich běžné předjíždění mezi sebou na těch 175 km dvoupruhovejch a pár uzavírek je cesta jedna báseň. Je to nejfregventovanější silnice v zemi, aut přibývá a lepší to asi nebude, co takhle s tím něco dělat???? No jo, ony peníze vybraný na daních z provozu aut musí lepit díry ve státním rozpočtu jine ....
0/0
25.3.2004 7:50

sfox

pěkná blbost
V tomto vynikajícím článku jsem se dozvěděl, že náklaďák řízený spícím řidičem narazil zezadu do pomalejšího osobního auta a příčinou nehody je obecné nedodržování omezení rychlosti ... Co takhle režim jízdy řidičů kamionů včetně zahraničních (nemluvím o alkoholu), co takhle režim na hranicích, kde řidiči kamionů čekají desítky hodin a pak pospíchají, protože jim hnije zboží, nebo už mají nasmlouvaný další kšeft? Co takhle vraky osobních automobilů, které nejsou schopné zareagovat na to, že je dojíždí náklaďák třeba jenom proto, že nemají v pořádku vnější zpětná zrcátka a přes vnitřní nevidí, protože mají zapocené zadní sklo? 
0/0
25.3.2004 7:39

navsteva

Dalnice
Ackoliv s s planovanim vystavby dalnicezacalo jiz na konci 30, let, jde o typickou stavbu socialismu. Kvalita nevyhovujici a navrhove parametry prisne poplatne dobe vzniku. Vysledkem je ze v soucasne dobe jiz naprosto nevyhovuje soucasnym pozadavkum.
Reseni by vsak bylo tolik financne narocne ze k nemu nejspis nikdy nedojde. Jde o vybudovani 3 jizdnich pruhu prakticky v cele delce, nevic v nekteryxh usecich by bylo nevhodnejsi celou dalnici uplne prelozit.
Nejvetsi problem dalnice je jeji pretizeni kamionovou dopravou. Ta totiz vyrazne blokuje plynuly provoz ostatnich, vetsinou podstatne rychlejsich vozidel.
A ano, vybaveni dalnice jiz take vyrazne pokulhava. Vzhledem k tomu, ze jsou stale uzavirane ruzne useky a caste nehody, bylo by treba vybavit celou dalnici informacnim systemem s promenlivym dopravnim znacenim.
0/0
25.3.2004 7:14

rostman

Další pruh
A co takhle namísto počítání nehod od stolu a moralizování o rychlosti se po té dálnici projet, třeba v pátek odpoledne?
Pak by si odborníci všimli jedné věci - může tam být třeba šedesátka, ale stejně všichni pojedou rychle. Za celý 200 kilometrů nepotkáte policejní auto. A jen když je hezky, tak můžete potkat radar na 29, 80 nebo u Bíteše (km si nepamatuju, ale všichni to místo znají). Jen výjimečně měří někde jinde, ale prakticky nikdy nejezdí autama po dálnici, takže můžou být super pokuty a super limity, nikdo je nevymáhá.
To je ten hlavní problém, proč tam každý jeden jako prase. Počet nehod ale není vysoký kvůli jinému chování řidičů, ale kvůli nejvyšší hustotě provozu. Možná je to konstruované na 120, ale moderní auto dokáže i na takové dálnici bezpečně přidat několik desítek km/h navíc. Nehod asi ubude, když se přidá další pruh a zakáže se kamionům a autobusům do levého. Bude víc místa a pokud se začnou na dálnici objevovat i policejní auta, ubude prasáckého chování a chatařů jezdících prostředním pruhem.
Pak by to asi jednou za čas chtělo kontrolovat technický stav starých křápů a kamionů.
Mimochodem, v tom zmiňovaném Německu sice omezují rychlost v některých úsecích, ale z neomezeně na 130 a to i na dálnicích mhohem horších než D1. A i přes neomezenou rychlost tam mají málo nehod. Takže v rychlosti to není. Je to spíš o tom, že se tam jezdí drsně, ale ne prasácky. A policejních aut je na dálnici dost na to, abyste o nich věděli a přizpůsobili se tomu. Kdyby tam nebyly, tak se tam jezdí hůř než na D1, v úseku Průhonice - odbočka na Benešov, v pátek odpoledne. Což je asi nejhorší úsek v nejhorší dobu. Překonává i objezd Brna, kde jsou jen dva pruhy a hodně těsno, ale kvůli menšímu prostoru se tam jede pomaleji.
0/0
25.3.2004 1:48

Myes

Re:
Moje řeč, všechno je v řidičích a ne v dálnici. a v Německu jsou také řidiči kteří jezdí pomalu,  Ale počítají s tím, že pokud chtějí předjet ještě někoho pomalejšího, tak v levém pruhu může také někdo valit dvoustovkou. U nás mám ale pocit, že tam vjedou schválně nebo nepoužívají zrcátka. No a od Mirošovic do Prahy bývá stejně nejpomalejší pruh prázdný, a používá se spíše na podjíždění nedočkavců, takže v tomto státě je budování třetích pruhů zřejmě zbytečné
0/0
25.3.2004 9:37

JacquesClouseau

Řešení?
"D1 byla stavěna na rychlost 120 kilometrů v hodině, dneska tam však téměř každý jezdí přes sto padesát. Počet nehod by určitě snížilo, kdyby v určitých úsecích platila omezená rychlost." - Aha, takže ti co ignorují 130km/h určitě zpomalí, pokud se tam dá třeba stovka. Co kdyby místo vymýšlení takových hovadin začala policie chytat a pokutovat ty, co se řítí 200 km/h ,nebo předjíždí zprava, anebo okupují s kamenou zarputilostí prostřední pruh, i když v pravo je na kilometr daleko volno. 
0/0
25.3.2004 1:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.